فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_کوتاه
سردار دلــ❤️ــها😭
••●❥🖤❥●••
@Asheghaneh_Shahadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_کوتاه
رهبرمسیدعلیخامنهای😍
••●❥🦋💙❥●••
@Asheghaneh_Shahadat
🔻 امت ها زندگی و مرگ دارند 🔻📊
ممکن است یک وقت امتی بمیرد بدون آنکه افرادش مرده باشند ... 💯⤵️
( #قسمت_دوم ) با ما همراه باشید 🌷
مثلا الآن ما مردم ایران که مسلمانیم و مورد هجوم فرهنگ غربی قرار گرفته ایم، اگر فرهنگ غربی همان طور که در ابتدا پیش رفت پیش میرفت، آنچنان که در دوره رضاخان شروع کرده بود به بلعیدن فرهنگ خود ما، فرهنگ بومی و اصیل ما یعنی آن چیزی که حیات و روح و هویت و منش اجتماعی ما را تشکیل میدهد، اگر موفق شده بود و این را میخورد و میبرد، باز ما به عنوان یک سلسله افراد بودیم اما به عنوان یک ملت واحد، دیگر نبودیم بلکه به منزله اشیائی بودیم که در هاضمه فرهنگ غرب هضم شده بودیم یعنی دیگر از خودمان هویت نداشتیم، مرگ ما رسیده بود و تمام شده بودیم. «من» به عنوان یک فرد، بودم ولی «ما» به عنوان یک جمع، دیگر نبودیم. { .text-justify }
ولی اینکه فرهنگ ما و ایدئولوژی ما در مقابل فرهنگ غرب (غرب به معنای اعم می گویم که شامل بلوک غرب و بلوک شرق هردو می شود) و فرهنگهای بیگانه مقاومت کرده، این نشانه زندگی ماست یعنی نشانه این است که روح جمعی ما زنده است و دارد مقاومت می کند.
آنوقت باید حساب کنیم ببینیم سال به سال [وضع ما چگونه است،[ حالا را با ده سال پیش و بیست سال پیش و سی سال پیش مقایسه کنیم ببینیم از وقتی که در مقابل هجوم فرهنگ بیگانه قرار گرفتیم تدریجا چگونه شده، آیا مرتب ضعیف تر و ضعیف تر شده ایم و آن روح فرهنگ غربی در ما قوی تر و روح فرهنگ اسلامی در ما ضعیف تر شده است؟ در این صورت معلوم می شود که ما محکوم به مرگ هستیم. در طول فرض کنید پنجاه سال مث پنجاه درصد [فرهنگ خود را[ از دست داده ایم، تا پنجاه سال دیگر اگر به همین آهنگ پیش برود آن پنجاه درصد را هم از دست می دهیم.
( استاد مطهری ادامه دارد ✨✨ )
♡----------------------------♡
@Asheghaneh_Shahadat
♡----------------------------♡
🔻 امت ها زندگی و مرگ دارند 🔻📊
ممکن است یک وقت امتی بمیرد بدون آنکه افرادش مرده باشند ... 💯⤵️
( #قسمت_سوم_و_آخر ) 🌷
تا پنجاه سال دیگر اگر به همین آهنگ پیش برود آن پنجاه درصد را هم از دست می دهیم. دیگر ما ملت مرده ای هستیم یعنی ما مردیم؛ ما به عنوان یک ملت زنده ای که بود مردیم، از نو تابع یک حیات دیگر شدیم، مثل یک گیاهی که خشک بشود ولی بعد به وسیله حیوانی تغذیه و جزء بدن آن حیوان شود؛ خودش دیگر مرده. { .text-justify }
...
این را هم اضافه کنم که اگر فرهنگی بر قومی هجوم بیاورد یا علت دیگری پیدا بشود که روح ملتی بمیرد، این به دو علت ممکن است. یکی اینکه آن روح، دیگر تاب مقاومت ندارد. دیگر اینکه این ملت شایستگی آن روح را ندارد، یعنی ملت دیگری همان روح را از نو پیدا میکند.
در سوره اعراف آیه ۳۴ میفرماید: «وَلِکُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا یَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلَا یَسْتَقْدِمُونَ» برای هر امتی [^2] و هر جامعه ای اجلی و پایانی و زمان مرگی است، آن لحظه مرگشان که برسد نه یک ساعت [^3] تأخیر میافتد و نه یک ساعت جلو میافتد؛ یعنی در لحظه خودش، سر وقت خودش صورت میگیرد. عرض کردیم، این معنایش این نیست که افراد آن مردم از بین میروند؛ معنایش این است که مردم به عنوان یک امت و یک جامعه، دیگر از بین میروند، افرادش هم اگر باقی بمانند مثل یک گله ای است که بیصاحب مانده باشد که جلب گلههای دیگر میشوند.
استاد مطهری، انقلاب اسلامی از دیدگاه
فلسفه تاریخ ص87 الی90🇮🇷🖇
🌿💞°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°💞🌿
@Asheghaneh_Shahadat
🌿💞•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•💞🌿
ممکن است افراد بمیرند و جامعه نمیرد و ممکن است جامعه بمیرد در حالی که افراد آن جامعه زنده باشند 👌💯
الان ما ایرانی ها با یک روح و یک حیات... 🇮🇷🦋
گفتیم حیات اجتماعی غیر از حیات فردی است. ممکن است افراد بمیرند و جامعه نمیرد و ممکن است جامعه بمیرد در حالی که افراد آن جامعه زنده باشند. الآن ما ایرانیها با یک روح و یک حیات، که آن حیات اگر بیشتر به جنبه اسلامی توجه داشته باشیم حیات اسلامی است، زنده هستیم و اگر برای جنبه ملی و ایرانی هم اهمیت قائل باشیم میگوییم که ما مردم ایران یک روحی داریم که در طول تاریخ چهارده قرنی برای ما ساخته شده است، روح ملی اسلامی، روح ایرانی اسلامی، و همین روح بوده که وحدت ما را تاکنون حفظ و در مقابل هجومهای اجنبی مقاومت کرده است. در اینجا ما میگوییم تا این روح باقی است این ملت باقی است و اگر روزی این روح در این ملت بمیرد ولو همه ۳۵ میلیون مردم ایران [^1] تبدیل به ۶۰ میلیون بشود، دیگر این جامعه ایرانی جامعه مرده است و خود به خود متلاشی میشود ولو برحسب ظاهر یک قدرت بخواهد اینها را در یک محوطه و کادر جغرافیایی با زور مثلا یک سلسله قانونها جمع کند. در حقیقت این ملت مرده است و قابل بقا و ادامه نیست و متلاشی خواهد شد. اما اگر آن روح و آن حیات زنده باشد این ملت علی رغم تهاجم عاملهای بیرونی، خودش را نگه میدارد.
استاد مطهری، انقلاب اسلامی از دیدگاه فلسفه تاریخ، ص87 ❇️📗
🌿🌸•○•○•○•○•○•🌸🌿
@Asheghaneh_Shahadat
🌿🌸•○•○•○•○•○•🌸🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شهید
#حسنصیادخدایی
سـربازِامـامزمـانشهـادتتمبـارک:)
اصلامـرگِغیـرِشهادتحقتنبود
برا اینهمهزحمتتواینسالهاباگمنامی
پیشحضرتزهـراماروهمیـادکن💔😭:)
••●❥🖤❥●••
@Asheghaneh_Shahadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عهد میبندم که میمونم پای کار این نظام 🌱✨
•|🌸|•@Asheghaneh_Shahadat
‹📘💙›
ازهمینفاصلهدورسلاممبپذیر
کهخرابتوشدم!
خانهاتآبادحسین...!'💙✋🏻
#السلامعلیڪیااباعبدالله
ـ ـ ـ ـــــ𑁍ـــــ ـ ـ ـ
••●❥🦋💙❥●••
@Asheghaneh_Shahadat
علی در کوخ با على در کاخ دو شخص نیستند 👌💯
دکتر علىّ الوردی عراقی میگوید :
علی بن ابی طالب زندگیاش نشان داد که تز مارکس غلط است، برای این که علی در وقتی که در کاخ بود و در کوخ بود یک جور فکر کرد. آن وقتی که با زهرا زندگی میکردند گاهی فقر آنچنان بر آنها فشار میآورد که برای زندگی عادی ساده خودشان روزها میرفت عملگی و مزدبگیری میکرد. یک روز هم بیت المال دنیای اسلام که بزرگترین کشور روی زمین بود در اختیارش بود و مقتدرترین فرد زمان خودش بود. وقتی ما نگاه میکنیم میبینیم طرز تفکرش یک ذره فرق نکرده؛ دو على نیست؛ علی در کوخ با على در کاخ دو شخص نیستند.
استاد مطهری، انقلاب اسلامی از دیدگاه فلسفه تاریخ، ص46🇮🇷🖇
••●❥🖤❥●••
@Asheghaneh_Shahadat
💥اکانت موساد آیت الله #رئیسی را تهدید کرد !!!
موسسه #موساد با گذاشتن این پست: "آنها باهم شیرین بنظر میرسند. آنها باید یک دیدار دیگر انجام دهند،"آیت الله رئیسی را تهدید به ترور کرد.
آنقدر انتشار بدهیم بلکه آنهایی که هنوز خواب مانده اند بیدار شوند!
#نشر_حداکثری
•┈••✾•🍂💐🍂💐•✾••┈•
@Asheghaneh_Shahadat
•┈••✾•🍂💐🍂💐•✾••┈•
هدایت شده از سید کاظم روح بخش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
890
دیدین مشکل غم و گریه نبود حتی مشکل شون شادی مردم نیست😊
.
مشکلشون امام زمان و انتظار و اسلام و دین و امید به آینده و نهایت زندگی پاک ولی برخلاف سبک زندگی غربی است والسلام😎
دیگه الباقی اش #قاطی_پاتی کردن موضوعات با همدیگه است تا تو نتونی حقیقت رو پیدا کنی و سردرگم بشی…
ویژه برنامه قاطی پاتی ، قسمت های دیگه هم توراهه و کلی کار داریم البته با حمایت های شما😊❤️
نویسنده این قسمت:
آقای صادقی
سیدکاظم روح بخش
ضبط و تدوین : استدیو پشتیبان من
#امید #انتظار #امام_زمان #قاطی_پاتی #سیدکاظم_روحبخش
@poshtybanman
https://poshtybanman.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا تا جایی که امکان داره
بفرستید برای دیگران باید به گوش مسئولی، مدیری، کسی برسه🖐🏻
❌تو کلیپ سه نکته هست❌
اول=اراذل هم به دختر چادری با دیده احترام نگاه می کنند
دوم=دختری که در همین حد حیا داره که کثافت کاری خودش رو با چادر بپوشونه سگش شرافت داره به دختر بی حیائی که بی پروا کثافت کاری می کنه😡😡
سوم=فضای مجازی بی در و پیکری که هر کس هر غلطی می خواد توش می کنه تا کی باید سکوت کرد آخه⁉️⁉️
••●❥🦋💙❥●••
@Asheghaneh_Shahadat
در درون هر انسان فاسدی، حتى فرعون یک انسان واقعی در زنجیر است👌💯
#عالی
از نظر اسلام در درون هر انسان فاسدی، حتى فرعون، یک انسان واقعی در زنجیر است. یعنی فرعون تنها بنی اسرائیل را به زنجیر نکشیده،
یک انسانی، یک فرشته پاکی را هم در درون خودش به زنجیر کشیده است. پیغمبران میآیند برای شوراندن و انقلاب و عصیان، اما اول میروند سراغ آن انسان نهفته در درون فرعونها بلکه آن انسان را بشورانند علیه این انسان اکتسابی اجتماعی که الآن بر این موجود حکومت میکند. لهذا موسی بن عمران اول مأمور میشود برود سراغ خود فرعون. «... لَّعَلَّهُ یَتَذَکَّرُ أَوْ یَخْشَى» [^1] برو بلکه این فرعون را به وسیله انسانی نهفته در درون خودش واژگون کنی. البته اگر بعد از آنکه ایمان به او مکرر در مکرر عرضه شد، در مقابل دعوت پیغمبر عناد ورزید، این عناد بعد از اتمام حجت، دیگر چاره پذیر نیست. «... سَوَاءٌ عَلَیْهِمْ أَأَنذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنذِرْهُمْ» «۲» مرحله بعد از این است. اگر از اینجا سود نبردند آنوقت میروند سراغ طبقات محروم [و حتی غیر محروم،[ آنها را علیه فرعونها و فرعونیها میشورانند.
استاد مطهری، انقلاب اسلامی از دیدگاه فلسفه تاریخ، ص42، 43 🇮🇷🖇
•┈••✾•🍂💐🍂💐•✾••┈•
@Asheghaneh_Shahadat
•┈••✾•🍂💐🍂💐•✾••┈•
🔷 استاد مطهری 🔷
نجات انسانها یعنی چه؟ 💯✨⤵️
نجات انسانها یعنی چه؟ نجات انسانها از چه چیز؟ از اسارت طبیعت؟ از اسارت انسانهای دیگر که معنایش آزادی انسان از انسان است؟
اینها درست است [اما آنچه مقدم بر اینهاست[ نجات انسان از خودی خود و از نفس امّاره خود و از خودِ محدودش است، و تا انسان از خود محدود خویش نجات پیدا نکند هرگز از اسارت طبیعت و اسارت انسانهای دیگر نجات پیدا نمیکند
استاد مطهری، انسان کامل، ص 84 🦋
•┈••✾•🍂💐🍂💐•✾••┈•
@Asheghaneh_Shahadat
•┈••✾•🍂💐🍂💐•✾••┈•
🔸از نماز و صبر استمداد بگیرید..🔸
آیه ای را در آغاز سخنم تلاوت کردم
وَ اسْتَعینوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلوةِ وَ انَّها لَکبیرَةٌ الّا عَلَی الْخاشِعینَ. قرآن عجیب سخن میگوید: ای اهل ایمان! از نماز استمداد کنید و مدد بگیرید و از صبر
که مفسرین گفتهاند مقصود روزه است یا لااقل روزه یکی از اقسام صبر است. چه مددی است که میتوانیم از نماز بگیریم؟ چه مددی است که از عبادت خدا و خداپرستی میتوانیم بگیریم؟ همین مدد
( یعنی مدد در مسائل اجتماعی ) اصلًا هر مددی را از اینجا میشود گرفت.
اگر شما میخواهید در اجتماع، یک مسلمان واقعی باشید و میخواهید یک مجاهد نیرومند باشید، باید نمازخوان خالص و مخلصی باشید...(1)
(1)افتادگی از نوار است 📚 استاد مطهری، انسان کامل، ص، 88،89 ✨
•┈••✾•🍂💐🍂💐•✾••┈•
@Asheghaneh_Shahadat
•┈••✾•🍂💐🍂💐•✾••┈•
☝️ویژگی انقلاب اسلامی ایران همین است که روح معنوی و انسانی دارد؛ آرمانها و هدفهایش همه انسانی است.
⚠️مقصودم این نیست که مردم ایران برای رفع تبعیضها نمیجنگیدند، چرا میجنگیدند؛ یا برای آزادی نمیجنگیدند، برای آزادی هم میجنگیدند. ولی انقلاب اسلامی ایران خصوصیتش این است که حتی به جنبههای مادی رنگ معنوی داد.
👌چطور رنگ معنوی داد؟ انقلاب اسلامی آنجا هم که برای رفع تبعیض میجنگید باز شعارش این نبود که چرا باید من محروم باشم، من باید مرفه باشم. میگفت چرا باید تبعیض و بیعدالتی وجود داشته باشد؟ باید عدالت وجود داشته باشد.
⚠️حتی عده ای کوشش میکردند که بعضی اعتصابها را رنگ رفاهی بدهند، بگویند مثلا برای کمی حقوق است با اینکه واقعا هم حقوقشان کم بود. ولی خودشان میگفتند نه، ما برای کمی حقوق اعتصاب نکرده ایم، یعنی ما برای یک ارزش انسانی اعتصاب کرده ایم؛
🚸آن ارزش انسانی وقتی که بر قرار بشود همه محرومان به حق خودشان میرسند. حق که پیدا شد، ما هم به حق خودمان میرسیم.
👈حالا چرا این جور شد؟ برای این که اسلام نه به عنوان یک معنویت محض (مطرح شد.{ اسلام یک معنویت محض یعنی یک دینی که جز درباره نیایش و آداب مسجد رفتن و نماز خواندن سخن نگفته است نیست،
💯اسلام یک دین و یک مکتب همه جانبه است. او اگر برای عدالت میجنگید باز به فرمان اسلام میجنگید؛ باز هم میرفت سراغ علی که على درباره عدالت چه گفته، پیغمبر درباره عدالت چه گفته، قرآن درباره عدالت چه گفته.
👌اگر برای آزادی میجنگید باز میرفت سراغ ارزشهای آزادی خواهانه ای که در متن اسلام واقع شده. یعنی این قیام ایدئولوژیک اسلامی تمام شئون را در بر گرفته بود، به جنبههای مادی و جنبههای نیمه مادی هم رنگ انسانی و معنوی داده بود.
🇮🇷این است که انقلاب اسلامی ایران -که باید بسیار بسیار بیش از اینها درباره اش سخن گفته شود، (یک انقلاب انسانی و معنوی به معنی درست آن است ).(1)
📚 استاد مطهری، انقلاب اسلامی از دیدگاه فلسفه تاریخ، ص38، 39 ✨
•┈••✾•🍂💐🍂💐•✾••┈•
@Asheghaneh_Shahadat
•┈••✾•🍂💐🍂💐•✾••┈•
پس باید رفت..
برای جلوگیری از "پس رفت" ، "پس باید رفت" ، هر "چاله ای" ، "چاره ای" به من آموخت …
To avoid being regressive, one must keep being progressive. Out of every single shortage I learnt how to make a bridge!
•┄❁🌹❁┄••┄❁🌹❁┄•
@Asheghaneh_Shahadat
•┄❁🌹❁┄••┄❁🌹❁┄•