6⃣- اذیت کردن پدر و مادر حرام است، بنابراین هر کاری که مقدمات اذیت شدن ایشان را فراهم کند حرام است. پس فرزند اگر می خواهد بدون اجازه مادرش َازدواج کند از نظر شرعی مانعی ندارد ولی باید تدابیری بیندیشد که موجبات ناراحت شدن مادر را از بین ببرد.
http://islamquest.net/fa/archive/question/fa1531
7⃣- انجام کارهای خانه مانند جارو کردن خانه، آشپزی، شستن لباس و شیر دادن به بچه، از نظر شرع مقدس اسلام، بر زن واجب نیست و نمیتوان او را به انجام چنین کارهایی در خانه مجبور ساخت. اگر زن در انجام کارهای خانه به دستور شوهرش به امور خانه پرداخته باشد، میتواند مزد آن را بگیرد.
http://www.wikifeqh.ir/%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%BA%D8%A7%D9%84_%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86
8⃣- از نظر احکام اسلامی نگاه فرقی بین زن و مرد نیست و خداوند در قرآن کریم درباره نگاه به نامحرم فرموده است:
«قل للمؤمنین یغضوا من ابصارهم»، به مؤمنان بگو: چشم های خود را از نگاه به نامحرم فرو گیرند. «و قل للمؤمنات یغضضن من ابصارهن»، و به زنان با ایمان بگو: چشم های خود را از نگاه به نامحرم فرو گیرند.
http://islampedia.ir/fa/1390/04/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%85/
👈 انتقال مطالب با ذکر منبع ، رعایت اخلاق و امانتداری است.
منبع: کانال آنتی شبهه
http://sapp.ir/antishobhee
https://eitaa.com/Antishobheh
#شبهه79
من یک زنم .........
همسرم میتواند چهار زن عقدی اختیار کند و چهل زن صیغه ای.
موهایم مرابه جهنم میبرد و عطر تنم موجب می شود مردان را از ورود به بهشت بازمیدارد....
هیچ دادگاهی رای مرا نمی پذیرد ...
اگرمردم مرا طلاق دهد با غیرت نامیده میشود و اگر من طلاق بخواهم میگویند زیرسرم بلندشده.....
برای ازدواج دخترم به اجازه من نیازی نیست اما اجازه پدرش الزامیست ......
هر دو کار می کنیم. او بعد از کار به خانه میاید تا استراحت کند من به خانه میایم تا کار کنم و مراتب راحتی او را فراهم کنم ......
من یک زنم ......
مردهاحق دارند نگاهم کنند اما اگر اتفاقی نگاهم به مردی بیفتد هرزه و کثیف خوانده میشوم.
من یک زنم با همه محدودیتها و ناملایمات و باز هم یک زنم .....
اشتباه در آفرینش من است ....
یا مکانی که درآنجابزرگ شدم ......
یاکتابم راعوض کنم......
یا فکرمردان سرزمینم را.....
یا در کنج اتاقم حبس شوم.....
نمیدانم.......
نمیدانم من بدجایی به دنیا آمده ام ......
یا بد موقعی به دنیا آمده ام.......
(تقدیم به بانوان عزیز)
🔆🔆پاسخ:🔆🔆
نویسنده متن بابرداشت غلط و ظاهری دلسوزانه تلاش دارد نیت شیطانی خود را القا کند.
✳️ تعدد زوجات قبل از اسلام، امر عادی بوده و محدوده و ضابطه مشخصی نداشته است. اسلام آن را در چارچوب ضرورتهای زندگی انسان محدود ساخته و برای آن قید و شرایط سنگینی قرار داده است. قوانین اسلام براساس نیازهای واقعی بشر و مصلحت تمام جامعه وضع شده است.
طبق آیه ۳ سوره نسا شرط ازدواج با بیش از یک همسر ، آنهم بنا به شرایط و اقتضائات آن زمان ، رعایت عدالت میان آنهاست .
این آیه با محدود نمودن مردان که تا پیش از آن به تعداد دلخواه همسر اختیار می کردند ، از تضییع حقوق زنان جلوگیری کرده است .
http://www.islamquest.net/fa/archive/question/692
تا اینجای کار روشن است که تعدد همسر اولاً نهتنها وظیفۀ معینشده و توصیه شده نیست، بلکه یک امر مقیّد و مشروط است. ثانیاً شرطش، شرطِ دشوار عدالت است.
✳️مرد خصلت هایی دارد که از مرد بودن اوست، وباید توجه کرد که بهرحال موی زنان بخشی از زیبایی های آنهاست. و همین طور عطر زدن زنان.اگر زن با این بخش از زیباییش جلوه گری و خودآرایی کند و به نمایش بگذارد،زمینه ی گناه را در مردان ایجاد کرده است.والبته اسلام مردان را نیز به کنترل نگاه امر کرده است.
هیچ کس نمی تواند ادعا کند که کسی با دیدن چند تار مو و استشمام عطر زنان، عنان از کف داده و بدون اختیار به گناه کشیده می شود. بلکه سخن این است که برای کنترل غریزه، باید در جایی که غریزه قوت نگرفته، اقدام کرد و در همان ابتدای راه آن را مهار کرد.
✳️شهادت و گواهی دادن در دادگاه یک حق نیست که از زنان سلب شده باشد، بلکه یک تکلیف است برای کسی که ناظر جریانی بوده است به عنوان یک تکلیف شرعی در دادگاه حضور پیدا کند و گواهی می دهد در بسیاری از حقوق و جزائیات،مکانیسم خلقی زن و مرد با هم متفاوت است. روحیات و اخلاق زن و مرد با هم یک جور نیست. توقعی که خداوند از زن دارد با توقعی که از مرد دارد یکی نمیباشد. بحث شهادت و اطلاع رسانی به قاضی ، ربطی به ماهیت مرد و زن و خلقت آن دو ندارد. در بعضی موارد که شهادت مربوط به زنان باشد اصلاً شهادت مردان مورد قبول نیست ، چون مرد در آن موارد نمی تواند شاهد باشد.
✳️طلاق دادن زن،توسط همسرش،از طرف قاضی،شرایط و ضوابط خاصی دارد،اثبات حرف هر یک از زوجین،شرایط و ادله ی کافی میخواهد و این امر هیچ ربطی به زن و مرد بودن ندارد،چرا که برای پذیرش ادعای مطرح شده از طرف هریک از زوجین باید مدارک و دلایل کافی برای ثابت شدن به دادگاه و قاضی موجود باشد.
✳️استاد مطهری در کتاب نظام حقوق زن به روانشناسی این موضوع میپردازد؛به نظر ایشان حس شکارچی گری مرد از یک طرف و خوش باوری زن نسبت به وفا و صداقت مرد از طرف دیگر اذن پدر را به منزله احتیاط و مراقبتی قرار داده است که قانون برای حفظ دختر ازدواج نکرده در نظر گرفته است و چنین احتیاط و مراقبتی با اصل آزادی انسان ها منافات ندارد.
علامه فضل ا… هم در کتاب «اسلام، زن و جستاری تازه» در این باره می نویسد: اگر برخی از فقیهان اذن پدر را در ازدواج دختر باکره لازم می دانند، این اذن از باب ولایت نیست بلکه یک مسئله تعبدی می باشد که برخاسته از مصلحت خود دختر است تا مبادا به سبب ناپختگی در شرایط سخت و ناگوار گرفتار آید.
http://www.iranprisons.ir/sharyet-ejaze-pedar-baraye-ezdavaj-dokhtar/
کانال آنتی شبهه
http://sapp.ir/antishobhee
https://eitaa.com/Antishobheh
✳️طبق احکام اسلامی؛کار کردن در خارج از منزل وظیفه ی زن نیست،بلکه تامین مخارج زن و زندگی از وظایف مرد است، حال به هر دلیلی زن در خارج از منزل اشتغال داشته باشد، بازهم اسلام،کار کردن زن در منزل را وظیفه ی زن ندانسته بلکه لطفی ست که زن در حق خانواده انجام میدهد.و حتی میتواند در قبال کاری که در منزل انجام میدهد از مرد حق الزحمه دریافت کند.
✳️چه کسی حق نگاه کردن به زن نامحرم را برای مردان مجاز دانسته است؟؟
در قران به کنترل نگاه از طرف مردان تاکید شده است.
به مردان با ایمان بگو: «دیده فرو نهند و پاکدامنى ورزند، که این براى آنان پاکیزه تر است، زیرا خدا به آنچه مى کنند آگاه است.» سوره مبارکه نور – آیه 30
✅آنچه که مسلم است خلقت و آفرینش انسانها،چه زن و چه مرد با هم برابر است.
خداوند حقوقی یکسان و نه مشابه برای آن دو قائل است.
و از هریک بقدر توان،تکلیف خواسته است.
پس مشکل نه در آفرینش شماست..
نه در مکان ونه در کتاب و....
مشکل از طرز افکار شماست..
فکرتان را درست کنید تا بهتر ببینید و بفهمید...
👈 انتقال مطالب با ذکر منبع ، رعایت اخلاق و امانتداری است.
منبع: کانال آنتی شبهه در سروش[Forwarded from سروش]:
✳️طبق احکام اسلامی؛کار کردن در خارج از منزل وظیفه ی زن نیست،بلکه تامین مخارج زن و زندگی از وظایف مرد است، حال به هر دلیلی زن در خارج از منزل اشتغال داشته باشد، بازهم اسلام،کار کردن زن در منزل را وظیفه ی زن ندانسته بلکه لطفی ست که زن در حق خانواده انجام میدهد.و حتی میتواند در قبال کاری که در منزل انجام میدهد از مرد حق الزحمه دریافت کند.
✳️چه کسی حق نگاه کردن به زن نامحرم را برای مردان مجاز دانسته است؟؟
در قران به کنترل نگاه از طرف مردان تاکید شده است.
به مردان با ایمان بگو: «دیده فرو نهند و پاکدامنى ورزند، که این براى آنان پاکیزه تر است، زیرا خدا به آنچه مى کنند آگاه است.» سوره مبارکه نور – آیه 30
✅آنچه که مسلم است خلقت و آفرینش انسانها،چه زن و چه مرد با هم برابر است.
خداوند حقوقی یکسان و نه مشابه برای آن دو قائل است.
و از هریک بقدر توان،تکلیف خواسته است.
پس مشکل نه در آفرینش شماست..
نه در مکان ونه در کتاب و....
مشکل از طرز افکار شماست..
فکرتان را درست کنید تا بهتر ببینید و بفهمید...
👈 انتقال مطالب با ذکر منبع ، رعایت اخلاق و امانتداری است.
منبع: کانال آنتی شبهه
http://sapp.ir/antishobhee
https://eitaa.com/Antishobheh
#شبهه80
راز بی اخلاقی مسلمانان از زبان خواجه نصیرالدین
___________
در بغداد هر روز بسیار خبرها می رسید از دزدی، قتل و تجاوز به زنان در بلاد مسلمانان که همه از جانب مسلمانان بود. روزی خواجه نصیرالدین مرا گفت: می دانی از بهر چیست که جماعت مسلمان از هر جماعت دیگر بیشتر گنه می کنند با آنکه دین خود را بسیار اخلاقی و بزرگمنش می دانند؟
من بدو گفتم : بزرگوارا همانا من شاگرد توام و بسیار شادمان خواهم شد اگر ندانسته ای را بدانم.
خواجه نصیرالدین فرمود : در اخلاق مسلمانی هر گاه به تو فرمانی می دهند، آن فرمان "امّا" و "اگر" دارد. در اسلام تو را می گویند:
دروغ نگو، امّا دروغ به دشمنان اسلام را باکی نیست. غیبت مکن، امّا غیبت انسان بدکار را باکی نیست. قتل مکن، امّا قتل نامسلمان را باکی نیست
تجاوز مکن، امّا تجاوز به نامسلمان را باکی نیست ...
و این "امّا" ها مسلمانان را گمراه کرده و هر مسلمانی به گمان خود دیگری را نابکار و نامسلمان می داند و اجازه هر پستی را به خود می دهد و خدا را نیز از خود راضی و شادمان می بیند !
این است راز نابخردی مسلمانان .
🔆🔆پاسخ:🔆🔆
✅ سندی معتبر مبنی بر انتساب این سخن به خواجه نصیرالدین یافت نشد
✅ راست گویى و مبارزه با کذب و دروغ از اهمیت فوق العاده ای در تعلیمات اسلامی برخوردار است به حدی که در موارد زیادی دروغ پلید تر از شراب، تعبیر شده است، اما با این وجود هر گاه عدم ارتکاب دروغ موجب ضرری شدیدتری از قبح دروغ شود مثل قتل انسانی بی گناه، یا حمله دشمن به کیان اسلام، اختلاف و دشمنی بین مؤمنین و...، دروغ گفتن جایز می شود.
✅ قرآن میفرماید:
« لَا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ وَ کَانَ اللَّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا »
خداوند دوست ندارد کسی با سخنان خود، بدیها(ی دیگران) را اظهار کند؛ مگر آن کس که مورد ستم واقع شده باشد.سوره نساء آیه 148
پس اگر کسی از سوی ظالمی مورد ظلم و ستم قرار گرفت، میتواند عیوب آن ظالم را آشکارا مطرح کند، یعنى اگر انسان از فرد ظالم چیزهایى را میداند که دیگران نمیدانند، براى نشان دادن زشتی اعمال وى، میتواند لب باز کند و آنها را بازگو نماید.
امام صادق (ع) فرمودهاند که «کعبه خيلي عزيز است ولي آبروي مومن از آن هم عزيزتر است.» بنابراين بايد از زبان خود به طور اساسي مراقبت کرد؛ اگر فرد غيبت کننده روزهدار باشد آثار و برکات روزهاش از بين ميرود و تا 40 روز هم نماز و روزهاش قبول نميشود
✅ امّا درباره قتل نامسلمان سوره توبه آیه 4 می فرماید: مگر آن گروه از مشرکان که با آنها عهد بسته اید و هیچ عهد شما نشکستند و هیچ یک از دشمنان شما را یاری نکرده باشند، پس با آنها تا مدتی که مقرر داشته اید عهد نگاه دارید که خدا متقیان را دوست می دارد.
در این آیه تنها قتل مهاجم عهد شکن در اسلام جایز شمارده شده است.
✅ درباره تجاوز به نامسلمان:
و آنها كه توانايى ازدواج با زنان (آزاد) پاكدامن باايمان را ندارند، مىتوانند با زنان پاكدامن از بردگان باايمانى كه در اختيار داريد ازدواج كنند -خدا به ايمان شما آگاهتر است؛ و همگى اعضاى يك پيكريد- آنها را با اجازه صاحبان آنان تزويج نماييد، و مهرشان را به خودشان بدهيد؛ به شرط آنكه پاكدامن باشند، نه بطور آشكار مرتكب زنا شوند، و نه دوست پنهانى بگيرند، سوره نساء آیه 25
✅ اما راز زیبایی اسلام در آن است که آفریدگار به عقل انسان اعتماد کرد که با توجه به آیین و دستور کتاب کریم در مواقع خاص با تکیه بر عقل و شرع تصمیم بگیرد.
👈 انتقال مطالب با ذکر منبع ، رعایت اخلاق و امانتداری است.
منبع: کانال آنتی شبهه
http://sapp.ir/antishobhee
https://eitaa.com/Antishobheh
#شبهه81
کشف موجود بشر مانند
کشف موجود بشر مانندی حین حفاری در لارستان روستای بلوچی درز و سایبان
این موجود عجیب و غریب ویژگیهای انسان مانندی زیادی دارد.این بیگانه دارای چشمان تیره برای محافظت از نور خورشید است که ثابت میکند موجودی زیر زمینی است که به سطح آمده است.این حادثه در روستای بلوچی روی داد که روستاییان برای انتقال آب برای روستا از طریق لوله در حال حفاری زمین بودند که با دیدن موجود انسان نمایی که دارای ارگانیسمهای انسان بود سورپرایز شدند.
🔆🔆پاسخ:🔆🔆
http://antishobheh.blogfa.com
1- منشا این شایعه کشور هند است و این شایعه خیلی جدید و مربوط به جولای 2015 هست که ادعا شده در منطقه Jodhpur هند در حین حفاری برای انتقال آب یافت شده و حالا شایعه سازان آنرا به کشور ما هم نسبت داده اند.
2- لینک ویدئوی این شایعه و محل وقوع آن در یوتیوب: https://www.youtube.com/watch?v=gp7JzXimcbk
3- از این موجود غیر از همین یک عکس هیچ تصویر یا فیلم دیگری وجود ندارد.
4- این خبر تاکنون توسط هیچ منبع معتبری تایید نشده است.
5- اصولا موجودات عجیب الخلقه وجود خارجی ندارند و بیشتر در فیلمهای سینمایی و تخیلی دیده می شوند.
6- اگر این عکس را با توضیحات و تصاویر سایت ویکی پدیا درباره بیماری آناسفالی مقایسه کنید متوجه می شوید که احتمالا موجود نشان داده شده یک جنین سقط شده است که دچار اختلالات ژنتیکی یا بیماری آناسفالی بوده که مغزش رشد نکرده است.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anencephaly
7- توضیحات یک متخصص درباره بیماری آناسفالی و عکس اشاره شده در سایت یوتیوپ را ببینید:
https://www.youtube.com/watch?v=mNyZ8dGnIGw
👈 انتقال مطالب با ذکر منبع ، رعایت اخلاق و امانتداری است.
منبع: کانال آنتی شبهه
http://sapp.ir/antishobhee
https://eitaa.com/Antishobheh
#شبهه82
دیروز اتفاقی بسیار بسیار جالب و در عین حال باور نکردنی در یکی از دورافتاده ترین روستاهای یاسوج افتاد که اگر موبایلها و شبکه های اجتماعی و قدرت بی مانند انتقال اطلاعات نبود امکان داشت هیچکس هیچوقت از چنین اتفاقی با خبر نمیشد ....روستاییان در حالی که عصر ، خسته از کار روزانه به خانه هایشان برمیگشتند ناگهان با چیز عجیبی روبه رو شدند....یک شیء فلزی و بسیار براق به اندازه ی یک لاستیک نیسان ، در حالی که سرعت بالایی داشت از افق نمایان شد و جلوی چشم حیرت زده ی روستاییان به طرف تپه ای که در آن نزدیکی بود رفت و پشت تپه از نظرها پنهان شد !!! روستاییان با دیدن این موضوع کنجکاو شدند و به طرف تپه دویدند و وقتی بالای تپه رسیدند از دیدن چیزی که روبه رویشان بود ، مبهوت شدند...!!!
آنها با کمال ناباوری دیدند آن شیء پرنده ، پشت تپه فرود آمده و قسمتی از آن باز شده و دو موجود کوچک که هرکدام بیست سانت قد داشتند از آن بیرون آمده اند و در حال جمع آوری چیزهای از روی زمینند...در این هنگام یکی از روستاییان که مثل بقیه شوکه نشده بود ، در حالی که از هیجان قرمز شده بود ، از سرازیری تپه به طرف آنها و رو به پایین دوید و در حالی که فریاد میکشید و با سرعت زیاد به طرف آنها میدوید میگفت "فضایی ها....مریخیا..." بقیه هم با دیدن این صحنه ، اورا همراهی کردند و روبه پایین تپه دویدند ، ....
آن دو موجود کوچک اما ، غافلگیر شدند و به طرف وسیله ی پرنده ی خود دویدند و آنکه نزدیکتر بود داخل وسیله پرید ، روستاییه جوانی که اول به طرف آنها دویده بود همانطور که با سرعت بالایی به طرف آنها میامد ، بادیدن این صحنه که دو موجود بیگانه به طرف وسیله ی پرنده دویدند و یکی از آنها داخل وسیله پرید ، قبل از آنکه دومی به آن وسیله ی پرنده برسد و درونش بپرد ، با مهارتی که فقط در یک روستاییه کاربلد و کرده کار وجود دارد ، همانطور میان زمین و هوا ، گیوه ی خود را به طرف دومی که دیگر تقریبا به وسیله ی پرنده رسیده بود ، رها کرد.....گیوه با سرعت در هوا چرخید و سفیر کشان به بیگانه برخورد کرد و خیلی قشنگ همچون گهواره ای ، موجود بیگانه را در خود جای داد و چند متر آنطرفتر به زمین افتاد....اما بیگانه ی اولی ، منتظر اونماند و درب وسیله ی پرنده بسته شد و خیلی جالب و دیدنی ، بدون کوچکترین سروصدا یا گرد و غباری از سطح زمین بلند شد و تقریبا در ارتفاع دو متری زمین که رسید ، مثل گلوله ای که از تفنگ خارج میشود ، در افق محو شد.....اما روستاییان با هیجان و اضطراب با گیوه رسیدند و خیلی آرام و با احتیاط به موجودی که درون گیوه بود خیره شدند....حیرت انگیز بود....باورنکردنی ....تمام این وقایع در کمتر از پنج دقیقه اتفاق افتاده بود...همگی با ترس و هیجان به موجود کوچک نگاه میکردند...شیرعلی قلعه بان، روستایی جوانی که اینکار را کرده بود و اورا به اصطلاح شکار کرده بود میگوید، ابتدا همه از چیزی که دیده بودند ، شوکه شده بودند..ولی کم کم آرام شدیم و به تماشای آن بیگانه نشستیم...چشمان سیاه درشت ، دقیقا مثل همانی که در فیلمهای هالیوودی میدیدیم...سر و صورت و دهان و دماغ عین آدمها...دستها و پاها دقیقا مثل آدمها فقط به جای ناف چیزی شبیه آلت تناسلی داشت و آلت تناسلی هم مثل انسانها نداشت...قدش حدود بیست و یکی دو سانتی متر بود و هیچ صدایی هم از او بیرون نمیآمد...او میگوید با موبایلهایمان چندین عکس از او گرفتیم ....کمتر از یکساعت از این ماجرا میگذشت که دو اتومبیل سیاه رنگ وارد روستا شدند و یکراست پیش ما آمدند..سرعت انتقال این ماجرا حیرت انگیز بود..از آن دو ماشین هشت نفر سیاه پوش پیاده شدند که یکی از آنها که گویا رییس بود پیش من آمد و بدون مقدمه آن موجود را از گرفت و با وسواس زیاد درون جعبه ای نقره ای گذاشت و بدون کلامی حرف زدن موبایلهای همه را گرفت و آنها که قابلیت عکاسی داشت و سه دستگاه بیشتر نبود را نگه داشت و بقیه را پس داد...بعد با دقت عکسها را بررسی کرد و همه را پاک کرد و موبایلها را پس داد و همانطور که آمده بودند ، برگشتند....در میان بهت و حیرت همه ....ومن فقط به تنها عکسی فکر میکردم که قبل از آمدن آنها برای یک دوست از طریق واتس آپ ارسال کرده بودم ....تنها امیدم همان عکس بود که اگر آن هم ارسال نشده باشد ، هیچکس داستان امروز ما را باور نخواهد کرد......
اما گویا اینبار شانس با آنها یار بود و تنها مدرک این ماجرا بدست آن دوست و سپس رسانه های سراسر دنیا رسیده.....
🔆پاسخ مختصر :🔆
این عکس قبلا برای شایعه دیگری با عنوان "کشف موجود بشر مانندی حین حفاری در لارستان روستای بلوچی درز و سایبان" به کار رفته است که در وبلاگ آنتی شبهه پاسخ آن موجود می باشد.
پاسخ کامل به این شایعه را در کانال آنتی شبهه بخوانید. 👇👇👇
http://sapp.ir/antishobhee
https://eitaa.com/Antishobheh
پاسخ #شبهه82
دیروز اتفاقی بسیار بسیار جالب و در عین حال باور نکردنی در یکی از دورافتاده ترین روستاهای یاسوج افتاد که اگر موبایلها و شبکه های اجتماعی و قدرت بی مانند انتقال اطلاعات نبود امکان داشت هیچکس هیچوقت از چنین اتفاقی با خبر نمیشد ....روستاییان در حالی که عصر ، خسته از کار روزانه به خانه هایشان برمیگشتند ناگهان با چیز عجیبی روبه رو شدند....یک شیء فلزی و بسیار براق به اندازه ی یک لاستیک نیسان ، در حالی که سرعت بالایی داشت از افق نمایان شد و جلوی چشم حیرت زده ی روستاییان به طرف تپه ای که در آن نزدیکی بود رفت و پشت تپه از نظرها پنهان شد !!! روستاییان با دیدن این موضوع کنجکاو شدند و به طرف تپه دویدند و وقتی بالای تپه رسیدند از دیدن چیزی که روبه رویشان بود ، مبهوت شدند...!!!
آنها با کمال ناباوری دیدند آن شیء پرنده ، پشت تپه فرود آمده و قسمتی از آن باز شده و دو موجود کوچک که هرکدام بیست سانت قد داشتند از آن بیرون آمده اند و در حال جمع آوری چیزهای از روی زمینند...در این هنگام یکی از روستاییان که مثل بقیه شوکه نشده بود ، در حالی که از هیجان قرمز شده بود ، از سرازیری تپه به طرف آنها و رو به پایین دوید و در حالی که فریاد میکشید و با سرعت زیاد به طرف آنها میدوید میگفت "فضایی ها....مریخیا..." بقیه هم با دیدن این صحنه ، اورا همراهی کردند و روبه پایین تپه دویدند ، ....
و ...
🔆🔆پاسخ:🔆🔆
1- این عکس قبلا برای شایعه دیگری با عنوان "کشف موجود بشر مانندی حین حفاری در لارستان روستای بلوچی درز و سایبان" به کار رفته است که در وبلاگ و کانال آنتی شبهه پاسخ آن موجود می باشد.
2- لینک ویدئوی محل وقوع شایعه (منطقه Jodhpur هند) در یوتیوب:
https://www.youtube.com/watch?v=gp7JzXimcbk
3- از این موجود غیر از همین یک عکس هیچ تصویر یا فیلم دیگری وجود ندارد.
4- این خبر تاکنون توسط هیچ منبع معتبری تایید نشده است.
5- اصولا موجودات عجیب الخلقه وجود خارجی ندارند و بیشتر در فیلمهای سینمایی و تخیلی دیده می شوند.
6- اگر این عکس را با توضیحات و تصاویر سایت ویکی پدیا درباره بیماری آناسفالی مقایسه کنید متوجه می شوید که احتمالا موجود نشان داده شده یک جنین سقط شده است که دچار اختلالات ژنتیکی یا بیماری آناسفالی بوده که مغزش رشد نکرده است.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anencephaly
7- توضیحات یک متخصص درباره بیماری آناسفالی و عکس اشاره شده در سایت یوتیوپ را ببینید:
https://www.youtube.com/watch?v=mNyZ8dGnIGw
👈 انتقال مطالب با ذکر منبع ، رعایت اخلاق و امانتداری است.
منبع: کانال آنتی شبهه
http://sapp.ir/antishobhee
https://eitaa.com/Antishobheh
#شبهه83
🔴 ولادت امام حسن و امام حسین از ران چپ حضرت فاطمه
📗 منبع: بحار الانوار جلد ۴۳ صفحه ۲۵۶ روایت ۳۴
🔆🔆پاسخ:🔆🔆
1⃣ این روایت در منابع محدود نقل شده است و مورد اعتنا نیست.
2⃣ سلسله ی اسناد این روایت در اینجا نیست، چنانکه واژه ی *روی * گویای این واقعیت است.
لذا از این حیث هم قابل اعتماد نیست.
3⃣ این روایت از کتاب "عیون المعجزات" نقل شده که از حسین بن عبدالوهاب، محدث غیرمشهور قرن پنجم هجری است و درباره معجزات و کرامات ائمه اطهار (ع) سخن گفته است. برخی این کتاب را به دلیل ناشناخته بودن مؤلف به سید مرتضی نسبت دادهاند.
4⃣ کتاب نامبرده جایگاهی بین علمای شیعه ندارد.
با وجود قدمت کتاب «عیون المعجزات»، این اثر تا قرن دوازدهم ناشناخته بود و نخستین منابعی که از آن نقل کردهاند بحارالانوار، مدینة المعاجز، اثبات الهداة و منابع معجزه نگاری است.
5⃣ مؤلف این کتاب گاهی به راویان اشاره کرده اما مقید به ذکر سلسله اسناد در همه روایات نیست. روایاتی که در این کتاب آمده در آثاری چون کافی، بصائر الدرجات، الهدایة الکبری و دیگر آثار شیعیان یافت میشود، هر چند برخی روایات نیز سابقهای ندارد و پیش از آن شهرت نداشته است.
❗️بنابراین این روایت به هیچ وجه قابل اعتماد و اعتنا نیست.
✍ #گلایری_بابلکناری
👈 انتقال مطالب با ذکر منبع، الزامی بوده و رعایت اخلاق و امانت داری است.
منبع: کانال آنتی شبهه
http://sapp.ir/antishobhee
https://eitaa.com/Antishobheh
‼️به گزارش ایندیپندنت:انگلیس بیشترین تعداد حملات اسیدی ثبت شده در جهان را داراست ‼️
🔆🔆کانال آنتی شبهه :🔆🔆
👇
http://sapp.ir/antishobhee
https://eitaa.com/Antishobheh
گاردین : شیوع اجارهی خانه با اجاره بهای رابطه جنسی به جای پول در انگلستان ‼️
🔆🔆کانال آنتی شبهه :🔆🔆
👇
http://sapp.ir/antishobhee
https://eitaa.com/Antishobheh
#شبهه84
🔴 فسیل بازمانده از نسل هارون الرشید خلیفه جائر عباسی، بنیانگذار نظام حاکم بر ایران را «بی دین» خواند
احمد علم الهدی، فسیل بازمانده از نسل هارون الرشید خلیفه جائر عباسی گفت: جریان درویشی با هیچ معیاری از معیارهای مذهب و دین و معیارهای عرفای حق سازگار نیست؛ این انحراف است و دکانی است که دشمن درست کرده است!
علم الهدی که به «کرگدن نظام» مشهور شده، در حالی به جریان درویشی حمله کرد و آن را یک «جریان منحرف از دین و عرفان» دانست که آیتالله خمینی بنیانگذار نظام حاکم بر ایران، بارها ارادت خود را به جریان درویشی و عرفانی ابراز کرده و خود را در اشعار مختلف درویش نامیده است.
آیتالله خمینی وقتی در فروردین سال ۱۳۵۸ سوره حمد را تفسیر کرد، سه تفسیر که هر سه مربوط به عرفا میباشد، را معرفی میکند که عبارتند از؛ تفسیر شیخ محیی الدین عربی، عبدالرزاق کاشانی، حاج ملا سلطان محمد گنابادی ملقب به سلطان علیشاه که یکی از اقطاب سلسله دراویش نعمت اللهی بوده است.
وی همچنین در نامهای که در سال ۱۳۶۷ به گورباچف مینویسد از شیخ محی الدین عربی، شیخ شهاب الدین سهرودی و ملاصدرای شیرازی نام برده و پیشنهاد میکند که برای شناخت اسلام راستین آثار این عرفا را مطالعه کنند.
علم الهدی در سیرک نمایش جمعه مورخ چهارم اسفند ۱۳۹۶ در مشهد با حمله به جریان درویشی گفت: مسئله درویشی و درویش بازی یک اندیشه نیست و هیچ کجایش عرفان نیست؛ این انحراف است و دکانی است که دشمن درست کرده است و تمام فرقههای درویش بازی در کشور ما پس از تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی، درست شد. انگلیسیها مسئله انحراف را در این زمان از طریق گیس و سبیل و درویش بازی راه انداختند و حامی آنها در طول تاریخ گذشته نظام ستمشاهی، رجال سیاسی دست نشانده انگلیس و بعد آمریکا بودند.
این بازمانده فسیل نسل هارون الرشید ادعا کرد: جریان درویشی با هیچ معیاری از معیارهای مذهب و دین و معیارهای عرفای حق سازگار نیست، سبیل کلفت و گیس کجای دین ماست؟ این جریان جاسوسی دشمن است؛ عدهای عناصر آگاه نیز که دنبال دین بی دردسر هستند دنبال اینها هستند، یعنی میخواهند همه چیز را با یک یاعلی مصالحه کنند و دینی داشته باشند که حلال و حرام نداشته باشد.
ناظران معتقدند دین احمد علم الهدی مبتنی بر قرآنی است که در آن آیاتی ناظر بر شرکت در «سیرک فرمایشی ۲۲ بهمن» را عبادت میداند!
🔆🔆پاسخ:🔆
🔵 نویسنده که یا خود از اعضای اصلی جریان درویشی است و یا از طرفداران متعصب آنان است، هرچه از دهانش بیرون آمده به آیت الله علم الهدی نسبت داده که این روش افراد بی منطق و کم سواد است که به جای بحث علمی و منطقی به فحش و دشنام روی می آوردند.
❗️اما نویسنده در خلال فحاشی هایش چند شبهه را مطرح کرده که به آنها پاسخ میدهیم.
✅ اولین شبهه مربوط به تفسیر امام خمینی (ره) از سوره ی حمد است که در آنجا امام از چند نفر یاد کرده اند.
جمله ی حضرت امام در تفسیر سوره ی حمد که دراویش از آن سوء استفاده ها نموده اند این است که ایشان می فرمایند: «عرفائی که در طول این چند قرن آمده و تفسیر کرده اند نظیر محیی الدین در بعضی از کتابهایش، عبدالرزاق کاشانی در تأویلات، ملاسلطانعلی در تفسیر، اینها که طریقشان، طریقه معارف بوده است بعضی شان در آن فنی که داشته اند خوب نوشته اند، لکن قرآن عبارت از آن نیست که آنها نوشته اند.»
👈 اولا در متن صحبت های حضرت امام نام تفاسیری از شیعه و سنی آورده شده است که همین ثابت می کند ایشان در مسیر شروع تفسیر سوره ی حمد، تفاسیر متعددی را دیده اند و البته این کار تأیید صاحبان تفاسیر نیست.
👈 درثانی اگر جمله ی « لکن قرآن عبارت از آن نیست که آنان نوشته اند» را در نظر بگیریم متوجه می شویم که دیدگاه عرفانی حضرت امام (ره) ورای نظراتی است که امثال ملاسلطان ارائه کرده اند و حتی تفسیر امثال ایشان را تفسیر قرآن نمی دانند، مضافا بر اینکه آوردن اسم ملاسلطان در تفسیر سوره ی حمد، دلیل بر تأیید فرقه گنابادی نیست.
👈 ثالثاً اگر آوردن اسامی در کتب دلیل بر حقانیت آنان باشد، هر آینه می بایست نتیجه گرفت آوردن نام بسیاری از نویسندگان و علمای اهل سنت در کتب حضرت امام دلیل بر تأیید آنها می باشد!
✅ اینکه امام در نامه به گورباچف از ابن عربی، سهروردی و ملاصدرا نام برده اند چه ربطی به جریان دراویش دارد؟!
در اینکه حضرت امام فرقه ی صوفیه و داراویش را تأیید کرده باشند، چنین چیزی را سراغ نداریم، اتفاقا در اینجا میخواهیم اسنادی را از حضرت امام إرائه دهیم که دقیقا برعکس این ادعا است.
1⃣ حضرت امام که خودش یک شخصیت عارف و حکیم است در کتاب چهل حدیث، باب کبر، حدیث چهارم بعد از بحثی که در مورد حکیم و عارف دارند می فرمایند که: آن بیچاره ای که خود را مرشد و هادی خلائق میداند
(معمولاً اقطاب دراویش خودشان را مرشد و هادی خلائق می دانند) و در مسند دستگیری و تصوف قرار گرفته، اصطلاحات این دو دسته عارف و حکیم را به سرقت برده و سر و صورتی به متاع بازار خود داده و دل بندگان خدا را از حق منصرف و مجذوب به خود نموده (کاری که اقطاب می کنند کارشان الهی نیست.)
2⃣ دیوان اشعار حضرت امام پر است از نقد و رد تصوف فرقه ای. برای مثال امام در صفحه 94 دیوان اشعارش، این اشعار را در رد صوفیه به صراحت می سرایند:
از صوفی ها صفا ندیدم هرگز / زاین طایفه من وفا ندیدم هرگز
زین مدعیان که فاش اناالحق گویند/ با خودبینی فنا ندیدم هرگز
یا در جایی از دیوانش، امام با مخالفت شدید، از صوفی ریاکار که اهل آداب و بدعت است بیزاری و دوری می جوید و اینگونه منش ها را مانع راه خود میداند:
خار راه منی ای شیخ ز گلزار برو / از سر راه من ای رند تبهکار برو
تو و ارشاد من ای مرشد بی رشد و تباه / از بر روی من صوفی غدار برو
ای غلندرمنش ای باده به کف خرقه بدوش/ خرقه ی شرک تهی کرده و بگذار و برو
3⃣ اگر از بحث شعر هم که بگذریم کافیست نظریات مرحوم امام را درباره ی تصوف فرقه ای بررسی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که آثار بجا مانده از ایشان نظیر صحیفه ی نور و نامه هایی که حضرت امام به احمدآقا دارند و دیگر اسنادی که از حضرت امام در دسترس هست، کم نیست که اخلاق صوفیانه به سبک دراویش نعمت اللهی و صوفیه فرقه ای را رد کرده اند. مثلا امام در نامه ای به مرحوم احمد آقا در کتاب وعده ی دیدار، ص 125 چنین می نویسد :
پسرم نه گوشه گیری صوفیانه دلیل پیوستن به حق است، و نه ورود در جامعه و تشکیل حکومت، شاهد گسستن از حق.
❗️لهذا گفتار و منش حضرت امام خود گویای این است که عرفان امام، عرفان صوفیانه و انزواطلبانه نبود بلکه عرفان ولایی و حماسی بود.
http://yon.ir/fipoa
✍ #شریفی
👈 انتقال مطالب با ذکر منبع، الزامی بوده و رعایت اخلاق و امانت داری است.
منبع: کانال آنتی شبهه
http://sapp.ir/antishobhee
https://eitaa.com/Antishobheh