eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
🕯هیئت متوسّلین به امام حسن عسگری (علیه السّلام)🕯 🔰سخنرانی: شیخ غلامعلي بدرلو 🔰مدح و مولودی: کربلایی میثم طاهری ⏳زمان: شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 20 🌐مکان: قم، بلوار امام خمینی (رحمه اللّه)، خیابان خیّام، کوچه 19، منزل احمدوند. "ویژه برادران" @Arshiv_Gholam
بدون شناخت انواع پیچیده و تو در توی مغالطات، نه می توان خود را از ارتکاب آن مصون دانست و نه می توان استدلال های مغالطی دیگران را شناسایی کرد. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 296 @Arshiv_Gholam
نامه به رئيس مجلس شوراى اسلامى (وضع قوانين ضرورى بر اساس احكام ثانويه) زمان 19 مهر 1360 بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم‏ آنچه در حفظ نظام جمهورى اسلامى دخالت دارد كه فعل يا ترك آن موجب اختلال نظام مى‏شود و آنچه ضرورت دارد كه ترك آن يا فعل آن مستلزم فساد است و آنچه فعل يا ترك آن مستلزم حَرَج است پس از تشخيص موضوع به وسيله اكثريّت وكلاى مجلس شوراى اسلامى، با تصريح به موقّت بودن آن ما دام كه موضوع محقّق است، و پس از رفع موضوع خود به خود لغو مى‏شود، مجازند در تصويب و اجراى آن؛ و بايد تصريح شود كه هر يك از متصدّيان اجراء از حدود مقرّر تجاوز نمود مجرم شناخته مى‏شود و تعقيب قانونى و تعزير شرعى مى‏شود. و السّلام عليكم و رحمة اللَّه و بركاته. روح اللَّه الموسوي الخمينى‏ صحيفه امام، ج‏15، ص 297 @Arshiv_Gholam
ولی تنها ولی تنها ولی تنها ولی تنها قدم زد آسمان روی زمین ما ولی تنها کسی که دستگیر انبیاء بوده ست از آغاز کسی که با وجود او نبوده مرسلی تنها چه تصویر غم انگیزی ست که بعد از رسول اللّه نشسته رو به‌ روی ذوالفقار خود یلی تنها شگفتا! اسفلی بر منبر و دورش خلایق جمع دریغا! گوشه ی مسجد نشسته افضلی تنها پیمبر گفت اگر دنیا به سویی رفت و او سویی همه باطل روند و اوست راه حق! بلی تنها چه می گویی برادر جان علی تنهاست بی مردم درست این است که هستند مردم بی علی تنها "محسن عرب خالقی" @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ وَ الْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ عَنِ النَّضْرِ بْنِ سُوَيْدٍ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ سُلَيْمَانَ عَنْ جَرَّاحٍ الْمَدَائِنِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: 🔹إِنَّ الْحَسَدَ يَأْكُلُ الْإِيمَانَ كَمَا تَأْكُلُ النَّارُ الْحَطَبَ. امام صادق (عليه السّلام) فرمود: 🔸حسد ايمان را مي خورد چنان كه آتش هيزم را مي خورد. 📜الكافي، ج‏2، ص 306 @Arshiv_Gholam
همه جا کربلاست.mp3
1.06M
🎙همه جا کربلاست🎙 "مرحوم حاج احمد دلجو" @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ دَاوُدَ الرَّقِّيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: 🔹اتَّقُوا اللَّهَ وَ لَا يَحْسُدْ بَعْضُكُمْ بَعْضاً، إِنَّ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ كَانَ مِنْ شَرَائِعِهِ السَّيْحُ فِي الْبِلَادِ، فَخَرَجَ فِي بَعْضِ سَيْحِهِ وَ مَعَهُ رَجُلٌ مِنْ أَصْحَابِهِ قَصِيرٌ وَ كَانَ كَثِيرَ اللُّزُومِ لِعِيسَى (علیه السّلام)، فَلَمَّا انْتَهَى عِيسَى إِلَى الْبَحْرِ قَالَ بِسْمِ اللَّهِ بِصِحَّةِ يَقِينٍ مِنْهُ فَمَشَى عَلَى ظَهْرِ الْمَاءِ، فَقَالَ الرَّجُلُ الْقَصِيرُ حِينَ نَظَرَ إِلَى عِيسَى (علیه السّلام) جَازَهُ بِسْمِ اللَّهِ بِصِحَّةِ يَقِينٍ مِنْهُ فَمَشَى عَلَى الْمَاءِ وَ لَحِقَ بِعِيسَى (علیه السّلام)، فَدَخَلَهُ الْعُجْبُ بِنَفْسِهِ فَقَالَ هَذَا عِيسَى رُوحُ اللَّهِ يَمْشِي عَلَى الْمَاءِ وَ أَنَا أَمْشِي عَلَى الْمَاءِ فَمَا فَضْلُهُ عَلَيَّ؟ قَالَ فَرُمِسَ فِي الْمَاءِ فَاسْتَغَاثَ بِعِيسَى فَتَنَاوَلَهُ مِنَ الْمَاءِ فَأَخْرَجَهُ، ثُمَّ قَالَ لَهُ مَا قُلْتَ يَا قَصِيرُ؟ قَالَ قُلْتُ هَذَا رُوحُ اللَّهِ يَمْشِي عَلَى الْمَاءِ وَ أَنَا أَمْشِي عَلَى الْمَاءِ فَدَخَلَنِي مِنْ ذَلِكَ عُجْبٌ، فَقَالَ لَهُ عِيسَى لَقَدْ وَضَعْتَ نَفْسَكَ فِي غَيْرِ الْمَوْضِعِ الَّذِي وَضَعَكَ اللَّهُ فِيهِ فَمَقَتَكَ اللَّهُ عَلَى مَا قُلْتَ، فَتُبْ إِلَى اللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ) مِمَّا قُلْتَ، قَالَ فَتَابَ الرَّجُلُ وَ عَادَ إِلَى مَرْتَبَتِهِ الَّتِي وَضَعَهُ اللَّهُ فِيهَا فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ لَا يَحْسُدَنَّ بَعْضُكُمْ بَعْضاً. داود رقّى گويد شنيدم امام صادق (عليه السّلام) مي فرمود: 🔸از خدا پروا كنيد و بر يك ديگر حسد مبريد، همانا از جمله مقرّرات دينى عيسى بن مريم گردش در شهرها بود، در يكى از گردش ها مردى كوتاه قد كه غالباً ملازم عيسى (عليه السّلام) و از اصحاب آن حضرت بود همراهش شد، چون عيسى به دريا رسيد، با يقين درست فرمود "بسم اللَّه" و بر روى آب راه رفت، چون مرد كوتاه قد عيسى (عليه السّلام) را ديد كه بر روى آب مي گذرد او هم با يقين درست گفت "بسم اللَّه" و بر روى آب به راه افتاد تا به عيسى (عليه السّلام) رسيد، آنگاه خود بينى او را گرفت و با خود گفت اين عيسى روح اللَّه است كه بر روى آب مي رود و من هم روى آب مي روم پس او را بر من چه فضيلتى باشد؟ آنگاه در آب فرو رفت و از عيسى فريادرسى خواست، عيسى دستش را گرفت و از آب بيرون آورد و به او گفت اى كوتاه قد؛ چه گفتى؟ (كه در آب فرو رفتى)، گفت من گفتم اين روح اللَّه است كه روى آب راه مي رود و من هم روى آب راه مي روم و مرا خود بينى فرا گرفت، عيسى به او فرمود خود را در جايى گذاشتى كه خدايت در آنجا نگذاشته، پس خدا به سبب اين گفتار تو را مبغوض داشت، از آنچه گفتى به سوى خداى (عزّ و جلّ) توبه كن. امام (عليه السّلام) فرمود آن مرد توبه كرد و به رتبه ‏اى كه خدا برايش قرار داده بود برگشت، پس از خدا پروا كنيد و بر يك ديگر حسد نبريد. 📜الكافي، ج‏2، ص 306 @Arshiv_Gholam
نمي دانم ز خود افتادگان داري خبر يا نه ز دور اين ناله ما در دلت دارد أثر يا نه يقين داري که دارم از خيالت پيکري با خود که شب تا صبح دم مي گردمش بر گرد سر يا نه به گوشت هيچ مي گويد که اينک مي رسد از پي چو باد صرصر آن ديوانه صحرا سپر يا نه به خاطر مي رساني هيچ گه کان دشت پيما را به زور انداختم از پا من بيدادگر يا نه براي آزمايش بار من بر کوه نه يک دم ببين خواهد شکستن کوه را صد جا کمر يا نه چو جان را نيست در رفتن توقّف هيچ مي گویي که بايد بازگشتن بي توقّف زين سفر يا نه نوشتم نامه وز گمراهي طالع نمي دانم که خواهد ره به آن مه برد مرغ نامه بر يا نه بيا و محتشم از بهر من ديوان خود بگشا ببين بر لشگر غم مي کنم آخر ظفر يا نه "دیوان محتشم کاشانی، غزل 466" @Arshiv_Gholam
تمام وابستگان و انگل هاى خارجى زاييده شده از اين دانشگاه غربى بوده ‏اند. اجانب با فعّاليت خود، مدارس و دانشگاه هاى ما را از محتوا خالى كردند. البته حملات زيادى به روحانيت هم شد. آن ها مى‏خواستند روحانيت را هم تغيير بنيادى دهند و عدّه ‏اى از روحانيون را هم بردند، ولى عدّه ‏اى مقاوم باقى ماندند؛ تغيير نكردند. ما بايد سال هاى طولانى زحمت و مشقّت بكشيم تا از فطرت ثانى خود متحوّل شويم و خود را بيابيم و روى پاى خويش بايستيم و مستقل گرديم و ديگر احتياجى به شرق و غرب نداشته باشيم. و بايد از همان بچّه‏ ها شروع كنيم و تنها مقصدمان تحوّل انسان غربى‏ به انسانى اسلامى باشد. اگر اين مهم را انجام داديم، مطمئن باشيد كه هيچ كس و هيچ قدرتى نمى‏تواند به ما ضربه بزند. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏15، ص 309 @Arshiv_Gholam
برخی از رایج ترین مغالطات محتوایی استدلال عبارتند از مغالطه سنّت گرایی (بدان معنا که هر عقیده سنّتی را درست بدانیم)؛ مغالطه عدم سابقه ( یعنی هر چیزی که سابقه ای از گذشته نداشته باشد را نادرست تلقّی کنیم)؛ مغالطه تجدّد (هر باور یا پدیده جدید و نو را درست بپنداریم)؛ مغالطه سنّت گریزی (باورها و پدیده های سنّتی را نادرست بپنداریم)؛ مغالطه توسّل به اکثریّت (درست پنداشتن باورها و تئوری هایی که اکثریت افراد آنها را قبول کرده باشند)؛ مغالطه اعتدال (به این صورت که در هر جایی با دو نظریه مخالف رو به رو باشیم، همواره نظر میانه را به عنوان نظریّه ای صحیح انتخاب کنیم)؛ مغالطه دلیل نامربوط (در جایی که نتیجه گرفته شده با نتیجه منطقی مقدّمات، متفاوت باشد)؛ مغالطه یا این یا آن، مغالطه استدلال دوری (استفاده از مقدّمه ای که درستی آن وابسته به درستی نتیجه استدلال است) و مغالطه مصادره به مطلوب (استفاده کردن از نتیجه ای که باید اثبات شود، در مقدّمات استدلال). دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 299 و 300 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هوای خانه مولا هوای سنگینی است🎥 🔰 سال ششم طلبگی 🌐 معراج شهدای محمودوند @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وداع با پیکر جوان ناکام مرحوم علی حیدری🎥 🌐 گلزار شهداء، حسینیه حضرت زینب (سلام اللّه علیها) ⚫️ تو همین مقدار کمی که باهاش ارتباط داشتم، این طوری شناختمش...علی حیدری...ساده...بی حاشیه...اهل کار و تلاش...اهل روضه و نوکری حضرات...هیئتی و امام حسینی...با معرفت...با وفا...شوخ طبع...مؤدّب...اهل ورزش...بی تکبّر و... 🔴 واقعا رفتنش ناگهانی بود...نمیدونم...شایدم ما زیادی خیالمون راحته...والّا سنّ و سال نمیشناسه...آماده ایم؟ 🔵 و در پایان چقدر أباعبداللّه بهش عزّت داد...واقعاً نوکری شغل شریفی است... @Arshiv_Gholam
طبق تحقیقات انجام شده مهمترین و کلیدی ترین بحث در آموزش عقاید در زمان فعلی مبحث شناخت عالم غیب می باشد. در بحث از عالم غیب آنچه برای نسل فعلی مهم تر است ترسیم امکان وجود عوالم غیبی است و اثبات آن در رتبه بعدی قرار دارد. شناخت عالم غیب و مراتب عوالم (جهان شناسی) راه ورود به مباحث خداشناسی، پیامبرشناسی و معادشناسی است. مهم ترین راه شناخت عالم غیب تأمّل در نفس است. خودشناسی یا انسان شناسی دریچه ورود به جهان شناسی است. شیخ محمد حسن وکیلی بی نهایت، ج1، ص 129 @Arshiv_Gholam
اين ملّت قيامش نظير قيام انبياء و قيام أئمّة هدى‏ است، نظير قيام حضرت أبى عبد اللَّه سيّدالشّهداء است. ملّتى كه انگيزه قيامش اسلام و ايمان است، به اين طور امور سرد و سست نمى‏شود. همه قدرت هاى عالم هم كه بر ضدّش قيام بكنند و قيام كرده ‏اند، اين ها را از مقصد خودشان و انگيزه خودشان بر نخواهد گرداند. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏15، ص 315 @Arshiv_Gholam
يُونُسُ عَنْ دَاوُدَ الرَّقِّيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) قَالَ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) لِمُوسَى بْنِ عِمْرَانَ (علیه السّلام): 🔹يَا ابْنَ عِمْرَانَ لَا تَحْسُدَنَّ النَّاسَ عَلَى مَا آتَيْتُهُمْ مِنْ فَضْلِي وَ لَا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلَى ذَلِكَ وَ لَا تُتْبِعْهُ نَفْسَكَ فَإِنَّ الْحَاسِدَ سَاخِطٌ لِنِعَمِي صَادٌّ لِقَسْمِيَ الَّذِي قَسَمْتُ بَيْنَ عِبَادِي وَ مَنْ يَكُ كَذَلِكَ فَلَسْتُ مِنْهُ وَ لَيْسَ مِنِّي. رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله) فرمود خداى (عزّ و جلّ) به موسى بن عمران (عليه السّلام) فرمود: 🔸اى پسر عمران؛ بر آنچه از فضل خود به مردم داده‏ ام حسد مبر و چشمت را دنبال آن دراز مكن و دلت را پى آن مبر، زيرا حسود از نعمت من ناراحت است و از تقسيمى كه ميان بندگانم كرده ‏ام جلوگير است، و كسى كه چنين باشد، من از او نيستم و او از من نيست (ميان من و او ارتباط و آشنائى نباشد). 📜الكافي، ج‏2، ص 307 @Arshiv_Gholam
محضر او نباید از دردِ دوری و درد هجر صحبت کرد مثل پروانه ای که سوخت ولی ادب عشق را رعایت کرد به زلیخایی من و عشقم چقدر روزگار تهمت زد من از این روزگار دلگیرم روزگاری که بد قضاوت کرد درد محبوب درد نیست عزیز زخم معشوق زخم نیست عزیز درد نه زخم نه زلیخا را حرف مردم فقط اذیّت کرد آه کنعانیان یوسف خواه کاروان را به راه بیندازید وصل در این دیار ممکن نیست باید از این دیار هجرت کرد هر کسی پند می دهد ما را یا که طفل است یا که بی عقل است وقت خود را فقط هدر داده ست هر که دیوانه را نصیحت کرد کیست دنبال یار آن کس که کیست شب زنده دار آن کس که در سحر هر چه را به دست آورد بین اهل قبور قسمت کرد از مقام عدم گذشت و سپس در مقام وجود پای گذاشت هرکه در بارگاه آل علی با تمام وجود خدمت کرد دیگران هرچه هم شدند ولی من هنوزم سگ نجف هستم نه به اصحاب کهف بلکه خدا به سگ کهف هم عنایت کرد نیمه شب گریه ای اگر داری قیمتش را ز اهل گریه بپرس حیف و میلش نکن پی حاجت با همان می شود شفاعت کرد گریه کن های سیّدالشهدا همه از زمره ی شهیدانند هیچ محتاج غسل میّت نیست آنکه با خون دل طهارت کرد "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
دانش تجربی در بسیاری از عرصه ها بر دوش اصولی عقلی و غیرتجربی سوار است و اگر این پشتوانه های عقلی را از دانش تجربی بگیریم، ناگهان کاخ علوم تجربی فرو می ریزد...زیربنای همه دانش های تجربی این است که هر پدیده ای علّت و سببی دارد...تمامی اکتشافات و اختراعات بر اساس اصل نیازمندی هر پدیده به علّت و سبب روی می دهد. شیخ محمد حسن وکیلی عیار تجربه، ص 109 و 110 @Arshiv_Gholam
وقتی از خاک تو شفا برسد گر نگاهی کنی چه ها برسد به نوا می رسانی اش قطعاً بی نوا گر به نینوا برسد رحمت واسعه بغل وا کن تا غریبه به آشنا برسد ما ز دست فراق خسته شدیم یک نفر هم به داد ما برسد دست ما را بگير تا بلكه پاى ما هم به كربلا برسد لحظه ی احتضار منتظریم قدمت روی چشم ها برسد فطرس از قصد در عذاب افتاد قصدش اين بود به شما برسد تا حسینی شدن بسی راه است میوه ی کال مانده تا برسد زخم های تو تشنه ی اشک اند گریه کردم به تو دوا برسد همه شب های جمعه منتظرند به حرم صاحب عزا برسد ذکر می گفتی و سنان نگذاشت تا به گوش همه صدا برسد با خودش می بَرَد مرا حتماً پدر امشب اگر خرابه رسد نان خود را نخورد خواهر تو تا به طفلان‌ تو غذا برسد "رضا قربانی، گروه یا مظلوم" @Arshiv_Gholam
بايد بعضى از تجربياتى را كه در طول زندگى دارم، به شما بگويم. از وقتى كه رضا خان در ايران بر سر كار آمد، من متوجّه بودم و اين طور مى‏فهميدم كه هر چيزى كه براى اسلام مفيدتر بود، حمله به آن بيشتر مى‏شد. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏15، ص 320 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ دَاوُدَ بْنِ النُّعْمَانِ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ حَازِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: 🔹مَنْ تَعَصَّبَ أَوْ تُعُصِّبَ لَهُ فَقَدْ خَلَعَ رِبْقَةَ الْإِيمَانِ مِنْ عُنُقِهِ. امام صادق (عليه السّلام) فرمود: 🔸كسى كه تعصّب برد يا برايش تعصّب برند (در صورتى كه به آن تعصّب راضى باشد) رشته ايمان را از گردن خويش باز كرده است. 📜الكافي، ج‏2، ص 307 @Arshiv_Gholam