🔸ادامه 👇
2⃣در رابطه با تفاوت دیه جنین دختر و پسر ، در فتوای فقیه بزرگ ، مکارم شیرازی ، چنین آمده است ؛
🔺« هرگاه تنها نطفه باشد بيست مثقال شرعى طلا (20 دينار) و اگر به صورت خون بسته شده باشد چهل مثقال (40 دينار) و اگر مضغه باشد شصت مثقال (60 دينار) و اگر به صورت استخوان باشد بدون گوشت هشتاد مثقال (80 دينار) و اگر جنين كامل باشد و هنوز روح و حركت نداشته باشد صد مثقال طلا (100 دينار) و اگر روح در آن دميده شده باشد هزار مثقال (1000 دينار) در مذكر و پانصد مثقال (500 دينار) در مؤنث است (منظور از مثقال شرعى هيجده نخود است كه سه چهارم مثقال معمولى است). »
🔺« در صورتى كه جنين كامل شده و روح در آن دميده نشده ديه آن صد دينار است و فرقى ميان مؤنث و مذكّر نيست و اگر روح در آن دميده شده باشد در مذكر هزار دينار و در مؤنث پانصد دينار و در مواردى كه مشكوك باشد هفت صد و پنجاه دينار است. »
📚استفتاءات جدید ، مکارم شیرازی ، ج 1 ص 402
🔺این فتوا ، برگرفته از روایت امام صادق ع است که فرمود ؛
« دیه جنین به پنج قسمت است ، یک قسمت برای نطفه است که بیست دینار می باشد ، و برای علقه ، دو قسمت که چهل دینار می باشد ، و برای مضغه سه قسمت که شصت دینار می باشد ، و برای استخوان ، چهار قسمت که هشتاد دینار می باشد ، و وقتی جنین کامل شود ، صد دینار است ، وقتی که روح در جنین بدمد ، پس دیه اش هزار دینار است ... در صورتی که پسر باشد و اگر دختر باشد ، پانصد دینار است و اگر زن کشته شود و حامله باشد ، به گونه ای که معلوم نباشد ، فرزندش پسر است یا دختر ، پس دیه فرزند او ، نصف دیه پسر و نصف دیه دختر است ... »
« ... فَإِذَا أُنْشِئَ فِيهِ الرُّوحُ فَدِيَتُهُ أَلْفُ دِينَارٍ.... ٍ إِنْ كَانَ ذَكَراً وَ إِنْ كَانَ أُنْثَى فَخَمْسُمِائَةِ دِينَارٍ وَ إِنْ قُتِلَتِ الْمَرْأَةُ وَ هِيَ حُبْلَى فَلَمْ يُدْرَ أَ ذَكَراً كَانَ وَلَدُهَا أَوْ أُنْثَى فَدِيَةُ الْوَلَدِ نِصْفَانِ نِصْفُ دِيَةِ الذَّكَرِ وَ نِصْفُ دِيَةِ الْأُنْثَى ... »
📚الکافی ج 7 ص 343
🔺بنابراین ، تفاوت دیه از زمانی است که روح دمیده می شود .
👌در رابطه با چرایی تفاوت دیه مرد و زن و به تبع ، تفاوت دیه جنین پسر و دختر ، نص صریحی از بیانات اهلبیت علیهم السلام به ما نرسیده است ، اما برای ما یقینی است که این حکم بر پایه علل و مصالحی است ، اگر چه آن علل دقیقا برای ما روشن نباشد ، چنان که امام صادق علیه السلام فرمود ؛
🔺« از آنجایی که می دانیم خداوند حکیم است ، تصدیق می دانیم که تمام افعال و اوامرش از روی حکمت است ، اگر چه فلسفه آن برای ما روشن نباشد »
📚بحار الانوار ج 52 ص 91
🔺برخی ، یک تحلیل معقولی در این رابطه ارائه می دهند و می گویند ؛
« زن و مرد از نظر انسانيت يكسان مىباشند، و آيات قرآنى و احاديث اسلامى بر اين گواهى مىدهند، و حتى سوره كاملى به نام سورۀ نساء دربارۀ او نازل شده است، بنابراين ديه، بيانگر ارزش كالاى از دست رفته نيست، بلكه جبرانگر خسارت اقتصادى است كه بر خانواده وارد شده است و در نظام اسلامى هزينۀ زندگى بر دوش شوهر سنگينى مىكند، و با از بين رفتن او، خسارت اقتصادى بيشترى بر زندگى خانواده وارد مىشود، تا با از رفتن زن.
🔺 در نظام اسلامى مرد برون سالار است و بايد تلاش كند تا وسيلۀ زندگانى خانواده را فراهم سازد و زن، خانه سالار است كه بايد به تنظيم امور داخلى بپردازد تا با هماهنگى اين دو نيرو، صميمت بر خانواده حاكم باشد. اكنون سؤال مىشود با مرگ و يا قتل كدام يكى از اين دو خسارت اقتصادى بيشترى بر بازماندگان وارد مىشود تا با تشريع مقدار ديه، اين خسارت به گونهاى جبران گردد؟ ناگفته پيداست با از بين رفتن مرد. اينجاست كه بايد قوانين حاكم بر خانواده به صورت يك مجموعه و منظومه مورد مطالعه قرار گيرد، نه به صورت فردى و تكى. »
📚 پژوهشی در دیه انسان ، سبحانی ، ص 33
🔺بر اساس این تحلیل ، وجه تفاوت دیه جنین پسر و دختر هم روشن می شود ، زیرا جنین پسر ، بالقوه نان آور خانواده بود و اگر می ماند ، می توانست کمک کار خانواده باشد و چرخه اقتصادی خانواده را به گردش درآورد ، بر خلاف جنین دختر که وظیفه ای در رابطه با نان آوری در آینده بر دوشش نبوده است ، بنابراین ، از بین رفتن جنین پسر و دختر از نظر استعداد و قوه کارکرد اقتصادی در آینده ، برابر نیست و بر همین اساس ، در دیه آن دو نیز ، تفاوت هایی می باشد تا جبران خسارت استعدادی و بالقوه آینده باشد ، البته ممکن است ، علل دیگری نیز در این حکم منظور شده باشد که برای ما روشن نباشد ، اما هر چه باشد ، این تفاوت به معنای تبعیض جنسیتی و برتری جنس مرد بر زن نمی باشد .
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
تاجزاده:
به نظر من روشن است به سود ایران و ایرانی و نیز دین می دانم که روحانیت هر چه سریعتر با اصلاح قانون اساسی و ولایت فقیه را حذف و مرجعیت مانند آیت الله سیستانی عمل کند گام اول دوره ای شدن رهبر و قدم دوم ادغام رهبری با ریاست جمهوری و انتخابی شدن مقام/نهاد جدید است
❇️پاسخ
🔴آقای تاجزاده مغالطه کافیست !
✍🏻محمد عبدالهی
🔰اخیرا "سید مصطفی تاجزاده " درسخنانی گفته که باید سیاست ورزی جدیدی در پی گرفت و در جهت آن باید یک سری مطالبات را با مردم مطرح کرد. هرچند مطالباتی که تاجزاده عنوان می کند هیچ کدام جدید نیست و به عبارت دیگر می توان گفت وی و بسیاری از اصلاح طلبان افراطی غیر از این سخنان هیچ گاه حرف جدیدی نداشته اند و ادعاهایشان هم هیچ گاه بی پاسخ نبوده است.
🔰تاجزاده می گوید بابد ساختار قانون تغییر کند و دوره رهبری معلوم و محدود شود و با رای مستقیم مردم انتخاب شود و با ریاست جمهوری ادغام شود.
🔹اولا همین گزاره آخر ادغام جایگاه رهبری با ریاست جمهوری یک طرح غیرکارشناسی ناشی از عدم شناخت نقش و کارکرد رهبری و خود طرح ایجاد یک دیکتاتوری قانونی در ساختار حاکمیت است. جمع شدن جایگاه های سیاست گذاری و اجرا در یک فرد چه کارکردی جز این خواهد داشت؟
🔹ثانیا مغالطه تاجزاده با این پیش فرض است که «کسی که مستقیم با رای مردم انتخاب شود، دیکتاتور نیست یا نمیشود!»! گزاره ای که هم عقل هم تجربه آن را مطلقا رد میکند. نمونه های سلبی و اثباتی رد ادعای او بی شمار است. نخست وزیر در انگلستان، با رای مستقیم مردم انتخاب نمیشود. آیا او لزوما دیکتاتور است؟! هیتلر با میلیونها رای مستقیم مردم انتخاب میشود، آیا او دیکتاتور نبود؟! دیکتاتوری از نظر وی، حکومت کردن بدون "رای مستقیم" مردم است، حال آنکه دیکتاتوری در ادبیات سیاسی، به معنای فراقانونی و غیرقانونی حکومت کردن است؟! البته که این سخنان جدید نیست و تاجزاده هم همچون اسلاف خود، با اصل ولایت فقیه و قانون اساسی مخالف است، چنانکه امام خمینی(ره) در پاسخ به همین شبهه دولت موقت، فرمود:« ولایت فقیه مانع دیکتاتوری است، کنترل کننده دیکتاتوری افرادی است که برخلاف مصالح ملت عمل میکنند. »
🔰توصیه دیگر تاجزاده برگشتن #سپاه به پادگان هاست. جمله ای کلیشه ای که هر از چندی یکی از اصلاح طلبان بر زبان می آورد و به دنبال القای بار معنایی خاصی به مخاطب است. اینکه سپاه در اموری غیر از وظایف و اختیاراتش ورود می کند. اگر منظور آنان از بازگشت به پادگان ها، غیر از تعطیلی فعالیت های محرومیت زدایی، کمک به سیل و زلزله زدگان و یا دستگیری دزدان و مفسدان و یا فعالیت های عمرانی و آبادانی ست، که امام و رهبری نیز نظامی ها را از فعالیت های اقتصادی و انتخاباتی منع کرده اند و ابهامی در این موارد وجود ندارد. اما اگر قصد اصلی آنان که تضعیف امنیت کشور در جهت منافع استکبار است که جز غرب پرستان و خائنان هیچ ایرانی خواستار آن نیست.
🔰نکته دیگری که وی مطرح کرده چند صدایی شدن #صداوسیما ست. البته جالب است که وقتی بحث تعطیلی پخش زنده ی برنامه هایی چون #ثریا و #جهان_آرا با فشار دولت مورد حمایت تاجزاده که با سلیقه سیاسی ایشان نمی خواند مطرح است، هیچ اعتراضی از جانب وی و هم فکرانش شنیده نمی شود. وقتی برنامه های بررسی کارشناسی مباحثی چون برجام و fatf به صورت تریبون یک طرفه دولت برگزار می شود، یا پخش برخی مستندها لغو می شود، ایشان احساس خفقان و تک صدایی نمی کند.
🔰مطالبه بعدی تاجزاده بحث #آزادی بیان و قلم و مطبوعات است که ناشی از تعریف و تعریف سازی اشتباه از آزادی است. مفهوم آزادی در نظر او، نداشتن هیچ نوع قیدی برای سخن گفتن و ابراز عقیده است. نوعی #آنارشیسم عقیدتی و بیانی و سیاسی که البته نتیجه آن به دلیل تفوق جریان رسانه ای اصلی جهان در دست عده ای خاص، پژواک صدای ابرقدرتهای مستکبر است.
🔹باز هم سوال از وی این است که کدام کشور جهان، برای آزادی عقیدتی و سیاسی، هیچ قید و مشروطیتی ندارد؟! آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه؟! در کدامیک از این کشورها سخن گفتن و سوال پرسیدن از #هولوکاست، انتقاد از اسرائیل، حمله به نیروهای امنیتی و.. آزاد و بی هزینه است؟!
ادامه دارد...👇👇👇
☑️ @abdollahy
ادامه یادداشت «آقای تاجزاده، مغالطه کافی ست!» 👇👇👇
🔰مطالبه بعدی وی استقلال قوه قضاییه است و استقلال آن را شرط اجرای عدالت دانسته. مهمترین شاخصه یک حکومت مردمی، عمل بر مبنای قانون است. موضوعی که وی و اصلاح طلبان افراطی شعار آن را میدهند اما در عمل چه؟! رئیس جمهور کره جنوبی به جرم رشوه گیری دوستش عزل و محاکمه میشود و به زندان میافتد! اما هیچ کره ای نمیگوید دستگاه قضایی به خاطر «سیاسی کاری» با او برخورده کرده است! اما اینجا در ایران، برادر رییس جمهور به جرم ارتشا محاکمه می شود؛ با اینحال امثال وی مدعی میشوند برخورد دستگاه قضا با او «سیاسی» بوده! کرباسچی اصلاحاتی به جرم فساد و اختلاس از بیت المال، محکوم و محاکمه میشود، تاج زاده و هم حزبی هایش مدعی میشوند برخورد دستگاه قضا با او «سیاسی» بوده است!
🔹اینها در حالی است که قوه قضاییه حتی به معاون ارشد رییس سابق قوه نیز در برخورد با مفاسد رحم نمی کند و او را بازداشت محاکمه می کند . اما این چه دستگاه قضایی است که ورای جناح و باند، با فساد در هر جناحی در هر سطحی مقابله میکند و باز هم به «سیاسی کاری» متهم میشود؟! این چه شعار قانونگرایی است که مدعی است هر برخورد قضایی با فساد یکی از هم حزبی ها، اشتباه و سیاسی کاری و دیکتاتوری است و هم حزبی ها هرگز خطا و فساد نمیکنند؟!
🔰دقیقا همین تلقی و القای غلط از مفهوم «دیکتاتوری» باعث دسته بندی غلط تر وی از ارکان قدرت در جمهوری اسلامی شده است. او و اصلاح طلبان افراطی قائل به تفکیک دوگانه «حاکمیتی» و «دولتی» یا «انتصابی» و «انتخابی» در سیستم جمهوری اسلامی هستند. این هم اشتباه بعدی. چه کسی گفته شورای نگهبان حاکمیتی و انتصابی است، وقتی نیمی از اعضای آن مستقیما توسط نمایندگان مجلس انتخاب میشوند؟! چه کسی گفته مجلس خبرگان، حاکمیتی است درحالیکه همه اعضای آن مستقیما توسط مردم انتخاب میشوند؟!
🔰ادعای بعدی تاجزاده لغو نظارت استصوابی و برگزاری" انتخابات آزاد" است. تاجزاده و هم حزبی هایش همواره مدعی اند شورای نگهبان با نظارت استصوابی، مانع بالا آمدن سیاستمداران شایسته و پاکدست ولی منتقد اصلاح طلب شده است! ادعایی بسیار مضحک با هزاران پاسخ! اولا چه کسی گفته شورای نگهبان افراد صرفا منتقد را ردصلاحیت میکند؟! ثانیا این ادعا وقتی درست بود که هزاران نامزد و لیست اصلاح طلب جلوی چشم مردم نبودند و انتخاب نمیشدند! ثالثا این ادعا وقتی درست بود که اصلاح طلبان، فاسدترین چهره ها را در میان خود نداشتند؛ نه آنکه به اعتراف خود اصلاح طلبان حتی کرباسچی برای لیست نوشتن اعضای شورای شهر هم باج بگیرد! رابعا! انتخابات شورای شهر بدون نظارت استصوابی شورای نگهبان، برگزار می شود. این حجم از زمین خواری، فساد مالی و اداری در شوراها و شهرداری ها که در دوره های متعدد، ده ها شورای شهر را به دلیل فساد اکثریت یا حتی همگی اعضا، منحل کرده، چه توجیهی دارد؟! شایستگانشان! توسط شورای نگهبان ردصلاحیت میشوند؟!
🔹اما درباره یک «هاله تقدس» به اسم «مردم»!! طبق کدام منطق، منتخب مردم، فساد نمیکند؟! معنای ادعاهای تاجزاده درباره «تقدیس رای مردم» آنست که اعضای شوراهای شهر، صرفا به این دلیل که توسط مردم انتخاب میشوند همگی سالم و پاکدست و به دور از فساد و معاذالله امام معصوم هستند! حال آنکه اتفاقا برعکس، فقدان یک قوه نظارتی، سبب گسترش و شدت یافتن فساد، به بهانه گرفتن چند رأی با بهای تبلیغات گزاف با منشا فسادآمیز است.
🔰در پایان باید گفت، در رد ادعاهای وی مبنی بر نبود آزادی در کشور، همین بس که این فرد خود عریان ترین و بی پرواترین انتقادها و تخریبها را علیه رهبر انقلاب و قوای مختلف کشور ابراز میدارد و در مظلومیت نظام اسلامی ما همین بس که غداره بندان در آن دادخواه عدالت و آزادی شده اند .طرفه آن که به اسم نبود آزادی! تناقض و تنافر عقیدتی و ایدئولوژیک مهمترین شاخصه اصلاح طلبی برانداز در ایران است.
☑️ @abdollahy
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه :
«تزریق واکسن کرونا ممکن است منجر به مرگ شود»؛ اخیرا فوت افراد واکسینه شده، در اثر عوارض ناشی از تزریق واکسن، منتشر شده است.
❇️پاسخ
@Antishobheh
1️⃣ بررسیهای مرکز مقابله با شایعات سایبری نشان میدهد که چنین شایعاتی صحت نداشته و واکسن کرونا، خطر جدی برای سلامت افراد ایجاد نمیکند.
2️⃣ در همین زمینه علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، ضمن تکذیب و رد چنین شایعاتی، گفته که با توجه به اینکه زیربنا و ماهیت تولید همه واکسنها اثربخشی و ایمنیزایی در افراد است و تمرکز اصلی در اولین قدم از تولید واکسن در عرصه بالینی، ایمنیزایی در برابر بیماریهاست، بنابراین واکسن نمیتواند سلامت افراد را به خطر بیاندازد.
3️⃣ زالی با اشاره به اینکه تمام داروها و اقدامات درمانی از قبیل جراحیها، ممکن است عوارضی به همراه داشته باشند، تصریح کرد که واکسن کرونا نیز ممکن است عوارض سطحی و گذرایی داشته باشد که این عوارض جدی نیست و نمیتواند منجر به آسیبهای پایدار یا مرگ شود.
🌐https://b2n.ir/x59301
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
❇️پاسخ:
1⃣ برخلاف ادعای دروغین مطرح شده، توییت #خبرنگار ایسنا مرحومه #مهشاد_کریمی مربوط به ایام اخیر نیست که حادثه ی واژگونی اتوبوس خبرنگاران هم ربطی به آن داشته باشد.
این توییت مربوط به ۲۶ جولای سال قبل میلادی برابر با ۵ مرداد سال ۱۳۹۹ است و ایشان همزمان با این توییت، گزارشی تصویری نیز از ماجرای واگذاری ۵۶۰۰ هکتار از جنگل های آقمشهد ساری در ایسنا بارگذاری کرده اند.
https://mobile.twitter.com/KarimiMahshad
www.isna.ir/news/99050503067
2⃣ روزنامه شرق در ۲۵ اسفند سال پیش در تیتری با عنوان "رد ادعای وقفی بودن جنگل های آق مشهد" در خبری که به این موضوع پرداخته به نقل از رییس قوه ی قضائیه (حجت الاسلام و المسلمین رییسی) چنین نوشته است:
"اصل مالکیت واقف جنگل های آق مشهد مورد تردید جدی است و در بررسی های متعدد کارشناسی، تاکنون مالکیت واقف و بالطبع موقوفه بودن این جنگل ها برای ما ثابت نشده است."
pishkhan.com/news/218613
3⃣ خبرگزاری ایسنا که مرحومه مهشاد کریمی نیز از خبرنگاران آن رسانه بوده در مطلبی با عنوان "همه ی دلایل واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سربازان" این دلایل را شرح داده و مهم ترین عوامل حادثه آفرین بودن اتوبوس های بین شهری را بیان کرده است.
www.isna.ir/news/1400040603541
❗️نتیجه اینکه: ادعای وقفی بودن جنگل های آق مشهد ساری رد شده، بنابرین دلیلی بر توطئه بر علیه خبرنگار ایسنا در کار نبوده و عمدی بودن حادثه ی واژگونی اتوبوس #خبرنگاران در آذربایجان غربی منتفی است!
#مهشاد_کریمی
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
امام علی(ع):
هيچ كس، به غير خدا، اميد نبست،
مگر آن كه ناامید بازگشت.
غررالحكم2511
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
♦️سوال:
نرجس سلیمانی دختر حاج قاسم در روز دفن باباش کلی آدم فوت کردن برای شورای شهر تهران حدود چهارصد هزار رای آورد که از آرا باطله کمتر بود کجا بودند اون جمعیت میلیونی تششیع جنازه مش قاسم آخه چرا به دخترش رای ندادید.
❇️پاسخ:
1⃣صرفابخاطراینکهایشاندخترسردار
عزیزمانمیباشد،پسبهنامبردهرأیدهیم
عقلانی نیست.
2⃣بایددیدخانمسلیمانیچهسمتهایی
داشتهوعملکردایشانراسنجید.وتاچهحد
رویکرداجتماعیوحضورداشتهاند(جهت
شناخت مشکلات شهری)
3⃣درضمنبرنامهداشتنوتبلیغاتنیزمؤثر
است.
4⃣هرگز نبایدچهره شناختهشدهی حاجقاسم عزیز راباآن خدمات عالمگیر راباایشان مقایسه کرد هر چندتمام خانوادهسردار دلها محترمهستند.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
🚫شایعه:
پزشک علی #خامنهای با پلیور زمستانی در فصل تابستان!!
✅ پاسخ
این شبهه را شبکه منوتو به اسم کاربران شبکههای اجتماعی مطرح کرده تا هم به وظیفه خود در شبهه افکنی عمل کرده باشه، هم خودش را از این دروغ واضح مبرا کنه!!
همانطور که در تصویر شماره ۲ مشخص است، آنچه پزشک در کنار امام خامنهای زیر روپوش خود پوشیده است، لباس یکسره مخصوص #کرونا است که به آن «گان» گفته میشود.
#واکسن_ ایرانی
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔ شبهه
با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است.
مردم مخالفند.
❇️ پاسخ
@Antishobheh
1️⃣. ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است.⬅️ اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟
2️⃣مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور.⬅️ حجاب یک قانون مثبت و سازنده و موافق با فطرت است اما بی حجابی و برهنگی که نتیجه ای جز افزایش خیانت و فساد و فروپاشی کانون خانواده ندارد چطور؟!
3️⃣میگویند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است.
⬅️جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی شدید است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ ⬅️مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟ ⬅️اینکه عده ای بی حجاب شدند به علت تهاجم فرهنگی است نه قانون مثبت حجاب. قطعا اگر قانون حجاب برداشته شود به دنبال آن هزاران فساد دیگر باب میشود: زنا،لواط،مشروب خوری و...
4️⃣میگویند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. اما آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن است؟ ⬅️الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است.
5️⃣ ⁉️میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود.؟...این هم از آن استدلال های آنچنانی است. ⁉️اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ ⁉️فردا اگر دزد، خانه مان را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟ ⁉️اگر خانمی بی حجاب شود مشکلات اقتصادی حل خواهد شد؟ خیر! مشکل بی حیایی هم به بقیه مشکلات اضافه خواهد شد.
6️⃣می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگسازی نمی خواهد؟
✅ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است.قوانین و رفتارهایی که به سلامت جامعه کمک میکنند نمیتوانند اختیاری باشند. ⬅️مثل اینکه بگوییم مردم خودشان باید به این نتیجه برسند که پشت چراغ قرمز بایستند پس اختیاری باشد بهتر است ! لذا هم فرهنگ سازی لازم است، هم پلیس و هم جریمه.
7️⃣میگویند در پذیرفتن دین آزادی است و مردم حق دارند حجاب را نپذیرند.اما مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین...
🔰اینکه میگویند لااکراه فی الدین یعنی هیچ کس نمیتواند شما را به چیزی که معتقد نیستید اجبار کند که معتقد شوید! ⬅️چرا که منشا اعتقادات قلبی و در ذهن ما است. ولی میتوان افراد را در حوزه رفتار به انجام کارهایی اجبار کرد. ⬅️اگر قرار باشد هر کس در جامعه هر وار دلش میخواهد بکند پس دستور به نماز و زکات و جهاد و بهشت و جهنم بیهوده بود!!!
🔰 لااکراه فی الدین یعنی اسلام برای پذیرش دینش هرگز غیرمسلمانان را اجبار نمیکند بلکه با دلیل و برهان عقلی آنها را دعوت میکند بخش بعدی آیه که همواره سانسور میشود(قد تبین رشد من الغی) بر همین معنا دلالت میکند .
🔰تفسیر این آیه👇🏻
https://www.porseman.com/article/شان-نزول-و-تفسير-آيه-لا-اكراه-في-الدين؛-آيه-256-سوره-بقره/42423
❎ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟
منبع
قرارگاه عمار پاسخ به شبهه
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
🚫شایعه:
❌هموطنان عزیز
این متن را بخوانید تا توفیق زندگی در ایران قوی با دولت انقلابی را پیدا کنید‼️
دولت انقلابی برخلاف همه حیله ها و کارشکنی ها و توطئه های دشمنان داخلی و خارجی پیروز شد و هزاران سجده شکر برما واجب گشت که شکر این نعمت از حد توان ما خارج است!
⭕️اما ؛
باید بدانید که اگر زیربار واکسن کرونا بروید و مقاومت نکنید ، از دولت انقلابی هم کاری برنخواهد آمد‼️
به زودی سونامی عوارض واکسن های خارجی که نانو چیپ و جیوه از ویژگی های قطعی آنهاست ، کشور را در بر میگیرد و مرگ و میر مردم به اسم کرونا ولی به دلیل واکسن ها افزایش میابد و چنانچه نانوچیپ ها را فعال کنند هم دچار بحران بزرگتری خواهیم شد که ممکن است ابعاد سیاسی هم پیدا کند‼️
دولت انقلابی مجبور است تمام توانش را فقط صرف جمع کردن این خسارتها نماید و عملا درگیر بحران هائی خواهد بود که توان پرداختن به امور دیگر را سلب میکند‼️
روحانی خائن صبح شنبه پس از قطعی شدن پیروزی انقلابیون ، مأموریت یافته واکسنها را در فرصت باقی مانده به تمام مردم تزریق کند‼️
حتی قبل از اعلام رسمی نتایج به ستادکرونا میآید و جاده سازی برای آخرین ضربه مهلک به ملت راشروع کرد‼️
او با ولع تمام از کرونای ساختگی و دروغینشان دفاع کرد و واکسنآن را به عنوان تنها پروژه ای که تا آخرین روز دولتش میخواهد به ثمر برساند ، تبلیغ کرد‼️
او حتی از برداشته شدن تمام تحریم ها برای واکسن و ماسک درست پس از شکست اصلاحات امریکائی سخن گفت و آن را مشکوک هم ندانست‼️
دشمنانی که سعی در نابودی ما حتی با خونخوارانی مثل داعش را داشتند ، حالا بدون تحریم به ما واکسن و ماسک هدیه میکنند⁉️
روحانی وانمود کرد ،پیگیریهای دولت فشل و بی عرضه او باعث چنین دستاورد بزرگی شده است
دولتی که حتی عرضه برگزاری یک انتخابات را نداشت ،برای ملت اینهمه از خود مایه گذاشته
شما باور میکنید
ملت عزیز ایران، چطور جان شیرینتان را به دست دولتی میسپارید که در تمام این هشت سال نوکر غرب بود و فقط برایدشمنان کرد....
(خلاصه شده)
❇️پاسخ:
@Antishobheh
1️⃣نویسنده این مطلب کیست؟!
چه تخصصی دارد؟!
بر مبنای کدام دلیل و مدرک پیش بینی کرده که تزریق واکسن موجب مرگ ومیر گسترده میشود؟!
گیریم که دولت فعلی خائن است، آیا هیچ نهاد و شخصیت مورد اعتمادی در نظام نیست که نویسنده به آنها اطلاع دهد تا جلو کشتار مردم را بگیرند؟!!!
2️⃣آیا ما باید به توهمات یک ناشناس توجه کنیم یا به نظر رهبر معظم انقلاب که فرمودند:
ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است اما تهیه واکسن از کشورهای دیگر هیچ مشکلی ندارد👇🏻
https://www.google.com/amp/s/www.isna.ir/amp/99101914261/
3️⃣آیا باید به مطالب بدون سند و مدرک در فضای مجازی اطمینان داشته باشیم یا به وزیر محترم بهداشت که از قضا با حسن #روحانی هم زاویه پیدا کرده و اولین واکسن ساخت روسیه را به فرزندشان تزریق کردند👇🏻
http://mshrgh.ir/1178958
4️⃣آیا باید تحت تاثیر فضای بی در وپیکر مجازی قرار بگیریم یا به سخنان دکتر علیرضا زالی (فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی)توجه کنیم که در پاسخ به سؤالی درباره ثبت عوارض واکسن کرونا گفتند: تمام عوارض #واکسن کرونا توسط واحدهای واکسیناسیون به ثبت میرسد، یک تیم کارشناسی مستقر است و این عوارض را تحلیل میکند؛ بنابراین تمام عوارض گزارششده، در سامانه متمرکزی در وزارت بهداشت ثبت و بررسی میشود، تاکنون عارضهای جدی و قابل توجه از واکسنهای کرونای تزریقشده گزارش نشده است.
عوارض ناشی از واکسیناسیون در نگاه کلی، بهمراتب کمتر از خود بیماری کروناست؛ بنابراین منطق اقتضا میکند که واکسیناسیون #کرونا در افراد انجام شود.
https://tn.ai/2505565
5️⃣برخی درصد توهمات شان به حدی رسیده که تزریق #واکسن_ایرانی (ساخته شده توسط دانشمندان جوان و انقلابی خودمان) به رهبر معظم انقلاب را توطئه و خیانت نفوذی ها میدانند!!!
«فَأَینَ تَذْهَبُونَ؟ »
#واکسن_ایرانی
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️ شبهه
کلیپ دستبوسی از آیتالله علمالهدی!
آیا واقعا مردم میخواهند به آیت الله رئیسی که پدرزنش اجازه میدهد مردم دستش را ببوسند رای بدهند؟!!
دو کلیپ که در یکی شاهزاده ی مراکشی را نشان می دهد که از بوسیدن دستش ممانعت می کند، و یکی آیت الله علم الهدی را نشان می دهد که مردم در حال بوسیدن دست او هستند و او واکنشی در مقابل این دست بوسی انجام نمی دهد!
❇️ پاسخ
@Antishobheh
🔹کلیپ دستبوسی علم الهدی قدیمی است و در سالهای 1394 و 95 و 96 نیز به بهانه و مناسبت های متفاوت توسط معاندین و ضدانقلاب بازنشر شده و پاسخ آن شبهه نیز در همان سالها داده شده است.
🔹حرف و اعمال و کردار و رفتار پدرزن یک نفر چه ربطی به خود آن شخص و عملکردش دارد؟!
خوشحالیم که از خود آیت الله رئیسی چیزی پیدا نمیکنند و دست به دامن شبهات و شایعات و حرفای تخریبی ضدانقلاب علیه ایشان میشوند.
🔹پاسخ دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۰۴:۲۷ ب.ظ:
مدتی است کلیپی از آیت الله علم الهدی منتشر شده که در آن مردم جلو می آیند و دست آیت الله علم الهدی را می بوسند. و با توضیحاتی در فضای مجازی و رسانه های غیر رسمی اینطور وانمود می شود که آیت الله علم الهدی از این کار راضی هست و یا اینکه این مراسم برای چنین منظوری تشکیل شده است.
و با توضیحاتی که ذیل این کلیپ گذاشته می شود تفاسیر مطلوب برای انتشار دهنده ی آن نشر پیدا می کند.
⭕️چند توضیح برای این کلیپ باید داده شود تا مخاطبان محترم به اهداف پنهان انتشار از این دست مطالب پی برند.
✅- این جلسه پس از اتمام تفسیر هفتگی آیت الله علم الهدی در مهدیه مشهد است که مخاطب عمومی دارد. یعنی افرادی که در این جلسه حضور دارند مشتاقان تفسیر هستند.
✅- هیچ اجبار و الزام و جوسازی برای وادار کردن مردم به بوسیدن دست آیت الله علم الهدی وجود ندارد و افرادی که اقدام به این عمل می کنند از روی علاقه ی شخصی خود اینکار را انجام می دهند. و تبختر و خرسندی در آیت الله علم الهدی در واکنش به این اقدام مردم وجود ندارد.
✅◀️- آیت الله علم الهدی هیچ گونه رضایت و علاقه مندی نسبت به این کار ندارد و تا بتواند افراد را از این برخورد نهی می کند. وقتی این کلیپ را به خود ایشان نشان دادیم و از ایشان پرسیدیم که چرا ممانعت نمی کردید تا افراد جلو بیایند ودست ببوسند. گفت : ابتدا ممانعت می کردم و دستم را می کشیدم . اما وقتی به منزل می رفتم درد زیادی شانه و کتفم را می گرفت چون با ممانعت من افراد اصرار بیشتری به این کار می کردند و با زور دستم را به طرف خود می کشیدند. حتی یک شب از شدت درد خوابم نبرد. جلسات بعد به تیم حفاظت گفتم تا جلوی افرادی که می خواهند دست مرا ببوسند بگیرد . و آن ها نیز علیرغم حسن نیت برخورد حفاظتی با مردم می کردند و موجب ناراحتی و دلخوری آنان می شد. لذا بلافاصله از ایشان نیز رفع درخواست کردم. و تنها راهی که داشتم این بود که در مقابل اصرار افراد برای بوسیدن ، دستم را نکشم و فقط رها کنم.
✅🚨- هجمه به آیت الله علم الهدی برای ترور شخصیت ایشان وجود دارد. چرا؟ مگر آیت الله علم الهدی چه کرده است؟ چه کسانی با مواضع انقلابی و صریح آیت الله علم الهدی مشکل دارند که چنین هجمه ی رسانه ای و سازماندهی شده ای را علیه وی انجام می دهند؟
✅- این کلیپ بلافاصله بعد از پیروزی آیت الله علم الهدی در انتخابات دوره ی پنجم خبرگان رهبری با رای قابل توجهی علیرغم تخریب ها و تبلیغات سلبی دشمنان انقلاب و اسلام و مخالفان مواضع انقلابی ایشان ، منتشر شد. همچنین در زمانی این کلیپ منتشر می شود که آیت الله واعظ طبسی به رحمت ایزدی پیوست و گمانه زنی ها به انتصاب آیت الله علم الهدی به عنوان نماینده ی ولی فقیه در خراسان رضوی از سوی آیت الله العظمی خامنه ای اشاره دارد.
💠 در چند خط اصل بوسیدن دست را از منظر عقل و شرع بررسی مـیکنیم تا مشخص شود آیا کار آیت الله علم الهدی اشتباه و دنیاطلبی بوده یا مطلب دیگری در کار است:
🔹اولین مطلبی که باید بررسی شود این است که آیا در اسلام بوسیدن دست مطلقا و تحت هر شرایطی غلط است و اصلا جواز شرعی ندارد؟ یا عقل بوسیدن دست هرکسی را مذموم می داند و این موضوع را منافی کرامت انسانی می داند؟
🔻ما در روایات نمونه هایی را داریم که پیامبر و اهل بیت(علیهم السلام) بوسیدن دست بعضی افراد را جایز و حتی امری پسندیده می دانند.
مثلا در روایت وارد شده که امام سجاد(علیه السلام) وقتی به فقیری کمک می کرد، دست آن فقیر را می بوسید و می فرمود: صدقه و کمک به فقیر قبل از اینکه به دست او برسد به دست خدا می رسد (اول خدا از این کمک کردن خوشحال می شود)
📚(القواعد و الفوائد،ج2، الدروس الشرعیه، ج2، ص 18)
کَانَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ ع إِذَا أَعْطَی السَّائِلَ قَبَّلَ یَدَ السَّائِلِ فَقِیلَ لَهُ لِمَ تَفْعَلُ ذَلِکَ قَالَ لِأَنَّهَا تَقَعُ فِی یَدِ اللَّهِ قَبْلَ یَدِ الْعَبْدِ
🔻در کتاب شریف اصول کافی بابی وجود دارد با عنوان باب التقبیل یعنی باب بوسیدن که در این باب روایات مربوط به بوسیدن دست پیامبر یا امام و اوصیای الهی را آورده است.تا جایی که شهید اول عالم بزرگ شیعه فتوا به جواز بوسیدن دست برادران مسلمان که به عنوان تعظیم و بزرگداشت مومن فتوا میدهد
📕(القواعد و الفوائد،ج2، الدروس الشرعیه، ج2، ص 18)
🔻روایتی در کتاب اصول کافی وارد شده که امام صادق(علیه السلام)فرمود: جایز نیست دست کسی را بوسید مگر دست رسول الله و کسی که از او اراده ی رسول الله شود.
🔻علِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ رِفَاعَةَ بْنِ مُوسَى عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ لَا يُقَبَّلُ رَأْسُ أَحَدٍ وَ لَا يَدُهُ إِلَّا [يَدُ] رَسُولِ اللَّهِ ص أَو مَنْ أُرِيدَ بِهِ رَسُولُ اللَّهِ 📕(الكافي(اسلاميه)، ج2، ص: 185)
✅علامه مجلسی در ذیل این روایت در مورد متن و سند این حدیث می گوید:
علامه مجلسی این روایت را حسن کالصحیح می داند و در شرح می نویسد:
<منظور از واژة «من» به اجماع فقهاء، امامان معصوم ـ عليهم السّلام ـ هستند. و همچنين سادات و علماء را هم شامل ميشود كه در اين قسم اختلاف است گر چه در كلام اصحاب ما نديديم كسي تصريح به حرام بودن كند.
🔻و در ادامه می نویسد:
..لأن العلماء الحق ورثة الأنبياء فلا يبعد دخولهم فيمن يراد به رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم>:چراکه علمای حق؛وارثان انبیا هستند پس بعید نیست که داخل در"من ارید..." باشد.
☑️(مرآة العقول، ج9، ص: 79)
🔹طبق صریح نقل این حدیث از علامه مجلسی و با توجه به سند و متن حدیث بوسیدن دست علماء از باب اینکه گرامیداشت مقام پیامبر و اهل بیت (علیهم السلام) باشد هیچگونه ایرادی ندارد و هیچ عالمی از این کار منعی نکردند.
🔻اگر این بوسیدن باعث عجب و تکبر طرف مقابل شود، مطمئنا درست نیست.
✅پس نتیجه ی این بحث این شد که بوسیدن دست افراد، را نمی توان مطلقا خوب یا بد دانست و بسته به موقعیت و جایگاه اوضاع فرق خواهد کرد.
🔵پاسخ:
اما در مورد کلیپ بوسیدن دست آیت الله علم الهدی، ایشان خودشان در این مورد صحبت کردند که جلوتر عرض می کنیم.
🔻این مسئله که بیشتر از طرف معاندین نظام مطرح می شود، بیشتر خودشان را زیر سوال می برد. این عالم عکس العمل شان در مقابل این دست بوسی خرسندی نیست و خود مردم برای این کار دست ایشان را جلو می کشند، ولی شما تصویر محمدرضا شاه پهلوی را به یاد بیاورید که یکی از کارهای روزمره ایشان، به صف شدن تمام مقامات کشوری و لشکری در مقابلش بود که دست ایشان را ببوسند، تا جایی که بعد از جشن های ۲۵۰۰ ساله ی سلطنت به اوج خودش رسید و حتی باعث اعتراض خبرنگارهای خارجی واقع میشد.
✅بیانیه ی سایت منتسب به آیت الله علم الهدی در مورد این کلیپ:
آیت الله علم الهدی هیچ گونه رضایت و علاقه مندی نسبت به این کار ندارد و تا بتواند افراد را از این برخورد نهی می کند. وقتی این کلیپ را به خود ایشان نشان دادیم و از ایشان پرسیدیم که چرا ممانعت نمی کردید تا افراد جلو بیایند و دست ببوسند. گفت: ابتدا ممانعت می کردم و دستم را می کشیدم. اما وقتی به منزل می رفتم درد زیادی شانه و کتفم را می گرفت چون با ممانعت من افراد اصرار بیشتری به این کار می کردند و با زور دستم را به طرف خود می کشیدند.
🔻آیت الله علم الهدی اضافه کرد: حتی یک شب از شدت درد خوابم نبرد. جلسات بعد به تیم حفاظت گفتم تا جلوی افرادی که می خواهند دست مرا ببوسند بگیرد. و آن ها نیز علیرغم حسن نیت برخورد حفاظتی با مردم می کردند و موجب ناراحتی و دلخوری آنان می شد. لذا بلافاصله از ایشان نیز رفع درخواست کردم. و تنها راهی که داشتم این بود که در مقابل اصرار افراد برای بوسیدن، دستم را نکشم و فقط رها کنم.
🖌روشنگری-پاسخ شایعات و شبهات فضای مجازی
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh