eitaa logo
کانال آنتی‌شبهه
6هزار دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
6.7هزار ویدیو
48 فایل
کانال آنتی شبهه در تلگرام: @Antishobheh گروه آنتی شبهه ایتا https://eitaa.com/joinchat/2097479691C55df9079c9 شرایط تبلیغات و تبادل👇 https://eitaa.com/sharayet_tabadolatema تب ادمینی نداریم❌❌ انتقاد پیشنهاد: @marka18385
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 🚫شایعه☝🏻 ❇️پاسخ @Antishobheh 1️⃣چنین مطلبی در خبرگزاری فارس یافت نشد. 2️⃣اگر در عکس دقت کنید این مطلب از یک صفحه جعلی با دامنه farce news کپی برداری شده و کذب محض میباشد. دامنه خبرگزاری فارس به این صورت است: farsnews ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه: مسجد جمکران چه انتسابی به امام زمان دارد؟ بعد از انقلاب ایجاد شده و هر روز آن را گسترش می‌دهند تا بتوانند پول بیشتری از قبال آن به دست آورند. ❇️پاسخ اجمالی: @Antishobheh 1️⃣ شبهه کننده تاریخ ایجاد مسجد را به بعد از انقلاب بر می‌گرداند، حال آنچه مسلَّم است (طبق روایات و تایید علما) تاریخچه‌ی این مسجد به بیش از هزار سال پیش بر می‌گردد. مسجد مقدس جمکران، روز هفدهم رمضان 373 هجری به فرمان حضرت بقیةالله، ارواحنا فداه، در کنار روستای جمکران تاسیس شد. آیت الله مرعشی درباره اعتبار سند این مسجد می‌فرمایند: مسجد جمکران از اوایل غیبت صغرای حضرت بقیه الله (روحی له الفداء) است. 2️⃣ قداست داشتن مسجد در دین اسلام امری مسلم است. همانطور که حسینیه محلی برای توسل شیعیان به امام حسین(ع) است و شیعیان در آن محل برای توسل به امام حسین(ع) تجمع می‌کنند پس آن مکان منتسب می‌شود به امام حسین(ع) و نزد شیعیان به عنوان محل توسل به آن حضرت قداست دارد. 👈این موضوع فارغ از سندیت وجود نصّ و دلیل بر قداست یا عدم وجود نص یا روایت خاص است. یعنی بدون وجود روایت هم این مکان مسجد است و قداست دارد و محل توسل و اجتماع منتظران است پس به آن حضرت منتسب می‌شود. 3️⃣ شبهه کننده مسجد را محل جمع کردن پول دانسته یعنی گاهی به نوعی سوال می‌کنند که گویی تا کنون به این مسجد نیامده اند و تصورشان این است که در این مسجد ضریحی است که مردم در آن پول می‌اندازند! با آنکه این مسجد تنها مسجد و محل خواندن نماز استغاثه به (عج) است و تمام آن نام و یاد خدا و توحید است و هیچ محلی در آن برای انداختن پول در نظر گرفته نشده است. 4️⃣ برای مطالعه ماجرای ایجاد مسجد جمکران و همچنین حدیثی از امیرالمونین(ع) به پاسخ تفصیلی مراجعه کنید. 📌پاسخ تفصیلی: the14.ir/4869 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ▪️نوجوان چای‌فروش عراقی شهید ! اما یک سوال؛ اگر صرف می‌تواند گره از مشکلات ما باز کند، چرا در عراق و افغانستان چنین نکرد؟ آمریکایی‌ها در هر دو خاک حضور دارند. می‌کشند. غارت کرده و تروریست جابجا می‌کنند. حتی به جای دولت مرکزی با اپوزوسیون‌ مذاکره می‌کنند!‼️ 💬 Reza Ramezannejad ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ❤️امیرالمؤمنین عليه السلام: 🍃هر كه از روى نادانى، بسيار بستيزد، نديدن حق در او دوام يابد و هر كس [از حق ]منحرف شود، خوبى در نظرش بد و بدى در نظرش خوب آيد و از گمراهى، مست شود مَن كَثُرَ نِزاعُهُ بالجَهلِ دامَ عَماهُ عَنِ الحَقِّ، و مَن زاغَ ساءَت عِندَهُ الحَسَنَةُ، و حَسُنَت عِندَهُ السَّيِّئَةُ، و سَكِرَ سُكرَ الضَّلالَةِ 🍃 📚حکمت 31 نهج البلاغه ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه توصیف خارق العاده دنیا از زبان امام علي علیه السلام بیشترین ضربه هارو خوبترین آدمها میخورند، برای خوبیهاتون حد تعیین کنید و هر کس را به اندازه لیاقتش بها دهید نه به اندازه مرامتان. زندگی کردن با مردم این دنیا همچون دویدن در گله اسب است ! تا میتازی با تو میتازند ؛ زمین که خوردی ؛ آنهایی که جلوتر بودند ؛ هرگز برای تو به عقب باز نمیگردند ! و آنهایی که عقب بودند ؛ به داغ روزهایی که میتاختی تو را لگد مال خواهند کرد ! در عجبم از مردمی که بدنبال دنيايی هستند که روز به روز از آن دورتر ميشوند ؛ و غافلند از آخرتی که روز به روز به آن نزديکتر ميشوند. نهج البلاغه ص 56 خ ۴۳ ❇️پاسخ @Antishobheh 🔶۱. این متن از حضرت علی(ع) نیست و در نهج البلاغه یا سایر منابع یافت نشد! 🔷۲. آدرس ارائه شده در شایعه هم صحیح نیست، زیرا در آدرس دادن از نهج البلاغه، شماره خطبه، نامه یا کلمات قصار مربوطه درج می گردد! http://shayeaat.ir/link/hdsal1 🔶۳. ادبیات متن هم با فرمایشات حضرت امیر فاصله بسیار دارد و در سخنان ایشان در مورد دنیا و مردم در نهج البلاغه، چنین تعابیری موجود نیست!‼️ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ‍ 🔻عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: 🔹مسئولی می‌نشیند خانه و ممکن است پای منقل باشد و سر نمی‌زند به این طرف و آن طرف 🔸برخی مسئولینی که در جمهوری اسلامی مسئولیت گرفتند یک لیوان شیر خر خورده‌اند...❗️ اعتراض دفتر به ادبیات منقلی! 🔹معزی، معاون ارتباطات دفتر روحانی: آنچه در برنامه‌ای از شبکه چهار رخ داده افتضاحی شرم‌آور است. 🔹این شرارت در آنتن زنده صداوسیما، خارج از تحمل است. جای تاسف که گوینده‌ی آن محتوای سخیف و اتهام رکیک، معمم و رسانه هم، رسانه‌ی ملی است. 🔹نهاد ریاست‌جمهوری، منتظر توضیح سریع و صریح رسانه‌ی ملی در این باره خواهد بود و مصمم است که این مورد عجیب و شرم‌آور را به صورتی مؤثر و در بالاترین سطوح پیگیری نماید. 👈👈اگرچه سخنان مهمان شبکه ۴ به هیچ عنوان قابل دفاع نیست اما همین چند وقت پیش بود که رئیس‌جمهور اولین‌بار به عنوان یک مقام رسمی از استفاده کرد. 🔸روحانی در مراسمی که اتفاقا آن هم از تلویزیون به صورت زنده پخش می‌شد در واکنش به منتقدان برجام گفته بود: برخی فکر می‌کنند یک منقلی وجود دارد و یک قطعنامه ای که آن را درونش می‌اندازیم و آتش می‌گیرد! ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
6.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ ❌🎥 زیباکلام: با تک تک سلول‌های بدنم هستم! ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🚫شایعه توصیه رهبر معظم انقلاب به سرمایه گذاری مردم در بورس: بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری بازار سرمایه است ❇️ پاسخ @Antishobheh 👈این جمله(بهترین مکان سرما‌یه‌گذاری بورس است) از رهبری نیست 🔹آذرماه 1398 ، کلیپی از رهبر معظم انقلاب توسط برخی از رسانه‌ها منتشر شد با این عنوان : "توصیه رهبر معظم انقلاب به سرمایه گذاری مردم در بورس" 📈چند ماه بعد، بازار به شدت رونق گرفت و رکوردهای تاریخی برای شاخص ثبت شد. در آن ایام، نقل اصلی محافل اقتصادی بورس بود و از هر دستاویزی برای تحریک طمع مردم استفاده می‌گردید. تبلیغات کارگزاری‌ها از روشهای مرسوم فراتر رفت و فرمایش را به عنوان توصیه به سرمایه‌گذاری در بورس تعبیر نمودند. 📰متن اصلی بیانات حضرت امام خامنه ای (در جمع فعالان اقتصادی) : در مورد عموم مردم توصیه من به مردم مکررا گفته شده ، عرض من این است به مردم عزیزمان که از کالای ساخت داخل حتما استفاده کنند و آن کسانی که می توانند در سرمایه گذاری‌های مولد حتما شرکت کنند از جمله در همین تعاونی‌ها یا یک جاهایی در بورس.👉 فرهنگ کار جهادی و همکاری و تعاون را مردم بین خودشان -کسانی که میتوانند و حوزۀ نفوذی در بین مردم دارند- ترویج بکنند. ❇️ اکنون به دور از فضای رسانه ای به تحلیل این فرمایش رهبر عزیز می‌پردازیم : 1️⃣ مشخص است که تاکید سخن رهبر انقلاب، حمایت از کالاهای داخلی و شرکت در سرمایه‌گذاری های مولد است و نه بورس؛ بورس تنها به عنوان مصداقی از سرمایه گذاری که ممکن است به تولید کمک کند بیان شده که می توان آن را با هر مصداق دیگری جایگزین نمود. بنابراین از بیان رهبر انقلاب هیچ توصیه‌ای برای ورود عمومی به بورس فهمیده نمی‌شود. و این توصیه بخاطر اینه که شرکتها با افزایش سرمایه‌هاشون میتونن برای طرح‌های توسعه‌اشون اقدام کنند و به رشد تولید واقتصاد کمک کنند 2️⃣ حداکثر نتیجه‌ای که می توان از این بیانات گرفت این است که رهبر انقلاب فرموده‌اند، بورس در برخی موارد می تواند از مصادیق به شمار برود. واضح است که برای یافتن مصداق بایستی به صورت تخصصی به تحلیل بورس پرداخت. 3️⃣ اینکه فرمودند «یک جاهایی از بورس»، یعنی کلیّت بورس را تائید نمی‌کنند. مالباختگان امروز کسانی هستند که عمدتا با هدف نوسان‌گیری از سهام رو به رشد وارد بازار شده‌اند و اکنون دربرابر حریف دولتی شکست خورده‌اند. 4️⃣ ایشان هیچ اشاره‌ای به سود و زیان سرمایه‌گذاری در بورس نمی‌کنند و تنها به همکاری با شرکت‌های تولیدی و تامین سرمایۀ آنها اشاره دارند. 5️⃣ رهبر انقلاب همواره بر اقتصاد مقاومتی و تولید ملی برای ایجاد ثروت و اشتغال تاکید داشته‌اند. طبیعتا کلیت بورس به عنوان یک نهاد غربی، در تضاد با این اهداف قرار دارد. ضمن اینکه بورس در اقتصاد مدرن جهت جذب نقدینگی در برابر خلق پول بانکی مطرح است و می‌تواند به عنوان یک ضرورت مطرح گردد. 👈همچنین در ادامه، رهبر انقلاب به فرهنگ کار جهادی اشاره کرده‌اند که مسلما هیچ تناسبی با فرهنگ حاکم بر بورس ندارد. 7⃣ مشخص است که نه افزایش آن روز شاخص و نه سقوط امروز، ربطی به فرمایش رهبر انقلاب ندارد و صرفا بهانه‌ای است تا اشتباهات مسئولان غربزده توجیه گردد. موسسه متا - براساس بینش‌ تمدنی - قبلا متذکر شده بود که توسعه نهادهای غربی در ایران، بحران سازی میکند. امیدواریم، مشاوران اقتصادی مورد اعتماد حاکمیت نیز به رسالت خود عمل کنند و با اصرار بر ایده های غربی، موجب هزینه سازی برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نشوند. ✍ حجت الاسلام والمسلمين قدیری ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ⭕️ دو گروه مقاومت فلسطینی تا قبل از آمدن حاج قاسم به با کدام ارگان ها کار میکردند؟ 🔻حاج قاسم چگونه با گروه های مقاومت فلسطینی تعامل کرد؟ 👈 مدیریت در نحوه ی اداره گروه های مقاومت رو در کلیپ ببینید ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه چرا کتابی که ادعای الهی بودن دارد قابل برداشت های متفاوت است و واضح نیست در نهج البلاغه نامه ۷۷ صفحه آمده است : به قرآن با خوارج جدل مپرداز زیرا قرآن دارای دیدگاه کلی بوده و تفسیر های گوناگونی دارد تو چیزی می گویی و آنها چیز دیگر لیکن با سنت پیامبر با آنان به بحث و گفتگو بپرداز که در برابر آن راهی جز پذیرش ندارند طبق اعتراف علی بن ابی طالب قرآن مبهم است و قابل استدلال نیست زیرا تفاسیر مختلفی می توان از قرآن برداشت کرد دوما آیا مبهم بودن قرآن جز نقص های قرآن نیست آیا کتابی که الهی است و دارای اعجاز لغوی است ( بنا به ادعا ) باید دارای برداشت های متفاوت باشد طبق اعتراف امام علی ، استنباط و استناد از قرآن اشتباه است چون قرآن مبهم است ( اگر کسی شیعه علی است نباید در بحث به قرآن استناد کند ) آیا با وجود مبهم بودن قرآن ، عرضه روایات بر قرآن شبیه شوخی نیست چگونه می توان روایات را بر قرآن عرضه کرد در حالی که خود قرآن مبهم و قابل تفاسیر گوناگون است در حالی که علی سنت پیامبر ( روایات نقل شده از پیامبر) را قطعی و قرآن را مبهم می داند ❕ ❇️پاسخ @Antishobheh 🔴خداوند در مورد آیات قرآن می فرماید ؛ « هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ عَلَيْكَ الْكِتابَ مِنْهُ آياتٌ مُحْكَماتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتابِ وَ أُخَرُ مُتَشابِهاتٌ فَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ ما تَشابَهَ مِنْهُ ابْتِغاءَ الْفِتْنَةِ وَ ابْتِغاءَ تَأْوِيلِهِ وَ ما يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلاَّ اللَّهُ وَ الرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْم‏ » « او كسى است كه اين كتاب (آسمانى) را بر تو نازل كرد، كه قسمتى از آن، آيات" محكم" [صريح و روشن‏] است، كه اساس اين كتاب مى ‏باشد، (و هر گونه پيچيدگى در آيات ديگر، با مراجعه به اينها، بر طرف مى‏ گردد.) و قسمتى از آن،" متشابه" است ، اما آنها كه در قلوبشان انحراف است، به دنبال متشابهات‏ اند، تا فتنه ‏انگيزى كنند (و مردم را گمراه سازند)، و تفسير (نادرستى) براى آن مى ‏طلبند، در حالى كه تفسير آنها را، جز خدا و راسخان در علم، نمى ‏دانند » ( آل عمران 7) 🔺مراد از « آياتٌ مُحْكَماتٌ » آياتى است كه مفهوم آن به قدرى روشن است كه جاى گفتگو و بحث در آن نيست، آياتى همچون قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ( اخلاص 1) بگو او است خداى يگانه » ، لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْ‏ءٌ ( شوری 11)" هيچ چيز همانند او نيست"، اللَّهُ خالِقُ كُلِّ شَيْ‏ءٍ ( زمر 26)" خداوند آفريننده و آفريدگار همه چيز است"، لِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الْأُنْثَيَيْنِ ( نساء 11) " سهم ارث پسر معادل سهم دو دختر است" و هزاران آيه مانند آنها در باره عقايد و احكام و مواعظ و تواريخ، همه از محكمات مى ‏باشند. ❕اين آيات (محكمات) در قرآن" ام الكتاب" ناميده شده، يعنى اصل و مرجع و مفسر و توضيح دهنده آيات ديگر است. 🔺واژه" متشابه" در اصل به معنى چيزى است كه قسمت‏هاى مختلف آن، شبيه يكديگر باشد، به همين جهت به جمله ‏ها و كلماتى كه معنى آنها پيچيده است و گاهى احتمالات مختلف در باره آن داده مى‏ شود،" متشابه" مى‏ گويند، و منظور از متشابهات قرآن همين است، يعنى آياتى كه معانى آن در بدو نظر پيچيده است، و در آغاز، احتمالات متعددى در آن مى‏ رود، اگر چه با توجه به آيات محكم، تفسير آنها روشن است. ❕براى نمونه آيات متشابه، قسمتى از آيات مربوط به صفات خدا و چگونگى معاد را مى ‏توان ذكر كرد، مانند" يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ" دست خدا بالاى دستهاى آنها است" (فتح 10) كه درباره قدرت خداوند مى‏ باشد" وَ اللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ » خداوند شنوا و دانا است" ( بقره 224) كه اشاره به علم خدا است و مانند" وَ نَضَعُ الْمَوازِينَ الْقِسْطَ لِيَوْمِ الْقِيامَةِ ترازوهاى عدالت را در روز رستاخيز قرار مى‏ دهيم" ( انبیاء 47)كه در باره وسيله سنجش اعمال سخن مى ‏گويد . 🔺بديهى است نه خداوند دست (به معنى عضو مخصوص) دارد و نه گوش (به همين معنى) و نه ترازوى سنجش اعمال، شبيه ترازوهاى ماست، بلكه اينها اشاره به مفاهيم كلى قدرت و علم و وسيله سنجش مى ‏باشد. 📚تفسیر نمونه ج 2 ص 433 💠ادامه 👇
ادامه👇👇 ❕بر این اساس ، على عليه السلام خطاب به ابن عباس در آن زمان كه او را براى سخن گفتن با خوارج فرستاد روش استدلال در برابر آنان را به او ياد مى‏ دهد و مى ‏فرمايد: به آيات متشابه قرآن كه ممكن است تفاسير مختلفى براى آن داشته باشند احتجاج نكند، بلكه با سنّت كه بسيار شفاف و روشن است‏ . 🔸« با آيات قرآن با آنها بحث و محاجّه نكن، زيرا (بعضى از آيات) قرآن تاب معانى مختلف و امكان تفسيرهاى گوناگون دارد تو چيزى مى ‏گويى و آنها چيز ديگر (و سخن به جايى نمى‏ رسد) ولى با سنّت صريح (پيامبر) با آنها گفت ‏وگو و محاجه كن كه راه فرارى از آن نخواهند يافت (و ناچار به تسليم در برابر آن هستند).» 📚نهج البلاغه خطبه 77 🔺چنان که گفتیم ، اين يك واقعيت است كه بعضى آيات قرآن متشابه‏اند كه آنها را مى‏ توان بر معانى مختلف و گاه متضاد حمل كرد در حالى كه آيات محكمات و غير متشابه را مى ‏توان تفسير كرد؛ ولى افرادى كه دنبال اغراض خاصى هستند بدون مراجعه به آيات محكمات، آيات متشابه را بر اهداف انحرافى خود تطبيق مى‏كنند؛ مثلًا قرآن مجيد در آيه 22 و 23 سوره قيامت مى‏ فرمايد: «؛ (آرى) در آن روز صورت‏هايى شاداب و مسروراند و به (الطاف) پروردگارشان مى‏ نگرند» گروهى اين آيه را چنين تفسير كرده ‏اند كه روز قيامت خدا را با چشم سر مى‏توان ديد در حالى كه قرآن در آيه محكمش مى‏ گويد: «چشم‏ها او را نمى‏بينند». ( انعام 103)و در داستان موسى پس از آن كه عرضه داشت: «پروردگارا! خودت را به من نشان ده تا تو را ببنيم» فرمود: «هرگز مرا نخواهى ديد». ( اعراف 143) 🔺قرآن محكمات و متشابهات دارد؛ يعنى آياتى كاملًا روشن و آياتى كه ممكن است معانى مختلف براى آن ذكر شود. هرگاه اين آيات در كنار هم چيده شود عربى مبين است و مفاهيمى كاملًا روشن دارد؛ مثلًا آيه « «إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّهِ»؛ حكم تنها از آنِ خداست» ( یوسف 40) هنگامى كه در كنار آيه شريفه «فَابْعَثُوا حَكَماً مِنْ أَهْلِهِ وَحَكَماً مِّنْ أَهْلِها» ( نساء 35) گذارده شود معلوم مى‏ شود كه معناى حاكميت و داورىِ خدا اين است كه هركس مى‏ خواهد حكميت كند بايد طبق قرآن و فرمان خدا باشد و لازم نيست خداوند درباره هر قضيه شخصيه ‏اى آيه‏ اى نازل كند. ❕ولى بيماردلان و كسانى كه به تعبير قرآن «الَّذينَ في‏ قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ» مى‏باشند متشابهات را مى‏ گيرند و محكمات را رها مى ‏كنند و آيات قرآن را مطابق ميل و خواسته نادرست خود تفسير مى‏ نمايند. ❕به همين دليل امام عليه السلام به ابن عبّاس مى‏ فرمايد: «براى رهايى از بحث‏هاى منافقان و كوردلان به سراغ قرآن نرود، زيرا بحث‏هاى دامنه‏ دارِ محكم و متشابه پيش مى ‏آيد و آنها كه فقط به دنبال متشابهات اند به خواسته خود مى‏ رسند». 🔺مى‏ دانيم خوارج آيه شريفه «إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّه» ( یوسف 40) را بهانه كرده بودند و مى‏ گفتند حكميت كه على عليه السلام در مقابل شاميان آن را پذيرفته بر خلاف اين آيه است، زيرا اين آيه حكميت را فقط براى خدا مى‏ داند. در حالى كه مى‏دانيم آيه ناظر به اين معنا نيست و حاكميت خداوند را در احكام كلّى بيان مى‏كند نه موارد جزئى و شخصى و تطبيق آن كليات بر موارد شخصى بايد به وسيله حكمين انجام گيرد؛ ولى آنها بر پندار باطل خود اصرار داشتند اما اگر ابن عباس مثلًا به حديث معروف‏«عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ يَدُورُ حَيْثُمَا دَارَ» ( بحار الانوار ج 10 ص 450 ) یا حديث‏ «اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالَاهُ وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ وَانْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ» ( همان ج 23 ص 103) که از پيغمبر اكرم به طور مسلم نقل شده استدلال كند، ديگر آنها نمى‏ توانند پاسخى به آن بگويند. 📚پیام امام امیر المومنین ج 11 ص 430 🔺خلاصه آنکه ، آیات متشابه با رجوع به آیات محکم ، تفسیر روشنی و بدیهی دارد و به هیچ عنوان نمی توان ادعا کرد که قرآن مبهم است ، اما چون خوارج چشمان خود را بر روی حقیقت بسته بودند ، علی علیه السلام به ابن عباس توصیه می کند که با قرآن با خوارج محاجه نکند ، زیرا آنان به دنبال فتنه افکنی بودند و بر آیات متشابه تکیه می کردند و هیچگاه تن به حقیقت نمی دادند . ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه: " سپاه باید پشت مردم باشد. اصل مردمند. ارتش هم باید پشت مردم باشد. ارتش وسپاه باید بگویند: جانم فدای مردم. اگر بگوید جانم فدای رهبر انحراف است. اصل مردمند. رهبر هم جانش فدای مردم است. ما همه برای مردمیم. سپاه باید از حقوق مردم دفاع کند. پشتیبان مردم باشد. اگر بگوید جانم فدای رهبر که این می‌شود همان زمان شاه. پس مردم برای چی انقلاب کردند؟ سید روح‌الله خمینی، صحیفه نور، جلد ۳، پاراگراف ۱۳۲ " ❇️پاسخ @Antishobheh "سپاه اگر بگوید جانم فدای رهبر انحراف است !!" : 1⃣ منبع ذکر شده ناقص و غلط است و در هیچ یک از ۲۲ جلد ، چنین متنى موجود نیست! 2⃣ جلد سوم صحیفه نور شامل فرمایشات امام خمینی(ره) از تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۵۲ تا ۲۱ مهر ۱۳۵۷ است، یعنی قبل از انقلاب و تشکیل ! 3⃣ در موضوع جان فدایی نیروهای مسلح برای رهبری ، بحث شخص مطرح نیست، بلکه بحث جان فدایی برای عقیده و مکتب است. 5⃣ راه رهبری الهی و مردمی که وقف اجرای دین خداست، ابدا با راه دیکتاتوری عیاش و ضد دین قابل قیاس نیست! ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh