eitaa logo
-عروةُ‌الوثقی!
1.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
38 فایل
بسم‌الله !- چقدرزیباست‌زمزمه‌آرام‌آب، کهـ‌درگوشم‌مۍخواند: چقدرخوش‌است‌اقبالم. آرۍ،من‌همان‌جوانه‌روییده‌شده درکنارآبشارم. -تبلیغ؛‌[‌ @HosnaE006 ] -بیسیم‌ِکانال📻 https://harfeto.timefriend.net/17178852949420 'عروة الوثقی"محکم؛استوار
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از -عروةُ‌الوثقی!
میشه سه تا الهی به رقیه بگید برام نیازمندشم!🥲 _خانوم‌سه‌ساله
سلام؛الهی سه تا الهی به رقیه بگیم ؟ _خانوم سه ساله :)!
جانم فداى تو غایبى که هرگز از میان ما بیرون نیستى!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محفلامونو که دنبال میکنید‌؟🙂''
🔴 👈 : در عصر و زمان ما برخی از دانشمندان کم اطّلاع و کسانی که فریفته ی فرهنگ فاسد غرب شده اند، به تبعیّت از غربی ها، خودارضایی را یک امر طبیعی دانسته و آن را جایز شمرده اند! در حالی که حرمت آن به ادلّه ی اربعه (قرآن، حدیث، عقل و اجماع) ثابت است. برای روشن شدن بطلان عقیده ی مذکور، ادلّه ی چهارگانه را مورد بررسی قرار می‌دهیم: 👈 دلیل اوّل: بسیاری از علمای شیعه نسبت به حرمت استمناء ادّعای اجماع کرده اند، و هیچ مخالفی از فقهای شیعه در این مسأله وجود ندارد. ⬅️نویسنده ی کتاب ارزشمند جواهر الکلام در یک جمله ی کوتاه می‌گوید: «للاتفاق ظاهراً علی الحرمة المستفادة مما عرفت و من قوله تعالی... زیرا ظاهراً فقها اجماع بر حرمت استمناء دارند 📚 جواهر الکلام، ج ۴۱، ص ۶۴۸. 🔒 البته برخی از علمای آن را حرام نمی دانند 👈 علّامه حلّی فقیه بزرگ و کم نظیر، می فرماید: 👈 «یحرم الاستمناء بالید عند علمائنا و هو قول اکثر اهل العلم...، و حکی ابن المنذر عن عمرو بن دینار انه رخص فیه و به قال احمد بن حنبل ⬅️ خودارضایی به وسیله ی دست به نظر تمام علما و دانشمندان شیعه حرام است. و این نظریّه ی اکثر علما و فقهای اهل سنّت است... البتّه ابن منذر - از فقهای اهل سنّت - از عمرو بن دینار (که یکی از فقهای گمنام اهل سنّت است) نقل کرده که وی آن را جایز شمرده، و احمد بن حنبل نیز آن را پذیرفته است . 📚 تذکرة الفقهاء، ج ۲، ص ۵۷۷. و همچنین مارودی نقل‌ میکند که : 👈 «فاما الاستمناء بالید و هو استدعاء المنی بالید فهو محظور، و قد حکی الشافعی عن بعض الفقهاء اباحته... و هو خطأ و امّا استمناء با دست که عبارت است از طلب انزال منی با دست، حرام است. ولی شافعی از برخی فقها نقل کرده که مباح است... امّا این نظریّه صحیح نیست». 📚 الحاوی الکبیر، ج ۹، ص ۳۲۰. 🔵 نتیجه این که خودارضایی به اتّفاق تمام فقهای شیعه و اکثریّت علمای اهل سنّت حرام است.
🔴 🔵 امام صادق علیه السلام فرمود: 👈 اِنَّ اَمیرَ المُؤمِنینَ علیه السلام اُتِیَ بِرَجُلٍ عَبَثَ بِذَکَِره فَضَرَبَ یَدَهُ حَتّی احْمَرَّت ثُمَّ زَوَّجَهُ مِن بَیْتِ الْمالِ . ⬅️ شخصی که خودارضایی کرده بود را خدمت امیرمؤمنان علی علیه السلام آوردند (تا مجازاتش کند. ) حضرت به قدری بر دستش زد که سرخ شد. سپس از بودجه ی بیت المال مقدّمات ازدواجش را فراهم کرد . 📚وسایل الشیعه، ج ۱۴، ابواب النکاح المحرم، باب ۲۸، ح ۳ و ج ۱۸، ابواب نکاح البهایم، باب ۳، ح ۱.
🔴 🔵 ابوبصیر می‌گوید: 👈 سَمِعْتُ اَبا عَبْدِالله علیه السلام یَقُولُ: ثَلاثَةٌ لا یُکَلِّمُهُمُ اللّهُ یَومَ القیامَةِ و لا یَنْظُرُ اِلَیْهِمْ وَ لا یُزَکیّهِم وَ لَهُمْ عَذابٌ اَلیمٌ؛ اَلنّاتِفُ شَیْبَهُ، وَ النّاکِحُ نَفسَهُ وَ الْمَنْکُوحُ فی دُبُرِهِ شنیدم که امام صادق علیه السلام می فرمود: خداوند در روز قیامت با سه گروه سخن نمی گوید و به آنها نظر رحمت نمی کند و آنان را پاکیزه نمی سازد و عذاب دردناکی در انتظار آنهاست: کسی که محاسن خود را بکند. شخصی که مبتلی به خودارضایی شود. کسی که تن به لواط دهد. 📚 وسایل الشیعه، ج ۱۴، ابواب النکاح المحرم، باب ۲۸، ح ۷. 🔵 این روایت به روشنی دلالت بر حرمت استمناء دارد.
🔴 🔵 : 👈 برخی از پزشکان معتقدند اگر این کار با فواصل زمانی زیاد صورت بگیرد ضرری ندارد. چرا نظریّه ی این پزشکان را مورد توجّه قرار نمی دهید؟ ⬅️ : احکام شرع، حتّی قوانین عرفی، تابع مصادیق خاص نیست؛ بلکه ناظر بر مجموع مکلّفین من حیث المجموع است. مثلاً شراب به خاطر آثار سویی که دارد و باعث زوال عقل می‌گردد و در تمام بدن، از سر تا به پا، اثر منفی می‌گذارد و حتّی در نسل آینده مصرف کننده ی آن نیز بی اثر نیست ، برای همه تحریم شده است،حتّی اگر در موردی هیچ یک از این آثار نباشد؛ مثل این که شخصی تنها یکی دو قطره از آن بنوشد. زیرا اگر راه برای این استثناءها باز شود، سوء استفاده‌های زیادی صورت خواهد گرفت. لذا، قانون گذار برای جلوگیری از سوء استفاده‌ها به صورت عام حکم می‌کند. در مثال دیگر، رباخواری مفاسد فراوانی دارد، از جمله این که مردم را از تلاش‌های اقتصادی سازنده باز می‌دارد، و نوعی ظلم محسوب می‌شود، و عواطف انسانی را تضعیف می‌کند.امّا اگر شخصی هزار تومان بدهد و پس از یک هفته هزار و صد تومان بگیرد ممکن است آن مفاسد را نداشته باشد، ولی خداوند در اینجا هم رباخواری را تحریم کرده، تا قانون سست نشود و سوء استفاده گران، سوء استفاده نکنند. در بحث خودارضایی هم هر چند ممکن است این کار با فواصل زمانی زیاد ضررهای مهم استمناء را نداشته باشد، ولی خداوند همچون سایر احکام و قوانین، حکم به تحریم آن به طور مطلق و عام کرده، تا راه سوء استفاده‌ها را ببندد و از سست شدن این قانون الهی جلوگیری به عمل آورد. خلاصه این که طبق آنچه که از قرآن و روایات و دلیل عقل و اجماع استفاده شد، استمناء و خودارضایی حرام است و ضررها و مفاسد فراوانی دارد . ⚫️ لطفا تا میتوانید نشر بدید .....
🔴 🔵 اسحاق بن عمّار می‌گوید از امام صادق علیه السلام پرسیدم: 👈 اَلزِّنا شَرٌّ اَوْ شُرِبُ الْخَمْرِ و کَیْفَ صارَفی شُرْبِ الْخَمْرِ ثَمانُونَ و فی الزِّنا مِائَةٌ؟ فَقالَ: یا اِسحاقُ! اَلْحَدُّ واحِدٌ وَلکِنْ زیدَ هذا لِتَضییعِهِ النُّطْفَةِ وَ لِوَضْعِه ایّاها فی غَیْرِ مَوْضِعِه الَّذی اَمَرَهُ اللّهُ بِه . ⬅️ آیا زنا بدتر است یا شرب خمر؟ چرا حدّ زنا یکصد ضربه تازیانه، و حدّ شرب خمر هشتاد تازیانه است؟ امام فرمود: حد در هر دو یکی است و بیست تای اضافه در زنا، بخاطر آن است که زناکار 👈 نطفه را تضییع کرده، و آن را در جایی که خداوند متعال سفارش نموده قرار نداده است. 📚 وسایل الشیعه، ج ۱۴، ابواب النکاح المحرم، باب ۲۸، ح ۴. ⚫️ : اگر معیار بیست شلّاق اضافه تضییع ( تباه ساختن ، هدر دادن ، ضایع کردن) نطفه است، در استمناء هم این کار انجام می‌شود، پس حرام است. به تعبیر دیگر، هرچند در این حدیث سخنی از استمناء به میان نیامده، امّا عموم علّتی که در کلام امام آمده، شامل استمناء نیز می‌شود.
ادامه:خودارضایی👆🏿''! فور یادتون نره ..
هدایت شده از -عروةُ‌الوثقی!
_بسم‌رب‌غافر‌الذنب‌و‌قابل‌التوب‌شدید‌ العقاب ذی‌الطول‌لا‌اله‌الا‌هو‌الیه‌المصیر! _خداوندى که آمرزنده گناه، پذیرنده توبه، داراى مجازات سخت، و صاحب نعمت فراوان است؛ هیچ معبودى جز او نیست؛ و بازگشت (همه شما) تنها بسوى اوست.👩‍🦯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
enc_17004979379054660202531.mp3
8.24M
_سفر‌اولم‌یادته‌یا‌ن؟! کامل‌گوشش‌بدید‌:)!💔 دلتون‌شکست‌واسه‌منم‌دعا‌کنید 👩‍🦯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مـٰاجۅیـٰاۍ‌ِسَعـٰادَتِیم‌بـٰاخـٰامِنِہ‌اِۍ پِیرۅخَط‌ِۅِلآیَتِیم‌بـٰاخٰـامِنِہ‌اِۍ..!✨
رفقا میشه سه تا الهی به رقیه بگید برام لطفاً :))))))! _خانوم‌سه‌ساله
گره خود ماییم.../
و سلام بر او که می گفت: «مهدى جان! این قرن، قرنى است که حق در کره زمین به حاکمیت ‏خواهد رسید؛ آینده در انتظار توست» شهید سیدمرتضی آوینی🕊
نماز سکوی پرواز 08.mp3
4.13M
8 🎧آنچه خواهید شنید؛👇 ❣نماز، اصلی ترین پایه از پایه های دینداریه! 👌مراقب این ستون باش؛ که اگر تخریب شه... بقیه ستون ها هم، تخریب میشن.
hossein_sotode_halam_bade.mp3
3.09M
گفتن خونت ؟! گفتم کربلا :)!
آره‌خلاصه‌قدر‌خودتون‌رو‌بدونید..🙂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
°•🌱قطعا‌همش‌نیست‌ ولی‌تو‌همینام‌یه‌استارت‌بزنیم‌انشاءالله😉 میگن‌وقتی‌وقتی‌یه‌کاری‌رو‌چهل‌رو‌انجام‌ندی برات‌ملکه‌میشه‌اگه‌میتونید‌پایبند‌باشید‌به‌ چله‌هاتون‌فکر‌میکنم‌ایده‌خوبی‌باشه👌🏽
_مطمئن باش هیچ چیزے مثڵ برخوردِخوب روے آدم ها تٵثیر ندارد. _شهید‌ابراهیم‌هادی
نماز سکوی پرواز 09.mp3
4.04M
9 🎧آنچه خواهید شنید؛👇 ❣وضو می گیری،میری سر سجاده ات... درست همون جا روبروی چشمان تو، خدا وهمه اهل آسمون،با اشتیاق منتظرت ایستادند. ❤️با اشتیاق، سر قرار حاضر شو.
علامه مصباح یزدی: اسلام حقيقی از مسلمانان می‌خواهد در جامعه حضور داشته باشند و از مسائل سياسی دوری نکنند. شرکت در انتخابات، راهپيمايی‌ها و تظاهرات در جهت تقويت نظام اسلامی، جزو تکاليف دينی ماست و نبايد نسبت به اين امور بی‌اعتنا باشيم.