eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰أبو ودّاك گويد چون مردم از رفتن به غزاى شام ناخشنودى نمودند، على همراه آنان بيامد تا به «نخيله» رسيد و آنان را فرمان داد كه در لشكرگاه‌هاى خود بمانند و به جايى نروند و دل بر جهاد بندند و خويشتن مهيّاى آن كنند و كمتر به ديدار زن و فرزند خود روند تا زمانى كه به جانب دشمنشان در حركت آيند. 🔘 نمير عبسى گويد على به جماعتى از رزمندگان قبيله همدان گذشت. عدّه‏اى پيش آمدند و گفتند: آيا مسلمانان را بى‏هيچ گناهى نابود مى‏كنى؟ كار خدا را سهل مى‏انگارى و به طلب پادشاهى برخاسته‏اى؟ و مردم را در دين خدا حكم قرار مى‏دهى؟ حكم جز براى خدا نيست! 🔺على گفت: «حكم خدا بر گردن شماست. مانع نمى‏شود كه شقى‏ترينشان ريش مرا از خون سرم رنگين سازد. من يا مى‏ميرم يا كشته مى‏شوم، نه، كشته مى‏شوم». سپس بيامد و به قصر امارت داخل شد. 🔸أبو ودّاك گويد مردم روزى چند با على در نخيله درنگ كردند. سپس يك يك و دو دو از لشكرگاه آهسته آهسته بيرون مى‏خزيدند و به شهر مى‏رفتند. فقط گروه اندكى با او ماندند كه از سران قوم بودند. لشكرگاه خالى شده بود و آنان كه به كوفه رفته بودند ديگر بازنگشتند و آنان كه با او مانده بودند ناشكيبايى مى‏كردند. على (علیه السّلام) چون چنان ديد خود نيز به كوفه در آمد. ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 28 @Arshiv_Gholam
می‌کشی ما را به زاری هرچه خواهی می‌کنی اختیار ما تو داری هرچه خواهی می‌کنی با همه سوز درون در ره میان خاک و خون می‌کشی ما را به خواری هرچه خواهی می‌کنی بر سر ما صد بلا در هر نفس می‌آوری گه بری دل گاه آری هرچه خواهی می‌کنی گاه جان می‌بخشی و گاهی دل از ما می‌بری کس نداند در چه کاری هرچه خواهی می‌کنی جان ما از توست جانا و دل ما هم ز توست هر دو را ای جان تو داری هرچه خواهی می‌کنی داغ بر دل می‌نهی آتش به جان می‌افکنی هر دو را انواع یاری هرچه خواهی می‌کنی نقش ما الواح ما ارواح ما در دست توست هر چه خواهی می‌نگاری هرچه خواهی می‌کنی پیش چوگان غمت ما گوی دل افکنده‌ایم تو در این میدان سواری هرچه خواهی می‌کنی افکنی از دست گاه و گاه بر گیری ز راه می‌زنی که زخم کاری هرچه خواهی می‌کنی افکنی، رانی، زنی، از پیش خود دورم کنی باز پیش خویشم آری هرچه خواهی می‌کنی گیری و داری و بخشایی و بخشی سر دهی یا به جلادم سپاری هرچه خواهی می‌کنی می‌پزی چون خام بینی سوزی ار شد نیم‌پخت با دلم از پخته کاری هرچه خواهی می‌کنی دورم از خود افکنی و نام غم‌خواری کنی حقّ یاری می‌گذاری هرچه خواهی می‌کنی گه به هجران مبتلا گاهی به حرمانم اسیر رحم بر ضعفم نیاری هرچه خواهی می‌کنی می‌کنی دیوانه گاهی سر به صحرا می‌دهی می‌دهی گه هوشیاری هرچه خواهی می‌کنی در محیط عشق خون‌خوار خودم افکنده‌ای گه به تک گه بر سر آری هرچه خواهی می‌کنی گه گدازی گه نوازی گاه سوز و گاه ساز گه عزیزی گاه خواری هرچه خواهی می‌کنی گه در اوج عصمتم گه در حضیض شرّ و شور گاه داری گه گدازی هرچه خواهی می‌کنی گه پریشان گه پشیمان گه گرانم گه سبک گاه خواری گاه یاری هرچه خواهی می‌کنی گاه می‌پوشی و گاهی پردهٔ ما می‌دری خویشتن را پرده‌داری هرچه خواهی می‌کنی فیض را در تابهٔ سودای خود افکنده‌ای داریش در بی‌قراری هرچه خواهی می‌کنی «فیض کاشانی» @Arshiv_Gholam
🛑 این طبع منافق است. وقتی مسئولیتی پیش می‌آید، اینان از ترس زحمات، حاضر نیستند تحمّل بار مسئولیت نمایند. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 411 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْأَشْعَرِيِّ عَنْ عُبَيْدِ بْنِ زُرَارَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: 🔸إِنَّ مِمَّا أَعَانَ اللَّهُ بِهِ عَلَى الْكَذَّابِينَ النِّسْيَانَ. 🔹عبيد بن زرارة گويد شنيدم حضرت صادق (عليه السّلام) مي‌فرمود: از چيزهائى كه خداوند به وسيله آن بر ضدّ دروغ‌گويان كمك كرده است فراموشى است. 🔺مرآة العقول: موثق كالصحيح. إن مما أعان الله على الكذابين أي أضرهم به و فضحهم فإنهم كثيرا ما يكذبون في خبر ثم ينسون و يخبرون بما ينافيه و يكذبه، فيفتضحون بذلك عند الخاصة و العامة... 📜الكافي، ج‏2، ص 341 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰در ادامه‌ی آداب رفاقت... 🔻همچنين ساكت بايد باشد از قدح در أهل و أولاد او و أصدقاء او، بلكه از خودش نگويد سهل است، از ديگران هم نبايد نقل نمايد، چه اينكه تأذّى اوّلاً از اين حاصل گردد بعد از منقول عنه، به خلاف مدح منقول از غير. 🔺حاصل، بايد ساكت باشد از هر مكروهى از طبع او، مگر از شرع مطهّر أمر به إظهار داشته باشد، در اين هنگام بدش هم بيايد، ضرر ندارد، چه در واقع إحسان به اوست، بالجمله شخص بايد عيب‌جو و عيب‌گو نباشد، كه اين صفت فى حدّ نفسه از صفات مهلكه است، و چيزى كه انسان را آرام مى‏كند از عيب‌جوئى ديگرى، آن است كه معايب خود را ملتفت باشد، و ببيند چقدر سخت است از خودش دور كردن عيبى از عيوب، آن‏وقت ببيند كه ديگرى هم مثل اين مبتلاست، چه بايد كرد؟ نفس قاهر است بر انسان، و بايد اين را هم بداند كه مبرّا من كلّ عيب بر فرض هم پيدا شود، آن جواهرى است كه در خزانه سلطان محفوظ و مضبوط است، به دست ماها نمى‏افتد، منتهاى خوبى رفيق براى ماها آن است كه محاسن او بر مساوى او غالب باشد. و نظر شخص هم بايد چه بر رفيق چه بر ديگرى اين باشد كه ببيند محسّناتى دارد از او ياد گيرد از روى شوق بر آن، اگر خودش آن صفت را فاقد باشد، نه اينكه در جستجوى قبايح او باشد، كما هو من عادات المنافقين. و همچنين در زبان و قلب هر دو بايد ساكت باشد سوءظنّى بر او نبرد، اگر محملى نتواند در عمل براى او قرار بدهد، حمل به سهو و نسيان كند. 🔹و حمل أفعال غير بر فساد و كشف أسرار و معايب او نزد مردم هو الحركة النّاشئة من الحقد و الحسد الباطنين لإمتلاء باطنه منهما فإذا إغتنما فرصة رشح الباطل من باطنه إلى ظاهره؛ زيرا كه از كوزه همان برون تراود كه در اوست. 📜تذكرة المتقين، ص 26 و 27 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنْ أَبِي شَيْبَةَ عَنِ الزُّهْرِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ: 🔸بِئْسَ الْعَبْدُ عَبْدٌ يَكُونُ ذَا وَجْهَيْنِ وَ ذَا لِسَانَيْنِ يُطْرِي أَخَاهُ شَاهِداً وَ يَأْكُلُهُ غَائِباً إِنْ أُعْطِيَ حَسَدَهُ وَ إِنِ ابْتُلِيَ خَذَلَهُ. 🔹حضرت باقر (عليه السّلام) فرمود: چه بد بنده‌اي است آن بنده‏اى كه داراى دو رو و دو زبان است، در حضور برادرش او را ستايش كند (و يا در تمجيد او از حد بگذراند) و در پشت سر او را بخورد (و از او بدگوئى كند)، اگر دارا شود (و ثروتى به چنگ آورد) بر او رشك برد، و اگر گرفتار شود دست از يارى او بردارد. 📜الكافي، ج‏2، ص 343 @Arshiv_Gholam
اعلام عمومی ازدواج حضرت أمیر و حضرت صدیقه (سلام الله علیهما).pdf
379.7K
📣 جریان اعلام عمومی ازدواج حضرت أمیر و حضرت صدّیقة (سلام اللّه علیهما) در شهر مدینه 📜دلائل الإمامة، ص 88 @Arshiv_Gholam
💠 علّامه أمینی (رحمه اللّه) بعد ذکر ۱۱۰ صحابی به عنوان راوی واقعه‌ی غدیر می‌فرمایند: 🔻اين‌ها يكصد و ده تن از بزرگان ياران (صحابه) پيغمبر (صلّى اللّه عليه و آله) هستند كه روايت آن‌ها را درباره داستان غدير خم يافته‏ايم، و شايد آنچه به دست نياورده‏ايم خيلى بيشتر از اين‌ها باشد و طبيعت حال (نظر به خصوصياتى كه در اجتماع غدير خم وجود داشته) ايجاب مي‌كند كه راويان حديث مزبور چندين برابر نامبردگان باشند. زيرا آنان كه در آن روز به اين داستان گوش فرا داده و آن را درك نموده‏اند زياده بر يكصد هزار تن بوده‏اند و بالطّبع اين گروه عظيم پس از بازگشت به اوطان خود همه از اين واقعه سخن رانده‏اند، همان‌طور كه هر مسافرى پس از عود به وطن، آنچه از حوادث مهمّ و غير عادى در طى مسافرت ديده به كسان و دوستان خود بيان مي‌كند، آرى اين گروه عظيم هم چنين بوده‏اند. و اين داستان تاريخى و مهمّ را همگى بازگو كرده‏اند. 🔻منتهى آناني كه كينه‏هائى در دل داشته‏اند، حقد درونى آن‌ها مانع بوده از اينكه اين داستان مهمّ را از آن‌ گروه بسيار نقل و إشاعه دهند! بنابراين، اين تعداد كه نام آن‌ها برده شد، از جمله اشخاصى هستند كه اين واقعه را از آن‌جماعت نقل نموده‏اند، و چه بسيار كسانى هم كه پس از درك اين مجمع بزرگ و شنيدن اين امر مهمّ قبل از آنكه به وطن و مسكن خود برسند و يا پيش از آنكه موفّق به بيان مشهودات و مسموعات خود شوند، دست حوادث آن‌ها را نابود ساخته، يا در بيابان‏ها و پهنه صحراى حجاز مرگ گريبانشان را گرفته و يا سوانح و حوادث گوناگون‏ آن‌ها را از يادآورى و بيان اين خاطره بزرگ باز داشته. 🔻و در روايت زيد بن أرقم تلويحاً به اين معنى اشاره شده كه قسمتى از حاضرين در آن‌ روز و در آن‌ مكان از جمله صحرانشينان بوده كه سخنى از آنان در دسترس ديگران قرار نگرفته و منشأء نشر و اسناد اين خبر واقع نشده‏اند و با همه اين امور و عوائق و موانع در اثبات تواتر اين حديث آنچه كه به آن دست يافته و ذكر نموديم كافى است. علّامه عبدالحسین أمینی 📖ترجمه الغدیر، ج۱، ص ۱۱۱ و ۱۱۲ @Arshiv_Gholam
♨️ أبو ودّاك گويد چون در نخيله مردم از گرد على پراكنده شدند، على به كوفه در آمد و آنان را پى‏درپى به جهاد با مردم شام فراخواند، تا سال به سر آمد و جنگ آن سال باطل گرديد. ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 29 @Arshiv_Gholam
جریان شناسی اصحاب حدیث، امیرخانی.pdf
334K
💥جریان شناسی أصحاب حدیث 🔰 جریان شناسی أصحاب حدیث از ابتدای شکل‌گیری تا دوران إقتدار أشاعره ✍ استاد علی امیرخانی @Arshiv_Gholam
یاربّ اگرچه قهر تو باشد سزای ما پاسخ بده دوباره به یا ربّنای ما تنبیه کن که گریه‌ی ما را در آوری جوری بزن بلند شود ناله های ما ما دست از صدا زدنت پس نمی‌کشیم حتّی بدت بیاید اگر از صدای ما یاربّ! چه حیف از تو که ما بنده‌ات شدیم أمّا چه خوب شد که تو هستی خدای ما ما توبه می‌کنیم و به تو قول می‌دهیم أصلاً ولی حساب نکن بر وفای ما کوچک شمرده‌ایم گناه کبیره را چون عفو تو بزرگ‌تر است از خطای ما هرگز به پای عفو تو جرمی نمی‌رسد هرچه گناه هم بنویسند پای ما ما مدّعی شدیم جهنّم نمی‌رویم راضی نشو خراب شود ادّعای ما روزی که دوستان همه با ما غریبه‌اند تنها امید ما تویی ای آشنای ما یاربّ! اگر که آل علی را نداشتیم نزد تو مستجاب نمی‌شد دعای ما ماندم چه حکمت است مهیّا نمی‌شود اسبابِ رفتنِ سفر کربلای ما ما کم گذاشتیم برای تو یا حسین أمّا نشد تو کم بگذاری برای ما خدمتگزار خوب نبودیم یا حسین خدمتگزار خوب نیاری به جای ما یاربّ به حقّ فاطمه با مژده ظهور پایان بده به غصّه بی‌انتهای ما «آرش براری» @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
johar-mishod-1401.mp3
1.7M
🎙چه کوثری🎙 🔰 کربلایی حسین طاهری @Arshiv_Gholam
4_5920032163159346738.mp3
19.06M
🎙کیست جز او...🎙 🔰 کربلایی علی کرمی @Arshiv_Gholam
enc_16723301451699729539720.mp3
8.96M
🎙یکی اینجا دلش تنگه🎙 🔰 کربلایی جواد مقدم @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️ فعّالیت منافقان انواع و اقسامی داشت؛ از آن جمله این بود که مطلبی مطرح می‌کردند تا در ذهن مسلمانان نسبت به پیامبر و قرآن حالت تردید ایجاد نمایند. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 424 @Arshiv_Gholam
روضه خانگی - حضرت عباس(ع) - 1294.mp3
11.01M
🎙اوّل حکایت از پسر مرتضی کنند🎙 🔰 کربلایی علی کرمی @Arshiv_Gholam
-9113~1.MP3
2.49M
🎙از چه من دیوانه🎙 🔰 کربلایی نریمان پناهی 🗓 صوت های قدیمی @Arshiv_Gholam