eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عَلِيٌّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ هَارُونَ بْنِ الْجَهْمِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سُلَيْمَانَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ: 🔸إِنَّ أَبِي نَظَرَ إِلَى رَجُلٍ وَ مَعَهُ ابْنُهُ يَمْشِي وَ الِابْنُ مُتَّكِئٌ عَلَى ذِرَاعِ الْأَبِ قَالَ فَمَا كَلَّمَهُ أَبِي (علیه السّلام) مَقْتاً لَهُ حَتَّى فَارَقَ الدُّنْيَا. 🔹حضرت باقر (عليه السّلام) فرمود: پدرم به مردى نگاه كرد كه پسرش به همراه او بود و به شانه پدرش تكيه داده بود، پدرم به خاطر بدى كارش با آن پسر سخن نگفت تا از دنيا رفت. 📜الكافي، ج‏2، ص 349 @Arshiv_Gholam
♦️ولایت از ریشه "ولی" به معنای مطلق پیوند و ارتباط و بستگی است. ولایت یک شیء با شیئی دیگر، به این معناست که آن دو شیء، به هم بسته اند و به یکدیگر گره خورده اند و با یکدیگر پیوند مدام دارند؛ منتها چون انواع پیوندها و بستگی های بین دو نفر، مختلف است، موارد استعمال کلمه ولایت هم مختلف می‌شود. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 462 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خودتحقیری کلاس نیست، نشانه‌ی جهل است🎥 🔰 حتما از این کلیپ‌ها در شهر خودتون تولید کنید و به ادمین کانال خوش‌خبر @gooodnews_ir بفرستید... @Arshiv_Gholam
4_5947552956382450591.ogg
1.64M
🎙به زلیخا بنویسید که یوسف بلد است🎙 🔰 حاج منصور ارضی @Arshiv_Gholam
🔰در ادامه‌ی آداب رفاقت... 4⃣ الرّابع اينكه از دعا و زيارات و قربات براى او مضايقه نداشته باشد، زيرا كه دعا به او در واقع دعا به خودش است، چه در حيات او و چه در ممات او. 🔺حديث نبوى (صلّى اللّه عليه و آله) است كه براى هركس دعا كنى ملك مى‏گويد «و لك مثل ذلك». پس نبايد از اين كار كوتاهى ورزد. 📜تذكرة المتقين، ص 31 @Arshiv_Gholam
🔰وَ حَدَّثَنِي أَبُو الْحُسَيْنِ مُحَمَّدُ بْنُ هَارُونَ بْنُ مُوسَى التَّلَّعُكْبَرِيُّ، قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي، قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ مَهْدِيٍّ، قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي، قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ مُوسَى الرِّضَا، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ جَدِّهِ جَعْفَرٍ، عَنْ أَبِيهِ الْبَاقِرِ (عَلَيْهِمُ السَّلَامُ)، قَالَ حَدَّثَنِي جَابِرُ ابْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيُّ، قَالَ: 🔸لَمَّا كَانَتِ اللَّيْلَةُ الَّتِي أَهْدَى فِيهَا رَسُولُ اللَّهِ فَاطِمَةَ إِلَى عَلِيٍّ (عَلَيْهِمْ السَّلَامُ)، دَعَا بِعَلِيٍّ فَأَجْلَسَهُ عَنْ يَمِينِهِ، وَ دَعَا بِهَا (عَلَيْهَا السَّلَامُ) فَأَجْلَسَهَا عَنْ شِمَالِهِ، ثُمَّ جَمَعَ رَأْسَيْهِمَا، ثُمَّ قَامَ، وَ قَامَا وَ هُوَ بَيْنَهُمَا، يُرِيدُ مَنْزِلَ عَلِيٍّ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، فَكَبَّرَ جَبْرَئِيلُ فِي الْمَلَائِكَةِ، فَسَمِعَ النَّبِيُّ التَّكْبِيرَ، فَكَبَّرَ وَ كَبَّرَ الْمُسْلِمُونَ، وَ هُوَ أَوَّلُ تَكْبِيرٍ كَانَ فِي زِفَافٍ، فَصَارَتْ سُنَّةً. 📜دلائل الإمامة، ص 102 @Arshiv_Gholam
1401.11.2-04(moghaddam).mp3
3.48M
🎙از همان بدو تولّد ز همه سر بودی🎙 🔰 کربلایی سعید مقدّم @Arshiv_Gholam
MaktabolHosein 14011030 (14) (1).mp3
1.01M
🎙نوای حسین آقام🎙 🔰 کربلایی نریمان پناهی @Arshiv_Gholam
4_5861896014121665842.mp3
17.88M
🎙شب آرزوها، بازم بیقرارم🎙 🔰 کربلایی سیّد رضا نریمانی @Arshiv_Gholam
چه كرده اى كه جهان در تب.mp3
2.33M
🎙چه کرده‌ای که جهان در تب تو می‌سوزد🎙 🔰 کربلایی نریمان پناهی 🗓 صوت های قدیمی @Arshiv_Gholam
شور-هر کسی نمیتونه ...mp3
2.41M
🎙هر کسی نمی‌تونه پا بذاره تو هیئت🎙 🔰 کربلایی حسن عطایی @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک کوزه ی بی آب، از دریا چه میداند یک مشت خاک از غربت صحرا چه میداند یک سائل بیچاره از آقا چه میداند از چهارده خورشید عقل ما چه میداند ما دور از "قدریم" "إنّا" را نمی‌فهمیم "الحق که پایینیم و بالا را نمی فهمیم" هر کس که در این خانه قنبر شد پشیمان نیست کارگر اولاد حیدر شد پشیمان نیست از خاک بود و عاقبت زر شد پشیمان نیست جاروکش صحنی معطّر شد پشیمان نیست این روزها باید رضا آباد ساکن بود یعنی میان صحن گوهرشاد ساکن بود نُه بار می‌گیریم ذکر یارضا و بعد نُه بار می‌چرخیم در صحن و سرا و بعد نُه بار می‌سازیم راهی تا شما و بعد نُه بار می‌آییم تا عرش خدا و بعد شاید سحر باب الجوادت روی ما وا شد "أولادنا أکبادنا" امروز معنا شد گفتم جواد، از بند بند شعر رحمت ریخت از چشم های سائلم اشک خجالت ریخت گفتم جواد و بر دعاهایم اجابت ریخت آقا به این سفره نگاهی کرد و برکت ریخت گفتم جواد و باز هم لکنت شکستم داد بی معرفت بودن دوباره کار دستم داد ای حسرت سجّاده ها، یا ربّنای تو رفته ست تا به عرش أعلی ربّنای تو بوی علی دارد سحرها ربّنای تو توحید می‌گیریم ما، با ربّنای تو آقا بیا و نذر جدّت با گدا تا کن یک کاظمیّه در دل هر شیعه بر پا کن یک "إتّق اللّه" از تو، ایمان داشتن با من ابر کرامت از تو، باران داشتن با من شانه ز تو، زلف پریشان داشتن با من چه کرده این عشق کریمان داشتن با من که در خیالم کاظمینی می‌شوم هر روز در کاظمین تو حسینی می‌شوم هر روز دل دست تو دادیم پس دل بر نمی‌گردد ناقص نباشد تا که کامل بر نمی‌گردد بی جیره از این خانه سائل بر نمی‌گردد یعنی از اینجا بی فضائل بر نمی‌گردد این دفعه را آقا بیا سائل نوازی کن ویرانه‌ی قلب مرا آباد سازی کن همراه ماه امشب ستاره میرسد از راه و یک علی دارد دوباره میرسد از راه بر گنبدی سوّم مناره میرسد از راه شیری به شکل شیرخواره میرسد از راه این شاخه‌ی طوبی ثمر دارست از امشب بی بی رباب ما پسردارست از امشب این طفل کوچک می‌شود حیدر زمان جنگ شمشیر خود می‌سازد از حنجر زمان جنگ أصغر شد أمّا می‌شود أکبر زمان جنگ مانند مردان می‌سپارد سر زمان جنگ گهواره را معراج خواهد کرد این آقا دین را به خود محتاج خواهد کرد این آقا بر روی دستی خوش زبانی می‌کند روزی با گریه هایش خطبه خوانی می‌کند روزی قدّ سپاهی را کمانی می‌کند روزی از سنگر دین پاسبانی می‌کند روزی شش ماهه است أمّا سوی پیکار خواهد رفت تا حدّ جان پای دفاع از یار خواهد رفت تیری به سرعت حنجرش را میزند بر هم یک جور می آید سرش را میزند بر هم أصلاً تمام پیکرش را میزند بر هم در خیمه قلب مادرش را میزند بر هم از گوش تا گوش سرش با تیر می‌پاشد لب با سه شعبه تا می‌شود درگیر، می‌پاشد رازی ز مدفون بودنش بیرون نمی‌آید کوری چشم دشمنش بیرون نمی‌آید یک نخ هم از پیراهنش بیرون نمی‌آید صد نیزه هم باشد تنش بیرون نمی‌آید دست امامی هست، پس دستی برابر نیست یعنی که نبش قبر شش ماهه میسّر نیست @Arshiv_Gholam
أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَسِّنِ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ أَبَانِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ حَدِيدِ بْنِ حَكِيمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: 🔸أَدْنَى الْعُقُوقِ أُفٍّ وَ لَوْ عَلِمَ اللَّهُ أَيْسَرَ مِنْهُ لَنَهَى عَنْهُ. 🔹حضرت صادق (عليه السّلام) فرمود: كمترين آزردن پدر و مادر گفتن أفّ است، و اگر خداوند چيزى را آسانتر (و کوچک‌تر) از آن مي‌دانست از آن نهى مي‌فرمود. 📜الكافي، ج‏2، ص 349 @Arshiv_Gholam
🔰مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ دَاوُدَ عَنْ أَبِي عَلِيٍّ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَمَّارٍ الْكُوفِيِّ قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ زُرَارَةَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ قَالَ: 🔸كُنَّا عِنْدَ الرِّضَا (علیه السّلام) وَ الْمَجْلِسُ غَاصٌّ بِأَهْلِهِ فَتَذَاكَرُوا يَوْمَ الْغَدِيرِ فَأَنْكَرَهُ بَعْضُ النَّاسِ، فَقَالَ الرِّضَا (علیه السّلام) حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ أَبِيهِ (علیهم السّلام) قَالَ: «إِنَّ يَوْمَ الْغَدِيرِ فِي السَّمَاءِ أَشْهَرُ مِنْهُ فِي الْأَرْض‏» 📜تهذيب الأحكام، ج‏6، ص 24 @Arshiv_Gholam
🔰در ادامه‌ی آداب رفاقت... 5⃣ الخامس اينكه باوفا باشد، كه از جمله علامات وفا آن است كه بعد از موت صديق بايد قائم به حوائج اهل و عيال و أولاد و صديق او باشد، و دوستان او را إكرام نمايد، و لذا كان رسول اللّه (صلّی اللّه علیه و آله) يكرم عجوزا كانت تأتيه أيّام خديجة. 🔻و همچنين از آثار وفا آنكه اگر شأنش مرتفع شد و جاهش عظيم گرديد حالت تواضع را نسبت به او تغيير ندهد، بل به طريق سلوك اوّليه باقى باشد. 🔻و من كمال الوفاء أيضاً الجزع من فراقه، و اين بود كه مجتبى (سلام اللّه عليه) گريه مى‏كردند در حال شهادت، از وجه آن سؤال شد، فرمودند ما حصلش: «من فرقة الاحبّة و هول المطّلع». 📜تذكرة المتقين، ص 31 و 32 @Arshiv_Gholam
♦️مؤمنان راستین، ضدّ هم کار نمی‌کنند؛ بر خلاف زمان ما که مؤمنان چنین نیستند و با اینکه عمل هر دو مثبت است، هر کدام دیگری را نفی می‌کند و همدیگر را از بین می‌برند. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 465 @Arshiv_Gholam