ابو القاسم، على بن محمد بن على خزّاز قمى رازى، ابن بابويه، محمد بن على شیخ صدوق متوّفی قرن 4 روایتی رو از امام جواد (علیه السّلام) نقل می کنند که اوضاع ارادتمندان به حضرت حجّت (علیه السّلام) در دوران غیبت چگونه است..
سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا ع يَقُولُ:
الْإِمَامُ بَعْدِي ابْنِي عَلِيٌّ أَمْرُهُ أَمْرِي وَ قَوْلُهُ قَوْلِي وَ طَاعَتُهُ طَاعَتِي وَ الْإِمَامُ بَعْدَهُ ابْنُهُ الْحَسَنُ أَمْرُهُ أَمْرُ أَبِيهِ وَ قَوْلُهُ قَوْلُ أَبِيهِ وَ طَاعَتُهُ طَاعَةُ أَبِيهِ ثُمَّ سَكَتَ فَقُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ فَمَنِ الْإِمَامُ بَعْدَ الْحَسَنِ فَبَكَى ع بُكَاءً شَدِيداً ثُمَّ قَالَ إِنَّ بَعْدَ الْحَسَنِ ابْنُهُ الْقَائِمُ بِالْحَقِّ الْمُنْتَظَرُ فَقُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَ لِمَ سُمِّيَ الْقَائِمَ قَالَ لِأَنَّهُ يَقُومُ بَعْدَ مَوْتِ ذِكْرِهِ وَ ارْتِدَادِ أَكْثَرِ الْقَائِلِينَ بِإِمَامَتِهِ فَقُلْتُ لَهُ وَ لِمَ سُمِّيَ الْمُنْتَظَرَ قَالَ لِأَنَّ لَهُ غَيْبَةً يَكْثُرُ أَيَّامُهَا وَ يَطُولُ أَمَدُهَا فَيَنْتَظِرُ خُرُوجَهُ الْمُخْلِصُونَ وَ يُنْكِرُهُ الْمُرْتَابُونَ وَ يَسْتَهْزِئُ بِهِ الْجَاحِدُونَ وَ يَكْذِبُ فِيهَا الْوَقَّاتُونَ وَ يَهْلِكُ فِيهَا الْمُسْتَعْجِلُونَ وَ يَنْجُو فِيهَا الْمُسْلِمُونَ.
كفاية الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر ؛ ص283
كمال الدين و تمام النعمة، ج2، ص: 378
صقر بن دلف گويد از امام نهم شنيدم ميفرمود امام بعد از من پسرم على است دستور او دستور من است و گفتارش گفتار من است و طاعتش طاعت من و امام بعد از او فرزندش حسن است دستورش دستور پدر او است و گفتارش گفتار پدر او است و طاعتش طاعت پدر او است، سپس خاموش شد.
به او عرض كردم يا ابن رسول اللَّه امام بعد از حسن كيست؟ به سختى گريست و سپس فرمود پس از حسن پسرش قائم بالحق منتظر است، عرض كردم يا ابن رسول اللَّه چرا او را قائم نامند؟ فرمود چون پس از آن قيام كند كه از يادها رفته است و بيشتر معتقدان به امامتش برگشته اند، عرض كردم چرا منتظرش نامند؟ فرمود براى آنكه غيبتى دارد كه روزهاى بسيارى بر آن بگذرد و مدتش طولانى شود و مخلصان انتظار او را كشند و شكّاكان منكر او گردند و جاحدان به ذكر او تمسخر كنند وقت گذاران درباره او دروغگو باشند و شتاب زدگان درباره او هلاك گردند و مسلمانان به او نجات يابند.
📷عکس های موضوعی قرآن کریم
هر موضوعی که نیاز دارید میتوانید آیات آن را به صورت PDF ملاحظه بفرمایید
عکس قرآن کریم با انتخاب موضوعی آيات
بسیار مفید و عالی حتما ملاحظه و نشر بفرمایید.
📕اخلاق
📗سنت ها و امتحانات الهی
📘جبر و اختیار
📙زینت دادن اعمال بد
📓آیات خوف و رجاء
📗وقایع قیامت
📒اقوام عذاب شده
📔قبول توبه
📕عدم قبول توبه
📗مرگ و برزخ
📘بهشت
📙جهنم
📓اکثریت بد و خوب
📔انتظار و استعجال عذاب
📒صفات پاکان
📕اشرار
📗عقائد باطل
📘دعاهای قرآنی
📙انسان، جن و ملک
📓علم الهی
📔اسماء و صفات الهی
📗اسماء و صفات الهی (۲)
📒محرمات
📕واجبات
📙مستحبات
📗ارث
📘ازدواج، طلاق و مسائل جنسی
📙سوالات بیدار کننده
📓آسانگیری و رحمت خداوند
📒علت ثروتمندی دنیا طلبان
📕هدایت
📗مخلوقات الهی
📘زنان
📙صراط مستقیم
📓عبادتگاهها
📔عدم تساوی خوب و بد
📒ادیان
📕کتب آسمانی
📗نبوت
📘حضرت ابراهیم
📙حضرت اسماعیل، اسحاق و یعقوب
📓حضرت آدم و ادریس
📔حضرت ذوالقرنین تا عزیر
📒حضرت شعیب و ایوب
📕حضرت لوط
📗حضرت نوح
📘حضرت یوسف
📙حضرت هود
📓حضرت صالح
📔حضرت موسی
📒حضرت عیسی
📕خاتم الانبیاء محمد صلی الله علیه و آله
📗جنگ های صدر اسلام
📘امامت
📚کل قرآن
🎥توضیحات تدوین کننده اثر
🌷بـا انتشــار این پســت در ثوابــ آن شریــک باشـید
https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
آیت الله العظمی جوادی آملی:
سيدناالاستاد مرحوم علامه نقل ميكردند كه ما پای درس مرحوم آقای نائينی كه اين مسجد نجف پر از شاگرد بود فكر میکردیم اينها همه درباره فقه و اصول كار میکنند، بعد وقتی بررسی میکردیم، میدیدیم آن دوتا در تفسير كار میکنند، آن دوتا در كلام كار میکنند، آن دوتا در تاريخ كار میکنند، آن دوتا در رجال كار میکنند، همه برای فقه و اصول خلق نشدند همه آن گرايش را هم ندارند،وجود مبارك پيغمبر "صلی الله علیه و آله و سلم" فرمود، وجود مبارك امام صادق "سلام الله عليه" فرمودند اين روايت از هر دو نقل شده است كه درست است «طلب العلم فريضة» تحصيل علم واجب است اما همين دينی كه گفت تحصيل علم واجب است گفت چه چيزی بخوان نه اينكه نگفته باشد گفت آيه محكمه بخوان، فريضه عادله بخوان، سنّت قائمه بخوان، عقايد بخوان، اخلاق بخوان، فقه و اصول بخوان، تفسير بخوان. #اينچنين_نيست كه ما بگوييم آيه محكمه يعنی فقه و اصول، فريضه عادله يعنی فقه و اصول، سنّت قائمه يعنی فقه و اصول اين نيست.
غرض آن است آن دينی كه به ما گفته «طلب العلم فريضة» گفته چه چيزی بخوان و آن خدايی كه اسلام را به ما داد،استعدادهای گوناگون هم به ما داد. بنابراين اگر عده ای روی روايات تفسيری كار میکنند، عده ای روی روايات تاريخی كار میکنند، عده ای روی روايات مقتل كار بكنند اينها همه برای ما لازم است.
درس تفسیر سوره کهف جلسه ۲۹
👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
Kashani-14030718-MaziyateTalabegi-Hkashani_Com.mp3
37.95M
👓 سخنرانی بسیار مهم استاد حامد کاشانی برای #طلاب
خصوصا طلاب سطح که دچار مشکل انگیزه هستند گوش بدهند❤️
📋 مزیت طلبگی
📆 چهارشنبه ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۳
▪️ مدرسه فقهی امام باقر علیه السلام
🔸 در این جلسه مباحث زیر مطرح شده است:
▫️ نیاز با «الگوی میانی» در طلبگی
▫️ باید به حقیقتِ طلبگی برگردیم
▫️ ائمه علیهم السلام، امیرِ قلوب هستند
▫️ نتیجه ی تضعیفِ عالمِ ربّانی
▫️ امام سجّاد علیه السلام از دشمن «منبری» می سازد!
▫️ «طاووس بن کیسان» از امام سجّاد علیه السلام می گوید
▫️ لطافتِ امام سجّاد علیه السلام
▫️ کمک به فقرا در سیره ی امام سجّاد علیه السلام
▫️ نکته ای از صحیفه سجّادیه
▫️ روضه و توسّل به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
1- لي، الأمالي للصدوق الْهَمْدَانِيُّ عَنْ عَلِيٍّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ نَصْرِ بْنِ عَلِيٍّ الْجَهْضَمِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَخِيهِ مُوسَى عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص:
مَنْ فَارَقَ جَمَاعَةَ الْمُسْلِمِينَ فَقَدْ خَلَعَ رِبْقَةَ الْإِسْلَامِ مِنْ عُنُقِهِ قِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا جَمَاعَةُ الْمُسْلِمِينَ قَالَ جَمَاعَةُ أَهْلِ الْحَقِّ وَ إِنْ قَلُّوا.
2- ما، الأمالي للشيخ الطوسي الْمُفِيدُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مَاهَانَ عَنْ زَكَرِيَّا بْنِ يَحْيَى عَنْ بُنْدَارَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ عَنْ سُفْيَانَ عَنْ سَهْلِ بْنِ الْجَرَّاحِ عَنْ عَطَاءِ بْنِ زَيْدٍ عَنْ تَمِيمٍ الرَّازِيِّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص:
الدِّينُ نَصِيحَةٌ قِيلَ لِمَنْ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِكِتَابِهِ وَ لِلْأَئِمَّةِ فِي الدِّينِ وَ لِجَمَاعَةِ الْمُسْلِمِينَ.
بحار الأنوار، ج27، ص 67
شیخ غلامعلي بدرلو
1- لي، الأمالي للصدوق الْهَمْدَانِيُّ عَنْ عَلِيٍّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ نَصْرِ بْنِ عَلِيٍّ الْجَهْضَمِ
بیان مرحوم مجلسی (رحمه الله):
و النصيحة لأئمة المسلمين متابعتهم و بذل الأموال و الأنفس في نصرتهم قوله ص و اللزوم لجماعتهم المراد جماعة أهل الحق و إن قلوا كما ورد به الأخبار الكثيرة...
بحار الأنوار، ج2، ص 149
شیخ غلامعلي بدرلو
بیان مرحوم مجلسی (رحمه الله): و النصيحة لأئمة المسلمين متابعتهم و بذل الأموال و الأنفس في نصرتهم قو
امام صادق (علیه السّلام):
إِنَّ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ وَ اللَّهِ الْإِمَامُ الَّذِي يَجِبُ عَلَيْنَا نَصِيحَتُهُ وَ لُزُومُ جَمَاعَتِهِمْ أَهْلُ بَيْتِه...
بحار الأنوار، ج27، ص 70
چرا این چند تا مطلب رو گذاشتم؟
دیدم برخی به این روایات تمسک کردند برای لزوم موعظه کردن و پند و اندرز به حاکم اسلامی و نقد کردن و نصیحت کردن رهبر جامعه اسلامی!!!!
اما مبتنی بر مجموعه روایات و بیانات علماء ظاهرا این برداشت اشتباهه...
اوّلاً نصیحت در این روایات به معنی خلوص و تبعیته، نه موعظه و انتقاد و تذکر...
ثانیاً امام المسلمین به معنی مطلق حاکم نیست...به معنی امام جامعه اسلامی است که مصادیق مشخصی داره...باید من الله باشه...پیامبر...امام...نائب امام...همین...نه هر کسی که سلطنت پیدا کرد بر جامعه (ولو اینکه طاغوت باشه)...
ثالثاً اون جماعتی که دست خدا همراهشه و ما باید باهاش همراه بشیم، جماعت اهل حقه نه هر جماعتی...زیاد و کم بودنش هم مهم نیست...یعنی درش اکثریت نخوابیده...ولو اینکه کم باشن...حق بودنشون مهمه...لذا باید باهاشون همراه بشیم...دست خدا هم همراه این جماعته...
لذا در زیارتنامه حضرت عبّاس (علیه السّلام) میخونیم:
أَشْهَدُ لَكَ بِالتَّسْلِيمِ وَ التَّصْدِيقِ وَ الْوَفَاءِ وَ النَّصِيحَةِ لِخَلَفِ النَّبِيِّ الْمُرْسَلِ وَ السِّبْطِ الْمُنْتَجَبِ وَ الدَّلِيلِ الْعَالِمِ وَ الْوَصِيِّ الْمُبَلِّغِ وَ الْمَظْلُومِ الْمُهْتَضَم
كامل الزيارات، ص 256
با اینکه ما جایی نداریم حضرت نسبت به امام حسین (علیه السّلام) موعظه و نقدی داشته باشه...معلوم میشه نصیحت به معنی تذکّر نیست...به معنی خلوص و انقیاد و تبعیّته...همان طور که مرحوم مجلسی (رحمه الله) فرمود...
💠 قال رسول اللّه (صلّی اللّه علیه و آله):
🔻 إِنَّمَا سُمِّيَتْ فَاطِمَةُ فَاطِمَةَ لِأَنَّ اَللَّهَ تَعَالَى فَطَمَ مَنْ أَحَبِّهَا مِنَ اَلنَّارِ.
📜 علل الشّرایع، ج ۱، ص ۱۷۸
🏴مراسم روضه حضرت زهراء (سلام اللّه علیها) به مناسبت فاطمیّه أوّل🏴
🔰سخنرانی:
حضرت استاد شیخ أحمد فربهی (۲۱ و ۲۲ آبان)
حضرت استاد شیخ محمّد ابراهیم کفیل (۲۳ تا ۲۵ آبان)
حضرت استاد شیخ محمّد مهدی طبّاخیان، از تهران (۲۶ تا ۲۸ آبان)
حضرت استاد سیّد بهاء الدّین ضیائی (۲۹ و ۳۰ آبان)
🔰مرثیه خواني:
کربلایی هادی خادم حسینی (۲۱ آبان)
کربلایی مهدی نجفی (۲۲ آبان)
کربلایی سعید شعبانی (۲۳ آبان)
حاج حسین آل حبیب، از تهران (۲۴ آبان)
کربلایی محمّد اکبری (۲۵ آبان)
کربلایی یاسر یزدانی، با حضور هیئت متوسّلین به امام حسن عسکری (علیه السّلام) قم (۲۶ آبان)
حجّت الاسلام سیّد علی تقوی (۲۷ آبان)
حجّت الاسلام شیخ محمّد قربانی (۲۸ آبان)
کربلایی محمود بذری (۲۹ آبان)
کربلایی امیر عبّاس حیدری، از تهران (۳۰ آبان)
⏳زمان:
به مدّت ۱۰ شب
از دوشنبه ۲۱ آبان تا چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۳
ساعت ۱۹:۳۰
🌐مكان:
قم، میدان آزادگان، بلوار شهید عابدي، إنتهاي خیابان أنصارالحسين (علیه السّلام)، بلوار شهيد شيرازي، خیابان شهيد جهان آرا، كوچه ۳، پلاک ۱۱، منزل بدرلو.
"خانوادگی"
#اطلاع_رسانی
#روضه_خونگی
#جمادی_الاول
#فاطمیه
🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
💠 قال رسول اللّه (صلّی اللّه علیه و آله): 🔻 إِنَّمَا سُمِّيَتْ فَاطِمَةُ فَاطِمَةَ لِأَنَّ اَللَّهَ
سلام و عرض ادب خدمت همهی محبّین أمیرالمؤمنین (صلوات اللّه علیه)
📌 طبق سنوات گذشته، امسال هم مراسم روضهی دهه فاطمیّه اوّل منزل ما برقرار است، ان شاء اللّه.
از دوشنبه ۲۱ آبان الی چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۳، به مدّت ۱۰ شب
🔸 عزیزانی که مایل هستند در مخارج مجلس روضهی حضرت زهرا (سلام اللّه علیها) شریک باشند، میتوانند کمکهای نقدی خودشان را به کارت ذیل واریز نمایند.
💳 5892101427496852
🏷 رضا بدرلو، بانک سپه
🔹پذیرای کمکهای نقدی و غیرنقدی شما هستیم، ان شاء اللّه.
🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
May 11
امام خامنه ای (حفظه الله):
می گویند علّت اینکه آمریکاییها در مقابل ملّت ایران ایستادند، حرکتی بود که شما در سفارت انجام دادید؛ یعنی حمله کردید به سفارت ما، بین ما اختلاف به وجود آمد، دعوا شد، دشمنی شد. دروغ می گویند؛ مسئله این نیست. آغاز چالش بین ملّت ایران و آمریکا بیستوهشتم مرداد است؛ بیستوهشتم مرداد سال ۳۲. در بیستوهشتم مرداد یک حکومت ملّی سر کار بود. حکومت مصدّق یک حکومت ملّی بود؛ مشکلش هم با غربیها فقط مسئلهی نفت بود؛ نه حجّتالاسلام بود، نه داعیهی اسلامخواهی داشت؛ فقط مسئلهی نفت بود. نفت دست انگلیسها بود، او گفت نفت دست خودمان باشد؛ جرمش فقط این بود. آمریکاییها کودتا ایجاد کردند، یک کودتای عجیب و غریبی.
بیانات در دیدار دانش آموزان، ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
امام خامنه ای (حفظه الله):
در سیزدهم آبان همینطور که می دانید، سه حادثه اتّفاق افتاده است که هر سه بهنحوی به آمریکا مرتبط است.
حادثهی اوّل، تبعید امام است که بهخاطر کاپیتولاسیون بود...
حادثهی دوّم مربوط به کشتار دانشآموزان است در سال ۵۷...
حادثهی سوّم، حادثهی سفارت است -لانهی جاسوسی آمریکا- که این سیلیِ ایران متقابلاً به آمریکا بود. یعنی انقلاب این قدرت را به ملّت ایران داد که در مقابل حرکات آن ها، در مقابل حملات آن ها اینجور سیلی بزنند و آمریکا را تحقیر کنند.
بیانات در دیدار دانشآموزان و دانشجویان، ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
امام خامنه ای (حفظه الله):
اسنادی که از سفارت به دست آمد ــ می دانید دیگر؛ دانشجوها رفتند اسناد را آوردند، مقدار زیادی از این اسناد را آمریکاییها در کاغذخردکن ریخته بودند، دانشجوها با حوصلهی تمام نشستند این کاغذها را به هم وصل کردند که الان این یادداشتها هفتاد هشتاد جلد کتاب است ــ نشان داد که از همان روزهای اوّلِ بعد از پیروزی انقلاب، سفارت آمریکا مرکز توطئه و جاسوسی علیه ایران بوده؛ حتّی در سفارت آمریکا طرّاحی کودتا میشده که علیه انقلاب کودتا کنند؛ طرّاحی جنگ داخلی میشده؛ تلاش می کردند که در استانهای مرزی کشور، جنگ داخلی راه بیندازند؛ طرّاحی میشده که چگونه در حکومتِ جدیدِ انقلابی نفوذ کنند؛ رسانههای ضدّانقلاب را که در داخل بودند، مدیریّت می کردند، هدایت می کردند: این را بنویسید، این را بگویید، این را جعل کنید، این شایعهسازی را بکنید؛ برای تحریم هم برنامهریزی می کردند؛ یعنی سفارت، از اوّلین روزهای شروع انقلاب، مرکز توطئه علیه کشور و علیه انقلاب بوده. [لذا دشمنی آمریکا] ربطی به تسخیر لانهی جاسوسی ندارد؛ مدّت ها قبل از آن، این ها فعّالیّت خودشان را علیه انقلاب شروع کرده بودند.
بیانات در دیدار دانشآموزان و دانشجویان، ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
امام خمینی (رحمه الله):
اصلاً ما اينجا را سفارتخانه نمىدانيم. ما اينها را اجزاى سفارتخانه نمىدانيم. اينجا جاسوسخانه است و آن ها هم جاسوس هستند.
صحیفه امام، ج11، ص302
تفسير فرات الكوفي، ص: 298 و 299
«403»- قَالَ حَدَّثَنَا سَهْلُ بْنُ أَحْمَدَ الدِّينَوَرِيُّ مُعَنْعَناً عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع قَالَ: قَالَ جَابِرٌ لِأَبِي جَعْفَرٍ [ع] جُعِلْتُ فِدَاكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ حَدِّثْنِي بِحَدِيثٍ فِي فَضْلِ جَدَّتِكَ فَاطِمَةَ [ع] إِذَا أَنَا حَدَّثْتُ بِهِ الشِّيعَةَ فَرِحُوا بِذَلِكَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ جَدِّي عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص قَالَ:
إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ نُصِبَ لِلْأَنْبِيَاءِ وَ الرُّسُلِ مَنَابِرُ مِنْ نُورٍ فَيَكُونُ مِنْبَرِي أَعْلَى مَنَابِرِهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ثُمَّ يَقُولُ اللَّهُ يَا مُحَمَّدُ اخْطُبْ فَأَخْطُبُ بِخُطْبَةٍ [خُطْبَةً] لَمْ يَسْمَعْ أَحَدٌ مِنَ الْأَنْبِيَاءِ وَ الرُّسُلِ بِمِثْلِهَا ثُمَّ يُنْصَبُ لِلْأَوْصِيَاءِ مَنَابِرُ مِنْ نُورٍ وَ يُنْصَبُ لِوَصِيِّي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ فِي أَوْسَاطِهِمْ مِنْبَرٌ مِنْ نُورٍ فَيَكُونُ مِنْبَرُهُ [مِنْبَرُ عَلِيٍ] أَعْلَى مَنَابِرِهِمْ ثُمَّ يَقُولُ اللَّهُ [يَقُولُ لَهُ] يَا عَلِيُّ اخْطُبْ فَيَخْطُبُ بِخُطْبَةٍ [خُطْبَةً] لَمْ يَسْمَعْ أَحَدٌ مِنَ الْأَوْصِيَاءِ بِمِثْلِهَا ثُمَّ يُنْصَبُ لِأَوْلَادِ الْأَنْبِيَاءِ وَ الْمُرْسَلِينَ مَنَابِرُ مِنْ نُورٍ فَيَكُونُ لِابْنَيَّ وَ سِبْطَيَّ وَ رَيْحَانَتَيَّ أَيَّامَ حَيَاتِي منبر [مِنْبَرَانِ] مِنْ نُورٍ ثُمَّ يُقَالُ لَهُمَا اخْطُبَا فَيَخْطُبَانِ بِخُطْبَتَيْنِ لَمْ يَسْمَعْ أَحَدٌ مِنْ أَوْلَادِ الْأَنْبِيَاءِ وَ الْمُرْسَلِينَ بِمِثْلِهِمَا ثُمَّ يُنَادِي الْمُنَادِي [مُنَادٍ] وَ هُوَ جَبْرَئِيلُ ع أَيْنَ فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ أَيْنَ خَدِيجَةُ بِنْتُ خُوَيْلِدٍ أَيْنَ مَرْيَمُ بِنْتُ عِمْرَانَ أَيْنَ آسِيَةُ بِنْتُ مُزَاحِمٍ أَيْنَ أُمُّ كُلْثُومٍ أُمُّ يَحْيَى بْنِ زَكَرِيَّا فَيَقُمْنَ فَيَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يَا أَهْلَ الْجَمْعِ لِمَنِ الْكَرَمُ الْيَوْمَ فَيَقُولُ مُحَمَّدٌ وَ عَلِيٌّ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ [وَ فَاطِمَةُ] لِلَّهِ الْواحِدِ الْقَهَّارِ فَيَقُولُ اللَّهُ جَلَّ جَلَالُهُ [تَعَالَى] يَا أَهْلَ الْجَمْعِ إِنِّي قَدْ جَعَلْتُ الْكَرَمَ لِمُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ فَاطِمَةَ يَا أَهْلَ الْجَمْعِ طَأْطِئُوا الرُّءُوسَ وَ غُضُّوا الْأَبْصَارَ فَإِنَّ [إِنَ] هَذِهِ فَاطِمَةُ تَسِيرُ إِلَى الْجَنَّةِ فَيَأْتِيهَا جَبْرَئِيلُ بِنَاقَةٍ مِنْ نُوقِ الْجَنَّةِ مُدَبَّجَةَ الْجَنْبَيْنِ خِطَامُهَا مِنَ اللُّؤْلُؤِ الْمُحَقَّقِ الرَّطْبِ عَلَيْهَا رَحْلٌ مِنَ الْمَرْجَانِ فَتُنَاخُ بَيْنَ يَدَيْهَا فَتَرْكَبُهَا فَيَبْعَثُ إِلَيْهَا مِائَةَ أَلْفِ مَلَكٍ فَيَصِيرُوا عَلَى يَمِينِهَا وَ يَبْعَثُ إِلَيْهَا مِائَةَ أَلْفِ مَلَكٍ يَحْمِلُونَهَا عَلَى أَجْنِحَتِهِمْ حَتَّى يُصَيِّرُوهَا [يُسَيِّرُوهَا] عِنْدَ [عَلَى] بَابِ الْجَنَّةِ فَإِذَا صَارَتْ عِنْدَ بَابِ الْجَنَّةِ تَلْتَفِتُ فَيَقُولُ اللَّهُ يَا بِنْتَ حَبِيبِي مَا الْتِفَاتُكِ وَ قَدْ أَمَرْتُ بِكِ إِلَى جَنَّتِي [الْجَنَّةِ] فَتَقُولُ يَا رَبِّ أَحْبَبْتُ أَنْ يُعْرَفَ قَدْرِي فِي مِثْلِ هَذَا الْيَوْمِ فَيَقُولُ اللَّهُ [تَعَالَى] يَا بِنْتَ حَبِيبِي ارْجِعِي فَانْظُرِي مَنْ كَانَ فِي قَلْبِهِ حُبٌّ لَكِ أَوْ لِأَحَدٍ مِنْ ذُرِّيَّتِكِ خُذِي بِيَدِهِ فَأَدْخِلِيهِ الْجَنَّةَ.
قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ وَ اللَّهِ يَا جَابِرُ إِنَّهَا ذَلِكَ الْيَوْمَ لَتَلْتَقِطُ شِيعَتَهَا وَ مُحِبِّيهَا كَمَا يَلْتَقِطُ الطَّيْرُ الْحَبَّ الْجَيِّدَ مِنَ الْحَبِّ الرَّدِيِّ فَإِذَا صَارَ شِيعَتُهَا مَعَهَا عِنْدَ بَابِ الْجَنَّةِ يُلْقِي اللَّهُ فِي قُلُوبِهِمْ أَنْ يَلْتَفِتُوا فَإِذَا الْتَفَتُوا يَقُولُ [فَيَقُولُ] اللَّهُ يَا أَحِبَّائِي مَا الْتِفَاتُكُمْ وَ قَدْ شَفَعَتْ فِيكُمْ فَاطِمَةُ بِنْتُ حَبِيبِي فَيَقُولُونَ يَا رَبِّ أَحْبَبْنَا أَنْ يُعْرَفَ قَدْرُنَا فِي مِثْلِ هَذَا الْيَوْمِ فَيَقُولُ اللَّهُ يَا أَحِبَّائِي ارْجِعُوا وَ انْظُرُوا مَنْ أَحَبَّكُمْ لِحُبِّ فَاطِمَةَ انْظُرُوا مَنْ أَطْعَمَكُمْ لِحُبِّ فَاطِمَةَ انْظُرُوا مَنْ كَسَاكُمْ لِحُبِّ فَاطِمَةَ انْظُرُوا مَنْ سَقَاكُمْ شَرْبَةً فِي حُبِّ فَاطِمَةَ انْظُرُوا مَنْ رَدَّ عَنْكُمْ غِيبَةً فِي حُبِّ فَاطِمَةَ خُذُوا بِيَدِهِ وَ أَدْخِلُوهُ الْجَنَّةَ.
شیخ غلامعلي بدرلو
تفسير فرات الكوفي، ص: 298 و 299 «403»- قَالَ حَدَّثَنَا سَهْلُ بْنُ أَحْمَدَ الدِّينَوَرِيُّ مُعَن
قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ وَ اللَّهِ لَا يَبْقَى فِي النَّاسِ إِلَّا شَاكٌّ أَوْ كَافِرٌ أَوْ مُنَافِقٌ فَإِذَا صَارُوا بَيْنَ الطَّبَقَاتِ نَادَوْا كَمَا قَالَ اللَّهُ [تَعَالَى] فَما لَنا مِنْ شافِعِينَ وَ لا صَدِيقٍ حَمِيمٍ فَيَقُولُونَ فَلَوْ أَنَّ لَنا كَرَّةً فَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ مُنِعُوا مَا طَلَبُوا وَ لَوْ رُدُّوا لَعادُوا لِما نُهُوا عَنْهُ وَ إِنَّهُمْ لَكاذِبُونَ.
وَ أَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِين
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اولش خندم گرفت...😂
ولی بعد به خودم گفتم چقد عقبی...
کاش به اندازه کفتربازا برا اون کاری که وظیفه میدونیم وقت میذاشتیم...😔
آقاجان ما رو ببخش برا کم کاری هامون...
AudioCutter_سخنرانی.mp3
9.25M
🎤 آیت الله نجم الدین طبسی
(از دوستان و مرتبطین با شهید سید حسن نصرالله و شهید سید هاشم صفی الدین)
❇️ خاطراتی جالب از این دو بزرگوار
🔹 علاقمندی به مباحث مهدوی و پیگیری مباحث علمی #مهدویت
🔹 مراقبت بر رعایت مسائل شرعی در بحبوحه جنگ
🔹عقلانیت
❇️ نقش شهید اول و شهید ثانی در تثبیت تشیع در لبنان
❇️ رشد چشم گیر مجالس حسینی علیه السلام در لبنان پس از انقلاب
❇️ رشد جایگاه تشیع در لبنان و آفریقا و جهان اسلام به برکت حزب الله و انقلاب اسلامی