هدایت شده از شب نگار
🍀🌳🍀🌳🍀🌳🍀🌳🍀🌳
مثل آیات روزه ماه رمضان. می گویند روزه اصلا واجب نیست. و یا از جنبه مالی می گویند خمس واجب نیست بالاتر اینکه اصلا در قرآن نیامده.
حتی اگر به ظاهر اهل نماز هم باشند که این نمازشان در واقع به نوعی ظاهر سازی است ولی در باطن نه به نماز اعتقادی دارند و نه به صاحب نماز.
🔸 در صدر اسلام اعرابی می آمدند بر سر پیامبر منت می گذاشتند که ما به تو ایمان آوردیم چنین و چنان کردیم. آیه نازل شده که ای رسول ما به این بندگان به تعبیر من دغل کار من بگو اینقدر منت سر من و دین خدا نگذارید که ما ایمان آوردیم.
(171)
🌳🍀🌳🍀🌳🍀🌳🍀🌳🍀
هدایت شده از شب نگار
☘🍄☘🍄☘🍄☘🍄☘🍄☘🍄
شما ایمان نیاوردید بلکه از ترس قدرت اسلام تسلیم شدید (اسلمت).مثل اسلام آوردن بنی امیه (که درکلام اهل بیت از آنها به یابن الطلقاء تعبیر شده).
و لکن لایدخل الایمان فی قلوبکم. ولی ایمان به قلبهای شما وارد نشده و نفوذ نکرده.
چون ایمان بالاتر از اسلام و دارای سه پایه است : الایمان اقرارباللسان : ایمان اقرار به زبان است اشهدان لااله الا الله و ...
تصدیق بالقلب. اعتقاد و تصدیق قلبی باشد.
والعمل باالارکان : وعمل توسط اعضاء و جوارح می باشد.
لذا هر جای قرآن را که نگاه کنی پشت سر ایمان عمل صالح امده است.
(172)
☘🍄☘🍄☘🍄☘🍄☘🍄☘🍄
هدایت شده از شب نگار
🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺
لذا ابن عباس روایتی را در تفسیر آیه شریفه می آورد که یعبدالله علی حرف و یا نومن به بعض و نکفر به بعض و ... اشاره دارد و آن این است که می گوید :
اعرابی که ایمان ظاهری آورده بودند اگر در یک سال وضع مالی شان خوب می شد مثلا حال و کارشان وضع مالی شان خوب میشد و یا همسرانشان پسر می زاییدند ... خوشحال سر حال می آمدند خدمت پیامبر اظهار ایمان می کردند.
اما مصیبت آن موقعی بود قضیه بر عکس می شد وضع مال خراب می شد و همسرانشان دختر می زایید و یا به بلا و مصیبتی دچار می شدند شیطان می آمد تو جلدشان و می گفت :
(173)
🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺
هدایت شده از شب نگار
🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐
هر چه بدبختی است از ناحیه این دین و مسلمانی شماست. لذا منکر اسلام می شدند و شاید به آزار پیامبر هم اقدام می کردند و دین و پیامبر خدا را یاری نمی کردند.
🔸دوم : منافقین
غلیظ تر از متظاهرین، منافقین هستند،
منافقین، هم تظاهر به ایمان می کنند و هم در میان مسلمین تفرقه ایجاد می کنند، و هم با زبان دین تیشه به ریشه دین می زنند.
در قرآن آمده است که منافقین بذر نفاق را در میان مسلمین می پاشیدند و رزمندگان را نسبت به جهاد و مبارزه سست می کردند.
(174)
🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐
هدایت شده از شب نگار
🍄🌵🍄🌵🍄🌵🍄🌵🍄🌵
(که در نظام اسلامی ما از این قماش کم نبودند والان هم کم نیستند. آنهایی که دشمن را قوی و نیروی اسلام و مردم مسلمان را ضعیف و همیشه بذر ناامیدی را می پاشند و سعی می کنند درلباس میش عمل گرگ را انجام دهند).
لذا منافقین مدینه آمدند با ابزاردین علیه دین و پیامبر شان استفاده کنند. تصمیم گرفتندکه درحاشیه شهر مدینه مسجدی بسازند و پیامبر را برای افتتاح دعوت کنند.
این ملعون ها با انجام این عمل، بدنبال انجام دو هدف شوم بودند :
اگر پیامبر بپذیرد او را در موقع افتتاح به قتل برسانند.
(175)
🍄🌵🍄🌵🍄🌵🍄🌵🍄🌵
هدایت شده از شب نگار
🍃🍎🍃🍎🍃🍎🍃🍎🍃🍎
و اگر هم نپذیرد در بوغ و کرنا کنند ای مسلمانان این چه پیامبری است که ما مسجد ساختیم از پیامبر دعوت به عمل آودیم ولی ایشان اجابت نکرد.
که با این کار، می خواستند پیامبر را بی آبرو و بی مقدارکنند و مردم از دور بر پیامبر پراکنده سازند و در نهایت وقتی دور بر پیامبر خلوت شد بتوانند راحت تر پیامبر را بکشند. با این نیت شروع کردن به مسجد ساختن.
موقع افتتاح فرا رسید برای افتتاح از پیامبر دعوت کردند قبل از اجابت دعوت آنان، امین وحی پیامبر را از نیت شوم آنان مطلع ساخت. لذا پیامبر دستور به تخریب این مسجد داد. و این مسجد به مسجد ضرار معروف شد.
(176)
🍃🍎🍃🍎🍃🍎🍃🍎🍃🍎
هدایت شده از شب نگار
🍃🍁🍃🍁🍃🍁🍃🍁🍃🍁🍃🍁
بنابراین قرآن منافقین را از کفار بدتر معرفی می کند و میفرماید : المنافقون اشد من الکفار کفرا و نفاقا. چون کفار فقط گناه کفر را دارند و دشمن رودرو هستند. اما منافق علاوه کفر، نفاق و دورویی دارد از پشت خنجر میزند. کفرا و نفاقا.
دیگر تطبیق این مسله با زمان ما و برخی از افراد با خود شما و ...
لذا اگر این طیف افراد نماز بخوانند و عبادت کنند و درنمازشان و در حمدشان بگویند : "ایاک نعبد" تکلیف شان معلوم است.
فلذا تعبیر حضرت در مورد خوارج این است که اگر شما هیزم بکشید و خار های اطراف کوفه را جمع کنید بهتر است از اینکه با این طرز تفکر، عبادت کنید.
(177)
🍃🍁🍃🍁🍃🍁🍃🍁🍃🍁🍃🍁
هدایت شده از شب نگار
🌴🌹🌴🌹🌴🌹🌴🌹🌴🌹
🌸 ششم : قوم و قبیله پرستی
قوم و قبیله پرستی و فخر نمودن هم یکی از بیماریهای است که مانع از بیعت واقعی شده، و بیعت ظاهری است و اگر به عنوان یک اصل قرار گیرد بعید نیست در زمره پرستش قرار گیرد و از مظاهر شرک خفی تلقی شود.
🔸سؤال ; آیا هر تفاخری شرک خفی است؟ پس تفاخر اهل بیت در برخی از مواقع را چطور ارزیابی می کنید؟
در پاسخ می گوییم : هر تفاخری شرک نیست چرا که اگر تفاخر در مقابل خسم و اثبات حقانیت خود، باشد. این دو ، دو مقوله جدای از هم و با دو نیت مجزای ازهمند.
(178)
🌴🌹🌴🌹🌴🌹🌴🌹🌴🌹
هدایت شده از شب نگار
🌳🌻🌳🌻🌳🌻🌳🌻🌳🌻
نظیر آن تفاخری که امیربیان امیر المومنین علی (علیه السلام) درنهج البلاغه آن را برای اثبات حقانیت خود بیان می کند. مثل اینکه فرمود : من اولی و سزاوارتر از دیگران بر امر خلافت هستم که در جریان سقیفه بیان کردند.
و یا آن تفاخری که سید الساجدین امام زین العابدین در مجلس یزید در برابر خسم ارائه نمود، فرق دارد.
فلذا کسی این اشکال را نکند که اگر تفاخر بد است. چرا امامان ما به حسب و نسب خود تفاخر می کردند.
🔸سؤال : پس با این عبارت، منظور از تفاخری که ممکن است منجر به شرک خفی شود کدام است؟
(179)
🌳🌻🌳🌻🌳🌻🌳🌻🌳🌻
هدایت شده از شب نگار
🍀🍀🍀🍀🍀
در پاسخ به این اشکال عالمانه اینطور می توانیم بگوییم که :
اما این تفاخری که ما داریم از او بحث می کنیم اولا : نیتش با آن فرق می کند و ثانیا : به حد افراط و پرستس برسد.این نوع تفاخر انسان را به جایی می رساند که دچار تعصبات بیجای جاهلی میشود و حتی بخاطر همین تعصبات حقایق را هم کتمان می کند. تا جایی که آیات الهی دراو اثر ندارد.
لذا وقتی که دعوت به دین و اسلام می شود می گوید ما بر دین آباء و اجدادمان و بر مرام آنها باقی می مانیم.
و حتی اگر تحت تاثیر عواملی اظهار ایمان نماید ظاهری است. نظیر آنچه که در قوم بنی اسرائیل در زمان موسی اتفاق افتاد. که ۴۰ روز که موسی از میانشان رفت گوساله پرست شدند.
انشاء الله ما را در جلسات بعدی همراهی فرمایید.
(180)
🍀🍀🍀🍀🍀