eitaa logo
دکتر فیروز اصلانی دانشیار حقوق عمومی دانشگاه تهران
369 دنبال‌کننده
637 عکس
351 ویدیو
37 فایل
کانال دکتر فیروز اصلانی #حقوقدان، دانشیار و مدیر اسبق و فعلی گروه حقوق عمومی دانشگاه تهران، فعال سیاسی و مطبوعاتی، وکیل پایه یک دادگستری ⭕️ علیکم انفسکم... ⭕️ خودسازی، مقدمه جامعه سازی و تمدن سازی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ ⭕️ لختی ⭕️به توجه کنیم. چرا تضرّع نکردند؟! از منظر قرآن کریم، وارد شدن بلاها و بأس ها حکمت هایی دارد. شاید مردم از خواب غفلت، و و به درگاهِ خداوند منان و قادر، برخی از این حکمت ها باشد. خدا کند سنگدلی و و و توسط مانع این بیداری و تضرع ما نشود. سؤال قرآن این است: ⭕️ فَلَوْلَا إِذْ جَاءَهُم بَأْسُنَا تَضَرَّعُوا؟! وَلَٰکِن قَسَتْ قُلُوبُهُمْ، وَ زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطَانُ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ (انعام/43) ⭕️ پس چرا هنگامی که سختی و عذابِ ما به آنان رسید، تضرُّع نکردند و تسلیم نشدند؟! بلکه دلهای آنها قساوت پیدا کرد. و شیطان، آنچه را انجام می‌دادند، در نظرشان زینت داد. ⭕️ درباره یکی از علل قساوت قلب، آیت اللّٰه جاودان میفرمایند: وقتی روضه می‌خوانند. ننشینید نگاه کنید! چون می‌آورد حداقل یک عکس العملی نشان دهید. و لو اینکه سرتان را پایین اندازید... ▪️اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ ▪️ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ ▪️ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ ▪️وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ @aslani57 کانال دکتر فیروز اصلانی
⭕️: کسی که ⭕️ خروج از خط امام چگونه رخ می دهد؟ ⭕️ اعتقاد به ولایت پذیری و تبعیت از فرامین و اوامر ولی امر مسلمین وجه ممیزه و شاخصه برجسته تمام کسانی است که مدعی تبعیت از خط امام اند. این شاخصه را در گزاره " تجلی خط امام است" می توان بیان کرد. همانگونه که یادگار ارزشمند امام راحل و نویسنده تاریخی علیه باند مهدی هاشمی و حلقه نفوذ در بیت آیت الله منتظری، آن را بدین گونه بیان فرموده است : ما که فرقی بین رهبری امروز و رهبری زمان امام نمی گذاریم اینها ولایت دارند. وی معتقد بود که : هر کس بگوید اطاعت از امام غیر از است، در خط آمریکاست. ⭕️ خدا بر درجات بیفزاید که در خود به که در کتاب وی پس از شهادتش رسماً به چاپ رسید، نکته بسیار راهبردی و کلیدی را بین مضمون نوشته بود که: هیچوقت دور نمی گردد دور و خالص می گردد. این سخن وی یعنی دشمن با آدم بی خاصیت کاری ندارد و همیشه برای سوءاستفاده به افراد و مناصب و مراکزی که از اهمیت برخوردار اند چشم طمع دارد. ⭕️ نگاهی گذرا به تاریخ اسلام و انقلاب و شخصیت‌ها و مقامات تاریخی، از حلقه افراد ناباب و حکایت دارد. ماجرای عبرت انگیز و درس آموز و ابت الله طاهری اصفهانی و تهرانی و ... رمز گشای این نکته راهبردی فرزند اسلام و قرآن (ره) است. ⭕️ (ره) توطئه پیچیده برای نامزدی مرحوم سید احمد را، برای در کابینه، نقش بر آب کرد. ⭕️ این یادگار ارزشمند و تربیت شده دست امام خمینی (ره)، برای آنکه آب پاکی را روی دست خناسان وسوسه گر و فتنه گران از خدا بی‌خبر بریزد، با و ، خط مشی و مسیر آتی هر انقلابی رهرو خط امام را به صراحت متذکر می شود و برای آن که مبادا خدای ناکرده کسی حتی فرزندش ، در بخشی از مهمش به فرزند گرامیش مصطفوی می نویسد: ... اطاعت از خامنه‌ای، اطاعت از امام است هر کس منکر این معنا شود، . هرگز گرفتار تحلیل‌های گوناگون نشوند که . ⭕️ و در اثر همین است که تاکنون سر در مقاطع مختلف به سنگ خورده و فتنه گری ها و -های_شوم شان نقش بر آب شده است. @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
هدایت شده از تاملات حقوقی
⭕️ دکتر سهراب انبارکی رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور شد ⭕️ دکتر سهراب انبارکی معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر به عنوان رئیس سازمان حقوق دانان کشور منصوب شد. ⭕️ سهراب انبارکی معاون هماهنگ کننده (ع) استان بوشهر طی حکمی از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور منصوب شد. ⭕️ سرهنگ سهراب انبارکی دارای بوده و سابقه تدریس در دانشگاه‌های استان بوشهر، فرماندهی در نواحی بسیج و  عنوان معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) استان را در کارنامه خود دارا می‌باشد. ⭕️ به اعتقاد وی بسیج مولود مبارک انقلاب اسلامی و ادامه‌دهنده راه شهداست و تمهیدات ظهور منجی عالم بشریت را فراهم می‌کند. پرچم بسیج فقط به حدود ایران محدود نمی‌شود. بسیج نه‌تنها کشور را در مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب زنده نگه داشته است بلکه شاهد صدور این روحیه بسیجی به سایر کشورهای اسلامی و منطقه هستیم. @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
⭕️ چیزی در خلقت گم نمی شود چون همه چیز در پیش چشم خداست. ان الله لا یضیع اجر المحسنین انما یتقبل الله من المتقین والعاقبه للمتقین. Eitaa.com/aslani57
هدایت شده از مهدوی ارفع
📝 9⃣1⃣ شرح بیانیه گام دوم 🔻چیستی گفتمان ۵ 🔹سیر تطورات گفتمان۳ ⏪ اگر به دیوارهای قدیمی شهر و روستایتان دقت کنید احتمالا هنوز آثار رنگ و رو رفته کلیشه هایی از اوایل انقلاب را می بینید با مضامینی شبیه به این عبارت « رای ما به رئیس جمهور مکتبی، محمد علی رجایی»... آری اصطلاح مکتبی نشانه افراد و‌گروه هایی بود که در بین همه تفکرات فقط تفکر امام خمینی را با محوریت نظریه ولایت مطلقه فقیه، بدون کم و کاست پذیرفته بودند. ✅ این طیف به برکت اندیشه ورزی جدی و مفصل توانست سایر تفکرات التقاطی و انحرافی را کنار بزند و در دهه شصت، فرهنگ و هنر انقلابی را حاکم کند. ✅ تولید انبوه فیلمها، مستندها، تئاترها، اشعار، سرودها و ... با مضامین انقلابی و تربیت هنرمندان انقلابی بزرگی چون شهید آوینی، حاتمی کیا، سلحشورها ، قیصر امین پورها، سید مهدی شجاعی ها و ... گواه صادقی بر این حاکمیت تعینی است. ⚠️طبیعی است که گسترش هنر انقلابی، جامعه را به سبک زندگی انقلابی و ارزشهایی چون ساده زیستی، استکبارستیزی، ایثار، شهادت طلبی، معنویت و ... متصف کرد و نتیجه قهری این ساخت ذائقه در انتخاب کارگزاران انقلابی و تثبیت ساختارهای انقلابی نظام مقدس جمهوری ایران تجلی کرد. مدیران و وکلایی انقلابی که البته بخش قابل توجه آنان در همان دهه ۶۰ یا در دفاع مقدس به فیض شهادت رسیدند یا ترور شدند. ⏪ جامعه ما چنان انقلابی شده بود که با وجود رای بالای ۷۰٪ به بنی صدر، به محض رو شدن چهره نفاق او و زاویه اش با مکتب امام (ره) دیگر جایی در این کشور نیافت و همراه داماد کثیفش مسعود رجوی با لباس و آرایش زنانه و شبانه از کشور به فرانسه فرار کرد. ✅ راستی اگر او همچنان ۷۰٪ هوادار داشت چرا وقیحانه فرار کرد؟ چرا نماند و با تکیه به کثرت طرفدارانش کودتا نکرد؟ آری! رای بالای ۷۰٪ مردم به او از اول با تصور انقلابی و مطیع امام بودن او بود که خیلی زود به رسوایی او منجر شد‌. ⏪ اما با پایان جنگ و ارتحال امام راحل، مدعیان انقلابیگری فریب حذف ظاهری گروهک ها و به محاق رفتن جریانات غیر انقلابی را خوردند و به قول سیدجواد رضویان خیال کردند « واس ماس! کلیشوم واس ماس» لذا..... 🖊 حمیدرضا ↩️ ادامه دارد... 🆔 @mahdavi_arfae
هدف وسیله را توجیه نمی‌کند! 🔻آیت‌اللّه‌العظمی جوادی‌آملی: 🔸كسی نامه‌ای برای حسين بن علی(سلام الله عليه) نوشت عرض كرد: «عِظْنِي بِحَرْفَيْن‏»، موعظه بكن! ولی مختصر دو حرف 🔸حضرت هم يک سطر مرقوم فرمودند: «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِيَةِ اللَّهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا يَرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِي‏ءِ مَا يَحْذَر» [کافی، ج۲، ص۳۷۳] 🔸فرمود: تو كه موعظه‌ خواستی بدان! هرگز هدف وسيله را توجيه نمی‌كند! 🔸از راه حرام نمی‌شود به مقصد رسيد، از راه باطل نمی‌شود به مقصد صحيح رسيد. 🔸آن فكر كه می‌گويد هدف وسيله را توجيه می‌كند حسين بن علی آن را باطل می‌كند. 🎙جلسه درس اخلاق | ۱۳۹۸/۰۶/۰۷ https://eitaa.com/pbdialame
✅ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔹آنچه معاویه و یزید بالفعل داشتند، ما بالقوه داریم. خیلی به خود مغرور نشویم. این‌طور نیست که آن‌ها از جهنم آمده باشند و ما از بهشت. به خدا پناه می‌بریم! 📚 رحمت واسعه، ص١٩۴ 🔹برای ما امتحان پیش نیامده تا معلوم شود که با حسین علیه‌السلام هستیم، یا با یزید. 📚 رحمت واسعه، ص١٧۶ https://eitaa.com/pbdialame
کتاب-فروغ-شهادت-اسرارمقتل-سیدالش.pdf
8.39M
فایل پی دی اف 📚کتاب « فروغ شهادت »، اسرار مقتل حضرت سیدالشهداء علیه السلام اثر حضرت آیت الله شیخ علی سعادت پرور (پهلوانی) از شاگردان سلوکی علامه طباطبایی(رحمه الله علیهما) 🌹 @avaymarefat 🌹 @gharar_a
⭕️ چیست؟ شکاف امت_امامت کی رخ داد؟ ⭕️ حدیثی بسیار مهم از حضرت امام باقر علیه السلام عن ابی جعفر(ع) قال: ⭕️ «بُنِيَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ: عَلَى الصَّلَاةِ وَ الزَّكَاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَايَةِ وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْ‌ءٍ كَمَا نُودِيَ بِالْوَلَايَةِ، فَأَخَذَ النَّاسُ بِأَرْبَعٍ وَ تَرَكُوا هَذِهِ يَعْنِي الْوَلَايَةَ.» (اصول کافی، ج 2 ص 18) ⭕️ فرمود: ⭕️ اسلام بر پنج رکن و پایه بنیان گذاری شده است: نماز و زکات و روزه و حج و ولایت. و به هیچ چیزی آنطور که به ولایت خوانده شده، دعوت نشده است. ولی مردم چهار رکن از پنج رکن را گرفتند و این رکن اخیر یعنی همین« ولایت» را رها کردند. ⭕️ آری و مسلمانان وقتی آغاز شد که از این پنج رکن و پایه مهم اسلام، مردم (زعامت و سرپرستی) را ترک کردند. امت از امام فاصله گرفت، رخ داد و و اتفاق افتاد. @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
⭕️ چیست؟ شکاف امت_امامت کی رخ داد؟ ⭕️ حدیثی بسیار مهم از حضرت امام باقر علیه السلام عن ابی جعفر(ع) قال: ⭕️ «بُنِيَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ: عَلَى الصَّلَاةِ وَ الزَّكَاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَايَةِ وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْ‌ءٍ كَمَا نُودِيَ بِالْوَلَايَةِ، فَأَخَذَ النَّاسُ بِأَرْبَعٍ وَ تَرَكُوا هَذِهِ يَعْنِي الْوَلَايَةَ.» (اصول کافی، ج 2 ص 18) ⭕️ فرمود: ⭕️ اسلام بر پنج رکن و پایه بنیان گذاری شده است: نماز و زکات و روزه و حج و ولایت. و به هیچ چیزی آنطور که به ولایت خوانده شده، دعوت نشده است. ولی مردم چهار رکن از پنج رکن را گرفتند و این رکن اخیر یعنی همین« ولایت» را رها کردند. ⭕️ آری و مسلمانان وقتی آغاز شد که از این پنج رکن و پایه مهم اسلام، مردم (زعامت و سرپرستی) را ترک کردند. امت از امام فاصله گرفت، رخ داد و و اتفاق افتاد. @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
⭕️ حدیث بسیار بسیار تکان دهنده و درس آموز ⭕️ تسلیم و پذیرش ولایت و امامت عادل يا جائر؟ مسأله مهم این است! ⭕️ قَالَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى: لَأُعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَيْسَ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِيَّةً وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَنْفُسِهَا ظَالِمَةً مُسِيئَةً. ⭕️ امام باقر عليه السلام فرمود: خداي تبارك و تعالي فرموده است: هر آينه ميكنم هر رعيتي را كه در اسلام با كه از جانب خدا نيست دينداري كند، اگر چه آن رعيت نسبت باعمال خود نيكوكار و پرهيزگار باشد و هر آينه در ميگذرم از هر رعيتي كه در اسلام با از جانب خدا دينداري كند، اگر چه آن نسبت بخود ستمگر و بدكردار باشد. ⭕️ منبع : الکافي (ط - الإسلامیة)، ج 1، ص 376 حديث قدسی @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
⭕️ ⭕️ قابل توجه مسئولان محترم ⭕️ از سوی ‏سجاد بنابی نایب رییس هیات مدیره شرکت زیرساخت اعلام شده است که با سرمایه‌گذاری ۴۰۰۰ میلیارد ریالی ۵۰۰ سرور قوی برای پیام رسان‌های داخلی خریداری و دراختیارشان قرار گرفته است. ⭕️ پ. ن. دوستان مطلع اعلام می کنند که هیچ سروری هنوز در اختیار کسی قرار نگرفت فقط گفته اند فعلا ۳۰عدد سرور به هر پیام رسان داده خواهد شد. ⭕️ ایکاش با این همه تاکید صریح امام خامنه ای در خصوص فضای مجازی بويژه در دیدار اخیر هیأت دولت مسئولان انجام دهند و واقعا نشان دهند در پی رفع دغدغه امام و امت هستند. @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
هدایت شده از نشریه فرهنگ پویا
🔆 ولایت پذیری در نهج‌البلاغه (قسمت سوم) 3⃣ اجابت بی‌درنگ 💠 واما حقی علیکم فالوفاء بالبیعه، والنصیحه فی الهشد والمغیب، و اجابه حین ادعوکم، والطاعه حین آمرکم. 💢 و اما حق من بر شما آن است که در پیمان خود نسبت به ولی امر وفادار باشید، در کاستی‌ها و ناهمگونی‌ها که احیانا پیش می‌آید، خالصانه پیش‌قدم شوید، در حضور و غیاب دولت‌مردان در رفع و تذکر دادن به مسئولین مربوط بکوشید. و دستورات صادره را در تمامی ابعاد سیاست‌گذاری دولت، با جان و دل پذیرا باشید. و هر گاه در پیش‌آمد‌ها فرا خوانده شوید، بی درنگ اجابت کنید. 📖 نهج‌البلاغه خطبه ۳۴ 🆔 @farhang_puya
⭕️استاد دکتر جعفری لنگرودی: ⭕️ ضرورت پیرایش فرهنگی ⭕️ " یعنی آزاد کردن فرهنگ مرز و بوم ما از که زیر چتر حقوق تطبیقی صورت می‌گیرد. این پیرایش به منظور صدد باب و صیانت از استقلال فرهنگی در ایران زمین است که من در تمام عمر خود به آن دلبستگی نشان داده‌ام. حقوق تطبیقی باید محصور بماند، وسیله اظهار فضل و احیاناً دماگوژی نباید باشد. صیانت سرزمین را باید پیشکسوتان عهده دار باشند، در هر زمینه که میسر باشد. " ⭕️ بر تارک علم، زندگینامه استاد برجسته حقوق ایران، دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی، انتشارات گنج دانش @aslani57 کانال دکتر فیروز اصلانی
هدایت شده از تاملات حقوقی
⭕️ بنام سر دادن شعار آزادی! 🔴 با شعار جریان آزاد اطلاعات! ⭕️این هم آزادی بیان به سبک اینستاگرام! 🔹 به ماکرون در اینستاگرام با ادعای آزادی بیان! 🔹مسعود کشورمان اعلام کرده تمام پست‌های او درباره را بدون حتی هیچ هشداری حذف کرده است. ⭕️ آیا فرانسه قربانگاه آزادی نیست؟ دلیلی بهتر ازاین؟ این یعنی دروازه‌بانی رسانه‌ای. ⭕️ یعنی دانستن حق مردم است ولی مردم چه چیزی را بدانند. یعنی ما تعیین می کنیم چه خبری و چه صدایی به گوش برسد و چه صفحاتی دیده شوند. ⭕️ این ماهیت بدون روتوش و رسوای آزادی بیان در غرب است؛ آزادی را "سر" می برند ولی شعار آزادی سر می‌دهند. ⭕️ پیشنهاد می‌شود برای فهم این مطلب کتاب بسیار خوب "جهانی از هم گسیخته " (ترجمه دکتر شهرام پازوکی) که سخنرانی بسیار مهم علیه غرب در دانشگاه است مطالعه کنید. @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
هدایت شده از تاملات حقوقی
⭕️ دومین همایش ملی حکمرانی اسلامی ⭕️ حکمرانی دولت اسلامی در گام دوم انقلاب، چالش ها و راهبردها ⭕️ بررسی موانع تشکیل دولت اسلامی ⭕️تحلیل و بررسی چالش های راهبردی در حوزه های فرهنگی اجتماعی اقتصادی و سیاسی ... ⭕️ تبیین شاخص‌های حکمرانی متعالی ⭕️ الگوی حکمرانی ولایی ⭕️ مهلت ارسال مقالات : 10 آبان تا 20 آبان *** ⭕️ مکان :دانشگاه دفاع ملی ⭕️ زمان برگزاری :20 آبان ماه 1399 سامانه همایش: Ig2.Sndu.ac.ir رایانامه:  m.hokmrani@sndu.ac.ir تلفن: 02188728943 داخلی 106 @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
هدایت شده از تاملات حقوقی
نامه 5000 نفر از حقوق دانان ایران اسلامی به حقوق دانان فرانسه.pdf
227.8K
⭕️بیانیه 5000 ایران به و اروپا درباره اهانت به ⭕️آیا از نظر حقوق دانان فرانسه، و از منظر حقوق بشر و کرامت انسانی می شود به پیامبرخدا، خاتم النبیین که مایه رحمت و مهربانی برای جهانیان است اهانت نمود؟ - آیا اهانت به دیگران و نفرت پراکنی و ترویج خشونت نیست؟ آیا مجوز اهانت به دیگران است؟ با استناد به پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مد ظله خطاب به جوانان فرانسوی؛ از رییس جمهور خود بپرسید:چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت میکند و آن را آزادی بیان میشمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ - آیا عدالت خواهان و قانون دانان فرانسه به این سئوال فکر کرده اند که اگر دولت فرانسه مدعی آزادی است چرا از ورود دختران محجبه به دانشگاه جلوگیری می‌کند ومحققین در خصوص هولوکاست را بازداشت و منع می نماید؟ آیا مجازات روژه گارودی بخاطر انکار افسانه هولو کاست، مغایر با ادعای آزادی بیان در غرب نیست؟ - اگر اروپا و فرانسه مخالف تروریسم و خشونت است چرا از داعش و گروههای تروریستی بین المللی همچون منافقین خلق حمایت می کنند؟ - آیا اهانت به توهین به استقبال 6 میلیون نفر ازجوانان، اندیشمندان و آزادیخواهان فرانسوی از دین آخرین پیامبر خدا نیست؟ ⭕این یک در برابر فرانسه و اروپاست و ما منتظر اقدام و واکنش حقوقدانان عدالت طلب و فرهیخته فرانسه هستیم. @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
هدایت شده از تاملات حقوقی
⭕️ نگاهی به دیدگاه‌های ضد صهیونیستی فیلسوف و متفکر فرانسوی ضد صهیونیسم ⭕️ گارودی معتقد بود که صهیونیست‌ها به خاطر تسلط بر منابع و ذخائر غنی سرزمین فلسطین، اقدام به این جنایت بزرگ یعنی اشغال سرزمین مقدس فلسطین کردند. اگر چه حرکت صهیونیست‌ها توسط سازمان ملل و حتی خود آمریکا محکوم شد، اما دولتمردان آمریکا همواره مخالفت جدی خود با اجرای مجازات علیه اسرائیل را ابراز کرده و می‌کنند. وی می‌افزاید: آمریکا و صهیونیسم به دنبال منافع خود هستند و هرجا که منافعشان ایجاب کند، وارد عمل می‌شوند. کویت به خاطر چاه‌های نفتی که در خود دارد، شاید برای آمریکا هزار برابر از فلسطین مهم‌تر باشد و همه دیدیم که آمریکا و متحدانش چگونه ظرف چند روز تجاوز عراق به کویت را دفع کردند. ⭕️ دیدگاه گارودی در قبال استعمار دربار‌ه سیاست‌های استعماری آمریکا می‌گوید: دیده‌اید که کلینتون به اقتصاد کشورش می‌بالد، اما حقیقت این است که آمریکا از لحاظ اقتصادی وضعیت بسیار بدی دارد و به همین خاطر حاضر نیست از ذخائر، و انرژی کشورهای اسلامی دست بردارد. بنابراین کشورهای اسلامی در سیاست گذاری‌های خود، باید اقتصاد آمریکا و اسرائیل و متحدان آن‌ها را بگیرند. گارودی افزود: آمریکا و صهیونیسم همیشه تلاش می‌کنند که بازارهای جهان را قبضه کنند و کشورهای اسلامی باید سعی کنند با حفظ وحدت و یکپارچگی، تلاش استکبار جهانی را خنثی کنند. @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
هدایت شده از تاملات حقوقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حقوق دانان فرانسه و اروپا در برابر ⭕️ بیانیه 5000 ⭕️ آیا عدالت خواهان و قانون دانان فرانسه به این سئوال فکر کرده اند که اگر دولت فرانسه مدعی آزادی است چرا از ورود دختران محجبه به دانشگاه جلوگیری می‌کند ومحققین در خصوص هولوکاست را بازداشت و منع می نماید؟ ⭕️ آیا مجازات روژه گارودی بخاطر انکار افسانه هولو کاست، مغایر با ادعای آزادی بیان در غرب نیست؟ ⭕️ - اگر اروپا و فرانسه مخالف تروریسم و خشونت است چرا از داعش و گروههای تروریستی بین المللی همچون منافقین خلق حمایت می کنند؟ ⭕️ - آیا اهانت به توهین به استقبال 6 میلیون نفر ازجوانان، اندیشمندان و آزادیخواهان فرانسوی از دین آخرین پیامبر خدا نیست؟ ⭕️ - باید به آمریکا و صهیونیسم بین الملل و پادو های حقیر آنها در فرانسه تفهیم شود که اگر در مقابل اسلام، دین بایستند مسلمانان در مقابل تمام دنیای آنها خواهند ایستاد. ⭕️ در پایان این یک در برابر و اروپاست و ما بدینوسیله منتظر اقدام و واکنش حقوق دانان عدالت طلب و فرهیخته فرانسه و اروپا هستیم. ص @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
🔸همسفر قطار شیراز 🔸 📝 دکتر علی حائری شیرازی (فرزند مرحوم آیت الله حائری شیرازی) از پدر 🚂این اواخر، حفاظت شخصیت‌ها کمی شل و سفت می‌کرد. زمانی که محافظ می‌فرستادند مانع نمی‌شدیم و زمانی هم که نمی فرستادند پا پی نمی‌شدیم؛ نوعی برخورد علی السویه جاری بود. 🚂 بگذریم، پدر از زمانی که راه آهن شیراز افتتاح شده بود، اکثر رفت و آمدنشان به شیراز را از این طریق انجام می دادند. فشار تحمل سفرهای طولانی با ماشین، رفته رفته برایشان طاقت فرسا شده بود و به سفرهای هوایی هم که اصلاً عقیده نداشتند. سفرها را هم بیشتر اوقات با خالۀ ما که اخیراً پس از وفات مادر، با پدر محرم شده بود می‌رفتند. البته گاه گداری هم ایشان همراه نبود. چون بلیط قطار هم کمی گران شده بود دیگر بصورت کوپۀ دربست، تدارک نمی شد و فقط برای خودشان و یک همراه بلیط می‌گرفتند. نکته قابل تأمل آن بود که در این شرایط باید چندین ساعت را شب تا صبح، همراه با دو مسافر غریبه که می‌توانست هرکسی باشد سپری می‌کردند و این برای یک چهره ملی که سه دهه بالاترین مسئولیت سیاسی یکی از پیچیده ترین استان‌های کشور را به عهده داشته و بواسطه مواضع سیاسی و اجتماعی هم در بین برخی از اقشار جامعه، دشمن کم ندارد فضای مناسبی نبود و در قطار حتماً باید ولو یک همراه همراهی می‌کرد. در این سفر، خاله جان ما بنا به مسأله ای در برگشت موفق به همراهی نبودند و زودتر با سفر هوایی رفته بودند. حفاظت شیراز هم می گفت چون حفاظت ایشان به قم منتقل شده، ما فقط در حریم شیراز مأموریت حفاظت داریم و نه خارج از آن. بگذریم به هرصورت قرعه این همراهی کما فی سابق بنام من افتاد ... 🚂 پدر با اشتیاق زائد الوصفی وارد کوپه شدند. همیشه این بشّاشیت در قطار در تمام وجودشان حس می شد. یکی از دلایلش هم آن بود برای رسیدن قطار به شیراز، چند دهه تلاش مجدانه کرده بودند تا بالأخره در دولت نهم با پشتکار و همراهی استاندار آن زمان فارس -مهندس رضازاده- به این آرزوی دیرینه رسیده بودند. 🚂 خودشان ساک ها را روی تخت بالا گذاشتند، روزنامه را برداشتند و کنار پنجره نشستند. من خدا خدا می کردم در کوپه ما فرد غریبه ای نباشد تا فضا را با آرامش تا قم سپری کنیم. همین که این فکر از ذهنم عبور کرد در کوپه باز شد. مرد میانسال کمی چاق و سیبیلو با موهای کم پشت و رنگ کرده و اخمی که در ابرو ها جای خود را باز کرده بود، وارد شد. به‌همراه پسرش نگاهی به من کرد. سلام کردم. خیلی سرد و بی جوهره پاسخ داد. نگاهش به پدر افتاد، ابروهایش گره کور تری خورد و به پسرش گفت: «بیا بیرون؛ اینجا جای ما نیست». 🚂 من خوشحال در کوپه را بستم و از لای پرده دیدم دارد با مهماندار چانه میزند و بلند می گفت: «من از اینا بدم میاد، حالم بهم میخوره، میبینمش خوابم نمی‌بره، کهیر میزنم. باید جا به جا بشم». مهماندار کوپه ها را چک کرد و گفت: «باید تا اصفهان تحمل کنید تا بعداً ببینم چی میشه». برگشتند. کمی مضطرب شدم. مستقیم ساکش را زیر صندلی گذاشت و روبروی من نشست. پسرش را فرستاد روبروی پدر، و با اخمی غلیظ و شدید به من گفت: «تو با این هستی!؟» من گفتم: «بله با ایشان». پدر که گویی تازه متوجه حضور ایشان شده بود، بلند گفت: «سلام علیکم» پاسخی دریافت نشد. البته پدر بدلیل مشکل شنوایی ای که داشتند، بعضاً منتظر پاسخ نبودند. نگاهی با محبت همراه با لبخند کردند و گفتند: «شیرازی هستید؟ چند بار با قطار به شیراز مسافرت رفتید؟ راضی هستید؟ ...» ولی باز جوابی نیامد! 🚂 به روی خودشان نیاوردند و روزنامه را مجدداً باز کردند و با دقت و تمرکزی بیشتر به مطلب خیره شدند. بعد یواش در گوش من گفتند: «چیزی همراهمان هست که از ایشان پذیرایی کنیم؟» گفتم: «نه چیز خاصی نیست. همین فلاسک و بیسکویت که برای آنها هم هست.» در فنجان کنار خودشان چای ریختند و بیسکویت را بزحمت باز کردند و به طرف مرد گرفتند و گفتند: «آقاجان بفرمایید» مرد هیچ واکنشی نداشت! دوباره گفتند: «این مال شماست ... بفرمایید ... » قطار در حال حرکت بود و نگهداری فنجان در حرکت کار ساده ای نبود. گفتند: «من برای شما دستم را گرفتم ها» مرد از روی ناچاری چای را گرفت و کنار میزش گذاشت. (ادامه دارد) ... @haerishirazi
ادامه ... 🚂 مرد از روی ناچاری چای را گرفت و کنار میزش گذاشت. بعد پدر شروع کردند به اصرار که «یخ می‌شود، اسراف است، بفرمائید ... » هر چه مرد کمتر همراهی می‌کرد، پدر گرم تر و صمیمی تر با او حرف می‌زد و مزاح می‌کرد. 🚂 قطار برای نماز مغرب و عشاء ایستاد. همراه پدر برای تجدید وضو رفتم. بنظرم آنها پیاده نشدند. نماز را قدری زودتر تمام کردند و بسرعت و زحمت به سمت مغازه آن طرف ریل رفتند و نان و پنیر خریدند. مقداری تنقلات و تخمک و یک ظرف شبیه گز یا شیرینی محلی. برگشتیم در کوپه و جعبه را روی میز آنها گذاشتند. تنقلات را به اصرار به پسر دادند و با دست خود، لقمه نان و پنیر می‌گرفتند و به اصرار به آنها می‌دادند. خرد خرد، یخ مرد سبیلو هم آب شد و لقمه ها را می‌گرفت و می‌خورد. چراغ را خاموش کردیم و پدر با نردبان بالا رفت و روی تخت بالا خوابید و من پایین دراز شدم. 🚂 بیشتر اوقات تخت بالا را انتخاب می‌کردند چون برای نماز شبشان فضا مناسب‌تر از پایین بود. ساعت یک یا دو نیمه شب بود که چشمم را باز کردم و دیدم مرد سبیلو نشسته و خیره خیره به پدر نگاه می‌کند و ایشان با توجه به حرکت شمالی قطار، قبله را مشخص کرده و نشسته نمازشب می‌خوانند و اشک می‌ریزند. دیدم آن مرد نیم نگاهی به پدر می‌کند و از پنجره نیم نگاهی به بیرون، و اشک خود را پاک می‌کند. ساعتی بعد، قطار برای نماز صبح ایستاده بود و من خواب مانده بودم. پدر قطار را ترک کرده بودند. من سراسیمه به دستشویی و وضو خانه رفتم و وضو گرفتم. در نمازخانه با چشم بدنبالشان گشتم. نبودند با اضطراب نماز را خواندم. قطار داشت سوت سوار شدن را می‌زد. در کوپه نبودند. دوباره بیرون رفتم. اینطرف و آنطرف را گشتم نبودند. یک لحظه دیدم آن مرد سبیلو دست پدر را گرفته و از آنطرف بسمت من می‌آیند. به من رسید و با ترشرویی گفت: «اینجوری هوای حاج آقا رو داری!؟» داشتند اشتباهی سوار آن یکی قطار می‌شدند. همزمان با قطار ما، قطار دیگری که مقصدش جای دیگری بود نیز توقف کرده بود و پدر جهت حرکت را اشتباه کرده بودند و از طریق دالان، بسمت آن قطار رفته بودند و آن مرد سبیلو از روی ریل ها به آن سمت رفته بود و ایشان را برگردانده بود. 🚂 حرکاتش عجیب شده بود برای بالا رفتن از پله، دست پدر را گرفت و بین واگن ها را با دست نگه می‌داشت تا پدر رد شود. حتی برای بالا رفتن پدر از نردبان حائلشان شد. پدر که در جای خود مستقر شد گفت: «حاجی چُخ ممنون» و او دست به روی چشم گذاشت. چراغ خاموش شد. من به قصد دستشویی از کوپه خارج شدم. دستشویی پر بود. منتظر شدم. مرد سبیلو هم که شاید میخواست سیگار بکشد به همان قسمت آمد. گفت شما نگهبان (محافظ) ایشان هستید؟ گفتم خیر پسرشان هستم. بعد گفت او همان حائری شیرازی معروف است؟ سر تکان دادم. گفت من به دلایلی از سالها قبل تنفری از ایشان در قلبم شکل گرفته بود، اما این همراهی باعث شد درک کنم که این، آن بتی نبود که سالها در دل می انگاشتم. هر جور حساب کردم دیدم این آدم آن آدمی نیست که من فکر میکردم. اگر قبل از این سفر کسی به من می گفت اگر با حائری همسفر شوی چه میکنی، میگفتم گردنش را خرد میکنم! اما حالا تحمل نمیکنم کوچکترین آسیبی بهش برسه. هوایش را داشته باش. از این آخوندهاا که آدم را یاد خدا بیندازه دیگه کمتر پیدا میشه ... 🚂 وقتی در ایستگاه قم پیاده شدیم جریان را به پدر گفتم. نگاهی به آسمان کردند. گفتند هر وقت از راه تواضع رفتم، نبود جز اینکه خدا قلب ها را به رویم گشاده و نرم کرد و هر جا تکبر بود، نبود جز آنکه درها برویم بسته شد و نرسیدم. کاش هیچوقت محافظ نداشتیم تا حائل بین ما و مردم نبودند. این مردم همین قدر صاف و زلالند که با دیدن کمترین تواضع، قلبشان دگرگون و نرم می‌شود ... منبع: (@dralihaeri در تلگرام) @haerishirazi
هدایت شده از ترور رسانه
3⃣ 💠💠 اندیشه ی آمریکایی و حق رای شهروندان ؟؟!! 💠چند نفر در آمریکا حق رای ندارند؟! @Chaharrah_majazi 🔻🔻🔻🔻 این روزها اربابان قدرت های رسانه ای و تکنولوژی های حرفه ای امر سانسور و بازتاب حوادث به میل خود؛ در سطح جهان اگرچه و انفجار بمب اجتماعی آمریکا علیه دولت ،شخص رئیس جمهور و نظام اندیشه ای حاکم را کتمان می کنند اما توده ی جامعه جهانی امر فروپاشی امریکا را درک کرده و لحظه لحظه به انتظار فروریختن دیواره های کاخ سفید نظاره گر رخ داد های غیر معمول نشسته است ؛تصور نکنید می گویم فردا یا پس فردا یا ماه آینده این اتفاق رخ خواهد داد ،نه ! اما این که آمریکا به مرحله فروپاشی وارد شده کابوسش از خود نابودی برای دولتمردانشان دهشتناک تر است. اما به بهانه ی انتخابات که یکی از پرتگاه های مکتب می تواند باشد یکی از قوانینی که معترضان فراوان در آن حکومت دارد و به اغتشاشات نزدیک به انتخابات دامن میزند اما من و شما کمتر شنیده ایم میپردازم : چه کسانی در آمریکا نمی توانند رای دهند ؟ چند نفرند ؟ اگر در آمریکا، فردی این سؤال را طرح کند که چرا من یا فلان فرد از رأی دادن محروم هستیم! در جواب به او می گویند: 《براساس قانون اساسی آمریکا که بیش از ۲۲۰ سال قبل ، به وسيله ۳۷ نفر از یازده ایالت اولیه آمریکا و سرهنگ از ایالت نیویورک که منتخب مردم نبودند، امضا شد؛ درحالیکه آن قانون اساسی نیز، تاکنون، به نظرسنجی مردم آمریکا گذاشته نشده است و نیز مطابق شماری از قوانین مختلف که بعدها در ایالت های دیگر به تصویب رسیده است، عده ای از شهروندان آمریکا، نه تنها نمی توانند هیچ سمت لشکری و کشوری را اختیار کنند، بلکه حتی از نیز محروم اند وبراین اساس، به عنوان نمونه، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی، بیش از نفر از مردم آمریکا، نه تنها هیچ سمت لشکری و کشوری نداشتند، بلکه حتی از حق رأی نیز محروم بودند❗️ به عبارت دیگر، در آن سال، از هرچهل نفر آمریکایی که به سن رأی دادن رسیده بودند، یک نفر حق رأی دادن نداشت!》(1) حال، همین آمریکا با چنین سابقه و مشخصه ای، عربده می کشد و از مزدوران ، می خواهد که آنها نیز به صف شوند تا همراه این کشور علیه شورای نگهبان و نظام جمهوری اسلامی ایران فحاشی کنند❕ تفاوت دموکراسی در اندیشه حاکمان آمریکایی و لیبرالی ۱۰۰ درجه با آنکه در بوق و کرنا می کنند و در رسانه ها ی ریز و درشت به خورد من و شما میدهند متفاوت و متضاد است . البته از جوان هایی که محو قدرت سفید و قرمز و آبی غرب می شوند هیچ متعجب نمی شوم اما برخی بزرگان و مسئولین که صف به صف از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون تاریخِ متابعت ؛تسلیم و ارادت شان به نیم کره ی غربی عالم را ورق میزنیم بوی دوات قلم هایشان همه را آزار می دهد ... 1.قانون مذکور (کتاب شورای نگهبان در آمریکا ص۱۶ نشر معارف ) ادامه دارد.... 🔘چهارراه سیاسی 🔘 💠 Eitaa.com/chaharrah_majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ای مسئولان شما را به خدا به فکر این ملت باشید. ⭕️ بصیرت/برنامه ریزی جمعی/نظارت جدی و بدون ملاحظه ⭕️ بجای هر صحبتی، راه حل بدهیم ⭕️ نظارت جدی کنیم ⭕️ از اجتناب کنیم ⭕️ مراقب توطئه های دشمن و فتنه اقتصادی باشیم 🔴 نطق آقای لارگانی نماینده محترم فلاورجان را هم بشنویم @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار