#بیانات
🔲 بمناسبت هفته وحدت
علامه عسکری:
❌#بنیانگذار_لعن چه کسی بود؟! چه کسی جامعه و پیروان گمراه خود را یاد داد تا دیگران را لعن بکنند و در جامعه تفرقه بیفکنند؟!!
🔶امام صادق (علیه السلام) خود با ابوحنيفه می نشست و با او درباره عقايد و احكام مناظره می كرد. اين روش تا عصر شيخ مفيد (م: 413 ق.) در بغداد ادامه داشت. چنانكه شيخ طوسى (م: 460 ق) استاد كرسى دارالخلافه بغداد بود. ولى هنگامى كه سلجوقيان وارد بغداد شدند كرسى شيخ طوسى را آتش زدند و ما(مسلمانان) را از يكديگر جداساختند.
سپس درگيرى هاى صفويه و حكّام عثمانى پيش آمد، در واقع همه اين امور سياسى بود نه دينى!
🔶اينها همه درگذشته بود. امّا آنچه كه امروز دلها را می لرزاند، مطالب منتشره اى است كه می گويد برخى از شيعيان بعضى از صحابه پیامبر را لعن می كنند! من به شما می گويم كه بنيانگذار لعن، معاوية بن ابى سفيان بود كه از سال (40) هجرى آغازكرد و دستور داد امام علی بن ابی طالب (ع) را بر فراز همه منابر مسلمانان در خطبه هاى نماز جمعه لعن كنند، و اين روش تا پايان حكومت امويان- به جز دو سال حكومت عمربن عبدالعزيز- ادامه داشت! حال، آيا به نظر شما در تمام اين مدت شيعيان على و اهل بيت على سكوت کردند و با آنها مقابله نكردند؟ چرا، با آنها مقابله كردند.
🔶ولى امروزِ ما با آن روز آنها چه كار داریم؟ آرى، آن را رها می كنيم و هر اختلاف ديگر را نيز رها می كنيم و اين جدال عقيم بی نتيجه را وا می گذاريم و امروز فقط اين بحث را پى مى گيريم كه سنّت رسول خدا (ص) را از كجا بگيريم، تفسير قرآن را چگونه دريابيم؟ هر يك از ما دليل خود را ارائه میکند و دليل برادرش را می شنود، خواه قبول كند يا نكند، در هر حال جان خويش را در برابر دشمن مشترك فداى برادر مسلمانش می كند. من تو را حمايت میکنم و براى تو جان میدهم، چنانكه جمهورى اسلامى ايران با مسلمانان فلسطين چنين می كند، ما میدانيم كه همه دولتهاى عربى اسلامى به جز جمهورى اسلامى برآنند تا با اسرائيل آشتى كنند، اما اين حكومت(جمهوری اسلامی)، «حزب الله» را از جوانان شيعه جنوب لبنان تأسيس می كند تا با اسرائيليان بجنگند به خاطر فلسطين شهيد شوند و «انتفاضه» درون فلسطين را يارى کنند، و امام خمينى- رضوان الله تعالى عليه- «روز قدس» را برپامى دارد. آرى، ما اينگونه ايم و ابناى امت اسلامى را به اين راه فرا می خوانيم.
📖کتاب دروغ ها و تهمت ها در کتاب «لله ثم للتاریخ» اثر علامه عسکری ص24
⭕️با نشر مطالب کانال شما هم مبلغ دین الهی باشید.
📕کانال علامه عسکری🔰
🆔 @Allameaskari
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مأمور انگلیسی که اول چوپانی لال بود و بعد سیّد شد!
این تنها یک نمونه از صدها و بلکه هزاران مورد نفوذ بیگانگان در امور کشور ما است که پس از گذشت سالها کشف شده است.
📣عضو کانال«خردمندان»شوید👇
http://eitaa.com/bakheradan
15.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ آیا خلفای اهلسنت شجاع بودند؟
❌ یکی از سؤالاتی که منتظر پاسخ آن از سوی علمای اهلسنت هستیم آن است که چرا خلفای اهلسنت در هیچ کدام از جنگها، مجروح نشدند و یا آنکه کافری را نکشتند؟ کلیپ را ببینید و انتشار دهید.
📎 #خلفای_اهل_سنت
📎 #شجاعت
📎 #وهابیت
کلمه مدیا را در اینستاگرام|تلگرام|روبیکا|بله|ایتا|دنبال کنید.
از اینکه با ♥️ و ارسال به دیگران ✈️ از کلمه مدیا حمایت میکنید، سپاسگزارم. 🙏🌹
🌐@kalemeh_media
17.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ ابوبکر و عمر برترین خلیفه؟
❌ بعضی از علمای اهل سنت مدعی اند که عمر و ابوبکر برترین خلفای اهل سنت هستند. به نظر شما آیا این ادعا صحیح است؟ پاسخ را ببینید و انتشار دهید.
📎 #خلفای_اهل_سنت
📎 #خلافت
📎 #وهابیت
کلمه مدیا را در اینستاگرام|تلگرام|روبیکا|بله|ایتا|دنبال کنید.
از اینکه با ♥️ و ارسال به دیگران ✈️ از کلمه مدیا حمایت میکنید، سپاسگزارم. 🙏🌹
🌐@kalemeh_media
هدایت شده از موسسه ولاء صدیقه کبری علیها السلام
سخنرانی شب اول.mp3
40.95M
🎙سخنرانی
آیت الله حاج شیخ نجم الدین مروجی طبسی
هدایت شده از موسسه ولاء صدیقه کبری علیها السلام
سخنرانی شب دوم.mp3
43.07M
🎙سخنرانی
آیت الله حاج شیخ نجم الدین مروجی طبسی
هدایت شده از موسسه ولاء صدیقه کبری علیها السلام
سخنرانی شب سوم.mp3
41.96M
🎙سخنرانی
آیت الله حاج شیخ نجم الدین مروجی طبسی
هدایت شده از موسسه ولاء صدیقه کبری علیها السلام
سخنرانی شب چهارم.mp3
39.69M
🎙سخنرانی
آیت الله حاج شیخ نجم الدین مروجی طبسی
هدایت شده از انجمن علمی مطالعات نهج البلاغه ایران
4_5999122233568531575.mp3
20.94M
#فایل_درسی
#فایل_صوتی
🔸جلسه شانزدهم
🔸دوشنبه، ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ ش.
🔹سلسله درسهای کتاب شریف #نهج_البلاغة
🔹استاد: سید محمد طباطبائی یزدی
🔸دو ملاحظه
🔹اشارهای به برخی از تصحیحات کنونی متن نهج البلاغه
🔸ترجمههای نهج البلاغه
🔹#تبویب و ساختار کتاب
🔸بخشی کوتاه در غریب الحدیث از #شریف_رضی
🔹گونه تألیفی «غریب الحدیث» در #فرهنگ_اسلامی
🔸«تطوّر زبان» موضوعی مهم و قابل تأمل
🔹استدراک #شریف_رضی بر نهج البلاغه
▫️بنیاد محقق طباطبائی، سالن میرزا عبدالله افندی
🌐 https://nahjalbalaghah.ir/
🆔 @nahjalbalaghah_ir
هدایت شده از ﷽ Rad
❌ لعن های کذایی
👈 دستور عجیب میرزای شیرازی بزرگ !
حاج آقا رضا صدر از حاج انصاری مرحوم، واعظ معروف و ایشان از مرحوم آقای حاج شیخ عبدالکریم حائری نقل میکرده:
دریکی از ملاقاتهای عمومی میرزای بزرگ شیرازی میبینند که نظر ایشان به یک شخص معین معطوف است. هرچه اشخاص جلو می آیند و بعد از دستبوسی میرزا میروند، بازهم توجه میرزا به همان شخص و همان نقطه است؛
تا اینکه بالاخره نوبت به آن شخص موردنظر میرزا میرسد و می آید دست میرزا را می بوسد. میرزا از او سؤال میکند
اهل کجایی؟
میگوید: اهل کربلا.
می پرسد برای چه اینجا آمده ای؟
میگوید: آمده ام تا در سامرا درس بخوانم.
میرزا میفرماید: من به شما حکم میکنم که همین حالا مراجعت کنید به کربلا و شهریه و حقوقی هم که در اینجا به طلبه ها داده میشود در کربلا به شما داده می شود و همین حالا برگردید.
میرزا نوکرش را صدا میزند و به او میگوید: قطار کی حرکت میکند؟
میگوید مثلاً نیم ساعت دیگر.
می فرماید این آقا را الآن ببرید پای قطار و آنجا باشید تا ایشان مشرف شوند کربلا و بعد مراجعت کنید.
نیم ساعت بعد میرزا مرتب می پرسد: خادم نیامد؟
همینطور منتظر بوده و دقیقه شماری میکرده که خادم برگردد.
بالاخره خادم برمیگردد، میرزا میگوید: او را راه انداختی؟
میگوید بله.
میگوید: خودت آنجا بودی موقع حرکت قطار؟
میگوید بله.
میگوید: قطعی شد حرکتش؟
میگوید: بله.
میرزا خیلی استنطاق میکند تا قطعی شود که آن شخص به کربلا برگشته است. بعداً بعضی از اصحاب از ایشان می پرسند: چرا این شخص را با این اهتمام به کربلا برگرداندید؟
◀️میرزا میفرماید: «از خصوصیات این شخص فهمیدم که اگر در اینجا بماند کار دست ما می دهد و از آن لعن های کذایی می خواند و ما که زحمت کشیدیم مشکله اختلاف بین شیعه و سنی را به زحمت حل کردیم، او با یک عملش ممکن است این زحمات را از بین ببرد، یک لعن در حرم بخواند و تمام این زحمات به هدر رود».
بعد که خود آن شخص را دیده بودند، گفته بود: خوش انصاف میرزا، نگذاشت اقلاً یک لعنی بخوانیم!
📚منبع:
آیت الله العظمی شبیری زنجانی، جرعه ای از دریا، ج ۱، ص ۱۱۹-۱۲۰
√ @Roshangari_ir | روشنگری
هدایت شده از majnoon e ALI
بعضی از مخالفین ، حدیثی را در منابع شیعه به عنوان طعن بر شیعه مطرح کرد و آن این است:
حَدَّثَنَا اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ اَلصُّوفِيُّ رَحِمَهُ اَللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو اَلْعَبَّاسِ عَبْدُ اَللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ اَلْحِمْيَرِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ اَلْقُرَشِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ اَلتَّمِيمِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مَرْوَانَ قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ اَللَّهِ بْنُ يَحْيَى قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ أَبِيهِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ:
قَالَ لِي رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَنْتَ أَوَّلُ مَنْ يَدْخُلُ اَلْجَنَّةَ فَقُلْتُ يَا رَسُولَ اَللَّهِ أَدْخُلُهَا قَبْلَكَ قَالَ نَعَمْ إِنَّكَ صَاحِبُ لِوَائِي فِي اَلْآخِرَةِ كَمَا أَنَّكَ صَاحِبُ لِوَائِي فِي اَلدُّنْيَا وَ حَامِلُ اَللِّوَاءِ هُوَ اَلْمُتَقَدِّمُ ثُمَّ قَالَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَا عَلِيُّ كَأَنِّي بِكَ وَ قَدْ دَخَلْتَ اَلْجَنَّةَ وَ بِيَدِكَ لِوَائِي وَ هُوَ لِوَاءُ اَلْحَمْدِ تَحْتَهُ آدَمُ فَمَنْ دُونَهُ
علل الشرایع ج۱ ص ۱۷۲
آنچه که در این حدیث به عنوان طعن مطرح می شود تقدم امیرالمومنین بر پیامبر در وارد شدن بر بهشت است اما چند نکته در اینجا باید لحاظ شود:
الف.
مفاد و معنای این حدیث در تراث حدیثی مخالفین عینا برای ابوبکر مطرح شده است:
4652 حدثنا هناد بن السرى ، عن عبد الرحمن بن محمد المحاربي ، عن
عبد السلام بن حرب ، عن أبي خالد الدلالي ، عن أبي خالد مولى آل جعدة ، عن أبي
هريرة ، قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : ( أتاني جبريل فأخذ بيدي فأراني باب الجنة الذي تدخل منه أمتي ) فقال أبو بكر : يا رسول الله ، وددت انى كنت معك حتى أنظر إليه ، فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم : ( أما إنك يا أبا بكر أول من يدخل الجنة من أمتي ) .
سنن أبي داود، ج ۲، ص ۴۰۲ ، صفه الجنه،170 و ...
ب.
بر شخص متفکر و غیر معاند واضح است که حصر در اینجا اضافی ست و آنچه ادعا شده را ثابت نمی کند
ج.
اگر بنا باشد ورود به بهشت قبل از پیامبر را کذب بدانیم باید سخن ابوبکر را نیز تکذیب کنیم و او را دروغگو بدانیم چرا که او هم مشابه این مطلب را نقل کرده است:
( 95 ) حدثنا عمرو بن محمد الناقد حدثنا يزيد بن هارون
حدثنا همام بن يحيى عن فرقد السبخي عن مرة الطيب
عن أبي بكر الصديق عن النبي صلى الله عليه وسلم قال لا يدخل
الجنة خب ولا بخيل ولا منان ولا سئ الملكة وأن أول
من يدخل الجنة المملوك إذا أطاع الله وأطاع سيده
مسند أبي يعلى، ج ۱ ، ص ۹۵
د.
این حدیث فقط در منابع امامیه نیست بلکه در تراث اسماعیلیه و هم چنین حتی مخالفین آن را نقل کرده اند به اسناد مختلف:
كان عليّ عليه السّلام صاحب راية رسول اللّه صلّى اللّه عليه وآله وقال يوما : « أول من يدخل الجنة علي بن أبي طالب » .
فقال له بعض أصحابه : أليس قد قلت يا رسول اللّه إن الجنة محرّمة على الأنبياء والأمم حتى تدخلها أنت ، فإنك أول من يدخل الجنة .
فقال : « نعم ، وعلي صاحب لوائي في الدنيا وهو صاحب لواء الحمد يوم القيامة فيدخل به الجنة بين يدي وصاحب اللواء أمام القوم
المناقب والمثالب،قاضی نعمان مغربی، ص ۲۱۱
٣١٩ ـ وبهذا الاسناد عن الامام محمد بن أحمد بن شاذان هذا ، حدثنا هارون ابن موسى ، عن جعفر بن علي الدقاق ، عن الحرث بن محمد ، عن سعيد بن كثير ، عن محمد بن الحسين المعروف بشلقان [٢] ، عن جعفر بن محمد عن أبيه عن جابر بن عبد الله قال سمعت رسول الله 9 يقول أول من يدخل الجنة من النبيين والصديقين علي بن أبي طالب ، فقام إليه ابو دجانة [ فقال له ] ألم تخبرنا عن الله تعالى أنه أخبرك أن الجنة محرمة على الأنبياء حتى تدخلها أنت ، وعلى الامم حتى تدخلها أمتك؟ قال : بلى ولكن أما علمت ان حامل لواء الحمد أمامهم وعلي بن أبي طالب حامل لواء الحمد يوم القيامة بين يدي ، يدخل به الجنة وأنا على أثره ، فقام علي 7 وقد اشرق وجهه سروراً ويقول : الحمد لله الذي شرفنا بك يا رسول الله
مناقب خوارزمی،318
و ...
ه.
همان طور که دلیل آن در حدیث نیز ذکر شده است این است که امیرالمومنین حامل پرچم پیامبر است و رسم است برای ورود به جایی علمدار لشکر جلوتر از همه حرکت می کند و این موجب تفضیل علمدار بر فرمانده لشکر نیست
https://t.me/haeriat
هدایت شده از طب سنتی و اسلامی🍎]
🍃 #جوشانده_سرماخوردگی
🔻عناب
✨انجیر
✨ڪشمش
🔺خرما
♨️✍از هر ڪدام ۵۰ گرم در یک لیتر آب جوشانده صاف نموده و روزی ۳ فنجان میل ڪنید
🔰خواص↯
💠 ضد سرفه
💠 رفع سینه درد
💠 خلط آور
🌺🍂
🔘 @Teb_sonnatiEit | طب سنتی