دو هفته از جنگ گذشت؛ یادداشت میکنیم که در این لحظه ایران مشغول بستن تنگه هرمز بود و آمریکا و اسرائیل درگیر زدن ایست بازرسی بسیجیهای سوهانک!
#جنگ_نابرابر 😅
🖋️ میلاد گودرزی
@ArchiveRoom
در سال ۱۹۹۱، جنگ خلیج به دنیا آموخت که فناوری میتواند جنگ را دقیق کند.
در سال ۲۰۲۶، ایران دارد امر تعیینکنندهتری را به دنیا میآموزد: الان امکان تولید انبوه دقت وجود دارد.
سلاحهای خودگردان ارزانقیمت دارند مبانی اقتصادی رزم را تغییر میدهند و در این میان درسهای مهمی به ایالات متحده میآموزند.
🖋️ فرید زکریا
@ArchiveRoom
وقتی حمله به نیروگاههای ایران، نقش واسطه برای باز کردن تنگه هرمز دارد، یعنی آمریکا در باز کردنِ مستقیمِ تنگه هرمز، شکست خورده.
🖋️ امیر مهرزاد
@ArchiveRoom
دیوانه کننده است!
ترامپ در نتیجه مذاکرهای که فقط خودش ازش خبر داره با کشوری که چندروز پیش از نقشه جهان محو کرده بود، تصمیم گرفته ۵ روز دیگه به ارتش و نیروی دریایی که ۵-۶ بار تا الان نابودش کرده فرصت بده تا #تنگه_هرمز رو باز کنند!
🖋️ آرما
@ArchiveRoom
سالهاست که انتظار ورود امریکاییها را به نقاط
مشخصشده داشتیم و بیش از دو دهه است با راهبرد #جنگ_نامتقارن برای این لحظه تمرین کردهایم.
حالا برای سربازان آمریکایی فقط یک پیام داریم:
نزدیکتر بیایید
🖋️ علی اکبر احمدیان
@ArchiveRoom
اگر با شایعه دشمنی که مشغول قتل شماست، به فرماندهان خودتون شک میکنید،
شما یک ابزارید در دست دشمن.
یک ابله.
🖋️ محمدرضا
@ArchiveRoom
دیگر اهمیتی ندارد رهبر مورد علاقه آقای ترامپ چه کسی است.
بهنظر میرسد تا زمان برداشتهشدن کامل تحریمها، این تنگه باز نمیشود.
در این عدد ۱۵۰ چه رازی نهفته است که هر سیاستمداری به آن نزدیک میشود، کنار گذاشته میشود حتی اگر رئیسجمهور آمریکا باشی.
🖋️بابک زنجانی
@ArchiveRoom
مذاکره در #پاکستان تله است،
برای خرید زمان در جهت کار اطلاعاتی شناسایی مسئولین نظامی و سیاسی، تحرکات لجستیکی ناتو، ایجاد اختلاف بین ایرانیها و خارج کردن اورانیومهایی که به طرفة العینی میتواند به بمب اتم تبدیل شود.
🖋️ آزوف
@ArchiveRoom
‼️ Now that US magazine depth is almost exhausted, and its air fleet sortie generation rate has plummeted due to a growing maintenance crisis, Iran is finally rolling out its serious air defenses, and is now shooting down JASSMs.
🖋️Will schryver
@ArchiveRoom
پس از افزایش حملات آمریکا و اسرائیل به پایگاه های حشد شعبی، پارلمان عراق در یک اقدام شجاعانه تمام محدودیتها را برای آغاز درگیری گسترده و جنگ تمامعیار حشد شعبی علیه آمریکا و اسرائیل برداشته است.
به ارتش عراق نیز اجازه داده شده است که به حملات آمریکا و اسرائیل پاسخ دهد.
حشد شعبی اکنون میتواند بدون تحت فشار قانونی هیچ مرجعی وارد جنگ شود و امیدواریم ارتش عراق با استفاده از قدرت دفاع هوایی خود علیه آمریکا و اسرائیل عمل کند و جایگاه مهمی در جنگ پیدا کند.
به عنوان مثال اگر به خوبی محافظت شود، ۲۴ سامانه پانتسیر دفاع هوایی شانس بالایی برای اثربخشی دارند
🖋️ میلاد رضایی
@ArchiveRoom
فقط یک هفته دیگر، بازار انرژی غرب به مرحله برگشت ناپذیر میرسد.
تمام سیگنالهای آمریکا برای #مذاکره و توقف جنگ برای یکی از ۲هدف زیر است:
۱.خروج از جنگ، قبل از آغاز هفته بعد
۲.تدارک یک #حمله_تمام_عیار آبی/خاکی/هوایی برای تغییر معادله جنگ
ایران کاملا آماده گزینه دوم(محتملتر) است.
🖋️ مالک شریعتی
@ArchiveRoom
آمریکا-اسرائیل با راهبرد "مرگ با هزار ضربه چاقو" و عملیاتهای کوتاهمدت و مذاکرات برای خرید زمان، مشغول ضربه به ایران هستند. آمریکا طبق تئوری "حلقههای واردن" اهداف را نابود میکند. مراقب باشیم دوباره در #تله_مذاکره نیافتیم؛ جنگ باید ۴۰روز ادامه یابد تا نتایج آن بر دشمن هویدا شود
🖋️ محمدحسن سنگ تراش
@ArchiveRoom