eitaa logo
کانال آنتی‌شبهه
6هزار دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
6.6هزار ویدیو
48 فایل
کانال آنتی شبهه در تلگرام: @Antishobheh گروه آنتی شبهه ایتا https://eitaa.com/joinchat/2097479691C55df9079c9 شرایط تبلیغات و تبادل👇 https://eitaa.com/sharayet_tabadolatema تب ادمینی نداریم❌❌ انتقاد پیشنهاد: @marka18385
مشاهده در ایتا
دانلود
✅کانال آنتی شبهه در ایتا و تلگرام: @Antishobheh ✅کانال آنتی شبهه در واتساپ: https://chat.whatsapp.com/GuYVIymR2kKCSuwx2tEytb پاسخگویی به شبهات در👇 ✅گروه آنتی شبهه تلگرام : https://t.me/joinchat/BZqYaD1QinDeA9X2zXgPUg ✅گروه آنتی شبهه ایتا: http://eitaa.com/joinchat/2097479691C3d56138263 ❇️رسانه آنتی شبهه باشید‌.
﷽ پيامبر اکرم(صلى الله عليه و آله) : لا يُسْبَقُ بَطيءٌ بحَظِّهِ و لا يُدرِكُ حَريصٌ ما لَم يُقدَّرْ لَه. آن كه حرص نزند روزى خود را از دست نمى‌دهد و آن كه حرص زند، به آنچه روزی اش نيست نمى‌رسد. 📗ميزان الحكمه، ج۳، ص۲۵ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ♦️سوال: دلیل اختلافات حکم در مورد زن و مرد چیست؟ چرا اگر یک زن مرتد شود حکم او اعدام نیست، ولی اگر یک مرد مرتد شود حکم او بنا به شرایطی اعدام است؟ ❇️پاسخ: 🔸اسلام از انسان ها می خواهد که با بینش و استدلال کافی و آگاهانه این دین الاهی را بپذیرند و در پرتو آن هدایت یابند، ولی بعد از پذیرفتن، برای کسانی که آن را رها کرده و کافر می شوند مجازات سنگینی در نظر گرفته است؛ چون این می تواند ابزاری برای تبلیغ بر ضد اسلام قلمداد شده و سایر مسلمانان را نیز تحت تأثیر منفی خود قرار دهد. 🔸اما با توجه به ویژگی های متفاوت زن و مرد و این که این دو جنس دارای ویژگی های روحی، روانی و جسمی خاص خود هستند که هر کدام را از دیگری متمایز می سازد؛ مثلاً زن از نظر بعد روحی و روانی دارای عواطف و احساسات شدیدتری نسبت به مرد می باشد پس حکمی که در مورد این دو جنس داده می شود نمی تواند یکسان باشد. @Antishobheh 🔸اصولاً قانون، زمانی حکیمانه است که با توجه به شرائط و ویژگی های افراد جعل شود. و این خداوند متعال است که به همه خصوصیات بندگان خویش اشراف کامل دارد و بر اساس آن امر و نهی می کند. 🔸انسان با توجه به دانش اندکش نمی تواند حکمت تفاوت احکام را به طور کامل و دقیق درک نماید، مگر این که این تفاوت در آیات و روایات بیان شده باشد. لذا قیاس زن با مرد (بدون در نظر گرفتن ویژگی هایشان) درست نیست. این چیزی است که انسان از آن نهی شده است. https://b2n.ir/d02955 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ یک ایرانی در رکاب امام حسین (ع) 💠 اینفو گرافیک معرفی «اسلم بن عمرو» از یاران امام حسین علیه السلام ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه: آقا یه سوال پیامبر نمازش با ما فرق داشت؟؟ مثلادمیگفت اشهد ان خودم رسول الله اشهد ان پسر عموم ولی الله؟؟ یا میگفت الله هم صلی علی خودم و بربچع های خودم؟؟ خدایی ذهنم خیلی درگیره ❇️پاسخ: @Antishobheh 1⃣ بر اساس روایات این نکته مسلّم است که پیامبر اسلام(ص) در اذان به نبوّت خود گواهی می‌داد، چرا که پیامبر(ص) همچون سایر افراد باید به احکام و تکالیف شرعی عمل نماید، مگر این‌که دلیل خاصی داشته باشیم که آن حضرت نسبت به حکم خاصی تکلیف ندارد و در مورد اذان نه تنها چنین دلیلی نداریم، بلکه روایات فراوانی داریم که پیامبر اکرم(ص) هنگام اذان به وحدانیّت خداوند و نبوّت خود به‌طور یقین و آشکارا گواهی می‌دادند. 2⃣ ادله‌ای که به‌طور صریح و روشن دلالت داشته باشد که پیامبر(ص) به ولایت علی(ع) در اذان خود شهادت می داده اند، یافت نشده است. و روایاتی هم که از ائمه(ع) در بیان اجزای اذان نقل شده اشاره‌ای به جزئیت شهادت ثالثه (شهادت به ولایت امام علی(ع)) ندارد هر چند روایات فراوان (در غیر اذان) در خصوص ثواب ذکر نام حضرت علی(ع) پس از نام پیامبر (ص) آمده، به این جهت بیشتر علمای شیعه می‌گویند چون اذان عبادت است و این احتمال وجود دارد که شهادت ثالثه جزو آن نباشد آن را به قصد قربت بگویند، نه به قصد جزئیت. 3⃣درباره‌ی شهادت و گواهی به امام زمان(عج) باید گفت: ظاهراً از این حدیث استفاده شده که می‌فرماید: «مَنْ کَانَ مُقِیماً عَلَى الْإِقْرَارِ بِالْأَئِمَّةِ(ع) کُلِّهِمْ وَ بِإِمَامِ زَمَانِهِ وَ وَلَایَتِهِ». اما این حدیث هیچ‌گونه دلالت یا اشاره‌ای به شهادت و گواهی به امام زمان در اذان ندارد، بلکه بر ثبات قدم و استواری انسان مؤمن بر ولایت ائمه‌ی اطهار(ع) دلالت دارد. ❇️پاسخ تفصیلی 🔶http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa923 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ♦️سوال: فردی که نمی‌خواهد مسلمان باشد چه باید بکند؟ ❇️پاسخ: 1⃣در اسلام آزادي و زمينه تحقيق درباره دين و پاسخگويي به شبهات ديني آزادانه وجود دارد و براي كسي كه جوياي حقيقت باشد منعي ندارد كه از هر آنچه كه تمايل دارد پرسش كند تا به حقيقت دست يابد ولي اين اجازه داده نشده است كه مطالبي بيان كند يا پرسش هاي مغرضانه اي را مطرح كند كه اعتقادات و بنيان هاي فكري مسلمانان و به ويژه نسل جوان را سست نمايد لذا براي جلوگيري از يك فساد و انحراف بزرگ در جامعه مسلمين لازم بوده تا نسبت به اهداف سوء، برخي تصميمات و احكام سخت گيرانه و شديدي گرفته و اعمال شود تا از كيان و اصول اعتقادي مسلمين محافظت شود. 2⃣چنانچه شخصي يکي از ضروريات را منکر شود که يکي از موجبات ارتداد به شمار مي¬آيد در صورتي منشأ آن شبهه¬اي است که در ذهنش نقش بسته است نمي¬توان او را مجازات کرد و دستور به مجازات وي صادر نمود بلکه بر حاکم لازم است که شبهه او را برطرف کند و يا کتابي را به وي معرفي کند تا با مطالعه آن شبهه¬اش برطرف شود و يا او را کساني که در اين زمينه تخصص دارند معرفي کند تا شبهه او را برطرف سازند.  بنابراين، در صورتي مستحق مجازات است که حق را بداند و از پذيرش آن خودداري نموده و به اين امر هم اکتفا نکند و با تبليغات خود ديگران را نيز از مسير حق منحرف کند. 3⃣اگر مسلماني بر فرض محال، با تحقيق کامل به حقانيت ديني غير از اسلام پي ببرد نزد خدا معذور است لکن حق ابراز و تبليغ و انتشار عقيده خود را ندارد زيرا اين امر زمينه ساز تجاوز به مرزهاي عقيدتي و فکري اسلام است. قضيه آزادي عقيده يک مطلب است و آزادي انتشار و تبليغ عقيده بر خلاف اسلام قضيه ديگري است؛ بنابراين  چنانچه شخصي مرتد شود اما اظهار و يا تبيلغ نکند، چنانکه جمعي از فقيهان گفته¬اند،[9] حکم ارتداد در مورد وي به اجرا گذاشته نمي¬شود و مجازات نمي­شود. 4⃣يکي از مهمترين فلسفه هاي پيش بيني مجازات سنگين براي مرتد، حفظ امنيت داخلي جامعه اسلامي و جلوگيري از نفوذ بيگانگان و نامحرمان در حريم اعتقادات ديني مردم است. اگر در برابر مرتد سكوت شود بيم آن مي‌رود كه هر روز افرادي، مانند يهوديان در صدر اسلام، به توطئه‌اي بر ضد مسلمانان برخيزند و براي ايجاد تزلزل در ايمان مؤمنان و در هم ريختن امنيت جامعه اسلامي از طريق ارتداد وارد شوند و اين جا است كه جامعه مبتلا به بحران فكري ـ اجتماعي مي‌گردد. اگر به افراد اجازه داده شود هر روزکه مايل بوده‌اند خود را وفادار به اسلام معرفي كنند و روز بعد ازدين برگردند در اين صورت هرج و مرج بر جامعه اسلامي حاكم خواهد شد. به خصوص اين كه كار‌هاي تخريبي معمولاً آثار سريع دارند. لذا اسلام در برابر ارتداد عكس العمل شديدي نشان داده است. https://b2n.ir/b13983 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
6.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ ✅ آخرین شهید کربلا در محرم 🎥 هفهاف بن مهند از اصحاب امام حسین علیه السلام ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ إمامُ الصّادقُ عليه السلام لا يَنبَغي لِمَن لم يَكُن وَدودا أن يُعَدَّ حَميدا. سزاوار نیست کسی که مهربان نباشد، ستوده به شمار آید. Imam Sadiq (peace be upon him): "It is not appropriate to regard someone who is not kind and friendly to be praiseworthy." Mizan al-Hikma, vol 10 - p 216 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
کانال آنتی‌شبهه
﷽ ⛔️شبهه: آقا یه سوال پیامبر نمازش با ما فرق داشت؟؟ مثلادمیگفت اشهد ان خودم رسول الله اشهد ان پسر عم
﷽ ⛔️شبهه: آقا یه سوال پیامبر نمازش با ما فرق داشت؟؟ مثلادمیگفت اشهد ان خودم رسول الله اشهد ان پسر عموم ولی الله؟؟ یا میگفت الله هم صلی علی خودم و بربچع های خودم؟؟ خدایی ذهنم خیلی درگیره 👇 ❇️پاسخ: @Antishobheh در این شکی نیست که پیامبر گرامی در اذان و اقامه و تشهد نماز به رسالت خویش شهادت می دادند زیرا ایشان همانند سایر مسلمین باید به تکالیف شرعیه عمل کنند مگر آنکه دلیلی خاص اقامه شود که آن حضرت نسبت به یک حکم شرعی تکلیف ندارد اما در موارد مذکور چنین دلیلی نداریم . از روایات به وضوح این مطلب استفاده می‌شود. شیخ صدوق می‌نویسد: «پیامبر اذان می‌گفت و در اذان خود چنین عرضه می‌داشت که شهادت می دهم من پیامبر خدا هستم و می‌گفت شهادت می.دهم که محمد رسول خداست .روایاتی وارد شده است که پیامبر به این دو تعبیر به رسالت خود شهادت می‌داد» 📚الفقیه ج1 ص297 شهادت پیامبر به نبوت و رسالت خود در واقع نوعی تاکید بر صداقت خود و صادق بودن وحی الهی در نصب ایشان میباشد. در روایات متعددی آمده است که نخستین بار در معراج فرشتگان و جبرئیل به دستور الهی نحوه اذان و اقامه گفتن را به پیامبر گرامی رساندند و یکی از بخش های آن را « اشهد ان محمدا رسول الله» بیان داشتند. 📚التهذیب ج2 ص60 📚الاستبصار ج1 ص305 📚الکافی ج8 ص120 بنابراین اذان و اقامه پیامبر نمی‌تواند تفاوتی داشته باشد با آنچه از جانب فرشتگان الهی به او تعلیم داده شده است . همین طور در تشهد نماز نیز ایشان هم به رسالت خود شهادت می‌داده اند و هم برای خود و اهل بیتشان صلوات و رحمت الهی را تقاضا می‌کردند چنان که امام صادق فرمود: «در تشهد می گویی الحمد الله اشهد ان لا اله الا الله ...و اشهد ان محمدا عبده و رسوله اللهم صل علی محمد و آل محمد ...» 📚التهذیب ج2 ص92 📚وسائل الشیعه ج6 ص393 و ما دلیلی نداریم که پیامبر را از این نحو ادا کردن تشهد مستثنی کند. در مورد سلام نماز هم گفتنی است؛ امام صادق فرمود: «در سلام نماز بگو « السلام علیک ایها النبی و رحمه الله و برکاته » « السلام علینا و علی عباد الله الصالحین....» سپس نماز را تمام کن» 📚التهذیب ج2 ص316 📚الفقیه ج1 ص348 بی شک پیامبر نیز به همین نحو در نماز سلام می‌داده است و ما دلیلی بر استثنائ پیامبر نداریم. سلام به معنای تحیت و سلامت می باشد و سلام علیک به معنای سلام الله علیک است .یعنی خداوند سلامت و تحیت خود را شامل تو بگرداند. 📚تفسیر نمونه ج4 ص42 امام باقر فرمود: «زمانی که وارد خانه شدید و کسی در خانه نبود تا به او سلام دهید بر خود سلام دهید و بگویید:« السلام علینا من عند ربنا» « سلامت و تحیت الهی بر ما باد» 📚وسائل الشیعه ج12 ص81 بنابراین سلام کردن انسان بر خود هیچ گونه منعی ندارد و با توجه به روایات پیامبر گرامی نیز در نماز بر خود سلام می‌کرده است و تحیت و سلامت الهی را برای خود درخواست می‌کرده است. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ⏫ اینفو موشن عوامل انحراف کوفیان 💠 به نظر شما دلیلش چیه که مردم کوفه با اینکه خودشون امام حسین علیه السلام رو دعوت کرده بودند، ناگهان منحرف شدند و به مقابله با حضرت پرداختن؟! ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه: هنگامی که در سال ۵۴ اولین کامپیوتر را وارد ایران کرد. طبق برنامه ریزی هویدا قرار بود تا سال ۶۵ تمام ادارات و تا سال ٧٠ تمام ایرانیان از کامپیوتر استفاده کنند که البته این برنامه ریزی با مخالفت جمعی از مذهبیون رو به رو بود چرا که کامپیوتر را شیطان دست ساخته‌ی دست بشر می‌دانستند! ❇️پاسخ: @Antishobheh 1️⃣دوره توسعه کامپیوتر در ایران به صورت علمی و آکادمیک از سال 1350 آغاز و تا سال 1360 ادامه داشت. بعد از شروع جنگ تحمیلی در ایران این توسعه تا حدودی متوقف شد. https://b2n.ir/t15364 2️⃣ادعای مخالفت علما با کامپیوتر در هیچ منبعی یافت نشد. 3️⃣جان فوران استاد دانشگاه کالیفرنیای آمريکا در صفحه 477 کتاب «مقاومت شکننده» به وضعیت توسعه در روستاها ایران می‌پردازد و می‌ نویسد: تنها 15 درصد روستاییان در سال 1350 ش از تحصیلات ابتدایی برخوردار می شدند و در سال 1354ش، 60 درصد مردان و 90 درصد زنان روستایی بی سواد بودند. در سالهای دهه 1350ش، 96 درصد روستاها برق نداشتند.» https://b2n.ir/f04415 وعده کامپیوتر دار کردن تمام ایرانیان توسط هویدا اگر صحت داشته باشد، در شرایطی که وضعیت برق و سواد در کشور آنگونه بوده، از طنزهای روزگار است! ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️ شبهه: دستورِهمخوابگی با زنان شوهردار در قرآن وَاَلْمُحصِناتُ مِنَ الْنِساءِ اِلا مَا مَلَکَت اَیمانَکُمْ(نساء24) نکاح زنان محصنه(شوهردار) برای شما حرام شد، مگر زنانی که در جنگهای با کفار مالک شده اید(کنیز)! ❇️پاسخ: @Antishobheh در هیچ یک از ایات قران، تجاوز به زنان اسیر و یا حتی به زور ازدواج کردن با آنها جائز شمرده نشده است. اسلام اسارت زنان غیرمسلمانی را که در جنگ ها به اسارت مسلمانان درمى‏آيند، (یعنی زنانی که خود به جنگ آمده بودند نه اینکه در شهر خودشان اسیر شده باشند و...) (زنان حاضر در میدان جنگ اسیر شده) . به منزله" طلاق" از شوهران سابق تلقى می کند و رابطه آن ها به مجرد اسارت با شوهران شان قطع شده، در رديف زنان بدون شوهر قرار خواهند گرفت تا بتوانند در محیط جدید شوهر داشته باشند. و اجازه مى‏دهد بعد از تمام شدن عده آن ها به میل خودشان با آنان و يا همچون يك كنيز با آنان رفتار شود. طبق آيه 24 سوره نساء که گاه در آن برای شبهه افکنی در خصوص حلیت تجاوز به زنان اسیر، استفاده میکنند، باید گفت، در این آیه هیچ نامی از زنان اسیر نیامده است. بلکه آیه چنین می فرماید که ازدواج و آميزش جنسى با زنان شوهردار حرام است، بجز زنانی که تحت مالکیت قرار گرفته اند. مالکیت بیشتر برای زنان کنیز به کار می رفته و حتی اگر برای زنان اسیر هم به کار رود، تنها مطلبی که از آیه مستفاد می شود، این است که این زنان، دیگر زنان شوهردار محسوب نمی شوند. (نه اینکه به آنها تجاوز شود و یا به زور به عقد کسی درآیند. خیر، دیگر شوهردار محسوب نمی شوند. فقط همین) ضمنا در همین آیه، به جلب رضایت زنان برای ازدواج و پرداخت مهریه به صورت توافقی به آنها (و نه تحمیلی) تصریح شده که اغلب این بخشهای آیه در گفته های بعضی افراد، سانسور می شود. چنین حکمی دقیقا برای زن کافری که مسلمان میشود هم جاری هست که تا زمانی که شوهرش کافر هست به منزله طلاق از شوهرش در نظر گرفته میشود و در ردیف زن های بدون شوهر هست و پس از پایان عده می توان با او ازدواج کرد. همچنین حکم ممنوعیت با زنان شوهردار، اختصاص به زنان مسلمان ندارد، بلكه زنان شوهردار از هر مذهب و ملتى همين حكم را دارند، يعنى ازدواج با آن ها ممنوع است. ازدواج یا نکاح، پیمانی است که براساس قران به شرط رضایت دو طرف مسلمان (و نه یک طرف مشرک) و هم کفو بودن "الطیبات للطیبین و الخبیثات للخبیثین" صورت می گیرد. براین اساس اسیر زن ابتدا باید به رضایت خود و قلبا و عقلا شهادتین گفته و مسلمان شود و در صورت تمایل با وی ازدواج شود. چرا که ازدواج با زنان مشرک حرام است (بقره ۲۲۱) برای زن اسیر، هیچ اجباری برای ازدواج نیست و تمامی احکام آن مثل سایر عقدهاست . مثلا" رضایت زن حتما" باید گرفته شود و در اسلام ازدواجی که با زور و اجبار باشد مورد تایید نیست و حرامست، و همینطور دراین ازدواج نیاز به خواندن عقد و مهریه هست. زنان اسیر می توانند تا پایان عمر بدون شوهر بمانند و یا به انتخاب خود، به همسری یکی از مسلمانان درآیند و هیچ اجباری در کار نیست. قرآن حتی از وادار کردن کنیزان به نکاح خلاف میل آنها نیز نهی می کند. (نور ۳۳) پس برای نکاح با زنان اسیر، حرفی از اجبار یا تجاوز به زنی که اسیر گرفته شده ( که خیلی ها مایلند این را به دین بچسبانند و یا همچون داعش برخلاف این اصل رفتار میکنند بحث دیگری است) هرگز نیامده و اگر بیاید با دستورات اسلام در تضاد خواهد بود . فلسفه حکم مجاز بودن ازدواج با زنان اسیر: اين گونه زنان يا بايد به محيط" كفر" بازگردانده شوند، يا بدون" شوهر در ميان مسلمانان بمانند و يا رابطه آنان با شوهران سابق قطع شود و از نو ازدواج کنند. صورت اول بر خلاف اصول تربيتى اسلام و صورت دوم ظالمانه است، بنا بر اين تنها راه‏ صحیح و معقول همان راه سوم است که اسلام تجویز فرموده است. این اصل مربوط به هر ازدواجی است که ازدواج با زن باید با رضایت خود او صورت گیرد وگرنه نکاح با او باطل است. و دقیقا از همین روست که زنان اسیر حق داشتند همسر خود را از میان مردان مسلمان انتخاب کنند. همانگونه که شهربانو دختر یزدگرد سوم که به اسارت مسلمانان در امده بود، خود، امام حسین علیه السلام را برای همسری انتخاب کرد.و حضرت سجاد علیه السلام و سایر اهلبیت از نسل این بانوی بزرگوار هستند. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh