eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
شانه می‌زد تا به گیسوی علی، بنت أسد می‌شنید از هر سرِ مو «قل هو اللّه أحد» مست شد از عطر جاری در هوای خانه‌‌اش به! چه عطری! خوش به حال شانه و دندانه‌اش شانه می‌زد حلقه حلقه، شانه می‌زد مو به مو مو به مو، توحید حقّ و حلقه حلقه، سِرّ هو می‌رسند عشّاق حقّ و حلقه بر در می‌زنند حلقه بر این در، فقط با عشق حیدر می‌زنند عالمی چون کعبه، از حیرت، دهانش باز شد با محمّد، «یاعلی گفتیم و عشق آغاز شد» مانده سر در آوریم از کار این گیسو، هنوز از هزاران نکته‌ی باریک تر از مو، هنوز عاشق تیغ تو را، با هر خم ابرو چه کار؟ مست را با نکته‌ی باریک‌تر از مو، چه کار؟ پیچ و تاب راه عشق، از پیچ و تاب زلف توست ﻟﻴﻠﺔ القدر، آن هزارش، با حسابِ زلف توست یا علی! دستان تو، کاری خدایی کرده است عالمی را ﻟﻴﻠﺔ الزّلفت، هوایی کرده است آن صراطی را که گفت أحمد، زِ مو نازک‌تر است در معاد عاشقان، یک تار موی حیدر است سرّ «سبحان الّذی أسرا»، شبِ گیسوی توست آیه‌ی «إنّا فتحنا»، نقش بر بازوی توست تیغِ کج، شد عاشقانت را «صراط المستقیم» یک دعا ما را ست، آن هم «یا علیّ و یا عظیم» من نه آن اللّهی‌ام، مولا! نه این اللّهی‌ام جای من، امن است در ایمان، «امین اللّهی‌»ام عاقلان در مکّه، گرمِ علم و آگاهی شدند عاشقان وجه ربّ، سوی نجف راهی شدند ساقیِ بزمِ «سَقاهُم رَبُّهُم» هستی، علی‌! از همان روزی که پیمان، پایِ خُم بستی، علی! می‌‌کِشاند باز ما را عاشقی، سوی جنون در هوایت، می‌شویم «السّابقونَ السّابقون» می‌شویم السّابقون، در عشقِ تو مولا! به صف می‌شویم السّابقون، از شوقِ ایوان نجف «قاسم صرافان» @Arshiv_Gholam
♦️ما از آیات مورد بحث، اصلی از اصول اسلامی را به دست می‌آوریم، و آن اینکه، مسلمانان نباید نسبت به کافران پیوستگی و وابستگی پیدا کنند؛ حتّی در دقیق ترین و لطیف ترین نوع وابستگی، یعنی وابستگی عاطفی؛ چرا که آن گام نخست است که مسلمان را در جبهه کفر وارد می‌کند. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 710 @Arshiv_Gholam
🎥امام رضا جان🎥 🔰 دلبر ما از نظر دور است... @Arshiv_Gholam
🔰قال الصّادق (علیه السّلام): إذا أردتَ العلم الصحيح، فعندنا أهل البيت. 🔹اگر طالب علم صحيح هستى نزد ما أهل‌بيت است. 📜وسائل الشيعة، ج ۲۷، ص ۷۲ 📌 مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (علیه السّلام) 📌تحت اشراف آیت اللّه مکارم شیرازی (دام ظلّه) 📌 از میان دانش آموزان نخبه و با انگیزه پایه های هشتم و نهم و دهم متوسّطه، طلبه می‌پذیرد. 🌐 کانال معرفی مدرسه: @EHasanHQom 📝 ثبت نام اولیه: @shbathaei ✍ پاسخ به سوالات: @rafieipour1398 📞 شماره تماس: 02537841007 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰چگونه به کتاب‌خوانی عادت کنیم؟ 🛑 گاهی می‌بینید یک نفر پای تلویزیون نشسته و منتظر یک فیلم است. تلویزیون آگهی تبلیغاتی پخش می‌کند و گاهی پخش تبلیغات بیست دقیقه طول می‌کشد. یک‌وقت است کسی به آن تبلیغات احتیاج دارد؛ أمّا کسی که احتیاج ندارد آگهی‌‌های تبلیغاتی را ببیند، این بیست دقیقه را چرا بی‌کار بنشیند!؟ یک کتاب دمِ دستش باشد؛ بردارد و بیست دقیقه مطالعه کند. اگر مردم ما عادت کنند که از این وقت‌های ضایع‌شونده برای مطالعه‌ی کتاب استفاده کنند، جامعه خیلی پیش خواهد رفت و فرهنگ کشور، خیلی ترقی خواهد کرد. نائب المهدی امام خامنه‌ای (حفظه اللّه) ۱۳۷۵/۲/۲۲ @Arshiv_Gholam @lenzesargardan
48.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥صعود چهل ساله🎥 💠 مگه جمهوری اسلامی تو این ۴۴ سال واسه این کشور چکار کرده؟ 🔰دیگه بدون دلیل از ج.ا حرف نزن... 🔹نشر دهید... @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ بُكَيْرٍ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ: 🔸إِنَّ أَقْرَبَ مَا يَكُونُ الْعَبْدُ إِلَى الْكُفْرِ أَنْ يُوَاخِيَ الرَّجُلُ الرَّجُلَ عَلَى الدِّينِ فَيُحْصِيَ عَلَيْهِ عَثَرَاتِهِ وَ زَلَّاتِهِ لِيُعَنِّفَهُ بِهَا يَوْماً مَا. 🔹امام باقر و (علیه السّلام)، فرمود: نزديكترين حالتی كه بنده به كفر دارد اين است كه با شخصی برادر دينى باشد و لغزش‌ها و خطاهاى او را شماره گيرد تا يك روزى او را بدان‌ها سرزنش كند. 📜الكافي، ج‏2، ص 355 @Arshiv_Gholam
🔰 ادامه‌ی آداب زیارت... 🔻مهما أمكن خدّام و مجاورين را مراعات نمايد به عطا و بخشش و احسان و آن‌ها را إكرام نمايد و در نظرش وقعى داشته باشند، هرچه از آن‌ها جفا ببيند، به شيرينى متحمّل شود، بداند از كه كشيده، در راه كه بوده، در بذل مال به آن‌ها مضايقه نكند و مشايخ و اهل‌ علمشان را بيشتر از همه تكريم و توقير نمايد، و در سختى و شدايد سفر از عمل خود منضجر و پشيمان نگردد، خصوصاً در مقام خوف از اعداء كه خودشان فرموده‏اند «ألا تحبّون أن تخافوا فينا؟»، و استعجال در مراجعت از مشاهد مشرّفه ننمايد، مهما أمكن توقّف كند... 📜تذكرة المتقين، ص 45 @Arshiv_Gholam
♨️ زيد بن وهب گويد جماعتى از مردم بصره نزد على (علیه السّلام) آمدند. در آن ميان مردى از رؤساى خوارج بود. او را جعد بن نعجه مى‏گفتند. درباره لباسش از او پرسيد كه چرا جامه‏اى بهتر نمى‏پوشد. ▫️گفت اين گونه لباس مرا از خودپسندى دورتر مى‏دارد و براى تأسّى كردن مسلمانان به من شايسته‏تر است. ▪️سپس آن خارجى گفت از خدا بترس، تو خواهى مرد. ▫️على (علیه السّلام) گفت خواهم مرد. نه به خدا، كشته مى‏شوم. ضربتى بر سرم فرود مى‏آيد و اين ريشم به خونم خضاب مى‏شود. و اين قضايى است كه خواهد رسيد و عهدى است ديرين و آنكه دروغ بندد نوميد شود. ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 44 @Arshiv_Gholam
♦️هر توبه عبد، محفوف است به دو توبه پروردگار؛ زیرا ابتدا خداوند به بنده خود نظر لطفی می‌کند و این نظر به صورت توفیق بنده در بنده اش جلوه می‌کند و رحمت و رأفت پروردگار است که انسان را به خط بازگشت به خدا می‌کشاند. 🔅هنگامی که بنده برگشت و از راه انحرافی خارج شد، خدا توبه او را قبول می‌کند و این توبه دوّم پروردگار است. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 714 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
3.mp3
37.27M
🎙 آقاجان حسین حسین آقاجان🎙 🔰 کربلایی علی کرمی 🗓 هیئت الزهراء (سلام اللّه علیها)، صبح روز ششم محرّم ۱۴۰۱ @Arshiv_Gholam
Nariman-har ki shod 1.mp3
5.52M
🎙هر کی آشفته‌ی یاره🎙 🔰 کربلایی نریمان پناهی 🗓 صوت های قدیمی @Arshiv_Gholam
4_5951885337138564042.mp3
5.38M
🎙ختم به خیرم می‌کنه🎙 🔰 کربلایی ابراهیم دادوند @Arshiv_Gholam
AudioCutter_980607(07).mp3
7.67M
🎙أخرج إلی العراق🎙 🔰کربلایی محمّد اکبری 🔻فخرج الحسين (عليه السّلام‏) من تحت ليلته هذه [الثانية] و هي ليلة الأحد ليومين بقيا من رجب سنة ستّين [من الهجرة] ببنيه و إخوته و بني أخيه و جلّ أهل بيته، إلّا محمّد بن الحنفيّة، و هو يتلو هذه الآية "فخرج منها خائفا يترقّب قال ربّ نجّني من القوم الظالمين"، فلمّا دخل مكّة تلا هذه الآية "فلمّا توجّه تلقاء مدين قال عسى ربّي أن يهدينا سواء السبيل". 📜وقعة الطف، ص 85 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همه رفتند و من جا ماندم اي دوست ز بخت بد به دنيا ماندم اي دوست چرا رفتي مرا با خود نبردي؟ ببين بعد از تو تنها ماندم اي دوست ببين از داغ تو خيلي شكستم شكستم كه چنين از پا نشستم شكسته دشمنت از بس دلم را چنان گشتم كه نشناسي كه هستم به يادت در نواي آب آبم چنان تو زير تيغ آفتابم تو راحت خفته اي در خانه ي قبر ولي من از غمت خانه خرابم لباس تو در آغوشم برادر صدايت مانده در گوشم برادر تو ماندي بي كفن بر خاك صحرا چگونه من كفن پوشم برادر ببين در ديده سوي ديدنم نيست توان دادن جان در تنم نيست چنان آبم نموده آتش تو گمانم جسم در پيراهنم نيست من وكابوس شمشير و تن تو تماشاي به غارت رفتن تو تو را سر نيزه ها بردند و مانده براي من فقط پيراهن تو سراسر نيزه مي‌بينم به خوابم سر و سرنيزه مي‌بينم به خوابم همين كه پلك بر هم مي گذارم تو را بر نيزه مي‌بينم به خوابم «محسن عرب‌ خالقی» @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): 🔸مَنْ أَذَاعَ فَاحِشَةً كَانَ كَمُبْتَدِئِهَا وَ مَنْ عَيَّرَ مُؤْمِناً بِشَيْ‏ءٍ لَمْ يَمُتْ حَتَّى يَرْكَبَهُ. 🔹حضرت صادق (عليه السّلام) فرمود رسول خدا (صلّی اللّه علیه و آله) فرموده است: هر کسی كه كار زشتى را فاش كند مانند كسى است كه آن را انجام داده، و هر كه مؤمنى را به خاطر چيزى سرزنش كند از دنیا نرود تا مرتكب آن شود. 📜الكافي، ج‏2، ص 356 @Arshiv_Gholam
⚖ نعمان بن سعد گويد على (علیه السّلام) به بازار مى‏رفت و تازيانه خود به دست مى‏گرفت و مى‏گفت: «بار خدايا به تو پناه مى‏برم از فسق و فجور و شرّ اين بازار» ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 45 @Arshiv_Gholam
🔰وَ ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُون‏ (سورة التوبة، آیة ۱۲۲) ♦️تفقّه در دین یقیناً به معنای به دست آوردن احکام شرعی نیست، بلکه بدین معناست که انسان در منطقه دین، آگاهی و فهمی به دست آورد...ابتدا باید اجزای دین را بشناسیم تا بدانیم کدام یک از آن‌ها مهم‌تر است و توصیه آیه به تفقّه در دین ناظر به تحصیل کدام یک از بخش‌های دین است. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 737 @Arshiv_Gholam