eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.5هزار دنبال‌کننده
14.4هزار عکس
7.3هزار ویدیو
376 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
شرط ظهور.mp3
948.4K
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ⭕️دو شرط لازم برای ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا فداه 🎙استاد انصاریان 👌 بسیار شنیدنی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 💫 الهی، به کننده خداوند است ✳️ بهره مندی از امام زمان(عج) حاجت فقرا و نیازمندان انتظار است 💎 امام زمان(عج) در روایتی می فرمایند: «من كان في حاجة الله، كان الله في حاجته؛ فردی که در راه حوائج الهی باشد، خداوند نیز وی را در راه رسیدن به حاجت هایش یاری می کند» و 🔰بالاترین حاجت الهی آن است که به مردمی کمک شود که به یاد خداوند هستند، زمانی که علی بن مهزیار بعد از 20 بار تشرف به حج، خدمت امام زمان(عج) می رسد، ایشان می فرمایند: «دیر آمدی و می دانی چرا در سفرهای قبلی توفیق زیارت ما را پیدا نکردی؟ به دلیل آنکه مال های خود را اندوخته کرده ای و نسبت به انسان های مومن و شیعیان نیازمند، فخرفروشی کردی.» 📚جلد دوم کتاب بحارالانوار، صفحه 474 آمده است، 💥 منتظر اگر می خواهد زمینه را برای ایجاد آن جامعه جهانی ظهور فراهم کند، نباید نسبت به نیازمندان جامعه بی توجه باشد، ✍️بنابر روایات، از امیرالمومنین(ع) نقل است: «کفاره گناهان بزرگ، آن است که غصه ای را از روی دل انسان های غصه دار، برداریم» ظهور ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴 تصویر فوق[1]، خروج های مختلف سفیانی را در سوریه، قبل از حمله به عراق، را ترسیم می کند. ❌سفیانی بعد از کسب حمایت رومی ها (و به تعبیر روایت: و فی عنقه صلیب)، حرکت و خروج اش را از جنوب سوریه، استان درعا و منطقه وادی یابس (حوران) در جنوب غربی سوریه و شمار اردن، جایی که کمربند امنیتی یهودی ها، محسوب می شود، آغاز خواهد کرد. منطقه درعا، در اقصی جنوب کشور سوریه واقع می‌باشد که از شمال به استان دمشق، از جنوب به کشور اردن و از مغرب به استان قنیطره، تحت اشغال اسرائیل، ختم می شود. ⚠️در 📕کتاب الغیبه شیخ طوسی نقل شده است که سفیانی قبل از خروج از وادی یابس (منطقه درعا در سوریه) ابتدا به روم (غرب) رفته و با حمایت رومی ها (دنیای غرب)، وارد منطقه شام و سوریه خواهد شد. ‼️يقْبِلُ السُّفْيَانِيُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ مُنْتَصِراً فِي عُنُقِهِ صَلِيبٌ وَ هُوَ صَاحِبُ الْقَوْمِ.[2] ✖️سفیانی در حالیکه رهبری قومی را بر عهده دارد مانند شخص نصرانی و صلیب به گردن، از بلاد روم می‌آید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔰 #شيعه در #روايات📚 7️⃣1️⃣ 🌼عنْ أمِيرِ الْمُؤمِنِينَ ـ عَلَيْهِ السَّلامُ ـ قالَ:
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔰 در 📚 0️⃣2️⃣.🌸 عَنِ الْباقِرِ ـ عَلَيْهِ السَّلامُ ـ قالَ: فَوَ اللهِ ما شِيعَتُنا إلّا مَنِ اتَّقِي اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أطاعَهُ وَ ما كانُوا يُعْرَفُونَ يا جابِرُ إلّا بِالتَّواضُعِ وَ التَّخَشُّعِ وَ اَداءَ الْآمانَه وَ كَثْرَه ذِكْرِ اللهِ، وَ الصُّومِ وَ الصَّلاه وَ الْبِرِّ بِالْوالِدَيْنِ وَ التَّعَهُّدِ لِلْجَيْرانِ مِن الْفُقَراءِ وَ أهْلِ الْمَسْكَنه وَالْغارِمِينَ وَ الْأيْتامِ، وَ صِدْقِ الْحَدِيثِ وَ تَلاوَه الْقُرآنِ وَ كَفَّ الْألْسُنِ عَنِ النّاسِ إلّا مِنْ خَيرٍ، وَ كانُوا اُمَّه عَشائِرُهُمْ قالَ جابِرُ: فَقُلْتُ: يابْن رَسُولِ اللهِ ما نَعْرِفُ الْيَوْمَ أحَداً بِهذِهِ الصِّفَه، فَقالَ: يا جابِرُ لا يَذْهَبَنَّ بِكَ الْمَذاهِبُ حَسَبَ الرَّجُلَ أنْ يَقُولَ: اُحِبَّ عَلِيَّاً وَ أتَوَلّاهُ، ثُمَّ لا يَكُونُ مَعَ ذلِكَ فَعّالاً فَلَوْ قالَ: إنِّي اُحِبُّ رَسُولِ اللهِ؛ فَرَسُولُ اللهِ خَيْرٌ مِنْ عَلِيٍّ ثُمَّ لا يَتْبِعُ سَرِيرَتَهُ وَ لا يَعْمَلُ بِسُنَّتِهِ ما نَفَعَهُ حُبُّهُ إيّاهُ شَيْئاً.📚 «روضه المتقين، ج12، ص78، تحف العقول، ص215» 💠امام باقر ـ عليه السلام ـ فرمود: به خدا قسم شيعه ما نيست مگر كسي كه داراي تقوي است و تنها از خدا اطاعت كند، اي جابر آن ها را نمي شناسي مگر از راه تواضع، خشوع، امانت داري، هميشه به ياد خدا بودن، روزه داري، نماز، نيكي به پدر و مادر، پايبندي به اخلاق حسنه احترام به همسايه و توجه به فقراء، درماندگان، در سفر ماندگان و يتيمان، راستگويي، تلاوت قرآن، خويشتن داري، و پرهيز از مردم آزاري و در زندگي أمين و درستكارند. جابر گفت: امروز من كسي را به اين صفات نمي بينم، امام فرمود: اي جابر وجود خط مشي هاي گوناگون در جامعه و از اين كه تنها بعضي به راه صحيح روي آورده اند، موجب غرور تو نشود و به اين نكته بينديشي كه تو دوستدار علي هستي اگر كسي بگويد من علي ـ عليه السلام ـ را دوست دارم و پيرو او هستم ولي قدمي در اين صراط بر ندارد، او حتي بگويد من پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ را دوست دارم و رسول خدا بهتر از علي ـ عليه السلام ـ است، ولي تابع سيره او نباشد و در عمل به سنت او پايبند نباشد، هيچ نفعي از اين دوستي، (دوستي علي و پيامبر) نمي برد. 1️⃣2️⃣🌸 وَ عنِ الْباقِرِ ـ عَلَيْهِ السَّلامُ ـ قالَ: فَمَنْ كانَ مِنْكُمْ مُطِيعاً للهِ يَنْفَعُهُ وَلايَتُنا وَ مَنْ كانَ مِنْكُمْ عاصِياً للهِ لَمْ تَنْفَعْهُ وَلايَتُنا، و قالَ: ... وَ مَنْ كانَ اللهُ مُطِيعاً فَهُوَ لَنا وَلِيٌّ وَ مَنْ كانَ للهِ عاصِياً فَهُوَ لَنا عَدُوٌّ وَ ما تَنالُ وَلايَتُنا إلا بالْعَمَلِ وَ الْوَرَعِ. 📚«روضه المتقين، ج12، ص80، صدوق، مجلس» 💠امام باقر ـ عليه السلام ـ فرمود: از شما «شيعيان» كسي كه مطيع خدا باشد، دوستي ما براي او سودمند است و كسي كه عاصي است حب و دوستي ما براي او سودي نخواهد داشت و نيز فرمود: كسي كه مطيع (بي چون و چراي) خدا است او دوست ما است و كسي كه نسبت به دستورات خدا عاصي باشد او دشمن ماست و به دوستي و ولايت ما نمي رسد كسي جز از راه «عمل» و «پرهيزكاري». 2️⃣2️⃣🌺. قالَ أمِيرِ الْمُؤمِنِينَ ـ عَلَيْهِ السَّلامُ ـ : شِيعَتُنا الْمُتَباذِلُونَ فِي وِلايَتِنا إذا غَضِبُوا لَمْ يَظْلِمُوا. 📚«كافي، باب المؤمن و علاماته، ص237» 💠امير المؤمنين ـ عليه السلام ـ فرمود: شيعيان ما آن هايي هستند كه بذل و بخشش آنان، بر مبناي ولايت ما صورت مي پذيرد (ما را معيار اعمال نيك خود مي دانند) و افزود: هنگامي كه آن ها به خشم آمدند (از حق منحرف نگشته و) به ظلم روي نمي آورند. 3️⃣2️⃣🌸. قالَ أبُو عَبْدِ اللهِ ـ عَلَيْهِ السَّلامُ ـ : إنَّ اللهَ تَبارَكَ وَ تَعالي زَيَّنَ شِيعَتَنا بِالْحِلْمِ و غَناهُمْ بِالْعِلْمِ لِعِلْمِهِ بِهِمْ قَبْلَ أنْ يَخْلُقَ آدَمَ ـ عَلَيْهِ السَّلامُ ـ . 📚«ثواب الاعمال، صدوق، باب الشيعه» 💠امام صادق ـ عليه السلام ـ فرمود: خداوند متعال، شيعيان ما را به صفت حلم و بردباري زينت بخشيد و در پوششي از علم و آگاهي آنان را مزيّن ساخت حتّي قبل از آن كه خلقت جد ما آدم صورت پذيرد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 💎پیامبر اکرم ص ❇️هرگاه یک نفر دعا میکند برای همه دعا کند زیرا این دعا به اجابت نزدیکتر است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🎈 بالون آرزوهایت را به بفرست _اجابت 🙏 با آرزوی برآورده شدن همه آرزوهاتون از ته دل بگو : 💠 💠 این مریضی از کل دنیا مخصوصا کشور عزیزمون دور بشه 💠 الهی 🤲همه مریض ها بگیرند. عصرتون بخیر ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📹نماهنگ بسیار زیبا ویژه میلاد امام زمان 🌹 🎙صابر خراسانی -فوق العاده👌 🌈 💐 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ⭕️ شخص از ✨ورواه أبو علي في أماليه : عن أبيه ، عن المفيد ، [عن التمار ، عن محمد بن أحمد ، عن جدّه] عن علي بن جعفر المدائني ، عن إبراهيم بن الحارث ، عن عبد الله بن دينار ، عن ابن عمر ، عنه عليه السلام ، مثله ، وفيه : «إنّ أبعد الناس من الله القلب القاسي». ✍️شیخ طوسی در امالی خود روایت کرده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: دورترین مردم از خدا شخص سنگدل است. 📚مستدرک الوسائل، تالیف میرزای نوری، جلد ۱۲، صفحه ۹۱، حدیث ۱۳۶۱۱، چاپ موسسه آل البیت علیهم السلام لاحیاء التراث ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ مثل مهدی عج_الله❤️ میم ، مثل خورشید پشت ابرها⛅️⛅️ خوش بحال ابرها😍 اللهم عجل لولیک الفرج🤲🌼 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 💎 و در 🔰علماى اسلام و رهبران فكرى فرهنگى جامعه ى اسلامى مكرر در روايات مورد تعريف و تمجيد قرار گرفته و شأن والاى آنان گوشزد شد است پيامبر مكرم اسلام فرمودند: ❇️«جايگاه و منزلت فقيه در اين وقت (غيبت) مانند جايگاه و منزلت انبياء بنى اسرائيل است».[1] علما وارثان انبياء،[2] حصون اسلام[3] و حجّت هاى ائمه(عليه السلام) بر مردم هستند.[4] بيان اين مقام و منزلت از زبان معصومين )عليهم السلام( حكايتگر رسالت ويژه و تكليف حساس و خطير علما به عنوان مشعلداران حقيقت، سكانداران دين، سنگربانان عقيده و ايمان و پرچمداران هدايت مردم است. 💢آنان در عصر غيبت بايد خلاء حضور امام غايب از ديدگان، را به خوبى پر كنند و تداعى كننده حضور آن سرور جهانيان و رفيق شفيق أمت باشند. بر اين اساس علما در دوران انتظار وظيفه دارند عملكردى به شرح زير داشته باشند. 1) وظيفه شناس از آن جا كه ايشان يك نوع وابستگى خاص به ولى عصر(عج) دارند لازم است تكاليف كلى فرد منتظر و نيز وظايف خود نسبت به آن حضرت را به نحو احسن و اكمل بجا آورند.[5] 2) تجهيز به علم توأم با عمل 🔶علما دوران انتظار، لازم است در تفقه دين و حل مشكلات علمى و يا پاسخ به شبهات به تمام امكانات نرم افزارى و علوم مربوطه، مجهز باشند; زيرا آنان به عنوان سنگربانان دين و اعتقادات مردم بايد اولاً خود را در معرض شبهات و اشتباهات بيمه نمايند كه امام صادق(عليه السلام)فرمود: 🔰«انسان عالم و آگاه به زمان خودش، مورد هجوم خطاها و اشتباهات قرار نمى گيرد».[6] و هم بتواند از مرزهاى عقيدتى و عملى مردم دفاع نمايند. و ثانياً: آنچه از نظر علمى اندوخته بايد عمل نمايند تا بتوانند مانع انحراف جامعه شوند. امام صادق(عليه السلام) فرمودند: «چون عالم به علم خويش عمل نكند اندرزش از دلهاى شنوندگان بلغزد چنانكه باران از سنگ صاف مى لغزد».[7] 💢و اصولاً كسى كه به علمش عمل نكند عالم نيست حضرت امام صادق(عليه السلام) راجع به قول خداى عزوجل (تنها بندگان دانشمند خدا از او ترس دارند)[8] فرمود: «مراد به دانشمند كسى است كه كردارش گفتارش را تصديق كند و كسى كه چنين نباشد عالم نيست».[9] 3) دفاع و حفاظت از دين 🔶سنگربانان و مرزبانان دين، بعد از تجهيز به علوم و تفقه در دين، بايد به حفاظت از آن و تحكيم پايه هاى آن بپردازند. و در اين راستا اولاً: مبانى دين را با براهين علمى مستحكم نموده و دين را آنگونه كه هست به بشريت معرفى نمايند و ثانياً: در مقابل شبهات و القائات شياطين آخرالزمان به مقابله و روشنگرى برخيزند. امام هادى(عليه السلام) فرمودند: «اگر نبودند كسانى از علما كه بعد از غيبت قائم ما به او دعوت كنند و بر او دلالت نمايند و از دين او با دلايل خداوند دفاع كنند و بندگان ضعيف خداوند را از دامهاى ابليس و سركشان او، رها سازند و از شبكه ناصبان خلاص نمايند. هيچ كس نمى ماند مگر اينكه از دين بر مى گشت ولى اينان هستند كه زمام دلهاى شيعيان ضعيف را به دست مى گيرند همچنان كه ناخداى كشتى سكان آن را در دست دارد، آنان برترين كسان نزد خداى عزوجل مى باشند».[10] 4) تعليم دين و تنظيم انديشه ها ⭕️در عصر غيبت جاودانگى اسلام اقتضاء دارد كه تعليم دين و اجراى احكام تداوم يابد و اين وظيفه ى مهم بر عهده ى فقيهان عادل و اسلام شناس است. ✍️روايات متعددى كه درباره تحكيم ايمان مردم و نيز سرپرستى أيتام آل محمد(صلى الله عليه وآله) وارد گرديده است ناظر به اين وظيفه ى خطير مرزبان حوزه فكرى و عقيدتى است. 1 - معاوية بن عمار گويد: 💠«به امام صادق(عليه السلام) عرض كردم: مردى است كه از شما روايت بسيار نقل و در ميان مردم انتشار مى دهد و آن را در دل شيعيانتان استوار مى كند و شايد عابدى از شيعيان شما باشد كه در روايت چون او نباشد; كدام يك بهترند؟ حضرت فرمود: آنكه احاديث ما را روايت كند و دلهاى شيعيان ما را استوار سازد از هزار عابد بهتر است».[11] 2 - امام حسن عسكرى(عليه السلام) در حديث نسبتاً طولانى كه از پدرش و او هم از پدرانش و آن حضرات هم از رسول اكرم(صلى الله عليه وآله) نقل نموده اند مى فرمايد: 👇https://eitaa.com/Asheghan_Amiralmomenin
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 💎 #وظايف #خواص و #علما در #عصر #غيبت 🔰علماى اسلام و رهبران فكرى فرهنگى جامعه ى اسلا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 👆👆 🔰«... و بدتر از اين يتيمى (پدر از دست دادن) حال آن يتمى است كه از امامش جدا گشته و نتواند به حضور او برسد و نداند حكم در آنچه از شرايع و احكام دينش دچار مى گردد چيست، توجه كنيد هركس از شيعيان ما علوم ما را بداند و كسى كه نسبت به شريعت ما جاهل و از ديدن ما محروم مانده است را هدايت نمايد، يتيمى بر دامان نشانده است آگاه باشيد هركس او را هدايت كند و شريعت ما را به او بياموزد در رفيق اعلى با ما خواهد بود».[12] در پايان اين مطلب را متذكر مى شويم براى اطلاع. بر اين روايات كه تعداد آنها كم نيست مى توان به ترجمه كتاب مكيال المكارم، ج 2، ص 377 تا ص 397 مراجعه نمود. 📚[1] - مجلسى، محمد باقر، بحار الانوار(دار احياء التراث العربية، بيروت، چاپ سوم، 1403) ص 346، ح 4. [2] - كلينى، ابوجعفر محمد بن يعقوب، اصول كافى (دفتر نشر فرهنگ اهل بيت) ترجمه سيد جواد مصطفوى، ج 1، ص 39. [3] - همان، ص 47، ح 3. [4] - مجلسى، محمد باقر، بحار الانوار (دار احياء التراث العربية، بيروت، چاپ سوم، 1403 هـ ق) ج 53، ص 181، ح 10. [5] - وظايف فوق در دو پرسش و پاسخ قبل از اين پرسش توضيح داده شد. [6] - كلينى، ابوجعفر محمد بن يعقوب، اصول كافى، پيشين، ج 1، ص 31، ح 29. [7] - همان، ج 1، ص 56، ح 3. [8] - فاطر / 28. [9] - همان، ج 1، ص 44، ح 2. [10] - موسوى اصفهانى، سيد محمد تقى، مكيال المكارم، پيشين، ج 2، ص 393. [11] - كلينى، ابوجعفر محمد بن يعقوب، اصول كافى، پيشين، ج 1، ص 40، ح 9. [12] - موسوى اصفهانى، مكيال المكارم، پيشين، ج 2، ص 388. اللهم عجل لولیک الفرج🤲🌼 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📿 بهترین پناهگاه 📿 ▪️نماز خوف پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در جبهه: 📿نماز خوف اولین بار در جنگ ذات الرقاع خوانده شد. از آنجا که مسلمانان در این جنگ ترس آن را داشتند که مبادا هنگام نماز مورد تهاجم دشمن قرار گیرند، آیه 101 از سوره نساء در این جنگ بر پیامبر صلی الله علیه و آله نازل شد. پیامبر دستور داد نیمی از لشکر در قسمت جلو و در مقابل دشمن صف آرایی کنند و نیم دیگر در صف جماعت به پیامبر صلی الله علیه و آله اقتدا کنند. یک رکعت از نماز که خوانده شد، نیروهایی که در مقابل دشمن بودند، به سرعت جایگزین نمازگزاران شدند و رکعت دوم نماز را به پیامبر صلی الله علیه و آله اقتدا کردند و گروه اول، رکعت دوم را فردا خوانده، سریع خود را به مقابل دشمن رساندند. به این ترتیب هر دو گروه به ثواب نماز جماعت با پیامبر صلی الله علیه و آله رسیدند و هم هشیارانه به مقابله با دشمن پرداختند. نماز خوف یکبار دیگر در سال 61 هجری در کربلا و در ظهر عاشورا به امامت سالار شهیدان حسین بن علی علیه السلام خوانده شد. 📚بهترین پناهگاه حکایات و داستانهای نماز ✍️رحیم کارگر محمدیاری‏‏ 📿 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌙 نماز شب های ماه شعبان 🌙 📿 شب سیزدهم: دو رکعت است، در هر رکعت بعد از حمد سوره والتین یک مرتبه. 🌼 ثواب :💫 💠 رسول خدا (صلی الله علیه و آله)فرمود: کسی که این نماز را بجا آورد، مثل این است که دویست بنده از اولاد اسماعیل را آزاد کرده باشد و خارج می شود از گناهان، مثل روزی که از مادر متولد شده، و بیزاری از آتش را به او عطا می کند، و رفاقت می کند با محمد (صل الله علیه و آله). 📚وسائل الشیعه، ج 5،ص 234. اقبال،صص 688 - 692 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌸 ()💫 💫الهى اُنْظُر اِلَىَّ نَظَرَ مَنْ نادَیتَهُ فَاَجابَكَ وَ اسْتَعْمَلتَهُ بِمَعُونَتِكَ فَاَطاعَكَ یا قَریباً لایَبعُدُ عَنِ الْمُغْتَرِّ بِهِ وَ یا جَواداً لایَبْخَلُ عَمَّنْ رَجا ثَوابَه، اِلهى هَبْ لى قَلْبًا یُدْنیهِ مِنكَ شَوقُهُ وَ لِسانًا یُرفَعُ اِلَیكَ صِدقُهُ وَ نَظَراً یُقَرِّبُهُ مِنكَ حَقُّهُ. 💎معبود من! نظرى به من فرما، مانند نظر كردنت به كسى كه چون ندایشان مى‏كنى، اجابتت مى‏كنند، و به كمك و يارى تو اطاعتت مى‏كنند اى نزديكى كه از آنكه فريفته‏ ات شده است دور نمى‏باشى و اى بخشنده‏ اى كه در حق آنكه به اجر و پاداشت امید بست، بخل نمى‏ورزى معبود من! قلبى عطایم فرما كه شوقش او را به تو نزدیك سازد و زبانى كه صدق او به سویت بالا آید ونظرى كه حقش موجب قرب درگاهت شود. هفدهم 💫 🌸وقتی دلی از غیب، خبر داشته باشد باید به « نجف » شوق سفر داشته باشد... 👇 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌸 ()💫 ✍️نكاتى از این فراز 1. تقاضاى توفیق در اجابت دعوت خداوند؛ 2. استعانت از حق تعالى در اطاعت او ؛ 3. نزدیكى خداوند به بندگان شیفته‏اش ؛ 4. ضایع نكردن اجر و پاداش سعى كنندگان ؛ 5. درخواست شوق از خداوند؛ 6 . از خداوند زبانى راستگو مسئلت نمودن؛ 7. درخواست تقرب به سبب نظرى شایسته و نیكو. ✨«اِلهى اُنْظُر اِلَىَّ نَظَرَ مَن؛ تقاضاى توفیق در اجابت نداهاى خداوند» 💫خداوند بندگانى دارد كه همواره چشم بر اشاره‏اى و ندایى از ناحیه حضرت دوستدارند، تا در پى آن به سر بدوند و اجابتش نمایند. زمزمه همیشگى شان این است كه: «از تو به یك اشاره از ما به سر دویدن» ❇️بدیهى است اجابت ندا و دعوت حضرت دوست، چیزى جز، حیات ابدىبراى اجابت كننده به همراه نخواهد داشت. چنانچه قرآن كریم مى‏فرماید: یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اسْتَجیبُوا لِلّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاكُمْ لِما یُحْییكُمْ. (انفال: 24) اى اهل ایمان، چون خدا و رسول، شما را مى‏خوانند و دعوت مى‏كنند،اجابت كنید تا به حیات ابد برسید. عشق گسترده است خوانى بهر خاصان خدا مى‏زند هر دم صلایى(116): سارِعُوا نَحْوَ اللِّقا(117) ✨«وَاسْتَعْمَلْتَهُ بِمَعُونَتِكَ؛ استعانت از خدا» 🔺بدون دستگیرى و استعانت خداوند، هیچ كارى ممكن نمى‏باشد. ما در شبانهروز، حداقل ده بار در نمازهاى یومیه از پروردگارمان، كمك و یارى طلبیده وعرض مى‏كنیم: «... وَ إِیّاكَ نَسْتَعینُ؛ تنها از تو مدد و یارى مى‏جوییم». اطاعت از خداوندنیز بى استعانت حق ناممكن است؛ و همين دغدغه خاطر سبب شده است تامناجات كننده در این فراز از دعا، در عبادت و اطاعت پروردگارش، از ذاتمقدسش طلب دستگیرى و امداد نماید ✨«یا قَریباً لا یَبْعُدُ؛نزدیكى خداوند به دوستداران خود» 💢آنكه شیفته و شیداى پروردگارش مى‏شود، او را به خود نزدیك مى‏بیند ومى‏تواند او را احساس نماید، در نتیجه، شیفتگى خود را حاصل تخیل وخیال‏ورزى نمى‏داند، بلكه حقیقت و جمال بى‏زوالى را درك و حس نموده و دربرابرش ابراز شیدایى مى‏نماید. ✨«یا جَوادا لا یَبْخُل عَمَّن؛ امید ثواب و پاداش از خدا» 💫پروردگار، درياى بى‏پايان جود و سخاوت است و آنانى را كه به امید دريافتثواب و پاداشش كارى انجام مى‏دهند، بى نصیب نمى‏گذارد، حتى آنان كه براىدنیا سعى مى‏نمایند از دریافت موهبت دنیوى خداوند بى بهره نمى‏گردند. ✳️براى اثبات این سخن و مدعا، از آیات قرآنى ذیل مدد مى‏جوییم: وَ مَنْ یُرِدْ ثَوابَ الدُّنْیا نُوءْتِهِ مِنْها وَ مَنْ یُرِدْ ثَوابَ اْلآخِرَةِ نُوءْتِهِ مِنْها وَ سَنَجْزِیالشّاكِرینَ. (آل عمران: 145) آنكه به دنبال ثواب و نعمت دنیوى باشد، او را عطا خواهیم كرد و آنكه ثوابآخرت را مى‏طلبد، او را نیز برخوردار خواهیم نمود و به زودى پاداششاكرین را خواهیم داد. 📗در سوره نساء آیه 134 نیز مى‏فرماید: «مَنْ كانَ یُریدُ ثَوابَ الدُّنْیا فَعِنْدَ اللّهِ ثَوابُ الدُّنْیاوَ اْلآخِرَةِ وَ كانَ اللّهُ سَمیعًا بَصیرًا؛ هر كه ثواب و نعمت دنیا را طالب است ـ بداند كه ـ پس نزدخداوند، ثواب دنیا و آخرت موجود است و خداوند، شنوا و بیناست». پس خداوند اجر و پاداش كسى را ضایع نمى‏فرماید، ولى این نكته را نیز تذكرداده كه ثواب و اجر اخروى بهتر از پاداش دنیوى است: ✨و كَذلِكَ مَكَّنّا لِیُوسُفَ فِی اْلأَرْضِ یَتَبَوَّأُ مِنْها حَیْثُ یَشاءُ نُصیبُ بِرَحْمَتِنا مَنْ نَشاءُوَ لا نُضیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنینَ وَ َلأَجْرُ اْلآخِرَةِ خَیْرٌ لِلَّذینَ آمَنُوا وَ كانُوا یَتَّقُونَ.(یوسف: 56 و 57) 🔶و این چنین بود كه یوسف را در زمین، متمكن ساختیم كه هر جا خواهد،فرمانروایى كند. هر كه را بخواهیم، رحمت خود را نصیب او سازیم و ما اجردنیوى نیكوكاران را ضایع نمى‏سازیم. و اما اجر اخروى و ثواب آخرت، براىمؤمنین و متقین، بهتر و نیكوتر است. حاصل سخن آنكه، كسى كه به امید دريافت ثواب چه در امر دنيا و چه در امرآخرت به خدا امید مى‏بندد و دست‏هاى خویش را به طرفش دراز مى‏كند، نهناامید برخواهد گشت و نه تهى دست. 👇https://eitaa.com/Asheghan_Amiralmomenin
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌸 #شرح_مناجات_شعبانیه (#قسمت_هفدهم)💫 ✍️نكاتى از این فراز 1. تقاضاى توفیق در اجابت دع
✨«وَ نَظَراً یُقَرِّبُهُ مِنْكَ حَقُّهُ؛ نگاهى شایسته به خداوند و تقرب جستن به او» بسیارى از نگاه‏هاى ما به پروردگارمان، هرگز شايسته مقامش نیست و دورى‏مانرا از حضرتش سبب خواهد شد. قضاوت‏هاى عجولانه‏مان، نگاه مشكوك‏مان درانجام وعده‏هایش، نگاه بد بینى نسبت به مهر و رحمت فراگیرش، نگاه مأیوسانهمان به حصول امداد و فرج بهنگام حضرتش در سختى‏ها و شداید و مانند آنها،همه و همه نظرهاى ناشایست ما به مقام پروردگاریش مى‏باشد. اما آنچه كه نظرشایسته و به تعبیر این بخش از مناجات «حق نظر» به مقام كبریایى‏اش استقضاوتى صحیح و نیكو نسبت به همه افعال او و اعتمادى كامل به انجام وعده‏هاىاو، و یقینى نیكو به امدادهاى غیبى به موقع حضرتش و ده‏ها نمونه از این دستمى‏باشد، كه چنین نگاهى قرب آدمى را، به مقام خداوندش سبب خواهد شد. پروردگارا! آن نگاه، عطایمان فرما كه شایسته مقام ربوبى بى زوال توست، وبهره ما را از چنین نگاهى، تقرب به آستانت قرار ده! 📚پی نوشت ها: 116. ندا. 117. سرعت بگیرد به سوى دیدار. 118. مركب. 119. رساله قشیریه، صص 567 و 576 و 580. 120. سید جعفر سجادى، فرهنگ لغات و اصطلاحات و تعبیرات عرفانى، ص 291. 121. رساله قشیریه، ص 582. 122. همان، ص 581. 123. امام محمد غزالى، كیمیاى سعادت، ج 2، صص 982 ـ 984. 124. شیخ عباس قمى، منتهى الآمال، ص 167. 125. سید جعفر سجادى، فرهنگ لغات و اصطلاحات و تعبیرات عرفانى، ص 302. 126. سفینة البحار، ج 3، ص 49 (ماده صدق). 127. همان، صص 49 و 50. 128. اصول كافى، ج 3، ص 164. 129. نوریان مر نوریان را جاذبند ناریان مر ناریان را طالبند (مولانا) 130. انسان‏هاى كریم. 131. انسان‏هاى پست. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📹 زیبای "شاه پناهم بده" شاه پناهم بده، خستۀ راه آمدم آه نگاهم مکن، غرق گناه آمدم 🎙 با صدای خواننده تاجیکی، «دولتمند خالف» 💚🌼 ✋ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌸 ()💫 💫الهى اِنَّ مَنْ تَعَرَّفَ بِكَ غَیْرُ مَجْهولٍ وَ مَنْ لاذَ بِكَ غَیْرُ مَخْذُولٍ وَ مَنْ اَقْبَلْتَ عَلَیهِ غَیْرُ مَمْلوكٍ. 💎معبود من! آنكه تو را بشناسد، ناشناخته نخواهد ماند و هر كس به تو پناه آورد، به یقین خوار و بى ‏مقدار نخواهد گشت و هر كه را تو به وى رو نمایى، به آقایى رسید. هجدهم 💫 💫دیروز گدایان همه دنبال تو بودند هر جا که شلوغ است یقینا خبری هست... 👇 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌸 ()💫 ✍️نكاتى از این فراز 1. آنكه او را شناخت، در واقع گمنام نمى‏باشد؛ 2. پناهنده به او هرگز خوار نخواهد گشت؛ 3. آنكه را خدا توجه كند، آقایى خواهد نمود. 💫«اِلهى اِنَّ مَنْ تَعَرَّفَ بِكَ غَیْرُ مَجْهولٍ؛ شناخت پروردگار؛ رهایى از گمنامى» فراز فوق از مناجات، از دو منظر قابل بحث مى‏باشد: نخست، اهمیت شناختخداوند و دیگرى، رهایى از گمنامى كه يكى از آثار شناخت است. 🔶درباره معرفت خداوند باید گفت: شناخت حق تعالى چنان اهمیت دارد كه درحدیثى قدسى، هدف از خلقت، شناخته شدن خداوند، ذكر شده است: «كُنْتُ كَنْزاً مَخْفیّاً فَاَحْبَبْتَ اَنْ اَعْرَفَ فَخَلَقْتُ الْخَلْقَ لِكَىْ اُعْرَفَ؛ گنجى پنهان بودم، پسدوست داشتم شناخته شوم، پس آفرینش نمودم تا مرا بشناسند».(132) 🔰و همچنین در تفسیر آیه شریفه «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ اْلإِنْسَ إِلاّ لِیَعْبُدُونِ؛ جن و انس رانیافریدم مگر براى عبادت خود». (ذاریات: 53) از ابن عباس نقل است كه كلمه«لیعبدون» را به «لیعرفون» تفسیر مى‏كرد؛ یعنى: جن و انس را نیافریدم، مگر آنكهمرا بشناسند.(133) ✍️در روايتى نيز از امام صادق عليه‏السلام چنین نقل است كه: اَیُّها النّاسُ اِنَّ اللّه‏َ عَزَّوَجَل ما خَلَقَ الْعِبادَ اِلا لِیَعْرِفُوهُ فَاِذا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ فَاِذا عَبَدُوهُاِسْتَغْنَوْا بِعِبادَتِهِ عَنْ عِبادَةِ مَنْ سِواهُ.(134) 🔶اى مردم! به درستى كه خداى عزوجل، خلق نكرد بندگان را مگر آنكه او رابشناسند، پس هر گاه او را شناختند، عبادتش مى‏كنند و آن گاه كه عارفانهعبادتش نمودند، از (پرستیدن) دیگران بى نیاز خواهند شد. 💢البته آدمى نیز با اندكى تأمل، اهمیت شناخت خداوند را اذعان خواهد كرد،چرا كه چگونه ممكن است مقام باشكوه عشق به خداوند و محبت به حضرتش وشوق به دیدارش و دلدادگى به جمال بى‏مثال بدون شناخت نسبت به اسماءحسناى او و صفات علیاى حضرتش حاصل گردد و اصولاً آن كس كه عارفانه او رامى‏پرستد كجا و آنكه بدون شناخت او را عبادت مى‏كند كجا؟ سالار شهیدان، حسین بن على علیه‏السلام نیز در دعاى دلنشین عرفه، آنجا كه از جامطهور معرفت مى‏نوشد، از حلاوت معرفت و ابزارى كه موجب معرفت نسبت بهمقام پروردگار مى‏شود، این گونه ياد مى‏كند: 💫الهى عَلِمْتُ بِاخْتِلافِ الآثارِ وَ تَنَقُلاتِ الْاَطْوارِ اَنَّ مُرادَكَ مِنّى اَنْ تَتَعَرَّفَ اِلَىَّ فىكُلِّ شَىْ‏ءٍ حَتّى لا اَجْهَلَكَ فى شَى‏ءٍ... اَنْتَ الَّذى لا اِلهَ غَیرُكَ تَعَرَّفْتَ لِكُلِّ شَى‏ءٍفَما جَهِلَكَ شَى‏ءٌ وَ اَنْتَ الَّذى تَعَرَّفْتَ اِلَىَّ فى كُلِّ شَى‏ءٌ فَرَاَیْتُكَ ظاهِراً فى كُلِّشَى‏ءٍ وَ اَنْتَ الظّاهِرُ لِكُلِّ شَى‏ءٍ. 💎معبود من! از گوناگونى آثار و از تحولات جهان هستى،دانستم كه غرض تو ازآفرینشم آن است كه تو خود را در هر چیز به من شناسا كنى تا در هیچ چیزنسبت به مقام تو جاهل نباشم... تويى آن خدايى كه معبودى جز تو نیست،خود را در هر چیز، معروف و مشهور ساختى، تا آنجا كه موجودى، ازمعرفتت جاهل نمى‏باشد و تویى آنكه در هر چیزى، خودت را به من شناساندى،پس من در هر چیز، آشكارا تو را دیدم و تویى كه در هر چیز، پیدایى. 👇 https://eitaa.com/Asheghan_Amiralmomenin