eitaa logo
ذاکرین آل الله
274 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
299 فایل
( متن اشعار؛سبکها وفایلهای صوتی ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) ومناسبتها ی ملی و مذهبی التماس دعا حاج غلامرضا سالار 09351601259 . شماره جهت ارتباط با مدیر کانال...
مشاهده در ایتا
دانلود
🎥تصاویری زیبا از حمل پرچم‌های بزرگ عزاداری از راس‌البیشه / منطقه الفاو عراق - بصره بسمت کربلا - #اربعین 1446 #لبیک_یا_حسین #صلی_الله_علیک_یااباعبدالله
🎥تصاویری جدید از پیاده روی #اربعین 1446 در کشور عراق #لبیک_یا_حسین #صلی_الله_علیک_یااباعبدالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کاروان بزرگ مشایه عشاق الحسین ‌وارد عراق شد 🔹کاروان بزرگ عشاق الحسین(ع) رامشیر با پرچم‌های عزاداری‌، پس از ۷ روز پیاده‌روی در ایران امروز یکشنبه از مرز بین‌المللی شلمچه وارد کشور عراق شد.
*📢قابل توجه زائران آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام خصوصا زائران مراسم اربعین سالار شهیدان امام حسین علیه السلام* مسافت بین شهرها به کیلومتر 👇👇👇👇 ⬅️مهران تا کوت : 82 کیلومتر ⬅️مهران تا دیوانیه : 227 کیلومتر ⬅️مهران تا حله : 238 کیلومتر ⬅️مهران تا بغداد : 255 کیلومتر ⬅️مهران تا 🔶نجف : 303 کیلومتر ⬅️مهران تا 🚩کربلا: 279 کیلومتر ⬅️ مهران تا 🔷کاظمین : 283 کیلومتر ⬅️مهران تا 💠سامراء : 444 کیلومتر ⬅️مهران تا ❇️سیدمحمد: 409 کیلومتر ⬅️مهران تا 🔵طفلان مسلم : 272 کیلومتر 🚧مرز خسروی 👈🏻خسروی تا کوت: 341 کیلومتر 👈🏻خسروی تا دیوانیه : 395 کیلومتر 👈🏻خسروی تا حله: 305 کیلومتر 👈🏻 خسروی تا بغداد : 190کیلومتر 👈🏻خسروی تا 🔶نجف : 380 کیلومتر 👈🏻خسروی تا خانقین: 10 کیلومتر 👈🏻خسروی تامقدادیه: 102 کیلومتر 👈🏻خسروی تا بعقوبه : 130 کیلومتر 👈🏻خسروی تا🚩کربلا: 315 کیلومتر 👈🏻خسروی تا 🔷کاظمین : 203 کیلومتر 👈🏻خسروی تا 💠سامراء: 326 کیلومتر 👈🏻خسروی تا ❇️سیدمحمد:291 کیلومتر 👈🏻خسروی تا 🔵طفلان مسلم: 281 کیلومتر 🚧 مرز شلمچه ⬅️شلمچه تا بصره: 20 کیلومتر ⬅️شلمچه تا 🔶نجف 460 کیلومتر ⬅️شلمچه تا 🚩کربلاء 549 کیلومتر ⬅️شلمچه تا 🔷کاظمین دارای دو مسیر 575 و 621 کیلومتر 🕌نجف تاشهرهای مختلف 🔸نجف تا 🚩کربلا: 78 کیلومتر 🔸نجف تابغداد: 161 کیلومتر 🔸نجف تابصره: 467 کیلومتر 🔸نجف تاحله : 61 کیلومتر 🔸نجف تارمادی :271 کیلومتر 🔸نجف تا بعقوبه : 227 کیلومتر 🔸نجف تا دیوانیه : 75 کیلومتر 🔸نجف تا 🔷کاظمین: 180 کیلومتر 🔸نجف تا 💠سامراء: 287 کیلومتر 🔸نجف تا ❇️سیدمحمد: 249 کیلومتر 🔸 نجف تا 🔵طفلان مسلم: 116 کیلومتر ✨کربلا تا شهرهای مختلف 🚩کربلا تابغداد: 108 کیلومتر 🚩کربلا تاکوت :197 کیلومتر 🚩کربلا تاحله :42 کیلومتر 🚩کربلا تا رمادی: 218 کیلومتر 🚩 کربلا تابعقوبه : 184 کیلومتر 🚩کربلا تادیوانیه :144 کیلومترت 🚩کربلا تابصره: 524 کیلومتر 🚩کربلا تا 🔷کاظمین : 115 کیلومتر 🚩کربلا تا💠 سامراء: 220 کیلومتر 🚩کربلا تا ❇️سیدمحمد:184 کیلومتر 🚩کربلا تا 🔵طفلان مسلم :38 کیلومتر 💠سامراء تا بغداد : 110 كيلومتر 💠سامراء تا ❇️سید محمد 53 كيلومتر
🔰«احمق ها می گویند: (روضه چیست؟ این ها خرافات است!)...[در حالی که] این اشک چشم، به اعلی علیین مربوط است. ... از آنجا استیذان می کند [اذن می گیرد]» فرازی از بیانات حضرت آیت الله بهجت درباره فضیلت اشک قهراً این کسانی که می‌گویند: «این مداحی چیست؟ مصیبت‌خوانی چیست؟ اشک ریختن چیست؟» این‌قدر احمق هستند که نمی‌فهمند این اشک طریقۀ تمام انبیا علیهم‌السلام بود برای شوق لقاءالله، برای تحصیل رضوان‌الله و مسئلۀ دوستان خدا هم از همین باب است. محبت این‌ها هم اگر در فرح به فرح این‌ها و در حزن به حزن این‌ها اشک آورد، این هم همان‌طور است. دلیل [بر این مطلب] خیلی است: اول اینکه همۀ انبیا علیهم‌السلام از خوف خدا بکاء داشتند. آیا از شوق لقای خدا بکاء نداشتند؟! انبیا علیهم‌السلام کارشان همین بوده است. اگر کسی انبیا علیهم‌السلام را قبول دارد، باید بکاء و گریه را هم قبول داشته باشد. و همچنین [از ادله بر مطلب] این مسئله است که [در روایات] وارد شده و ثابت است که در اذن دخول حرم سیدالشهدا علیه‌السلام این مطلب منصوص است که [شخص بگوید]: «أاَدْخُلُ یَا اللهُ، أاَدْخُلُ یَا رَسُولُ اللهِ، أاَدْخُلُ...» (آیا داخل شوم خداوندا؟ آیا داخل شوم‌ ای رسول خدا؟ ...) و از تمام ائمه علیهم‌السلام استیذان۱۱ می‌شود. بعد می‌گوید: «فَإنْ دَمَعَتْ عَیْنُکَ، فَتِلْکَ عَلَامَة الإذْنِ»۱۲ (اگر اشکی از چشم آمد، علامت این است که به تو اذن داده‌اند). پس باید بدانیم که یک واجب بزرگی بر دوش همه است، معلمین به وسیله تعلیم و بر مادحین به عمل به اینها بفهمانند که از محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام نباید دست برداشت. اما کیست که بفهمد این مطلب را؟! کیست که عاقل باشد؟! این اشک چشم، به اعلی علیین مربوط است. اما احمق‌ها می‌گویند: «اشک چیست؟ این‌ها ـ‌نعوذبالله‌ـ خرافات است، این‌ها چیست؟!» این اشک چشم، به آن بالا مربوط است. عمل «ام‌داوود» آن‌قدر مفصّل است که از ظهر تا غروب، بعضی‌ها آن را نمی‌توانند خلاص بکنند. [در روایت] دارد که در سجدۀ آخر، سعی کن اشکی از چشمت بیاید؛ اگر آمد، علامت این است که دعایت مستجاب شده است.۱۳  عجب! شما می‌گویید این اشک هیچ‌کاره است؟! نه‌خیر، این اشتباه محض است، این اشک ما مربوط است به اعلی علیین؛ از آنجا استیذان می‌کند، از آنجا استجابت دعا می‌کند. فلذا باید بدانند کسانی که حاجت مهمه‌ای دارند، یکی از همین نمازها و از این عبادت‌هایی که برای حاجت ذکر شده است [به ‌جا آورند] و اگر بخواهند تثبیت بکنند، تأیید بکنند و برسند به حاجت خودشان بلاشک، ملتفت باشند بعد از آن طلب حاجت و نمازها و دعاها، بروند به سجود و در سجود سعی کنند [به‌ اندازۀ] بال مگسی چشم تر بشود، این علامت این است که مطلب تمام شد. بله، چیزی که هست، عینک ما درست صاف نیست، ما نمی‌فهمیم، فرضاً ما از خدا خانه می‌خواهیم، اما خدا خانه‌ای را که ما می‌خواهیم به مصلحت ما نمی‌داند، چه می‌کند؟ آیا باطل می‌کند دعای ما را؟ خیر، بالاتر از خانه به ما می‌دهد؛ به مَلک می‌فرماید: چند سال بر عمر این شخص بیفزا. این بیچاره خیال می‌کند این‌همه زحمت کشید، آخر اثری از خانه و دعای خودش ندید، دعایش مستجاب نشد، اما نمی‌داند بالاتر از استجابت این دعا را به او داده‌اند، ولی او نمی‌فهمد. حسن ظن به خدا باید داشته باشیم، عینکت باید واسع و صاف باشد، کدورت نداشته باشد. به خدا می‌سپاریم همه را در تثبیت این اصل اصیل که «مودت ذی‌القربی» است با تمام لوازمش تا گاو و ماهی،۱۴ که ثابت قدم باشند، ان‌شاءالله. رحمت واسعه، ص۲۶۵ -۲۶۹ .
🩸نفرین زینب کبری «سلام‌الله‌علیها» تمام نشده بود که کاخی ویران شد ... در نقلی آمده است: 🥀 وقتی که أسرای آل الله نزدیک به شهر دمشق شدند، از کنار قصر بلند و بالایی گذر کردند که یک پیرزنی در آن نشسته بود و نامش "امّ هجّام" بود و همراه او کنیزان و غلامانش نشسته بودند. 🥀 وقتی که آن پیرزن نگاهش به سر مطهر سیدالشهدا علیه‌السلام در حالی که بر نیزه‌ای بلند سوار بود و محاسن شریفش با خون خضاب بود، افتاد و گفت: این سر که جلوی همه سر هاست، سر کیست؟ و آن سر هایی که بر نیزه هستند، سر چه کسانی هستد؟ 🥀 به او گفتند: آن سر، سر حسین علیه‌السلام است و دیگر سر ها، سر برادران و اولاد و خاندان اوست. آن عجوزه بسیار خوشحالی کرد و گفت: 📋 ناوِلِيني حَجَراً لِأضرِبَ بِهِ وَجهَ الحُسينِ عليه‌السّلام، فأَتَتْها، ▪️سنگی را برایم بیاورید تا آن را بر سر حسین «علیه‌السلام» بزنم. پس سنگی را برایش آوردند. 📋 فضَرَبتْ بِهِ رَأسَ الحُسينِ عليه‌السّلام، فَسٰالَ الدّمُ عَلَى وَجهِهِ و شَيبِهِ ▪️آن عجوزه‌، سنگ را گرفت و با آن بر سر مطهر سیدالشهدا علیه‌السلام زد که خون از سر مطهر امام علیه‌السلام بر صورت و محاسن شریفش جاری شد. 📋 فَالْتفَتَتْ إلَيه أمُّ كُلثوم، فَرَأتْ الدَّمَ الجَديدَ سٰائلًا عَلَى وَجههِ و لِحيتِه، فلَطَمتْ وَجهَها ▪️ حضرت ام‌کلثوم علیها‌السلام تا نگاهش افتاد، دید خون تازه بر صورت و محاسن سر برادر جاری شده، لذا بر صورتش لطمه زد و فریاد می‌کشید: وا غوثاه! وا مصيبتاه! وا محمّداه! وا عليّاه! وا فاطمتاه! وا حسناه! وا حسيناه! سپس از هوش رفت. 🥀 در این هنگام‌ زینب کبری سلام‌اللّه‌علیها فرمودند: چه کسی این کار را با صورت برادرم و نور چشمانم کرد؟گفتند: آن پیرزن ملعونه. اینجا بود که زینب کبری سلام‌اللّه‌علیها آهی از دل کشیدند و فرمودند: 📋 اللّهمَّ اهْجِمْ عَلَيها قَصرَها و أحرِقْها بِنارِ الدّنيا قَبلَ نارِ الآخرة. ▪️خدایا! قصرش را بر سرش ویران کن و او را قبل از آتش جهنم با آتش دنیا بسوزان. 🥀 هنوز کلام زینب کبری سلام‌اللّه‌علیها تمام نشده بود، که قصر فرو ریخت و آتش از آن بلند شد و آن پیرزن ملعونه و هر آن کس که در قصر بود، آتش گرفتند و به درک واصل شدند. 📚أسرار الشّهادة، ص۳۱۱ ✍اینجا که بال چلچله را سنگ می‌زنند   ماهِ اسیر سلسله را سنگ می‌زنند ای آسمان نگاه کن! این قوم سنگدل   یاران پاک و یک‌دله را سنگ می‌زنند یا تیغ رویِ «آیۀ تطهیر» می‌کشند   یا «آیۀ مباهله» را سنگ می‌زنند وقتی که دست‌های علمدار قطع شد   پاهای غرق آبله را سنگ می‌زنند با آن‌که هست آینۀ عصمت و عفاف   پرچم به دوش قافله را سنگ می‌زنند محراب اگر که‌خَم‌شوداز غم،عجیب نیست روح نماز نافله را سنگ می‌زنند تفسیر عشق بود و پریشانی حسین وقتی زدند سنگ، به پیشانی حسین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا