ست؛
[۲۳] اهل قرآن و هر که آنان را دوست دارد، خوار است؛
[۲۴] راه خیر بسته شده و راه شر مورد توجه قرار گرفته است؛
[۲۵] خانه کعبه تعطیل شده است و دستور به ترک آن داده میشود؛
[۲۶] مرد به زبان میگوید، آنچه را که به آن عمل نمیکند؛
[۲۷] مردان، خود را برای استفاده مردان فربه میکنند و زنان برای زنان؛
[۲۸] زندگی مرد از پس او اداره میشود و زندگی زن از فرج او؛
[۲۹] زنان مانند مردان برای خود انجمنها ترتیب میدهند؛
[۳۰] در میان فرزندان عباس، کارهای زنانگی آشکار میشود (و خود را مانند زنان زینت میکنند، همانگونه که زن برای جلب نظر شوهرش، خود را آرایش میکند)؛
[۳۱] به مردها پول میدهند که با آنها یا زنانشان عمل نامشروع انجام دهند؛
[۳۲] توانگر از شخص باایمان عزیزتر است؛
[۳۳] رباخواری آشکار است و رباخوار سرزنش نمیشود؛
[۳۴] زنها به زنا افتخار میکنند؛
[۳۵] زن برای نکاح مردان با شوهر خود همکاری میکند؛
[۳۶] بیشتر مردم و بهترین خانهها آن باشد که به زنان در هرزگیشان کمک میکنند؛
[۳۷] مؤمن به خاطر ایمانش غمناک و پست و خوار میشود؛
[۳۸] بدعت و زنا آشکار میشود؛
[۳۹] مردم به شهادت ناحق اعتماد میکنند؛
[۴۰] دستورهای دینی بر اساس تمایلات اشخاص تفسیر میشود؛ [۴۱.] حلال، تحریم شود و حرام، مجاز؛
[۴۲] مردم چنان در ارتکاب گناه گستاخ شدهاند که منتظر رسیدن شب نیستند؛
[۴۳] مؤمن نمیتواند کار بد را نکوهش کند، جز با قلب؛
[۴۴] مال کلان در راه غضب الهی خرج میشود؛
[۴۵] زمامداران به کافران نزدیک میشوند و از نیکان دوری میگزینند؛
[۴۶] والیان در داوری رشوه میگیرند؛
[۴۷] پستهای حساس دولتی به مزایده گذارده میشود؛
[۴۸] مردم با محارم خود نزدیکی میکنند؛
[۴۹] به تهمت و سوءظن، مرد به قتل میرسد؛
[۵۰] مرد به مرد پیشنهاد عمل زشت میکند و خود و اموالش را در اختیار او میگذارد؛
[۵۱] مرد به خاطر آمیزش با زنان سرزنش میشود (که چرا با مردان آمیزش نمیکند)؛
[۵۲] مرد از کسب زنش از هرزگی نان میخورد و آن را میداند و به آن تن میدهد؛
[۵۳] زن بر مرد خود مسلط میشود و کاری را که مرد نمیخواهد، انجام میدهد و به شوهر خود خرجی میدهد؛
[۵۴] مرد، زن و کنیزش را (برای زنا) کرایه میدهد و به خوراک و نوشیدنی پستی تن در میدهد؛
[۵۵.] سوگندهای به ناحق به نام خدا بسیار میشود؛
[۵۶.] قمار آشکار میشود؛
[۵۷.] شراب را بدون مانع و آشکارا میفروشند؛
[۵۸.] زنان مسلمان، خود را در اختیار کافران میگذارند؛
[۵۹.] لهو و لعب آشکار میشود و کسی که از کنار آن میگذرد، از آن جلوگیری نمیکند (و کسی جرئت جلوگیری را ندارد)؛
[۶۰.] کسی که مردم از تسلط و قدرتش ترس دارند، مردم شریف را خوار میکند؛
[۶۱.] نزدیکترین مردم به فرمانروایان کسی است که به دشنامگویی ما خانواده ستایش شود؛
[۶۲.] هرکس ما را دوست دارد، دروغگویش میدانند و شهادت او را نمیپذیرند؛
[۶۳] مردم، در گفتن حرف زور و ناحق با همدیگر رقابت میکنند؛
[۶۴] شنیدن قرآن بر مردم سنگین و گران میآید و در عوض، شنیدن سخنان باطل بر مردم آسان است؛
[۶۵] همسایه، همسایه را از ترس زبانش گرامی میدارد؛
[۶۶] حدود خدا تعطیل میشود و در آن به دلخواه خود عمل میکنند؛
[۶۷] مساجد طلاکاری میشود؛
[۶۸.] راستگوترین مردم پیش آنها، مفتیان دروغگویند؛
[۶۹] شر و سخن چینی آشکار میشود؛
[۷۰] ستمکاری گسترش مییابد؛
[۷۱.] غیبت را سخن نمکین میشمارند و مردم همدیگر را بدان مژده میدهند؛
[۷۲] برای غیر خدا به حج و جهاد میروند؛
[۷۳] سلطان به خاطر کافر، مؤمن را خوار میکند؛
[۷۴] خرابی و ویرانی بیش از آبادی است؛
[۷۵] زندگی مرد از کمفروشی اداره میشود؛
[۷۶] خونریزی را آسان میشمارند؛
[۷۷] مرد برای غرض دنیایی ریاست میطلبد و خود را به بدزبانی مشهور میسازد تا از او بترسند و کارها را به او واگذار کنند؛
[۷۸] نماز را سبک میشمارند؛
[۷۹] مرد مال بسیار دارد، ولی از وقتی که آن را پیدا کرده، زکات آن را نپرداخته است؛
[۸۰] قبر مردهها را میشکافند و آنها را میآزارند و کفنهایشان را میفروشند؛
[۸۱.] آشوب بسیار میشود؛
[۸۲] مرد روز خود را به نشئه (شراب) به شب میبرد و شب را به مستی صبح میکند؛
[۸۳] با حیوانات عمل زشت انجام میدهند؛
[۸۴] حیوانات همدیگر را میدرند؛
[۸۵] مرد به مصلی میرود، ولی چون برمیگردد، جامه در تن ندارد؛
[۸۶] دل مردم سخت و چشمانشان خشک میشود و یاد خدا بر آنان سنگین میآید؛
[۸۷] کسبهای حرام گسترش مییابد و بر سر آن رقابت میکنند؛
[۸۸] نمازخوان برای ریا و خودنمایی نماز میخواند؛
[۸۹] فقیه برای غیر دین فقه میآموزد و دنیا و ریاست، طلب میکند؛
[۹۰] مردم دور کسی را گرفتهاند که قدرت دارد؛
[۹۱] هر کس روزی حلال میجوید، سرزنش میشود و جوینده حرام، مورد ستایش و تعظیم است؛
[۹۲] در مکه و مدینه کارها
یی میکنند که خداوند دوست ندارد و کسی هم نیست که مانع شود و هیچ کس آنها را از این کارهای زشت باز نمیدارد؛
[۹۳] آلات لهو و لعب [حتی] در مکه و مدینه آشکار میشود؛
[۹۴] مرد سخن حق میگوید و امر به معروف و نهی از منکر میکند؛ دیگران او را نصیحت میکنند و میگویند: این کار بر تو لازم نیست؛
[۹۵] مردم به همدیگر نگاه میکنند و به مردم بدکار اقتدا میکنند؛
[۹۶] راه خیر به کلی خالی است و کسی از آن راه نمیرود؛
[۹۷] مرده را به مسخره میگیرند و کسی برای مرگ او غمگین نمیشود؛ [۹۸.] هر سال بدعت و شرارت بیشتر میشود؛
[۹۹] مردم و انجمنها پیروی نمیکنند، مگر از توانگران؛
[۱۰۰] به فقیر چیزی میدهند، در حالی که به او میخندند و برای غیر خدا به او ترحم میکنند؛
[۱۰۱] نشانههای آسمانی پدید میآید، ولی کسی از آن هراس ندارد؛
[۱۰۲] مردم در حضور جمع، همانند بهایم مرتکب اعمال جنسی میشوند و هیچکس از ترس، کار زشت را انکار نمیکند؛
[۱۰۳] مرد در غیر اطاعت خدا زیاد خرج میکند، ولی در مورد اطاعت خدا از کم هم دریغ میورزد؛
[۱۰۴] آزار به پدر و مادر آشکار میشود و مقام آنها را سبک میشمارند و حال آنها در پیش فرزند از همه بدتر باشد و از اینکه به آنها افترا زده شود، خوشحال میشوند؛
[۱۰۵] زنها بر حکومت چیره میشوند و پستهای حساس را قبضه میکنند و کاری پیش نمیرود، جز آنچه به دلخواه آنان باشد؛
[۱۰۶] پسر به پدر خود افترا میزند و به پدر و مادر خود نفرین میکند و از مرگشان خوشحال میشود؛
[۱۰۷] اگر روزی بر مردی بگذرد که در آن روز گناه بزرگ مرتکب نشده باشد، مانند هرزگی یا کم فروشی یا انجام کار حرام یا میخوارگی، آن روز غمگین است و خیال میکند که روزش به هدر رفته و عمرش در آن روز بیهوده تلف شده است؛
[۱۰۸] سلطان، مواد غذایی را احتکار میکند؛
[۱۰۹] حق خویشاوندان پیامبر (خمس) به ناحق تقسیم میشود و بدان قماربازی و میخوارگی میکنند؛
[۱۱۰] با شراب درمان میکنند و بدان بهبودی میجویند؛
[۱۱۱] مردم در مورد ترک امر به معروف و نهی از منکر و بیعقیدگی یکسان میشوند؛
[۱۱۲] منافقان و اهل نفاق سر و صدایی دارند و اهل حق، بی سر و صدا و خاموشند؛
[۱۱۳] برای اذان گفتن و نماز خواندن مزد میگیرند؛
[۱۱۴] مسجدها پر است از کسانی که از خدا ترس ندارند و برای غیبت و خوردن گوشت اهل حق به مسجد میآیند و در مساجد، از شراب مست کننده توصیف میکنند؛
[۱۱۵] شخص مست که از خرد تهی است، بر مردم پیش نمازی میکند و به مستی او ایراد نمیگیرند و چون مست شود، گرامی اش میدارند؛
[۱۱۶] هر که مال یتیمان را بخورد، شایستگی او را میستایند؛
[۱۱۷] قاضیان به خلاف دستور خدا داوری میکنند؛
[۱۱۸] زمامداران از روی طمع، خیانتکاران را امین خود میسازند؛
[۱۱۹] میراث (یتیمان) را فرمانروایان به دست افراد بدکار و بی باک نسبت به خدا دادهاند، از آنها حق حساب میگیرند و زمام آنها را رها میسازند تا هر چه میخواهند انجام دهند؛
[۱۲۰] بر فراز منبرها، مردم را به پرهیزکاری دستور میدهند، ولی خود گوینده به آن دستور عمل نمیکند؛
[۱۲۱] وقت نمازها را سبک میشمارند؛
[۱۲۲] صدقه را به وساطت دیگران به اهل آن میدهند و به خاطر رضای خدا نمیدهند، بلکه از روی درخواست مردم و اصرار آنها میپردازند؛
[۱۲۳] تمام هَمّ و غمّ مردم، شکم و عورتشان است. باکی ندارند که چه بخورند و با چه آمیزش کنند؛
[۱۲۴] دنیا به آنها روی آورده است؛
[۱۲۵] نشانههای حق کهنه گشته است
شناخت آخرالزمان قسمت 3️⃣
امام صادق (ع) پس از پیش بینی این حوادث، خطاب به راوی فرمود: در چنین زمانی مراقب خود باش. نجات خود را از خداوند بخواه (فرج نزدیک است) و بدان که مردم با این نافرمانیها سزاوار عذابند. اگر عذاب بر آنها فرود آمد و تو در میان آنها بودی، باید به سوی رحمت حق بشتابی تا از کیفری که آنها به واسطه سرپیچی از فرمان خدا میبینند، بیرون بیایی. بدان که خداوند پاداش نیکوکاران را ضایع نمیگرداند: «وَ إِنَّ رَحمَةَ اللّهِ قَریبٌ مِنَ الُمحسِنینَ». [۹]
پی نوشتها:
[۱]. فرهنگ فارسی معین، ج ۱، ص ۳۴.
[۲]. لغتنامه دهخدا، ج ۱، ص ۴۲.
[۳]. ر. ک: بحارالانوار، ج ۶، صص ۲۹۵ ۳۱۶ و ج ۵۲، صص ۱۸۱ ۲۷۸؛ صحیح البخاری، ج ۸، کتاب الفتن، صص ۸۶۱۰۴؛ ابنماجه، سنن ابن ماجه، ج ۱، ص ۴۹؛ مسند احمد، ج ۳، ص ۵؛ سنن ابی داود، ج ۳، صص ۹۷ ۱۲۸؛ صحیح مسلم، ج ۹، صص ۳۲۵ ۴۲۶ و ج ۱، ص ۷۵، فتنة الأحلاس.
[۴]. برای مطالعه بیشتر در این زمینه ر. ک: ابراهیم شفیعی سروستانی، «آخرالزمانشناسی در آثار اسلامی»، مندرج در کتاب پیشگوییها و آخرالزمان (مجموعه مقالات).
[۵]. دائرة المعارف بزرگ اسلامی، چاپ اول: تهران، مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی، ۱۳۶۷، ج ۱، ص ۱۳۴.
[۶]. تاریخ الطبری، ج ۱، ص ۱۱۱۰.
[۷]. ر. ک: ابن کثیر الدمشقی، النهایة فی الفتن و الملاحم، تصحیح: احمد عبدالشافی، چاپ دوم: بیروت، دارالکتب العلمیة، ۱۴۲۳ ه. ق، ص ۳۶، «فتنة الأحلاس».
[۸]. بحارالانوار، ج ۶، صص ۳۰۵ ۳۰۹؛ منتخب الأثر، ج ۳، صص ۳۰ ۳۳، ح ۹۲۰.
[۹]. الکافی، ج ۸، صص ۳۶ ۴۲، ح ۷؛ بحارالانوار، ج ۵۲، صص ۲۵۴ ۲۶۰.
PTT-20220628-WA0071.opus
زمان:
حجم:
754K
شناخت آخرالزمان در 3️⃣ پیام نوشتاری
و
چه چیزی باعث سرعت بخشیدن به سیر و سلوک الی الله است ⁉️
#سیر_و_سلوک_الی_الله
#تربیت
#عمل_کردن
7 تیرماه 1401
#خانم_خراسانی
#aware_shiites
#Fighter_loves_God
PTT-20220628-WA0076.opus
زمان:
حجم:
862.9K
سوال مادر بزرگواری در تدبیت فرزندان : فکر میکنم نتیجه کارم افتضاحِ ....
#تربیت
#اعتماد_بخدا
#امیدواری
#ناامیدی
#عشق
7 تیرماه 1401
#خانم_خراسانی
#aware_shiites
#Fighter_loves_God
AUD-20220629-WA0017.mp3
زمان:
حجم:
9.89M
عقد موقت ، چرا باید در اسلام مطرح میشد ⁉️
#عقد_موقت
#اسلام_چیست
#خدا_دلسوزترین_دوست_انسان
8 تیرماه 1401
#خانم_خراسانی
#aware_shiites
#Fighter_loves_God