eitaa logo
کانال آنتی‌شبهه
6هزار دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
6.7هزار ویدیو
48 فایل
کانال آنتی شبهه در تلگرام: @Antishobheh گروه آنتی شبهه ایتا https://eitaa.com/joinchat/2097479691C55df9079c9 شرایط تبلیغات و تبادل👇 https://eitaa.com/sharayet_tabadolatema تب ادمینی نداریم❌❌ انتقاد پیشنهاد: @marka18385
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ ⛔️ شبهه این کافرا عقل ندارنا!! بجای عبادت وقت گذاشتن این ویلچر و ساختن!!! خب ما این همه داریم بفرستید اینجا شفا بگیرن برگردن خب!!!!! ❇️ پاسخ @Antishobheh ✅در این مطلب سه شبهه وجود دارد👇 1️⃣به جای عبادت، باید دنبال علم و تکنولوژی برویم❗️ 2️⃣دین با ، سازگار نیست❗️ 3️⃣توسل به ائمه اطهار وامام زادگان، بیهوده است❗️ پاسخ هرسه شبهه در کریم موجود است ✅پاسخ شبهه اول خداوند میفرماید⬇️ "وماخلقت الجن والانس الا لیعبدون" ⬅️(ما جن و انسان را نیافریدیم مگربرای عبادت ) /سوره ذاریات آیه56/. ✳️عبادت یعنی عبودیت و بندگی خداوند. یعنی اطاعت از دستورات خدایی که ما و این جهان را آفریده است. به همین خاطر است که این عبادت و بندگی! هدف از خلقت بوده ونمیتوان علم و تکنولوژی را جایگزین آن کرد.👌✅ ❇️پاسخ شبهه دوم 🔺تاکید بر فراگیری علم و دانش در آیات متعددی از قرآن وجود داردو آنقدراین موضوع اهمیت دارد که،در اولین آیاتی که بر پیامبر نازل شد به خواندن،علم و قلم اشاره شده است.⬇️ "اقرا باسم ربک الذی خلق. خلق الانسان من علق. اقرا و ربک الاکرم. الذی علم بالقلم" ⬅️"بخوان به نام پروردگارت که آفرید. انسان را از علق آفرید. بخوان، پروردگار تو کریم ترین (کریمان) است همان کس که به وسیله ی قلم آموخت" /سوره علق آیات 1تا5/. پس میبینیم که دین با علم و دانش، نه تنها مخالف نیست بلکه بسیار برآن تاکید دارد.‼️ ❇️پاسخ شبهه سوم 🔺این شبهه، مثل آن است که بگویند: اگر علم از خداست و او تعلیم می‌دهد، پس دیگر مدرسه، دانشگاه، معلم، کتاب و تدریس به چه دردی می‌خورد و ما چرا باید تحصیل کنیم؟! یا اگر فتح و شکست و پیروزی از اوست، ما چرا قیام کنیم؟ در حالی که او فرموده است، پیامبر و دلایل روشن عقلی و معجزات و "میزان" (امامان علیهم السلام یا هر قوه تشخیص و تمیز دیگری) را برای قیام به قسط فرستادم، نه برای این که دست روی دست بگذارند و بگویند: «خدا خودش انجام دهد!» http://yon.ir/dyaLC ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🔴 🍃ومَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ 🍃 خواب آشفته تابستان داغ با کلی هزینه برای تهران دیدن اما در واقع در پاریس، لندن و سیاتل تعبیر میشه اینجاس که همه باید به ولی امر مسلمین جهان ایمان بیارن که فرمودند: جنگ نمی شود مذاکره نمی کنیم ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 💠 جایگاه پوشش در ایران باستان 🔰 بررسی پوشش بانوان ایرانی در سنگ نوشته‌ها و نقاشی‌های برجامانده از ادوار مختلف تاریخی نشان میدهد که پوشش ایرانی حتی قبل از ورود اسلام به ایران پوشش کامل و منحصر بفرد بوده است. به طوریکه مورخ بزرگی مانند ویل دورانت مینویسد: آنچنان در برجسته بود که میتوان گفت حجاب از ایران به کشورهای دیگر راه پیداکرده است.❗️ 📚منبع: تاریخ تمدن؛ ج۲؛ ص۷۸ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🤡من حافظ منافع آمریکا بودم‼️ ❌درسته که ظلم و جنایت کرد، ولی انصافا آدم راستگویی بود. یه نمونه اش مصاحبه شاه با تلویزیون که در جواب سوال مجری در مورد بی اعتمادی آمریکا نسبت به ایشون میگه :من مامور شما بودم، من آدم شما بودم، من حافظ منافع آمریکا بودم.❗️ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ❌شبکه BBC و تطهیر دامن ملکه از ننگ کودتای ۲۸ مرداد 🔹شبکه سلطنتی انگلستان اخیراً در مستندی مدعی است که انگلستان به‌صورت ناخواسته در جریان کودتای ۲۸ مرداد قرار گرفته است! 🔹در این مستند نشان داده می‌شود که اشتباه در انتقال یک پیام دیپلماتیک باعث شد سفیر در تهران پیام نادرستی را به‌نقل از ملکه الیزابت به محمد رضا شاه منتقل کند.‼️ 🔹با اندکی تحقیق و تفحص و رجوع به بیش از صدها کتاب طبع‌شده داخلی و خارجی و نیز افشای مدارک محرمانه و فوق‌محرمانه و همچنین مراودات بین دول بزرگ آن زمان و نیز تعاملات و نوشتار بین دول درگیر کودتا با ایادی داخلی خود، گویای حل مسئله و مسلماً خنده‌دار دانستن طرح و تعریف موضوع اخیر است. 🔺ملکه در جریان ساختار سیاست خارجی انگلستان بود و مسلماً مشارکت سیاسی و اجرایی ساختار حکومت بریتانیا در اجرای کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ پاک‌ناشدنی است و در کنه تاریخ ثبت، ضبط و ماندگار شده است. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🔴 امام صادق(ع) مرد مبارزه بود، مرد علم و دانش بود و مرد تشکیلات بود... 🌐... اما مرد مبارزه بودنش را کمتر شنیده‌اید. امام صادق(ع) مشغول یک مبارزه‌ی دامنه‌دار و پیگیر بود. مبارزه برای قبضه کردن حکومت و قدرت و به وجود آوردن حکومت اسلامی و علوی. یعنی امام صادق(ع) زمینه را آماده می‌کرد تا بنی‌امیه را از بین ببرد و به جای آنها حکومت علوی را که همان حکومت راستین اسلامی است بر سر کار بیاورد. 💠... اما آن بعد سوم را که اصلاً نشنیده‌اید، مرد تشکیلات بودن (ع) است که یک تشکیلات عظیمی از مؤمنان خود از طرفداران جریان حکومت علوی در سراسر عالم اسلام از اقصای خراسان و ماوراءالنهر تا شمال آفریقا به وجود آورده بود. ❓تشکیلات یعنی چه؟ یعنی اینکه وقتی امام صادق(ع) اراده می‌کند آن چه را که او می‌خواهد بدانند، نمایندگان او در سراسر آفاق عالم اسلام به مردم می‌گویند تا بدانند. یعنی از همه جا وجوهات و بودجه برای اداره‌ی مبارزه‌ی سیاسی عظیم آل علی جمع کنند. یعنی وکلا و نمایندگان او در همه‌ی شهرها باشند که پیروان امام صادق(ع) به آنها مراجعه کنند و تکلیف دینی و همچنین تکلیف سیاسی خود را از آن حضرت بپرسند. 🔆۸۹/۱۲/۰۲ علیه السلام تسلیت باد🏴 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 😏کی بود میگفت که ۱۳ سال نخست وزیر بود ولی قیمت خودکار بیک یک ریال بود ؟ اینا پس چیه ؟ ❓❓ 📚روزنامه اطلاعات ۳۰ بهمن ۱۳۵۰ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🌹امام صادق (ع)فرمودند: ﻫﺮﮐﺲ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﺁﻥ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ ﺧﻮﺩ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻨﺪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻣﻮﺟﺐ ﮐﺎﻫﺶ ﻋﺬﺍﺏ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﮐﺎﻓﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ. (اصول کافی، ج4، ص564) 🏴 (ع)تسلیت باد ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
YEKNET.IR - zamine - shahadat imam sadegh 98 - mehdi rasouli.mp3
5.86M
﷽ یه داغی روی قلبم هست دلی خون سینه ای چاکه 🎤 حاج مهدی رسولی 🏴 شهادت (ع) ▪️شهادت امام صادق (ع) تسلیت و تعزیت▪️ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
‍ ‍ ﷽ ❇️پاسخ به شبهه ویدئویی 👆 @Antishobheh 1⃣آیات الهی از عذاب کفار و مشرکان و ظالمان خبر داد اگر خداوند بکلی از صرف نظر کند لازمه اش کذب است که خداوند از آن مبرّاست. به تعبیر مرحوم علامه طباطبایی: «خداوند از این روی که به ایمان و اطاعت، وعده ثواب و پاداش نیک داده و به کفر و معصیت وعید عقاب و سزای بد داده چنان که فرموده، خلف وعده نخواهد نمود.» 2⃣از آیات قرآن استفاده می شود که جزا و سزای اخروی مقتضای عدل الهی است. اگر پاداش و کیفر اخروی نباشد، الهی مخدوش خواهد بود؛ زیرا خداوند مردم را دعوت کرده است به ایمان و نیکوکاری و مردم از لحاظ پذیرش این دعوت دو دسته شده اند 3⃣گفته می شود مجازات های اخروی به شکلی که نقل شده، مخالف عدل الهی است، زیرا در مجازات های اخروی، تناسب میان جرم و جریمه وجود ندارد و مجازات ها به نحو غیر عادلانه اجرا می شود. مثلاً در قرآن‌برای گناهان عقوبت ها و مجازات های سخت و غیر قابل تحملی ذکر شده است؛ عقوبت هایی که از حیث کیفیت، فوق العاده شدید و از حیث مدت، بسیار طولانی است. 4⃣بین زندگی این جهان و جهان آخرت تفاوت هایی وجود دارد که برخی به نوع مجازات ها مربوط است و پاسخ اشکال بی تناسبیِ جرم و مجازات بستگی به فهم این تفاوت دارد. 🔮مجازات بر سه گونه است : 🔹مجازات قراردادی (تنبیه و عبرت): این نوع از مجازات، همان کیفرها و مقرّرات جزایی است که در جوامع بشری به وسیله قانون گذاران الهی یا غیر الهی وضع گردیده است. فایده این گونه مجازات ها دو چیز است: یکی، جلوگیری از تکرار جرم به وسیله خود مجرم یا دیگران از طریق رعبی که کیفر دادن ایجاد می کند... فایده دیگر، تشفّی و تسلّی خاطر ستم دیده است 5⃣این گونه مجازات ها در جهان آخرت، معقول نیست، زیرا در آن جا نه جلوگیری از تکرار جرم مطرح است، نه تشفّی دل مظلوم، قسمت مهمی از عذاب ها به شرک، ریا، ترک عبادت خدا و امثال اینها مربوط است که حق الله می باشد نه حق الناس و در این گونه موارد هیچ یک از دو اثر و خاصیتی که برای مجازات های دنیوی هست، وجود ندارد . 🔹مجازاتی که با گناه رابطه تکوینی و طبیعی دارد (مکافات دنیوی): کیفرهایی است که رابطه علّی و معلولی با جرم دارند؛ یعنی معلولِ جرم و نتیجه طبیعی آن است. این کیفرها را «مکافات عمل» یا اثر وضعی گناه می نامند . بسیاری از گناهان اثرات وضعی ناگواری در همین جهان برای ارتکاب کننده به وجود می آورد؛ مثلاً شراب خواری علاوه بر این که زیان های اجتماعی به بار می آورد، صدمه هایی نیز بر روان و جسم انسان وارد می کند و موجب اختلال اعصاب و تصلّب شرایین و ناراحتی های کبدی می گردد . اینها اثر ذاتی گناه است و کیفر قانونی نیست تا گفته شود که باید تناسب جرم و مجازات در آن رعایت گردد. 6⃣مسئله تناسب جرم و کیفر، مربوط به کیفرهای قراردادی است که رابطه آنها با جرم، رابطه قراردادی می باشد، نه واقعی و ذاتی؛ اما کیفرهای طبیعی، نتیجه و لازمه عمل اند... و هرگز ممکن نیست که علت واقعی، معلول واقعی را به دنبال خود نیاورد . 🔹مجازاتی که تجسّم خود جرم است و چیزی جدای از آن نیست (عذاب اخروی ): مجازات های جهان دیگر، رابطه تکوینی قوی تری با گناهان دارند. رابطه عمل و جزا در آخرت ، رابطه «عینیت» و «اتحاد » حکم فرماست؛ یعنی آن چه در آخرت به منزله پاداش یا کیفر به نیکوکاران و بدکاران داده می شود، تجسّم عمل آنهاست . 7⃣ کریم می فرماید: « روزی است که هر کس آن چه از کار نیک یا زشت انجام داده، حاضر می بیند آرزو می کند که کاش بین او و کار زشتش مسافت درازی فاصله می بود.» در جای دیگر می فرماید: «آنان که اموال یتیمان را به ستم می خورند، جز این نیست که در شکم خویش آتش فرو می برند و به زودی در آتشی افروخته، می افتند»یعنی مال یتیم خوردن، عیناً آتش خوردن است، اما چون در این دنیا هستند نمی فهمند 8⃣نمی توان گفت عذاب اخروی خاصیت ذاتی عمل نیست، بلکه عذاب در همه جا عین عمل است. بنابراین جهنم باید مولود اعمال گناه کاران باشد. 9⃣نباید عذاب را مستند به خداوند کنیم این سرنوشت را خود رشته و کشته است و محال است که رحمت و رضوان خدا هر جا که استعدادی باشد، تعلق نگیرد. http://www.hawzah.net/fa/Article/View/74379/ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh