eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
💡وقتی دغدغه‌ها و اولویت‌های زندگی‌ ما غیر از دغدغه‌ها و اولویت‌های زندگی امام باشد، عاقبتمان شبیه عبیداللّه بن حرّ الجعفي خواهد شد. 👇مکالمه عبیداللّه با امام حسین (علیه السّلام) خواندنی است: 1⃣ گزارش اوّل... 🔻ثُمَّ سَارَ اَلْحُسَيْنُ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) حَتَّى نَزَلَ اَلْقُطْقُطَانِيَّةَ، فَنَظَرَ إِلَى فُسْطَاطٍ مَضْرُوبٍ فَقَالَ لِمَنْ هَذَا اَلْفُسْطَاطُ؟ فَقِيلَ لِعُبَيْدِ اَللَّهِ بْنِ اَلْحُرِّ اَلْحَنَفِيِّ [ اَلْجُعْفِيِّ ]، فَأَرْسَلَ إِلَيْهِ اَلْحُسَيْنُ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) فَقَالَ: «أَيُّهَا اَلرَّجُلُ إِنَّكَ مُذْنِبٌ خَاطِئٌ إِنَّ اَللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) آخِذُكَ بِمَا أَنْتَ صَانِعٌ إِنْ لَمْ تَتُبْ إِلَى اَللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فِي سَاعَتِكَ هَذِهِ فَتَنْصُرَنِي وَ يَكُونَ جَدِّي شَفِيعَكَ بَيْنَ يَدَيِ اَللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى»، فَقَالَ: يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ وَ اَللَّهِ لَوْ نَصَرْتُكَ لَكُنْتُ أَوَّلَ مَقْتُولٍ بَيْنَ يَدَيْكَ وَ لَكِنَّ هَذَا فَرَسِي خُذْهُ إِلَيْكَ فَوَ اَللَّهِ مَا رَكِبْتُهُ قَطُّ وَ أَنَا أَرُومُ شَيْئاً إِلاَّ بَلَغْتُهُ وَ لاَ أَرَادَنِي أَحَدٌ إِلاَّ نَجَوْتُ عَلَيْهِ فَدُونَكَ فَخُذْهُ؛ فَأَعْرَضَ عَنْهُ اَلْحُسَيْنُ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) بِوَجْهِهِ ثُمَّ قَالَ: «لاَ حَاجَةَ لَنَا فِيكَ وَ لاَ فِي فَرَسِكَ، (وَ مٰا كُنْتُ مُتَّخِذَ اَلْمُضِلِّينَ عَضُداً) وَ لَكِنْ فِرَّ فَلاَ لَنَا وَ لاَ عَلَيْنَا فَإِنَّهُ مَنْ سَمِعَ وَاعِيَتَنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ ثُمَّ لَمْ يُجِبْنَا كَبَّهُ اَللَّهُ عَلَى وَجْهِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ.» 📜 الأمالی (للصدوق)، ج ۱، ص ۱۵۰ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🪔 حوزه موظّف است که أوّلاً مفاهیم و معارف اسلام در همه عرصه‌ها را بیان کنید و ثانیاً این مفاهیم را نشر داده و تبیین نماید و از این مفاهیم دفاع فکری نموده و آن‌ها را در عرصه نظری صیانت کند و ثالثاً با تبلیغ و دعوتگری، در عمل و واقع از اسلام دفاع و آن را حفظ کند. 💎 مجموعه این سه محور، مأموریت اصلی حوزه در میان أمّت است. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) 📖 حوزه و بایسته‌ها، ص ۶۹ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔰 أبوالقاسم زید بن علیّ الفارسیّ، متوفّی قرن پنج، در کتاب خود مینویسد، صفت "بطین" که در مورد علیّ بن أبی طالب (علیه السّلام) نقل شده است به معنی کثرت علم اوست نه کثرت أکل ایشان: 📌ويقال: عظم بطنه كان دليلاً على كثرة علمه لا لكثرة أكله. 📜شرح حماسة أبي تمام للفارسي، ج2، ص311 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📎عبدالرّحمن بن عبدالسّلام الصّفوری، متوفّی قرن نه از کتاب الفصول المهمّة نقل میکند که علیّ بن أبی طالب (علیه السّلام) در خانه خدا متولّد شد و این فضیلتی است که خدا به ایشان اختصاص داده است: 🔻 ورأيت في الفصول المهمة في معرفة الأئمة بمكة المشرفة شرفها الله تعالى لأبي الحسن المالكي، أن عليا ولدته أمه بجوف الكعبة شرفها الله تعالى وهي ‌فضيلة ‌خصه ‌الله ‌تعالى بها. 📜نزهة المجالس و منتخب النفائس، ج2، ص159 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
♨️ ابن المغازلی، متوفّی قرن پنج هم روایتی از پیغمبر أکرم (صلّی الله علیه و آله) نقل میکند که حضرت ویژگی "الأنزع البطین" در مورد أمیرالمؤمنین (علیه السّلام) را معنی کردند: 🟢 قال رسول الله (صلّى الله عليه و سلّم): يا علي إنا الله عزّ و جلّ قد غفر لك و لأهلك و لشيعتك و لمحبّي شيعتك، فأبشر فإنّك ‌الأنزع ‌البطين، المنزوع من الشرك، البطين من العلم. 📜مناقب علي لابن المغازلي، ص467 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🧿 امروز دیگر مسئله بهشت و جهنّم برای بیشتر مردم اهمّیتی ندارد؛ چراکه جریان‌های مادی‌گرا باعث سیطره حس بر عقل انسان شده‌اند و کوته‌بینی بر انسان امروز غلبه دارد. 🧮 دیگر اندیشه بهشت و جهنّم آن أثر عظیمی را ندارد که پیش از این بر روی انسان می‌گذاشت؛ چون امروزه مادی‌گرایانه تربیت می‌شود، مادی‌گرایانه رشد می‌کند، بر اساس تعداد و ارقام محسوس و قابل شمارش بزرگ می‌شود و بر اساس منطق «سیلی نقد به از حلوای نسیه» زندگی می‌کند. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) 📖 حوزه و بایسته‌ها، ص ۷۵ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🧿 امروز دیگر مسئله بهشت و جهنّم برای بیشتر مردم اهمّیتی ندارد؛ چراکه جریان‌های مادی‌گرا باعث سیطره ح
💡این که بگوییم اسلام بیش از ماتریالیسم دیالکتیک مشکلات فقرا را حل می‌کند کافی نیست؛ چون این حرف، فقیر بدبخت را سیر نمی‌کند؛ بلکه باید به او نشان بدهیم اسلام نظامی اجرا شدنی است [و اگر تو] دنبال راهی می‌گردی که تو را سیر کند این راه _یعنی اسلام_ سیرت می‌کند. 🔑 این که قرآن تنها امری نظری، باشد برای حلّ مشکل امّت کافی نیست، بلکه باید به جامعه نشان بدهیم که این قرآن آماده اجراست، آماده است که مشکلات شما را در هر جا و در هر زمان حل کند و وارد زندگی شود. 🏮وقتی چنین چیزی را ارائه کنیم، می‌توان انتظار داشت که تعداد زیادی از مردم به سطح فداکاری و جانبازی برسند. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) 📖 حوزه و بایسته‌ها، ص ۷۸ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📛 حکم کسانی که با أمیرالمؤمنین (علیه السّلام) جنگیدند از جهت طهارت و نجاست: 👤امام خمینی (رحمه الله): 🔰 و أمّا سائر الطوائف من النصّاب بل الخوارج، فلا دليل على نجاستهم و إن كانوا أشدّ عذاباً من الكفّار، فلو خرج سلطان على أميرالمؤمنين (عليه السّلام) لا بعنوان التديّن، بل للمعارضة في الملك، أو غرض آخر، كعائشة و الزبير وطلحة ومعاوية وأشباههم، أو نصب أحد عداوة له أو لأحد من الأئمّة (عليهم السّلام) لا بعنوان التديّن، بل لعداوة قريش، أو بني هاشم، أو العرب، أو لأجل كونه قاتل ولده أو أبيه، أو غير ذلك، لا يوجب - ظاهراً - شيءٌ‌ منها نجاسة ظاهرية و إن كانوا أخبث من الكلاب و الخنازير؛ لعدم دليل من إجماع أو أخبار عليه. بل الدليل على خلافه؛ فإنّ‌ الظاهر أنّ‌ كثيراً من المسلمين بعد رسول اللّٰه (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) - كأصحاب الجمل وصفّين وأهل الشام وكثير من أهالي الحرمين الشريفين - كانوا مبغضين لأميرالمؤمنين و أهل بيته الطاهرين (صلوات اللّٰه عليهم) وتجاهروا فيه، ولم ينقل مجانبة أميرالمؤمنين و أولاده المعصومين (عليهم السّلام) و شيعته المنتجبين عن مساورتهم و مؤاكلتهم و سائر أنواع العشرة. 🔱 عایشه و طلحه و زبیر و معاویه و...که با أمیرالمؤمنین (عليه السّلام) جنگیدند (نجس نیستند، اگرچه) از سگ‌ها و خوک‌ها خبیث‌ترند! 📚کتاب الطهاره، ج 3، ص 482 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
💡وقتی دغدغه‌ها و اولویت‌های زندگی‌ ما غیر از دغدغه‌ها و اولویت‌های زندگی امام باشد، عاقبتمان شبیه عب
⚠️حقیقت این است که دغدغه های ما نیاز به بازبینی و بررسی جدّی دارند: 2️⃣ گزارش دوّم از مکالمه عبیداللّه با امام حسین (علیه السّلام): 🔻فِي كِتَابِ مَقْتَلِ اَلْحُسَيْنِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) لِأَبِي مِخْنَفٍ: أَنَّ اَلْحُسَيْنَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) قَامَ يَتَمَشَّى إِلَى عُبَيْدِ اَللَّهِ بْنِ اَلْحُرِّ اَلْجُعْفِيِّ وَ هُوَ فِي فُسْطَاطِهِ حَتَّى دَخَلَ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ عَلَيْهِ، فَقَامَ إِلَيْهِ اِبْنُ اَلْحُرِّ وَ أَخْلَى لَهُ اَلْمَجْلِسَ، فَجَلَسَ وَ دَعَاهُ إِلَى نُصْرَتِهِ، فَقَالَ عُبَيْدُ اَللَّهِ بْنُ اَلْحُرِّ: وَ اَللَّهِ مَا خَرَجْتُ مِنَ اَلْكُوفَةِ إِلاَّ مَخَافَةَ أَنْ تَدْخُلَهَا، وَ لاَ أُقَاتِلُ مَعَكَ، وَ لَوْ قَاتَلْتُ لَكُنْتُ أَوَّلَ مَقْتُولٍ، وَ لَكِنْ هَذَا سَيْفِي وَ فَرَسِي فَخُذْهُمَا، فَأَعْرَضَ عَنْهُ بِوَجْهِهِ فَقَالَ: "إِذَا بَخِلْتَ عَلَيْنَا بِنَفْسِكَ فَلاَ حَاجَةَ لَنَا فِي مَالِكَ «وَ مٰا كُنْتُ مُتَّخِذَ اَلْمُضِلِّينَ عَضُداً »". 📜 اتفسير نور الثقلين ج ۳، ص ۲۶۸ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا اگه گندمون کردی جلوی ارباب خاکسار نگهمون‌دار 🔰کانال آرشیو غلام (شیخ غلامعلی بدرلو) 🌐 نشانی کانال https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما همه یک خانواده ایم اگه اختلافی‌ام هست به کسی ربطی نداره 🔰کانال آرشیو غلام (شیخ غلامعلی بدرلو) 🌐 نشانی کانال https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
“روضه خوانی” 🔰کانال آرشیو غلام (شیخ غلامعلی بدرلو) 🌐 نشانی کانال https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
💥 ابن أبی شیبة الکوفی، متوفّی قرن سه، روایتی را در مصنّف خود نقل می‌کند که به مقتضای آن صفت "الصّدّیق الأکبر" مخصوص أمیرالمؤمنین (علیه السّلام) است و بعد از حضرت، هر کسی که مدّعی این ویژگی شود کذّاب خواهد بود: 💎 حدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ نُمَيْرٍ عَنِ الْعَلَاءِ بْنِ الصَّالِحِ عَنِ الْمِنْهَالِ عَنْ عَبَّادِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: سَمِعْتُ عَلِيًّا يَقُولُ: «أَنَا عَبْدُ اللَّهِ وَ أَخُو رَسُولِهِ وَ أَنَا الصِّدِّيقُ الْأَكْبَرُ، لَا يَقُولُهَا بَعْدِي إِلَّا كَذَّابٌ مُفْتَرٍ، وَ لَقَدْ صَلَّيْتُ ‌قَبْلَ ‌النَّاسِ ‌بِسَبْعِ سِنِينَ» 📜مصنف ابن أبي شيبة، ج6، ص368 📎 پ.ن: طبق این روایت، مولا اوّلین فردی است که به پیامبر مؤمن شده و هفت سال قبل از مردم با پیامبر، نماز خوانده است. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
▪️بزم عزای حضرت صدّیقه کبری (علیها السّلام) 🔰سخنرانی: حضرت استاد مجتبی مصباح 🔰مرثیه خوانی: شیخ غلامعلی بدرلو شیخ محمد قربانی 🕰 زمان: جمعه، ۱۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸ 📍مکان: شهرک قدس، خیابان شهید آوینی شمالی، کوچه ۱، پلاک ۵، واحد ۸، طبقه ۴، منزل شیرازی "خانوادگی" 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
⚠️حقیقت این است که دغدغه های ما نیاز به بازبینی و بررسی جدّی دارند: 2️⃣ گزارش دوّم از مکالمه عبیدال
💠 در مقابل أمثال عبیداللّه بن الحرّ الجعفي‌ها، افرادی هستند که دغدغه‌ی اصلی آنها امام است، چون امر امام اولویت اوّل آنهاست و چون امام تعلّق برتر آنهاست، در تزاحم‌ها، همه را فدای امام می‌کنند نه امام را فدای همه: 🔻بشیر بن عمر [أو عمرو] الحضرمي همراه پسرش محمّد در سپاه امام حسین (علیه السّلام) است. خبر رسید _در نقلی پسر محمّد و در نقلی برادر محمّد_ را دستگیر کرده‌اند و به زندان انداخته‌اند. امام به او فرمود اگر بخواهی می‌توانی بروی. جواب او شنیدنی است: 🔸اَلسَّلاَمُ عَلَى بَشِيرِ بْنِ عُمَرَ اَلْحَضْرَمِيِّ، شَكَرَ اَللَّهُ لَكَ قَوْلَكَ لِلْحُسَيْنِ وَ قَدْ أَذِنَ لَكَ فِي اَلاِنْصِرَافِ: أَكَلَتْنِي إِذاً اَلسِّبَاعُ حَيّاً إِذَا فَارَقْتُكَ، وَ أَسْأَلُ عَنْكَ اَلرُّكْبَانَ، وَ أَخْذُلُكَ مَعَ قِلَّةِ اَلْأَعْوَانِ، لاَ يَكُونُ هَذَا أَبَداً. 📜إقبال الأعمال، ج ۲، ص ۵۷۳ 🔸قِيلَ لِمُحَمَّدِ بْنِ بَشِيرٍ اَلْحَضْرَمِيِّ فِي تِلْكَ اَلْحَالِ قَدْ أُسِرَ اِبْنُكَ بِثَغْرِ اَلرَّيِّ، فَقَالَ عِنْدَ اَللَّهِ أَحْتَسِبُهُ وَ نَفْسِي مَا كُنْتُ أُحِبُّ أَنْ يُؤْسَرَ وَ أَنَا أَبْقَى بَعْدَهُ، فَسَمِعَ اَلْحُسَيْنُ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) قَوْلَهُ، فَقَالَ: «رَحِمَكَ اَللَّهُ أَنْتَ فِي حِلٍّ مِنْ بَيْعَتِي فَاعْمَلْ فِي فَكَاكِ اِبْنِكَ»، فَقَالَ: أَكَلَتْنِي اَلسِّبَاعُ حَيّاً إِنْ فَارَقْتُكَ. قَالَ فَأَعْطِ اِبْنَكَ، هَذِهِ اَلْأَثْوَابَ اَلْبُرُودَ يَسْتَعِينُ بِهَا فِي فِدَاءِ أَخِيهِ فَأَعْطَاهُ خَمْسَةَ أَثْوَابٍ قِيمَتُهَا أَلْفُ دِينَارٍ. 📜اللهوف علی قتلی الطفوف، ج ۱، ص ۸۵ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🏴محفل روضه به مناسبت ایّام فاطمیّه🏴 ♦️سخنرانی: شیخ غلامعلي بدرلو ♦️مرثیه‌خوانی: شیخ محمّد قرباني ⏳زمان: پنجشنبه، ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹ 🌐مکان: قم، بنیاد، شهرک ایثار، خیابان شقایق، کوچه ۹، پ۶ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔮 کلام أمیرالمؤمنین (علیه السّلام) در نهج البلاغة در مورد عائشة: 🔻وَ أَمَّا فُلَانَةُ فَأَدْرَكَهَا رَأْيُ النِّسَاءِ وَ ضِغْنٌ غَلَا فِي صَدْرِهَا كَمِرْجَلِ الْقَيْنِ وَ لَوْ دُعِيَتْ لِتَنَالَ مِنْ غَيْرِي مَا أَتَتْ إِلَيَّ لَمْ تَفْعَلْ وَ لَهَا بَعْدُ حُرْمَتُهَا الْأُولَى وَ الْحِسَابُ عَلَى اللَّهِ تَعَالَى‏. 🔹أمّا عائشه، پس افكار و خيالات زنانه بر او چيره شد، و كينه‏ها در سينه‏اش چون كوره آهنگرى شعله‏ور گرديد، اگر از او مى‏خواستند آنچه را كه بر ضدّ من انجام داد نسبت به ديگرى روا دارد سرباز مى‏زد، به هر حال احترام نخست او برقرار است و حسابرسى اعمال او با خداى بزرگ است. 📜نهج البلاغة، ص 218 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قانون برای پارکینگ ما قانون است اما در سطح جامعه خیر... 🔸مراقب اباهه گری و مشروعیت بخشی به برخی معاصی زیر پرچم سیدالشهداء باشیم... 🔰کانال آرشیو غلام (شیخ غلامعلی بدرلو) 🌐 نشانی کانال https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برای علیه السلام جزع میکنی...؟ 🔸 رحم الله دمعتک... اشک بر حسین نجاتت می دهد 💡 📜 روایت از کتاب معتبر مرحوم قرائت شد. 🔰کانال آرشیو غلام (شیخ غلامعلی بدرلو) 🌐 نشانی کانال https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
46.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ابی هارون روضه بخوان! 🔸 برای علیه السلام مثل مجالس خودتان، روضه بخوان! 💡 بر سیدالشهداء 📜روایت از کتاب معتبر و موثق ، نوشته مرحوم نقل شده است. 🔰کانال آرشیو غلام (شیخ غلامعلی بدرلو) 🌐 نشانی کانال https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️ سخنان پروفسور جفری لانگ استاد ریاضیات دانشگاه کانزاس آمریکا درباره قرآن ایشان از آتئیسم خارج و مسلمان شده‌اند ... 🔰کانال آرشیو غلام (شیخ غلامعلی بدرلو) 🌐 نشانی کانال https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غالبا درد به دنبال جگر می آید...💔 🔰کانال آرشیو غلام (شیخ غلامعلی بدرلو) 🌐 نشانی کانال https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🛡یک حکومتی که بر پایه اسلامی استوار است _یعنی بر اساس اینکه اسلام قانون اساسی [حکومت] است_ امّا خود حاکم انحرافاتی دارد و هر از چندگاهی بر طبق شهواتش این مبنا را پیاده نمی‌کند. در این جا می‌توانیم بگوییم که حکومت اسلامی است، امّا حاکم منحرف است. 🧿 بر همین اساس برای حکومت‌های ظالمانه پس از رسول خدا (صلّي اللّه علیه و آله) عنوان حکومت اسلامی را به کار می‌بریم؛ زیرا مبنایی که حکمرانی بر اساس آن انجام میشد اسلام بود و شخصی که بر کرسی حکومت نشسته بود بر اساس قانونی مشخّص حکم میراند و این قانون مشخّص و پایه و اساس حکومت اسلامی، اسلام بود؛ اگرچه این شخص از اسلام انحراف داشت. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) 📖 حوزه و بایسته‌ها، ص ۹۰ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam