eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
به تفکیک استان‌های کشور...: استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4404 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4402 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4396 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4395 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4390 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4389 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4388 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4387 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4386 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4382 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4381 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4380 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4379 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4351 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4349 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4347 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4346 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4345 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4344 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4341 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4332 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4330 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4329 استان : 🏷https://eitaa.com/h_shafiei/4327
دیر آمدم، دیدم سرت دست سنان بود گودال منبر بود و زخمت روضه‌خوان بود افتاده بودی زیر نعل تازه‌ی اسب با این که زیر پای تو هفت آسمان بود این نامرتب بودنت تقصیر شمر است تاراج جسم تو ولی فکر سنان بود انگشترت هرچند دست یک نفر رفت پیراهنت اما به دست این و آن بود نزدیک مغرب شمر جسمت را رها کرد از خون وضو می‌ساخت، هنگام اذان بود با قامت خم رفتم از گودال بیرون یادش بخیر آن روز که زینب جوان بود حتی تنور از داغ تو آتش گرفته خولی سرت را برد، فکر آب و نان بود مقتول، زیر آفتاب کربلا ماند قاتل ولی تا شام، زیر سایبان بود «گروه العتبة»
امام صادق علیه السّلام فرمود زمانی که اون صحیفه ملعونه نوشته شد...وقتی اون مکاتبه رخ داد...وقتی اون قرارداد نفاق و کودتا نوشته شد، أبی‌عبداللّه علیه السّلام کشته شد...اون افرادی که با هم جمع شدن...پیمان بستن که بعد از پیامبر نذارن خلافت دست مولا برسه و در بین بني‌‌هاشم بمونه...حضرت ریشه قتل عاشورا، اون قرارداد نفاق بود...ریشه عاشورا، سقیفه بود...ریشه عاشورا جریان نفاق و انحراف بود... عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: «مٰا يَكُونُ مِنْ نَجْوىٰ ثَلاٰثَةٍ إِلاّٰ هُوَ رٰابِعُهُمْ وَ لاٰ خَمْسَةٍ إِلاّٰ هُوَ سٰادِسُهُمْ وَ لاٰ أَدْنىٰ مِنْ ذٰلِكَ وَ لاٰ أَكْثَرَ إِلاّٰ هُوَ مَعَهُمْ أَيْنَ مٰا كٰانُوا ثُمَّ يُنَبِّئُهُمْ بِمٰا عَمِلُوا يَوْمَ اَلْقِيٰامَةِ إِنَّ اَللّٰهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ » قَالَ نَزَلَتْ هَذِهِ اَلْآيَةُ فِي فُلاَنٍ وَ فُلاَنٍ وَ أَبِي عُبَيْدَةَ اَلْجَرَّاحِ وَ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ بْنِ عَوْفٍ وَ سَالِمٍ مَوْلَى أَبِي حُذَيْفَةَ وَ اَلْمُغِيرَةِ بْنِ شُعْبَةَ حَيْثُ كَتَبُوا اَلْكِتَابَ بَيْنَهُمْ وَ تَعَاهَدُوا وَ تَوَافَقُوا لَئِنْ مَضَى مُحَمَّدٌ لاَ تَكُونُ اَلْخِلاَفَةُ فِي بَنِي هَاشِمٍ وَ لاَ اَلنُّبُوَّةُ أَبَداً فَأَنْزَلَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِيهِمْ هَذِهِ اَلْآيَةَ قَالَ قُلْتُ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ: «أَمْ أَبْرَمُوا أَمْراً فَإِنّٰا مُبْرِمُونَ `أَمْ يَحْسَبُونَ أَنّٰا لاٰ نَسْمَعُ سِرَّهُمْ وَ نَجْوٰاهُمْ بَلىٰ وَ رُسُلُنٰا لَدَيْهِمْ يَكْتُبُونَ » قَالَ وَ هَاتَانِ اَلْآيَتَانِ نَزَلَتَا فِيهِمْ ذَلِكَ اَلْيَوْمَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ لَعَلَّكَ تَرَى أَنَّهُ كَانَ يَوْمٌ يُشْبِهُ يَوْمَ كَتْبِ اَلْكِتَابِ إِلاَّ يَوْمَ قَتْلِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ هَكَذَا كَانَ فِي سَابِقِ عِلْمِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ اَلَّذِي أَعْلَمَهُ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَنْ إِذَا كُتِبَ اَلْكِتَابُ قُتِلَ اَلْحُسَيْنُ وَ خَرَجَ اَلْمُلْكُ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ... الکافي ج ۸، ص ۱۷۹ ینی ممکنه مقصّر یه اتفاق، کسانی باشن که سال‌ها قبل از اون واقعه مرگشون رسیده...کسانی که علی الظّاهر أصلاً تو صحنه نبرد نیستن...ولی ما اونا رو متّهم أصلی اون جنایت می‌دونیم... اَللَّهُمَّ خُصَّ أَنْتَ أَوَّلَ ظَالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنِّي وَ اِبْدَأْ بِهِ أَوَّلَ [أَوَّلاً] [اَلْأَذَلَّ] ثُمَّ اَلثَّانِيَ وَ [ثُمَّ] اَلثَّالِثَ وَ [ثُمَّ] اَلرَّابِعَ اَللَّهُمَّ اِلْعَنْ يَزِيدَ خَامِساً وَ اِلْعَنْ عُبَيْدَ اَللَّهِ بْنَ زِيَادٍ وَ اِبْنَ مَرْجَانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ أَبِي سُفْيَانَ وَ آلَ زِيَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ... البلد الأمین ج ۱، ص ۲۶۹