هدایت شده از کوتاه و گویا
بسم الله الرحمن الرحیم
🔥کاسه های داغتر از آش🔥
♦بعد از دیدار سالانه شعرا با رهبر انقلاب و شعر خوانی خانمی که ظاهرا در اغتشاشات سال گذشته حامی اغتشاشگران بوده است، برخی ها شروع کردند به اعتراض که این چه کار زشتی بوده است و انتقادات متعدد که دفتر رهبری فلان است و نفوذی در آنجا هست و ...
اما به اعتقاد بنده اتفاقا چه کار خوبی شده (چه از روی غفلت و چه تعمدی) که در راستای راهبردهای رهبری مبنی بر جذب حداکثری ، شاعری را با دعوت به یک جلسه و خواندن دو بیت شعر از این رو به آن رو کنند. این خانم که دو تا پیام در فضای مجازی داشته اما مگر نه اینکه با رأفت رهبر فرزانه انقلاب اکثریت کسانی که حتی در اغتشاشات سال گذشته به کف خیابان آمده بودند را بخشیدند تا به یکپارچگی ملت و شکست نقشه دشمن بینجامد. اتفاقا چقدر خوبه یک حامی اغتشاشات آنهم شاعر را به سمت جبهه خودی آورده اند .
اینها که کاسه داغ تر از آش هستند ، تاریخ نخوانده اند تا ببینند که خالد بن ولید از سپاهی که مقابل مسلمانان جنگیده بود (و البته کماکان آدم خوبی هم نبود) به سپاه پیامبر پیوست .
لینک عضویت در کانال
@kootahgooya
🚨 تطهیر جهالت! استقبال اصلاحطلبان از خودکشی!
✔️ قبیله گرایی متعفن غربگرایان!
✍کبری آسوپار؛
🔻تیترهایی که رسانههای اصلاحطلب برای پوشش خبری خودکشی کیومرث پوراحمد انتخاب کردهاند، نشان میدهد، نگاهی منفی به نحوه مرگ او ندارند و حتی میتوان گفت به نوعی از این مدل مرگ، یعنی خودکشی استقبال و جامعه را به آن دعوت کردهاند!
🔻«مرگ خودخواسته هنرمند» یک تیتر مثبت در مورد یک واقعه تلخ و بسیار منفی است. هم عبارت «خودخواسته» در دنیایی که اصالت را به خواست فرد میدهد، مثبت است و هم پسوند «هنرمند» در فضایی که هنرمندان در مقام سلبریتی و بلاگر، صاحب نفوذ در افکار بخشی از جامعه هستند، یعنی تبلیغ یک عمل منفی. آیا روزنامه اعتماد تبعات چنین تیتری را نمیداند؟ میشود که نداند؟!
🔻روزنامه اعتماد علاوه بر این تیتر یک وحشتناک، در یادداشتی به قلم یک روزنامهنگار سینمایی، پوراحمد را به دلیل اقدام به خودکشی و منتظر قضا و قدر نماندن، «شجاع» دانسته است. تعریف شجاعت، ترسیدن از زندگی و ناتوانی در ادامه راه است؟ آیا این تقدیس خودکشی، نباید ناظران امر را به تذکری حقوقی به این رسانه برساند؟
🔻در صفحه یک روزنامه آرمان ملی وضعیت بدتری را هم شاهد هستیم. اول آنکه تیتر یک روی عکس کیومرث پوراحمد، «بوسه کیومرث به مرگ» است که تیتر زیبایی! برای خبر دادن از یک خودکشی محسوب میشود؛ دوم هم آنکه ذیل همین تیتر، تیتر دیگری هم به همین موضوع خودکشی پرداخته است: «همهمان خستهایم» گویی همه را با هم دعوت به خودکشی کرده است!
🔻شرق هم به جای پرداختن به موضوع، با کلیدواژه خودکشی، ترجیح داده اینگونه بنویسد که «مرگ خودخواسته را انتخاب کرد» انتخاب کردن یک امر مثبت و داشتن اختیار انتخاب یک حق است. وقتی برای پایان دادن به زندگی از عبارت «انتخاب کردن» استفاده میشود، یعنی نقابی مثبت بر یک قتل زدهایم.
🔻فرامتن همه این تیتر و عکسها هم قهرمان سازی از یک اقدام خلاف سلامت روان است. از این منظر، بیراه نیست اگر ادعا کنیم که نوع پوشش خبری خودکشی کارگردان قدیمی کشورمان در رسانههای اصلاحطلب، به شدت خلاف آرامش و سلامت روانی جامعه و مشوق خودکشی است و این همان چیزی است که باید متولیان نظارت بر مطبوعات را حساس کند که نمیکند!
🔻چرا ناظران بر رسانهها، به این موارد حساس نمیشوند، اما با موارد سیاسی به مراتب کمتر از این، سریع واکنش نشان میدهند؟ چون تجربه میگوید به امور سیاسی، بسیار بیش از امور فرهنگی و اجتماعی حساس هستند. اولویت را بر سیاست گذاشتهاند و روان جامعه را رها کردهاند.
🔻انجمن علمی روانپزشکان ایران هم بیانیه صادر کرده و تذکر داده که خودکشی قابل تقلید است و از فرد خودکشی کرده، نباید قهرمان ساخت، اما در عین حال چنان در همان بیانیه، ناامیدی به روان جامعه تزریق میکند که راهی جز خودکشی باقی نمیماند!
🔻بازیگرانی هم به تحسین اقدام پوراحمد پرداختهاند و حتی حاکمیت را مقصر دانستهاند. آن بخش تحسین خودکشی را باید جدی گرفت که افسردگی شخصی را به مدد شهرتی که دارند، به دل جامعه میریزند و باید به جوان ایرانی، نهایت کار و افکار این جماعت را نشان داد که به کجا میانجامد تا فریب ویترین پر زرق و برق زندگی این جماعت را نخورند. آن بخش سیاسی هم مهم نیست؛ مخالفت با حکومت و سیاهنمایی از جمهوری اسلامی و مقصر دانستن حکومت در امور شخصی خود، بخشی از ژست هنری و روشنفکری آنهاست. اصل ماجرا این است که کسی از قبیله آنها، کاری کرده است و آنها طبق اصل قبیلهگرایی که همیشه دارند، خود را موظف به دفاع از او به هر قیمتی میدانند.
🔻این میان، آنچه چوب حراج بر آن زده است، سلامت روان یک جامعه است که گویا برای هیچکس مهم نیست.
۱۸ فروردین ۴۰۲
📚 نسخه الکترونیک کتاب «ترجمه الغارات»
📘 " الغارات " روایت سالهای روایت نشده حکومت امیرالمؤمنین(ع). روایت حوادث دوسال آخر حکومت حضرت، که ایشان بدلیل سستی و عدم همراهی مردم و یاران خود در مواجهه با اقدامات ضدامنیتی معاویه، بارها در خطبهٔ عمومی آرزوی مرگ کرد!
کهنترین کتاب تاریخی موجود، نوشته ابراهیم بن محمد ثقفی، متوفی ٢٨٣ هجری.
👈🏻 نسخه الکترونیک این کتاب را در اپلیکیشن طاقچه ببینید:
📎 taaghche.com/book/120582
🔻برای دیدن معرفی و اطلاعات بیشتر در مورد کتاب به لینک زیر مراجعه کنید
📎 Panahian.ir/post/3200
هدایت شده از کوتاه و گویا
هدایت شده از علیرضا پناهیان
18.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌آیا دین میخواهد فقط ما با اخلاق باشیم؟
🔻چرا با اخلاق میتوان مقابل دین ایستاد؟
🔻ما برای سعی آفریده شدهایم نه صرفاً اخلاقی شدن!
اصلاح #برداشتهای_ناروا از دین، شبکه۳، حوالی ۴صبح
#تصویری
@Panahian_ir
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
آقای حسن روحانی گفته است که درباره سه پرسش از جمله «سیاست خارجی» رفراندوم برگزار شود.
دلسوزان ایران عزیز! دقت بفرمائید که چگونه میخواهند میوه نارضایتی مردم از اجرای سیاستهای نئولیبرال را با تحمیل خسارتی بزرگتر بچینند.
بدانید امروز مبارزه با نئولیبرالیسم در داخل، مبارزه با آمریکاست.
@syjebraily
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
افزایش قیمت خودرو در شرایطی که مردم سالهاست زیر فشار تورماند، خلاف شعار سال است. دلیل اینکه خودروسازان در زیان سنگینی هستند، ارزانی خودرو نیست، ۱۰ برابر شدن مواد اولیه خودرو از سال ۹۶ تا امروز است. راهکار، گرانسازی خودرو برای مردم نیست، توقف قیمتگذاری دلاری مواد اولیه است.
@syjebraily
«عقلانیت»
🔔 خیلیها احکام شرعی را رعایت کردند اما سعادتمند نشدند؛ چون اهل تشخیص نبودند
🔔 اسلام بیش از اینکه دینِ تکلیف باشد، دینِ تشخیص است
✅ استاد پناهیان:
🔹 تحریف دین از آنجا ایجاد میشود که در کنار تکلیف از تشخیص حرف نمیزنیم
🔹 تشخیص تکلیف مهمتر از انجام تکلیف است؛ اول باید تشخیص بدهی که الان کدام تکلیف را باید انجام بدهی
🔹 کسانی که احمقانه پشتسر احکام ایستادند و اولویتها را تشخیص ندادند، کمر امیرالمؤمنین(ع) را شکستند
🔹 امامزمان(ع) دنبال کسانی است که قدرت تشخیص داشته باشند، نه اینکه صرفاً تکلیف انجام دهند
🔹 طبق آیه قرآن، وقتی پیامبر نیست که به تو دستور بدهد، باید خودت تشخیص بدهی چهکار کنی
👈 ادامۀ متن را در @Panahian_text ببینید
📢 صوت(20دقیقه): @Panahian_mp3
🚩 برنامه «ماه من» سحرهای ماه رمضان با حضور استاد پناهیان از شبکه سه سیما
«عقلانیت»
🌀♦️ آیا غربگرایان ما در این بحث هم به غرب تاسی میکنند ؟
🔻 پیامرسان "تیک تاک" یک پیامرسان آمریکایی است که از پنج سهامدار آن، سه نفر آمریکایی هستند و تمام سرورهای آنهم در آمریکاست. اما دولت آمریکا استفاده از آنرا محدود و ممنوع کرد! چرا ؟
🔸 قویترین استدلال و پرتکرارترین عنوانی که در جلسه کنگره آمریکا برای محاکمه تیک تاک، مطرح شد و هر دو حزب اصلی این کشور هم بدون هیچ اختلافی بر آن توافق داشتند، مفهوم «حفظ امنیت ملی» بود. صریحا اعلام کردند؛ چینی ها میتوانند با استفاده از اطلاعات این پیامرسان و ذائقه شناسی جامعهٔ آمریکا، روی انتخابات این کشور تاثیر بگذارند و افکار جوانان ما را تغییر دهند.
🔸 این درحالیستکه مجلس آمریکا درحال تصویب قانونی است که استفاده کنندگان از فیلترشکنها به ٢٠ سال حبس و جریمه یک میلیون دلاری محکوم شوند.
📌 اما در آمریکا کسی نگفت:
➖ دولت آمریکا بدلیل ورود به حریم خصوصی مردم، دیکتاتور است
➖ دولت آمریکا دچار توهم توطئه است
➖ فضای مجازی را امنیتی نکنید
➖ موضوع فضای مجازی را به رفراندوم بگذارید
➖ آمریکا که قدرت برتر تکنولوژیست، با تقویت پیامرسانهای داخلی، مردم را به استفاده از شبکههای داخلی هدایت کنید
✅ البته از نگاه حاکمیتی، اقدام دولت آمریکا کاملا طبیعی و منطقی است. امروز فضای مجازی و سایبری، مهمترین عنصر حاکمیت دولتها است. نمیتوان و نباید افکارعمومی جامعه را به دست بیگانگان سپرد. اما آنچه عجیب و حقیقتا خیانت به کشور است، بیتوجهی غربگرایان و دولتهای منتسب به آنها، خصوصا دولت خبیث حسن روحانی، به این عنصر حیاتی و راهبردی در حفاظت از منافع ملی و حاکمیت نظام است.
🇮🇷 آنهم در شرایطی که رهبر حکیم انقلاب از اواخر دهه ۶٠ تاکنون نسبت به شبیخون فرهنگی دشمن هشدار داده و در ادامه، فضای مجازی را قتلگاه جوانان دانستند.
🚨 مسیر غربگرایی، مسیر نابودی ملت هاست.
«عقلانیت»
📣 حجاب به سرقت رفته را پس بگیرید!
✍ خلاصهای از مقاله حسین شریعتمداری :
١- بر پایه برخی از بررسیهای میدانی و دادههای آماری میتوان جماعت قانونشکنِ کشف حجاب کننده را در سه گروه تعریف کرد.
گروه اول کسانی هستند که دنباله امنیتی دارند و کشف حجاب (جرم سیاسی) را به عنوان یک ماموریت انجام میدهند! شناسایی عوامل پشت صحنه این گروه بر عهده مراکز اطلاعاتی و امنیتی است و نباید در برخورد پشیمانکننده با این عده کمترین تسامحی صورت میپذیرد.
گروه دوم شامل برخی از افراد کجفهم و آلوده به عقده خودنمایی است. هنرپیشگانی که کشف حجاب کرده و تصاویر بدون حجاب خود را در فضای مجازی به نمایش میگذارند، در این گروه جای دارند.
گروه سوم خانمها و دخترانی هستند که واقعیت آموزه الهی حجاب را آنگونه که واقعاً هست نمیدانند و از حجاب تصور و برداشتی غیرواقعی دارند. روشنگری و تبیین ماجرا برای این طیف ضروری است و نباید آنان را غریبه و جدا از خود تصور کرد.
٢- اگر چه کشف حجاب از سوی سه گروه یادشده با انگیزههای متفاوت صورت میپذیرد ولی تمامی این سه گروه چه آگاهانه و چه ناخودآگاه در توطئه واحدی به کار گرفته شدهاند که از سوی دشمن طراحی شده و مدیریت میشود. از این روی مقابله جدی با کشف حجاب وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی مسئولان است و بدیهی است که ناآگاهی فریبخوردگان نمیتواند دلیل موجه و پذیرفتهشدهای برای بیتفاوتی در مقابل این پدیده زشت و پلشت باشد. زیرا چگونه میتوان تشخیص داد که فلان کشف حجابکننده فریب خورده است یا نظر سوئی دارد؟! به قول حکیمانه رهبر معظم انقلاب «خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دینند، اهل تضرّعند، اهل ماه رمضانند، اهل گریه و دعایند، [منتها] توجّه ندارند که چه کسی پشت این سیاستِ رفعِ حجاب و مبارزه با حجاب است». از این روی تبیین ماجرا برای این عده از فریبخوردگان ضروری است، اما تبیین چگونه و چه هنگام باید صورت بپذیرد؟
٣- تبیین ماجرا از سوی رسانهها ضروری است ولی اولاً کافی نیست و ثانیاً؛ این روزها، دهها رسانه وابسته به دشمن و یا پادوهای داخلی آنها نیز به القای توهم در این زمینه مشغولند و نمیتوان فریبخوردگان را به حال خود گذاشت و امیدوار بود که در بازار مکاره روشنگری دلسوزان و سمپاشی دشمنان، آب را از سراب و حقیقت را از مجاز تشخیص بدهند. بلکه وظیفه نظام اسلامی است که به آنها در کشف حقیقت و درک واقعیت کمک کند. اولین گام ضروری و اجتنابناپذیر در این مسیر، پیشگیری جدی از کشف حجاب آنان است. همانگونه که معتاد فریبخورده را به حال خود رها نمیکنند تا با اندرز و نصیحت از این بلای خانمانسوز دست بردارد بلکه ابتدا و در اولین گام مانع استفاده او از مواد مخدر میشوند و در گام بعدی، برای آگاهی او از عواقب خطرناک اعتیاد و ضرورت ترک آن تلاش میکنند. نتیجه اینکه؛ باید ضمن روشنگری و کار فرهنگی، از رواج بیحجابی جلوگیری کرد. انجام همزمان این دو اقدام به آسانی امکانپذیر است.
۴- و بالاخره، در این عرصه اشاره به خاطرهای میتواند گرهگشا باشد؛ بخوانید!
مرحوم اعتمادزاده، با نام مستعار «بهآذین» یکی از اعضای برجسته حزب توده بود. ادیبی توانمند بود و قلم شیوایی داشت. بعد از بازداشت اعضای حزب توده، با اشاره حضرت امام(ره) و به اتفاق دو تن دیگر از برادران سپاه برای بحث و گفتوگو با برخی از اعضای این حزب به دیدار آنها رفته بودیم. اولین سؤال «به آذین» این بود که برای چه آمدهاید؟! گفتیم؛ ما [یعنی نظام اسلامی] متاع گرانبهایی داشتیم که از ما دزدیدهاند. آمدهایم متاع خود را پس بگیریم! با تعجب پرسید متاع به سرقت رفته شما به من چه ربطی دارد؟! گفتیم؛ آن متاع گرانبها خود شما هستید! ولی مشکل ما این است که شما به دشمنان وطن خویش که شما را از ما دزدیدهاند اعتماد بیشتری دارید تا به ما و نظام اسلامی و مردمی که متعلق به آنها هستید... گفتوگو با مرحوم به آذین چند جلسهای به طول انجامید و سرانجام، تصویر غلطی که از اسلام عزیز و انقلاب و نظام برخاسته از آن در ذهنش شکل گرفته بود فرو ریخت. آخرین سؤالش این بود که وقتی نظام اسلامی و مخصوصاً حضرت امام -تاکید از او بود- تا این اندازه نسبت به سرنوشت افراد راه گم کردهای نظیر ما حساس هستند و دل میسوزانند، چرا مرا دستگیر کردهاید؟ پاسخ ما این بود که اگر دستگیر نشده بودی به راه خطایی که در پیش گرفته بودی ادامه میدادی. سرش را به نشانه تفکر پائین انداخت و پس از چند لحظه درحالی که قطره اشکی به گونهاش دویده بود گفت؛ دستگیری من هم لطف خدا و بخشی از روند بیداریم بود...
👈 متن کامل:
https://kayhan.ir/fa/news/262767