eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
✋🏻 سلام علیکم 🔻با توجّه به توئیت هتّاکانه و پُر از دروغ در مورد بخشی از مصیبت های حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه (سلام اللّه عليها)، امروز(چهارشنبه) در جوابیه منطقی و علمی برای پاسخ به این هتّاکی، ویدئویی در اینستاگرام به صورت لایو توسّط یکی از محقّقین حسینیّه مقتل، جناب حجّت‌ الإسلام دکتر حسن شفیعی ساعت ۱۳ پخش شد. 🔺برای مشاهده این ویدئو لینک زیر را لمس بفرمایید... https://www.instagram.com/tv/CG4iexgJ0zL/?igshid=1paymo4hwhh20 🌐 @h_shafiei ✳️لازم به ذکر است تحصیلات تخصصی حجّت‌ الإسلام دکتر شفیعی، تاریخ إسلام و تاریخ تشیّع می باشد: ▪️کارشناسی تاریخ إسلام ▪️کارشناسی أرشد تاریخ اهل بیت (عليهم السّلام) ▪️دکتری تاریخ تمدّن @Arshiv_Gholam @hosenih_maghtal
📝 پیام رهبر إنقلاب إسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی إقدام توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه درباره پیامبر أعظم (صلّی اللّه علیه و آله): بسمه تعالی جوانان فرانسه! 1⃣ از رئیس جمهور خود بپرسید، چرا از إهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است؟ دشنام و إهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار أحمقانه، توهین به شعور ملّتی نیست که او را به ریاست خود إنتخاب کرده است؟ 2⃣ سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، أمّا إهانت به پیامبر آزاد است؟ سیّد علی خامنه‌ای ۷ آبان ۱۳۹۹ @Arshiv_Gholam @Khamenei_ir
امروز أخلاق کاربردی یا حرفه ای در غرب به خاطر جا به جایی لُبّ أخلاق از صواب و قرب إلهی به نفع و سود مادّی و این جهانی، کارکردهای أخلاق را به شدّت دچار إختلال کرده است و حتّی آن را در خطر افتادن در باتلاق نسبیّت قرار داده است که عواقب نسبی شدن أخلاق بر کسی پوشیده نیست. حجّت الإسلام و المسلمین دکتر رضا غلامی فلسفه تمدن نوین اسلامی، ص 98 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ صَفْوَانَ الْجَمَّالِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ كَانَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السّلام) يَقُولُ: لَا يَجِدُ عَبْدٌ طَعْمَ الْإِيمَانِ حَتَّى يَعْلَمَ أَنَّ مَا أَصَابَهُ لَمْ يَكُنْ لِيُخْطِئَهُ وَ أَنَّ مَا أَخْطَأَهُ لَمْ يَكُنْ لِيُصِيبَهُ وَ أَنَّ الضَّارَّ النَّافِعَ هُوَ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ). الكافي، ج‏2، ص 58 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ الْوَشَّاءِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ‏ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ سَعِيدِ بْنِ قَيْسٍ الْهَمْدَانِيِّ قَالَ: نَظَرْتُ يَوْماً فِي الْحَرْبِ إِلَى رَجُلٍ عَلَيْهِ ثَوْبَانِ، فَحَرَّكْتُ فَرَسِي، فَإِذَا هُوَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السّلام) فَقُلْتُ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ فِي مِثْلِ هَذَا الْمَوْضِعِ؟ فَقَالَ نَعَمْ يَا سَعِيدَ بْنَ قَيْسٍ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ عَبْدٍ إِلَّا وَ لَهُ مِنَ اللَّهِ حَافِظٌ وَ وَاقِيَةٌ مَعَهُ مَلَكَانِ يَحْفَظَانِهِ مِنْ أَنْ يَسْقُطَ مِنْ رَأْسِ جَبَلٍ أَوْ يَقَعَ فِي بِئْرٍ فَإِذَا نَزَلَ الْقَضَاءُ خَلَّيَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ. الكافي، ج‏2، ص 58 @Arshiv_Gholam
آن ها که راه دراز و وقت کم را فهمیده اند محبورند که خود را زیاد کنند و رشد دهند. این ها زندگی و مرگ را با همین معیار می سنجند؛ اگر زنده اند و اگر می میرند به خاطر همین زیاد شدن است. انسان باید إنتخاب بکند چه زیستن را و چه مُردن را. و در إنتخاب دنبال رجحان ها و أهمیّت ها و ضرورت هاست. هنگامی که زندگی سازنده تر است، زندگی و آن لحظه كه مرگ بارورتر است، مرگ إنتخاب می شود و این است که مرگِ این ها خود، زندگی است و إدامه، عالی تر از حیات. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 161 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 موشن گرافیک "الکترال" ◽️آمریکا مهد خیالی آزادی، إنتخابات خود را چگونه برگزار می‌کند؟ 🎥 کاری از: "خانه طرّاحان إنقلاب إسلامی" @Arshiv_Gholam @KHATTMEDIA
آنقدر آلوده ام که بار خفت می کشم باخودم این درد را تا بی نهایت می کشم یابن زهرا من برای این که راضی ات کنم از نماز صبح تا هیئت ریاضت می کشم بس که گریه کرده ای از دیدن پرونده ام هرکجا نام تو می آید خجالت می کشم تا نگاه مهربانت قسمت من هم شود لحظه لحظه از دو تا چشم تو منّت می کشم جای تو بانفس أمّاره رفاقت کرده ام هرچه دارم می کشم از این رفاقت می کشم می شود گاهی نگاهی هم به حال من کنی؟ هرچه باشد من درِ این خانه زحمت می کشم باهمه آلودگی هرطور ممکن که شده هرشب جمعه خودم را سمت هیئت می کشم می روم یک گوشه ای در روضه هق هق می کنم آخرش در روضه های کربلا دق می کنم "مهدی نظری" @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 گلایه سیّدالشّهداء مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی نسبت به غربت کلام و اندیشه ولیّ فقیه در حوزه و دانشگاه... @Arshiv_Gholam
صبح جمعه پیاده روی جمکران محضر حضرت استاد آقاتهرانی (حفظه اللّه) @Arshiv_Gholam
کفر متحرّک، به إسلام می‌رسد ولی إسلام راکد، "پدر بزرگ کفر" است. سلمان‌ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آن‌ها را به رسول (صلّی اللّه علیه و آله) منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول (صلّی اللّه علیه و آله) بودند، رُکودشان آن ها را به کفر پیوند زد. استاد علی صفائی (عین.صاد) حرکت، ص ۱۲ @Arshiv_Gholam
📌 پنج شاخص إنقلابی گری، إنقلابی بودن و إنقلابی ماندن 📌 نائب المهدی امام خامنه ای بیانات رهبر إنقلاب در حرم امام خمینی (رحمه اللّه)، ۹۵/۳/۱۴ @Arshiv_Gholam
ظهر جمعه کلاس تاریخ و تمدّن محضر حضرت استاد شفیعی کمال آبادی (حفظه اللّه) @Arshiv_Gholam
حضرت آیت اللّه جاودان (حفظه اللّه): 🕯 برای رفع این گرفتاری ها، گریه بر امام حسین (علیه السّلام) خیلی مؤثّر است. 🕯 @Arshiv_Gholam @javedan_ir
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْعَرْزَمِيِّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: كَانَ قَنْبَرٌ غُلَامُ عَلِيٍّ يُحِبُّ عَلِيّاً (علیه السّلام) حُبّاً شَدِيداً، فَإِذَا خَرَجَ عَلِيٌّ (صلوات اللّه علیه) خَرَجَ عَلَى أَثَرِهِ بِالسَّيْفِ، فَرَآهُ ذَاتَ لَيْلَةٍ فَقَالَ يَا قَنْبَرُ مَا لَكَ؟ فَقَالَ جِئْتُ لِأَمْشِيَ خَلْفَكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ، قَالَ وَيْحَكَ أَ مِنْ أَهْلِ السَّمَاءِ تَحْرُسُنِي أَوْ مِنْ أَهْلِ الْأَرْضِ؟ فَقَالَ لَا بَلْ مِنْ أَهْلِ الْأَرْضِ، فَقَالَ إِنَّ أَهْلَ الْأَرْضِ لَا يَسْتَطِيعُونَ لِي شَيْئاً إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ مِنَ السَّمَاءِ فَارْجِعْ فَرَجَعَ. الكافي، ج‏2، ص 59 @Arshiv_Gholam
علم أخلاق، دانشی است که به بررسی نظام أخلاقی، مبانی آن، إرتباطات آن با دیگر حوزه ها و همچنین تحلیل های فلسفی أخلاقی می پردازد...پژوهش های أخلاقی، سه حوزه مهمّ أخلاق توصیفی، أخلاق هنجاری و فرا أخلاق دارد. استاد سیّد اکبر حسینی قلعه بهمن اخلاق در ادیان، ص 11 @Arshiv_Gholam
ما اگر می خواهیم که حسرت نُصرت معصوم و حسرت غنیمت همراهی او را نداشته باشیم و همچون طِرمّاح به جای خالی نرسیم، باید تمرین کنیم و هیچ تکلیفی را به خاطر هیچ بهانه ای به عقب نیاندازیم و "الآن می روم" و "رفتم" را با عمل جایگزین کنیم، که تا خود بجنبیم دیگران رفته اند و کارها را برده اند و ما را به لهو و لعب گذاشته اند. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 165 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ دَاوُدَ الرَّقِّيِّ عَنْ أَبِي عُبَيْدَةَ الْحَذَّاءِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) قَالَ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ): إِنَّ مِنْ عِبَادِيَ الْمُؤْمِنِينَ عِبَاداً لَا يَصْلُحُ لَهُمْ أَمْرُ دِينِهِمْ إِلَّا بِالْغِنَى وَ السَّعَةِ وَ الصِّحَّةِ فِي الْبَدَنِ فَأَبْلُوهُمْ بِالْغِنَى وَ السَّعَةِ وَ صِحَّةِ الْبَدَنِ فَيَصْلُحُ عَلَيْهِمْ أَمْرُ دِينِهِمْ وَ إِنَّ مِنْ عِبَادِيَ الْمُؤْمِنِينَ لَعِبَاداً لَا يَصْلُحُ لَهُمْ أَمْرُ دِينِهِمْ إِلَّا بِالْفَاقَةِ وَ الْمَسْكَنَةِ وَ السُّقْمِ فِي أَبْدَانِهِمْ فَأَبْلُوهُمْ بِالْفَاقَةِ وَ الْمَسْكَنَةِ وَ السُّقْمِ فَيَصْلُحُ عَلَيْهِمْ أَمْرُ دِينِهِمْ وَ أَنَا أَعْلَمُ بِمَا يَصْلُحُ عَلَيْهِ أَمْرُ دِينِ عِبَادِيَ الْمُؤْمِنِينَ وَ إِنَّ مِنْ عِبَادِيَ الْمُؤْمِنِينَ لَمَنْ يَجْتَهِدُ فِي عِبَادَتِي فَيَقُومُ مِنْ رُقَادِهِ وَ لَذِيذِ وِسَادِهِ فَيَتَهَجَّدُ لِيَ اللَّيَالِيَ فَيُتْعِبُ نَفْسَهُ فِي عِبَادَتِي فَأَضْرِبُهُ بِالنُّعَاسِ اللَّيْلَةَ وَ اللَّيْلَتَيْنِ نَظَراً مِنِّي لَهُ وَ إِبْقَاءً عَلَيْهِ فَيَنَامُ حَتَّى يُصْبِحَ فَيَقُومُ وَ هُوَ مَاقِتٌ لِنَفْسِهِ زَارِئٌ عَلَيْهَا وَ لَوْ أُخَلِّي بَيْنَهُ وَ بَيْنَ مَا يُرِيدُ مِنْ عِبَادَتِي لَدَخَلَهُ الْعُجْبُ مِنْ ذَلِكَ فَيُصَيِّرُهُ الْعُجْبُ إِلَى الْفِتْنَةِ بِأَعْمَالِهِ فَيَأْتِيهِ مِنْ ذَلِكَ مَا فِيهِ هَلَاكُهُ لِعُجْبِهِ بِأَعْمَالِهِ وَ رِضَاهُ عَنْ نَفْسِهِ حَتَّى يَظُنَّ أَنَّهُ قَدْ فَاقَ الْعَابِدِينَ وَ جَازَ فِي عِبَادَتِهِ حَدَّ التَّقْصِيرِ فَيَتَبَاعَدُ مِنِّي عِنْدَ ذَلِكَ وَ هُوَ يَظُنُّ أَنَّهُ يَتَقَرَّبُ إِلَيَّ فَلَا يَتَّكِلِ الْعَامِلُونَ عَلَى أَعْمَالِهِمُ الَّتِي يَعْمَلُونَهَا لِثَوَابِي فَإِنَّهُمْ لَوِ اجْتَهَدُوا وَ أَتْعَبُوا أَنْفُسَهُمْ وَ أَفْنَوْا أَعْمَارَهُمْ فِي عِبَادَتِي كَانُوا مُقَصِّرِينَ غَيْرَ بَالِغِينَ فِي عِبَادَتِهِمْ كُنْهَ عِبَادَتِي فِيمَا يَطْلُبُونَ عِنْدِي مِنْ كَرَامَتِي وَ النَّعِيمِ فِي جَنَّاتِي وَ رَفِيعِ دَرَجَاتِيَ الْعُلَى فِي جِوَارِي وَ لَكِنْ فَبِرَحْمَتِي فَلْيَثِقُوا وَ بِفَضْلِي فَلْيَفْرَحُوا وَ إِلَى حُسْنِ الظَّنِّ بِي فَلْيَطْمَئِنُّوا فَإِنَّ رَحْمَتِي عِنْدَ ذَلِكَ تَدَارَكُهُمْ وَ مَنِّي يُبَلِّغُهُمْ رِضْوَانِي وَ مَغْفِرَتِي تُلْبِسُهُمْ عَفْوِي فَإِنِّي أَنَا اللَّهُ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ وَ بِذَلِكَ تَسَمَّيْتُ. الكافي، ج‏2، ص 60 @Arshiv_Gholam
أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْجَبَّارِ عَنْ صَفْوَانَ بْنِ يَحْيَى عَنْ فُضَيْلِ بْنِ عُثْمَانَ عَنِ ابْنِ أَبِي يَعْفُورٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: عَجِبْتُ لِلْمَرْءِ الْمُسْلِمِ لَا يَقْضِي اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) لَهُ قَضَاءً إِلَّا كَانَ خَيْراً لَهُ وَ إِنْ قُرِضَ بِالْمَقَارِيضِ كَانَ خَيْراً لَهُ وَ إِنْ مَلَكَ مَشَارِقَ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبَهَا كَانَ خَيْراً لَهُ. مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ ابْنِ سِنَانٍ عَنْ صَالِحِ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْجُعْفِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ: أَحَقُّ خَلْقِ اللَّهِ أَنْ يُسَلِّمَ لِمَا قَضَى اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) مَنْ عَرَفَ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) وَ مَنْ رَضِيَ بِالْقَضَاءِ أَتَى عَلَيْهِ الْقَضَاءُ وَ عَظَّمَ اللَّهُ أَجْرَهُ وَ مَنْ سَخِطَ الْقَضَاءَ مَضَى عَلَيْهِ الْقَضَاءُ وَ أَحْبَطَ اللَّهُ أَجْرَهُ. الكافي، ج‏2، ص 62 @Arshiv_Gholam
ضمانت إجرایی [نظام أخلاقی] باید در عواملی تعریف شود که با إختیار انسان در تنافی قرار نگیرد و انسان را به أخلاق مجبور نکند؛ چرا که یکی از شرایط فعل أخلاقی، انجام آن از روی إختیار و إنتخابِ آزاد است. استاد سیّد اکبر حسینی قلعه بهمن اخلاق در ادیان، ص 22 @Arshiv_Gholam
ما خیال می کنیم همین که چیزی نداشتیم، تکلیفی نداریم؛ در حالی که إنفاق نه با ثروت، که با توانایی ما بستگی دارد؛ جایی که برادر من توان قرض ندارد و إعتبار ندارد، من که توانایی دارم و إعتبارش را دارم به قرض کردن سزاوارترم... خب چه إشکالی دارد، مگر آبرو را برای چه می خواهم؟ آبرویی که کاری را از پیش نبرد و گِرهی را نگشاید نبودنش بهتر... استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 183 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْمِنْقَرِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ هَاشِمِ بْنِ الْبَرِيدِ عَنْ أَبِيهِ قَالَ قَالَ لِي عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ (صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمَا): الزُّهْدُ عَشَرَةُ أَجْزَاءٍ، أَعْلَى دَرَجَةِ الزُّهْدِ أَدْنَى دَرَجَةِ الْوَرَعِ وَ أَعْلَى دَرَجَةِ الْوَرَعِ أَدْنَى دَرَجَةِ الْيَقِينِ وَ أَعْلَى دَرَجَةِ الْيَقِينِ أَدْنَى دَرَجَةِ الرِّضَا. عَنْهُ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ سِنَانٍ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ الْمُخْتَارِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي يَعْفُورٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: لَمْ يَكُنْ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) يَقُولُ لِشَيْ‏ءٍ قَدْ مَضَى لَوْ كَانَ غَيْرُهُ. الكافي، ج‏2، ص 62 و 63 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ مُفَضَّلٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: أَوْحَى اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) إِلَى دَاوُدَ (علیه السّلام) مَا اعْتَصَمَ بِي عَبْدٌ مِنْ عِبَادِي دُونَ أَحَدٍ مِنْ خَلْقِي عَرَفْتُ ذَلِكَ مِنْ نِيَّتِهِ ثُمَّ تَكِيدُهُ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرْضُ وَ مَنْ فِيهِنَّ إِلَّا جَعَلْتُ لَهُ الْمَخْرَجَ مِنْ بَيْنِهِنَّ وَ مَا اعْتَصَمَ عَبْدٌ مِنْ عِبَادِي بِأَحَدٍ مِنْ خَلْقِي عَرَفْتُ ذَلِكَ مِنْ نِيَّتِهِ إِلَّا قَطَعْتُ أَسْبَابَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ مِنْ يَدَيْهِ وَ أَسَخْتُ الْأَرْضَ مِنْ تَحْتِهِ وَ لَمْ أُبَالِ بِأَيِّ وَادٍ هَلَكَ. الكافي، ج‏2، ص 63 @Arshiv_Gholam