eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
یک کوزه ی بی آب، از دریا چه میداند یک مشت خاک از غربت صحرا چه میداند یک سائل بیچاره از آقا چه میداند از چهارده خورشید عقل ما چه میداند ما دور از "قدریم" "إنّا" را نمی‌فهمیم "الحق که پایینیم و بالا را نمی فهمیم" هر کس که در این خانه قنبر شد پشیمان نیست کارگر اولاد حیدر شد پشیمان نیست از خاک بود و عاقبت زر شد پشیمان نیست جاروکش صحنی معطّر شد پشیمان نیست این روزها باید رضا آباد ساکن بود یعنی میان صحن گوهرشاد ساکن بود نُه بار می‌گیریم ذکر یارضا و بعد نُه بار می‌چرخیم در صحن و سرا و بعد نُه بار می‌سازیم راهی تا شما و بعد نُه بار می‌آییم تا عرش خدا و بعد شاید سحر باب الجوادت روی ما وا شد "أولادنا أکبادنا" امروز معنا شد گفتم جواد، از بند بند شعر رحمت ریخت از چشم های سائلم اشک خجالت ریخت گفتم جواد و بر دعاهایم اجابت ریخت آقا به این سفره نگاهی کرد و برکت ریخت گفتم جواد و باز هم لکنت شکستم داد بی معرفت بودن دوباره کار دستم داد ای حسرت سجّاده ها، یا ربّنای تو رفته ست تا به عرش أعلی ربّنای تو بوی علی دارد سحرها ربّنای تو توحید می‌گیریم ما، با ربّنای تو آقا بیا و نذر جدّت با گدا تا کن یک کاظمیّه در دل هر شیعه بر پا کن یک "إتّق اللّه" از تو، ایمان داشتن با من ابر کرامت از تو، باران داشتن با من شانه ز تو، زلف پریشان داشتن با من چه کرده این عشق کریمان داشتن با من که در خیالم کاظمینی می‌شوم هر روز در کاظمین تو حسینی می‌شوم هر روز دل دست تو دادیم پس دل بر نمی‌گردد ناقص نباشد تا که کامل بر نمی‌گردد بی جیره از این خانه سائل بر نمی‌گردد یعنی از اینجا بی فضائل بر نمی‌گردد این دفعه را آقا بیا سائل نوازی کن ویرانه‌ی قلب مرا آباد سازی کن همراه ماه امشب ستاره میرسد از راه و یک علی دارد دوباره میرسد از راه بر گنبدی سوّم مناره میرسد از راه شیری به شکل شیرخواره میرسد از راه این شاخه‌ی طوبی ثمر دارست از امشب بی بی رباب ما پسردارست از امشب این طفل کوچک می‌شود حیدر زمان جنگ شمشیر خود می‌سازد از حنجر زمان جنگ أصغر شد أمّا می‌شود أکبر زمان جنگ مانند مردان می‌سپارد سر زمان جنگ گهواره را معراج خواهد کرد این آقا دین را به خود محتاج خواهد کرد این آقا بر روی دستی خوش زبانی می‌کند روزی با گریه هایش خطبه خوانی می‌کند روزی قدّ سپاهی را کمانی می‌کند روزی از سنگر دین پاسبانی می‌کند روزی شش ماهه است أمّا سوی پیکار خواهد رفت تا حدّ جان پای دفاع از یار خواهد رفت تیری به سرعت حنجرش را میزند بر هم یک جور می آید سرش را میزند بر هم أصلاً تمام پیکرش را میزند بر هم در خیمه قلب مادرش را میزند بر هم از گوش تا گوش سرش با تیر می‌پاشد لب با سه شعبه تا می‌شود درگیر، می‌پاشد رازی ز مدفون بودنش بیرون نمی‌آید کوری چشم دشمنش بیرون نمی‌آید یک نخ هم از پیراهنش بیرون نمی‌آید صد نیزه هم باشد تنش بیرون نمی‌آید دست امامی هست، پس دستی برابر نیست یعنی که نبش قبر شش ماهه میسّر نیست @Arshiv_Gholam
أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَسِّنِ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ أَبَانِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ حَدِيدِ بْنِ حَكِيمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: 🔸أَدْنَى الْعُقُوقِ أُفٍّ وَ لَوْ عَلِمَ اللَّهُ أَيْسَرَ مِنْهُ لَنَهَى عَنْهُ. 🔹حضرت صادق (عليه السّلام) فرمود: كمترين آزردن پدر و مادر گفتن أفّ است، و اگر خداوند چيزى را آسانتر (و کوچک‌تر) از آن مي‌دانست از آن نهى مي‌فرمود. 📜الكافي، ج‏2، ص 349 @Arshiv_Gholam
🔰مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ دَاوُدَ عَنْ أَبِي عَلِيٍّ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَمَّارٍ الْكُوفِيِّ قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ زُرَارَةَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ قَالَ: 🔸كُنَّا عِنْدَ الرِّضَا (علیه السّلام) وَ الْمَجْلِسُ غَاصٌّ بِأَهْلِهِ فَتَذَاكَرُوا يَوْمَ الْغَدِيرِ فَأَنْكَرَهُ بَعْضُ النَّاسِ، فَقَالَ الرِّضَا (علیه السّلام) حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ أَبِيهِ (علیهم السّلام) قَالَ: «إِنَّ يَوْمَ الْغَدِيرِ فِي السَّمَاءِ أَشْهَرُ مِنْهُ فِي الْأَرْض‏» 📜تهذيب الأحكام، ج‏6، ص 24 @Arshiv_Gholam
🔰در ادامه‌ی آداب رفاقت... 5⃣ الخامس اينكه باوفا باشد، كه از جمله علامات وفا آن است كه بعد از موت صديق بايد قائم به حوائج اهل و عيال و أولاد و صديق او باشد، و دوستان او را إكرام نمايد، و لذا كان رسول اللّه (صلّی اللّه علیه و آله) يكرم عجوزا كانت تأتيه أيّام خديجة. 🔻و همچنين از آثار وفا آنكه اگر شأنش مرتفع شد و جاهش عظيم گرديد حالت تواضع را نسبت به او تغيير ندهد، بل به طريق سلوك اوّليه باقى باشد. 🔻و من كمال الوفاء أيضاً الجزع من فراقه، و اين بود كه مجتبى (سلام اللّه عليه) گريه مى‏كردند در حال شهادت، از وجه آن سؤال شد، فرمودند ما حصلش: «من فرقة الاحبّة و هول المطّلع». 📜تذكرة المتقين، ص 31 و 32 @Arshiv_Gholam
♦️مؤمنان راستین، ضدّ هم کار نمی‌کنند؛ بر خلاف زمان ما که مؤمنان چنین نیستند و با اینکه عمل هر دو مثبت است، هر کدام دیگری را نفی می‌کند و همدیگر را از بین می‌برند. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 465 @Arshiv_Gholam
🔰شعبى گويد به رحبه در آمدم. پسركى بودم در ميان ديگر پسركان. علىّ بن أبى طالب را ديدم كه ميان دو كپه زر و سيم ايستاده بود و تازيانه‏اى سبك در دست داشت كه مردم به آن دور مى‏كرد. آنگاه به سمت آن اموال رفت و آن را ميان مردم تقسيم كرد تا هيچ از آن باقى نماند. على (علیه السّلام) خود با دست خالى به خانه بازگرديد. من به نزد پدرم رفتم و گفتم: نمى‏دانم كه امروز بهترين مردم را ديده‏ام يا احمق‏ترين آن‌ها را. پدرم گفت: پسرم كه را ديده‏اى؟ گفتم أميرالمؤمنين على (عليه السّلام) را و آنچه ديده بودم به شرح بازگفتم. پدرم گريست و گفت: اى پسر، بهترين مردم را ديده‏اى. ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 34 @Arshiv_Gholam
‼️برخی از آدم‌ها، گاهی معتقد به جدایی دین از سیاست و گاهی معتقد به عدم جدایی دین از سیاست هستند‼️ چرا واقعا⁉️ @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰در بيت المال چند سوزن بزرگ و كوچك بود. گفت اينها را هم تقسيم كنيد. مردم گفتند ما را نيازى به آن‌ها نيست، و رسم او چنان بود كه كارگزارانش هر چه مى‏فرستادند مى‏پذيرفت. على (علیه السّلام) گفت سوگند به كسى كه جانم به دست اوست بايد بد و خوبش با هم بستانيد. 🔺عبد الرّحمن بن عجلان برجمى از جدّه‏اش روايت مى‏كند كه‌على حتّى حبوبات و خردل و زيره را ميان ما تقسيم مى‏كرد و از اين قبيل. ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 34 @Arshiv_Gholam
♦️عالم شدن در جامعه اسلامی فرض عینی است. اسلام اجازه نمی‌دهد که عدّه‌ای جاهل بمانند و خوب و بد را نشناسند و دنبال آن نروند و خود را به خمودگی بزنند. همه ما باید از معارف کلّی اسلام و از اصول اسلامی آگاهی داشته باشیم...علم، شرط وجوب نیست؛ بلکه شرط واجب است. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 470 @Arshiv_Gholam
🔰در ادامه‌ی آداب رفاقت... 6⃣ السّادس اينكه امر را بر او سهل بگيرد و او را به كلفت نيندازد مهما أمكن، كه اگر توقّعات فوق‏العاده از وى نمود هم او به خلاف مى‏افتد هم اين، بل يكون القصد من محبّته هو آلة بالتّبرّك بدعائه و الإستيناس من لقائه و الإستعانة على دينه و التّقرّب إليه تعالى بتحمّل اعبائه و قضاء حوائجه و أمثال ذلك من الأمور المستحسنة شرعا. 💠 و از اينجاست كه گفته شده إذا وقعت الكلفة بطلت الألفة. 🔺پس محصّل مجموع اين كلمات آنكه بايد هميشه طرف خود را إصلاح كنى و عيب را به طرف خود ببرى، نه بالاى ديگرى بگذارى، و از او توقّع خوبى كنى و خود را فراموش نمائى، مرد آنست كه حياء او غالب بر شهوتش باشد، و مهربانى او بالنّسبه به مردم غالب بر حسدش باشد و عفو او غالب بر كينه‏اش باشد، بارى (ترسم آزرده شوى ورنه سخن بسيار است). 📜تذكرة المتقين، ص 32 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: 🔸كَفَرَ بِاللَّهِ مَنْ تَبَرَّأَ مِنْ نَسَبٍ وَ إِنْ دَقَّ. 🔹ابوعبداللَّه صادق (علیه السّلام) فرمودند: هر كسى كه از نژاد و تبار خود بيزارى بجويد، گر چه نژاد و تبارش پست و بى‏مايه باشند، به خالق بشريّت كافر شده است. 💎شرح: بيزارى از نژاد و نسب به اين صورت است كه مى‏گويد من ننگ دارم كه از نسل فلانى هستم. و يا مى‏گويد من عار دارم كه خود را از فلان عشيره بدانم. اين گونه بيزارى نخوت آميز، اعتراضى است كه بر دستگاه آفرينش وارد مى‏شود و در سر حدّ كفر و طغيان است. بر اساس همين مبنى تحقير كردن افراد بشر به خاطر نژاد و تبارشان نيز كار نابخردان بى‏ايمان است. 📜الكافي، ج‏2، ص 350 @Arshiv_Gholam
4_5951823081587608562.mp3
6.96M
🎙مهر تو بود قبولی صوم و صلاة🎙 🔰 کربلایی علی کرمی @Arshiv_Gholam
آبرودار سلام.mp3
12.37M
🎙آبرودار سلام🎙 🔰 کربلایی روح اللّه رحیمیان @Arshiv_Gholam
4.11.1401[4] Zamine.mp3
13.64M
🎙با من پر بزن بیا🎙 🔰 کربلایی علی اکبر حائری @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥إن شاء اللّه زیاد بگویید🎥 🔰حضرت استاد فقیهی 🔺وَلَا تَقُولَنَّ لِشَيۡءٍ إِنِّي فَاعِلٞ ذَٰلِكَ غَدًا🔆إِلَّآ أَن يَشَآءَ ٱللَّهُۚ وَٱذۡكُر رَّبَّكَ إِذَا نَسِيتَ وَقُلۡ عَسَىٰٓ أَن يَهۡدِيَنِ رَبِّي لِأَقۡرَبَ مِنۡ هَٰذَا رَشَدٗا (سوره‌ی کهف، آیه‌ی ۲۳ و ۲۴)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: 🔸قَالَ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) لِيَأْذَنْ بِحَرْبٍ مِنِّي مَنْ آذَى عَبْدِيَ الْمُؤْمِنَ وَ لْيَأْمَنْ غَضَبِي مَنْ أَكْرَمَ عَبْدِيَ الْمُؤْمِنَ، وَ لَوْ لَمْ يَكُنْ مِنْ خَلْقِي فِي الْأَرْضِ فِيمَا بَيْنَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ إِلَّا مُؤْمِنٌ وَاحِدٌ مَعَ إِمَامٍ عَادِلٍ لَاسْتَغْنَيْتُ بِعِبَادَتِهِمَا عَنْ جَمِيعِ مَا خَلَقْتُ فِي أَرْضِي وَ لَقَامَتْ سَبْعُ سَمَاوَاتٍ وَ أَرَضِينَ بِهِمَا وَ لَجَعَلْتُ لَهُمَا مِنْ إِيمَانِهِمَا أُنْساً لَا يَحْتَاجَانِ إِلَى أُنْسِ سِوَاهُمَا. 🔹از هشام بن سالم، گويد شنيدم امام صادق (علیه السّلام) مى‏فرمود: خدای (عزّ و جلّ) می‌فرمايد بايد به جنگ با من إعلام شود (به جنگ با من برخواسته است) هر كه بنده مؤمن مرا آزارد و بايد از خشمم آسوده باشد هر كه بنده مؤمنم را گرامى دارد؛ 🔹و اگر در روى زمين از مشرق تا مغرب از خلایق، آفريده‏اى نباشد جز يك مؤمن به همراه پيشواى عادلى، من به عبادت آن‌ها از هر آنچه در زمين آفريدم بى‏نياز باشم و هفت آسمان و زمين‏ها به خاطر آن‌ها بر پا باشند و از ايمانشان براى آن‌ها آرامشى مقرّر سازم كه نيازمند به آرامش ديگرى نباشند. 📜الكافي، ج‏2، ص 350 @Arshiv_Gholam
♦️حالت انقلابی به معنی برداشتن نیزه و شمشیر نیست؛ بلکه به معنای باقی ماندن آن ارکان و شرایطی است که ضامن بقای فکر و هدف پیامبر اکرم (صلّی اللّه علیه و آله) در جامعه است و به پایداری این وضعیت کمک می‌کند. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 474 @Arshiv_Gholam