﷽
♦️سؤال:
آیا اینکه گفته میشود آدم گرسنه دین و ایمان ندارد درست است یا خیر؟
❇️پاسخ:
@Antishobheh
روایاتی که در زمینه رابطه فقر و ضعف ایمان یا کفر وارد شده است ، بیانگر این نکته است که فقر و تنگدستی یکی از عوامل و زمینه های بی دینی و ضعف ایمان می باشد ، البته اینگونه نیست که هر کس دچار فقر و تنگدستی شد ، دین خود را از دست بدهد در طول تاریخ نمونه های زیادی وجود دارد که افراد در عین فقر و تنگدستی بر دین و اعتقادات دینی استوار بودند. نمونه آن اصحاب صفه از یاران پیامبر اکرم بودند که همراه با دیگر مهاجرین به مدینه هجرت کردند، اما به دلیل فقر و تنگدستی، در مدینه جایی نداشتند. به همین دلیل در قسمتی از مسجد پیامبر که سکو و سایبانی (صفه) داشت زندگی می کردند. آنها فقیرترین مردم مدینه به شمار میرفتند اما همراه و یاور پیامبر بودند و همراه پیامبر در مسجد عبادت میکردند. خداوند در وصف آنها فرمود:« ولا تطرد الذین یدعون ربهم بالغداه و العشی.» (و کسانی که خدایشان را در صبح و شب می خوانند از خود مران.) (سوره انعام ، آیه ۵۲) از میان اصحاب صفه میتوان به عمار یاسر، عبدالله بن مسعود، خباب بن الارت و سالم مولی حذیفه الیمانی اشاره کرد.
علاوه بر اینکه در برابر این گونه روایات ، روایاتی است که فقر را ستوده است به عنوان نمونه پیامبر اکرم صلی الله علیه واْله فرمودند : الفقراء اصدقاء الله ، فقرا دوستان خدایند ( میزان الحکمه ، ج ، ص ۴۶۶۴)
همچنین حضرت علی علیه السلام فرمودند: من احب السلامه فلیؤثر الفقر و من احب الراحه فلیؤثر الزهد فی الدنیا ، هر که دوست دار سلامت است ، باید فقر را برگزیند و هر که دوستدار آسایش است ، باید دل برکندن از دنیا را اختیار کند .( همان )
بنابر این ، آنچه از مجموع روایات بدست می آید ، این است که فقر می تواند از زمینه های و عوامل ضعف ایمان باشد ، اما تنها عامل آن نبوده و عوامل مختلفی در ضعف ایمان و بی دینی افراد دخالت دارند که از جمله می توان به هوا پرستی، گرایش به مادیات، دنیاپرستی و حب جاه و مقام، روزی حرام و ... اشاره نمود . از این رو نمی توان فقررا دلیلی بر بی دینی یا رعایت نکردن دستورات الهی برشمرد .
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
امامعلیعلیهالسلام:
إيّاكَ أن يَنزِلَ بكَ المَوتُ و أنتَ آبِقٌ مِن ربِّكَ فی طَلَبِ الدُّنيا
مبادا مرگ در حالى به سراغت آيد كه تو از پروردگارت در طلب دنيا گريخته باشى
غررالحكمحدیث2398
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
♦️سوال:
احمد الحسن بصری مدعی است که او همان یمانی موعود است و همه باید از او تبعیت کنند
وقتی می گوییم که در روایات آمده است که خروج یمانی و سفیانی همزمان است و هنوز سفیانی خروج نکرده تا یمانی بیاید می گویند که یمانی فعلا در حال جمع کردن نیرو است و هنوز خروج نکرده است!!
❇️پاسخ:
@Antishobheh
یکی از نشانه های حتمی ظهور امام زمان علیه السلام ، قیام یمانی است .
🔸 امام صادق عليه السلام مى فرمايد ؛
«پنج نشانه حتمى، پيش از قيام قائم هست: [خروج] يمانى، [خروج] سفيانى، بانگ [آسمانى]، كشته شدن نفْس زكيّه و به زمين فرو رفتن [لشكرى] در بيداء »
📚كمال الدين: ص 650 ح 7 _ بحار الأنوار: ج 52 ص 204 ح 34.
🔸امام باقر عليه السلام مى فرمايد: «... هنگامى كه مردان، خود را به زنان و زنان، خود را به مردان، شبيه كنند ... و سفيانى از شام، و يمانى از يمن خروج كنند و [لشكرى] در بيداء فرو رود و جوانى از خاندان محمّد، ميان ركن [حجر الأسود] و مقام [ابراهيم]- كه نامش محمّد بن حسن، نفْس زكيّه است-، كشته شود و بانگى از آسمان آيد كه حق نزد او و شيعه اوست. اين، هنگام خروج قائم ماست».
📚كمال الدين: ص 330 ح 16، إعلام الورى: ج 2 ص 291، بحار الأنوار: ج 52 ص 191 ح 24. نيز، براى ديدن همه حديث، ر. ك: همين دانشنامه: ص 389 ح 1395.
چنان که گذشت ، یمانی از یمن قیام خود را آغاز می کند ، لذا علی علیه السلام فرمود ؛
«پنج چيز، از نشانه هاى [ظهور] قائم است ؛ (خروج) يمانى از يمن، [خروج] سفيانى، نداى آسمانى، فرو رفتن زمين در بيداء و كشته شدن نفْس زكيّه »
📚عيون الحكم و المواعظ: ص 244 ح 4642.
قیام و خروج یمانی و سفیانی هم ، همزمان است ، چنان که امام باقر عليه السلام فرمود: «... خروج سفيانى، يمانى و خراسانى، در يك سال و يك ماه و يك روز است و مانند دانه هاى تسبيح، پشت سر هم هستند و همه جا جنگ و بيم و هراس است. بدا به حال كسى كه با آنان مخالفت ورزد! و ميان پرچمها، پرچمى راهيافته تر از پرچم يمانى نيست و آن، پرچم هدايت است كه شما را به سوى صاحبتان (امام زمان عليه السلام) فرا مى خواند و چون يمانى قيام كند، فروش سلاح را بر مردم و مسلمانان، حرام مىكند. هنگامى كه يمانى قيام كرد، به سوى او برو، كه پرچمش، پرچم هدايت است و هيچ مسلمانى برايش روا نيست كه كار را بر او دشوار كند؛ كه هر كس چنين كند، از دوزخيان خواهد بود »
📚الغيبة، نعمانى ص 253 ح 13، بحار الأنوار: ج 52 ص 230 ح 96
خروج یمانی به طور اجمال از نشانه های حتمی ظهور است اما شخصیت یمانی و چگونگی خروج او برای ما مشخص نیست جز این که معلوم است که او اهل یمن است و از یمن ظهور می کند .
احمد الحسن مدعی است که یمانی خودش یعنی احمد الحسن بصری است و می آورد ؛
« یمانی صاحب ولایت الهی است ، دچار خطا نمیشود تا مردم را به باطل بکشاند یا آنها را از راه حق خارج کند ، او معصومی است که بر عصمتش نص و تصریح وارد شده است ، یمانی حجتی از حجت های خدا در زمینش است »
📚متشابهات ج 4 ص 69
و در جای دیگر می گوید ؛
« بدان که من قبل از اینکه متولد شوم ، یمانی بوده ام و در این عالم جسمانی از این موضوع اطلاع نداشتم ،تا خداوند مرا یادآوری و آگاهم نمود »
📚پاسخهای روشنگر ، ج 2 ص 98
❕در جای دیگر در یک بیان مضحک ادعا می کند که چون کسی غیر من ادعای وصایت و یمانی بودن نکرده است ، پس من وصی و یمانی هستم ، می گوید ؛
« برای این که مطمئن شوی که سید احمد الحسن همان یمانی و وصی و فرستاده امام زمان علیه السلام است بدان که به غیر صاحب وصیت ( یعنی من ) مدعی دیگری ( برای این مناصب ) وجود ندارد »
📚پاسخهای روشنگر ج 6 ص 164
حال چند مطلب باید روشن شود ؛
1️⃣احمد الحسن مدعی است که همان یمانی ، اهل یمن است در حالی که صراحتا خود را اهل بصره معرفی می کند و می گوید ؛
« احمد الحسن در بصره به دنیا آمد »
📚پاسخهای روشنگر ج 1 ص 62
« او مبلغ و نقل کننده از امام مهدی علیه السلام است و از استان بصره عراق است»
📚همان ص 74
و می گوید ؛
« اسمم احمد است و در شهر بصره در جنوب عراق زندگی می کنم »
📚پاسخهای روشنگر ، ج 2 ص 109
روایات فوق صراحتا یمانی را اهل یمن و ظهور او را از یمن معرفی می کند ، در حالی که احمد الحسن به تصریح خودش اهل بصره است و از بصره دعوت خود را شروع کرده است ❕چگونه ممکن است احمد الحسن همان یمانی باشد
2️⃣احمد الحسن مدعی است که یمانی معصوم بوده و گناه نمی کند ، در حالی که خودش در مقام معرفی خود می گوید ؛
« من بنده حقیر به فکرم خطور نمی کرد که از سگ مریضی هم برتر باشم چرا که پرودگار رحیم مرا از گناه بزرگم در پیشگاهش آگاه ساخته است »
📚پاسخهای روشنگر ج 1 ص 23
❕و می گوید ؛
« من گناهکار ، تقصیر کار ، کم عمل با خطاهای بسیار هستم »
📚پاسخهای روشنگر ، ج 2 ص 92
ادامه 👇👇👇
@Antishobheh
ادامه 👆👆
@Antishobheh
بنابراین به تصریح خود احمد الحسن او فردی گناهکار و عاصی است و اساسا نمی تواند یمانی موعود باشد که به تعبیر روایت ، هدایت یافته و به تعبیر خود احمد الحسن معصوم است .
3️⃣توهین های احمد الحسن به مقام شامخ امامان و پیامبران دلیل دیگری بر رد ادعای گزاف او می باشد .
می گوید ؛
« علی ( علیه السلام ) دارای منیت و تاریکی و ظلمت بود که اگر این حال را نداشت ، محمد بود »
📚متشابهات ، ج 4 ص 34
در تفسیر آیه « والعصر ، ان الانسان لفی خسر » می گوید :
« انسانی که در زیان است ، علی ( علیه السلام ) است ، او انسان است و نسبت به محمد زیان دیده است ، پس مقام رسول خدا، بالاتر و عظیم تر از مقام امام علی است »
📚متشابهات ج 3 ص 73
و می گوید ؛
« باقی انبیاء و رسولان قبل و بعد از ابراهیم ، ستمکاران به خویشتن هستند »
📚الجواب المنیر ج 2 ص 42
و می گوید :« همه خلائق ( حتی امامان ) به جز محمد تقصیر دارند »
📚متشابهات ج 3 ص 142
و در توهینی بزرگ ، نسبت شرک به امام حسین علیه السلام می دهد و می گوید ؛
« شرک نفسانی ، مخفی ترین نوع شرک است و همان منیت می باشد که مخلوق را از آن گریزی نیست ، این منیت او را با ظلمت و عدم در هم می آمیزد و از همین رو به این معنا هر بنده ای از بندگان خدا مشرک می باشد ، امام حسین این معنای شرک و نیز آنچه از شک به همراه دارد را قصد کرده است ، امام حسین فتح المبین را درخواست نمود و از بین رفتن شائبه عدم و ظلمت از صفحه وجودش را»
📚متشابهات ج 2 ص 32
❕این نسبت های ناروا به هادیان الهی که موارد دیگر آن را بازگو نکردیم ، روشن ترین دلیل بر شرک و کفر احمد الحسن بصری و رد ادعاهای او مبنی بر یمانی و وصی بودن و ... است ، چنان که امام صادق علیه السلام فرمود ؛
«بی احترامی و حرمت شکنی نسبت به سه چیز مستلزم شرک به خداوند می باشد .بی احترامی به کعبه و به قرآن و به اهل بیت»
📚بحار الانوار ج24 ص186
لذا پیامبر گرامی به زیبایی ظهور این فرد از بصره را پیش بینی کرده و فرمود ؛
« دجالی هم از بصره خروج می کند که از نسل من نیست و او مقدمه همه دجال هاست »
📚الملاحم و الفتن ، سید بن طاووس ، ص 248
4️⃣اگر چه دلائل فراوان دیگری ، در رد ادعای یمانی بودن احمد الحسن ، دجال بصره وجود دارد ، اما مطلب را خلاصه کرده و می گوییم :
مطابق روایات مذکور در ابتدای کلام ، ظهور ، یمانی و سفیانی کاملا همزمان ، در یک روز و یک ماه و یک سال است است ، چنان که در نقل مذکور آمد ؛ « خروج السفیانی و الیمانی و الخراسانی فی سنه واحده ، فی شهر واحد ، فی یوم واحد »
حال چگونه یمانی دروغین ، قبل از سفیانی و خراسانی ظاهر شده است ، در حالی که روایت می گوید ظهور سفیانی و یمانی همزمان است.
طرفداران احمد الحسن می گویند ، خروج یعنی قیام مسلحانه ، و احمد الحسن قیام مسلحانه نکرده است و در حال جمع کردن نیرو است
پاسخ می گوییم ؛
1️⃣ ماده ، خرج ، یخرج ، خروجا ، به معنای هرگونه ظهور و بیرون آمدن است ؛
📚معجم الوسیط ماده خرج
و ابن منظور هم ماده خروج را به معنای هر گونه ظهور می داند که ضد دخول و پنهان شدن است .
📚لسان العرب ج 2 ص 249
بنابراین مطابق روایت مذکور ، خروج یعنی اعلام وجود و ظهور یمانی و سفیانی ، همزمان است و آنان پس از اعلام وجود و ظهور ، لشگری ترتیب داده و یکی در راه حق نبرد می کند و دیگری در راه باطل ، و تفسیر « خروج » به « قیام مسلحانه » بدون دلیل و قرینه و خلاف متبادر از مفهوم « خروج » و تصریح « لغت شناسان » است که بطلان چنین تفسیری ، روشن و بدیهی است .
2️⃣به فرض هم که « خروج » به معنای « قیام مسلحانه » باشد ، احمد الحسن در سال 1428 قمری به فرماندهی « کرعاوی » و در سال 1429 به فرماندهی « حسن حمامی » جنگیده است که به قیمت کشته شدن تعداد زیادی از افراد بیگناه انجامید ، که پس از برخورد حکومت عراق ، احمد الحسن به غیبت رفت .
بنابراین خروج به معنای قیام مسلحانه احمد الحسن هم واقع شده است ، بدون آنکه این قیام همزمان باشد با قیام سفیانی و این بیان هم دلیل دیگری بر کذب و دروغگویی احمد الحسن در ادعای یمانی بودن است.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
♦️سوال:
میزان صحت احادیث کتاب بحار الانوار را فرموده و بگویید چرا با وجود این همه تحریم معصومان ، این کتاب ۱۱۰ جلد است و این همه ی حدیث دارد؟
❇️پاسخ:
@Antishobheh
ابتدا لازم است متذکر شویم ۱۱۰ جلد بحار تمامی آن روایت نیست ۵ جلد از ای کتاب مشایخ اجازه و صورت اجازه علما است ،۳ جلد از این کتاب فهرست است حجم بالایی ازابتدای ابواب این کتاب را آیات قرآن وتفاسیر مربوط به این آیات تشکیل می دهد بیان های مرحوم مجلسی نیز ذیل روایاتی که دارای مشکل از نظر لغوی ویا محتوایی است نیز حجم بالایی را تشکیل می دهد برخی اوقات بیان مرحوم مجلسی در باره یک موضوع اعتقادی طبیعی ویا اجتماعی بالغ بر هفتاد صفحه است اسناد روایات در کتب روایی نیز حجم بالایی از کتب حدیث را بخود اختصاص می دهد نقل های تاریخی از باب مثال نقل های تاریخی مربوط به حادثه کربلا نیز که روایت از معصوم نیست را نیز به موارد قبل باید افزود در هر صورت بیشتر از یک سوم این کتاب را موضوعات یاد شده تشکیل می دهد، ضمن آن اگر صد وده جلد هم تماما حدیث باشد باز هیچ استبعادی ندارد که سخنان چهارده معصوم این حجم را داشته باشد .
و اما در مورد میزان صحت روایات این کتاب،بحار الانوار دائره المعارفی است از روایات شیعه که در آن روایات مربوط به موضوعات مختلف اعم از اعتقادی اخلاقی تاریخی فقهی و اجتماعی گرد آوری شده خصوصیتی که این کتاب دارد این است که علاوه بر این که از منابع معروف حدیثی همچون کتب اربعه حدیث نقل می کند از منابع غیر معروف ویا حتی گمنام نیز نقل می کند علت آن هم این بوده که بر خی از این منابع در معرض از بین رفته بوده که ایشان با این کار این روایات را از غربت ویا احیانا از خطر از بین رفتن نجات داده است این تعبیر که بگوییم روایات راست ودروغ صحیح نیست بلکه باید گفت روایاتی که از نظر سندی قوی است وروایاتی که ضعیف است هر دو در این کتاب وجود دارد چون ضعیف بودن یک روایت به معنای دروغ بودن ویا عدم صدور از معصوم نیست بسیاری از روایاتی که ضعیف است با قراینی حکم به صحت وقوی بودن ان میشود از جمله این قراین هم مضمون آن با روایات دیگر است که از نظر سند قوی است ویا به قدری مقاد آن مستدل ومتقن است که میتوان اطمینان به نسبت به صحت ان حاصل نمود ویا این که این روایت از قدیم مورد عمل وتوجه اصحاب بوده ویا این که مفاد روایت مربوط به امور مستحبات ومکروهات و مسایل اخلاقی است همچون قبح دروغ وحسن راستی و لزوم مشورت ومانند آن که بحث سندی زیاد در مورد آن لازم نیست ودیگر قراین ومویدات که موجب اعتبار یک خبر میشود .
در تشخیص روایت معتبر از غیر معتبر شاخص کلی و راحتی نمیتوان ارائه کرد که هر فردی به راحتی بتواند آنرا اعمال کند و بتواند در مورد روایات اظهار نظر کند بلکه همچون دیگر علوم که احاطه بر آن نیاز به درس خواندن ممارست و زحمت فراوان دارد تا فرد بتواند متخصص در آن علم شود فن حدیث هم یک تخصص است که نیاز به تلاش وزحمت دارد , لکن نکته ای را که باید توجه داشت این است که عدم تخصص در این فن مانع از مراجعه به روایات نیست به جز روایات حوزه حلال وحرام وواجب ومستحب که حوزه عملی است وباید تقلید نمود در مورد دیگر روایت همچون روایات اخلاقی تاریخی واعتقادی میتوانید به روایات مراجعه واز دریای علوم اهل بیت علیهم السلام استفاده کنید و مطمئن باشید اکثر قریب به اتفاق روایت این کتاب هیچ گونه مخالفتی با حکم قطعی قرآن و ویا با بدیهیات وضروریات عقلی و تاریخی ندارد بلکه ممکن است به صورت نظری فردی روایتی از آن را مخالف با دیگر روایات ببیند وقبول نکند ولی اینکه کسی بخواهد به صورت قطعی آنرا نفی کند در سر تاسر بحار چنین روایتی وجود ندارد و یا کمتر از تعداد انگشتان دست است .
منبع: سایت پرسمان
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
ماجرای شایعه تزریق واکسن چینی کارکنان برکت چیست
🔹در ادامه شایعات علیه واکسن کوایران برکت، برخی مدعی شدند که به مدیران و کارکنان شرکت برکت، واکسن سینوفارم زدند اما واقعیت این است که هلدینگ برکت دارای ۵۰ مدیر و کارمند است که همه آنها به صورت داوطلبانه واکسن برکت دریافت کردند.
اما این شایعه از کجا آمد؟
🔹از آن جایی که وظیفه تامین واکسن کارمندان شرکتهای دارویی برعهده سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران است، این سندیکا برای ۱۰۰ شرکت داروییِ کشور از وزارت بهداشت درخواست واکسن میکند و این وزارتخانه برای تمام پرسنل این شرکتها، واکسن چینی تهیه میکند.
🔹در بین این حدود ۱۰۰ شرکت دارویی، ۱۲ شرکت زیرمجموعه برکت قرار داشتند که برای آنها نیز واکسن سینوفارم درنظر گرفته شد. از ۳۶۰۰ پرسنل این ۱۲ شرکت نیز حدود ۶۰۰ نفر واکسن چینی تزریق کردند و ۳۰۰۰ نفر دیگر اعلام کردند تا زمان دریافت واکسن ایرانی برکت منتظر میمانند.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
✅کانال آنتی شبهه در ایتا و تلگرام:
@Antishobheh
✅کانال آنتی شبهه در واتساپ:
https://chat.whatsapp.com/GuYVIymR2kKCSuwx2tEytb
پاسخگویی به شبهات در👇
✅گروه آنتی شبهه تلگرام :
https://t.me/joinchat/BZqYaD1QinDeA9X2zXgPUg
✅گروه آنتی شبهه ایتا:
http://eitaa.com/joinchat/2097479691C3d56138263
❇️رسانه آنتی شبهه باشید.
﷽
⛔️شبهه:
چرا همه فوتیهای کرونا در بیمارستان اتفاق می افتد؟!! چرا هیچ بیمار کرونایی زیر دست اطبا طب سنتی و اسلامی فوت نکرده است؟ آیا میتوان بر اساس این موضوع گفت بیمارستان قتلگاه بیماران کرونایی هست؟! و هر کس به بیمارستان مراجعه کند فوت میکند؟!
❇️ پاسخ:
@Antishobheh
🔹درمان کرونا را میتوان از دو منظر خوش خیم و بدخیم بررسی کرد
🔸تقریبا 99 درصد افرادی که به کرونا مبتلا میشوند ابتداعا سطح بیماریشون خوش خیم بوده و پس از تست کرونا و مثبت اعلام شدن بیماریشون در منزل و اکثریت مطلق آن با شیوه های طب سنتی و داروهای ساده به مداوا میپردازند.
🔹متاسفانه کمتر از 10 درصد افراد مبتلا شده به کرونا به دلیل داشتن بیماری زمینه ای، ضعف جدی در سیستم ایمنی بدن و یا خود درمانی های اشتباه سطح ابتلائشون از خوش خیم به بدخیم تبدیل میشود.
🔸افرادی که به سطح بدخیم ابتلاء به کرونا میرسند عملا امکان مداوا در منزل و به شیوه های مرسوم به دلائل ذیل وجود ندارد و به ناچار به بیمارستان برای اقدامات اورژانسی منتقل میشوند:
✅ درگیری بیش از 40 درصد ریه و متعاقب آن سرفه های پی در پی که منجر به عدم توانایی در تنفس میشود.
◀️ البته برخی خانواده ها با تهیه کپسول اکسیژن به نگهداری و مداوای بیمار در منزل اقدام میکنند اما برخی از همین عزیزان نیز با بدخیم تر شدن بیماری مواجه میشوند و بالاجبار بیمار برای مداوا به بیمارستان منتقل میشود.
✅ دارای بیماری زمینه ای و حاد
✅ بیهوش شدن یا به کما رفتن
🔸تعداد بسیاری از این جامعه حدود 10 درصدی که با بدخیم شدن بیماری کرونا و عدم امکان مداوا در منزل به بیمارستان منتقل میشوند نیز پس از بستری و تبدیل شرایط از بدخیم به خوش خیم و یا بهبود کامل از بیمارستان مرخص میشوند و به جامعه و کانون خانواده برمیگردند. ( لازم به ذکر است که اگر نبود خدمات شایسته و فداکارانه کادر درمانی در بیمارستانها ما شاهد بهبود و سلامت اکثریت این مجموعه 10 درصدی نبودیم)
🔹 طبیعی است که اکثریت مطلق فوت شدگان مبتلایان به کرونا که بخش کوچکی از 10 درصد بیماران بدخیم بستری شده در بیمارستان بوده اند باشند.
✅ کمال بی انصافی است که درمان بیماران خوش خیم را به پای طب مکمل بنویسیم و فوت بیماران بدخیم را در کارنامه طب نوین قرار دهیم. هر طب جایگاه خودش را دارد و باید بر اساس الزامات و ویژگیهای خاص آن مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
🔹إنَّ مِن العَدلِ أن تُنصِفَ في الحُكمِ و تَجتَنِبَ الظُّلمَ .
🔸از عدالت است كه در قضاوت انصاف به خرج دهى و از ظلم و حق كشى دورى كنى.
🔹امیرالمومنین ( غررالحکم / 3441 )
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
امامباقرعلیهالسلام
اِتَّبِعْ مَن يُبكيكَ و هُو لكَ ناصِحٌ، و لا تَتَّبِعْ مَن يُضحِكُكُ و هُو لكَ غاشٌّ
از كسى كه تو را مى گرياند اما خيرخواه توست پيروى كن و از كسى كه تو را مى خنداند اما با تو رو راست نيست پيروى مكن
المحاسنجلد2صفحه440
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
🚫شایعه:
اینجا ایران است؛ جایی که وزیر اقتصاد مدرک معارف اسلامی دارد اما کولبرش مدرک ارشد اقتصاد دارد
تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل....
❇️پاسخ:
@Antishobheh
وزیر اقتصاد( سید احسان خاندوزی) دارای مدرک دکترای اقتصاد هستند.
سوابق اجرایی
مدیر کل اقتصادی سابق مرکز پژوهشهای مجلساستادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه عضو هیئت مدیره دیدهبان شفافیت و عدالت کارشناس کمیسیون اقتصاد کلان و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام عضویت در هسته اندیشه ورزی وزارت امور اقتصادی و دارایی، ۱۳۹۷/۱۱/۰۱، ۱۳۹۸/۱۰/۳۰، ایران، تهران عضویت در شورای پژوهشی سازمان امور مالیاتی، ۱۳۹۸/۰۷/۱۶، ایران، تهران
کتابهای تألیفی
خاندوزی سید احسان، مدینه عادله: مقدمهای بر نظریه عدالت اقتصادی در قرآن، تألیف، انتشارات دانشگاهی، ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
خاندوزی سید احسان، درسهای آخرین موج خصوصی سازی، تألیف، نشر آماره، ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
خاندوزی سید احسان، شاخصی برای عدالت، تألیف، انتشارات دانشگاهی، ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
مراقب قیچی انگلیسی باشید!
برای ساخت قیچی اجتماعی بر سر یک موضوع حساس دو گروه کاملا مخالف شکل داده میشوند که بر ضد هم به شدت فعالیت می کنند اما حرکت به ظاهر مخالف این دولبه، هر چه در مقابلش باشد قیچی میکند.
🔹شکل گیری نوع حاد چالش #واکسن و دوقطبی واکسن_ضد واکسن در ایران نمونهای از این قیچی اجتماعی است.
🔹در لبه اول قیچی عواملی مانند عبدی، تاجزاده ، صادقی و فلان تشکل پزشکی، کل سیاست نظام درباره کرونا را به ناحق، سیاسی و غلط میخوانند و با دروغگویی علت آن را ممنوعیت ورود واکسن دانسته و مقصر آن را رهبری اعلام می کنند!
🔹در لبه دوم قیچی، عدهای در لباس طرفداری دوآتشه از منویات رهبری، کل سیاستهای اعمال شده در مقابله با کرونا را دیکته شدهی صهیونیستها می دانند و واکسن را عامل نابودی مردم اعلام میکنند و رهبری را مجبور به همراهی با این سیاستها و البته تلویحا مسئول آنها!
🔹هنگامی که حرکت پرفشار این دولبه برعلیه یکدیگر، در مجموع مردم را به حاصل جمع صفر می رساند، ناگهان افرادی تجمع، تحصن و #بست نشینی و بیاشکال بودن نقد رهبری را تئوریره کرده تا در فاز عملیاتی قیچی اجتماعی، گروهی در اعتراض به عدم ورود واکسن از یک سو و عدهای در اعتراض به ورود واکسن از سوی دیگر، شروع به تحرکات اجتماعی و ناآرامی نمایند و جالب اینکه هر دو گروه عملا نوک پیکان حملات را به سمت رهبری می برند!
🔹بنابراین باید درباره اهداف و مهرههای اصلی این دو گروه روشنگری شود تا مردم فریب نوحه سرایی تصنعی مدرن گروه اول و ادبیات سوپرانقلابی و ظاهراً مذهبی گروه دوم را نخورند
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobhe
﷽
ماجرای وعده های جنجالی مخبر چی بود؟
ماجرای وعده های مخبر چه بود؟ آیا واکسن ایرانی شکست خورد؟ ایا مخبر بلوف زد؟ ایا قصد داشت مانع واردات واکسن خارجی شود؟ آیا واکسن ایرانی زمین خورد و مردم کشته شدند؟ دیگه چه شبهه ای هست؟
مرورکنیم اخبار رو. خیلی پیچیده نیست.
5 اردیبهشت مخبر گفت تا اخر تیر 12 میلیون و تا آخر مرداد 20 میلیون و تا آخر شهریور 50 میلیون واکسن تولید می کنیم.
آیا این وعده محقق شد؟ خیر چرا؟
اول ببینیم مخبر چرا وعده داد.
مصاحبه مخبر بعد از جلسه با وزیر بهداشت بود که خبرش منتشر شد. نمکی در این جلسه وعده کرد تا نیمه اردیبهشت مجوز واکسن برکت ارائه شود. اما مجوز نرسید. چرا؟ چون تست های وزارت بهداشت نهایی نشده بود.
مجوز کی رسید؟ 25 خرداد.
بعد از مجوز چه شد؟ مشکل فقط مجوز بود؟
تولید واکسن برکت سه خط تولید داشت
خط اول 4 میلیون دوز در ماه تولید می کند.
خط دوم 8 میلیون.
خط سوم 25 میلیون.
مخبر براساس این سه خط تولید وعده 50 میلیونی تولید واکسن داد. طبیعی است که اگر این سه خط تولید مثل ساعت کار کند فراتر از این 50 میلیون تولید می شود.
اما نشد. چرا؟ چقدر تولید شد؟
از اول تیر خط اول تولید راه افتاد. حدودا هفته ای یک میلیون دوز واکسن تولید شده است. یعنی در تیرماه 4 میلیون تولید شد. تا امروز هم به 7 میلیون رسیده است. تا پایان مرداد می شود 8 میلیون.
خط دوم تولید قرار بود از اول مرداد راه بیافتد. نشد. چرا؟ بخاطر تحریم مانع ورود چند قطعه نهایی تجهیزات شدند. اما با این حال تحریم ها را دور زدن و تجهیزات وارد شد. از اول شهریور خط دوم هم راه می افتد و تا پایان شهریور به 20 میلیون دوز واکسن می رسیم. (8 تا از خط اول و 12 تا از خط دوم.)
خط سوم چه شد؟ خط سوم که خط تولید انبوه با ظرفیت 25 میلیون دوز بود، قرار بود از اول شهریور راه اندازی شود. راه اندازی نمی شود. چرا؟ 95 درصد قطعات وارد و 5 درصد قطعات توسط ابلیس تحریم شده است. اما جبهه ضدایران بزودی زانو خواهد زد و 5 درصد باقی مانده نیز وارد می شود و خط سوم هم وارد مدار می شود و با یکی دوماه تاخیر وعده ها محقق می شود.
خیلی پیچیده است؟ یه کت به خیاط سفارش میدهید تاخیر ندارد؟ اگر تاخیر کند یعنی کت زمین خورده است یا کت ساز؟ بخدا زشت است پای منبر ذهن های زنگ زده اسیر شویم.
ایران بین 6 کشور تولید کننده واکسن قرار دارد و با قدرت تولید می کند. بیشترین کارایی را هم بین واکسن های وارداتی داشته است. طبیعی است که راهزن های رسانه ای عصبی باشند. از تاجزاده و زیباکلام هم که انتظاری نیست. با خود تحقیری کاسبی لایک می کنند. ولی من و تو چرا؟
میگن مخبر چرا وقتی برکت بود از تولید میگفت امروز که معاون است از خرید؟
پاسخ در سوال است. چون آن زمان مدیر تولید بود و امروز مدیر مصرف. آنروز باید تولید می کرد و امروز باید مصرف کند. طبیعی است که برای مدیریت مصرف هم باید تقاضای داخلی کند و هم خارجی.
مگر آن زمان که گفت 50 میلیون، نیاز 50 میلیون بود؟ خیر. 120 میلیون دوز نیاز کشور بود. یعنی همان زمان هم از جمله مخبر استفاده می شود که حداقل 70 میلیون هم باید خریداری شود.
خلاصه گول نخوریم.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
کانال آنتیشبهه
﷽
❇️پاسخ شایعه درخواست بیت رهبری و واکسن فایزر:
1️⃣تمامی مکاتبات وزارت بهداشت و ستاد ملی مبازره با کرونا با آرم و نشان وزارت انجام می شود.
2️⃣مکاتبات اداری وزارتخانه ها و حتی شرکت های خصوصی با درج شماره و تاریخ نامه در سمت چپ و بالای صفحه و در کاربرگ های استاندار انجام می شود.
3️⃣اگر ارسال کننده نامه ،وزارت بهداشت است! پس چرا عنوان "دفتر مقام معظم رهبری" در سرلوحه نامه نوشته شده است.
4️⃣واکسن فایزر می بایست در دمای منفی 70درجه نگهداری شود... به نظر می رسد نگارنده نامه ،محموله واکسن رو با کلوچه و پفک نمکی اشتباه گرفته باشد.
5️⃣تزریق واکسن فایزر در کشور آمریکا از دهه سوم آذر بوده! وزارت بهداشت و دفتر حضرت آقا خیلی باید در وزارت بهداشت آمریکا و کاخ سفید نفوذ داشته باشند که قبل از تزریق واکسن فایزر در آمریکا، یک محموله سفارشی دریافت کرده باشند.
6️⃣بسته های واکسن فایزر بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دوز واکسن دارد و احتمالاً ترامپ تروریست دستور داده یک بسته 312 تایی به صورت سفارشی برای کارکنان دفتر رهبری واکسن ساخته شود!
7️⃣نگارنده ضمن استفاده از مهر "بکلی سری"درنامه چندخطی 6 بار عنوان مقام معظم رهبری و بیت رهبری رو تکرار نموده تا به زعم خود به کاربران ساده لوح القاء نماید، این نامه واقعاً مربوط به دفتر رهبری و یا وزارت بهداشت است.
8️⃣نگارنده نامه کذایی...برای ایجاد این نامه فیک، آنقدر عجله داشته که یادش رفته عنوان وزیر بهداشت رو برای جناب دکتر نمکی درج نماید. از طرفی برای تسریع در انتقال واکسن فایزر به دفتر رهبری با همان خودکاری! که وزیر امضاء نموده اند نسبت به درج شماره و تاریخ نامه وزارت اقدام نموده است!
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
♦️سؤال:
زنان و دختران واقعه کربلا به رسم عرب به کنیزی گرفته نشدند درسته؟
❇️پاسخ:
@Antishobheh
عمر سعد پس از دفن اجساد پليد سپاهيانش نزديك ظهر روز يازدهم دستور حركت به سوى كوفه را صادر كرد. با اين دستور زنان و دختران و كودكان حرم حسينى را بر شتران بدون جهاز سوار كردند و همانند اسيران بلاد كفر به سوى كوفه حركت دادند.
«ابن عبد ربه» در «عقد الفريد» مى نويسد: در ميان اسراء دوازده پسر بچه و نوجوان از جمله آنها محمد بن الحسين(1) و على بن الحسين(عليه السلام) بودند. (2)
از جمله زنان بزرگوارى كه در كربلا به اسارت درآمدند عبارتند از:
زينب كبرى(عليها السلام)، ام كلثوم (3)، فاطمه دختر اميرالمؤمنين(عليه السلام)، فاطمه دختر امام حسين(عليه السلام) (4)، سكينه دختر امام حسين(عليه السلام) (5)، و دختر چهارساله امام حسين(عليه السلام)(رقيه) (6)، و رباب دختر امرء القيس همسر با وفاى امام حسين(عليه السلام) (7)، رمله، مادر حضرت قاسم و همسر امام حسن مجتبى(عليه السلام). (8)
اينان بازماندگان از عترت رسول الله بودند كه ابن سعد و سپاهش حرمت پيامبر را در حق آنها رعايت نكردند و با جسارت تمام آنان را چون اسيران جنگى به بند كشيدند و با خيل نامحرمان كه قاتلان ذریّه پيامبر(صلى الله عليه وآله) و يارانش بودند، به سوى كوفه روانه ساختند.
اسارت در اسلام هرگز بين مسلمين وجود نداشت و اگر اسيرى ديده مى شد مربوط به جنگ هايى بود كه ميان مسلمين و غير مسلمين روى داده بود و اين كارى كه بنى اميه كردند بزرگترين توهين به مقام شامخ خاندان رسول خدا(صلى الله عليه وآله) بود و به همين دليل هنگامى كه اسرا را از شهرهاى مختلف عبور مى دادند، باور مردم اين بود كه آنها اسيران بلاد كفرند! اما هنگامى كه حقيقت بر آنها روشن مى شد، فريادشان بلند مى گشت كه اى واى! مگر ممكن است خاندان پيامبر خدا اسير شوند؟! (9)
منبع: سایت آیت الله مکارم شیرازی
پی نوشت:
(1). ظاهراً منظورش همان محمد بن على بن الحسين، امام باقر(عليه السلام) است.
(2). عقد الفريد، ج 4، ص 385؛ و رجوع شود به: مقاتل الطالبيين، ص 79.
(3). مقاتل الطالبيين، ص 79.
(4). عقد الفريد، ج 4، ص 385.
(5). مقاتل الطالبيين، ص 79.
(6). نفس المهموم، ص 259.
(7). كامل ابن اثير، ج 4، ص 88.
(8). ابصار العين، ص 130. در برخى از كتاب ها نام تعدادى ديگر از بانوان بزرگوار نيز در جمع اسرا آمده است؛ (رجوع شود به: قصه كربلا، ص 405 - 406).
(9). گرد آوري از کتاب: عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها، سعید داودی و مهدی رستم نژاد،(زیر نظر آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى)، امام على بن ابى طالب عليه السلام، قم، 1388 ه. ش، ص 544.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
امامعلیعلیهالسلام:
اِحذَرِ الشَّرَهَ، فَكَم أكلَةٍ مَنَعَت أكَلاتٍ
از سيرى ناپذيرى دوری کنید، چه بسا يك بار خوردن كه از خوردن هاى ديگر جلو گيری کند
غررالحكمحدیث2602
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
♦️ چرایی تعامل ایران با طالبان
#تحلیل_کوتاه
در روزهای اخیر و همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و به دنبال آن حملات سراسری و گسترده نیروهای طالبان به بخشهای مختلف کشور که منجر به اشغال دستکم 80 درصد از مساحت افغانستان شده، نگرانیهای بسیاری در بین افکارعمومی و نخبگان در ارتباط با آینده تحولات این کشور و نسبت آن با منافع ایران ایجاد شده است.
نقطهعطف این نگرانیها برای اذهان مخاطب ایرانی هم تصرف کامل مرز «اسلام قلعه» توسط نیروهای طالبان بود. با تسلط طالبان بر این منطقه عملاً طالبان در همسایگی ایران قرار گرفت. وقوع این رخداد، در کنار رفتوآمدهای متعدد هیئتهای طالبان به تهران، ابهاماتی را در رابطه با دلایل و چرایی تعامل و همراهی جمهوریاسلامی با طالبان ایجاد نموده که نیازمند پاسخگویی است.
در بیان تحلیل دلایل تعامل ایران با طالبان، مهمترین و جدیترین دلیل را میتوان رویکرد ایران بر اساس دیدگاه هزینه و فایده دانست تا به موجب آن بتواند بیشترین منافع برای کشور حاصل شود. بر اساس این دیدگاه، ایران به صورت منطقی باید با طالبان به عنوان یک واقعیت موجود در مرزهای شرقی خود تعامل کند تا بتواند ضمن حفظ امنیت مرزهای طولانی خود با افغانستان، بیشترین منافع را در این کشور کسب نماید. در این راستا منافع دیگری از جمله تامین امنیت و تحقق منافع شیعیان و قوم هزاره نیز از اولویتهای سیاست ایران در افغانستان است که میتوان از طریق تعامل با طالبان به کسب آن پرداخت.
موضوع دیگری که از دلایل تعامل ایران با طالبان است و از نقاط مشترک بین ایران و این گروه محسوب میشود، رویکرد ضدآمریکایی طالبان است. ظاهراً بخشهایی در جمهوریاسلامی مدتهاست، بر سر این زمینه مشترک با طالبان همکاری داشتهاند که نتیجه آن خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان است. این ویژگی و تعامل میتواند به عنوان یک ظرفیت در منطقه مورد استفاده ایران قرار گیرد.
نکته مهم پایانی اینکه ضروری است جمهوریاسلامی در تعامل با طالبان، همانند هر طرف دیگری نهایت هوشمندی و احتیاط را به خرج دهد و ضمن اکتفا ننمودن به وعدهها برای مواردی که ذکر شد تضمینهای محکم اخذ نماید.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
♦️سؤال:
شاید شما هم شنیده باشید که برخی می گویند:
حضرت #علی_اکبر علیه السلام اگر زنده می ماند و شهید نمی شدند، صاحب مقام #امامت می شدند و حضرت زین العابدین به امامت نمی رسیدند...
برای اثبات مدعا نیز به زیارت #عاشورا استناد می کنند که عبارت "السلام علی علی بن الحسین" منظور حضرت علی اکبر است.
اما آیا واقعا چنین است؟!
❇️پاسخ:
@Antishobhe
در ادامه می خوانیم مطلب مختصری در رد این عبارت:
امامت از امور مربوط به خداوند است، بعد از واقعه #غدیر عده ای خدمت پیامبر رسیدند و پیامبر را به آنچه که دوست داشت محکوم کردند، پیامبر فرمودند: من کاری را از جانب خود نکردم و امر خداوند به امامت امیرالمومنین علیه السلام بود.
از آیه "وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا" مشخص می شود که امام را خداوند منصوب می کند.
در امامت شرایط و لوازمی لازم است که بعضی از آنها تنها در اختیار خداوند است، از جمله #عصمت که تنها خداوند عالم به غیب می تواند از آنها خبر داشته باشد.
نظریه #بداء در امامت را به #شیخ_صدوق نسبت می دهند (#بداء_در_امامت یعنی: خداوند مقدر فرموده بود که شخصی امام شود ولی به دلایلی که پیش می آید، امامت به شخص دیگری تفویض می شود)
بداء از اعتقادات شیعه بوده ولی در مورد امامت، این نظریه در بوته نقد قرار گرفته است که به دلایل بسیاری وجود آن رد می شود.
با این مقدمات می گوییم:
🔹حضرت علی اکبر هر چند از لحاظ معنوی در درجه بالایی قرار دارند، ولی اعطای امامت به ایشان حق خداوند است و نمی توان نظرات شخصی را در آن دخل و تصرف داد.
🔹نام امامان بعد از جضرت علی علیه السلام بارها به ترتیب گفته شده است، از جمله این مواقع: ولادت امام حسین و روز غدیر خم بوده است. همچنین در مساله لوح محفوظ نام امامان و شیعیان آنان نیز ذکر شده است.
🔹استناد به عبارت #زیارت_عاشورا صحیح نیست، چرا که در سلام های زیارت ابتدا به امام #حسین علیه السلام سلام داده می شود، سپس به شخصیت علی بن حسین و سپس به فرزندان ایشان، در این مورد می گوییم: اگر شخصیت علی بن حسین از فرزندان حضرت امام حسین می باشد، علت جدا ذکر کردن نام ایشان چیست؟ بنابراین: علی بن حسین در زیارت، باید تفاوتی با اولاد امام حسین داشته باشد که از نظر ما این تفاوت امامت حضرت علی بن الحسین (زین العابدین) می باشد، پس منظور از عبارت زیارت، حضرت امام #سجاد می باشد.
🔹امامان از زمان تولد، در عالم تکوین، امامت دارند. برای درک بهتر این موضوع، مطالعه روایات ولادت امامان توصیه می شود.
🔹همچنین می توان ایراد گرفت که خداوند متعال، وقتی می تواند امام سجاد علیه السلام را در واقعه #کربلا، از مرگ نجات دهد، نمی توانست حضرت علی اکبر را (که فرض بر امامت آن می باشد) حفظ نماید؟
🔹همچنین عبارات امام حسین در مورد حضرت زین العابدین زمانی که شمشیر به دست وارد میدان شد، بیانگر این مطلب است که امامت در حضرت سجاد بوده است.
🔹افرادی که حضرت علی اکبر را بر امام زین العابدین برتری می دهند، ناخواسته در امر خداوند دخالت کرده و عصمت ظنی خود را بر عصمت یقینی خداوند نسبت به امام زین العابدین برتری می دهند.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه:
ما انسان ها متاسفانه هر بلایی سرمان بیاد خداوند را مقصر میکنیم
مریض میشیم میگیم کار خداست
بیکار میشیم میگیم کار خداست
بلایی دیگه سرمون میاد میگیم کار خداست
جنس گرون میشه میگیم کار خداست و هزاران بهانه دیگه
از یک طرف میگیم خداوند ارحم الراحمین است، خداوند بخشنده است و...
❇️پاسخ:
خداوند ارحم الراحمین است فی موضع الرحمه و اشد المعاقبین است فی موضع النکال و النقمه.
ما علاوه بر توحید در ذات، قائل به توحید افعال هم هستیم، یعنی همه چیز از اوست، هرچند با واسطه باشد، باز از اوست. اشعهی آفتاب از آفتاب است، هرچند با واسطه باشد، به این گونه که نوری که به ما رسیده، هر جزئش، مثلا هر ده سانتی مترش، معلول ده سانتی متر قبل است، و این اجزاء واسطهی در نورانیت هستند، اما همچنان میگوییم نورِ آفتاب و به منشا نورانیت توجه داریم.
خلقت هم چنین است، اللهُ نورُ السماوات و الارض. یعنی وجود و هستی از اوست.
@Antishobheh
🔸نکته بعدی اینه که قرآن فرموده، ان تعدوا نعمه الله لا تحصوها اگر نعمات الهی رو بشمارید نمیتوانید همه رو احصا کنید.
نعمتهایی که خدا داده نسبت به سختی هایی که در کنارش است، فراوانه و الا اگر خلقت، خیر کثیر نداشت و بلکه شر به خیر غلبه میکرد، چنین آفرینشی از مولای حکیم صادر نمیشد، در نتیجه خلقت خیر کثیر است هرچند در عالم ماده و آن هم به خاطر محدودیت عالم ماده، شر قلیل پدید آمده. به این گونه که گاهی از امور عدمی، امور وجودی پدید میاد، مثلا وقتی آب رو در یخچال فریزر قرار میدی و یخ میبنده، اجزای آب تغییر نمیکنه فرمولش همون H²O هست، ولی علاوه بر این عناصر، حرارت هم دارد، در واقع ما این حرارت رو ازش گرفتیم تا یخ بشه، چیزی ندادیم بهش. از این امر عدمی و محدودیت شکل جدیدی از آب حاصل شد.
هستی نیز مانند نور آفتاب که منشا لایزال آفرینش جاری شده و مراتبی رو طی کرده و در این مراتب محدودتر و ضعیفتر شده، تا رسیده به عالم ماده، عالم ماده هم عالم تزاحمات است، لذا شرور پدیدار شدند. اما در نگاه کلی خیرات بر شرور غلبه دارند.
🔸نکته بعدی اختیار انسان است، انسان که مختار است، طبیعتا خطا هم از او سر میزند و این خطاها هم دامن خودش رو میگره و هم دامن انسانهای دیگر رو. مثلا انسان با یک انتخاب غلط موجب میشه ۸ سال یک جمعیت ۸۵ میلیونی دچار سختی و بلا بشن، که مشکلات اقتصادی و شغل و... به وجود بیاد و این میشه شر!
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه:
شعر منتشر نشده از شهریار که در زمان حیاتش جرات چاپ نداشت
..
شعری سیاسی ونایاب ازاستادشهریار كه هر بيت آن با بيان حال و روز شوم اين ديار،هر ايرانى را بجايكاه اصيل خود باز ميگرداند
جای آن دارد که ریزد خون ز چشم روزگار
در عزای کشور دارا و خاک مازیار.....
....
(شبهه خلاصه شده است)
❇️ پاسخ:
این ادعا کاملا غلط و دروغ محض است، مرحوم شهریار شاعری بود انقلابی که شعرهای انقلابی زیادی هم سرود از جمله شعار خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار که خود آن را بهترین غزلش شمرد.
اشعار اسلامی او (از جمله شعر معروف او یعنی: علی ای همای رحمت ...) نیز اظهر من الشمس است و گواه صادقی بر دروغ بودن شعر ضد اسلامی فوق است.
به نظر می رسد دروغگویی دشمن و ضدانقلاب پایان ندارد و البته این نشانه استیصال و درماندگی آنها است. زیرا وقتی اقتدار نظام و مردم را مشاهده میکنند، مجبور میشوند اینگونه حقارت خود را نشان دهند.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
هرگز نگذاشت تا ابد شب باشد
او ماند که در کنار زینب باشد
سجّاد که سجّاده به او دل میبست
تدبیر خدا بود که در تب باشد
شهادت #امام_سجاد(ع)
تسلیت باد
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
امام سجّاد علیه السلام:
و مرا با قدرت خودت به سوی آنچه دوست داری متوجه ساز
وَ اصْرِفْنِی بِقُدْرَتِکَ إِلَی مَا أَحْبَبْت
صحیفه سجادیه
َ
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه:
آیا خبر داشتید که ما در ایران تشکیلاتی داریم تحت عنوان " مرکز مطالعات و تحقیقات استراتژیک مجمع جهانی حضرت علی اصغر "
آخه یکی نیست بگه که "حضرت علی اصغر" 6 ماهه چه استراتژیکی داشته که حالا تشکیلاتی براساس استراتژیک ایشون راه افتاده؟
❇️پاسخ:
1️⃣ هر چند که تمامی شهدای واقعه کربلا استراتژی واحدی داشتند که با اهدای خون خودشان آن رااجرا کردند ولی هریک بهنوعی خاص در این هدف استراتژیک ( راهبردی ) مشارکت نموده اند و برای آشنایی بیشتر با اهداف استراتژیک - راهبردی - حضرت علی اصغر ( ع ) کافیست به اثر آن بعد از 1400 سال بنگریم
2️⃣ واکنش های منفعلانه گوشه ای از ظرفیت های اثرگذاری همایش شیرخوارگان حسینی ( ع ) به برکت استراتژی حضرت علی اصغر ( ع )
انگلیس: برگزاری سلسله همایش های هفت گانه که منجر به صدور بیانیه ای شد، با عنوان: «عاشورائیان مانع احیا و بقای اندیشه های ما خواهند شد».
انگلیس: برپایی تظاهرات در هایدپارک لندن با این شعار «مراسم شیرخوارگان، باعث جریحه دار شدن احساسات غرب خواهد شد».
فرانسه: انتشار 15 مقاله به زبان انگلیسی و فرانسوی در جراید، وب سایت ها و دیگر رسانه ها علیه این همایش.
آمریکا: دانشگاه کالیفرنیا: نشست های پیاپی و صدور بیانیه.
آمریکا: شیطان پرست ها: برگزاری تجمعات مختلف و محکوم کردن همایش شیرخوارگان.
رژیم اسرائیل: واکنش منفی ده ها وب سایت، به زبان های عبری، انگلیسی، عربی و غیره و همچنین روزنامه های گاردین، هاآرتص.
هلند: دانشگاه لایدن: تأسیس کرسی علی اصغر شناسی (به منظور مبارزه با گسترش فرهنگ عاشورایی).
هلند: موضوع گیری دادگاه بین المللی (از جمله دادگاه لاهه) و صدور بیانیه: «مراسم شیرخوارگان، رنجش عواطف جامعۀ اروپایی را به دنبال دارد».
عربستان سعودی: برگزاری کنفرانس «تحریف تاریخ عاشورا» توسط دانشگاه محمدبن سعود صدور بیانیه: ایاکم وعالمیة علی الاصغر(بترسید از اینکه علی اصغر، جهانی شود).
ایتالیا: واکنش سریع و عجولانۀ کلیسای رم.
https://b2n.ir/258823
3️⃣ داوود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر در مورد بازتاب جهانی نسبت به همایش شیرخوارگان حسینی در 26 خرداد 1399 گفت: حدود 14 مورد بازتاب جهانی در مورد این حرکت شده است که اکثر هم از ناحیه صهیونیست ها، آمریکا و انگلیس است. در دهها سایت اسرائیلی به زبانهای مختلف و روزنامههای گاردین و هاآرتص واکنشهای منفی برای برگزاری محفل شیرخوارگان حسینی صورت گرفته است.
در موضع گیری سه دادگاه بینالمللی بیانیههایی صادر شد و مراسم شیرخوارگان را موجب رنجش عواطف جامعه اروپایی عنوان کردند.
همچنین در عربستان سعودی در کنفرانس تحریف تاریخ عاشورا از سوی دانشگاه محمدبن سعود بیانیهای صادر شد که در آن بیان شده بود که بترسید از اینکه علیاصغر جهانی شود.
https://b2n.ir/413042
وی تصریح کرد: لایحه ای به پارلمان انگلیس رفته که اجتماع مجمع جهانی شیرخوارگان را در جهت ترویج خشونت میداندو برگزاری آن را در انگلیس منع میکند.
وی گفت: گروهی از نژادپرستان رژیم صهیونیستی به فرماندهی یک خاخام یهودی تجمعی را همزمان در آمریکا و انگلیس علیه این حرکت برگزار کرده و گفته اجتماع شیرخوارگان ترویج نسل کشی و معرفی عاشورا در قرن معاصر است.
https://b2n.ir/281485
4️⃣ شیعیان جهان ببینید اصغر شش ماهه ما چه می کند؟بچه شیعه ها سجده ی شکر کنید که باب الحوائج شش ماهه ما، چنین سردمداران کفر در دنیا را بعد از 1400 سال چنین به تلاطم انداخته. که نوچه گان شبهه افکنان آنان را نیز در پیروی از شیطان مجبور به دست و پا زدن و شبهه افکنی در باره آن بزرگوار میکند. این است گوشه ایی از #استراتژی حضرت #علی_اصغر ( ع )
5️⃣ لینکهایی دیگر جهت اطلاع بیشتر در باره این حرکت عظیم جهانی
https://b2n.ir/518869
https://blog69.kowsarblog.ir/
https://b2n.ir/447621
https://b2n.ir/963406
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
کانال آنتیشبهه
﷽
⛔️شبهه:
میلیارد ها پول خرج میکنیم نذری میدهیم، تا آرزوی شفای بیمارانی را کنیم که از نداشتن پول میمیرند
❇️پاسخ:
@Antishobheh
1⃣ معمولا بانیان هیئات، این هزینه ها را با جمع آوری از خود اعضا انجام می دهند. مانند کنسرت ها، گردهمایی ها، سینماها و... که با خرید بلیط مشارکت می جویند.
2⃣هیئت ها، خود محافلی هستند، برای جمع آوری کمک، برای فقرا و نیازمندان و بیماران سرطانی و صعب العلاج و تهیه جهیزیه و... که گویا نویسنده در جریان نیست!
3⃣چه بسا افرادی که هزینه نذورات را به عهده دارند، همان کسانی باشند که شفای فرزند خود را از امام حسین گرفته اند...!
هزینه های گزافِ سفر های آنچنانی؛ مراسم های مجلل عروسی، لوازم آرایش و... قابل مقایسه با این نذورات نیست..!
4⃣هر سال در ایام محرم، برای تخریب عزای امام حسین(ع) عده ای بی درد و به اصطلاح روشنفکر میگویند:
چرا هزینه هیات را خرج فقرا و بیماران نمیکنید؟
باید سوال کرد:
آیا همه افرادی که نذری میدهند به قدر بضاعت شون، به فقرا کمک نمیکنند؟!
یا چرا موقع رفتن به آنتالیا و کیش و سفرهای تفریحی کسی یاد فقرا و بیماران نمیکنه؟!
چرا کسی به میلیاردها تومان خرج لوازم آرایشی و پارتی های مختلط ایراد نمیگیره؟
تا موقع دادن نذری میشه یه عده یاد گرسنگان و فقرا و بیماران میفتند؟!
5⃣بسیاری از گرسنگان سر همین خوان به برکت نمک سفره اهل بیت اطعام میشن.
خیلی از کسانیکه نذری میدن دست به صدقشونم هم عالیه...
6⃣ این را هم بدانیم که در حالی که مردم از جیب خودشان نذر میکنند اما عده ای اینها را می دانند اما لال میشوند
در همین پایتخت کشور خودمان میهمانیهایی که به افتخار حیوانات برپا میشود از حقوق ماهیانه 10 کارگر یک کارخانه بیشتر است. تولدهایی که برای گربه ملوس دختر فلانی گرفته میشود میلیونها تومان خرج دارد و چند صد نفر در آن شرکت دارند. همچنین آرایشگاههای این حیوانات برای هربار کوتاه کردن موهای این حیوانات بین 20 تا 100 هزار تومان دریافت میکنند و تتوی موقت روی دستهای سگی کوچک در خانواده میتواند بین 100 تا 500 هزار تومان برای صاحب آن خرج در بر داشته باشد.
آرایشگاه سگ تهران:
گزارشی از آرایشگاههای سگ و گربه در تهران
7⃣البته اسراف حتی در دادن نذری هم مطلوب نیست
هستند کسانیکه در این مهم دچار گناه اسراف میشن..
ان شاالله همه سعی میکنیم در همه چیز متعادل باشیم از جمله برگزاری مراسمات مذهبی و دادن نذری و...
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh