eitaa logo
ابلاغ غدیر
243 دنبال‌کننده
12.5هزار عکس
10.4هزار ویدیو
4.4هزار فایل
برای ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام خوانش خطبه غدیر آموزش مبانی امامت تولید محتوای امامت و غدیر ... 09154042645 @alamdarali گروه جهادی تبلیغی ابلاغ غدیر مشهد مقدس 6037997750016918 #شماره_کارت_گروه_ابلاغ_غدیر یا علی مدد https://eitaa.com/Ghadir20
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ ✍️ بیان فوق العاده مهم آیة الله حسینی قزوینی درباره مباهله: https://iqna.ir/fa/news/4154664/مباهله-منحصر-به-زمان-پیامبرص-نیست-استفاده-ائمهع-برای-اثبات-حقانیت-شیعه ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
‼️ شأن نزول به روایت مسلم در صحیح مسلم از سعد ابن ابی وقاص نقل شده است که وقتی معاویه بن ابوسفیان دستور به سب حضرت امیرالمومنین داد سعد شروع به گفتن فضیلت های امیرالمومنین کرد و در آخر گفت : هم چنين زمانى كه آيه (فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَأَبْناءَكُمْ) نازل شد; پيامبر خدا صلى الله عليه وآله على، فاطمه، حسن و حسين عليهم السلام را فراخواند و به درگاه خدا عرضه داشت: خدايا! اينان اهل من هستند. 📕 صحيح مسلم 4/ 1871 ت عبد الباقي 🤚 طبق این روایت مخالفین این آیه درباره اهل بیت نازل شده است و حضرت رسول الله دختر و داماد و فرزندان ایشان را به عنوان اهل بیت قرآنی معرفی می کنند نه به زعم مخالفین کسانی دیگر. 🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج عضو شوید ⇇ عین الحیاة
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 💯 شأن نزول آيه مباهله در مدح أهل‌البيت (عليهم السلام) از كتب مخالفين 💢 مسلم بن حجاج از اكابر محدثين مخالفين روايت مى‌كند: 🔷 حدثنا قتيبة بن سعيد، ومحمد بن عباد - وتقاربا في اللفظ - قالا: حدثنا حاتم وهو ابن إسماعيل - عن بكير بن مسمار، عن عامر بن سعد بن أبي وقاص، عن أبيه، قال: أمر معاوية بن أبي سفيان سعدا فقال: ما منعك أن تسب أبا التراب؟ فقال: أما ما ذكرت ثلاثا قالهن له رسول الله صلى الله عليه وسلم فلن أسبه، لأن تكون لي واحدة منهن أحب إلي من حمر النعم، سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول له، خلفه في بعض مغازيه، فقال له علي: يا رسول الله خلفتني مع النساء والصبيان؟ فقال له رسول الله صلى الله عليه وسلم: «أما ترضى أن تكون مني بمنزلة هارون من موسى؟ إلا أنه لا نبوة بعدي» وسمعته يقول يوم خيبر «لأعطين الراية رجلا يحب الله ورسوله، ويحبه الله ورسوله» قال فتطاولنا لها فقال: «ادعوا لي عليا» فأتي به أرمد، فبصق في عينه ودفع الراية إليه، ففتح الله عليه، ولما نزلت هذه الآية: {فقل تعالوا ندع أبناءنا وأبناءكم} [آل عمران: ٦١] دعا رسول الله صلى الله عليه وسلم عليا وفاطمة وحسنا وحسينا فقال: «اللهم هؤلاء أهلي» 🔶 عامر بن سعد بن ابى وقّاص ، از پدرش روايت كرده است كه در يكى از روزها ، معاويه بن أبى سفيان به سعد دستور داد [تا به حضرت على بن ابيطالب عليهما السّلام ناسزا بگويد! «سعد» از دستور او سرپيچى كرد] . معاويه ، از وى پرسيد: به چه سبب على را آماج ناسزا و دشنامت قرار نمی‌دهی؟ سعد گفت: بخاطر آن كه سه فضيلت از رسول خدا (صلّى اللّه عليه وآله) در شأن على (عليه السّلام) شنيده‌ام كه با توجه به آن ها ، هيچگاه به سبّ و دشنام آن حضرت ، اقدام نمى‏كنم و هر گاه يكى از آن ها براى من بود ، بهتر و ارزنده‏تر از شتران سرخ مو بود كه در اختيار من باشد. در یکی از جنگ‌ها ، رسول خدا (صلّى اللّه عليه وآله) ، حضرت على (عليه السّلام) را به جانشينى خود ، در مدينه باقى گذاشت و حضرت على (عليه السّلام) به عرض رسانيد: يا رسول الله! مرا به خلافت بر زنان و كودكان گماشته‌ای؟! رسول خدا (صلّى اللّه عليه وآله) در پاسخ او ، فرمودند: آيا خرسند نيستى از اين كه جايگاه تو نسبت به من ، همانند جايگاه هارون ، به حضرت موسى (عليه السّلام) باشد ؛ با اين تفاوت كه پس از من پيغمبرى مبعوث نمى‏شود. در جنگ خيبر ، از رسول خدا (صلّى اللّه عليه وآله) شنيدم ، مى‏فرمود: پرچم اسلام را به دست كسى می‌دهم كه خدا و رسول را دوست مى‏دارد و خدا و رسول هم ، او را دوست مى‏دارند! از شنيدن اين سخن همه ما در انتظار اين كه اين فضيلت بزرگ نصيب ما گردد ، سر از پا نمی‌شناختيم ، همان زمان رسول خدا (صلّى اللّه عليه وآله) على را به حضور طلبيد. على (عليه السّلام) را در حالى به حضور حضرت رسول اكرم (صلّى اللّه عليه وآله) شرف ياب شد كه به درد چشم دچار بود ، رسول خدا (صلّى اللّه عليه وآله) آب دهان مبارك را بر چشم حضرت على (عليه السّلام) ماليد ، ديدگانش شفا يافت و پرچم اسلام را كه يادبود نصرت الهى بود ، به دست او سپرد و از بركت وجود حضرت على (عليه السّلام) ، فتح و پيروزى نصيب اسلام شد. هنگامى كه آيه مباهله (فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ) نازل شد ، رسول خدا (صلّى اللّه عليه وآله) ، حضرت على (عليه السّلام) و حضرت فاطمه و امام حسن و امام حسين (عليهم السّلام) را به حضور طلبيد و فرمود: بار پروردگارا ! اينان اهل‌بيت من هستند. 📚 الصحیح - مسلم بن الحجاج - الصفحة ١١٢٩ 📄 لينك با كيفيت پوستر: 🌐 http://yon.ir/fOnoL 📄 لينك كيفيت بالاى اسكن: 🌐 http://yon.ir/Iwq4k 📝 همين روايت را با اختلاف ، «ترمذى» و «أحمد بن حنبل» روايت مى‌كنند و دو تن از محققين بزرگ سلفى اسانيد را تصحيح مى‌كنند. 📚 السنن - محمّد بن عيسى الترمذي - ج ٣ - الصفحة ٢٠٤ - ٢٠٥ 📄 لينك با كيفيت پوستر: 🌐 http://yon.ir/JutPY 📄 لينك كيفيت بالاى اسكن: 🌐 http://yon.ir/kqrty 📚 المسند - أحمد بن حنبل - ج ٣ - الصفحة ١٦٠ 📄 لينك با كيفيت پوستر: 🌐 http://yon.ir/NKTC0 📄 لينك كيفيت بالاى اسكن: 🌐 http://yon.ir/4JPuk السلام عليكم يا أهل بيت النبوة ، وموضع الرسالة ، ومختلف الملائكة ، ومهبط الوحي ، ومعدن الرحمة وخزان العلم🌹🌷 🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی 🆔️ @abbasi110110
هدایت شده از ســــ🌙ــــراج
D1737881T17094681(Web)-mc.mp3
7.74M
💖چرایی روز قرآن مجید مرتبا اشاره دارد که اهل کتاب، یعنی علمای مسیحی و یهودی مشخصات پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را کاملا در کتب خود خوانده بودند و پیغمبر را می شناختند. ✨«الَّذِینَ آتَیْنَاهُمُ الْکِتَابَ یَعْرِفُونَهُ کَمَا یَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ ۖ وَإِنَّ فَرِیقًا مِنْهُمْ لَیَکْتُمُونَ الْحَقَّ وَهُمْ یَعْلَمُونَ»✨ اهل کتاب، پیامبر اسلام را [بر اساس اوصافش که در تورات و انجیل خوانده اند] می شناسند، به گونه ای که پسران خود را می شناسند؛ و مسلماً گروهی از آنان حق را در حالی که می دانند، پنهان می دارند. 🎙 ┄┄┅═✧❁🌸❁✧═┅┄ 🌖 @seraj_135 ┄┄┅═✧❁🌿❁✧═┅┄
هدایت شده از ســــ🌙ــــراج
این آیه بالاترین مقام حضرت امیرالمؤمنینه👇 ✴️فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ«وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَكُمْ»... ✅اگه تنها همین آیه رو داشته باشیم، هر مقام و صفتی که برای حضرت رسول ثابت هست برای حضرت امیر هم ثابت میشه 🚫به جز مقام نبوت که خود حضرت رسول فرمودن نبوت در من ختم شد این آیه خیلی کلام بلند و عمیقیه خیلی راحت میشد تو آیه بگه رجالنا و رجالکم (مردان ما و مردان شما) ✍اما قرآن دقیقه حتی واو توی قرآن باحکمت کامل الهی استفاده شده @seraj_135
❇️ مباهله، سند همانندی امیرالمومنین با رسول الله علیهماالسلام در روایات معتبر اهل سنت ⬅️ یکی از قوی ترین قراینی که نشان می دهد، واژه انفسنا در آیه مباهله (آل عمران: 61) در معنای حقیقی خود به کار رفته و مطابق آن، خداوند از امیرالمومنین علیه السلام به عنوان نفس و جان حضرت رسول صلی الله علیه وآله یاد کرده، روایاتی با اسانید معتبر در کتب اهل سنت است که رسول الله(ص) صراحتا از امیرالمومنین علیه السلام با عنوان «کنفسی = مانند خودم» یاد کرده اند. 🔹سند اول: روایت نسائی با تصحیحش توسط احمد میرین بلوچی [۱] و مولوی حسن الزمان حیدر آبادی [۲] و روایت ابن ابی شیبه با تحسین سند توسط دکتر سعد الشثری.[۳] 🔹سند دوم: روایت ابن ابی شیبه با تحسین سند توسط دکتر سعد الشثری.[٤] 🔹سند سوم: روایت طبرانی با تحسین سند توسط حسین سلیم اسد.[٥] 🔹سند چهارم: روایت حاکم با تصحیح آن [٦] و روایت طبری با تصحیح سند.[٧] ✅ طبق روایت صحیح السند مرحوم شیخ صدوق، امام رضا علیه السلام در مجلس مأمون به این روایت استدلال کرده اند![٨] ---------- [۱] خصائص اميرالمومنين، ص ۸۹ ح ۷۲ [۲] القول المستحسن فی فخر الحسن، ص ۳۵۴ [۳] مصنف ابن أبي شيبة، ج ۱۸ ص ۸۱-۸۲ ح ۳۴۳۰۹ [٤] مصنف ابن أبی شیبة، ج ۱۸ ص ۶۵ ح ۳۴۲۶۴ [٥] مجمع الزوائد ت اسد، ج ۱۴ ص ۳۹۴-۳۹۵ ح ۱۱۴۰۴ [٦] المستدرک على الصحیحین، ج ۲ ص ۱۳۱ ح ۲۵۵۹ [٧] تهذیب الآثار (الجزء المفقود)، ص ۱۶۰ [٨] عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج ١ ص ٤٨٩ ┅═══✼❉❉✼═══┅