eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
254 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆 مجموعه استوری قیام 19 دی مردم قم @Arshiv_Gholam
اینی که ما فرمان امام را در همه شئون زندگی جامعه نافذ دانستیم، این برای چیست؟...اگر بخواهد یک جامعه ای و یک امّتی، که ولایت قرآنی را به این معنا داشته باشد...احتیاج دارد به یک نقطه قدرت متمرکز در متن جامعه اسلام، به یک نقطه ای احتیاج دارد که تمام نیروهای داخلی به آن نقطه بپیوندد، همه از آنجا الهام بگیرند و همه از او حرف بشنوند...او تمام جوانب مصالح و مفاسد را بداند تا بتواند مثل یک دیده بان نیرومند قویّ دستی و قویّ چشمی، هر کسی را در جبهه جنگ، به کار مخصوص خودش بگمارد. لازم است یک رهبری...وجود داشته باشد...اگر بخواهد همه نیروها به کار بیفتد و همه در یک جهت به کار بیفتد و هیچ یک از نیروها هرز نرود...احتیاج دارد به یک قدرت متمرکز...خیلی آگاه باشد...با تصمیم باشد...دارای یک دید دیگری باشد...نهراسد...وقتی لازم شد خودش را هم فدا کند؛ ما اسم یک چنین موجودی را چه می گذاریم؟ امام. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 543 و 544 @Arshiv_Gholam
يك شبِ مادر نسبت به فرزندش از سال‏ ها عمر پدر متعهّد ارزنده ‏تر است‏. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏16، ص 225 @Arshiv_Gholam
همین که روح زخمی ات، سبک شد از لباس ها زدند روی دستشان مکاشفه شناس ها چه سایه های مبهمی نشسته زیر پلک تو چه کرده با ظرافتت غرور ناسپاس ها به وقت غسل همچنان، گوش تو زنگ می زند تو را رها نمی کند هنوز این تماس ها جان سه تا امام را به لب رسانده ای، مرو! توجّهی نمی کنی چرا به التماس ها؟! جز پر قو چه بستری مطابق است با تنت بیم خراش دارم از خواب تو روی یاس ها برو ولی حلال کن، جهان مزاحم تو شد به درک تو نمی رسد شعور آس و پاس ها خدا درِ بهشت را محو کند نبینی اش مباد باز در دلت زنده شود هراس ها به یاد قبر مخفی ات چو ابر گریه می کنم گاه که می روم سر مزار ناشناس ها تو درد و روضه نیستی، تو راز آفرینشی تو را زدند کافران پرت شود حواس ها @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دلیل غربت🎥 "حضرت آیت اللّه جوادی آملی (حفظه اللّه)" 🔰نبود یار، دست امام را می بندد ⚠️همیشه بگویید @Arshiv_Gholam
🏴مراسم شهادت حضرت زهرا (سلام اللّه علیها)🏴 🔰سخنرانی: شيخ غلامعلي بدرلو 🔰مرثیه خوانی: کربلایی هادی خادم حسینی ⏳زمان: سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 19:30 🌐مکان: قم، خیابان پانزده خرداد، خیابان سعدی، خیابان وصال، وصال یک، پلاک ۲۷. @Arshiv_Gholam
🔰جلسه هفتگی هیأت خیمه أصحاب الحسین (علیه السّلام)🔰 قرائت قرآن زیارت آل یاسین روایت خوانی توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام) پذیرایی ⏳جمعه، 24 دی 1400 ساعت 19 🌐مکان: قم، خیابان هنرستان، کوچه 11، پلاک 85، منزل حضرت استاد شفيعي. "خانوادگی" @kh_ashabalhosein @Arshiv_Gholam
امام یعنی آن حاکم و پیشوایی که از طرف پروردگار در جامعه معیّن می شود...یک وقت این امام را خدا با نام و نشان معیّن می کند...یک وقت امام را خدای متعال به نام معیّن نمی کند، به نشان معیّن می کند...اگر بخواهد این پیکر بزرگ، که اسمش امّت اسلامی است، زنده بماند...باید ارتباطش با این مرکز، با این قلب متحرّک و پرهیجان، همه آن، همیشه، مستحکم، نیرومند، برقرار باشد...ارتباط فکری و ارتباط عملی. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 545 @Arshiv_Gholam
پیر شد خانومِ خانه، حیف شد رفت با غربت شبانه، حیف شد دید جای دلخوشی آزار از فتنهٔ دوره زمانه، حیف شد حیف شد آن دستِ خیّر شد کبود با غلاف و تازیانه، حیف شد روی پهلو شب به شب سر باز کرد زخم ها دانه به دانه، حیف شد همدم و سنگ صبورش را علیّ بُرد حیران روی شانه، حیف شد بیقرارانه سپردش دستِ خاک بی مزار و بی نشانه، حیف شد بی توقّع، با کسالت، زود رفت با محبّت! بی بهانه، حیف شد بچّه ها عادت به مِهرش داشتند مادریِ عاشقانه، حیف شد بعد از این دیگر مبدّل شد به اشک خنده های کودکانه، حیف شد "مرضیه عاطفی" @Arshiv_Gholam @hosenih
🏴مراسم وفات حضرت امّ البنین (سلام اللّه علیها)🏴 🔰سخنرانی: حضرت استاد سیّد احمد فقیهی 🔰مرثیه خوانی: شيخ غلامعلي بدرلو ⏳زمان: یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 18:45 🌐مکان: قم، خیابان انسجام، کوچه ۲۰، فرعی ۶، (شهید آرمیده)، پلاک ۱۳۱، ساختمان نیایش. @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آن چيزى كه دنيا را تهديد مى‏كند، سلاح ها و سرنيزه‏ ها و موشك ها و امثال اين نيست. آن چيزى كه دارد اين سيّاره ما را در سراشيبى انحطاط قرار مى‏دهد، انحراف اخلاقى است. اگر انحراف اخلاقى نباشد، هيچ يك از اين سلاح هاى جنگى به حال بشر ضرر ندارد. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏16، ص 161 @Arshiv_Gholam
مغالطاتی که در مقام تبیین آشنایی با آن ها لازم تر است، مغالطات ناظر به بحث علّیت است...مغالطه علّت پنداری أمر مقدّم...مغالطه استدلال دوری...مغالطه علّت پنداری أمر مقارن...مغالطه خلط علّت و دلیل یا علّت پنداری دلیل...علّت، ناظر به مقام ثبوت است و دلیل، ناظر به مقام اثبات...رابطه این دو عامّ و خاصّ من وجه است...مغالطه أخذ جزء علّت به جای علّت یا علّت تامّه پنداشتن علّت ناقصه. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 256 تا 262 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ يُونُسَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) عَنِ الرَّجُلِ يَرْتَكِبُ الْكَبِيرَةَ مِنَ الْكَبَائِرِ فَيَمُوتُ، هَلْ يُخْرِجُهُ ذَلِكَ مِنَ الْإِسْلَامِ وَ إِنْ عُذِّبَ كَانَ عَذَابُهُ كَعَذَابِ الْمُشْرِكِينَ أَمْ لَهُ مُدَّةٌ وَ انْقِطَاعٌ؟ فَقَالَ: مَنِ ارْتَكَبَ كَبِيرَةً مِنَ الْكَبَائِرِ فَزَعَمَ أَنَّهَا حَلَالٌ أَخْرَجَهُ ذَلِكَ مِنَ الْإِسْلَامِ وَ عُذِّبَ أَشَدَّ الْعَذَابِ، وَ إِنْ كَانَ مُعْتَرِفاً أَنَّهُ أَذْنَبَ وَ مَاتَ عَلَيْهِ أَخْرَجَهُ مِنَ الْإِيمَانِ وَ لَمْ يُخْرِجْهُ مِنَ الْإِسْلَامِ وَ كَانَ عَذَابُهُ أَهْوَنَ مِنْ عَذَابِ الْأَوَّلِ. عبد اللَّه بن سنان گويد از امام صادق (عليه السّلام) پرسيدم: مردى كه گناه كبيره‏ اى كند و (توبه نكرده) بميرد، از اسلام خارج شود؟ و اگر عذاب شود، عذابش مانند عذاب مشركين (مخلّد و جاودان) است يا مدّت و پايانى دارد؟ فرمود: كسى كه مرتکب يكى از گناهان كبيره شود، و عقيده داشته باشد كه آن حلال است، از اسلام خارج گردد و سخت عذاب شود، ولى اگر اقرار كند كه گناه كار است و بميرد، از ايمان بيرون رود، ولى از اسلام بيرون نرود و عذابش از عذاب اوّلى سبك تر باشد. الكافي، ج‏2، ص 285 @Arshiv_Gholam