﷽
🇮🇷روز جمهوری اسلامی گرامیباد🇮🇷
🏳 صبحگاه 12 فروردین كه روز نخستین حكومت الله است از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ماست و ملت ما باید این روز بزرگ را عید بگیرند و زنده نگه دارند.
🔴روزی كه كنگره های قصر 2500 ساله حكومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حكومت مستضعفین جانشین آن گردید. " پیام امام خمینی 12/1/58 روز 12 فروردین 1358، روز اعلام نتایج همه پرسی در مورد نوع حكومت پس از انقلاب اسلامی بود كه طی آن 98/2 درصد مردم ایران به " #جمهوری_اسلامی " رای آری دادند. مردم ایران اسلامی اگر چه در طول مبارزات انقلابی خود شعار استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی را در سرلوحه شعارهای خود قرار داده بودند و به این ترتیب با فریادهای خود اجماع قاطع خود را در مورد جمهوری اسلامی اعلام كرده بودند👈👈 اما جهت تثبیت ثمره مبارزات اسلامی خود در روزهای دهم و یازدهم فروردین 58 با حضور در پای صندوقهای رای به حكومت " جمهوری اسلامی " رای قاطعی دادند. ✌️
📌پیش از آن برخی گروهها و جریانات سیاسی ناهمسو با جریان عمومی مردم پیشنهادهای مختلفی مانند جمهوری (بدون قید اسلامی) و یا جمهوری دمكراتیك و ... جهت نوع و شكل حكومت آینده می دادند. ☑️اما حضرت امام خمینی از مردم خواستند كه " رای بدهید به جمهوری اسلامی ، نه یك حرف زیادتر و نه یك حرف كمتر . " به این ترتیب 98/2 مردم با لبیك به ندای رهبر خود پایه های نظام اسلامی را تثبیت كردند و خواستار حاكمیت اسلام ناب و مترقی در حكومتی بر پایه مشاركت و حضور مردم در سرنوشت خویش شدند.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه
⏹ خطبه نمازجمعه مقام معظم رهبری مد ظله العالی در دهه 60:
اگر مردم زمامدارای زمامدار را قبول نکردند، خانهنشین میشود
مشروعیت ولایت و حکومت به بیعت و رای مردم وابسته است.
❇️ پاسخ
@Antishobheh
⏹ بطور مختصر باید دانست که مشروعیت در علوم سیاسی یک اصطلاحی دارد و در زبان متشرعان اسلام و در اصطلاحنامه مسلمانان یک معنای دیگر.
✅ در اصطلاح علوم دینی به چیزی مشروع میگویند که دین ، آنرا تصویب ، جعل یا اجازه داده باشد.
✅ ولی در اصطلاحات علوم سیاسی چیزی مشروع است که با قوانین و حقوق ( نوشته یا نانوشته ) یک جامعه و فرهنگ هماهنگ باشد.
📚 عالم، عبدالرحمن. بنیادهای علم سیاست. تهران: نی ، ۱۳۹۰ ، ص ۱۰۴
✳️ پس باید دید که افراد ، این کلمه را با چه اصطلاحی بکار بردهاند.
👌 درست مثل کلمه مرتجع میماتد که امام خمینی ره در بارهاش میفرمود:
اگر مرتجع به این معنا است که ما به دینی که ۱۴۰۰ سال پیش بر پیامبر اکرم ص نازل شده ، برمیگردیم ،،،، بلی ما مرتجع هستیم که عیب هم نیست.چون دین کامل و مصون از خطاست.
ولی اگر منطورتان این است که با مظاهر تمدن و علم مخالف هستیم و ابزارهای جدید را نمیخواهیم و دوست داریم در همان دوران قدیم زندگی کنیم نخیر ما مرتجع نیستیم.
( نقل به مضمون )
✅ مقبولیت هم یک اصطلاح سیاسی دیگر است.
این کلمه درست به همین معنای سیاسیش در دین هم بکار رفته است.
✳️ یعنی تا زمانی که شخص ، از طرف مردم استقبال نشود و مورد پذیرش قرار نگیرد ، و مردم او را نخواهند ، عملا ابزار حکومت را ندارد. یعنی وقتی فردی ، تبعیت مردم را نداشت ، بالطبع نمیتواند حکومت کند.
❌ متاسفانه حضرت علی ع مقبولیت نداشت و مردم نتواتستند ایشان را همراهی کنند که نتیجهاش ، خانه نشینی حصرت بود.
✋ اگرچه مشروعیت به معنای نصب از جانب خدا را داشت و مُجاز به حکومت بر مردم بود .
✋ امیرالمؤمنین ع نخواستند و مصلحت ندیدند که از راههای غیر عادی مشروعیت سیاسی را هم پیدا نماید.
✳️ انتخاب رهبر هم دو معنا دارد:
1⃣ اینکه خدا انتخاب کند. یعنی با صفات تعیین نماید چه کسی برای رهبری لیاقت دارد.
2⃣ انتخاب مصداق خارجی رهبر. یعنی اون صفاتی که خداوند فرموده است الآن در چه کسی تجلی دارد؟ و بر چه کسی تطبیق میکند؟
✅ انتخاب به معنی اول کاری است الهی و مربوط به خداوند تعالی. اما انتخاب به معنای دوم کاری است بشری و ما باید اون صفات خداگفته را در اشخاص جستجو کنیم و با یکی از اشخاص بعنوان رهبر دست بیعت دهیم.
👌 نویسنده شبهه در دو جا مغالطه کرده است:
🔹🔹در کلمه مشروعیت
🔹🔹در کلمه انتخاب
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
💠کلام امام خمینی
حضرت امام (ره) می فرمایند:
🍃«اسلام زن را مثل مرد، در همه شئون، در همه شئون، همان طوری که مرد در همه شئون دخالت دارد، زن هم دخالت دارد... زنها اختیار دارند؛ همان طوری که مردها اختیار دارند. خداوند شما را با کرامت خلق کرده است، آزاد خلق کرده است.» [15]
و نیز فرمودند:
🍃 «همان طوری که حقوق مردها در اسلام مطرح است، حقوق زنها، اسلام به زنها بیشتر عنایت کرده است تا به مردها...» [16]
«از حقوق انسانی، تفاوتی بین زن و مرد نیست. زیرا که هر دو انسانند...» [17]
📌برخوردار شدن زن از آسایش بعد از پدیداری اسلام
🍃 در پرتو قوانین جامع اسلامی، زن توانست از نعمت رفاه و آسایش کامل برخوردار شود درحالی که قبل از اسلام، وضع رقت بار و اسفباری در خانه مرد داشت.
☑️ اسلام به زن حق زندگی، حق رفاه و آسایش، حق تعلیم و تعلم، حق مالکیت، حق مزد در برابر کار، حق شکایت از مرد، حق دفاع از حقوق خود، حق شرکت در اموراجتماعی و حق... عطا فرمود؛ و در زمینه های مذکور، هیچ گونه امتیاز و برتری برای مردان نسبت به زنان قائل نشده است. و این بدین جهت است که طایر زندگی انسانها دارای دو بال است، یکی زن و یکی مرد و بدون این دو بال نمی توان به سوی رشد و تکامل، در زندگی مادی و معنوی پرواز کرد.
👈 پس، زن و مرد دو رکن جامعه انسانی می باشند که یک واحد اجتماعی دارای کاربرد را تشکیل می دهند و آن را به سوی تکامل سوق می دهند.
باید اذعان داشت که مانع شدن از برخورداری زنان از وظایف اجتماعی جفا به جامعه انسانی است.❗️
👌 البته به دلیل اختلافی که طبق نظام خلقت بین این دو وجود دارد، در تکالیف اینها تفاوتهایی پدید می آید که زن و مرد باید آنها را رعایت کنند.
کلام امام خمینی
💠 حضرت امام می فرمایند:
«... در بعضی از موارد تفاوتهایی بین زن و مرد وجود دارد که به حیثیت انسانی آنها ارتباط ندارد. مسائلی که منافات با حیثیت و شرافت زن ندارد، آزاد است.»[18]
✔️ جای بسی خوشوقتی است، یادآور شوم امروز در نظام اسلامی، زن مسلمان همانند مردان در اصل گزینش وظایف آزاد است و با اتکا بر قدرت و شایستگی و هوشمندی خود در کنار مسئولیتهای خانوادگی، با حفظ شرافت، کرامت، عفاف و نجابت، در عرصه ها و فعالیتهای مختلف اجتماعی مانند: آموزش و پرورش، آموزش عالی، آموزش بهداشت و درمان، ورزش، هنر، رادیو و تلویزیون، مناصب دولتی، مدیریتهای قوی، فعالیت در قوه قضاییه، فعالیت در قوه مجریه، قانونگذاری و تصمیم گیری در سطح کشور، فعالیت در امور سیاسی و در امور اقتصادی ـ چه خصوصی و چه دولتی ـ حضور دارد و با حضور شایسته خود در جامعه ـ که مورد تأکید و تأکید اسلام است ـ ثابت می کند که اسلام هرگز خواستار انزوای زن در جامعه نبوده، و نیست.
🔰 امید است زنان جامعه ما با ارائه لیاقتها، شایستگیها و مدیریتها هرچه بیشتر به مناصب و مقامهایی که برای آنان مناسبت دارد، برسند و نیز هرچه بیشتر در پیشرفت جامعه مؤثر باشند.
منبع: تأملی بر جایگاه زن، ج 1، ص 115.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️ شبهه
آلمان با شش دقیقه تشویق گرم از مرکل خداحافظی کرد
توسط نشریه AdminPoste در 1 فوریه 2021
آلمانی ها او را برای هدایت خودشان برگزیدند و وی با شایستگی ، مهارت ، فداکاری و اخلاص 80 میلیون آلمانی را برای 18 سال هدایت کرد.
در طول این هجده سال از رهبری او در کشورش ، هیچ تخلفی علیه او ثبت نشده است. وی به هیچ یک از بستگان خود منشی اختصاص نداد. او ادعا نکرد که او برای مردم افتخار آفریده است. برای او میلیون ها نفر تظاهرات نکردند و هیچ کس زندگی او را تشویق نکرد ، او منشور و تعهداتی دریافت نکرد ، با کسانی که پیش از او بر سر قدرت بودند نجنگید و آنها را منحل نکرد. او حرف های بی ارزش نزد. او در کوچه های برلین ظاهر نشد تا از او عکس گرفته شود.
او (آنجلیکا مرکل) زنی است که "بانوی جهان" لقب گرفت و معادل شش میلیون مرد توصیف شد.
دیروز مرکل موقعیت رهبری حزب را ترک کرد و آن را به افراد بعد از خود واگذار کرد در حالی که آلمان و مردم آلمان در بهترین شرایط قرار دارند.
واکنش آلمانی ها در تاریخ آلمان ها بی سابقه بود. همه مردم به بالکن خانه ها بیرون رفتند و به طور خودجوش برای 6 دقیقه تشویق گرم و بدون خواندن شاعران محبوب ، گرد و خاک کردن، استفاده از رنگ آمیزی درب و دیوار و ورزشکاران جمع کننده مردم برای او کف زدند.
آلمان یکپارچه با رهبر خود خداحافظی كرد ، یك شیمی فیزیكدان كه تحت تأثیر مد یا چراغ پر نور فروشگاه ها قرار نگرفت و اقدام به خرید املاك و مستغلات ، اتومبیل ها ، قایق های تفریحی و هواپیماهای شخصی نمی كرد ، زیرا می دانست كه او از آلمان شرقی سابق است.
وی راس پست خود را ترک کرد در حالی که آلمان در راس قرار داده بود. او رفت و بستگانش نگفتند ما ما بزرگان کشور هستیم. او در طول هجده سال ، لباس های قدیمی خود را تغییر نداد.
خداوند یارور این رهبر ساکت باشد.
خداوند بر عظمت آلمان بیافزاید.
در یک کنفرانس مطبوعاتی ، یک روزنامه نگار زن از مرکل پرسید: ما متوجه شده ایم که شما لباس های تکراری می پوشید ، لباس دیگری ندارید؟
وی پاسخ داد: من یک کارمند دولت هستم و یک مدل نیستم.
در یک کنفرانس مطبوعاتی دیگر ، آنها از او پرسیدند: آیا کارگری در خانه دارید که برای شما خانه را تمیز کند ، غذا درست می کند و غیره؟
پاسخ او این بود: نه ، من کارگر زن ندارم و به آنها نیازی ندارم. من و شوهرم این کارها را هر روز در خانه انجام می دهیم.
خلاصه شده
❇️پاسخ
@Antishobheh
صدراعظم آلمان دست کم تا مهر 1400 که انتخابات سراسری برگزار شود، بر مسئولیت خود باقیست و خبر خداحافظی و تحویل پست توسط ایشان، دور از واقعیت است.
بسیاری از مطالبی که در متن فوق آمده، بیشتر کنایه ای به وضعیت داخلی کشور است تا واقعیتی درباره آلمان.
کاری به القاب و شعارهای ادعایی برای خانم مرکل نداریم. آنچه در تاریخ ثبت خواهد شد و در ذهن ها خواهد ماند و در روز قیامت به حساب آن رسیدگی خواهد شد عبارت است از:
مشارکت آلمان در کشتار زنان و کودکان بی گناه یمینی:
http://www.shabestan.ir/detail/News/769285
https://b2n.ir/b79734
https://b2n.ir/a33349
https://b2n.ir/f83853
مشارکت آلمان در حمله به مردم مظلوم عراق:
https://b2n.ir/e47367
مشارکت آلمان در حمله به مردم افغانستان:
https://www.bbc.com/persian/afghanistan-56193894
https://b2n.ir/e01765
همگی در دوران صدر اعظمی خانم مرکل آغاز شده و یا ادامه یافته است.
او اگر مهربان و ساده زیست بوده برای خودش بوده، اما صدراعظمی اش برای مردم منطقه ما، جز جنایت و نا امنی و ریختن خون بی گناهان ثمری نداشته است.
منبع
کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در فضای مجازی
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
پيامبر خدا صلى الله عليه وآله:
من أرادَ أن يَرزُقَهُ اللّهُ مِن حَيثُ لا يَحتَسِبُ فَليَتَوَكَّل عَلَى اللّهِ.
هر كه خواهد خداوند از جايى كه گمان ندارد روزى اش بخشد، بايد بر خدا توكّل كند.
📚 إرشاد القلوب، ص 120.
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه
آیت الله سید ابوالفضل برقعی:
جهل مایه ی بدبختی
امام زمان برای خر کردن مردم.
یک مهدی دروغ برای ما درست کردن.
امام حسن عسکری اولاد نداشت!!
چقدر صحت داره؟ اصلا برقعی کی هستن؟
❇️پاسخ
@Antishobheh
📌ابوالفضل برقعي که افراطیّون اهل سنّت برای سوء استفاده از نام او، وی را آیة الله العظمی می نامند، از نويسندگان و روحانيون معاصر است (1367ـ 1290 ه ش) که فراز و نشيب بسياري را در زندگي علمي و اعتقادي خود طي نموده است ولی هیچگاه به درجه مرجعیّت نرسید. 👈وي در جواني تندترين کتابها را در دفاع از عقايد شيعه و در رد آراء کسروي مي نوشت ؛ ولی در اواخر عمر نوعی گرایش وهّابی گری پیدا کرد و کتب متعددي در نقد مذهب تشيّع به رشته ی تحرير در آورد ؛ امَّا هیچگاه اعلام سنّی بودن نکرد؛ بلکه می گفت: من اسلام بدون مذهب را قبول دارم.❗️
اطّلاعات او از اسلام ، بسیار سطحی است و از نظر متکلّمین شیعه که در اصول دین بحث می کنند ، وي به هیچ وجه متکلّم نبوده ؛ بلکه مثل بسیاری از افراد عادی شیعه و عموم طلّاب آن زمان، صرفا مقداري اطلاعات در مورد کلام شیعه داشته.
🔹👈متأسفانه این دردی است که حوزه های علمیّه در قرون اخیر مبتلا به آن شده و علم کلام و فلسفه در آن جدّی گرفته نشده است. البته در عصر کنونی این بیماری در حال علاج می باشد ؛ لکن هنوز آثار آن دوره ی رکود باقی است. امثال برقعی نیز از تلفات همین دوری حوزه از علم کلام و فلسفه ی عقلی شیعه می باشد.
ابوالفضل برقعی در نقد اندیشههای شیعه كتابی به نام امامت نوشته که افراطیون اهل تسنن برای دفاع از عقاید خود این كتاب را تكثیر و بین دانشجویان شیعه توزیع میكنند ؛ که اندیشههای وهابیّت در آن موج می زند. وی ظاهراً سفرهایی به عربستان نیز داشته و چند سالی در آنجا بوده و نهایتاً مروج افكار وهابیت شده است ؛ اگر چه علناً هیچگاه اعلام تسنن نکرد. کتابهایی هم که او نوشته نشان می دهند که وی از علم کلام و فلسفه ، که در اصول دین بحث می کنند ، بویی نبرده است. و از این جهت به وهّابیون ضد عقل شباهت فراوانی دارد.
☑️همواره در طول تاریخ بوده اند شیعیانی که سنّی شده اند و سنّی های که شیعه گشته اند. کما اینکه کفّار یا اهل کتابی ، مسلمان و مسلمانانی کافر یا اهل کتاب شده اند. لذا آمد و رفت این گونه افراد ، دلیلی بر حقّانیّت یا بطلان یک دین یا مذهب نمی شود. به قول امیر المومنین (ع): « إِنَّ دِينَ اللَّهِ لَا يُعْرَفُ بِالرِّجَالِ بَلْ بِآيَةِ الْحَقِّ فَاعْرِفِ الْحَقَّ تَعْرِفْ أَهْلَه ـــــ همانا دین خدا با شخصیّتها شناخته نمی شود ، با بلکه نشانه های حقّ شناخته می شود. پس حقّ را بشناس ، آنگاه اهل حقّ را هم می شناسی» (وسائلالشيعة ، ج27 ، ص135)
❗️عمده اختلاف شیعه و سنّی بر سر مساله ی خلافت رسول خداست ؛ که در این باب برای ادّعای حقّانیّت خود دلائلی دارد ، اهل سنّت نیز بر حقّانیّت خود دلائلی اقامه می کند. حال باید دلیل هر دو را دید و عاقلانه و نه متعصّبانه قضاوت نمود. این که برقعی سنّی شد یا تیجانی شیعه شد ، نه حقّانیّت اهل سنّت را ثابت می کند نه حقّانیّت شیعه را ؛ کما اینکه کافر شدن یک مسلمان ، اسلام را زیر سوال نمی برد.
🔰اکنون به اثبات وجود امام زمان از طریق عقلی و نقلی میپردازیم:
🔹👈امامت امام زمان(ع) و وجود حضرت از مباحث امامت خاصه است. در امامت خاصه مستقیماً نمی توان از دلیل عقلی بهره گرفت، بلکه دلیل عقلی امامت عامه و ضرورت وجود امام (ع) در تمام زمان ها را اثبات می کند.
🔹👈در امامت عامه، برهان عقلی بر ضرورت وجود انسان معصوم و حجت الهی روی زمین اقامه می شود.
حال اگر ادله ی تاریخی و روائی دال بر ولادت و حیات حضرت مهدی(ع) به مقدمه ی اول ضمیمه گردد، اثبات می شود که در این زمان تنها آن حضرت(عج) واسطه فیض الهی است و زنده هم می باشد.
📌بررسی دو رکن استدلال:
1⃣ برهان عقلی بر ضرورت وجود امام در همه زمان ها:
🔺الف: برهان لطف: نبوت و امامت یک فیض معنوی از جانب خداوند است که بر اساس قاعده لطف باید همیشه وجود داشته باشد. قاعده لطف اقتضا می کند که در میان جامعه ی اسلامی باید امامی باشد که محور حق بوده و جامعه را از خطای مطلق باز دارد.
این جمله امام صادق(ع) که "مانا خداوند عزوجل جلیل تر و عظیم تر از آن است که زمین را بدون امام رها کند"، ممکن است اشاره به همین برهان باشد.
🔴الطاف وجود امام غائب را می توان در موارد ذیل برشمرد:
1.حراست از دین خداوند در سطح کلی.
2. تربیت نفوس مستعد.
3. بقای مذهب.
4. وجود الگویی زنده که می تواند
مقتدای مردم قرار گیرد.
🔺ب: برهان علت غائی: در علم کلام ثابت می شود که خداوند از افعال خود هدف و غرضی دارد و چون خداوند کمال مطلق است و نقص در او راه ندارد غایت افعال الهی به مخلوقات برمی گردد و غایت وجود انسان، انسان کامل است
یعنی انسان مانند درختی است که میوه ی آن وجود انسان کامل است.
🔺ج برهان امکان اشرف:
در فلسفه قاعده ای مطرح می شود به نام قاعده امکان اشرف و معنای آن اینست که ممکن اشرف باید در مراتب وجود اقدم از ممکن اخس باشد...
در عالم وجود انسان اشرف مخلوقات است و محال است که وجود، حیات، علم، قدرت و جمال و... به افراد انسان برسد قبل از آنکه این کمالات به انسان کاملی که حجت روی کره زمین است رسیده باشد.
و ادله ای دیگری که به خاطر طولانی شدن متن از آنها میگذریم.
2⃣ دليل نقلي. اين دليل را ميتوان به دو صورت توضيح داد:
🔻الف) روايات نبوي كه امامان دوازده گانه را با نامهاي آنان به طور روشن معرفي كردهاند كه به ذكر دو نمونه از لسان اهل سنّت اشاره ميكنيم.
🔸1. از ابن عباس روايت شده كه شخصي يهودي به نام نعثل نزد رسول خدا آمد و سؤالهاي بسياري را مطرح نمود و از اوصياء نيز پرسيد، حضرت در پاسخ فرمود: «نخستين وصي من علي و پس از او حسن و حسين و امامان نه گانه و از فرزندان او ميباشند.» و نعثل پرسيد نام آنها چيست؟ حضرت اسامي تك تك امامان را تا امام دوازدهم (حضرت مهدي (عج)) شمردهاند.
🔸2. باز در كتاب مناقب وجود دارد كه از جابر بن عبدالله انصاري نقل شده كه شخصي يهودي به محضر رسول الله ـ صلّي الله عليه و آله ـ ميرسد و سؤالات زيادي ميكند و از اوصياء حضرت ميپرسد و سؤال ميكند پس از حسين اوصياء چه كساني هستند پيامبر فرزندان امام حسين از علي بن الحسين ـ عليه السّلام ـ را نام ميبرد تا حضرت مهدي ـ عليه السّلام ـ و سپس ميفرمايد: لقب او قائم و حجت است و او غائب خواهد شد و خوشا به حال صابران در غيبت...
🔻ب) شواهد تاريخي يعني گزارشهايي كه ولادت آن حضرت و ايام كودكي او را نقل كردهاند. براي نمونه به بعضي از اقوال اهل سنّت اشاره ميكنيم.
▪️1. حافظ سليمان حنفي ميگويد: «خبر معلوم نزد محققان و موثقان اين است كه ولادت قائم (عج) در شب پانزدهم شعبان سال 255 در شهر سامرا واقع شده است.
▪️2. خواجه محمد پارسا در كتاب فصل الخطاب گفته: «يكي از اهلبيت ابومحمد بن عسگري است كه فرزندي جز ابوالقاسم كه قائم و حجت و مهدي و صاحب الزمان ناميده ميشود باقي نگذاشت و او در نيمه شعبان سال 255 هجري متولد شد. مادرش نرجس نام دارد، او هنگام شهادت پدرش پنج سال داشت.
✔️بهتر است بدانيم بعضي محققين تعداد روايات اهل سنّت را بيش از 200 روايت تخمين زدهاند كه همه در مورد امام دوازدهم ميباشد كه فقط حقانيت شيعه اثني عشري (دوازده امامي) را ميرساند و بر هيچ يك از مذاهب، جز شبعه دوازده امامي منطبق نيست و همه اين احاديث بر ولادت و امامت حضرت ـ عليه السّلام ـ دلالت دارند و آيت الله صافي(دام عزه) در كتاب مهدويت بيش از 77 نفر از علماي اهل سنّت را نقل ميكند كه هر يك به نحوي ولادت آن حضرت را بيان كردهاند.☑️ پس اگر اهل سنّت مطلقا ًبگويند حضرت مهدي (عج) به دنيا نيامده اين ادعاي كاملاً بياساس است زيرا آنها حتّي گفتهها و نوشتههاي بزرگان خود را هم قبول ندارند.‼️ علاوه بر آن، آيات متعددي در قرآن به چگونگي قيام آن بزرگوار اشاره كرده است.
🔰به عنوان نمونه به تفسير آيات 105 و 106 سوره نور، 55 از سوره توبه، 29 سوره كهف و 29 سوره مؤمن مراجعه شود. و اگر آنها طولاني بودن عمر را دليل عدم ايشان تولد بدانند، به سادگي ميتوان عرض كرد كه همان كسي كه قادر است عيسي بن مريم را زنده نگه دارد تا به مهدي موعود اقتدا كند و يونس را در شك ماهي محافظت نمايد و يا به نوح پيامبر 950 سال عمر بدهد، آيا او قدرت ندارد به مهدي (عج) عمر طولاني عنايت كند در حالي كه خود اهل سنّت نيز قائل به زنده بودن عيسي و خضر و صالح و... ميباشند.
👈 نتيجه: ولادت حضرت مهدي (عج) امري است مسلم و قطعي و خود اهل سنّت هم به آن واقفند و عوامل و انگيزههاي ديگري وجود دارد كه نميگذارند حق را بازگو كنند و حقانيت شيعه اثنيعشري و وجود امام زمان ثابت كنند.
منبع
پاسخ به شبهات
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه
آیا در زمان رسول خدا(ص) شیعه و سنی وجود داشته؟ آیا پیامبر شیعه بوده یا سنی؟
❇️پاسخ
@Antishobheh
🔴این سوال دو قسمت دارد، در جواب از قسمت اول عرض می کنیم که مذهب تشیع از زمان رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بوده و خود حضرت این نام را بر روی شیعیان امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) قرار داده است، برای روشن شدن مطلب نحوه پیدایش هر گروه را می آوریم: نحوه پیدایش اهل سنت: در این باره اقوالی ذکر شده است:
🔷۱. از کلمات برخی از اهل حدیث و اشاعره استفاده می شود که به نظر آنان این اصطلاح در عصر صحابه معروف بوده است، ولی هیچ گونه شاهدی از حدیث یا تاریخ آن را تأیید نمی کند. (فرق و مذاهب کلامی، همان، ص۱۷۳)
🔶۲. سهل بن محمد سجستانی رازی در کتاب (الزینه) چنان که در کشف الظنون جزء سوم آمده، تاریخ پیدایش این اصطلاح را عهد و زمان خلفای عباسی دانسته و گفته است: در عصر معاویه گروهی از مسلمانان که هوا خواه عثمان بودند (عثمانیه) نامیده می شدند، و دوستداران علی ـ علیه السلام ـ (علویه) خوانده می شدند و آنان پیش از آن به شیعه معروف بودند، آن گاه در زمان حکومت عباسیان نام علویه و عثمانیه، نسخ گردید، علویه به نام پیشین خود، یعنی شیعه و دیگران اهل سنت نامیده شدند، و این دو نام پس از آن ادامه یافت. (الامین سید محسن، اعیان الشیعه، بیروت، دار التعارف للمطبوعات، ج۱، ص ۱۹)
🔷۳. قول دیگر این است که تاریخ این اصطلاح، به اواخر قرن اول یا اوایل قرن دوم هجری باز می گردد(سبحانی جعفر، بحوث فی الملل و النحل، قم، لجته اداره الحوزه العلمیه، ۱۴۱۳ق، ج۱، ص ۳۴۳.) چنانکه در رساله ای که عمر بن عبدالعزیز (متوفای ۱۰۱ هـ) در ابطال نظریه قدر نوشته است، اصطلاح (اهل سنت) به کار رفته است، آن چه از ظاهر کلام عمر بن عبدالعزیز استفاده می شود، اهل سنت به معنای اصطلاحی آن نیست، بلکه مقصود محدثان و ناقلان و عاملان به سنت نبوی است، چنان که گفته است: (تحقیقا شما دانستید که اهل سنت می گفتند: چنگ زدن به سنت راه نجات است. (اصفهانی ابو نعیم احمد بن عبدالله، حلیه الاولیاء، مصر، ج۵، ص ۳۴۶).
نتیجه: با در نظر داشت این مطلب که قول اول را هیچ گونه شاهدی از حدیث و تاریخ تأیید نمی کند، و در قول سوم این احتمال وجود دارد که، مراد از اهل سنت، اهل سنت به معنای اصطلاحی نبوده، بلکه مقصود محدثان و ناقلان و عاملان به سنت نبوی بوده است، پس قول دوم به واقعیت نزدیک تر است، بنابر این تاریخ پیدایش اصطلاح اهل سنت درزمان خلفای عباسی بوده است.
💠نحوه پیدایش مذهب تشیع:
آنچه بر حسب تحقیقات علمی، به دور از عواطف تقلیدی و احساسات مذهبی به دست آمده، این است که شیعه در زمان رسول خدا (ص) به وجود آمده است و👈 ایشان اوّل کسی هستند که این بذر را نشانده، پرورش داده و در تمام مراحل زندگیشان مواظب آن بودهاند.
☑️اینک چند حدیث از رسول خدا(ص) می آوریم:
رسول خدا(ص) فرمودند: ای علی تو و شیعیانت در کنار حوض بر من وارد می شوید. (مجمع الزوائد، ج ۹، ص ۱۳۱؛ کنوز الحقائق، ص ۱۸۸، الاستیعاب، ج ۲، ص ۴۵۷)
ای علی! به زودی تو نزد خدا وارد میشوی در حالی که شیعیان تو راضی و مورد رضایت خدا هستند و دشمنانت معذّب به عذابی سخت خواهند بود. (الصواعق المحرقة، ص ۹۳؛ مجمع الزوائد، ج ۹، ص ۱۳۱).
علی و شیعة او، آنها در روز قیامت رستگارند.( کنوز الحقائق، ص ۹۲)
شیعة علی، آنها رستگارند. (همان، ص ۸۲)
ای علی، خدا تو و ذریّة تو و فرزندانت و اهل و شیعة تو و دوستان شیعة تو را آمرزید. همانا تو دارای قلب بزرگی هستی.( الصواعق المحرقة، ص ۹۶).
📌سیوطی در تفسیر قول خدای متعال که میفرماید: آنهایی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند، آنها بهترین مردمند. میگوید: ابن عساکر از جابر بن عبدالله روایت کرده است که گفت: نزد پیامبر(ص) بودیم؛ پس علی (ع) وارد شد. پیامبر(ص) گفت: سوگند به آن کسی که جانم در دست قدرت اوست، این علی و شیعة او رستگارانند. و این آیه نازل شد: «انّ الّذین آمنوا و عملوا الصّالحات اولئک هم خیر البریّة»؛ پس اصحاب پیامبر(ص) وقتی علی (ع) می آمد، می گفتند: «خیر البریّه» آمد.( الدرّ المنثور)
🔴ابن مردویه از علی (ع) روایت می کند که: رسول خدا(ص) به من گفت: «آیا نشنیدی قول خدای متعال را که فرمود: «انّ الّذین آمنوا و عملوا الصّالحات اولئک هم خیر البریّة» تو و شیعة تو، وعدهگاه من و وعده گاه شما حوض است؛ وقتی امتها برای حساب آورده شوند و پیشوای مسروران را دعوت کنند».( المقالات و الفرق، ص ۱۵)👇👇
🔴این گونه احادیث فراوان در صحاح شش گانه اهل سنّت ذکر شدهاند و بر این نکته تصریح دارند که نبی اکرم (ص) نخستین کسی است که تشیع را به پاداشت و آن را ایجاد کرد و به پیروان امام علی (ع)، صفات عالیه نسبت داده، آنان را به منزلت رفیع در بهشت بشارت داد.
👈تأییدکنندگان این روایات:
گروهی از علما ـ از قدما و مؤخّران ـ بر این عقیده اند که تشیع از زمان رسول خدا(ص) تشکیل و اعلام شد. بعضی از گفته های آنها به شرح زیر است:
۱. شیخ صدوق:
تصریح کرده است که: «تشیع برای امام، امیر المؤمنین (ع) در عهد رسول خدا(ص) بود و او شیعه را به بهشت بشارت داد».( المقالات و الفرق، ص ۱۵)
🔺۲. سعد قمی: وی تأکید کرده است که: اوّلین گروه در اسلام شیعه است و آن گروه امام علی بن ابیطالب (ع) است که به پیروی از او و اعتقاد به امامت او معروفند.( المقالات و الفرق، ص ۱۵)
📌همچنین قمی تصریح کرده است که: در پیشاپیش شیعه، نخستین صحابة پیامبر(ص) مثل صحابی مجاهد، عمّار یاسر و انقلابی بزرگ ابوذر غفّاری و مستشار پیامبر(ص) سلمان فارسی و مقداد بن اسود بودند که به اسم شیعه ملقّب شدند.( فرق الشیعة، ص ۱۵)
🔻۳. رازی نیز تصریح کرده که: «به این گروه، شیعة علی و یاران علی (ع) می گفتند و پیامبر(ص) دربارة آنها گفته است: بهشت مشتاق چهار نفر است: سلمان، ابوذر، مقداد و عمّار.( الزینة ورقة، ص۲۰۵)
🔺۴. شیخ مفید: وی این چهار صحابی رسول خدا(ص) را ارکان چهارگانه نامیده است؛ یعنی ارکان شیعه.( الزینة ورقة، ص ۲۰۵؛ والاختصاص، ص ۶)
🔻۵. امام کاشف الغطا: شیخ محمّد حسین آل کاشف الغطا گفته است: «اوّل کسی که بذر تشیع را در سرزمین اسلام کاشت، شخص صاحب شریعت اسلامی بود؛ یعنی بذر تشیع، دوش به دوشِ بذر اسلام و پهلو به پهلو و به موازات آن قرار گرفته است»( أصل الشیعة و أصولها).
🔺۶. علّامه شیخ محمّد حسین مظفّر گفته است: «دعوت به تشیع در روزی که ناجی بزرگ، محمّد(ص) صدایش را به کلمة «لا اله الّا الله» بلند کرد، شروع شد و آن زمانی بود که آیة «و أنذر عشیرتک الأقربین» نازل شد و پیامبر(ص) بنی هاشم را جمع کرد و آنها را انذار داد و گفت: «کدام یک از شما مرا یاری می کنید تا اینکه او برادر، وارث، وصیّ و خلیفة من در بین شما بعد از من باشد؟» احدی جواب او را نداد مگر علی مرتضی(ع). رسول خدا(ص) به آنها گفت: «این برادر من و وزیر من و وصیّ من و خلیفة من در بین شما بعد از من است؛ از او بشنوید و او را اطاعت کنید.» پس دعوت به تشیع ابوالحسن از سوی صاحب رسالت و همزمان با دعوت برای شهادتین بود و از آنجاست که ابوذر از شیعیان علی (ع) است».
علامه مظفّر از محمّد کردعلی، مؤلف خطّاط شام، چنین نقل کرده است:
«گروهی از بزرگان صحابه به موالات علی(ع) در زمان رسول خدا(ص) شناخته شده بودند؛ مانند سلمان فارسی که گفت: بیعت کردیم با رسول خدا(ص) بر سفارش به مسلمانان و امامت علی بن ابیطالب(ع) و پیروی از او».
🔻۷. سعید خدری: وی گفته است که: «مردم به پنج چیز مأمور شدند. چهار تا از آن را انجام دادند و یکی را ترک کردند و چون از چهار تا سؤال شد، گفت: نماز، زکات، روزة ماه رمضان و حجّ. گفته شد پس آن یکی چیست که آن را ترک کردند؟ گفت: ولایت علی بن ابیطالب(ع)».( زندگی امام صادق(ع)، ج ۷، ص ۱۸۱)
📌اما راجع به سؤال دوم شما که فرمودید آیا حضرت محمد شیعه بوده یا سنى، باید گفت: پیامبر نه شیعه بوده و نه سنى زیرا منشعب شدن مسلمانان به این دو فرقه بعد از رحلت پیامبر و بر اثر اختلاف بر سر جانشین ایشان بوده است، گذشته از این که سنى به معنى پیرو سنت پیامبر است و پیامبر خود صاحب سنت است نه پیرو سنت خویش.
🔶پس از آنجا که بروز دو گروه به عنوان شیعه و سنی، پس از رحلت پیامبر(ص) بوده است، روشن میشود که آن حضرت نه شیعه بوده و نه سنّی، و پیامبر مقتدای تمام مسلمانان است، اما پایگذار اصلی و ابتدایی مذهب تشیع نیز می باشد.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️شرط انتظار از دیدگاه #استاد_پناهیان
#اندیشه_انتظار
#امام_زمان
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
کانال آنتیشبهه
﷽ ⛔شبهه: جبرئیل به پیامبر در غار حرا میگه:بخوان !پیامبر میگه:بلد نیستم !مگه آیات کتبی بوده که میگه ب
❇️پاسخ دوم:
@Antishobheh
اول: اقرأ تنها به معنای خواندنِ حروف و کلمات یا خواندنِ سطرها و خطوط نیست . در زبان عربی، «قرائت» معنایی وسیعتر از خواندن خط دارد. گاهی انسان اموری را از چهرۀ انسان دیگری میخواندو می گوید: در چهرۀ تو ترس یا هوش یا نیاز یا خشم میخوانم.
دوم: گاهی شخص به مخاطب می گوید « گوش کن» در حالیکه مطلب را بیان نکرده است. گوش کن به معنای اینست که مطالبی که بعد از این گفته می شود باید عمل کنی . در اینجا پیامبر (ص) مأمور دریافت قرآن و قرائت آن است. یعنی قران فقط دانستنی نیست و باید خوانده هم شود.بنابراین خداوند، در آغاز رسالت پیامبر(ص)، آن حضرت را به نزول آیاتى خواندنى (قرآن) وعده داد.
سوم : اقرء آموزش به پیامبر(ص) و همه مخاطبان وحی است که ذکر نام خداوند، از آداب شروع تلاوت قرآن است. همچنین شایسته است هر کاری با نام خدا آغاز شود.
@Antishobheh
چهارم: فرمان اقرء» بیانگر وجود مکتوباتى در برابر دیدگان آن حضرت است که گرچه خطّ و نوع کتابت آن براى ما مجهول مى باشد; ولى قابل قرائت بوده است.اشاره ای بر تأثیر تکوینى در وجود آن حضرت می تواند داشته. بنابراین إقرَأ» یعنی ای محمد، کتاب تکوین را بخوان، زیرا ایمانِ صحیح و دیانتِ درست از تحقیق دربارۀ حقیقت هستی آغاز میشود.
پنجم: اقرء به معنی فهمیدن و ضبط مفاهیم و مطالب نوشته شده در صفحات مادی یا صفحات نفسانی یا در لوح محفوظی که در نزد خدا است، بوسیله چشم ظاهری یا بصیرت باطنی یا بصیرت روحانی خالص، میباشد.
نکته آخر : اقرأ با توجه به ادامه آیه (باسم ربّک) مفاهیم گسترده تری دارد که باید به تفاسیر مراجعه کرد.
منابع
https://b2n.ir/t60036 و http://www.imam-
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه:
آقای هاشمی گفت : پیامبر اکرم (ص) به حضرت علی(ع) گفت : شما میتوانید ولی باشید ، اما باید مردم شما را بپسندند ، چرا که واقعاً رأی گیری و خواست مردم اصل معتبری است.
❇️پاسخ:
@Antishobheh
🔴ایشان هستند که باید سند معتبری برای اینگونه احادیث و روایاتی که نقل میکنند بیاورند (ما که نیافتیم) ایشان خاطرات بسیاری از امام خمینی (ره) ، به سند خودشان نقل میکنند ، اما دیگر در مورد احادیث نمیتوانند این کار را بکنند ، چرا که نه در آن زمان بوده اند و نه نزدیک به آن زمان بوده اند و نه محدث هستند که به سند خودشان حدیث نقل کنند . اما اگر بگویند : این بیان "نقل به مضمون است" نیز نباید به گونه ای باشد که معانی دیگری بر آن مترتب گردد و شائبه ی مصادره به مطلوب احادیث توسط ایشان را در اذهان ایجاد کند.
🔸حال صرفنظر از گوینده ، به اصل موضوع که بسیار مهم و سرنوشت ساز است میپردازیم:
🔹مگر نبی مکر صلوات الله علیه و آله ، وقتی رسول شدند ، مورد پسند مردم بودند ❓ حتی سال ها بعد نیز مورد پسند نبودند که مجبور به هجرت شدند . پس رأی مردم مثمر است ، اما الزاماً «معتبر» نیست ، چون ممکن است نزد خداوند متعال هیچ ارزش و اعتباری نداشته باشد.
♦️انتخاب امام:
نبوت ، رسالت ، ولایت و امامت ، به خواست و انتخاب شخصی افراد نمیباشد ؛ نه شخص اگر دلش خواست میتواند نبی ، رسول و ولیّ الله گردد و نه دیگران با رأی و تصمیم خود میتوانند ول ّ ، خلیفه و امامی را به خداوند متعال تحمیل کنند . در صدر اسلام و عصر جاهلیت نیز مخالفین بهانه می آوردند که اگر قرار بود خدا رسولی بفرستد ، چرا محمد (ص) را انتخاب کرد ؟ چرا از ما که اشراف و ثروت مندان هستیم انتخاب نکرد ؟ مگر چه فرقی بین ما با اوست ؟ تازه ما چنین و چنان هستیم که او نیست و .../ تا آن خداوند متعال پاسخ آنها را داد و فرمود : این خداست که میداند چه کسی را برگزیند:
🍀«وَإِذَا جَاءتْهُمْ آيَةٌ قَالُواْ لَن نُّؤْمِنَ حَتَّى نُؤْتَى مِثْلَ مَا أُوتِيَ رُسُلُ اللّهِ اللّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ سَيُصِيبُ الَّذِينَ أَجْرَمُواْ صَغَارٌ عِندَ اللّهِ وَعَذَابٌ شَدِيدٌ بِمَا كَانُواْ يَمْكُرُونَ» (الأنعام، 124)
✏️ترجمه : و چون آيه اى به سويشان آيد گويند هرگز ايمان نمى آوريم مگر آنكه نظير آنچه پيغمبران را داده اند به ما نيز بدهند ، خدا بهتر داند كه پيغمبرى خويش را كجا نهد، كسانى كه به گناه پرداخته اند به زودى نزد خدا بخاطر آن نيرنگ ها كه میکرده اند خفتى و عذابى سخت به ايشان میرسد .
🔸هم چنین در احادیث و روایات (به ویژه خطبه غدیر خم) به صراحت و روشنی تأکید شده است که انتخاب "امام" و "ولی ّالله" و "خلیفة الله" با مردم نیست ، بلکه این خداست که نماینده ی خود را انتخاب میکند . امام رضا (ع) در آن بیان معروف در شأن امام و امامت ، پس بر شمردن فضایل امام و نیز عاجز دانستن تمامی دانشمندان و اهل بیان و قلم، از درک و بازگویی حتی یکی از فضایل امام ، میفرمایند : «مردم را کجا و انتخاب امام❓» (اصول کافی، ج2)
♦️مقبولیت و مشروعیت:
این بحث معروف "مقبولیت و مشروعیت" که غربی ها بسیار سعی دارند به نام خود ثبت کنند ، از همان ابتدای حیات اجتماعی بشر طرح شده است ، چرا که یک قاعده ی عقلی و یک نظام تکوینی و تشریعی است که از ملزومات قوه ی «اراده و انتخاب» در انسان میباشد . بر اساس این اصل ، نه فقط افراد یا احزاب ، بلکه خیلی چیز ها ممکن است نزد مردم "مقبول" باشد ، اما "مشروع" نباشد ؛ و خیلی چیزها میتواند "مشروع" باشد ، اما "مقبول" واقع نگردد . اندیشه ها و فرضیه ها و بافته های الحادی ، که اساسا توحید و معاد نقشی در ساختار آنها ندارند ، سعی بسیاری دارند تا القا کنند که هر چه "مقبولِ" مردم بود ، همان نیز مشروع (قانونی) است / و البته خودشان نیز همین نظریه را تا جایی که به نفعشان باشد ، قبول داشته و اِعمال و تحمیل میکنند و در جایی که به نفعشان نباشد ، میگویند : "مردم نمیفهمند و خواست آنها ملاک مشروعیت نمیباشد" .
🚩به عنوان مثال :
در جهان غرب ، حتی اگر عده ی بسیار قلیلی از مردم ، خواهان همجنس گرایی باشند ، تحت عنوان دموکراسی و رأی مردم ، لایحه اش در مجالس قانونگزاری طرح شده و به سرعت تصویب و قانونی میشود و تظاهرات میلیونی علیه آن نیز مورد توجه قرار نمیگیرد ، اما اگر میلیون ها نفر (در آمریکا و اروپا) علیه جنگ افروزی تظاهرات کنند ، نه تنها به خواست و رأی شان اهمیتی داده نمیشود ، بلکه مورد خشونت های پلیسی و حتی نظامی نیز قرار میگیرند.
♦️ملاک مشروعیت در اندیشه توحیدی و اسلامی:
حال سؤال ایجاد میشود که بسیار خب ، مقبولیت را راحت میشود فهمید ، اقبال مردم به یک چیزی یا یک شخصی یا یک حزبی، میشود "مقبولیت" آن نزد اکثریت ؛ اما "مشروعیت" چگونه تبیین و