هدایت شده از تاریخ تبلیغات
﷽
⛔️شبهه:
فیلم شبکه های اجتماعی
حاج آقا قرائتی: از خانمهایی که شوهر دارند و نمیشود دیگر ازدواج کنند مگر آن زنهایی که شوهر دارند و در جنگ شرکت کردند و کافرند و شکست خوردند و اسیر شدند؛
همین که اسیر شد شما میتوانید به عنوان کنیز به منزل برده و مثل همسرتان باشد!
نوشته روی کلیپ: سکس با زن شوهردار اسیر و غنمیتی (قرآن_نسا_۲۴)
دستور همبستری با زن شوهردار غنیمت گرفته شده در قرآن سوره نسا_ آیه ۲۴
تصور کنید پیروان دین دیگری به مسلمانان حمله کند و به عنوان مثال خانواده ی شما را به اسارت بگیرد و بگوید به حکم دین؛ ما می توانیم به مادر یا خواهر یا همسر شما علارغم داشتن شوهر، نکاح کنیم! آیا شما می پسندید؟!
آنچه را که برای خود نمی پسندید برای دیگری مپسند!
قرآن مطلقا کلام خدانیست و نوشته چند عرب بیابانی است،
خدا نمیتواند اینقدر پليد و بيشرافت باشد،
اگر معتقدید این آیات بیشرمانه و ضد انسانی، کلام خداست قطعا مشکل روانی دارید. اگر فرض محال این مزخرفات واقعا کلام خدا باشد، آن خدای اهریمنی نه فهم و شعور دارد ا ونه لايق پرستش است، بلکه باید محاکمه و مجازات شود.
@Antishobheh
❇️پاسخ:
🔹لطفا تحت تأثیر سخنان احساسی شبهه فوق قرار نگیرید! و سعی کنید فارغ از احساسات و با نگاهی منطقی، پاسخ را بررسی کنید.
🔹عدالت، حکمت و خیرخواهی خداوند، با دلایل متقن عقلی اثبات می شود. بنابراین هر حکمی که از سمت پروردگار متعال صادر شود، قطعا "عادلانه و حکمت آمیز و خیرخواهانه" است.
🔹از طرفی، با دلایل متقن دیگری اثبات می شود که قرآن کریم کلام خداوند است. دلایلی از جمله امّی بودن پیامبر، فصاحت و بلاغت و اسلوب بیان قرآن، اخبار غیبی، حقایق علمی، پیشگویی ها و دستورالعملهای فردی و اجتماعی، اخلاقی و سیاسی بی نظیر!
🔹اکنون ما با آیه ای از قرآن مواجه هستیم که در نگاه اول به نظر می رسد، ناعادلانه و غیر اخلاقی است. آیا می توانیم با استناد به این آیه، کلام الله نبودن قرآن یا ظالم بودن خداوند را نتیجه بگیریم؟؟
🔹خیر! زیرا؛
1⃣از لحاظ منطقی، اعتبار فهم ما از قرآن، کمتر از اعتبار دلایلی است که عدالت خداوند و کلام الله بودن قرآن را اثبات می کند!
2⃣ثانیاً ناعادلانه و غیر اخلاقی پنداشتن این دستور قرآن، ناشی از فهم ناقص ما از این حکم است و اگر با دلایل و حکمت این حکم آشنا شویم، می یابیم که چنین دستوری دور از اخلاق و عدالت نیست!
اکنون به توضیحاتی درباره حکمت این دستور الهی توجه بفرمایید:
1️⃣ در حالی که تا 200 سال پیش، برده داری در دنیا رواج داشت و در آمریکا فرقه هایی از مسیحیت بودند که با تمسک به کتاب مقدس برده داری را توجیه می کردند، اسلام عزیز 1400 سال پیش همه اسباب برده گیری به جز اسارت در جنگ را لغو کرد!
توضیح اینکه یک انسان ممکن بود با دلایل مختلفی از جمله: فقر، بدهکاری، دزدیده شدن، قمار، نزاع های قبیلگی و یا صرفا بخاطر رنگ و نژادش به بردگی گرفته شود. دین اسلام همه این عوامل و اسباب برده گیری را لغو کرد به جز بردگی از راه اسارت در جنگ!
دلیل این یک مورد هم مشخص است. زیرا این عامل، تهدید و ارعابی برای دشمنان به حساب می آید و نوعی بازدارندگی برای آنان دارد. فرض کنید دشمنان شما بدانند که دین شما اجازه اسیر گرفتن به شما نمی دهد، آیا آنها با جرأت بیشتری به جنگ با شما نمی آیند؟ اما اگر بدانند که در جنگ ممکن است اسیر بشوند و به بردگی گرفته شوند، احتمالاً دشمنی خود را با شما کاهش دهند.
2️⃣ معمولاً در جنگ ها، زنان هم به عنوان مشوّقان مردها و تأمین کننده نیاز های آنان حضور پیدا می کردند و گاهی سلاح هم به دست گرفته و نبرد با دشمن می رفتند.
🔹از آنجا که گرفتن اسیر جنگی در اسلام مجاز است(تاکید می کنیم بر اینکه اسیر باید از میدان جنگ گرفته شود نه از خانه و کاشانه اش به عنوان اسیر بیرون کشیده شود)، طبیعتاً بخشی از اسرا، زنان هستند. و این زنان یا مجرد هستند و یا متأهل.
🔹آیه مورد بحث به درستی فهمیده نشده چون خیال شده که زنان شوهردار به کنیزی برده می شوند اما حکم اصلی خداوند متعال که از قرآن و سنّت استنباط می شود این است که می فرمایند؛ اسیر شدن زنان کفار، به منزله طلاق از شوهرانشان است. یعنی این افراد دیگر مطلقه به حساب می آیند و پس از آنکه عدّه آنها گذشت، به کنیزی گرفته می شوند و یا می توانند با مسلمانان ازدواج کنند.
🔹 همانگونه که وقتی زنی شوهر دار، مسلمان می شود، مسلمان شدنش به منزله طلاق است.
و همانطور که یک عبارت «طلّقتُکَ» می تواند سبب جدایی زن و مرد شود، اسارت در جنگ هم می تواند سبب جدایی زن و شوهرِ کافر از یکدیگر شود.
🔹فراموش نشود که خداوند متعال، خالق و مالک و مدبر تمام هستی است و اوست که حلال و حرام را تعیین می کند و حق همان چیزی است که او حکم کند و البته خداوند هیچ گاه ناعادلانه حکم نمی کند.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
♦️سؤال:
آیا اینکه گفته میشود آدم گرسنه دین و ایمان ندارد درست است یا خیر؟
❇️پاسخ:
@Antishobheh
روایاتی که در زمینه رابطه فقر و ضعف ایمان یا کفر وارد شده است ، بیانگر این نکته است که فقر و تنگدستی یکی از عوامل و زمینه های بی دینی و ضعف ایمان می باشد ، البته اینگونه نیست که هر کس دچار فقر و تنگدستی شد ، دین خود را از دست بدهد در طول تاریخ نمونه های زیادی وجود دارد که افراد در عین فقر و تنگدستی بر دین و اعتقادات دینی استوار بودند. نمونه آن اصحاب صفه از یاران پیامبر اکرم بودند که همراه با دیگر مهاجرین به مدینه هجرت کردند، اما به دلیل فقر و تنگدستی، در مدینه جایی نداشتند. به همین دلیل در قسمتی از مسجد پیامبر که سکو و سایبانی (صفه) داشت زندگی می کردند. آنها فقیرترین مردم مدینه به شمار میرفتند اما همراه و یاور پیامبر بودند و همراه پیامبر در مسجد عبادت میکردند. خداوند در وصف آنها فرمود:« ولا تطرد الذین یدعون ربهم بالغداه و العشی.» (و کسانی که خدایشان را در صبح و شب می خوانند از خود مران.) (سوره انعام ، آیه ۵۲) از میان اصحاب صفه میتوان به عمار یاسر، عبدالله بن مسعود، خباب بن الارت و سالم مولی حذیفه الیمانی اشاره کرد.
علاوه بر اینکه در برابر این گونه روایات ، روایاتی است که فقر را ستوده است به عنوان نمونه پیامبر اکرم صلی الله علیه واْله فرمودند : الفقراء اصدقاء الله ، فقرا دوستان خدایند ( میزان الحکمه ، ج ، ص ۴۶۶۴)
همچنین حضرت علی علیه السلام فرمودند: من احب السلامه فلیؤثر الفقر و من احب الراحه فلیؤثر الزهد فی الدنیا ، هر که دوست دار سلامت است ، باید فقر را برگزیند و هر که دوستدار آسایش است ، باید دل برکندن از دنیا را اختیار کند .( همان )
بنابر این ، آنچه از مجموع روایات بدست می آید ، این است که فقر می تواند از زمینه های و عوامل ضعف ایمان باشد ، اما تنها عامل آن نبوده و عوامل مختلفی در ضعف ایمان و بی دینی افراد دخالت دارند که از جمله می توان به هوا پرستی، گرایش به مادیات، دنیاپرستی و حب جاه و مقام، روزی حرام و ... اشاره نمود . از این رو نمی توان فقررا دلیلی بر بی دینی یا رعایت نکردن دستورات الهی برشمرد .
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
امامعلیعلیهالسلام:
إيّاكَ أن يَنزِلَ بكَ المَوتُ و أنتَ آبِقٌ مِن ربِّكَ فی طَلَبِ الدُّنيا
مبادا مرگ در حالى به سراغت آيد كه تو از پروردگارت در طلب دنيا گريخته باشى
غررالحكمحدیث2398
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
♦️سوال:
احمد الحسن بصری مدعی است که او همان یمانی موعود است و همه باید از او تبعیت کنند
وقتی می گوییم که در روایات آمده است که خروج یمانی و سفیانی همزمان است و هنوز سفیانی خروج نکرده تا یمانی بیاید می گویند که یمانی فعلا در حال جمع کردن نیرو است و هنوز خروج نکرده است!!
❇️پاسخ:
@Antishobheh
یکی از نشانه های حتمی ظهور امام زمان علیه السلام ، قیام یمانی است .
🔸 امام صادق عليه السلام مى فرمايد ؛
«پنج نشانه حتمى، پيش از قيام قائم هست: [خروج] يمانى، [خروج] سفيانى، بانگ [آسمانى]، كشته شدن نفْس زكيّه و به زمين فرو رفتن [لشكرى] در بيداء »
📚كمال الدين: ص 650 ح 7 _ بحار الأنوار: ج 52 ص 204 ح 34.
🔸امام باقر عليه السلام مى فرمايد: «... هنگامى كه مردان، خود را به زنان و زنان، خود را به مردان، شبيه كنند ... و سفيانى از شام، و يمانى از يمن خروج كنند و [لشكرى] در بيداء فرو رود و جوانى از خاندان محمّد، ميان ركن [حجر الأسود] و مقام [ابراهيم]- كه نامش محمّد بن حسن، نفْس زكيّه است-، كشته شود و بانگى از آسمان آيد كه حق نزد او و شيعه اوست. اين، هنگام خروج قائم ماست».
📚كمال الدين: ص 330 ح 16، إعلام الورى: ج 2 ص 291، بحار الأنوار: ج 52 ص 191 ح 24. نيز، براى ديدن همه حديث، ر. ك: همين دانشنامه: ص 389 ح 1395.
چنان که گذشت ، یمانی از یمن قیام خود را آغاز می کند ، لذا علی علیه السلام فرمود ؛
«پنج چيز، از نشانه هاى [ظهور] قائم است ؛ (خروج) يمانى از يمن، [خروج] سفيانى، نداى آسمانى، فرو رفتن زمين در بيداء و كشته شدن نفْس زكيّه »
📚عيون الحكم و المواعظ: ص 244 ح 4642.
قیام و خروج یمانی و سفیانی هم ، همزمان است ، چنان که امام باقر عليه السلام فرمود: «... خروج سفيانى، يمانى و خراسانى، در يك سال و يك ماه و يك روز است و مانند دانه هاى تسبيح، پشت سر هم هستند و همه جا جنگ و بيم و هراس است. بدا به حال كسى كه با آنان مخالفت ورزد! و ميان پرچمها، پرچمى راهيافته تر از پرچم يمانى نيست و آن، پرچم هدايت است كه شما را به سوى صاحبتان (امام زمان عليه السلام) فرا مى خواند و چون يمانى قيام كند، فروش سلاح را بر مردم و مسلمانان، حرام مىكند. هنگامى كه يمانى قيام كرد، به سوى او برو، كه پرچمش، پرچم هدايت است و هيچ مسلمانى برايش روا نيست كه كار را بر او دشوار كند؛ كه هر كس چنين كند، از دوزخيان خواهد بود »
📚الغيبة، نعمانى ص 253 ح 13، بحار الأنوار: ج 52 ص 230 ح 96
خروج یمانی به طور اجمال از نشانه های حتمی ظهور است اما شخصیت یمانی و چگونگی خروج او برای ما مشخص نیست جز این که معلوم است که او اهل یمن است و از یمن ظهور می کند .
احمد الحسن مدعی است که یمانی خودش یعنی احمد الحسن بصری است و می آورد ؛
« یمانی صاحب ولایت الهی است ، دچار خطا نمیشود تا مردم را به باطل بکشاند یا آنها را از راه حق خارج کند ، او معصومی است که بر عصمتش نص و تصریح وارد شده است ، یمانی حجتی از حجت های خدا در زمینش است »
📚متشابهات ج 4 ص 69
و در جای دیگر می گوید ؛
« بدان که من قبل از اینکه متولد شوم ، یمانی بوده ام و در این عالم جسمانی از این موضوع اطلاع نداشتم ،تا خداوند مرا یادآوری و آگاهم نمود »
📚پاسخهای روشنگر ، ج 2 ص 98
❕در جای دیگر در یک بیان مضحک ادعا می کند که چون کسی غیر من ادعای وصایت و یمانی بودن نکرده است ، پس من وصی و یمانی هستم ، می گوید ؛
« برای این که مطمئن شوی که سید احمد الحسن همان یمانی و وصی و فرستاده امام زمان علیه السلام است بدان که به غیر صاحب وصیت ( یعنی من ) مدعی دیگری ( برای این مناصب ) وجود ندارد »
📚پاسخهای روشنگر ج 6 ص 164
حال چند مطلب باید روشن شود ؛
1️⃣احمد الحسن مدعی است که همان یمانی ، اهل یمن است در حالی که صراحتا خود را اهل بصره معرفی می کند و می گوید ؛
« احمد الحسن در بصره به دنیا آمد »
📚پاسخهای روشنگر ج 1 ص 62
« او مبلغ و نقل کننده از امام مهدی علیه السلام است و از استان بصره عراق است»
📚همان ص 74
و می گوید ؛
« اسمم احمد است و در شهر بصره در جنوب عراق زندگی می کنم »
📚پاسخهای روشنگر ، ج 2 ص 109
روایات فوق صراحتا یمانی را اهل یمن و ظهور او را از یمن معرفی می کند ، در حالی که احمد الحسن به تصریح خودش اهل بصره است و از بصره دعوت خود را شروع کرده است ❕چگونه ممکن است احمد الحسن همان یمانی باشد
2️⃣احمد الحسن مدعی است که یمانی معصوم بوده و گناه نمی کند ، در حالی که خودش در مقام معرفی خود می گوید ؛
« من بنده حقیر به فکرم خطور نمی کرد که از سگ مریضی هم برتر باشم چرا که پرودگار رحیم مرا از گناه بزرگم در پیشگاهش آگاه ساخته است »
📚پاسخهای روشنگر ج 1 ص 23
❕و می گوید ؛
« من گناهکار ، تقصیر کار ، کم عمل با خطاهای بسیار هستم »
📚پاسخهای روشنگر ، ج 2 ص 92
ادامه 👇👇👇
@Antishobheh
ادامه 👆👆
@Antishobheh
بنابراین به تصریح خود احمد الحسن او فردی گناهکار و عاصی است و اساسا نمی تواند یمانی موعود باشد که به تعبیر روایت ، هدایت یافته و به تعبیر خود احمد الحسن معصوم است .
3️⃣توهین های احمد الحسن به مقام شامخ امامان و پیامبران دلیل دیگری بر رد ادعای گزاف او می باشد .
می گوید ؛
« علی ( علیه السلام ) دارای منیت و تاریکی و ظلمت بود که اگر این حال را نداشت ، محمد بود »
📚متشابهات ، ج 4 ص 34
در تفسیر آیه « والعصر ، ان الانسان لفی خسر » می گوید :
« انسانی که در زیان است ، علی ( علیه السلام ) است ، او انسان است و نسبت به محمد زیان دیده است ، پس مقام رسول خدا، بالاتر و عظیم تر از مقام امام علی است »
📚متشابهات ج 3 ص 73
و می گوید ؛
« باقی انبیاء و رسولان قبل و بعد از ابراهیم ، ستمکاران به خویشتن هستند »
📚الجواب المنیر ج 2 ص 42
و می گوید :« همه خلائق ( حتی امامان ) به جز محمد تقصیر دارند »
📚متشابهات ج 3 ص 142
و در توهینی بزرگ ، نسبت شرک به امام حسین علیه السلام می دهد و می گوید ؛
« شرک نفسانی ، مخفی ترین نوع شرک است و همان منیت می باشد که مخلوق را از آن گریزی نیست ، این منیت او را با ظلمت و عدم در هم می آمیزد و از همین رو به این معنا هر بنده ای از بندگان خدا مشرک می باشد ، امام حسین این معنای شرک و نیز آنچه از شک به همراه دارد را قصد کرده است ، امام حسین فتح المبین را درخواست نمود و از بین رفتن شائبه عدم و ظلمت از صفحه وجودش را»
📚متشابهات ج 2 ص 32
❕این نسبت های ناروا به هادیان الهی که موارد دیگر آن را بازگو نکردیم ، روشن ترین دلیل بر شرک و کفر احمد الحسن بصری و رد ادعاهای او مبنی بر یمانی و وصی بودن و ... است ، چنان که امام صادق علیه السلام فرمود ؛
«بی احترامی و حرمت شکنی نسبت به سه چیز مستلزم شرک به خداوند می باشد .بی احترامی به کعبه و به قرآن و به اهل بیت»
📚بحار الانوار ج24 ص186
لذا پیامبر گرامی به زیبایی ظهور این فرد از بصره را پیش بینی کرده و فرمود ؛
« دجالی هم از بصره خروج می کند که از نسل من نیست و او مقدمه همه دجال هاست »
📚الملاحم و الفتن ، سید بن طاووس ، ص 248
4️⃣اگر چه دلائل فراوان دیگری ، در رد ادعای یمانی بودن احمد الحسن ، دجال بصره وجود دارد ، اما مطلب را خلاصه کرده و می گوییم :
مطابق روایات مذکور در ابتدای کلام ، ظهور ، یمانی و سفیانی کاملا همزمان ، در یک روز و یک ماه و یک سال است است ، چنان که در نقل مذکور آمد ؛ « خروج السفیانی و الیمانی و الخراسانی فی سنه واحده ، فی شهر واحد ، فی یوم واحد »
حال چگونه یمانی دروغین ، قبل از سفیانی و خراسانی ظاهر شده است ، در حالی که روایت می گوید ظهور سفیانی و یمانی همزمان است.
طرفداران احمد الحسن می گویند ، خروج یعنی قیام مسلحانه ، و احمد الحسن قیام مسلحانه نکرده است و در حال جمع کردن نیرو است
پاسخ می گوییم ؛
1️⃣ ماده ، خرج ، یخرج ، خروجا ، به معنای هرگونه ظهور و بیرون آمدن است ؛
📚معجم الوسیط ماده خرج
و ابن منظور هم ماده خروج را به معنای هر گونه ظهور می داند که ضد دخول و پنهان شدن است .
📚لسان العرب ج 2 ص 249
بنابراین مطابق روایت مذکور ، خروج یعنی اعلام وجود و ظهور یمانی و سفیانی ، همزمان است و آنان پس از اعلام وجود و ظهور ، لشگری ترتیب داده و یکی در راه حق نبرد می کند و دیگری در راه باطل ، و تفسیر « خروج » به « قیام مسلحانه » بدون دلیل و قرینه و خلاف متبادر از مفهوم « خروج » و تصریح « لغت شناسان » است که بطلان چنین تفسیری ، روشن و بدیهی است .
2️⃣به فرض هم که « خروج » به معنای « قیام مسلحانه » باشد ، احمد الحسن در سال 1428 قمری به فرماندهی « کرعاوی » و در سال 1429 به فرماندهی « حسن حمامی » جنگیده است که به قیمت کشته شدن تعداد زیادی از افراد بیگناه انجامید ، که پس از برخورد حکومت عراق ، احمد الحسن به غیبت رفت .
بنابراین خروج به معنای قیام مسلحانه احمد الحسن هم واقع شده است ، بدون آنکه این قیام همزمان باشد با قیام سفیانی و این بیان هم دلیل دیگری بر کذب و دروغگویی احمد الحسن در ادعای یمانی بودن است.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
♦️سوال:
میزان صحت احادیث کتاب بحار الانوار را فرموده و بگویید چرا با وجود این همه تحریم معصومان ، این کتاب ۱۱۰ جلد است و این همه ی حدیث دارد؟
❇️پاسخ:
@Antishobheh
ابتدا لازم است متذکر شویم ۱۱۰ جلد بحار تمامی آن روایت نیست ۵ جلد از ای کتاب مشایخ اجازه و صورت اجازه علما است ،۳ جلد از این کتاب فهرست است حجم بالایی ازابتدای ابواب این کتاب را آیات قرآن وتفاسیر مربوط به این آیات تشکیل می دهد بیان های مرحوم مجلسی نیز ذیل روایاتی که دارای مشکل از نظر لغوی ویا محتوایی است نیز حجم بالایی را تشکیل می دهد برخی اوقات بیان مرحوم مجلسی در باره یک موضوع اعتقادی طبیعی ویا اجتماعی بالغ بر هفتاد صفحه است اسناد روایات در کتب روایی نیز حجم بالایی از کتب حدیث را بخود اختصاص می دهد نقل های تاریخی از باب مثال نقل های تاریخی مربوط به حادثه کربلا نیز که روایت از معصوم نیست را نیز به موارد قبل باید افزود در هر صورت بیشتر از یک سوم این کتاب را موضوعات یاد شده تشکیل می دهد، ضمن آن اگر صد وده جلد هم تماما حدیث باشد باز هیچ استبعادی ندارد که سخنان چهارده معصوم این حجم را داشته باشد .
و اما در مورد میزان صحت روایات این کتاب،بحار الانوار دائره المعارفی است از روایات شیعه که در آن روایات مربوط به موضوعات مختلف اعم از اعتقادی اخلاقی تاریخی فقهی و اجتماعی گرد آوری شده خصوصیتی که این کتاب دارد این است که علاوه بر این که از منابع معروف حدیثی همچون کتب اربعه حدیث نقل می کند از منابع غیر معروف ویا حتی گمنام نیز نقل می کند علت آن هم این بوده که بر خی از این منابع در معرض از بین رفته بوده که ایشان با این کار این روایات را از غربت ویا احیانا از خطر از بین رفتن نجات داده است این تعبیر که بگوییم روایات راست ودروغ صحیح نیست بلکه باید گفت روایاتی که از نظر سندی قوی است وروایاتی که ضعیف است هر دو در این کتاب وجود دارد چون ضعیف بودن یک روایت به معنای دروغ بودن ویا عدم صدور از معصوم نیست بسیاری از روایاتی که ضعیف است با قراینی حکم به صحت وقوی بودن ان میشود از جمله این قراین هم مضمون آن با روایات دیگر است که از نظر سند قوی است ویا به قدری مقاد آن مستدل ومتقن است که میتوان اطمینان به نسبت به صحت ان حاصل نمود ویا این که این روایت از قدیم مورد عمل وتوجه اصحاب بوده ویا این که مفاد روایت مربوط به امور مستحبات ومکروهات و مسایل اخلاقی است همچون قبح دروغ وحسن راستی و لزوم مشورت ومانند آن که بحث سندی زیاد در مورد آن لازم نیست ودیگر قراین ومویدات که موجب اعتبار یک خبر میشود .
در تشخیص روایت معتبر از غیر معتبر شاخص کلی و راحتی نمیتوان ارائه کرد که هر فردی به راحتی بتواند آنرا اعمال کند و بتواند در مورد روایات اظهار نظر کند بلکه همچون دیگر علوم که احاطه بر آن نیاز به درس خواندن ممارست و زحمت فراوان دارد تا فرد بتواند متخصص در آن علم شود فن حدیث هم یک تخصص است که نیاز به تلاش وزحمت دارد , لکن نکته ای را که باید توجه داشت این است که عدم تخصص در این فن مانع از مراجعه به روایات نیست به جز روایات حوزه حلال وحرام وواجب ومستحب که حوزه عملی است وباید تقلید نمود در مورد دیگر روایت همچون روایات اخلاقی تاریخی واعتقادی میتوانید به روایات مراجعه واز دریای علوم اهل بیت علیهم السلام استفاده کنید و مطمئن باشید اکثر قریب به اتفاق روایت این کتاب هیچ گونه مخالفتی با حکم قطعی قرآن و ویا با بدیهیات وضروریات عقلی و تاریخی ندارد بلکه ممکن است به صورت نظری فردی روایتی از آن را مخالف با دیگر روایات ببیند وقبول نکند ولی اینکه کسی بخواهد به صورت قطعی آنرا نفی کند در سر تاسر بحار چنین روایتی وجود ندارد و یا کمتر از تعداد انگشتان دست است .
منبع: سایت پرسمان
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
ماجرای شایعه تزریق واکسن چینی کارکنان برکت چیست
🔹در ادامه شایعات علیه واکسن کوایران برکت، برخی مدعی شدند که به مدیران و کارکنان شرکت برکت، واکسن سینوفارم زدند اما واقعیت این است که هلدینگ برکت دارای ۵۰ مدیر و کارمند است که همه آنها به صورت داوطلبانه واکسن برکت دریافت کردند.
اما این شایعه از کجا آمد؟
🔹از آن جایی که وظیفه تامین واکسن کارمندان شرکتهای دارویی برعهده سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران است، این سندیکا برای ۱۰۰ شرکت داروییِ کشور از وزارت بهداشت درخواست واکسن میکند و این وزارتخانه برای تمام پرسنل این شرکتها، واکسن چینی تهیه میکند.
🔹در بین این حدود ۱۰۰ شرکت دارویی، ۱۲ شرکت زیرمجموعه برکت قرار داشتند که برای آنها نیز واکسن سینوفارم درنظر گرفته شد. از ۳۶۰۰ پرسنل این ۱۲ شرکت نیز حدود ۶۰۰ نفر واکسن چینی تزریق کردند و ۳۰۰۰ نفر دیگر اعلام کردند تا زمان دریافت واکسن ایرانی برکت منتظر میمانند.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
✅کانال آنتی شبهه در ایتا و تلگرام:
@Antishobheh
✅کانال آنتی شبهه در واتساپ:
https://chat.whatsapp.com/GuYVIymR2kKCSuwx2tEytb
پاسخگویی به شبهات در👇
✅گروه آنتی شبهه تلگرام :
https://t.me/joinchat/BZqYaD1QinDeA9X2zXgPUg
✅گروه آنتی شبهه ایتا:
http://eitaa.com/joinchat/2097479691C3d56138263
❇️رسانه آنتی شبهه باشید.
﷽
⛔️شبهه:
چرا همه فوتیهای کرونا در بیمارستان اتفاق می افتد؟!! چرا هیچ بیمار کرونایی زیر دست اطبا طب سنتی و اسلامی فوت نکرده است؟ آیا میتوان بر اساس این موضوع گفت بیمارستان قتلگاه بیماران کرونایی هست؟! و هر کس به بیمارستان مراجعه کند فوت میکند؟!
❇️ پاسخ:
@Antishobheh
🔹درمان کرونا را میتوان از دو منظر خوش خیم و بدخیم بررسی کرد
🔸تقریبا 99 درصد افرادی که به کرونا مبتلا میشوند ابتداعا سطح بیماریشون خوش خیم بوده و پس از تست کرونا و مثبت اعلام شدن بیماریشون در منزل و اکثریت مطلق آن با شیوه های طب سنتی و داروهای ساده به مداوا میپردازند.
🔹متاسفانه کمتر از 10 درصد افراد مبتلا شده به کرونا به دلیل داشتن بیماری زمینه ای، ضعف جدی در سیستم ایمنی بدن و یا خود درمانی های اشتباه سطح ابتلائشون از خوش خیم به بدخیم تبدیل میشود.
🔸افرادی که به سطح بدخیم ابتلاء به کرونا میرسند عملا امکان مداوا در منزل و به شیوه های مرسوم به دلائل ذیل وجود ندارد و به ناچار به بیمارستان برای اقدامات اورژانسی منتقل میشوند:
✅ درگیری بیش از 40 درصد ریه و متعاقب آن سرفه های پی در پی که منجر به عدم توانایی در تنفس میشود.
◀️ البته برخی خانواده ها با تهیه کپسول اکسیژن به نگهداری و مداوای بیمار در منزل اقدام میکنند اما برخی از همین عزیزان نیز با بدخیم تر شدن بیماری مواجه میشوند و بالاجبار بیمار برای مداوا به بیمارستان منتقل میشود.
✅ دارای بیماری زمینه ای و حاد
✅ بیهوش شدن یا به کما رفتن
🔸تعداد بسیاری از این جامعه حدود 10 درصدی که با بدخیم شدن بیماری کرونا و عدم امکان مداوا در منزل به بیمارستان منتقل میشوند نیز پس از بستری و تبدیل شرایط از بدخیم به خوش خیم و یا بهبود کامل از بیمارستان مرخص میشوند و به جامعه و کانون خانواده برمیگردند. ( لازم به ذکر است که اگر نبود خدمات شایسته و فداکارانه کادر درمانی در بیمارستانها ما شاهد بهبود و سلامت اکثریت این مجموعه 10 درصدی نبودیم)
🔹 طبیعی است که اکثریت مطلق فوت شدگان مبتلایان به کرونا که بخش کوچکی از 10 درصد بیماران بدخیم بستری شده در بیمارستان بوده اند باشند.
✅ کمال بی انصافی است که درمان بیماران خوش خیم را به پای طب مکمل بنویسیم و فوت بیماران بدخیم را در کارنامه طب نوین قرار دهیم. هر طب جایگاه خودش را دارد و باید بر اساس الزامات و ویژگیهای خاص آن مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
🔹إنَّ مِن العَدلِ أن تُنصِفَ في الحُكمِ و تَجتَنِبَ الظُّلمَ .
🔸از عدالت است كه در قضاوت انصاف به خرج دهى و از ظلم و حق كشى دورى كنى.
🔹امیرالمومنین ( غررالحکم / 3441 )
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
امامباقرعلیهالسلام
اِتَّبِعْ مَن يُبكيكَ و هُو لكَ ناصِحٌ، و لا تَتَّبِعْ مَن يُضحِكُكُ و هُو لكَ غاشٌّ
از كسى كه تو را مى گرياند اما خيرخواه توست پيروى كن و از كسى كه تو را مى خنداند اما با تو رو راست نيست پيروى مكن
المحاسنجلد2صفحه440
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
🚫شایعه:
اینجا ایران است؛ جایی که وزیر اقتصاد مدرک معارف اسلامی دارد اما کولبرش مدرک ارشد اقتصاد دارد
تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل....
❇️پاسخ:
@Antishobheh
وزیر اقتصاد( سید احسان خاندوزی) دارای مدرک دکترای اقتصاد هستند.
سوابق اجرایی
مدیر کل اقتصادی سابق مرکز پژوهشهای مجلساستادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه عضو هیئت مدیره دیدهبان شفافیت و عدالت کارشناس کمیسیون اقتصاد کلان و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام عضویت در هسته اندیشه ورزی وزارت امور اقتصادی و دارایی، ۱۳۹۷/۱۱/۰۱، ۱۳۹۸/۱۰/۳۰، ایران، تهران عضویت در شورای پژوهشی سازمان امور مالیاتی، ۱۳۹۸/۰۷/۱۶، ایران، تهران
کتابهای تألیفی
خاندوزی سید احسان، مدینه عادله: مقدمهای بر نظریه عدالت اقتصادی در قرآن، تألیف، انتشارات دانشگاهی، ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
خاندوزی سید احسان، درسهای آخرین موج خصوصی سازی، تألیف، نشر آماره، ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
خاندوزی سید احسان، شاخصی برای عدالت، تألیف، انتشارات دانشگاهی، ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
مراقب قیچی انگلیسی باشید!
برای ساخت قیچی اجتماعی بر سر یک موضوع حساس دو گروه کاملا مخالف شکل داده میشوند که بر ضد هم به شدت فعالیت می کنند اما حرکت به ظاهر مخالف این دولبه، هر چه در مقابلش باشد قیچی میکند.
🔹شکل گیری نوع حاد چالش #واکسن و دوقطبی واکسن_ضد واکسن در ایران نمونهای از این قیچی اجتماعی است.
🔹در لبه اول قیچی عواملی مانند عبدی، تاجزاده ، صادقی و فلان تشکل پزشکی، کل سیاست نظام درباره کرونا را به ناحق، سیاسی و غلط میخوانند و با دروغگویی علت آن را ممنوعیت ورود واکسن دانسته و مقصر آن را رهبری اعلام می کنند!
🔹در لبه دوم قیچی، عدهای در لباس طرفداری دوآتشه از منویات رهبری، کل سیاستهای اعمال شده در مقابله با کرونا را دیکته شدهی صهیونیستها می دانند و واکسن را عامل نابودی مردم اعلام میکنند و رهبری را مجبور به همراهی با این سیاستها و البته تلویحا مسئول آنها!
🔹هنگامی که حرکت پرفشار این دولبه برعلیه یکدیگر، در مجموع مردم را به حاصل جمع صفر می رساند، ناگهان افرادی تجمع، تحصن و #بست نشینی و بیاشکال بودن نقد رهبری را تئوریره کرده تا در فاز عملیاتی قیچی اجتماعی، گروهی در اعتراض به عدم ورود واکسن از یک سو و عدهای در اعتراض به ورود واکسن از سوی دیگر، شروع به تحرکات اجتماعی و ناآرامی نمایند و جالب اینکه هر دو گروه عملا نوک پیکان حملات را به سمت رهبری می برند!
🔹بنابراین باید درباره اهداف و مهرههای اصلی این دو گروه روشنگری شود تا مردم فریب نوحه سرایی تصنعی مدرن گروه اول و ادبیات سوپرانقلابی و ظاهراً مذهبی گروه دوم را نخورند
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobhe