eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
254 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
💥کانال حضرت استاد احمد حسین شريفي💥 1⃣ استاد حوزه و دانشگاه، و عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (رحمه اللّه) 2⃣ سخنرانی ها، نوشته ها و معرّفی آثار و فعالیّت های حجت الاسلام و المسلمین دکتر شریفی. 3⃣ مطالب این کانال با اجازه و تایید خود ایشان منتشر میشود. @ahmadhoseinsharifi @Arshiv_Gholam
مردمی که مؤمنند، بچه هایشان کافر میشوند بدانند! اگر میتوانند بچه شان را هدایت کنند، خب بکنند؛ اما اگر بچه را نتواتستند هدایت کنند، بدانند که این بچه، بچه ی آنها نیست، مثل پسر نوح است...بنابراین [اگر] پدران و فرزندان، إخوانهم، برادران، أو عشيرتهم، یا عشیره ی کسی [از کافران ستیزه جو با خدا و پیغمبر] باشند، موجب این نمیشود که انسان با آنان دوستی بکند. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره مجادله ، ص 135 و 136 @Arshiv_Gholam
آشنايانِ با وضعِ فرهنگِ کشورِ ما مي‌دانند که در حدود يک قرن، تلاش بر آن بوده است که کتاب‌هايي در دسترس عموم قرار بگيرد يا در دانشگاه‌ها تدريس شود که با دين ميانه خوبي ندارد. تعمّدي در اين کار است؛ کتاب‌هايي در يک علم ترجمه و چاپ مي‌شود که همه‌ مطالبش ضدّ ديني است. با اين‌که در همان علم، عالماني هستند که معتقد به دين و خداپرست هستند و نظريّاتِ قابل قبولي دارند، آن‌ها را ترجمه نمي‌کنند، متنش را در کتاب‌هاي درسي قرار نمي‌دهند، و يا آن ها را به عنوان منبع پژوهش براي دانشجويان معرّفي نمي‌کنند. اگر خيلي خوش‌بين باشيم، مي گوييم اتّفاقا اين طور شده است، امّا خيلي بعيد است که صِرفِ يک اتّفاق باشد. علامه مصباح یزدی، 1391/02/21 در جمع اساتید مراکز آموزش عالی استان قم، جلسه سوّم @Arshiv_Gholam
جلسه ذکر و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام) جمعه، 5 اردیبهشت 1399 ساعت 21:30 قم، خ انصارالحسین، بلوار شهید شیرازی، خ شهید جهان آرا، ک3، پ11، منزل بدرلو "خانوادگی" مهمان سفره اهل بیت (علیهم السلام) هستیم. @Arshiv_Gholam
ويليام جيمز معتقد است که بسياري از بيماري‌ها را مي‌توان با أُموري مانند نيايش و عبادت معالجه کرد، ولي اين طور که معروف است ايشان _شايد مثلاً در أثر شکست در عشق_ به يک ناراحتي رواني مبتلا شده بود و بعد با عبادت، خودش را معالجه کرد و به دنبال آن يک مکتب پراگماتيستي تأسيس کرد که مي‌گويد ما دين را به اين دليل که مفيد است قبول داريم. علامه مصباح یزدی، 1391/02/21 در جمع اساتید مراکز آموزش عالی استان قم، جلسه سوّم @Arshiv_Gholam
کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، حاصل برگزاری بیست ‌و‌ هشت جلسه متوالی در بیست‌ و‌ هشت روز ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳، توسّط حضرت آیت‌اللّه العظمی خامنه‌ای است. بعد از ممانعت ساواک از برگزاری جلسات معظّم ‌له در مسجد کرامتِ مشهد، ایشان تصمیم گرفتند تا جلسات ماهِ مبارک رمضان را در مسجد امام حسن مجتبی (علیه السّلام) برگزار کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این جلسات سعی داشتند تا مبانیِ اندیشۀ اسلامی را با رویکردی اجتماعی، منسجم و هماهنگ و با محور قرار دادن قرآن کریم تبیین کنند. کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن مشتمل بر چهار فصل ایمان، توحید، نبوّت و ولایت است. این کتاب تا به حال به زبان‌های عربی و انگلیسی نیز ترجمه شده است. إن شاء اللّه در این ماه مبارک، هر روز، خلاصه يك جلسه از بيانات معظّم له به صورت صوتي بارگزاری خواهد شد. @Arshiv_Gholam
حَدَّثَنِي أَبِي رَحِمَهُ اللَّهُ عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي خَلَفٍ وَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَعْفَرٍ الْحِمْيَرِيِّ وَ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى الْعَطَّارِ جَمِيعاً عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ وَ غَيْرِهِ عَنْ جَمِيلِ بْنِ دَرَّاجٍ عَنْ أَخِيهِ نُوحٍ عَنِ الْأَجْلَحِ عَنْ سَلَمَةَ بْنِ كُهَيْلٍ عَنْ عَبْدِ الْعَزِيزِ عَنْ عَلِيٍّ (علیه السّلام) قَال: كَانَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه عَلیه و آلِه) يَقُولُ يَا عَلِيُّ لَقَدْ أَذْهَلَنِي هَذَانِ الْغُلَامَانِ _يَعْنِي الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ (عَلیهما السّلام)_ أَنْ أُحِبَّ بَعْدَهُمَا أَحَداً أَبَداً، إِنَّ رَبِّي أَمَرَنِي أَنْ أُحِبَّهُمَا وَ أُحِبَّ مَنْ يُحِبُّهُمَا. اى على، محبّت اين دو پسر، يعنى حسن و حسين (عليهماالسّلام)، محبّتم به ديگران را براى هميشه به فراموشى سپرده است. همانا، پروردگارم به من أمر كرده كه ايشان و هر كه ايشان را دوست دارد، دوست داشته باشم. كامل الزيارات، باب 14، حدیث1، ص 50 @Arshiv_Gholam
04_Jalase-1.mp3
7.2M
🔊بیانات حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای🔊 🕋طرح کلّی اندیشه اسلامی🕋 ☑️خلاصه جلسه اوّل☑️ "ایمان یک" @Arshiv_Gholam
"السّلامُ علیکَ یا مُسلم بنُ عَقیل" باور نمی کردم گُذرها را ببندند من را که می بینند درها را ببندند! خورشید بودم زیر نور ماه رفتم جان خودت تا صبح خیلی راه رفتم در شهر کوفه کوچه گردی کم نکردم این چند شب یک خواب راحت هم نکردم من شیر بودم کوفه در زنجیرم انداخت این کوچه های تنگ، آخر گیرم انداخت امروز جان دادم اگر، جانت سلامت دندان من افتاد، دندانت سلامت حالا که می آیی کفن بردار حتماً ای یوسف من! پیرهن بردار حتماً حالا که می آیی ستاره کم بیاور با دخترانت گوشواره کم بیاور حیرانم أمّا هیچ کَس حیرانِ من نیست باور کن اینجایی که دیدم جای زن نیست! اینجا برای خیزران لب را نیاری! آقا خدا ناکرده زینب را نیاری! اصلاً ببین گُل ها توان خار دارند؟! پرده نشینان طاقت بازار دارند؟! من راضی ام انگشتر من را بگیرند وقت کنیزی دختر من را بگیرند اینجا برای نعل، پا دارند آنقدر! کُنج تنور خانه جا دارند آنقدر! مهر و وفا که نه، جفا دارند، أمّا، اینجا کفن نه، بوریا دارند أمّا، باید مسیر تو چرا اینجا بیاُفتد؟ حیف از سر تو نیست زیر پا بیاُفتد؟ @Arshiv_Gholam
جلسه ذکر و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام) قرائت قرآن حدیث خوانی مناجات و روضه دهه اوّل ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 22 قم، خ انصارالحسین، بلوار شهید شیرازی، خ شهید جهان آرا، ک3، پ11، منزل بدرلو "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
ك، إكمال الدين الدَّقَّاقُ عَنِ الْأَسَدِيِّ عَنِ النَّخَعِيِّ عَنِ النَّوْفَلِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ يَحْيَى بْنِ أَبِي الْقَاسِمِ قَالَ: سَأَلْتُ الصَّادِقَ (علیه السّلام) عَنْ قَوْلِ اللَّهِ (عَزَّ وَ جَل) "ألم ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فِيهِ هُدىً لِلْمُتَّقِينَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ"، فَقَالَ: الْمُتَّقُونَ شِيعَةُ عَلِيٍّ (علیه السّلام)، وَ أَمَّا الْغَيْبُ فَهُوَ الْحُجَّةُ الْغَائِبُ وَ شَاهِدُ ذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ تَعَالَى "وَ يَقُولُونَ لَوْ لا أُنْزِلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِنْ رَبِّهِ فَقُلْ إِنَّمَا الْغَيْبُ لِلَّهِ فَانْتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ". شيخ صدوق در كتاب كمال الدين از يحيى بن ابو القاسم روايت نموده كه گفت: تفسير اين آيه را از حضرت صادق (عليه السّلام) پرسيدم، فرمود: "متقين" در اين آيه شيعيان على (عليه السّلام) هستند و "غيب" حجّت غايب ميباشد. شاهد اين معنی هم آيه "فَقُلْ إِنَّمَا الْغَيْبُ لِلَّهِ فَانْتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ" است؛ يعنى اى پيغمبر بگو غيب (و معجزه) مال خداست (و تحت اراده و فرمان الهی است)، پس منتظر باشيد كه من نيز با شما از منتظران هستم. بحار الأنوار، ج‏51، ص 53 @Arshiv_Gholam
"دعای قبل افطار در ماه مبارک رمضان" وَ مِنَ الدُّعَاءِ الْمُخْتَصِّ بِالْإِفْطَارِ فِي شَهْرِ الصِّيَامِ مَا رَوَيْنَاهُ بِإِسْنَادِنَا إِلَى الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ (رَحِمَهُ اللَّهُ) قَالَ، قَالَ الصَّادِقُ (علیه السّلام) إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) قَالَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السّلام) يَا أَبَا الْحَسَنِ هَذَا شَهْرُ رَمَضَانَ قَدْ أَقْبَلَ فَاجْعَلْ دُعَاءَكَ قَبْلَ فُطُورِكَ فَإِنَّ جَبْرَئِيلَ (علیه السّلام) جَاءَنِي فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ، مَنْ دَعَا بِهَذَا الدُّعَاءِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ قَبْلَ أَنْ يُفْطِرَ اسْتَجَابَ اللَّهُ تَعَالَى [لَهُ‏] دُعَاءَهُ وَ قَبِلَ صَوْمَهُ وَ صَلَاتَهُ وَ اسْتَجَابَ لَهُ عَشْرَ دَعَوَاتٍ وَ غَفَرَ لَهُ ذَنْبَهُ وَ فَرَّجَ هَمَّهُ [غَمَّهُ‏] وَ نَفَّسَ كَرْبَهُ [كُرْبَتَهُ‏] وَ قَضَى حَوَائِجَهُ وَ أَنْجَحَ طَلِبَتَهُ وَ رَفَعَ عَمَلَهُ مَعَ أَعْمَالِ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقِينَ وَ جَاءَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ وَجْهُهُ أَضْوَأُ مِنَ الْقَمَرِ لَيْلَةَ الْبَدْرِ، فَقُلْتُ مَا هُوَ يَا جَبْرَئِيلُ، فَقَالَ قُل: "اللَّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظِيمِ وَ رَبَّ الْكُرْسِيِّ الرَّفِيعِ وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ وَ رَبَّ الشَّمْعِ الْكَبِيرِ وَ النُّورِ الْعَزِيزِ وَ رَبَّ التَّوْرَاةِ وَ الْإِنْجِيلِ وَ الزَّبُورِ وَ الْفُرْقَانِ الْعَظِيمِ أَنْتَ إِلَهُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَ إِلَهُ مَنْ فِي الْأَرْضِ لَا إِلَهَ فِيهِمَا غَيْرُكَ وَ أَنْتَ جَبَّارُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَ جَبَّارُ مَنْ فِي الْأَرْضِ لَا جَبَّارَ فِيهِمَا غَيْرُكَ وَ أَنْتَ مَلِكُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَ مَلِكُ مَنْ فِي الْأَرْضِ لَا مَلِكَ فِيهِمَا غَيْرُكَ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الْكَبِيرِ وَ نُورِ وَجْهِكَ الْكَرِيمِ [الْمُنِيرِ] وَ بِمُلْكِكَ الْقَدِيمِ يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذِي أَشْرَقَ بِهِ كُلُّ شَيْ‏ءٍ وَ بِاسْمِكَ الَّذِي أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرْضُ وَ بِاسْمِكَ الَّذِي صَلَحَ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ بِهِ يَصْلُحُ الْآخَرُونَ يَا حَيٌّ [حَيّاً] قَبْلَ كُلِّ حَيٍّ وَ يَا حَيُّ [يَا حَيّاً] بَعْدَ كُلِّ حَيٍّ يَا حَيُّ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْ لِي ذُنُوبِي وَ اجْعَلْ لِي مِنْ أَمْرِي يُسْراً وَ فَرَجاً قَرِيباً وَ ثَبِّتْنِي عَلَى دِينِ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلَى هُدَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلَى سُنَّةِ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ وَ اجْعَلْ عَمَلِي فِي الْمَرْفُوعِ الْمُتَقَبَّلِ وَ هَبْ لِي كَمَا وَهَبْتَ لِأَوْلِيَائِكَ وَ أَهْلِ طَاعَتِكَ فَإِنِّي مُؤْمِنٌ بِكَ وَ مُتَوَكِّلٌ عَلَيْكَ مُنِيبٌ إِلَيْكَ مَعَ مَصِيرِي إِلَيْكَ وَ تَجْمَعُ لِي وَ لِأَهْلِي وَ لِوُلْدِي الْخَيْرَ كُلَّهُ وَ تَصْرِفُ عَنِّي وَ عَنْ وُلْدِي [وَالِدِي‏] وَ أَهْلِي الشَّرَّ كُلَّهُ أَنْتَ الْحَنَّانُ الْمَنَّانُ بَدِيعُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ تُعْطِي الْخَيْرَ مَنْ تَشَاءُ وَ تَصْرِفُهُ عَمَّنْ تَشَاءُ فَامْنُنْ عَلَيَّ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ". إقبال الأعمال، ج‏1، ص 114 @Arshiv_Gholam
05_Jalase-2.mp3
7.18M
🔊بیانات حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای🔊 🕋طرح کلّی اندیشه اسلامی🕋 ☑️خلاصه جلسه دوّم☑️ "ایمان دو" @Arshiv_Gholam
"السّلام عَلی ساکِن کربلاء" پرسید از قبیله که این سرزمین کجاست؟ این سرزمین غم زده در چشمم آشناست این خاک، بوی تشنگی و گریه می دهد گفتند "غاضریه" و گفتند "نینواست" دستی کشید بر سر و بر یال ذوالجناح آهسته زیر لب به خودش گفت "کربلاست" طوفان وزید از وسط دشت، ناگهان افتاد پرده، دید سرش روی نیزه هاست یحیای اهل بیت در آن روشنای خون بر روی نیزه دید سر از پیکرش جداست طوفان وزید، قافله را برد با خودش شمشیر بود و حنجره و دید در "منا"ست بارانِ تیر بود که می آمد از کمان بر دوش باد دید که پیراهنش رهاست افتاد پرده، دید به تاراج آمده ست مردی که فکر غارت انگشتر و عباست برگشت اسب از لب گودال قتلگاه افتاد پرده، دید که در آسمان عزاست "مریم سقلاطونی" @Arshiv_Gholam
حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَاحِدِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عُبْدُوسٍ الْعَطَّارُ (رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ) قَالَ حَدَّثَنِي‏ عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ قُتَيْبَةَ النَّيْسَابُورِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا حَمْدَانُ بْنُ سُلَيْمَانَ النَّيْسَابُورِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَعْفَرٍ الْمَدَائِنِيُّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْفَضْلِ الْهَاشِمِيِّ قَالَ سَمِعْتُ الصَّادِقَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ (علیه السّلام) يَقُولُ: إِنَّ لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ غَيْبَةً لَا بُدَّ مِنْهَا يَرْتَابُ فِيهَا كُلُّ مُبْطِلٍ، فَقُلْتُ وَ لِمَ جُعِلْتُ فِدَاكَ، قَالَ لِأَمْرٍ لَمْ يُؤْذَنْ لَنَا فِي كَشْفِهِ لَكُمْ، قُلْتُ فَمَا وَجْهُ الْحِكْمَةِ فِي غَيْبَتِهِ، قَالَ وَجْهُ الْحِكْمَةِ فِي غَيْبَتِهِ وَجْهُ الْحِكْمَةِ فِي غَيْبَاتِ مَنْ تَقَدَّمَهُ مِنْ حُجَجِ اللَّهِ تَعَالَى ذِكْرُهُ إِنَّ وَجْهَ الْحِكْمَةِ فِي ذَلِكَ لَا يَنْكَشِفُ إِلَّا بَعْدَ ظُهُورِهِ كَمَا لَمْ يَنْكَشِفْ وَجْهُ الْحِكْمَةِ فِيمَا أَتَاهُ الْخَضِرُ (علیه السّلام) مِنْ خَرْقِ السَّفِينَةِ وَ قَتْلِ الْغُلَامِ وَ إِقَامَةِ الْجِدَارِ لِمُوسَى (علیه السّلام) إِلَى وَقْتِ افْتِرَاقِهِمَا، يَا ابْنَ الْفَضْلِ إِنَّ هَذَا الْأَمْرَ أَمْرٌ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ تَعَالَى وَ سِرٌّ مِنْ سِرِّ اللَّهِ وَ غَيْبٌ مِنْ غَيْبِ اللَّهِ وَ مَتَى عَلِمْنَا أَنَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ حَكِيمٌ صَدَّقْنَا بِأَنَّ أَفْعَالَهُ كُلَّهَا حِكْمَةٌ وَ إِنْ كَانَ وَجْهُهَا غَيْرَ مُنْكَشِفٍ. عبد اللَّه بن فضل هاشمى گويد از امام صادق (عليه السّلام) شنيدم كه مى‏فرمود: براى صاحب الأمر غيبت ناگزيرى است كه هر باطل‏ جويى در آن به شكّ مى‏افتد، گفتم: فداى شما شوم، براى چه؟ فرمود: به خاطر أمرى كه ما اجازه‏ نداريم آن را هويدا كنيم، گفتم: در آن غيبت چه حكمتى وجود دارد؟ فرمود: حكمت غيبت او همان حكمتى است كه در غيبت حجّت هاى إلهى پيش از او بوده است و وجه حكمت غيبت او پس از ظهورش آشكار گردد، همچنان كه وجه حكمت كارهاى خضر (عليه السّلام) از شكستن كشتى و كشتن پسر و بپاداشتن ديوار بر موسى (عليه السّلام) روشن نبود تا آنكه وقت جدايى آنها فرارسيد. اى پسر فضل اين أمر، أمرى از أمور الهى و سرّى از أسرار خدا و غيبى از غيوب پروردگار است و چون دانستيم كه خداى تعالى حكيم است، تصديق مى‏كنيم كه همه أفعال او حكيمانه است اگر چه وجه آن آشكار نباشد. كمال الدين و تمام النعمة، ج ‏2، ص 482 @Arshiv_Gholam
مقصود از سنّت در این بحث [سنّت های إلهی]، گونه ای از أفعال خداوند است که بدون إختصاص به یک زمان، مکان و یا قوم خاصّ، در زمان ها و مکان های مختلف و درباره گروه های مختلف مردم واقع میشود. در واقع خود قرآن این گونه أفعال عمومی خداوند را "سنّت" نامیده است: سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَ لَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْديلا (سوره أحزاب، آيه 62) سنّت ها أنواع مختلفی دارند: سنّت های مطلق و سنّت های مشروطه؛ سنّت های عامّ و سنّت های خاصّ؛ همچنین سنّت های مستقلّ و سنّت های مرتبط و مترتّب بر یکدیگر. علّامه مصباح يزدی راه و راهنما شناسی، ص 500 @Arshiv_Gholam
1_22745374.mp3
5.75M
🔊بیانات حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای🔊 🕋طرح کلّی اندیشه اسلامی🕋 ☑️خلاصه جلسه سوّم☑️ "ایمان از روی آگاهی" @Arshiv_Gholam
"السّلام علیکِ یا بنتَ الحُسین" خون می‌چکد به دوشم از چشم ‌های نیزه من هم عزا گرفتم با ‌های هایِ نیزه یا شهر تیره گشته یا تار گشته چشمم تنها تو را شناسم ‌ای روشنای نیزه با خار‌ها دویدم با تازیانه رفتم آخر به تو رسیدم از ردِّ پای نیزه دیدی مرا گرفتند آخر زِ دامنِ تو‌ ای وای وایِ دشمن ‌ای وای وایِ نیزه دشمن زِ هر دو سو بست زنجیرِ گردنم را یکسو به دستِ زینب یکسو به پایِ نیزه هم پاره پاره معجر هم رشته رشته گیسو از بس که سنگ خوردم از لا به لایِ نیزه دیگر خبر ندارم از گریه‌های أصغر گویا که رفته در خواب با لای لایِ نیزه "حسن لطفی" @Arshiv_Gholam
وَ رُوِيَ عَنْ جَابِرٍ الْجُعْفِيِّ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) مَتَى يَكُونُ فَرَجُكُمْ؟ فَقَالَ هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ، لَا يَكُونُ فَرَجُنَا حَتَّى تُغَرْبَلُوا ثُمَّ تُغَرْبَلُوا ثُمَّ تُغَرْبَلُوا _يَقُولُهَا ثَلَاثاً_ حَتَّى يُذْهِبَ [اللَّهُ تَعَالَى‏] الْكَدِرَ وَ يُبْقِيَ الصَّفْوَ. جابر جُعفی می گوید از امام باقر (علیه السّلام) سئوال کردم، چه موقع فرجِ شما محقّق می شود؟ آن حضرت فرموند: هیهات، به این زودی نخواهد بود؛ فرجِ ما نخواهد شد مگر اینکه غربال شوید و امتحان گردید، باز هم غربال و غربال شوید تا ناخالص ها جدا شوند و خالص ها باقی بمانند. الغيبة (للطوسي)، كتاب الغيبة للحجّة، ص 339 @Arshiv_Gholam
07_Jalase-4.mp3
7.21M
🔊بیانات حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای🔊 🕋طرح کلّی اندیشه اسلامی🕋 ☑️خلاصه جلسه چهارم☑️ "ایمانِ زاینده و همراه با تعهّدات عملی" @Arshiv_Gholam
"السّلام علیکم یا أنصار أبی عبد اللّه" گفتن از زینب و عشقش به تو کار زهراست زینبی که همه‌ی دار و ندار زهراست پرورش یافته‌ی باغ و بهار زهراست باعث فخر همه إیل و تبار زهراست عمّه نه؛ مادر سادات پس از زهرا اوست هیچ کس ثانیِ زهرا نشود، تنها اوست خواهرت هست و بر این فیض مباهات کند همه را مست خودش وقت مناجات کند قبل تکبیر أذان با تو ملاقات کند بهتر از حضرت عباس مواسات کند شیرزن نه به خدا خالق غیرت زینب حافظ خانه‌ی توحید و إمامت زینب نشر این عشق فقط از کرم زینب توست عاشقی مشق شده با قلم زینب توست هرچه غم در دل ما هست غم زینب توست سرّ تربت که شفا از قدم زینب توست کربلا جلوه‌گهِ محترم زینب شد پیش‌تر از حرم تو حرم زینب شد آمده تا که دوباره همه را مات کند اینکه پیش از همه عاشق شده اثبات کند نذر أولاد تو یک قافله سادات کند تو دهی إذن و بر این إذن مباهات کند نه نگو ورنه قسم بر لب زینب آید نام زهرا ببرد تا که گره بگشاید این دو یوسف دو غلام علی اکبر هستند این دو تا آبروی عترت جعفر هستند آشنا با همه آیات مطهّر هستند تربیت یافته‌ی ساقی لشگر هستند این جگرگوشه و آن پاره‌تن زینب توست این حسین و دگری هم حسن زینب توست حرمله کو که سه‌شعبه به کمان بگذارد کو سنان نیزه به جسم دو جوان بگذارد شمر کو پا به روی سینه‌شان بگذارد سرشان را ببرد روی سنان بگذارد تن‌ِشان را به سُم مرکبشان بسپارد تا که دست از سر تو قوم لعین بردارد "جواد حیدری" @Arshiv_Gholam
أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى بْنِ عُبَيْدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ عَنْ سَيْفِ بْنِ عَمِيرَةَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ حُمْرَانَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): لَمَّا كَانَ مِنْ أَمْرِ الْحُسَيْنِ (علیه السّلام) مَا كَانَ ضَجَّتِ الْمَلَائِكَةُ إِلَى اللَّهِ بِالْبُكَاءِ وَ قَالَتْ يُفْعَلُ هَذَا بِالْحُسَيْنِ صَفِيِّكَ وَ ابْنِ نَبِيِّكَ قَالَ فَأَقَامَ اللَّهُ لَهُمْ ظِلَّ الْقَائِمِ (علیه السّلام) وَ قَالَ بِهَذَا أَنْتَقِمُ لِهَذَا. الكافي، ج‏1، ص 465 @Arshiv_Gholam
آنچه-با-پول-نمی_توان-خرید-مایکل-سندل.pdf
2.21M
1⃣ "آنچه با پول نمی توان خرید" کتابی است نام آشنا و بسیار پرطرفدار از مایکل سَندِل. 2⃣ مایکل سَندِل یکی از فیلسوفانِ سیاسی آمریکایی است که در زمره أندیشمندان إجتماع گرا شناخته می‌شود. 3⃣ نویسنده در این کتاب، مرزهای أخلاقیِ بازار در سیاست‌‌ های نئولیبرال را نقد می‌‌کند که عموماً از دهه 1970 در بسیاری از کشورهای جهان پیش‌نهاد و اجرا شد. 4⃣ یکی از ویژگی های مهمّ کتاب مذکور، آسان خوانی و در عین حال پر مغز بودنِ آن است. 5⃣ این کتاب ناظر به وضعِ موجودِ جامعه جهانی، مخصوصا تمدّن غرب و جامعه آمریکایی نوشته شده است و در واقع تبدیل شدن أرزش های إجتماعی به کالاهای قابل خرید و فروش را گزارش و نقد می کند. @Arshiv_Gholam
08_Jalase-5.mp3
6.97M
🔊بیانات حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای🔊 🕋طرح کلّی اندیشه اسلامی🕋 ☑️خلاصه جلسه پنجم☑️ "ایمان و پایبندی به تعهّدات" @Arshiv_Gholam
"السّلامُ علیکَ یا عبدَ اللّه بنَ الحَسن" ماندن پروانه در حجم قفس ها مشکل است مَأمَن موج خروشان گشته تنها ساحل است در مرام عاشقی اول قدم سر دادن است گر چه این تُحفه به درگاه عمو ناقابل است وقت جانبازی شده باید که جانبازش شوم غفلت از دلدار کار مردمان کاهل است زاده ی شیر جمل باید که شیدایی کند عمّه جان رنجه نشو، این حرف ها حرف دل است عمّه جان یک عدّه وحشی دور او حلقه زدند وای عمّه، گیسویش در مشت های قاتل است می روم تا بیش از این ها حرمتش را نشکنند چکمه پوش بی حیا از شأن قرآن غافل است بی حیا، یابن الدّعی کم نیزه بر رویش بزن صورتش بهر رسول اللّه ماه کامل است فکر کرده می گذارم با سنان نهرش کند دست های کوچکم بهر امامم حائل است خوب شد رفتم نمی بینم که دیگر بعد از این قسمت ناموس حیدر ناقه ی بی محمل است خوب شد رفتم نمی بینم که دیگر بعد از این کاروان عشق را در کنج ویران منزل است "مصطفی هاشمی نسب" @Arshiv_Gholam