eitaa logo
🇮🇷کانال عاشقان چهارده معصوم علیهم السلام🇮🇷
3.2هزار دنبال‌کننده
14.2هزار عکس
7.1هزار ویدیو
372 فایل
🌺برای بهره‌مندی از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز باید از واسطه‌ی فیض الهی بهره‌مند گشت و از دریچه‌ی وجود حجت زمان از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهره مند شد.تمام سعادت و شقاوت انسان درگرو معرفت امام زمان عج الله است‌🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴 بصیرت مهدوی ✅ یعنی معرفت خودت را نسبت به امام عصر(عج) بالا ببری 🎙 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
4_5823457366787491420.mp3
2.63M
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔔 تاثیر در نسل 🎙استاد عالی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 💫 و شخص راستگو 💥بهلول كيست؟ ✍️قبل از ذكر مناظره مناسب است، در چند سطر به معرفي بهلول بپردازيم. 🔶بهلول كه نام اصلي او، «وهب بن عمر» بود، اهل كوفه بود. وي از اصحاب و تلامذة حضرت امام صادق ـ عليه‎السّلام ـ مي‎باشد و در مقام علمي و فقاهت، به مرتبة ارجمندي قدم گذاشته بود. او از بني اعمام هارون‎الرشيد محسوب مي‎شده و چون در نزد هارون‎الرشيد از حضرت امام موسي بن جعفر ـ عليه‎السّلام ـ سعايت نمودند كه قصد خروج دارد و مي‎‎خواهد خلافت را از شما بگيرد، آن ملعون از علماء و صاحبان فتوي، در مورد قتل موسي بن جعفر ـ عليه‎السّلام ـ استفتاء نمود و آنها فتوي دادند كه چون اين داعيه، موجب إغتشاش و خون ريزي مي‎شود، لذا براي جلوگيري از فتنه، قتل آن حضرت واجب است. 💢هنگامي كه اين استفتاء را از بهلول نمودند، از براي آنكه خود را از اين خطر بزرگ حفظ نمايد، خود را به ديوانگي زد تا مبادا درقتل آن حضرت شركت نمايد ولكن در همان حالت بظاهر ديوانگي مطالب حقه را به مردم گوشزد مي‎كرد و نصائح پر قيمتي از براي مردم بيان مي‎نمود. و اما بيان مناظره: 🔶روزي بهلول در مجلس «محمد بن سليمان عباسي»، پسر عموي هارون‎الرشيد حاضر بود و يكنفر از علماء اهل تسنن بنام «عمر بن عطاء العدوي» كه از اولاد عمر بن خطاب بود نيز در مجلس حضور داشت. «عمر بن عطاء العدوي» از والي اذن خواست تا با بهلول مشغول مباحثه و مذاكره شود، آنگاه از بهلول پرسيد: «حقيقت ايمان چيست؟» بهلول گفت: «قال مولانا الصادق ـ عليه‎السّلام ـ: ألايمانُ عَقْدٌ بِالْقَلْبِ وَ قَولٌ باللّسانِ وَ عَمَلٌ بالْجوارحِ وَ الأركانِ» يعني:«ايمان عبارت است از عقيدة قلبي و گفتن با زبان و عمل كردن با اعضاء و جوارح.»عمر گفت: «از اينكه گفتي «قال مولانا الصّادق» معلوم مي‎شود كه غير از جعفر بن محمد ديگر هيچ كس صادق و راستگو نيست، چون تو لقب صادق را اختصاص به او دادي.» بهلول گفت: «اين اشكال اول به جدّ تو «عمر بن الخطاب» وارد است كه به رفيقش ابوبكر لقب «صدّيق» داد. مگر در زمان او كسي ديگر راستگو نبود؟» عمر بن عطاء گفت: «نه، در آن زمان تنها كسي كه راستگو بود فقط ابوبكر بود!» بهلول گفت: «دروغ مي‎گويي، زيرا خداوند در كلام مجيدش مي‎فرمايد: «والَّذينَ آمَنوا بِاللهِ وَ رُسُلِهِ أولئكَ هم الصدّيقونَ»[1] يعني: «آنچنان كساني كه ايمان به خداوند و پيامبران او آورده‌اند، آنها همه، صدّيق مي‎باشند.» پس با اين همه مؤمني كه در زمان ابوبكر بودند چطور مي‎شود فقط صديقيّت را به ابوبكر اسناد داد؟ عدوي گفت: «او را صدّيق مي‎گفتند براي آنكه او اول كسي بود كه به پيامبر ـ صلي‎الله عليه و آله ـ ايمان آورد.» بهلول گفت: «اين جواب تو از دو جهت باطل است‌،‌ هم از جهت لغت، زيرا لغتاً به كسي كه اول به كسي ايمان آورد صدّيق نمي‎گويند و هم از اين جهت باطل است كه به شهادت تمام مسلمين، ابوبكر اول كسي نبوده كه اسلام آورده، بلكه اسلام او را در مرتبة پنجم يا هفتم گفته‎اند.» «عمر بن علاء عدوي» ديد، الان است كه آبروي او در مجلس ريخته شود، لذا خلط در مباحثه كرد و از بهلول پرسيد: «از امام زمانت بگو.» بهلول گفت: «إمامي مَنْ سبَّح في كَفِّهِ الحِصي وَ كَلَّمَهُ الذّئبُ اذا عَوي و رُدَّت الشَّمْسُ لَهُ بَيْنَ الَمَلاءِ وَ أوجَبَ الرَّسولُ عَليَ الخَلْقِ لهُ الوَلا، فذْلكَ إمامي و إمامُ الْبرّياتِ» يعني: «امام من كسي است كه سنگ ريزه در دست او تسبيح مي‎كند و گرگ با او سخن مي‎گويد و خورشيد در ما بين مردم پس از غروب كردن بخاطر او دوباره طلوع مي‎كند و ولايت او را پيغمبر ـ صلي‎الله عليه و آله ـ در ميان مردم بارها تصريح كرده و جميع صفات پسنديده در او مجتمع و از جميع صفات رذيله مبرّا است، آن شخص، امام من و امام تمام مردم است.» عمر عدوي گفت: «واي بر تو اي بهلول! اميرالمؤمنين هارون را تو، امام خويش نمي‎داني؟» بهلول گفت: «واي بر تو اي ملعون! تو مي‎گويي هارون از اين اوصاف كه بر شمردم خالي است؟ پس تو دشمن خليفه‎اي و به دروغ او را خليفه مي‎خواني.» «محمد بن سليمان عباسي» از مناظرة بهلول خنده‎اش گرفت و او را تحسين كرد و به عمر عدوي گفت: «رسوا شدي، ديگر حرف نزن» و او را از مجلس بيرون كرد و آنگاه با بهلول در امر خلافت صحبت كرد و بهلول حقانيّت علي ـ عليه‎السّلام ـ را به او اثبات كرد 📚[1] . سورة حديد آيه 19. منبع : روضات الجنات جلد2 ص154 , نویسنده : بهلول با عمر بن عطاء العدوي ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ❇️ آیت الله حق شناس (ره) : 🔰رفقای عزیز!وقتی از امام باقر(ع) سوال شد : یابن رسول‌الله(ص)انتظار قائم(عج) معنایش چیست؟ حضرت فرمودند: منتظرین قائم ما (ع) باید همیشه در امتثال اوامر ما باشند. امراً و نهیاً. 💢 یعنی کسانی که می‌گویند: ای امام زمان! کی ما جمال تو را زیارت می‌کنیم؟ تحفه‌شان استقامت در فرمان‌برداری ماست؛ اگر استقامت کردند، از افراد بارز منتظرین امام غائب(ع) هستند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔰 چیست؟  ❇️حکمت، معرفت نورانی قلب به حقیقت یک چیز است که از سوی خداوند متعال و از مسیر علمی قرآن و عترت، به قلب انسان راه می یابد که شرط آن قدم گذاشتن در مسیر پاکی روح و تقوا و کنار گذاشتن صفات رذیله و خشوع قلب در برابر پروردگار و عبودیت و اطاعت فرامین اوست. ✍️شروع القاء مطالب حکمت آمیز در روح، از زمانی است که انسان قدم در مسیر تقوا می گذارد همانند مدرسه رفتن یک دانش آموز که از روزی که در کلاس درس می نشیند، هر روز که به سخنان معلم گوش بسپارد و تکالیف خود را طبق دستور او انجام دهد به علم و سوادش افزوده می شود. ❇️در مدرسه انسانیت نیز که به وسعت زندگی دنیاست، هر قدر انسان به سخنان انبياء و ائمه علیهم‌السلام گوش بسپارد و تکالیف مورد نظر آنان را که رعایت دستورات الهی است مو به مو عمل کند، علم نورانی و حکمت به قلب او راه می یابد. لذا خداوند متعال در سوره مبارکه بقره، در طولانی‌ترین آیه قرآن پس از ذکر دستوراتی چند در زمينه مسائل مالی، می فرماید: ✨✨«... و تقوا الله ويعلمكم الله: 💥چنانچه شما حرمت پروردگارتان را پاس داشته و دستورات او را رعایت کنید خداوند حقایق را به شما می آموزد.(بقره/۲۸۲) 📚شرحی بر مواعظ موسی بن جعفر علیه السلام ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ⭕️ گمراهی و هدایت در قرآن کیستند؟! ✍️شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است: 🔰محمد بن الحسن، عن محمد بن الحسن الصفار، عن أحمد بن محمد بن عيسى، عن محمد بن سنان، عن طلحة بن زيد، عن جعفر، عن أبيه عليهما السلام قال: الأئمة في كتاب الله إمامان قال الله عزوجل: " وجعلناهم أئمة يهدون بأمرنا " لا بأمر الناس يقدمون أمر الله قبل أمرهم وحكم الله قبل حكمهم قال تعالى: " وجعلناهم أئمة يدعون إلى النار " يقدمون أمرهم قبل أمر الله وحكمهم قبل حكم الله ويأخذون بأهوائهم خلافا لما في الكتاب. 💠امام صادق علیه السلام فرمودند: ائمه در کتاب خداوند، دو نوع امام هستند. خداوند عز و جل می‌فرماید: و آن‌ها را امامانی قرار دادیم که به امر ما هدایت می‌کنند نه به امر مردم و امر الهی را پیش از امر مردم و حکم خداوند را پیش از حکم مردم، مقدم می‌دارند. خداوند متعال می‌فرماید: و آن‌ها را امامانی قرار دادیم که به سوی آتش فرا می‌خوانند و امرشان را پیش از امر خدا و حکمشان را پیش از حکم خداوند، مقدم می‌دارند و طبق هوای نفسشان، مخالف آنچه در کتاب خداست، عمل می‌کنند. 📚الاختصاص، تالیف شیخ مفید، صفحه ۳۲، چاپ موسسه الاعلمی للمطبوعات ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
اخلاق مهدوی 77.mp3
8.5M
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 💫🌙 ویژه ماه های 💥💥 🔰موضوع : ❇️اهمیت شب جمعه ❇️ ( در این چندروز باقیمانده تا جمعه همین هفته که شب آخرماه شعبان است ، حتما حتما این صوت مهم را گوش دهید و نشر دهید ) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ﷽ 📝شرح و تفسیر دعای عصر غیبت 8️⃣5️⃣قسمت پنجاه و هشتم 👌انواع دعا برای فرج و آثارش👇 1️⃣. دعا برای فرج آل پیغمبر (صلوات الله علیهم اجمعین) یعنی همان چیزی که می‌گوییم «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمِّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ و عَجِّلْ فَرَجَهُم» ″هُمْ″ ضمیر جمع است یعنی فرج آنها، اینجا فقط شخص امام زمان (عج) منظور نیست! کلی داریم برای فرج آل پیغمبر دعا می کنیم. 👥کسانی که برای پیغمبر (ص) و آل او صلوات📿 می فرستند حتما «و عَجِّلْ فَرَجَهُم» را هم بگویند. از اهل بیت رسیده است که می گویند؛ صلوات ناقص نفرستید، صلوات ناقص صلواتی است که فرستاد شود «وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم» نداشته باشد! 👌یا آن تعبیر مهمی که علامه امینی فرمودند؛ که هر کس بعد از صلوات «و عَجِّلْ فَرَجَهُم» بگوید من در ثواب کتاب الغدیر 📕 شریکش می کنم! اینها چیزهای مهمی است. 📜روایت زیبایی از امام صادق (ع) است در کتاب ″مصباح المتهجد، ج1، ص368″ و در مفاتیح در اعمال روز جمعه نوشته است، امام می گوید کسی که بعد از نماز صبح و نماز ظهر بگوید؛ ✨«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمِّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ و عَجِّلْ فَرَجَهُم»✨ نمی‌میرد تا قائم را درک کند. (در بعضی جاها بعد از نماز صبح و ظهر روز جمعه آمده است) 👈اینکه می گوید؛ قائم را درک بکند فقط درک کردن به معنای دیدن👀 نیست، یعنی ممکن است به آن معرفت امام زمان (عج) برسد، به آن ⚜️مقام امام زمان شناسی برسد. پس اینها را کم ندانیم!! ⚠️ما گاها فکر💭 می کنیم بعضی از کارها که ثوابش کوتاه است پس بی ارزش است، این طوری فکر می کنیم، ولی خبر نداریم که روایت داریم ″هیچ ثوابی را کوچک نشمارید شاید 💫رضای خدا در آن باشد″ شاید شما یک کار پر ثوابی را انجام بدهی ولی آن جور خدا راضی و خوشحال نشود، نسبت به این که شما این کار خیر کوچک را انجام دادی. یعنی این کار خیر کوچک را که انجام دادی خدا 💐بیشتر راضی شده است. و در ادامه روایت می گوید هیچ گناهی❌ را کوچک نشمارید، چرا که شاید عذاب خدا💥 و سختی خدا در آن گناه باشد. 🔹روایت دیگر راجع به «و عَجِّلْ فَرَجَهُم» یعنی فرج کلی آل پیغمبر✨ (ص)، در کتاب ″مستدرک، ج6، ص98″ امام صادق (ع) می‌فرمایند؛ کسی که بعد از نماز جمعه (حالا آنهایی که بعد از نماز جمعه نمی‌توانند بعد از نماز ظهر) هفت مرتبه بگوید «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمِّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ و عَجِّلْ فَرَجَ آل مُحَمِّد»📿 (اینجا «و عَجِّلْ فَرَجَهُم» نیست باید بگوید «و عَجِّلْ فَرَجَ آل مُحَمِّد»، فرقی هم نمی کند ولی خُب روایت این طور گفته، این طوری شما بگویید)، هفت بار این ذکر را بگوید از یاران😊 امام عصر (عج) شمرده می شود. 🤔شاید پیش خودتـان بگویید، پس ممکن است طرف بیاید همه ی اینها را انجام بدهد گناه هم بکند و بعد مُفت مُفت یار امام زمان (عج) بشود⁉️ در جواب این را می گوییم واقعا اگر انسانی بخواهد اهل گناه باشد و بخواهد با صرف این صلوات ها یار امام زمان باشد، خدا اصلا از ذهنش می برد.❌ 📜روایت داریم، اگر کسی در روز ده بار سوره ی قدر بخواند خدا گناهانش را می‌بخشد. (یا گناهان آن روزش را یا کلا گناهانش را) ما پیش خودمان ممکن است بگوییم در طول روز گناهانی انجام بدهیم و بعد ده بار 📖سوره ی قدر را بخوانیم.. ولی در جواب این گفته می شود اگر انسان به این نیت انجام بدهد، خدا آن ذکر را از یاد انسان می برد که طرف دستورالعمل را فراموش کند.⚠️ دارد ... 📚برگرفته از فایل شماره (۵) شرح و تفسیر دعای عصر غیبت ۵۸ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌⛔️ ⭕️علل حرمت غیبت: 🔺🔻غیبت و بدگویی علاوه بر اینکه ظلم و ستم به برادران مومن و مسلمان به شمار می آید (زیرا چه ستمی بالاتر از اینکه انسان به قصد بدنامی دیگران، اعتبار، آبرو و حیثیت یک فرد مسلمان را که با هیچ چیز قابل جبران نیست، بدون هیچ عذری پایمال نماید) علل و عوامل دیگری برای حرمت غیبت می توان شمرد و آن از این قرار است: 🔴 گسسته شدن پیوند اجتماع: 💢پرده از عیب دیگران به وسیله غیبت، برداشتن و بازگو نمودن چیزی که خدای جهان از دیگران پوشانده، سبب از بین رفتن روابط سالم اجتماعی می گردد و اجتماع آلوده به غیبت، هرگز روی وحدت و یگانگی و صمیمیت و الفت را نخواهد دید، چرا که با شیوع و همگانی شدن این خصیصه ناپسند، روابط سالم انسانی در جامعه دچار اختلال گردیده و از محبت و عاطفه که لازم قوای و تکامل آن است، محروم می ماند. 🔻 گسسته شدن پیوند برادری: 🔻پیوند برادری یکی از مهمترین دستاوردهای اسلام و یکی از بزرگترین نعمت های الهی است. خدای بزرگ، جامعه قبل از اسلام را که در پرتگاه سقوط و نابودی قرار داشت با تعالیم اسلام نجات بخشید، مردمی را که تا آن روز دشمن یکدیگر بودند با هم برادر ساخت. واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا و اذکروا نعمت الله علیکم اذ کنتم اعداء فالف بین قلوبکم فاصبحتم بنعمته اخوانا وکنتم علی شفا حفره من النار فانقذکم منها کذلک یبین الله لکم آیاته لعلکم تهتدون لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم و کان الله سمیعا علیما). ✍️و همگی به رشته دین خدا چنگ زده و به راههای متفرق مدعیان دین ساز نروید و به یاد آرید این نعمت بزرگ خدا را که شما با همدیگر دشمن بودید و خدا در دلهای شما الفت و مهربانی انداخت و به نعمت و لطف خداوند برادر دینی یکدیگر شدید در صورتیکه بر پرتگاه آتش بودید و خدا شما را نجات داد، بدینگونه خداوند آیاتش را برای راهنمایی شما بیان می کند، باشد که به مقام سعادت هدایت شوید. 💢حال بر مومنان است که این نعمت الهی را پاس دارند، از هر کاری که سبب گسسته شدن پیوند برادری و عدم اعتماد به همدیگر می گردد، پرهیز کنند. غیبت یکی از عوامل تخریبی است که سبب از هم پاشیدگی پیوند برادری می شود، زیرا بدگویی پشت سر آدم آتش کینه و عداوت، تفرقه و اختلاف، فتنه و آشوب را دامن می زند چون شخصی که پشت سر او بدگویی و رازش فاش و آبرویش ریخته شده، سخت عصبانی می شود و تصمیم به انتقام می گیرد و زمینه فتنه را فراهم می شود لذا لازم است برای حفظ پیوند برادری از آن پرهیز شود. 📚غیبت و عواقب آن ✍️اسماعیل صدیقی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
Javadi-5.mp3
3.5M
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌙ماه مبارک رمضان در پیش است بعضی که مادی فکر می کنند مدام فکر و ذکرشان این است که چگونه این همه وقت غذا نخوریم اما اگر ملکوتی بیاندیشیم باید مشتاق رمضان باشیم چراکه روح است که بدن را اداره می کند و در اولویت است. 🎙استاد جوادی آملی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔰ای مردم! 🌙ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو کرده است. ماهی که نزد خدا، بهترین ماه‌هاست و روزهایش بهترین روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش بهترین ساعت‌هاست. 📚عیون الاخبار ج 1 ص 295 🌙 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ✍️روايات اسلامى نيز درباره اهميت عقل فوق حد احصا و شمارش است. ✳️مرحوم كلينى در جلد اول كافى در كتاب العقل والجهل احاديث بسيار فراوان و پرمايه اى درباره اهميت عقل از پيغمبر اكرم و امامان معصوم(عليهم السلام) نقل كرده است.. ✍️ابن ابى الحديد بخشى از آن را در شرح خود ذيل همين كلام حكمت آميز از كتاب كامل مبرد نقل كرده از جمله اين كه رسول خدا فرمود: 💎 خداوند هيچ نعمتى را برتر از عقل در ميان بندگانش تقسيم نكرده است. خواب عاقل از شب زنده دارى جاهل (و عبادت شبانه او) برتر و روزه نگرفتنش از روزه (مستحبى) جاهل برتر و توقفش از سفر جاهل (براى اطاعت پروردگار يا جهاد) مهم تر است و خداوند هيچ پيامبرى را مبعوث نكرد مگر اين كه عقلش كامل شد و عقل او برتر از عقول تمام امتش بود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌙 نماز شب های ماه شعبان 🌙 📿نماز شب بیست و هشتم:. 💫چهار رکعت (دو نماز دو رکعتی ) در هر رکعت بعد از حمد یک مرتبه سوره توحید و ناس و فلق. 💫 ثواب:🌼 💠 رسول خدا (صلی الله علیه و آله)فرمود: کسی که این نماز را بجا آورد، بر می انگیزد خدا او را از قبر در حالی که صورتش مثل ماه شب چهارده می باشد، و دفع می کند خدا از او هولهای روز قیامت را. 📚وسائل الشیعه،ص 236. اقبال،ص 723. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📹 روزه داری در ایام کرونا 🎙 دکتر فریدون کرباسی، متخصص بیماری های داخلی و استاد دانشگاه: 💫روزه داری سبب کاهش سیستم ایمنی بدن نمی شود. 🔰روزه داری باعث تعدیل پاسخ سیستم ایمنی می شود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دل حرم خداست.mp3
1.45M
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ❤️ دل حرم خداست ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌴 البلاغه: # نرمخويى و كاميابى (اخلاقى، علمى) و تفسیر👇👇 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌴 البلاغه: اخلاقی عامل زیادی دوستان ✨✨و قَالَ (علیه السلام): مَنْ لَانَ عُودُهُ، كَثُفَتْ أَغْصَانُهُ. 📕ترجمه: نرمخويى و كاميابى (اخلاقى، علمى): و درود خدا بر او، فرمود: كسى كه درخت شخصيّت او نرم و بى عيب باشد، شاخ و برگش فراوان است. 📖شرح و تفسیر پیام امیرالمؤمنین علیه السلام :درخت پرشاخه! 💠امام(علیه السلام) در این کلام حکیمانه به نکته مهمى درباره جلب و جذب دوستان و یاران اشاره کرده، مى فرماید: «کسى که ساقه درخت وجودش نرم است، شاخه هایش فراوان است»; (مَنْ لاَنَ 🔶عودُهُ کَثُفَتْ(1) أَغْصَانُهُ(2)). «عود» به معناى چوب است; خواه از درخت جدا شده یا جزء درخت باشد و در اینجا به معناى ساقه درخت است. ✍️این سخن تعبیرى کنایى و لطیفى است و اشاره به این است که افراد متواضع و با محبت دوستان فراوانى را گرد خود جمع مى کنند و به عکسْ افراد خشن و غیر قابل انعطاف دوستان را از گرد خود پراکنده مى سازند. ❇️مى دانیم شاخه ها از کنار ساقه ها جوانه 🌱مى زند; ساقه اى که خشک و کم آب باشد شاخه هاى کمترى از آن مى روید و ساقه اى که نرم است، از گوشه و کنارش شاخه هاى فراوانى مى روید. نیز قسمت مهمى از درخت را آب تشکیل مى دهد و رطوبت از عوامل اصلى رویش گیاه است، در حالى که کمبود آب هم درخت را پژمرده مى کند و هم سبب مى شود شاخه هاى کمترى از آن بروید. انسان نیز به منزله درختى است که اگر نرمش از خود نشان بدهد و خشونت را کنار بگذارد و محبت را به جاى آن بنشاند افراد زیادى به سوى او جذب مى شوند در حالى که اگر خشن و انعطاف ناپذیر باشد، نزدیک ترین بستگان و خویشاوندان و دوستان نیز از او فاصله مى گیرند. این معنا در قرآن مجید ـ 💢همان گونه که قبلاً نیز اشاره شده ـ درباره پیغمبر اسلام(صلى الله علیه وآله) به صورت الگو بیان شده است. در آیه 159 سوره «آل عمران» مى خوانیم: «(فَبِمَا رَحْمَة مِنَ اللهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنْتَ فَظّاً غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ); به سبب رحمت الهى در برابر مؤمنان، نرم و مهربان شدى! و اگر خشن و سنگدل بودى، از اطراف تو پراکنده مى شدند». 🔰جاذبه اخلاقى پیغمبر اکرم و ائمه هدى(علیهم السلام) مصداق روشنى از این گفتار حکیمانه است. در حدیثى درباره پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: «کانَ أکْرَمُ النّاسِ وَألْیَنُ النّاسِ ضَحّاکاً بَسّاماً; پیامبر(صلى الله علیه وآله) کریم ترین و نرمخوترین مردم، بسیار خنده رو و متبسم بود».(3) 📃در نامه امام(علیه السلام) به محمد بن ابى بکر آمده است: «وَأَلِنْ لَهُمْ جَانِبَکَ وَابْسُطْ لَهُمْ وَجْهَکَ; در برابر آنها متواضع باش و با چهره گشاده مردم را ملاقات کن». 🔖در حدیث دیگرى از رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: «ألا أُخْبِرُکُمْ بِمَنْ تَحْرِمُ عَلَیْهِ النّارُ غَداً; آیا به شما خبر دهم چه کسى آتش دوزخ در فرداى قیامت بر او حرام است؟». عرض کردند: آرى یا رسول الله. 💠فرمود: «الْهَیِّنُ الْقَریبُ اللَّیِّنُ السَّهْلُ; کسى که آسان مى گیرد و به مردم نزدیک و نرمخوست و سختگیرى نمى کند».(4) 🔶اگر حُسن خلق در احادیث سرچشمه فراوانى روزى معرفى شده، یا سبب عمران و آبادى شهرها و فزونى عمرها دانسته شده به همین دلیل است که انسان در سایه آن اعوان و انصار فراوانى پیدا مى کند و به کمک آنها مى تواند مشکلات مهم زندگى را حل کند. ⭕️بر عکس در روایتى از امیرمؤمنان على(علیه السلام) آمده است: «سُوءُ الْخُلْقِ نَکَدُ الْعیشِ وَعَذابُ النَّفْسِ; بدخلقى سبب تنگى معیشت و رنج روح و روان مى شود».(5) محمّد عبده در شرح نهج البلاغه خود تفسیر دیگرى براى این عبارت دارد وى مى گوید: منظور از «لیّنُ الْعُود» طراوت جسمانى انسان و نشاط او و داشتن فضل و همت است و منظور از «کثْرت أغصان» کثرت آثارى است که از او آشکار مى شود; گویى هر اثرى شاخه اى از وجود اوست; ولى در پایان فزونى اعوان و انصار را به عنوان تفسیر دیگرى ذکر کرده است. به نظر مى رسد آنچه در بالا گفته شد مناسب تر و با آیات و روایات همسوتر باشد.(6) 📚پی نوشت:(1). «کثفت» از ریشه «کثافت» به معناى فزونى است. (2). «اغصان» جمع «غُصن» بر وزن «غُسل» به معناى شاخه درخت است. (3). کنزالعمّال، ج 7، ص 222. (4). بحارالانوار، ج 72، ص 51، ح 4. (5). غررالحکم، ح 5702. (6).(مصادر نهج البلاغه، ج 4، ص 173) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا