eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
295 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
🤫پیام یکی از عزیزان...
وقتی خبر شهادت مالک به مولا رسید: چون خبر شهادت أشتر به أميرالمؤمنين (عليه السّلام) رسيد آهى بركشيد و بسيار افسوس خورد و فرمود: آفرين خدا بر مالك كه هر چه داشت از او بود، او اگر از كوه بود البتّه بزرگترين ستون و صخرۀ آن بود، و اگر از سنگ بود همانا سنگ سختى بود، مالكا! راستى كه به خدا سوگند مرگ تو جهانى را ويران ساخت، و مويه كنان بر چون توئى بايد مويه سر دهند. سپس فرمود: «إِنّٰا لِلّٰهِ‌ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ‌ رٰاجِعُونَ‌»، و الحمد للّٰه ربّ‌ العالمين. خداوندا من اين مصيبت بزرگ را به حساب تو مى‌گذارم كه مرگ او از مصائب روزگار است، خداوند مالك را رحمت كند كه او به عهد خود وفا كرد و پيمان خود را به انجام رساند و به ديدار خدايش شتافت، با اينكه ما با خود عزم كرده‌ايم كه بر هر مصيبتى پس از مصيبت رحلت رسول خدا (صلّى الله عليه و آله) صبر پيشه سازيم كه راستى آن بزرگترين مصيبت است. وَ لَمَّا بَلَغَ أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَفَاةُ اَلْأَشْتَرِ جَعَلَ يَتَلَهَّفُ وَ يَتَأَسَّفُ عَلَيْهِ وَ يَقُولُ لِلَّهِ دَرُّ مَالِكٍ لَوْ كَانَ مِنْ جَبَلٍ لَكَانَ أَعْظَمَ أَرْكَانِهِ وَ لَوْ كَانَ مِنْ حَجَرٍ لَكَانَ صَلْداً أَمَا وَ اَللَّهِ لَيَهُدَّنَّ مَوْتُكَ عَالَماً فَعَلَى مِثْلِكَ فَلْتَبْكِ اَلْبَوَاكِي، ثُمَّ قَالَ إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ، وَ اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ اَلْعٰالَمِينَ؛ إِنِّي أَحْتَسِبُهُ عِنْدَكَ فَإِنَّ مَوْتَهُ مِنْ مَصَائِبِ اَلدَّهْرِ فَرَحِمَ اَللَّهُ مَالِكاً فَقَدْ وَفَى بِعَهْدِهِ وَ قَضىٰ نَحْبَهُ وَ لَقِيَ رَبَّهُ مَعَ أَنَّا قَدْ وَطَّنَّا أَنْفُسَنَا أَنْ نَصْبِرَ عَلَى كُلِّ مُصِيبَةٍ بَعْدَ مُصَابِنَا بِرَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَإِنَّهَا أَعْظَمُ اَلْمُصِيبَةِ. الأمالي (للمفید)، ج ۱، ص ۷۹
الحسن بن علی الوشّاء (یا همون الخزّاز که کوفی و از اصحاب امام رضا علیه السّلام بودن) میگه از حضرت شنيدم كه فرمود: بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما رو دارن، ضررشون براى شيعيان ما از دجّال بيشتره. حسن میگه عرض كردم: آقاجان چطور؟ حضرت فرمود: به خاطر دوستیشون با دشمنای ما و دشمنیشون با دوستای ما. وقتی این طوری بشه، حقّ و باطل درهم مخلوط میشه و امر مشتبه میشه و مؤمن از منافق شناسایی نمیشه. عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الْخَزَّازِ قَالَ سَمِعْتُ الرِّضَا ع يَقُولُ إِنَّ مِمَّنْ يَتَّخِذُ مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ لَمَنْ هُوَ أَشَدُّ لَعْنَةً عَلَى شِيعَتِنَا مِنَ الدَّجَّالِ فَقُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ بِمَا ذَا قَالَ بِمُوَالاةِ أَعْدَائِنَا وَ مُعَادَاةِ أَوْلِيَائِنَا إِنَّهُ إِذَا كَانَ كَذَلِكَ اخْتَلَطَ الْحَقُّ بِالْبَاطِلِ وَ اشْتَبَهَ الْأَمْرُ فَلَمْ يُعْرَفْ مُؤْمِنٌ مِنْ مُنَافِقٍ. صفات الشيعة، ص 8
🏵فيض سحر ♦️ پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ 🎤با نوايي حجت الاسلام بدرلو 🕰بعدازنماز شب و نماز جماعت صبح حرم مطهر 🕌صحن امام هادي عليه الصلاة و السلام 🕔ساعت شروع: بلافاصله بعد نماز صبح دوم
7.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینم از ناصبی‌های فلسطین...🙋‍♂ مدح مولا...غزّة
29.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان مقام معظم رهبری در مورد لزوم معرفی بدون تقيه مقام ولايت الهی، عصمت و ارتباط مستقيم ائمه عليهم السلام با خدا و ملائكه، برای غير شیعیان از طريق رسانه! ديگر بعید می دانم قیدی‌ بوده باشد كه ايشان لحاظ نكرده باشند، تا بهانه‌جویان و مانع‌تراشان هیچ بهانه‌ای برای كم‌كاری نداشته باشند. https://eitaa.com/shjavadabolghasemi/77
7.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لاریجانی ۱۲ سال پیش... یادمون می‌مونه...
فضل بن يونس (شیبانی از اصحاب موسی بن جعفر علیه السّلام) میگه امام کاظم علیه السّلام فرمود: بسيار بگو که خدایا منو از عاريه‌داران ايمان قرار نده و از تقصير بيرون نبر. میگه عرض‌كردم: معنى عاريه‌داران رو می‌دونم، یعنی مردى که دينو عاريه مي‌گيره و بعد از مدّتی ازش خارج مى‌شود (چون دينش مستقر و ثابت نبوده، پس از اندكى كافر و بي دين میشه)، ولی معنى «مرا از تقصير بيرون مبر» چیه؟ فرمود: هر کاری كه برا خدا انجام میدی، خودت رو درش مقصّر ببین (خودت رو اینجوری ببین که کم‌کاری کردی)، چون همه تو کارایی که بین خودشون و خدا هست واقعاً مقصّرند و حقّ مطلبو نمی‌تونن أدا کنن، مگر معصومین علیهم السّلام.(كه انبياء و ائمه باشند، زيرا ايشان در شرايط‍‌ عبادت به اندازه امكان كوتاهى نكنند، اگر چه براى اظهار عجز و نقصان خود را مقصّر دانند). عَنِ اَلْفَضْلِ بْنِ يُونُسَ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ: أَكْثِرْ مِنْ أَنْ تَقُولَ اَللَّهُمَّ لاَ تَجْعَلْنِي مِنَ اَلْمُعَارِينَ وَ لاَ تُخْرِجْنِي مِنَ اَلتَّقْصِيرِ قَالَ، قُلْتُ أَمَّا اَلْمُعَارُونَ فَقَدْ عَرَفْتُ أَنَّ اَلرَّجُلَ يُعَارُ اَلدِّينَ ثُمَّ يَخْرُجُ مِنْهُ، فَمَا مَعْنَى لاَ تُخْرِجْنِي مِنَ اَلتَّقْصِيرِ؟ فَقَالَ كُلُّ عَمَلٍ تُرِيدُ بِهِ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَكُنْ فِيهِ مُقَصِّراً عِنْدَ نَفْسِكَ فَإِنَّ اَلنَّاسَ كُلَّهُمْ فِي أَعْمَالِهِم فِيمَا بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ اَللَّهِ مُقَصِّرُونَ إِلاَّ مَنْ عَصَمَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ. الکافي، ج ۲، ص ۷۳