⚠️بی غیرتی فرقه ی شیرازی(تشیع لندنی) در توهین به پیامبر بزرگ اسلام...
ثبت کنید...مثل مرده ها صدایی از آن ها در نیامد..
همیشه همین بوده..
دشمن عاشق این احمق هاست..
#بی_غیرتی_شیعه_های_لندنی
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
11.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام و انداختن کاریکاتور ایشون روی ساختمان دولتی فرانسه تعجب کردید؟
ابوذر پرسید: اى رسول خدا، نخستین نعمت کدام است؟
پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله فرمودند: حلال زادگى. ما را دوست نمى دارد، مگر کسى که حلال زاده باشد.
امالی صدوق، ص ۴۵۵
✍️ نیایش
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
🔹پائینی جشن ولایت مشهد، بالایی تشییع جنازه مرحوم شجریان.
عجیب این است، همونایی که تشییع جنازه مرحوم شجریان را با آب و تاب نقل میکردند و کاری به کار کرونا هم نداشتند، برگزاری یه جشن با رعایت پروتکلها را به باد انتقاد گرفتند، چرا؟
🔹من فکر میکنم، به دلیل عملکرد جهادی نیروهای انقلاب تو قضیه کرونا و افزایش سرمایه اجتماعی انقلابیها، یه عدهای دنبال بهانه هستند تا این آبرو را لکهدار کنند، چیزی بهتر از این مورد پیدا نکردند.... لااقل آزاده باشید!
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قیام یمنی ها علیه اهانت به پیامبر اسلام
روحانی وظریف لال شدن انگار
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
تو یه دیندار احمقی
وقتی در روستایی که مدرسه بهداشت و حمام ندارد و تو به آنجا بروی و مسجد بسازی تو یک دیندار احمقی!
وقتی مردمی گرسنه و بیکار باشند و تو آنها را در شب و روز نصیحت به تقوا و پرهیزکاری می کنی
تو یک دیندار احمقی!
وقتی عدهای از دختران و زنان جامعه ما که دختر خواهر و مادر ما هستند ]
به سبب فقر اقتصادی یا فرهنگی تن فروشی می کنند و تو اصلا رگ گردنت کلفت نمی شود ولی اگر روسری همین افراد روی سرشان نباشد
تو رگ گردن کلفت می کنی و عربده می کشی
تو یک دیندار احمقی!
اگر مدارس ما مثلا در سیستان و بلوچستان هنوز سرویس بهداشتی تمیز ندارد وسیله گرمایی ندارد
کلاس درس درست و حسابی ندارد و...ولی تو فقط به فکر فرستادن یک روحانی برای نماز جماعت یا تبلیغ دینی به آنجا هستی
تو یک دیندار احمقی!
" شبهه خلاصه شده است "
پاسخ شبهه:
1⃣این شبهه نیز از ترفتند قدیمی دین ستیزان استفاده کرده است؛ یعنی ایجاد تقابل بین ارزش های اخلاقی.
توضیح اینکه بارها گفته ام که ایجاد تقابل بین کمک به فقرا مثلاً و انجام عبادات و مناسک یک مغالطه نخ نما شده ای است که مخالفان به دلیل ضعف استدلال، دست از سر آن بر نمی دارند.
2⃣مگر کسی گفته است به فقرا رسیدگی نشود؟ مگر کسی گفته برای محرومین حمام و مدرسه ساخته نشود؟❓ اتفاقا اعتدال و تعقل حکم می کند که این ارزش ها باید در کنار یکدیگر محقق شوند. 👈لذا قرآن کریم در صدها آیه قرآن، اقامه نماز و پرداخت زکات را در کنار یکدیگر قرار داده و اساساً کسانی می توانند دلبستگی خود به مال را از بین ببرند که با ارتباط مستمر با خالق هستی به خودسازی پرداخته باشند. از این رو از نظر قرآن کریم این نمازگزاران هستند که قسمتی از مال خود را به محرومان اختصاص می دهند: (همانا انسان حريص آفريده شده است؛ چون آسيبى به او رسد، بیتاب است، و هنگامى كه مال و رفاهى] به او رسد، بسيار بخيل و بازدارنده است، مگر نماز گزاران، آنان كه همواره بر نمازشان مداوم و پايدارند، و آنان كه در اموالشان حقّى معلوم است، براى تهيدست و محروم/ معارج 20 تا 26)
3⃣بنابراین اتفاقا کیاست و تدبیر اقتضاء می کند که یکی از بهترین راه های مبارزه با فقر و محرومیت ترویج عبادت و بندگی و گسترش پایگاه های خداپرستی و تزکیه نفس است. در عمل هم مشاهده می شود که اغلب دانشجویانی که در طرحهای جهادی اعزام به مناطق محروم شرکت می کنند دانشجویانی هستند که تدین و تعبد آنها به مسائل عبادی بیشتر است. دانشجویانی که نمونه همه آشنای آن شخصی مانند شهید حججی است.
4⃣بی انصافی دیگر نویسنده این است که با تکرار عبارت به شکل های گوناگون در صدد القاء این نکته است که مذهبی ها در برابر مشکلات، دزدی ها و اختلاس ها واکنشی نشان نمی دهند. در حالی که به طور نمونه اگر تنها خطبه های نماز جمعه به عنوان اصیل ترین پایگاه مذهبی ها مورد تحلیل آماری قرار گیرد معلوم می شود که درصد و حجم مطالب اختصاص داده شده به این گونه مشکلات چندین برابر پرداختن به مسائلی همچون بی حجابی است.
☑️در پایان تاکید می شود،
🔺1-طبق آموزه های روایی (مانند روایت مشهور کاد الفقر ان یکون کفرا)، پرداختن به معیشت و مسائل اقتصادی چه بسا نسبت به مسائل فرهنگی اولویت هم داشته باشد چنانچه نام گذاری سالهای اخیر توسط رهبر انقلاب هم نشان دهنده تمرکز وجهه همت نظام به همین سمت است، اما این رویکرد هیچگاه به معنای نفی توجه به نیازهای معنوی، روحی و کمالی انسان نیست.
🔺2- همچنین ادعا نمی شود دین داری همه مومنان بدور از هرگونه افراط و تفریط بوده و همه آنها وظایف خود را از سر تشخیص وظیفه درست انجام می دهند اما مقصود شبهه افکنانی که این گونه متن ها را منتشر می کنند، نفی دین و آموزه های دینی است و استهزاء آن است
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
"ﺁﺩﻡ ﻣﺬﻫﺐ ﺭﺍ ﺳﺎﺧﺖ ﺍﻣﺎ ﻣﺬﻫﺐ ﺁﺩﻡ ﺭﺍ ﻧﺴﺎﺧﺖ .
ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﻣﺬﻫﺐ ﺁﺩﻡ ، ﺁﺩﻣﯿﺖ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﻭﮐﺎﻣﻠﺘﺮﯾﻦ
ﮐﺘﺎﺑﺶ ، ﺧﺮﺩ ﻭﻧﯿﺮﻭﯼ ﺍﻧﺪﯾﺸﯿﺪﻥ
ﻣﻌﺠﺰﻩ ﻧﻮﺡ ، ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ ، ﻣﻮﺳﯽ ﻭ ﻣﺤﻤﺪ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﻧﺸﺪ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ
ﺩﺍﺳﺘﺎﻧﻬﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺷﻨﯿﺪﯾﻢ .
ﺍﻣﺎ ﻣﻌﺠﺰﻩ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺧﺮﺩ ﻭ ﺍﻧﺪﯾﺸﻪ ﺭﺍ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ، ﺩﺭ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ
ﺁﺩﻣﻬﺎ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﻢ .
ﭘﺲ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺑﺎ ﺷﻤﺎﺳﺖ ،ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯿﺪ .
ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﺯﯾﺒﺎﺗﺮ ﻣﯿﺸﺪ ﺍﮔﺮ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺩﯾﻦ ،ﺑﻪ
ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺑﻮﺩﻧﺪ .
ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﭼﯿﺰﯼ ﺍﺳﺖ ﻭﺭﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﺍﺩﯾﺎﻥ ، ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ، ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ
ﺍﺳﺖ . ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﺩﻋﺎ ﻭ ﺭﻭﺯﻩ ﻧﺪﺍﺭﺩ .
ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﮔﺎﻫﯽ ﯾﮏ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﮐﻮﺩﮎ ﻏﻤﮕﯿﻨﯽ ﻫﺪﯾﻪ
ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ . "اﺣﻤﺪ شاملو""
پاسخ شبهه:
🔺1. با جستجوهاى صورت گرفته در اشعار و سخنان احمد شاملو , چنین متنى یافت نشد.
🔺2. انسان #دین را نساخته بلکه دین برنامه ای جامع برای زندگیست که از جانب خداوند حکیم و آگاه به نیاز بشر (برای تامین نیاز های انسان ) توسط پیامبران ارائه شده است .
🔺3. در متن ، نخستین #مذهب برای آدمی خرد و نیروی اندیشیدن معرفی شده که تمامی ادیان خصوصا اسلام به پروراندن این دو ویژگی در انسان اصرار داشته اند .
نویسنده طوری از این ویژگی ها سخن گفته است که انگار این ویژگی ها را انسان خود در وجود خود نهاده است .
حال اینکه خرد و اندیشه ورزی از اساسی ترین روشهای شناخت حق و حقیقت آفرینش و خداوند می باشد .
🔺4. #معجزه های پیامبران در عصر ما دیده نمی شوند ، چرا که پس از پیامبر اسلام (ص) پرونده نبوت برای همیشه بسته شده و معجزه مختص انبیاست .
اما #قرآن مجید اعجاز همیشه زنده پیامبر اسلام (ص) است که هم قابل دیدن و هم قابل آزمودن است .
🔺5. آنچه از آن به عنوان انسانیت یاد می شود ، رجوع و عمل مطابق با فطرت است . آموزه هایی که خداوند در وجود ما راهنما قرار داده است و بر اساس همان نیز بهترین راه انسانیت گردن نهادن به احکام خالق است ، یعنی "دین".
🔺6. مکاتب انسانی و انسان محور در عالم آزمون خود را پس داده اند .
جنایات حاصل از این مکاتب به خوبی نیاز انسان به برنامه ای را برای زندگی نشان می دهد. برنامه ای از سوی خالق ، نه مخلوق !
دين الهي بر عقل و #فطرت انساني بنا شده و هيچ قانون ضد عقلي در دين الهي وجود نداره حال چگونه ديني كه بر مبناي مطابقت با عقل انساني بنا شده ضد انساني ميشه....
بقول شاعر؛ اسلام ز ذات خود ندارد عيبي/ هر عيب كه هست از مسلماني ماست... مشكل عمل دينداران است نه دين🍂🍂🍂
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
سوال
چرا قبر ریسعلی دلواری در ایران دفن نکردن در عراق دفن کردن ؟؟؟؟
پاسخ
🔺رئیسعلی وصیت کرده بود که نجف دفن بشه و بعد از مدتی مردم به پدرش می گن که چرا امانتداری نمی کنی و به وصیتش عمل نمی کنی؟👈 به همین دلیل بعد از شش ماه تا یک سال از شهادتش، پدرش تصمیم می گیره که به وصیت پسرش عمل کنه و مردم گفتند جنازه پوسیده، نمی شود جابه جا کرد. اما او مردم را از کازرون، شیراز، گناوه، همدان، خرمشهر، اهواز و جاهای دیگر دعوت کرد تا جنازه رئیسعلی را در بیارن. مادر مادرم که خواهر بزرگ رئیسعلی بود، تعریف می کرد که گفتند اگر جنازه سالم باشه نشانه این است که آدم خوب و درستی بوده و اگر سالم نباشد یعنی خائن بوده و بالاخره جناره رو بیرون آوردند و دیدند که هم جنازه، هم کفن تمیز و سالم بود و فقط همون نقطه ای که تیر خورده بود زرد و خونش خشک شده بود!❗️
بعد که مردم می بینند جنازه سالم است، با چاوش خوانی که رسم معنوی است و برای احترام انجام می شود، جنازه را به یک امامزاده برده و بعد به کربلا منتقل کرده و در آنجا دفن کردند...
lish.ir/1GD5
.
عکس/ آرامگاه رئیسعلی دلواری کجاست؟ - مشرق نیوز
lish.ir/1GD6
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
🌸آغاز امامت حضرت مهدی عج
♦️سوال:
ایا انصاف واخلاق وایمان به مااجازه میدهدکه اغاز امامت امام زمان(عج)را به جشن وشادی بپردازیم؟؟؟
جواب ما درچندسوال دیگرنهفته است:
1)مگرامام زمان مثل ما مردم ؛به دنیاو پست ومقام نگاه میکنند که بخواهندازاین امرشاد شوند؟
2)آیا امام به مسولیت امامت به چشم یک امتیازنگاه میکنند یا آنرا فقط به فقط یک تکلیف الهی میدانند؟
3)ایا ما وظیفه نداریم کارهای خودرابنابه میل امام زمان انجام دهیم ؟ایا میخواهیم به نام امام زمان هرچه دلمان میخواهدانجام دهیم؟
4)دنیایی که ما برای موقعیتها وفرصتهای آن اینقدرذوق میکنیم ازنظرحضرت علی(ع)بی ارزشتر از آب بینی بز است.پس این مسولیت برای امام زمان ارزش دنیایی ومادی نداردودغدغه امام انجام صحیح این تکلیف است.
5)اگریک پدر معتاد باسوابق کیفری فوت کند بدترین خانواده ها روز بعد مرگش تحت هیچ عنوان وهیچ بهانه ای جشن نمیگیرند وغصه دار پدرخودهستند آنوقت ما نباید فکرکنیم امام زمان(عج) روزبعدشهادت بهتریت انسانهاوپدرمهربان خودکه حجت خدابوده درچه رنج وغمی به سر میبرند؟؟؟!!!!
پاسخ:
با این دیدگاه و بااین نوع طرز تفکّر قاعدتا نباید هیچ جشنی نه برای عیدغدیر و نه برای مبعث رسول اکرم صلی الله علیه وآله برپا کرد، چرا که از دیدگاه نویسنده ی این متن، جشن های شیعیان به جهت شاد کردن معصومین علیهم السلام است. در صورتی که این نوع تفکّر اشتباه محض است، بله شیعیان در اعیاد بزرگی همچون عید غدیر، عید مبعث، عید امامت حضرت ولی عصر(عج) و ... جشن می گیرند، برای بیعت با امام زمان به مسجد جمکران مشرف می شوند، مجالس مهدوی برای شناسایی بیشتر با مهدویت برگزار می کنند اما نه به خاطر اینکه امام زمان به مجالس ما محتاج است و نه برای اینکه چون امام زمان، برای امامت ارزش دنیوی و مادی قائل است!
🔰هدف از مجالس جشن وسرور در نهم ربیع، تجدیدعهد با امام زمان وافزایش معرفت نسبت به این بزرگوار است. برای این است که شیعیان وظایف خود را نسبت به امام زمانشان بدانند و معرفتشان افزون گردد.
🌸عید نهم ربیع الاول، عید آغاز امامت امام موعود و زیباترین طراحی و مهندسی فرهنگی برای مذهب و مکتب تشیع است چرا که شیعه پس از دو ماه و اندی حزن مقدس با جشن و سرور آغاز امامت حی و حاضر منقلب می شود. عید نهم ربیع الاول، اولین شادی مقدس و دینی پس از طولانی ترین حزن و اندوه سالیانه شیعه است و جشن نهم ربیع، بین دو ماه محرم و صفر تا عید ولادت پیامبر (در نیمه ماه ربیع الاول) قرار گرفته است و می توان آن را انقلاب عرفانی، رفتاری و فرهنگی شیعیان از عزا و حزن به فرح و سرور دانست.
🔺همچنین روز نهم ربیع،به عنوان لحظه آغاز امامت امام عصر، دارای مرتبه وجایگاهی ویژه در تاریخ آغاز امامت معصومین است، زیرا، در این آغاز که آخرین آغاز نیز خواهد بود، شاهد انتقال میراثی بس عظیم از سراسر تاریخ پیامبران و امامان به آخرین امام و نیز شاهد تحقق اراده الهی برای ایجاد حاکمیت عدل الهی در سراسر گیتی و جهان هستی، خواهیم بود که این مهم، با آغاز عید غدیرخم، اتفاق نیافتد و به آینده و به دوران حاکمیت جهانی اسلام در دوران امام مهدی، موکول گردید، و میراث تمام انبیاء و امامان، به ایشان، منتقل گردید. که این میراث، به عنوان آیینه تاریخ نبوت و امامت، محسوب میشود.
☑اما چرا ما برای امامت هیچ کدام از ائمه علیهم السلام مراسم جشن نمی گیریم چرا فقط برای امام دوازدهم، مراسم جشن و تجدید بیعت با ایشان، و جشن نهم ربیع، برگزار میشود؟ پاسخ این است که:
🔺اولا، فرهنگ سازی برای شادی ایام الله همانند عید غدیر، عید مبعث، سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و دیگر مناسبت های مذهبی ریشه در مدیریت و سیره فرهنگی اهل بیت(ع) دارد. شیعیان، هم میلاد و هم مبعث رسول الله(ص) را گرامی میدارند، هم میلاد امیر مومنان(ع) و هم #عید_غدیر را جشن میگیرند. بنابراین شایسته است درباره بقیه الله (ارواحنا له الفداء) نیز هم در سالروز ولادت ایشان، نیمه شعبان و هم در سالروز امامت وی، نهم ربیع الاول جشن گرفت و شادی و سرور ممدوح و مشروع کرد.
🔺ثانیا، با توجه به اینکه امام عصر(عج)، امام حی و حاضر بوده و عهده دار زعامت و رهبری بشریت در عصر حاضر است، به این مناسبت، در سالروز آغاز امامت و ولایت این امام همام، تجدید عهد و بیعت با ایشان، صورت می گیرد، همانطور که امام صادق با دستور خواندن دعای عهد، به شیعیان، این امر مهم را یادآوری فرموده اند. بنابراین، آن امام همام، هم اکنون زنده است و دوران ما، دوران امامت اوست و آن حضرت، «امام عصر» ما است و برای اینکه دلها و ذهنها توجه بیشتری به آن حضرت پیدا کند و مسأله امامت در عصر غیبت، از یادها نرود و شوق انتظار در دل ها برافروختهتر شود، سالروز آغاز امامت آن حجت الهی را یاد میکنیم و جشن میگیریم.
به خصوص با توجه به شرایط حاضر در جهان معاصر که نسبت به وجود آن حضرت، از سوی دشمنان اهل بیت، تشکیک میشود
و «مهدی باوری» را زیر سؤال می برند، گرامیداشت این روز، تلاش برای ریشه دارتر کردن این باور اسلامی و شیعی در دلهای اهل ایمان و منتظران ظهور آن حضرت است.
🔺ثالثا، وقتی این روز، عیدی همانند عید غدیر شد، پاسداشت و احیا و تکریم آن نیز همچون عید غدیر، شایسته خواهد بود و همان گونه که اهل بیت(ع) به احیا و فرهنگ سازی برای عید غدیرخم پرداختند، احیای این روز هم که شاهد آخرین و ویژه ترین تفویض مقام امامت می باشد، لازم خواهد بود و پس از دو ماه محرم و صفر که مصداق روایت "یحزنون لحزننا" است، مصداق "یفرحون لفرحنا" همانا نهم ربیع الاول و ماه ربیع الاول است. (محمد رضایی آدریانی، کتاب نهم ربیع الاول)
🔺مطلب آخر این است که امام زمان عج بیشتر از اینکه بعد از گذشت هزار و اندی سال در داغ شهادت پدر بزرگوارشان حضرت امام حسن عسکری باشند، در داغ من و شما هستند که با افکار و اعمال انحرافی خود موجب ناراحتی و شکستن قلب مبارک ایشان می شویم.
🔺برگزاری مراسمات مذهبی برای ائمه معصومین علیهم السلام اعم از مراسمات سوگواری و مراسمات جشن و سرور به خاطر خود معصومین نیست، آن بزرگواران نیازی به مراسمات ما ندارند، شما حکمت و چرایی برگزاری این نوع مراسمات را متوجّه نیستید و یا اگر توجّه دارید خودتان را به خواب غفلت زده اید، مراسم عزا گرفتن برای معصومین علیهم السلام صرفا جهت گریه ی خشک و خالی نیست، مراسم برای این است که انسان تجدید میثاقی با معصوم بکند و با توسل بر آن معصوم معرفت و شناخت را برای خود مسئلت کند و با توسل از آن معصوم بخواهد دستش را در گرفتاری ها و امتحانات الهی بگیرد و ... .
#عید_ربیع بهانه ی مناسبی است برای معرفت افزایی شیعیان نسبت به امام غائب، بهانه ای است برای برگزاری مجالس متعدد برای بیان موانع ظهور و ... . چرا باید از این فرصت استفاده نکرد، چرا باید امثال شما با بهانه واهی این فرهنگ سازی مبارک را خرده بگیرند و با دلایل غیر منطقی جشن این روز را مغایر با سنت معصومین بدانند؟
☑️بله آن پدر معتاد با سوابق کیفری ممکن است سال اول فوتش این گونه باشد اما بعد از چند سال فراموش می شود و ممکن است چند سال دیگر حتی قطره اشکی هم برای او ریخته نشود. اما ما، در روز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام هر چه در توان داریم می گرییم چون او امام معصوم است و هرگز برای لحظه ای از یاد ما نمی رود. در شب و روز شهادتش نوحه می سراییم و با توسل بر آن نور تابان حاجات معنوی خود را می طلبیم تا دستمان را بگیرد. 👈اما در عین حال فردای آن روز، آغاز امامت فرزند رشیدش را جشن می گیریم چون آخرین امام معصوم است و قرار است جهان را پر از عدل و داد کند، چون قرار است بعد از ظهور مبارکش راه را برای سیر الی الله هموار ند و موانع را از سر راه بر دارد.
❤️چنین روزی حقیقتا برای ما عید است، چنانکه عید ولایت «غدیر» را جشن می گیریم عید امامت را هم جشن می گیریم و هیچ ایرادی هم ندارد، چنانکه بعد از شهادت حضرت جواد الائمه سال روز ازدواج حضرت علی ع و حضرت فاطمه سلام الله علیها را جشن می گیریم.
lish.ir/1GHX
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خودکشی درمیناب 👆👆
پاسخ شایعه👇👇
بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات
خودکشی درمیناب 👆👆 پاسخ شایعه👇👇
متن شایعه:
خودکشی خانوادگی در میناب
پاسخ شایعه:
☑️ شایعهای که بعد از هر اتفاق تلخ بازنشر میشود*
▪️شایعه خودکشی خانوادگی در میناب سروصدای زیادی در فضای مجازی به پا کرده که صحت ندارد.
▪️از شایعه تا واقعیت: پس از مطرح شدن ماجرای خودکشی یک کارگر شرکت ملی نفت در روزهای گذشته، شایعه قدیمی با همین موضوع برای افزایش حس ناامنی در ایران منتشر شد.❗️
▪️برخی به تازگی (۱۰ ژوئن ۲۱ خرداد) با انتشار فیلم کوتاه و دلخراشی مدعی شدند: «پدری در شهرستان میناب به دلیل مشکلات مالی سه فرزند خود را به دارآویخت»
▪️علاوه براین که علی صالحی، رییس دادگستری استان هرمزگان و همچنین محمد احمدی فرماندار شهرستان میناب این شایعه را رد کردند، بررسیها نشان میدهد اصلا این تصاویر مربوط به ایران نیست و چند هفته پیش کاربران خارجی آن را منتشر کردند.
▪️نکته قابل تامل برانگیز اینجاست که همین شایعه در ۳۰ اردیبهشت (۱۹ می) نیز پس از یک حادثه تلخ در کشورمان در فضای مجازی منتشر شده بود تا وسعت این اتفاقات را زیاد نشان دهد.
▪️سال گذشته و در زمان گرانی حاملهای سوخت نیز #شایعه «خودکشی جوان مینابی بدلیل گرانی بنزین» منتشر شده که مشخص شد که موضوع خودکشی در بین نبود و فرد مذکور معتاد بوده و نمرده است.‼️
▪️هرچند که وجود یک مورد آمار #خودکشی هم در کشورمان بسیار تلخ و ناگوار است، اما بد نیست که بداانیم کشورمان در آمار خودکشی در رده ۱۴۹ جهان قرار دارد و بسیاری از کشورهای پیشرفته و مرفه آمار به شدت بدتری نسبت به ایران دارند.
#سواد_رسانه
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
سوال:
دلیل رغبت حضرت خدیجه (س) برای ازدواج با پیامبر (ص) چه بود؟
پاسخ:
☑️بی تردید ازدواج یکی از ثروتمندان عرب، با جوانی که از مال دنیا بهره چندانی ندارد، نمیتواند ریشه در دلایل و انگیزه های مادی داشته باشد. بنابر این در ریشه یابی این جریان باید جهات معنوی را دنبال کرد.
✍️آیت الله جعفرسبحانی در کتاب فرازهایی از تاریخ اسلام،[۱] به چهار نمونه از این شواهد اشاره می کنند که به طور خلاصه بیان می کنیم:
🔻۱- چنانکه می دانید پیامبر (ص) پیش از ازدواج با خدیجه، زمام تجارت وی را بر عهده داشت. غلام خدیجه به نام میسره، در سفر تجاری همراه پیامبر بود.
پس از بازگشت کاروان، میسره آنچه را در سفر دیده بود برای خدیجه تعریف کرد، از جمله اینکه: محمد (ص) بر سر موضوعی با تاجری اختلاف پیدا کرد. آن مرد به او گفت: به لات و عزّی سوگند بخور تا سخن ترا بپذیرم. محمد (ص) در پاسخ گفت:
پست ترین و مبغوض ترین موجودات پیش من، همان لات و عزی است که تو آنها را می پرستی[۲] و نیز این جریان را که در نزدیک "بصری" (شهر شام)، محمد (ص) زیر سایه درختی نشسته بود، در این حال چشم راهبی که در صومعه نشسته بود به محمد امین (ص) افتاد.
📌وی از من نام او را سوال کرد و من پاسخ دادم، آنگاه وی گفت: این مرد که زیر سایه این درخت نشسته است، همان پیامبریست که در تورات و انجیل درباره او بشارتهای فراوانی خوانده ام.[۳]
⚜ خدیجه با شنیدن این کرامت، شوق مفرطی که سرچشمه آن علاقه به معصومیت محمد «ص» بود، در خود احساس کرد و بی اختیار گفت: میسره! کافی است، علاقه مرا به محمد دو چندان کردی.... سپس آنچه را از میسره شنیده بود برای ورقه بن نوفل نقل کرد و ورقه به او گفت: صاحب این کرامات، پیامبر عربی است.[۴]
🔻۲- روزی خدیجه در خانه خود نشسته بود و یکی از دانشمندان یهود نیز در آن محفل بود، اتفاقاً محمد (ص) از کنار منزل آنها گذشت و چشم آن دانشمند به او افتاد، آن دانشمند فوراً از خدیجه خواست که از محمد (ص) تقاضا کند چند دقیقه در این مجلس شرکت کند.
⚜ پیامبر (ص) تقاضای دانای یهود مبنی بر نشان دادن علایم نبوت در بدن خود را پذیرفت.... پس از آنکه دانای یهود از وجود علایم نبوت در محمد (ص) خبر داد خدیجه پرسید:
از کجا می گویی که او حائز چنین مقامی می شود؟ پاسخ داد: من علائم پیامبر آخر الزمان را در تورات خوانده ام و از نشانه های او این است که پدر و مادر او می میرند و جد و عموی وی از او حمایت می کنند و از قریش زنی را انتخاب می کند که سیده قریش است. آنگاه افزود: خوشا به حال کسی که افتخار همسری او را به دست آورد.
🔻۳- ورقه بن نوفل که عموی خدیجه و از دانایان عرب بود، مکرر می گفت: «مردی از میان قریش برای هدایت مردم از طرف خدا برانگیخته می شود و یکی از ثروتمندترین زنان قریش را می گیرد» و چون خدیجه ثروتمندترین زن قریش بود، گاه و بیگاه به خدیجه می گفت: «روزی فرا می رسد که تو با شریفترین مرد روی زمین وصلت کنی.»
🔻۴- خدیجه شبی در خواب دید که خورشید بالای مکه چرخ خورد و کم کم پائین آمد و در خانه او فرود آمد. ورقه خواب وی را چنین تعبیر کرد که: «با مرد بزرگی ازدواج خواهی کرد که شهرت او عالم گیر خواهد شد.»
از طرف دیگر باید توجه داشت که پیامبر اکرم (ص) نیز گر چه از ثروت محروم بود، اما اولا از خاندان معروف قریش بود و ثانیا به راستگویی، امانتداری و اخلاق پسندیده شهرت داشت. چنانکه ابوطالب در مجلس عقد، برادر زاده خود را چنین معرفی کرد:
«برادر زاده من، محمد بن عبدالله (ص)، با هر مردی از قریش موازنه و مقایسه شود، بر او برتری دارد و گر چه از هر گونه ثروتی محروم است، اما ثروت سایه ای است رفتنی و اصل و نسب چیزی است ماندنی.»[۵]
همه این امور نشان می دهد این ازدواج ریشه در جهات معنوی داشته است و به هیچ وجه انگیزه مادی در آن دخالت نداشته است.
🔰در پایان به ذکر حدیثی از پیامبر «ص» در شأن خدیجه اشاره میکنیم که می فرماید: «بهشت مشتاق دیدن چهار زن است: مریم دختر عمران، آسیه دختر مزاحم (همسر فرعون)، خدیجه دختر خویله، و فاطمه دختر محمد «ص».[۶]
📚منابع:
[۱]- ص ۸۲- ۸۵
[۲]- طبقات کبری، ج ۱، ص ۱۳۰.
[۳]- بحار/ ۱۶/ ۱۸.
[۴]- سیره ابن هشام، ج ۱، ص ۷۶.
[۵]- مناقب، ج ۱، ص ۳۰. بحار، ج ۱۶، ص ۱۶.
[۶]- بحار، ج ۴۳، ص ۵۳.
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈