﷽
🚫شایعه
پسته کرایه ای موجود است!!
❇️پاسخ
@Antishobheh
این عکس از سال ۹۷ به بعد، هرسال با نزدیک شدن به عید نوروز در فضای مجازی منتشر می شود.
http://yun.ir/jojht6
گرچه کسی منکر گرانی اجناس نیست اما 👈🏻چاپ کردن هر موضوع و نوشته ای روی کاغذ و چسباندن آن به در و دیوار کار راحتی است و دلیل بر واقعی بودنش نیست!
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه
جالبه که چهل ساله هرکی رییس جمهور شده بعدش یا خائن شده یا فتنه گر
❇️پاسخ
@Antishobheh
📌مرحومرفسنجانیوقتی رأی آورد که افکار قابل نقد در ایشان کمتر بود، اما وقتی مردم رفتار ایشان را در طراز انقلاب ندیدند، در دوره نهم ریاست جمهوری به ایشان رأی ندادند، یعنی دقیقا به همان توصیه امام راحل مبنی بر ندادن امور به دست نا اهلان عمل کردند.
👈یا مثلاً در مورد احمدی نژاد هم همین وضعیت است یعنی اولا در زمان نامزدی برای ریاست جمهوری و در قسمت اعظم آن، از نظر مردم و نظام، اهلیت قابل قبولی داشت، اما به هرحال هیچ کس از رفتار اشتباه در امان نیست و هر لحظه ممکن است وضعیت جدیدی در پیش بگیرد.
☑️اتفاقاً این نشان از زنده بودن انقلاب دارد که هاضمهی آن انحراف از آرمانها و اصول را نمیپذیرد و افراد تغییر موضع داده (هرچند بزرگ و باسابقه باشند) را پس میزند.
اگر انقلاب و جمهوری اسلامی مرده و بی خاصیت شده بود، با عوض شدن فکر و شخصیت بزرگانش، عوض میشد.❗️
🔴بنابراین برخلاف القاء شبهه افکن، این امتیاز انقلاب است که مانند قطاری در حال حرکت به آرمان هاست و مسیر عوض نکرده بلکه این افراد و شخصیت ها هستند که بعضاً از آن پیاده و البته تعداد بیشتری از اقصی نقاط جهان به ان سوار میشوند.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️ شبهه:
پرسش امام زمان مجرد است یا متاهل ؟؟!
ببینید پاسخ ایت الله قزوینی::
من شخصا از یکی از اساتیدم شنیدم که :امام زمان با یک دختر تهرانی درزمان شاه ازدواج نموده است .
❇️پاسخ
@Antishobheh
⁉️آيا حضرت مهدي (عليه السلام) ازدواج كرده و داراي فرزند ميباشد؟
✅در پاسخ به اين پرسش، با توجّه به مسائل اعتقادي مانند: حكمت يا فلسفه غيبت، و نيز مسائل فقهي همچون استحباب شرعي ازدواج، و متوني كه مستقيم يا غير مستقيم دلالت بر ازدواج آن حضرت دارند، سه نظريّه وجود دارد:
🔵نظريّه أوّل: عدّه اي معتقدند كه حضرت مهدي (عليه السلام) ازدواج كرده است، و براي اثبات اين نظريّه به دلائل ذيل استناد جسته اند.
1⃣استحباب ازدواج:
ازدواج و نكاح در اسلام مستحبّ مؤكّد و ازدواج نکردن اعراض از سنّت #رسول_خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) است، چرا كه آن حضرت (صلي الله عليه وآله وسلم) فرمود: «نكاح سنّت من است، و هر كس از آن اعراض كند (روي برگرداند و ازدواج نكند) از من نيست.» ([1]) و...
بنابراين، دو نكته در لزوم عمل كردن امام به مستحبّات وجود دارد؛
🔺1. هدايت و رهبري و الگوي كامل بودن براي مردم كه ايجاب مي كند امام در زندگي و معاشرت و در برخورد با ديگران به نحو احسن عمل كند، و در عمل به دستورات ديني (واجب و مستحب) پيش قدم باشد.
🔺2. اقتضاي شأن و منزلت انسان كامل ايجاب مي كند كه به مستحبّات عمل كند، بدون ترديد نكته أوّل در زمان غيبت امام (عليه السلام) موضوعيّت ندارد، زيرا امام (عليه السلام) در مرأي و منظر مردم نيست، و امامت وي در باطن است، نه در ظاهر. ([2]) ولي نكته دوّم در رسيدن به مطلوب (امام پايبند به مستحبّات شرعي است، و سزاوارتر از ديگران است) كافي است.
2⃣دليل دوّم قائلين به ازدواج آن حضرت كه روايات است مخدوش مي شود، و جايي براي استفاده واستدلال به آن باقي نمي ماند، لذا نمي توانيم به آن روايات تمسّك كنيم.
🔵نظريه دوّم: برخي معتقدند كه اساساً آن حضرت ازدواج نكرده است.
و تنها دليل آنان اين است كه:
⬅️ازدواج امام (عليه السلام) با فلسفه غيبت سازگاري ندارد، زيرا لازمه ازدواج داشتن همسر و فرزند است، و اين امر باعث مي شود كه حضرت شناخته شده و اسرارش فاش شود.
⁉️آيا سكوت بهتر نيست؟
🔵نظريّه سوّم: گروهي ديگر مي گويند نبايد به اين گونه مباحث پرداخت و نهايتاً بايد توقّف كرد، و در جواب اين نوع سؤالات كلمه «نمي دانم» و «نمي دانيم» را بر زبان جاري مي كنند، چرا كه اصل ازدواج يا عدم ازدواج حضرت جزء اعتقادات ما نيست، زيرا در مباحث اعتقادي ما نيامده است كه بايد معتقد شويم به امام زماني كه ازدواج كرده يا نكرده است، اين نوع موضوعات از مسائل شخصي است كه معمولا در روايات نيامده و كسي هم به آن نپرداخته است، حتّي امام عسكري (عليه السلام) نيز در رابطه با ازدواج فرزندش چيزي نفرموده است.
🔰نتیجه گیری؛
دلائل نظريّه ي دوّم (قائلين به ازدواج نكردن آن حضرت) كه فلسفه ي غيبت يعني ترس از كشته شدن بود با احتمالات و ذكر موارد ديگر فلسفه غيبت و اين كه آن موارد در طول يكديگرند، نمی تواند مدّعاي خود را به طور كامل ثابت كند. و دليل نظريّه ي سوّم (قائلين به توقّف) كه عدم اعتقادي بودن موضوع و عدم اطّلاع از مسائل شخص آن حضرت بود، با سير تحقيقات علمي و اشتياق شيعيان بر اطّلاع از اين مسائل و پيدا كردن جوابي براي سؤالات و ابهامات ذهني خود، سازگار نبود.
☀️بنابراين، با توجّه به عمومات در استحباب ازدواج و مكروه بودن عزوبت و ترك آن در هر حالي و مانع نبودن فلسفه ي غيبت، مي توان نتيجه گرفت كه وي ازدواج كرده است، و لازم نيست كه اين امر باعث افشاء سرّ آن حضرت شود، و با فلسفه ي غيبت منافات داشته باشد، بلكه همسر وي مي تواند زني پاكدامن و خودساخته همچون ياران خاصّ و يا ابدال آن حضرت باشد.
و همچنين لازم نيست كه اين ازدواج، از نوع دائم آن باشد بلكه با ازدواج موقّت (غير دائم) نيز مي تواند به امر مستحب عمل كند، همان طور كه لازم نيست حتماً عمر همسر وي مانند عمر خود آن حضرت طولاني باشد.
و نيز لازمه ازدواج، داشتن فرزند هم نيست كه سؤال شود فرزندانش در كجا زندگي مي كنند؟ بلكه ممكن است ازدواج كرده باشد ولي داراي فرزند هم نباشد، و نداشتن فرزند نيز براي آن حضرت نقص نيست، چرا كه وي مي تواند صاحب فرزند شود ولي به دليل انجام مأموريت الهي و حفظ خود از شناسايي ديگران، مي تواند با اختيار خود صاحب فرزند نشود. پس اگر چه دليل محكم و قاطعي بر ازدواج آن حضرت در اختيار نداريم، ولي مانعي هم براي ازدواج نمي بينيم، لذا با شواهد و قرائن و عمومات ادلّه استحباب ازدواج مي توانيم معقتد شويم، كه آن حضرت ازدواج كرده است. واللّه اعلم.
📚1)نوري طبرسي، ميرزا حسين،نجم الثاقب، انتشارات مسجد جمكران، چ دوم / 77.
2)كليني، محمّد بن يعقوب، اصول كافي، دار التعارف، لبنان
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
9.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
⭕️استاد رحیمپور ازغدی از مراسم ریشه چهارشنبهسوری اصیل و اینکه چهطور یک مراسم عبادی باستانی به فرم مضحک کنونی درآمده، توضیح میدهد.
🔸از اینکه پیش از اسلام اصلا آتشی که مقدس بوده چگونه به چیزی تبدیل میشود که امروز از روی آن میپرند؟
🔸مراسمی که در زمان پهلوی ماهیت آن عوض شد...
👌 شنیدنی و آموزنده
📽حتما ببینید
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
💢 ختمی مجرب به دستور آیتالله بهجت قدسسره برای افزایش رزق و روزی
🔻 دستورالعمل ختم سوره واقعه:
⭕️ این ختم، از ختمهای مأثوره و بسیار مجرب هست که مورد توصیه علما و بزرگان بوده است و حضرت آیتالله بهجت هم مطابق اساتید معظمشان، بدان تأکید داشتهاند.
✅دستورالعمل این ختم، آنچنانکه در روایات وارد شده، بدینصورت استکه: چون اول ماه، دوشنبه باشد؛ شروع کند به خواندن این سورۀ مبارکه، با طهارت و رو به قبله.
روز اول یک مرتبه، روز دوم دو مرتبه، و روز سوم سه مرتبه و همچنین تا چهاردهم چهارده مرتبه بخواند. همچنین هرروز بعد از اتمام تلاوت سورههای مبارکه آنروز، این دعا را بخواند:
يا مُسَبِّبَ الْأَسْبابِ وَ يَا مُفَتِّحَ الْأَبْوابِ، اِفْتَحْ لَنا الْأَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي وَ رِزْقُ عِیالي فِي السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كَانَ قَرِيبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ يَسِيرًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَخَلِّدْهُ، وَ إِنْ كانَ مُخَلَّدًا فَطَيِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ طَيِّبًا فَبارِكْ لِي فِيهِ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ يَا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ، وَ وَحْدانِيَّتِكَ إِنَّكَ عَلی كُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ، وَ إِنْ كانَ عَلی أَيْدِي شِرارِ خَلْقِكَ فَانْزَعْهُ وَ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ، وَ لَا تَنْقُلْنِي إِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ.
✅در ادامه مرحوم مجلسی رحمهالله از امام سجاد علیهالسلام نقل میفرماید که در روزهای پنجشنبه میان این چهارده روز، به جای دعای فوق، پس از اتمام سورههای شریفه، این دعا را قرائت نماید؛ آن دعا چنین است:
يا واحِدُ يَا ماجِدُ، يَا جَوادُ يَا حَليمُ، يَا حَنّانُ يَا مَنّانُ يَا كَريمُ، أَسْأَلُكَ تُحْفَةً مِنْ تُحَفاتِكَ تَلُمُّ بِها شَعْثي، وَ تَقْضي بِها دَيْني، وَ تُصْلِحُ بِهَا شَأْني، بِرَحْمَتِكَ يَا سَيِّدي. اَللّهُمَّ إِنْ كانَ رِزْقي فِي السَّماءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كانَ فِي الأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كانَ بَعيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ قَريبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ قَليلًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَبارِكْ لي فيهِ، وَ أَرْسِلْهُ عَلَى أَيْدي خِيَارِ خَلْقِكَ، وَ لَا تُحْوِجْني إِلَى شِرارِ خَلْقِكَ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ [بِكَيْنُونَتِكَ] وَ وَحْدانِيَّتِكَ. اَللّهُمَّ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ،وَ لَا تَنْقُلْني إِلَيْهِ حَيْثُ يَكُونُ، إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ، [يا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا واحِدُ يَا مَجيدُ يَا بَرُّ يَا كَريمُ] يَا رَحيمُ يَا غَنِيُّ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَمِّمْ عَلَيْنا نِعْمَتَكَ، وَ هَنِّئْنا كَرامَتَكَ وَ أَلْبِسْنا عافِيَتَكَ.
#بهجت_الدعا، ص٣۶٢ـ٣۶۴
✅ البته نکته مهم طبق فرمایشات حضرت آیتالله بهجت آناستکه به قدری این ختم مهم هست که میتوان آنرا حتی در غیر از شرایط ذکر شده به جای آورد؛ به طور مثال حتی میتوان در یک نوبت با تلاوت مجموع سورهها (١٠۵ بار) و خواندن دعاهای آن بجا آورده شود.
💻 مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیتالله بهجت(ره):
➡️ http://bahjat.ir/fa/content/9187
☑️کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیتالله بهجت قدسسره
@bahjat_ir
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
🌹 #یا_حضرت_عباس
به شیر بیشه
صحرای کربلا صلوات
به پاسدار و
علمدار نینوا صلوات
به آنکه داد و ستدش
به راه دین خداست
به دستگیر همه
خلقِ بینوا صلوات
🌹 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ
🌹 وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
💖 ولادت با سعادت علمدار کربلا
💖 حضرت ابالفضل العباس مبارک
@Antishobheh
﷽
☘ رهبر معظم انقلاب میفرمایند:
🔹در كلمات ائمه عليهم السلام، روی دو جمله راجع به حضرت اباالفضل العباس (ع) تاکید شده است: یکی بصیرت، یکی وفا
@Antishobheh
﷽
⛔شبهه
جبرئیل به پیامبر در غار حرا میگه:بخوان
!پیامبر میگه:بلد نیستم
!مگه آیات کتبی بوده که میگه بلد نیستم؟
خوب شفاهی و به زبون عربی میگفته دیگه
!دیگه بلد نیستم
یعنی چه؟
بنظرتون این داستان واسه اینکه دومیلیارد پیرو داشته باشه زیادی احمقانه نیست؟!
❇️پاسخ
@Antishobheh
☑️ هر چند بشر در ابتدای هر امری اول ظاهر را میبیند،اما توقف در ظاهر و اکتفای به آن است که سبب عدم درک صحیح و عمقی و نیز بروز مشکلات بعدی میگردد.این مهم اختصاصی به علوم قرآنی ندارد، بلکه در علم تجربی نیز همین طور است. چنان چه بشر ابتدا نگاهی سطحی و ظاهری به کره زمین داشت و حکم کرد که مسطح است! یا گمان کرد لابد خورشید خدا است.
نگاه به هر امری و نیز هر نوشتاری، چه شعر و نثری به قلم بشر باشد و چه گفتارها و مباحث حکیمانه دانشمندان و چه آیات الهی، باید فراتر از سطحی نگری و اکتفا به ظاهر کلمات باشد تا درک معنای بهتر و صحیحتری صورت پذیرد.
📌خواندن و چگونه خواندن:
انسان از بدو تولد تا مرگ در حال خواندن است. گاه با حواس پنجگانه میخواند (مثل رنگ، بو، مزه، ابعاد، گرسنگی ... و همه علوم تجربی)، گاه با عقل میخواند (مثل خواندن روابطی چون علت و معلول، حرکت و محرک، عدم تناقض و ...) و گاه با قلب میخواند (مثل فهم، معرفت، عشق، محبت، بغض و ...) و گاه نیز وحی را میخواند تا علوم لازم برای رشد و گاه غیر قابل دسترسی را نیز حاصل نماید. و البته این خواندن پس از مرگ نیز ادامه دارد و حقایقی را در عالم برزخ و حقایقی را در عالم معاد میخواند.
☑️اما صرف خواندن و آن هم روخوانی (سطحینگری)، سبب فهم و درک حقایق نمیگردد و هر نوع خواندنی نیز صحیح نیست و مفید واقع نمیشود، بلکه «چگونه خواندن» و «چرا خواندن» است که کیفیت و هدف خواندن را مشخص مینماید. چنان چه در خواندنهای سایر علوم نیز همین طور است. فرق است بین کسی که سرسری درس میخواند با کسی که با شور و اشتیاق تحصیل علم میکند و فرق است میان کسی که برای مدرک و پول درس میخواند با کسی که برای رشد علمی و نتایجش درس میخواند.
🔻در هر حال، انسان اول محسوسات عالم خلقت را میخواند و سپس وارد غیر محسوسات نیز میگردد. انسان ابتدا خود را میخواند، سپس محیط اطراف را میخواند، سپس همین محیط را با شعاعهای گستردهتر مورد مطالعه قرار میدهد، از ظاهر به باطن میرود، از پوست به گوشت و حتی سلولها میرسد، از سطح زمین به عمق آن یا اوج آسمانها می رود و ... .
🔻انسان در این خواندن متوجه میشود که همه چیز نشانه (اسم) است. بودریار، نظریه پرداز معاصر پست مدرنیسم میگوید: (هیچ چیزی خودش نیست و هر چیزی نشانه است). البته این حرف جدیدی نیست، از همان ابتدای خلقت در آموزههای وحی تعلیم داده شده بود. اما «نشانه»، نشانه چیست، اسم کیست؟ چه را یا که را نشان میدهند؟
🔻چگونگی «خواندن» و «چرا خواندن» خلقت، در اینجا نقش خود را نشان میدهد. اگر به همه چیز با دید مادی نگاه شود و هر چیزی همین طور سطحی مورد مطالعه قرار گیرد، از این همه مطالعه و کشفیات علمی، چیزی جز مادهگرایی (ماتریالیسم) حاصل نمیگردد و بالتبع در هدفگذاری و برنامهریزی برای زندگی سعادتمند نیز چیزی بیشتر از مکاتب معاصر مادی [بودائیسم، هندوئیسم، اگزیستانسیالیسم، هگلیسم، مارکسیسم، نهیلیسم، پست مدرنیسم، لیبرالیسم و ...]، که هیچ کدام منطبق با حقایق هستی نمیباشند، حاصل نمیگردد. یکی سعادت و کمال انسان را در کمون میبیند، دیگری در ارضای غرایز و دیگری در لذت مادی ... . و در نیتجه به سر بشر همین میآید که آمده است.
🔻اما خداوند متعال به پیامبرش (و بالتبع به تابعین او) میفرماید: « اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ»، یعنی تمامی این عالم خلقت و این نشانهها را به عنوان نشانه (اسم) پروردگارت، صاحب اختیارت، تربیت کننده امورت (ربّت) بخوان. نه به عنوان نشانهای از خلقت عبث، ماده بیشعور، تصادف خیالی، انفجار بزرگ (بیگ بنگ) شعاری و خلاصه حیاتی موقت و بیهدف!
🔻اما «ربّ»، یا همان صاحب اختیار و تربیت کننده امور کیست؟ ماده بیشعور، تضاد درونی، غریزه جنسی، یا ثروت و قدرت؟! میفرماید: خیر؛ بلکه همان کسی که تو و عالم هستی را خلق کرد « رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ».
🔻خوب، شروع خواندن همیشه از خود است. انسان اول خود را میبیند و در نگاه به خود نیز اول ظاهر را میبیند، جسم را میبیند، بدن مادی را میبیند و طبعاً برایش سؤال پیش میآید که «من چگونه خلق شدهام؟» میفرماید: از خون بسته شده (پس از امتزاج نطفه مرد و تخمک زن در رحم) خلق شدهای و این اتفاق نیز به خودی خود صورت نگرفته و نمیگیرد، بلکه مبتنی بر علم، حکمت و مشیّت همان کسی دارد که خلق کرده است. «خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ» و بعد می فرماید: پس از رسیدن به این مرحله دوباره بخوان. 👇
هدایت شده از کانال آنتیشبهه
وقتی ربّت را شناختی، می فهمی که او نیازی به خلقت ندارد، بلکه همه تجلیّ لطف و کرم همان ربّت است «اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ». همان کسی که به قلم صنع (خلقت) معرفت و شناخت بخشید و به انسان آن چه نمیدانست را آموخت. « الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ * عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ».🍃
🔻بدیهی است که چنین خواندن نشانهها (کل عالم خلقت) است که تکلیف انسان در چه باید کردها و چه نباید کردها نیز معین مینماید، یعنی علم پیدا کردن به صاحب نشانه، به مسمّای اسم، به ربّ و به خالق. یعنی دیدن متجلّی در تجلیاتش، خواندن و شناختن هر چه بیشتر علم، حکمت، مشیّت، لطف، کرم، رحمانیت، رحیمیت ... قَدَر و قدرت الهی. « الَّذِي خَلَقَ فَسَوَّی * وَالَّذِي قَدَّرَ فَهَدَى».
🔻بدیهی است که وقتی حضرت جبرئیل (ع) به عنوان وحی الهی چنین فرمانی برای خواندن، چگونه خواندن و چرا خواندن همه حقایق هستی میآورد، پاسخش این است که نمیدانم و نمیتوانم. نه قبلاً مسبوق به این علوم بودم، و نه اکنون چنین توانی دارم. چرا که حصول چنین علمی، مستلزم «علم لدنی» است که باید از جانب پروردگار افاضه گردد.
http://www.x-shobhe.com/view/2772.html
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️ شبهه:
" میخوام برگردیم به ۱۴۰۰ سال پیش؛؛
تو خونت ، کنار خانوادت هستی که خبر میرسه که به کشورت حمله شده ، و طبق نظر پیامبر و کتاب مقدسشون ، اگه بتونن یه شهر و اشغال کنن ، خواهرت و مادرت و همسرت رو میدزدن و تا آخر عمرشان باید به عنوان کنیز به آنها خدمت کنن و برادر و پدرت را اگر بدن و دندان سالمی داشته باشد به غلامی وبردگی میبرند.
و هر که مخالفت کند سر از تنش جدا میشود البته به دستور خدا ( در قرآن ).چیزی شبیه داعش فکر کن به مردم آذربایجان که مرد هایشان را دسته دسته در زنجیر میکنند و در جلوی چشمان آن ها به همسر و دخترشان تجاوز میکنند و بعد از ارضا شدن ، آن مرد هایی که حاظر به غلامی و بردگی نشدند رو گردن میزنند( تاریخ ایران ج ۳ ص ۳۵۹ ش۱۹۰)
به مهربانو های ۱۵ ساله ی خراسانی فکر کن که به فاحشه خانه های شام بردنشان ، تا قبل از هر حمله لشکریان خدا برای جهاد ، به آن دخترک ها تجاوز کنند برای گرفتن روحیه( تاریخ طبری ، ج ۴ ، ش ۲۴ ص ۱۴)...
متن شبهه خلاصه شده...
❇️پاسخ
@Antishobheh
1⃣ این شبهه سراسر دروغ است و نه تنها استناد تاریخی ندارد بلکه از دلایل عقلانی هم پیروی نکرده است!
2⃣ حکم بردگی تنها مربوط به کافرانی بود که در تهاجم نظامی و با هدف نابودی سرزمین اسلامی شرکت کرده باشند، آنهم با صلاحدید حاکم اسلامی ؛ در حالیکه اگر مسلمانان مغلوب می شدند ، خود و زنانشان در میدان جنگ یا غیر آن به تصاحب لشکر غالب در می آمدند .
3⃣ پس این حکم در چنین زمانی که برده گیری قانون جاری بود، نه تنها شرم آور نبود، بلکه حکمی عادلانه ، قابل دفاع و در جهت رعایت مصلحت جامعه اسلامی و حتی رعایت حال جنگجویان مغلوب بوده و اسلام این اجازه محدود را داد تا مشرکان به حمله بر کشور اسلامی گستاخ نشوند.
http://yon.ir/Zl6a
4⃣در جلد سوم کتاب تاریخ ایران باستان (صفحه 1955 الی 2723) هیچ اشاره ای به حمله مسلمانان به ایران و داستان خیالی نویسنده نشده است و ادعا کذب می باشد.
http://yon.ir/Paz5
5⃣ جلد چهارم کتاب تاریخ طبری از صفحه 1226 الی 1658 می باشد!
نه تنها صفحات ادعا شده نادرست است ، بلکه اساسا چنین مطالبی یافت نشد !
http://yon.ir/p6KB
6⃣ نه کتابی به اسم "تاریخ 6300 ساله ایران" وجود دارد و نه نویسنده ای به نام "رابرتن.ون"! و مطلب کاملا غلط است ! سرگذشت و مرگ بابک خرمدین :
http://yon.ir/C62q
7⃣ به گواهی تاریخ مردم ایران در برابر مسلمانان مقاومت نکردند و علت اصلی شکست سپاه ایران، همین نارضایتی مردم از حکومت و آیینشان بود. آنان نخواستند بجنگند و حتی گاهی با مسلمانان همکاری می کردند.
http://yon.ir/U9aK
8⃣ پذیرش اسلام اجباری نبود و تا 3 قرن پس از فتح ایران، آتشکده ها در سراسر ایران برپا بود. پیروان زرتشت به تدریج و با اختیار خود به اسلام گرویدند و برخی نیز تا الان بر آیین خود هستند .
http://yon.ir/aatashkade
9⃣ اگر پذیرش فرهنگ و دین بزور شمشیر باشد، شمشیر مغولان از اعراب تیزتر و برنده تر بود! ایرانیان به این دلایل اسلام را پذیرفتند :
🔸محتوای اسلام مبنی بر فرهنگ انسان دوستانه، ضد تبعیض ، عدالت محور و سازگار با فطرت انسان
🔸مشاهده ساده زیستی اصحاب پیامبر (ص) خصوصا امام علی (ع) و عاملان آنها در ایران و قیاس با حکومت اشرافی و جامعه طبقاتی ساسانی.
🔸عشق و علاقه مردم به اهل بیت(ع)
http://yon.ir/paziresh
🔟 این شبهات از سوی ایرانیان تهیه نشده ، اما آنها که این متنهای کذب را منتشر می کنند باید بدانند که ناخواسته به حیثیت تاریخی و نوامیس کشورشان اهانت می کنند.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️ شبهه:
[کلیپ] توهین بیشرمانه یک آخوند به ملت ایران
نوروز یک بدعت است!! در نوروز علف که از زمین درمیاد برای گاو و خر عید است که باید بچرد، برای او خوب است!!
❇️پاسخ
@Antishobheh
1️⃣ اینگونه مطالب مورد تایید علما نیست، اظهار نظرات شخصی یک فرد ملاک قضاوت درباره دین، علما و روحانیون نیست.
2️⃣ افراد بسیاری هستند که به لباس روحانیت ملبس هستند و دارای افکار و اقوالی متفاوت و در برخی موارد متناقض هستند. ما نباید هر قولی که از طرف هر شخص معمم عرضه شد قبول کنیم بلکه ملاک ما قرآن، احادیث و رویه حضرات معصومین (ع) و علمای شناخته شده در جامعه هستند.
3️⃣ این همه علما (از جمله رهبر انقلاب) و عموم روحانیون که نوروز را بزرگ میشمارند، توسط معاندان نادیده گرفته میشود و به این فرد ناشناس با نظر شاذ استناد میکنند تا مردم را نسبت به روحانیت بدبین کنند. آیا صفحاتی که فیلم روحانی مزبور را منتشر میکنند، آیا حاضرند احادیثی که در فضیلت نوروز وارد شده از امامان حضرت علی (ع)، امام صادق (ع) و ... (مانند اینکه «ظهور امام زمان علیهالسلام در نوروز است» ) را هم منتشر کنند؟ ⁉️هرگز. چون فقط دنبال بهانه جویی هستند.
4️⃣ مغالطاتی که در آن، به سخن ضعیفی استناد میشود تا یک نظام اعتقادی یا مجموعه انسانی را محکوم کنند، مغالطه «پهلوان پنبه» نام دارد. زیرا شبهه افکن بجای مقابله با پهلوان اصلی، به جنگ پهلوان دروغین میرود.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه
چرا اسلام پیروان زرتشت را جز اهل کتاب حساب کرده است
❇️پاسخ
@Antishobheh
🔺در قرآن مجید تنها یک بار لفظ مجوس در آیه هفده از سوره مبارکه حج ذکر شده است. در این سوره میخوانیم:
« آنان که ایمان آوردند و آنان که یهودی شدند و صائبان و نصاری و مجوس و آنان که شرک ورزیدند خداوند روز قیامت میان آنان حکم میکند.»[1]
🔺در این آیه مردم به سه فرقه تقسیم شدهاند:
1. مؤمنان (مسلمانان). 2. اهل کتاب (یهود، نصاری، صائبان و مجوسیان). 3. مشرکان.
بنابراین مجوس از مشرکان جدا شده و در ردیف یهود و نصاری و صائبان که اهل کتاب بودهاند قرار گرفته است.
و در بعضی از روایات به اسم کتاب مجوس نیز تصریح شده است آنجا که از امام صادق ـ علیه السّلام ـ درباره مجوس سؤال کردند، فرمودند: آنان پیغمبری داشتند که او را کشتند و کتابش را سوزاندند و اسم کتاب «جاماسب» بود و در روایت دیگر اسم مجوس «جاماسب» و اسم پیغمبرشان «اماست» آمده است. [2]
🔺همچنین روایاتی که درباره نکاح و تزویج اهل کتاب وارد شده، زنان مجوسیه نیز در ردیف زنان یهودی و مسیحی قرار گرفته است. [3]
بنابر آنچه گذشت جای شک و تردید نیست که مجوس از نظر اسلام به طور مسلم اهل کتابند. ولی چیزی که هست بسیاری از روی اشتباه زردشت را پیغمبر مجوس دانستهاند و برای پیغمبر بودن زردشت از نظر اسلام، آیات و روایاتی که نمونهای از آنها آورده شد، دلیل آوردهاند.
📌از جملة نویسندهها و مورخین که کوشیدهاند آیین زرتشت را با مجوس تطبیق بدهند. مسعودی صاحب مروج الذهب و دینوری صاحب اخبار الطوال و از نویسندههای غربی رابینس مؤلف تاریخ باستان و جان بیناس مؤلف تاریخ جامع ادیان، میباشند. [4] در صورتی که اگر کمی دقت کنیم خواهیم دید که مجوس غیر از زردشت است. البته ناگفته پیدا است در تطبیق زردشت با مجوس موبدان بیش از همه کوشش داشتند تا بدین وسیله آئین زردشت از نظر اسلام به رسمیت شناخته شود. [5]
👈این کوشش در اثر شکی بود که در میان مسلمانان نسبت به زردشت و آئین زردشتی داشتند مسلمانان از خود سؤال میکردند که در قرآن کریم علاوه بر پیغمبران اولی العزم، نام عدهای از پیغمبران دیگر نیز آمده است و حتی به نام برخی از آنان سوره مستقلی نازل شده است و علاوه بر پیغمبران به نام بعضی از بزرگان نیز سورهای در قرآن دیده میشود. این مطالب باعث شد که درباره زرتشت بیشتر شک شود که اگر او واقعاً پیغمبر و حتی به ادعای زرتشتیان پیامبر اولی العزم و صاحب شریعت بوده پس چرا در قرآن و انجیل و تورات نامی از او به میان نیامده است؟❓
🔺بدین خاطر موبدان زرتشت کوشش داشتند تا مجوس را که در کتاب قرآن جزء اهل کتاب شناخته شده با زرتشت منطبق کنند.
حقیقت این است که مجوس غیر از زرتشت است و این انطباق اشتباه است. 👈درست است که مسلمانان به هنگام فتح ایران با زرتشتیان معامله اهل کتاب کردند ولی این معامله از روی تسامح اسلامی بود که لفظ اهل کتاب را تعمیم دادند و با تمام ایرانیان معامله اهل کتاب کردند و حتی بعدها بت پرستان اروپا و هند و تبت نیز توانستند به عنوان مجوس در قلمرو اسلام با پرداخت جزیه در صلح و آزادی بسر برند. [6]
🔺میتوان گفت دین قدیم طوایف آریا همان آیین مجوس بوده است و بعید نیست این آیین در اصل و ریشه یک دین توحیدی و آسمانی بوده؛ در ادوار بعد همچنان که مسیحیت منحرف شد و به تثلیث گراییده آیین مجوس نیز به ثنویت گرایید و تعالیم آن با خرافات و موهومات زیادی آمیخته گردید و زرتشت را اگر به عنوان یک حقیقت تاریخی بپذیریم در دوران بعد پیدا شده و در آیین مجوس اصلاحاتی به عمل آورده است.
🔺زردشت خود در گاتها گفته است که: قصد او این بوده است که صفای قدیمی مذهب را برگرداند به این معنی زردشت خود مؤسس دین نبوده، بلکه از نو باز همان تعالیم مجوس را مطرح ساخته است، به قول مؤلف تاریخ ادیان، زردشت عقاید قدیمی و معتقدات زمان خود را در هم آمیخت و صورت نوین و ارزش خاصی بدان بخشید. [7]
☑️بدین جهت بعدها مجوسیها به چهار فرقه تقسیم شدند:
1. کیومرثیه، 2. زروانیه، 3. مسخیه، 4. زرتشتیه، که به نام زرتشت معروف گردیده است. بنابراین زرتشتیان فرقه کوچکی از مجوس هستند و این که اکنون مجوسیان را زرتشتی مینامند به اعتبار نامگذاری کل به اسم جزء است. [8]
مؤلف تاج العروس به این مطلب توجه کرده و مینویسد: مجوس به روزن صبور مردی با گوشهای کوچک که برای ملت مجوس دینی وضع کرد و مردم را به آن فراخواند، به طوری که بعضیها گمان کردهاند آن «زرتشت» فارسی نیست؛ زیرا زرتشت بعد از ابراهیم بوده، در صورتی که مجوس دین قدیم است و زردشت بعدها آن را تجدید کرده و تغییراتی داده است. کلمة مجوس معرب «منج گوش» است. [9]
🔺در روایات هم به این مطلب اشاره شده است:
امام صادق ـ علیه السّلام ـ در طی احتجاج خود با یک نفر زندیق این حقیقت را آورده است.