8.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺مسیرهای زمینی زائران #اربعین_حسینی از مرزهای ایران
حتما ببینید
4_6037339423798987976.mp3
1.87M
📼 #پادکست استاد #رائفی_پور
📝 «مومن به فکر جامعشه»
📥 لینک دانلود سخنرانی کلیپ👇
🌐 t.me/Masafbox/3833
✅جبران گناه
عالم ربانی مرحوم آخوند ملا علی معصومی همدانی می فرمود:
وقتی با پای خود معصیتی انجام دادی،بارفتن به مسجد ومجالس حسینی علیه السلام،گناه آن را جبران کن.
اگرباچشم خود گناهی کردی با قرآن خواندن وگریه از خوف الهی ویا گریه بر مصائب اهل بیت علیهم السلام ،آن گناه را جبران کن.
اگر با گوش خود گناهی کردی،باشنیدن فضائل ائمه اطهار مخصوصافضائل امیرالمومنین علیهم السلام گناه آن را جبران کن🌺
4_5773979223278488579.mp3
13.37M
🔊 صحبتهای مهم استاد #رائفی_پور درباره تحقیق و تفحص مجلس از شرکت #فولاد_مبارکه و حواشی آن
🔹 پاسخ محکم استاد رائفیپور به تهمتزنندگان به مؤسسه مصاف در این موضوع
🔸 لزوم بررسی عملکرد مالی شرکتهای دولتی و بانکهای خصوصی
🎧 کیفیت 128kbps
✨﷽✨
🔴خرافه ای برای عطسه
✍برخی افراد عطسه زدن را بد یُمنی می دانند و می گویند: نشانه صبر است و فلان کار را انجام ندهید. این حرف هیچ مبنای عقلی و شرعی ندارد.
این خرافه به جاهلیت قبل از اسلام بر می گردد؛ چرا که در تاریخ عصر جاهلیت آمده است: عرب عطسه را شوم می دانست و آن را مقدمه خطری حتمی می پنداشت و لذا اگر صدای عطسه را می شنید، می گفت: ( بکلابی ) یعنی بلای این عطسه به جان سگ هایم بیفتد.
آثار مادی و معنوی عطسه در روایات:
امام صادق علیه السلام:
خمیازه از شیطان است؛ ولی عطسه
از ناحیه خداوند عزوجل.1
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم:
عطسه مریض نشانه سلامتی برای او و
مایه آرامش است.2
امام رضا علیه السلام:
هرگاه خداوند نعمتی را به بنده اش بدهد و او شکر آن نعمت را فراموش کند، خداوند بادی در بدن او ایجاد می کند و آن باد بر اثر عطسه از بینی او خارج می گردد و او پس از عطسه می گویید: الحمد لله و خداوند همین شکر را برای آن نعمت بنده قرار می دهد.3
📚 1-بحارالانوار، ج 76، ص 52
📚2- بحارالانوار، ج 76، ص 52
📚3- اصول کافی، ج 2، ص 304
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️حتی فوروارد کردن یک مطلب...
رهبر معظم انقلاب:
اگر چیزی بگوییم که به آن علم نداریم، مثلا کسی چیزی نقل کند و ما هم تکرار کنیم، این کمک به #شایعه است.
🔴 پیوند نهضت حسینی و قیام مهدوی (۶)
🔻تأسف و تحسّر امام زمان ارواحنا فداه از واقعه کربلا به اندازهای است که اولین بیانیه حضرتش هنگام ظهور، ذکر مصیبت سیدالشهدا(ع) میباشد. آن حضرت چون بین رکن و مقام میایستد با صدایی که به گوش همه جهانیان برسد، پنج عبارت کوتاه اما کاملا گویا و رسا ابراز میدارد که دو عبارت اول معرفی خود به عنوان «امام قائم» و «صمصام منتقم» (شمشیر انتقام گیرنده) است. آنگاه میفرماید:
🔻ألا یا أهلَ العالَم إنّ جَدّیَ الحُسَینَ قَتَلوهُ عَطشاناً؛
ای مردم جهان! جدّم حسین را با لبان تشنه کشتند.
🔻ألا یا اهلَ العالَم إنّ جَدّیَ الحُسین طَرَحُوهُ عُریاناً؛
ای جهانیان! جدّم حسین را با بدن برهنه در بیابانها رها کردند.
🔻ألا یا أهلَ العالَم إنّ جَدّیَ الحُسینَ سَحَقُوهُ عُدواناً؛
ای اهل عالم! جدم حسین را به جهت دشمنی و عداوت، لگدکوب سم اسبها نمودند.
📚 الزام الناصب ج٢، ص ٢٣٣