eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.5هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
7.3هزار ویدیو
378 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴برای #کم شدن #فتنه های آخر الزمان چه باید کرد ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ✨﷽✨ 🔶حاج‌‌آقا : 🔰امام سجاد علیه‌السّلام صد خانوار را در مدینه اداره می‌کردند و آن‌ها هم نمی‌دانستند که از کجا اداره می‌شوند تا بعد از شهادت امام. 💠امام سجاد به کسانی که سرپناهی نداشتند و در بنی‌ساعده می‌خوابیدند، کمک می‌کردند و هر شب در نیمه‌های شب آذوقۀ فردایشان را بالای سرشان می‌گذاشتند. به ایشان عرض شد که آیا این افراد هستند...؟ فرمودند اگر شیعه بودند باید نمک خانه‌مان را با آن‌ها تقسیم می‌کردیم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📹 دانلود #نماهنگ زیبای «بیابان دنیا» 🔆 در گرمای سوزان بیابانی که حرارتش هر لحظه بیشتر می‌شود، گرفتار شده ایم..
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔖 #شرح_چهل_حدیث_از_امام_زمان_عج_الله🌼 🔖حديث دوم : امام(عليه السلام)، #امان #اهل زم
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔖 🌼 🔖حديث سوم : ى و امام ✨✨(أَحْيى بِهِمْ دينَهُ، وَأَتَمَّ بِهِمْ نُورَهُ، وَجَعَلَ بَينَهُمْ وَبَينَ إِخْوانِهِمْ وَبَني عَمِّهِمْ وَالاَْدْنَينَ فَالاَْدْنَينَ مِنْ ذَوي أَرْحامِهِمْ فُرْقاناً بَيناً يعْرَفُ بِهِ الْحُجَّةُ مِنَ الْمَحْجُوجِ، وَالاِْمامُ مِنَ الْمَأْمُومِ، بِأَنْ عَصَمَهُمْ مِنَ الذُّنُوبِ، وَبَرَّأَهُمْ مِنَ الْعُيوبِ، وَطَهَّرَهُمْ مِنَ الدَّنَسِ، وَنَزَّهَهُمْ مِنَ اللَّبْسِ، وَجَعَلَهُمْ خُزّانَ عِلْمِهِ، وَمُسْتَوْدَعَ حِکْمَتِهِ، وَمَوْضِعَ سِرِّهِ، وَأَيدَهُمْ بِالدَّلائِلِ، وَلَوْلا ذلِکَ لَکانَ النّاسُ عَلى سَواء، وَلاَِدَّعى أَمْرَ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ کُلُّ أَحَد، وَلَما عُرِفَ الْحَقُّ مِنَ الْباطِلِ، وَلا الْعالِمُ مِنَ الْجاهِلِ)[6] 💠اوصيا کسانى هستند که خداوند متعال، دينش را با آنان زنده مى کند، و نورش را با آنان کاملاً مى گسترد و سيطره مى دهد. خداوند ميان آنان و برادران و عموزادگان و ديگر خويشاوندانشان تفاوت آشکارى گذاشته است که به سبب آن، حجّت از غير حجّت، و امام از مأموم، شناخته مى شود. آن تفاوت آشکار اين است که آنان را از گناهان محفوظ و مصون داشته، از عيوب مبرّا کرده، از پليدى پاک گردانيده، از اشتباه منزهشان داشته، آنان را خزانه داران علم و حکمت و پرده داران سرّ خود قرار داده و آنان را با دليل ها تأييد کرده است. اگر اين گونه نبود، همه ى مردم با هم يکسان بودند و هر کس مى توانست ادعاى امامت کند که در اين حال، حقّ از باطل و عالم از جاهل، تشخيص داده نمى شد. ✍️شرح 🔶اين کلمات، از جمله مطالبى است که امام زمان(عليه السلام) در جواب نامه ى احمد بن اسحاق مرقوم داشته است. آن حضرت(عليه السلام) بعد از اشاره به نکاتى چند، به حقيقت و شأن و مقام امامت و امام پرداخته و خصوصياتى را براى امام بيان فرموده است، تا سبب تمايز امام حق از مدعى دروغين امامت باشد: 1. امام کسى است که به سبب او دين خدا زنده خواهد ماند; زيرا او است که در هنگام اختلافات و وقوع فتنه ها و شبهه ها، حقّ را از باطل تشخيص مى دهد و مردم را به دين واقعى هدايت مى کند. 2. نور خدا که با رسول خدا(صلى الله عليه وآله وسلم) شروع شد، با امام تمام و کامل مى شود. 3. خداوند متعال، در ذريه ى پيامبر، براى تميز امام از بقيه ى افراد، اوصافى اختصاصى براى امام قرار داده است، تا مردم، در امر امامت، دچار شبهه نشوند، خصوصاً هنگامى که بعضى از ذريه ى پيامبر، ادعاى دروغين امامت مى کنند. برخى از اين ويژگى ها، عصمت از گناهان، دورى از عيوب، طهارت از پليدى، نزاهت و پرهيز از اشتباه و ... است. اگر اين ويژگى ها نبود، هر کس مى توانست ادعاى امامت کند و بدين سان، حق و باطل جدا شدنى نبودند و در نتيجه، دين الهى بر جهانيان حاکم نمى شد. 🔖حديث چهارم: فلسفه ى امامت ✨✨(أَوَ ما رَأَيتُمْ کَيفَ جَعَلَ اللّهُ لَکُمْ مَعاقِلَ تَأْوُونَ إِلَيها، وَأَعْلاماً تَهْتَدُونَ بِها مِنْ لَدُنْ آدَمَ(عليه السلام))[7] 🔺آيا نديديد که چگونه خداوند براى شما، ملجأهايى قرار داد که به آنان پناه بريد، و عَلَم هايى قرار داد تا با آنان هدايت شويد، از زمان حضرت آدم(عليه السلام) تا کنون. ✍️شرح اين عبارت، قسمتى از توقيعى است که از ناحيه ى حضرت، به خاطر اختلاف ميان ابن أبى غانم قزوينى و جماعتى از شيعيان صادر شده است. ابن ابى غانم معتقد بود که براى امام حسن عسکرى(عليه السلام) جانشينى نيست و امامت به ايشان ختم شده است. گروهى از شيعيان، به حضرت مهدى(عليه السلام)نامه مى نويسند و داستان را باز مى گويند. از ناحيه ى حضرت نامه اى صادر مى شود که حديث فوق بخشى از آن است. 🌼امام زمان(عليه السلام) بعد از سفارش هاى زياد در دورى از ترديد و شک در امر امامت و وصايت و جانشينى، مى فرمايند: مسئله ى وصايت، در طول تاريخ بشريت، ثابت است و تا انسان وجود دارد، زمين، خالى از حجّت نيست. 💠حضرت مى فرمايد: ⭕️تاريخ را بنگريد! آيا زمانى را خالى از حجّت ديده ايد که اينک اختلاف کرده ايد؟ 💠حضرت، در اين قسمت از حديث، براى امامت، دو فايده برشمرده است: يکى، ملجأ و پناه مردم در گرفتارى ها، و ديگرى هدايت کردن مردم به دين الهى; زيرا امام معصوم(عليه السلام) نه تنها هدايتگر مردم به شريعت و دين الهى است، بلکه در مسائل مادّى و دنيوى نيز حلاّل مشکلات مختلف آنان خواهد بود. 📚شرح کتاب چهل حديث از حضرت مهدي / علي‌اصغر رضواني‌؛ مركز مطالعات‌ و پژوهشهاي‌ فرهنگي‌ حوزه‌ي‌ علميه‌. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴🔵 #منکرین وجود #امام زمان علیه السلام ببینند #امام_زمان_عج_الله 🌼 🔻#منکرین ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🇮🇷با گرامیداشت روز 12 فروردین، سالروز رای مردم به نظام 🇮🇷 در آرای (1) ⁉️پرسش این است که در سال ۵۸ و درهنگام رفراندم، را چگونه "تعریف" و ارائه کردند و آیا فقها و حوزه های ما این تعریف را قبول دارند؟ 🌷شهید مطهری در هنگام رفراندوم ۵۸ در مصاحبه تلویزیونی جمهوری بودن را اینجور تعریف کرد: 🔰"جمهوری شکل حکومت است حکومتی که حق انتخاب حاکم با همه مردم است و حکومت موقت است و مردم حق تجدید نظر دارند". با این تعریف "حق مردم" پایه حکومت است ومدت آن "محدود" است. مطهری در ادامه همین مصاحبه درباره تعارض جمهوری و ولایت فقیه میگوید : "تعارضی نیست، جمهوری یعنی مردم حق حاکمیت دارند و..." و مجددا شهید مطهری اصرار دارد که: "اسلامی بودن این جمهوری، بهیچ وجه بر ضد حاکمیت ملی نیست" آن روزها دائما بر "حق مردم"در حکمرانی تاکید میشد. 🌷 قبل از آن نیز شهید بهشتی در تلویزیون به تبیین "جمهوری اسلامی" پرداخت تا مردم بدانند که به چه نظامی رای میدهند. او ابتدا اقسام حکومتها را را توضیح داد و گفت "از میان آنها، حکومت جمهوری با مبانی اسلام سازگارتر است" و افزود در عصر ما - دوره غیبت - حاکم صرفا باید سِمت و قدرت خویش را از آراء مردم بگیرد و کسی حق دارد زمامدار باشد که برگزیده مردم یا لااقل پذیرفته مردم باشد" استدلال بهشتی این بود که وقتی کسی با زور و تفوق طلبی سِمتی را ادعا میکند، موجب فساد و مایه تیره بختی در دنیا و اخرت است. این بحث تلویزیونی مورد توجه استاد مطهری قرار گرفت و ایشان خلاصه آن را اینگونه در یادداشتهای خود ثبت کردند تا در فرصتی به آن بپردازند: آیا مبنای جمهوری بودن حکومت از نظر اسلام این است که حکومت فردی نوعی استکبار و برتری طلبی است؟ ❇️امام خمینی که رهبری انقلاب اسلامی را برعهده داشت، پیوسته تشکیل جمهوری اسلامی را بعنوان آرمان مبارزات ملت مطرح میکرد. ایشان اگرچه به بحث تفصیلی درباره نظام جدید نمی پرداخت ولی با تعبیرات روشنی مقصود خود را آشکار میساخت. سخنان مکرر او گویای آن بود که "جمهوری" در این ترکیب، معنا و مفهوم جدیدی ندارد و این واژه بهمان مفهوم شناخته شده اش در دیگر نظامهای جمهوری، در ایجا هم بکار میرود. مثلا وقتی خبرنگار بی بی سی در این باره پرسید، امام در پاسخ گفت: جمهوری اسلامی هم یک جمهوری است مثل سایر جمهوریها(لکن قانونش قانون اسلامی است) ایشان به تلویزیون فرانسه هم همین پاسخ را داد که: جمهوری اسلامی مثل سایر جمهوریهاست (لکن محتوایش قانون اسلام است) در این موارد امام خمینی از راهِ تعریف به مثال توضیح میداد که برای جمهوری تعریف تازه ای ندارد و همان را که دنیا جمهوری میداند مورد نظرش میباشد. به تعبیر دیگر ایشان جمهوری را در این ترکیب یک مفهوم امضایی(و نه تاسیسی) تلقی میکرد. و حتی یک بار که نماینده کاخ الیزه بملاقات امام آمد و از جمهوری اسلامی پرسید، امام بصورت خاص به حکومت فرانسه اشاره کرد و فرمود: اصل جمهوری همین است که در مملکت شما هم هست و آرای عمومی مردم آن را تعیین میکند....(و سپس افزود:) جمهوری است یعنی دموکراتیک و اسلامی یعنی قانون آن اسلامی است. 👈همه بیانات امام در آن دوره نشان میدهد که در نظام آرمانی و موعود، مفهوم جمهوری تغییری نخواهد کرد. ⭕️پس از رفراندوم جمهوری اسلامی نوبت به تدوین قانون اساسی رسید و در این مرحله که میبایست جمهوریت بمعنای "اتکای حکومت به آراء مردم"در قانون اساسی تثبیت شود، عده ای از علما با آن بمخالفت برخاستند و آن را برخلاف مبانی اسلامی دانستند. مقابله با جمهوریت از تابستان سال ۵۸ و هنگام تدوین قانون اساسی شروع شد. مثلا آیت الله سیدمحمد حسین حسینی طهرانی در نامه به امام خمینی نوشت که حکومت در اسلام از بالا به پایین است برخلاف نظام جمهوری در غرب که از پایین به بالاست. آیت الله وحید خراسانی هم در اعتراض به پیش نویس قانون اساسی که آراء عمومی را مبنای حکومت دانسته بود، به امام نامه نوشت که: "حکومت مردم بر مردم عامه پسند است ولی با موازین منطبق نیست. حکومت امر الهی است و تخصصا از امرهم شوری بینهم خارج است" در مجلس تدوین قانون اساسی هم اینگونه مطالب تکرار میشد و "حق مردم در حکومت" با توجه به مبنای نصب الهی مخالفان جدی داشت در زمان تدوین قانون اساسی در مجلس خبرگان، هر یک از اصول که با جمهوریت نظام و لزوم رای مردم و حق آنان در حکومت مربوط بود با اعتراض برخی علما مواجه میشد". ادامه دارد 🔴‏روز جمهوری اسلامی ایران مبارک✌️🇮🇷 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴🔵 💥 ⭕️ 📝در اخبار مربوط به مردم آخرالزّمان آمده که یکی از اوصاف آنان ضایع نمودن نماز است، چنان که خداوند در آیه شریفه «فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضاعُوا الصَّلاةَ وَ اتَّبَعُوا الشَّهَواتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیّاً»[1] 💠می‌فرماید: «گروهی [در آخرالزّمان] می‌آیند و نماز را ضایع می‌نمایند و از شهوات پیروی می‌کنند و زود است که به عذاب غیّ [ که یکی از درکات دوزخ است] برسند.» 💬 عبداللَّه بن مسعود می‌گوید: رسول خدا صلی الله علیه و آله در ضمن حدیثی درباره آخرالزّمان فرمود: «سَیَأْتِی أَقْوامٌ یَأْکُلُونَ طَیِّبَ الطَّعامِ وَ أَلْوانَها وَ یَرْکَبُونَ الدَّوابَّ وَ یَتَزَیَّنُونَ بِزِینَةِ الْمَرْأَةِ لِزَوْجِهَا وَ یَتَبَرَّجُونَ تَبَرُّجَ النِّساءِ وَ زِینَتُهُنَّ مِثْلُ زِیِّ الْمُلُوکِ الْجَبابِرَةِ هُمْ مُنافِقُوا هذِهِ الْأُمَّةِ فِی آخِرِ الزَّمانِ شارِبُونَ بِالْقَهَواتِ لاعِبُونَ بِالْکِعابِ راکِبُونَ الشَّهَواتِ تارِکُونَ الْجَماعاتِ راقِدُونَ عَنِ الْعُتَماتِ مُفَرِّطُونَ فِی الْغَدَواتِ یَقُولُ اللَّهُ تَعالی «فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضاعُوا الصَّلاةَ وَ اتَّبَعُوا الشَّهَواتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیّاً» » [2] 💢یعنی: «زود باشد مردمی [ از این امّت] بیایند که غذای آنان آراسته و مزیّن باشد، و بر مرکب‌هایی سوار شوند، و مانند زنی که برای شوهر خود زینت می‌کند خود را زینت کنند، و مانند زن‌ها با آرایش و زینت بین مردم آیند، و زینت آنان مانند پادشاهان جبّار باشد، آنان منافقین این امّت هستند، در آخرالزّمان، آنان اهل شراب و مسکرات و بازی با نرد و... و شهوت رانی می‌باشند، و به نمازهای جماعت حاضر نمی شوند، و در اوقات برخی از نمازها به خواب هستند، و خداوند درباره آنان می‌فرماید: «فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضاعُوا الصَّلاةَ وَ اتَّبَعُوا الشَّهَواتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیّاً» 🔰از موسی بن جعفرعلیه السلام نقل شده که فرمود: «"غیّ" کوهی است از مس گداخته که در وسط جهنّم می‌چرخد. » [3] 💬عبداللَّه بن سنان گوید: از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمود: «روزی رسول خدا صلی الله علیه وآله نماز صبح را با مردم خواند و سپس روی مبارک به اصحاب نمود و فرمود: «فلانی و فلانی، و نام عدّه ای را برد و فرمود: آیا این‌ها به جماعت حاضر شده اند؟ » اصحاب عرض کردند: «خیر» رسول خداصلی الله علیه وآله فرمود: «آیا در سفر هستند؟ » گفتند: «خیر» فرمود: «آگاه باشید که هیچ نمازی برای منافقین سخت تر از این نماز صبح و نماز عشا نیست.» سپس فرمود: «اگر آنان فضیلت این دو نماز را با جماعت می‌دانستند، برای این دو نماز به جماعت می‌آمدند و لو به صورت سینه خیز. » [4] 📚 منبع [1]سوره مریم / ۵۹ [2]وسائل الشّیعة: ۲۵ / ۳۸۴ [3]تأویل الآیات: ۱ / ۳۰۵ [4]منتقی الجمان، ۱ / ۳۷۱ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📹 آحاد مسلمانان جهان باید معنای ١٢ فروردین را بفهمند 🔴‏روز جمهوری اسلامی ایران مبارک✌️🇮🇷 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 💠 سیدنا ومولانا امام صادق صلوات الله علیه می‌فرماید: ✨✨ فقَامَ بِالْعَدْلِ عِنْدَ تَحْيُّرِ أَهْلِ الْجَهْلِ... 💢هنگامی که اهل جهل متحیرند که چکار کنند امام به عدل قیام می‌کند ‼️تمام رئیس جمهورها و رهبرهای عالم از آن بهترین هایشان تا بدترین هایشان همه می‌گویند ما می‌خواهیم عدالت را رعایت کنیم ⚠️اما چون عالِم به حقایق نظام خلقت نیستند و به اصطلاح رمز عدالت را نمی‌دانند متحیر می‌شوند و نمی‌دانند که چکار کنند که مشکلات مردم را برطرف کنند مثلا می آیند فقر فقرا را از بین ببرند خود فقرا را از بین می‌برند و... ❌و راهی به جایی پیش نمی برند در این هنگام که جهان هستی در اثر جهل به بن بست رسیده و متحیر مانده 💎امام معصوم از جانب خداوند با نورش تمام جهان را روشن خواهد کرد و تمام بن‌بست ها را با علم بی نهایتش از بین خواهد برد... اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج 🤲🌼 ✍️ اگر مردم جاهل نبودن الکل نمی خوردن...مردم جاهل سخنان معصوم را تکذیب می کنن و می گویند سند آن ضعیف هست در صورتی که درعمل می بینیم جواب میده هر مشکلی برای مردم به وجود میاد از جهل آنهاست ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴🔵 آیا می دانید چه موقع بلا و بیماری های جدید فراگیر می شود ؟ 🔺گناهِ علنی (هر چند به ظاهر کوچک) خطرناک‌تر از هر گناه پنهانی ✨✨عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ... لَمْ تَظْهَرِ اَلْفَاحِشَةُ فِي قَوْمٍ قَطُّ حَتَّى يُعْلِنُوهَا إِلاَّ ظَهَرَ فِيهِمُ اَلطَّاعُونُ وَ اَلْأَوْجَاعُ اَلَّتِي لَمْ تَكُنْ فِي أَسْلاَفِهِمُ اَلَّذِينَ مَضَوْا 💠حضرت امام محمّد باقر علیه السلام به نقل از رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: هیچگاه هرزگی در میان مردمی رواج نیابد تا جایی که آن را علنی کنند مگر آنکه طاعون و بیماری‌هایی که در گذشته نبوده در میان‌شان ظاهر شود. ✨عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ علیهما السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله‏: إِنَّ الْمَعْصِيَةَ إِذَا عَمِلَ بِهَا الْعَبْدُ سِرّاً لَمْ تُضِرَّ إِلَّا عَامِلَهَا وَ إِذَا عَمِلَ بِهَا عَلَانِيَةً وَ لَمْ يُغَيَّرْ عَلَيْهِ أَضَرَّتِ الْعَامَّةَ قَالَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ علیه السلام وَ ذَلِكَ أَنَّهُ يُذِلُّ بِعَمَلِهِ دِينَ اللَّهِ وَ يَقْتَدِي بِهِ أَهْلُ عَدَاوَةِ اللَّهِ‏. 📚الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏2، ص373 🔰حضرت امام جعفر صادق علیه السلام از پدر گرامیشان حضرت امام محمّد باقر علیه السلام و ایشان به نقل از رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلم فرمودند: 💢هر گاه شخص به صورت پنهانی مرتکب معصیت شود جُز به عاملش زیان نزند و چون آن را آشکارا انجام دهد و با او برخوردی نشود همگان را زیان رسانَد. و امام جعفر صادق (علیه السلام) فرمودند: و آن به این جهت است که [آنکه تظاهر به گناه کند] با عملش دین خدا را خوار شمارد و اهل ستیزه با [دین] خدا او را پیروی کنند. 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص261 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏97، ص78 ✍️✍️ این روایات می‌تواند پاسخی باشد به کسانی که گمان می‌کنند بی‌حجابی‌ها و بی‌غیرتی‌ها را نباید عامل نزول بلاها دانست و گناهان بزرگتری در جامعه صورت می‌گیرد که می‌بایست آنها موجب نزول بلا تلقی شود. حال آنکه طبق این روایات، عمومیت و علنی بودنِ گناه و رضایت و سکوت جامعه در برابر آن مهم‌تر و خطرناک‌تر از هر گناه پنهانی است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴 اذان گفتن یکی از نمایندگان پار لمان اسرائل نزدیک ظهر ✔️ انشاا..بزودی در قدس نماز می خوانیم،اسرائیل از درون پوسیده الله اکبر الله اکبر الله اکبر ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴🔵 #صیـحه، علائــم حتمی ظهور #بخـش_دوم ⭕️ در علائم حتمی ظهور و حتّی خروج #سفیانی و
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴🔵 ، علائــم حتمی ظهور ✔️ 🔴 این نشانه، در منابع شیعه و اهل سنت با واژه‌هایی چند، بیان شده است؛ از جمله: 📝نداء: در لغت به معنای بلند کردن و است و گاهی فقط به صدا اطلاق می‌شود[۱۸] این واژه در قرآن در موارد مختلفی به کار رفته است ✨ وإِذَا نَادَيْتُمْ إِلَى الصَّلاةِ اتَّخَذُوهَا هُزُوًا وَلَعِبًا ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لاَّ يَعْقِلُونَ ✨[۱۹]. عموم روایات مربوط به ندای آسمانی، از این واژه بهره برده‌اند[۲۰]. ⭕️صیحه: در لغت به معنای فریاد و بوده و در قرآن نیز به کار رفته است. اگر چه در روایات فراوانی صیحه در معنای «ندا» به کار رفته است؛ اما در بعضی، صیحه و ندا دو پدیده دانسته شده است[۲۱]. ✴️صوت: در لغت به معنای صدای سخن است. این واژه در آیاتی از قرآن به کار رفته است ✨ وأَخَذَ الَّذِينَ ظَلَمُواْ الصَّيْحَةُ فَأَصْبَحُواْ فِي دِيَارِهِمْ جَاثِمِينَ✨[۲۲] و اینجا منظور از ندای آسمانی، صدایی است که در آستانۀ ظهور حضرت مهدی همۀ مردم، آن را از آسمان می‌شنوند[۲۳]. 🔰بنابر روایات شیعه ، جبرئیل نخستین کسی است که با امام زمان بیعت و با صدایی بلند به گونه‌ای که به گوش همه جهانیان برسد، این آیه را تلاوت می‌کند: ✨أتَى أَمْرُ اللَّهِ فَلاَ تَسْتَعْجِلُوهُ✨[۲۴][۲۵] آیه ﴿وَاسْتَمِعْ يَوْمَ يُنَادِ الْمُنَادِ مِن مَّكَانٍ قَرِيبٍ يَوْمَ يَسْمَعُونَ الصَّيْحَةَ بِالْحَقِّ ذَلِكَ يَوْمُ الْخُرُوجِ﴾[۲۶] نیز درباره این حادثه، تأویل شده است[۲۷][۲۸]. ✍️فراوانیِ احادیث ندای آسمانی به اندازه‌ای است که برای نمونه در الغیبة نعمانی از شصت و هشت حدیث باب علائم، سی حدیث، دربارۀ این نشانه سخن ‌می‌گوید. البته این فراوانی، غیر از احادیث دیگر باب‌ها و دیگر کتاب‌هاست. در برخی احادیث ندا، به آیۀ ﴿ إِن نَّشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِم مِّن السَّمَاء آيَةً ﴾[۲۹]، استدلال و گویا ندای آسمانی، مصداقی برای این آیه، شمرده شده است[۳۰][۳۱]. ادامه دارد... 📚پی نوشت ها: ۱۸_ راغب، المفردات، ماده ندا. ۱۹_ سوره مائده، آیه ۵ ۲۰_ درسنامه مهدویت: ج۳ ، ص ۱۱۸. ۲۱_درسنامه مهدویت: ج۳ ، ص ۱۱۸. ۲۲_ سوره هود، آیه ۶۷. ۲۳_ درسنامه مهدویت: ج۳ ، ص ۱۱۸. ۲۴_ سوره نحل، آیه ۱. ۲۵_عیاشی، ج‌۲، ص‌۲۵۴. ۲۶_ سوره ق، آیه ۴۱ - ۴۲. ۲۷_ نورالثقلین، ج‌۵‌، ص‌۱۱۸ و ۱۱۹. ۲۸_ دائرة المعارف قرآن کریم، ص ۱۱۴-۱۲۴. ۲۹_ سوره شعراء، آیه ۴. ۳۰_ الغیبة نعمانی: ص۲۶۸ و ۲۷۱ باب ۱۴ ح۱۹ و ۳۳. ۳۱_ دانشنامهٔ امام مهدی: ج۷، ص:۴۴۱. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
Kashani-13990110-95-Khotbe201VaGheybat-Thaqalain_ir.mp3
13M
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔰 موضوع: کلام حضرت علی در ٍٍ#زمان #غربت مومنان؛ با تکیه بر خطبه نهج البلاغه 🎙استاد کاشانی ⚠️ شایان ذکر است که این جلسه بخاطر جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بصورت اینترنتی پخش شد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ⭕️دفــاع از #قــرآن 📗✒️ 👈شبهه ششم 6️⃣ 😳ادعای ابهام در قرآن👇 👤سها اشاره به مبهم بود
┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ⭕️دفــاع از 📗✒️ 👈شبهه هفتم 7️⃣ 🔵 فهـم قـــــرآن👇 👤سها مدعی است که منابع اسلام فقط دو✌️ چیزند: قرآن و سنت. منظور از سنت گفتار و کردار محمد است که در کتب حدیث و سنن و سیره آمده است.❗️ 📝جواب شبهه: عقل👌 هم یکی از منابع اسلام است، که سها به آن اشاره نکرده است🤓. 👈ضمن اینکه سها سنت را منحصر در قول و فعل پیامبر می داند، در حالی که به تقریر ☀️پیامبر صلی الله علیه و آله☀️، اشاره نمی کند. 👈👈مراد از تقریر این است که در محضر معصوم، گفتار یا کرداری از شخصی صادر شود و یا در عصر وی سیره و عادتی میان عرف رایج و معمول باشد و معصوم بدون هیچ عذری از آن عمل باز ندارد.☺️ ✅قبلا بیان شد که✨اهل بیت✨ نیز از مفسران واقعی قرآن هستند.😌 دارد ... ۱۱ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهمترین تکلیف.mp3
5.63M
┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔔 #تلنگری 💌 🔺🔻دیگه همه میدونن؛ سر و سامان دادن به این اوضاع آشفته‌ی دنیا، کارِ یه آدم معمولی نیست! ⭕️حالا چی میشه؟ 💢ما باید چیکار کنیم؟ ... 🔴 #قدم_اول #thepromisedsaviour #فایل_صو‌‌تي_امام_زمان_عج_الله ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌸 #شرح_مناجات_شعبانیه (#قسمت_ششم)💫 ✨✨الهى قَدْ جُرْتُ عَلى نَفْسى فِى النَّظَر(54) لَها فَلَها الْوَیْلُ اِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَها.الهى لَم یَزَلْ بِرُّكَ علىَّ ایّامَ حَیاتى فلا تَقْطَع برَّكَ عنّى فى مَماتى، الهى كیفَ آیِسُ مِنْ حُسْنِ نَظَرِكَ لى بعدَ مَماتى و اَنْتَ لم تُوَلِّنى الاّ الجمیلَ فى حیاتى. 💫معبود من بر نفس خویش ستم كردم در اینكه براى تكاملش، امروز و فردانمودم، پس واى به حالش اگر او را نیامرزى.معبود من، خیر گسترده ‏ات، همواره در ایام حیاتم بر من جریان دارد، این خیرگسترده‏ ات را بعد از موتِ من، از من دریغ مدار! معبود من! چگونه از احسانت و پس از مرگم ناامید گردم و حال آنكه در زمانِ حیاتم جز به نیكى رفتارنكرده ‏اى. #مناجات_شعبانیه_قسمت_6 #شرح_مناجات👇 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌸 ()💫 ✍️نكاتى از این فراز 1. ارتكاب معاصى، ظلم به خود؛ 2. ـ براى تكامل نفس ـ امروز و فردا نگفتن؛ 3. واى از آمرزیده نشدن ما از جانب خدا؛ 4. تقاضاى استمرار نیكى خداوند، تا بعد از مرگ. ✨«اِلهى قَدْ جُرْتُ عَلى نَفْسى؛ گناه، ظلم به خویش است» 💢چنانچه از آیات و اخبار استفاده مى‏شود، گناه و خطا، قبل از آنكه، آسیبى بهدیگران رساند، دامن‏گیر خود شخص خواهد شد. و در واقع، آدمى با انجاممعاصى، به خود ستم كرده است و بنیان سعادت خود را متزلزل ساخته است. دراین رابطه، مناسب است به چند شاهد مثال اشاره شود. قالا رَبَّنا ظَلَمْنا اَنْفُسَنا وِ اِنْ لَمْ تَغْفِرْلَنا وَ تَرْحَمْنا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخاسِرینَ.(اعراف: 23) آن دو گفتند: پروردگارا! «به واسطه ارتكاب گناه، به خویشتن ستم كردیم، واگر ما را نیامرزى و به ما رحم نكنى، البته از زیان‏كاران خواهیم بود. وَ عَلَى الَّذینَ هادُوا حَرَّمْنا ما قَصَصْنا عَلَیْكَ مِنْ قَبْلُ وَ ما ظَلَمْناهُمْ وَ لكِنْ كانُواأَنْفُسَهُمْ یَظْلِمُونَ. (نحل: 118) ⭕️براى كسانى كه یهودى شده‏اند، آنچه را از پیش براى تو نقل كردیم، حرامكرده‏ایم. ما در حق آنها ستم روا نداشتیم، بلكه آنها خود به خویشتن ستممى‏كردند. ✍️در اخبار نیز از نافرمانى‏ها، به عنوان ظلم در حق خویش یاد شده است،همان‏گونه كه از 💠حضرت على علیه‏السلام نقل است كه: ✨«ظَلَمَ نَفْسَهُ مَنْ عَصَى اللّهَ وَ اَطاعَ الشَّیْطانَ؛ آنكه خدا را نافرمانى نماید و از شیطان اطاعتكند، در حق خویش، ستم نموده است.»(55)و(56) و باز از آن حضرت است كه: «مَنْ اَهْمَلَ الْعَمَلَ بِطاعَةِ اللّهِ ظَلَمَ نَفْسَهُ؛ هركه طاعت خدا را فروگذارد، به‏خود ستم كرده است.»(57) 📕و در حكایت است كه: «مردى به ابوذر نوشت: اى اباذر مرا بهره‏اى از تازه‏هاى دانش بخش، ابوذر بهاو نوشت: در حق كسى كه دوستش دارى، بدى مكن. مرد به او گفت: مگر كسى بهكسى كه دوستش دارد، بدى مى‏كند؟ ابوذر گفت: آرى. تو خودت را بیش از همهدوست دارى و اگر خدا را نافرمانى كنى، به خودت بدى كرده‏اى».(58) 💠امام على علیه‏السلام فرمود: ماضِى یَوْمِكَ فائِتٌ وَ آتیهِ مُتَّهَمٌ، وَ وَقْتُكَ مُغْتَنَمٌ فَبادِرْ فیهِ فُرْصَةَ الْاِمْكانِ! وَاِیّاكَ اَنْ تَثِقَ بِالزَّمانِ.(64) 🔺دیروزت از دست رفته، و فردایت مشكوك است، و امروزت غنیمت. پسامروزت را دریاب و در بهره‏بردارى از فرصت ممكن شتاب كن، و از اطمینانكردن به روزگار بپرهیز. 👇https://eitaa.com/Asheghan_Amiralmomenin
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌸 #شرح_مناجات_شعبانیه (#قسمت_ششم)💫 ✍️نكاتى از این فراز 1. ارتكاب معاصى، ظلم به خود؛
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌸👆 ()💫 ⭕️واى بر نَفْسِ‏مان اگر خداوند او را نبخشد گرچه ظلم بر نفس و از دست دادن فرصت‏ها، خسارتى بزرگ است، ولى كدامخسارت و بیچارگى است كه اگر مشمول عفو و غفران اِلهى شود، جبران نشود. بهقول شیخ محمود شبسترى: گدایى گردد از یك جذبه، شاهى به یك لحظه دهد كوهى به كاهى 💠به هر حال امام علیه‏السلام در فراز مذكور از دعا به طور ضمنى غفران الهى را، موجبجبران گناهان و ستم بر خویشتن مى‏داند؛ و این خود، بشارتى بزرگ است كهآدمى تا خدایى دارد در سایه رحمت و كرم او مى‏تواند، تمام شكستگى‏هاىحاصل از معاصى را جبران و ترمیم نماید. چنانچه در مناجات یازدهم ازمناجات‏هاى خَمْسَةَ عشر مى‏خوانیم: ✨اِلهى كَسْرى لاْ یَجْبُرُهُ اِلاّ لُطْفُكَ وَ حَنانُكَ وَ فَقْرى لا یُغْنیهِ اِلاّ عَطْفُكَ وَاِحْسانُكَ وَ رَوْعَتى لا یُمَكّنُها اِلاّ اَمانُكَ وَ ذِلَّتى لا یُعِزُّها اِلاّ سُلْطانُكَ. 🔶معبود من!شكستگى مرا چیزى جز لطف و عطایت تدارك‏نمى‏كند و فقر وبى‏نواییم را به جز عطوفت و احسانت، بدل به بى‏نیازى نمى‏كند و ترس واضطرابم را جز امان تو ایمنى نمى‏بخشد و ذلت و خواریم را غیر از سلطنتت،بدل به عزت نمى‏كند. ✨«اِلهى لَمْ یَزَل بِرُّكَ عَلَىَّ؛ در عالَم دیگر نیز ما را دریاب» ❇️از آنجا كه خداوند، «دائم الفضل» است، و همواره فیض او به طرف بندگانشجارى و سارى مى‏باشد، و از آنجا كه در عالَم دنیا، جز نیكى و خوبى از او مشاهدهنشده است، چگونه مى‏شود كه ناگهان، در جهان دیگر، بارش رحمت او كاهش یابد ومهر خویش را از بندگانش دریغ بدارد؟! و به تعبیر امام علیه‏السلام در این فراز از مناجات: چگونه مى‏شود كه از رفتار نيك تو در جهان دیگر، مأیوس شوم، در حالى كهتو در این جهان، جز به زیبایى و خوبى با من معامله نكردى؟! 📗بارى، آنكه كریم است، همواره كریم است و آنكه بزرگوار است، هموارهبزرگوار خواهد ماند. از این سخن كه بگذریم، خداوند، اصل رحمت و عمده آنرا براى جهان دیگر ذخیره نموده است، بر این اساس پیامبر گرامى‏اسلاممى‏فرماید: ✨اِنَّ لِلّه مِائَةَ رَحْمَةٍ اَنْزَلَ مِنْها رَحْمَةً واحِدَةً بَیْنَ الْجِنِّ وَ الْاِنْسِ وَ الطَّیْرِ وَالْبَهائِمِ وَالْهَوامِّ فَبِها یَتَعاطَفُونَ وَ بِها یَتَراحَمُونَ، وَ اَخَّرَ تِسْعا وَ تِسْعینَ رَحْمَةً یَرْحَمُ بِهاعِبادَهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ. خداوند، از صد قسمت رحمتش، فقط یك قسمت را در دنیا به جن و انس،پرندگان، حیوانات و حشرات عطا كرده است، تا بین خود با محبت و مهربانىزندگى كنند و نود و نه قسمت دیگر را در آخرت به بندگان خویش اختصاصخواهد داد.(65) 📚پی نوشت:55. غرر الحكم و درر الكلم، ج 4، ص 276. 56. آگوستین نیز در كتاب اعترافات خود، ص 107 مى‏گوید: «اگرچه آدمیان، در انجام گناه، علیه خدامى‏شورند، ولى در واقع جان‏هاى خود را مى‏آزارند و در این بدخواهى علیه خود قیام مى‏كنند.» 57. همان، ج 5، ص 316. 58. میزان الحكمة، ج 7، ص 3389. 59. با معارف اسلامى آشنا شویم، ج 41، ص 148. 60. عزیز الدّین نَسَفى، الانسان الكامل، صص 322 و 323. 61. ملاّمهدى نراقى، جامع السّعادات، ج 3، ص 33. 62. ابن الوقت كنایه از وقت شناس بودن است. 63. بحارالانوار، ج 77، ص 165. 64. غرر الحكم و دررالكلم، ج 6 ، ص 140. 65. بدیع الزّمان فروزانفر، احادیث و قصص مثنوى، ص 516 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌙 نماز شب های ماه شعبان 🌙 📿نماز شب هفتم : 📿دو رکعت است، و در رکعت اول بعد از حمد صد مرتبه سوره توحید و در رکعت دوم بعد از حمد صد مرتبه آیت الکرسی. 💫 ثواب: 💎رسول خدا (صلی الله علیه و آله)فرمود: نیست مومن و مومنی که این نماز را بجا آورد، مگر آن که خدا دعای او را مستجاب می کند و حاجات او را بر می آورد، و می نویسد از برای او روزی ثواب شهید و بر او گناهی نمی باشد. 📚وسائل الشیعه، ج 5،ص 234. اقبال،صص 688 - 692. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴گناه باعث فاصله افتادن ما با اهل بیت (ع) می شود 🎙استاد عالی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍