«عقلانیت»
🚨🚨🚨 مسمومیت واقعی، یا جنگ روانی؟؟
🔻 اتفاقی که این روزها در برخی مدارس دخترانه کشور مشاهده میشود، در سال ٢٠١٢ در افغانستان و در دوران حاکمیت طالبان نیز سابقه داشته است. در آن زمان که سرویسهای جاسوسی غربی بدنبال محکومیت طالبان بودند، حجم مسمومیتها آنچنان گسترده شد که سازمان بهداشت جهانی و ناتو وارد ماجرا شدند، بررسی کردند، اما به هیچ عامل شیمیایی نرسیدند و حتی بعدها اعلام شد تمام اخباری که طالبان را مقصر معرفی میکرد، دروغ بوده است.
🔻 واقعیت این است که؛ اگر به شما بگویند که مثلا یک عقرب در لباس شما وجود دارد، به طور ناخواسته ضربان قلب تان افزایش پیدا کرده، عرق میکنید و حتی ممکن است دچار برخی علائم شدیدتر جسمی مانند تهوع و بیحالی شوید.
🔻 حال اگر یک محرک خارجی، مانند مشاهده شیئی که وجود عقرب را در ذهن شما تقویت کند، یا در ماجرای اخیر، انتشار بوی متعفن یا پودر مشکوک، یا مثلا حضور کامیونی در کنار محل حادثه، به ماجرا اضافه شود قطعا واکنش های واقعی جسمی شدیدتر و گستردهتر خواهد بود. همهٔ اینها واکنش طبیعی بدن در مقابل اینگونه حوادث است.
🔻 چرا عمدتا مدارس دختران در معرض این جریان قرار دارد؟ چون بررسی روانشناسان نشان داده که زنان و دختران، تحریک پذیری بیشتری نسبت به پسران داشته و افکارعمومی در مورد سلامت و امنیت آنان حساستر است.
🔻 بنابراین با یک تحریک غیرواقعی، میتوان تاثیرات واقعی در روح، روان و حتی جسم افراد ایجاد کرد. این یکی از موفقترین عملیات جنگ روانی در دنیاست که توسط سرویسهای جاسوسی غربی در برخی کشورها طی سالهای اخیر انجام شده است
🔻 در مرحله بعد، این فضای روانی به وسیله رسانه (حتی بصورت ناخواسته، توسط رسانههای کشور هدف) به شدت در جامعه پمپاژ میشود. با این عملیات رسانهای، دیگر نیازی به عامل خارجی هم نیست، بلکه یک شایعه هم میتواند بسیاری از مردم را آنچنان درگیر و دچار مشکلات واقعی جسمی کند که مجبور شوند در بیمارستان تحت درمان قرار گیرند!!
🔵 نتیجه اینکه دشمن با استفاده از این روش جنگ روانی، به راحتی هم جامعه و خصوصا خانوادههای دانش آموزان را دچار تشویش و اضطراب کرده و مراکز علمی کشور را به تعطیلی میکشاند و هم با آشوب، اغتشاش و ناامنی، آرامش و امنیت جامعه را تخریب و میان حاکمیت و مردم شکاف و نفرت ایجاد میکند.
🔔 چه احمقانه است این سخن که گفته شود: «کار نظام است»!! کدام نظام علیه خودش اقدام میکند؟!!
🔘 برداشتی از سخنان دکتر پیروز، استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران در برنامه جهانآرا
بازپخش؛ یکشنبه ١۴ اسفند، ساعت ١۴/٣٠ از شبکه افق
«عقلانیت»
🔔 با توجه به استقبال دوستان از سلسله متن های "رهایی از گناه" ، به مدد الهی قصد داریم به میمنت میلاد امام زمان (عج) مباحثی از کتاب ارزشمند «انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه» را در سلسله متنهایی محضرتان ارائه کنیم.
📚 این کتاب خلاصه مباحث استاد پناهیان در تابستان ١٣٨۵ است که در جلسات آموزشی همایش دانشجویان مطرح شده و در سال ١٣٩١ توسط موسسهٔ "بیان معنوی" به زیور چاپ درآمده است.
🌿 انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه ( ١ )
📣 نگاه عامیانه
🔹 نگاه عامیانه یعنی نگاهی سطحی به مفاهیم و مسائل عمیق. یعنی از چرایی ها و چگونگی ها نپرسیدن. یعنی از افواه مردم درس گرفتن و به افکارعمومی اتکا کردن. یعنی به اندک آگاهی درباره هر چیزی اکتفا کردن.
🔹 نگاه عامیانه ممکن است در بسیاری
از موضوعات و مسائل پدید بیاید، اما موضوعات معنوی که از پیچیدگی و پنهانی های خاصی برخوردارند، بیش از هر موضوعی در معرض برداشتهای عامیانه قرار دارد.
🔹 نگاه عامیانه در همه جوامع و فرهنگها جریان دارد. گاهی اوقات تحصیل کردهها و خواص هم دچار عوام زدگی میشوند که خطر آنها بدلیل تاثیری که در جامعه دارند، بیشتر است.
🔹 قابل پذیرش بودن نگاه عامیانه نسبت به نگاه ژرف و عمیق، تطبیق نگاه عامیانه با هواهای نفسانی، از عواملی است که به ترویج و گسترش این نگاه کمک میکند. اما کسانیکه بدنبال بردگی انسانها هستند، ترویج نگاه عامیانه بهترین راهی است که آنها از آن سود میبرند.
🔹 در میان نگاههای عامیانه، آگاهیهای درستی وجود دارد که به گوشهای از حقایق اشاره میکند، اما این اطلاعات ناقص، نمیتواند تحلیل و تصور کاملی از حقیقت به انسان ارائه کند.
🔹 فراهم شدن زمینه تحریف و انحراف، بیثمر شدن اندیشههای حیاتبخش، بیزار شدن اهل دقت، از آثار سوء عوامزدگی و نگاه عامیانه است.
👈 ادامه دارد ...
🔘 منبع: کتاب "انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه" اثر استاد پناهیان
«عقلانیت»
🌿 انتظار، عامیانه، عالمانه، عارفانه ( ٢ )
📣 نگاه عامیانه به منجی
🔹 نگاه عامیانه به منجی در همهٔ ادیان الهی عالم وجود دارد؛ تصور کسیکه سوار بر مرکب خواهد آمد و دنیا را با اعجاز دستانش متحول میکند و بی نیاز به همراهی مردم و هوشیاری آنها، زمین و زمان را زیر و رو کرده و بی اعتنا به سنتهای الهی و همهٔ آنچه در طبیعت حیات بشر است، سعادت را برای انسان به ارمغان میآورد!
🔹 کمترین زیان این نگاه اینستکه تکلیف ما را برای مقدمه سازی قیام منجی و یاری او معلوم نمیکند. طبیعتا این اشتباهات، نه تنها فرج را جلو نمیاندازد و انتظار را ثمربخش نمیسازد، بلکه چه بسا موجب عقب افتادن فرج هم بشود.
🔹 برای تحکیم امید به فرج و حتی نزدیک کردن آن، باید ابتدا از همین عوام زدگی نجات پیدا کرد. چرا که ارادهٔ خداوند متعال بر این قرار گرفته است که انسانها با اقدام آگاهانهٔ خود، مقدمه ساز تغییر اوضاع عالم بشوند: «خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمیدهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند!» (رعد، آیه ١١)
🔹 اگر منجی عالم، خارج از این قواعد و سنن الهی، بخواهد بشر را نجات بدهد، نقش آگاهی و ارادهٔ انسانها در سعادتشان را در نظر نگرفته است. اساسا ارزش سنتهای الهی و حیات بشر و حکمتِ همه امتحانات، شکست ها و پیروزیها زیر سوال خواهد رفت!
🔹 نتیجه این نگاه اینستکه؛ مسئولیتی در ایجاد مقدمات فرج بعهدهٔ ما نیست.! چون بناست کسی بیاید و ما را نجات دهد که همهٔ مسئولیتها و فعالیتها به عهدهٔ اوست.
👈 ادامه دارد ...
🔘 منبع: کتاب "انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه" اثر استاد پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 عقل نداری راحتی، نه ؟
📺 قسمتی از برنامه طنز شبکه ٢ سیما «پاورقی»
⏰ هر روز حوالی ساعت ٢٠
26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 اسیدپاشی، از اصفهان !!
🔻 کرونا، از قم !!
🔻 مسمومیت، از قم !!
✔️ پروژههای صهیونیستی_انگلیسی با اجرای سازمان منافقین
🔘 سخنان استاد رائفی پور درباره پشت صحنه رعب آفرینیهای اخیر
«عقلانیت»
🌿 انتظار، عامیانه، عالمانه، عارفانه ( ٣ )
📣 صورت معنوی در نگاه عامیانه
🔹 میتوان به این نگاه عامیانه، صورت معنوی هم داد و آن اینکه تصور کنیم قدرت معنوی حضرت همه را گوش به فرمان خداوند خواهد کرد، و یا ایشان با نیروی غیبی همهٔ مشکلات را حل میفرمایند.
🔹 البته نگاه معنوی حضرت معجزه خواهد کرد و قطعا ظهور ایشان آثار پر برکتی را برای انسانهای مستعد خواهد داشت، اما قواعد «رشد و کمال» و نقش «عزم و لیاقت» انسان چه خواهد شد؟ اگر قرا باشد امام زمان(عج) تنها از قدرت معنوی بهره ببرند و با معجزه مشکلات را حل کنند، خُب اینکار که از دست پیامبر گرامی اسلام(ص) و علی ابن ابیطالب (ع) بهتر برمیآمد.
🔹 اما خداوند به پیامبرش میفرماید: «تو هر کسی را که دلت بخواهد، نمیتوانی هدایت کنی» (قصص، ۵۶) آن وقت چگونه میشود که امام زمان(عج) با ارادهٔ خود، همه انسانها را بدون دخالت ارادهٔ آنها هدایت کند؟
🔹 بله، روایت داریم که حضرت بر سر مؤمنان دست میکشند و عقل آنها رشد پیدا میکند، اما درک معنای این حدیث نیازمند یک نگاه عمیق است؛ همین الان هم اگر شرایطی فراهم شود که گروهی از مؤمنان لیاقت تفقّد حضرت را پیدا کنند، مورد عنایت قرار خواهند گرفت و با لطف خاص حضرت، عقول آنها بیش از سایرین رشد خواهد کرد. (توقیع حضرت به شیخ مفید، کتاب احتجاج طبرسی، ج٢، ص۴٩٧)
🔹 بهرحال نگاه عامیانه به مسئله ظهور، و تصور اینکه ظهور مسئله ای خارج از سنت الهی خواهد بود، مطلبی است که ائمهٔ معصومین(ع) نیز به شدت آن را نفی کرده و با آن مقابله میکردند.
🔹 امام خمینی(ره) نیز در وصیت نامه سیاسی الهی خود، صریحا چنین تصور عامیانه ای را نفی کرده و میفرمایند: «آن روزی که ان شاءالله تعالی مصلح کل ظهور نمایند، گمان نکنید که یک معجزه شود و یکروزه عالم اصلاح شود؛ بلکه با کوششها و فداکاریها، ستمکاران سرکوب و منزوی میشوند» (صحیفه، ج٢١، ص۴۴٧)
👈 ادامه دارد ...
🔘 منبع: کتاب "انتظار، عامیانه، عالمانه، عارفانه" اثر استاد پناهیان
☘🌺☘ میلاد خجسته مهدی آل محمد(ص) و منجی عالم بشریت، بر همه آزادگان عالم مبارک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«عقلانیت»
🌀♦️ چگونه عشق مان را به امام زمان اثبات کنیم؟
🔔 عشق و علاقه به امام زمان (عج) به این نیست که در پستوی خانه بنشینیم و برای ظهورش دعا کنیم
🔔 در مقابل ظلم ظالمان عالم باید قیام کرد. والا کوفیان هم به مسلم گفتند: «آقا خودش میآید و کارها را درست میکند» بله امام آمد، اما کربلا شد!!
«عقلانیت»
🌿 انتظار، عامیانه، عالمانه، عارفانه ( ۴ )
📣 نگاه عامیانهٔ "حکومتی متکی بر شمشیر" !
🔹 برخی تصور عامیانه ای دارند که وقتی امام زمان (عج) بیایند، با شمشیر همهٔ مسائل را حل میکنند! گویی -نعوذبالله- خداوند به حضرت خواهند فرمود: «دیگر حوصلهمان سر رفته است، هر چه صبر و مدارا کردیم، نشد، حالا دیگر بروید با شمشیر مسائل را حل کنید!»
🔹 البته در جریان قیام حضرت، قطعا شمشیر(سلاح) بکار گرفته خواهد شد، اما هم مقدمات بسیاری میخواهد و هم با لوازم بسیاری همراه خواهد بود. آن روزی هم که دست علی ابن ابیطالب(ع) را بسته بودند، شمشیر بود ولی بدلیل نبودن آن مقدمات و لوازم، بکار گرفته نشد. این شمشیر همان شمشیر است، اما موقعیت بیرون آمدن از نیام را خواهد داشت.
🔹 ایشان نمیآیند که گناهکاران را بکشند. کشتن قاعده دارد. نه اینکه هرکسی گناه کرده بود، کشته شود. حتی قرار نیست برخی گناهکاران که بعد از ظهور هم دست از گناه برنمیدارند کشته شوند.
🔹 البته نباید بدلیل جذب عوام به منجی، "خواص بد" را از شمشیر حضرت نترساند و بطور کلی موضوع سلاح را از عملیات اصلاحی حضرت حذف کرد. بله، شمشیر نقش بسیار مهمی در احقاق حق و اقامه دین خواهد داشت؛ چراکه «مستکبران» هیچ زبانی جز زبان زور نمی فهمند.
🔹 در یک نگاه غیرعامیانه، آنچه مهم است علت بکارگیری سلاح در قیام و حکومت حضرت است. وقتی اتمام حجت برای ظالمان و همهٔ مردم صورت گرفته باشد، دیگر نیازی به مماشات نیست. وقتی کسی نمیخواهد دست از ظلم و ستیزه جویی بردارد، دیگر چه جای صبر و مداراست؟ اینجا وقتی میشنویم حضرت بدون درنگ و بدون طی مراحل تشریفات رایج در محاکم، به صدور و اجرای رای حکم ظالمان میپردازند (روایت امام صادق ع، در کتاب غیبت نعمانی، ج٢، ص٣٨۶ و روایت امام حسن عسگری ع، در کافی، ج١، ص۵٠٩) آرامش مییابیم و ظالمان نیز چارهای جز تمکین و تسلیم نخواهند داشت.
👈 ادامه دارد ...
🔘 منبع: کتاب "انتظار، عامیانه، عالمانه، عارفانه" اثر استاد پناهیان
12.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 شاید براتون تکراری باشه
🔔 اما تکرارشم یه تلنگر جدیده ...