eitaa logo
اسناد المصائب
3.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
312 ویدیو
42 فایل
﴾﷽﴿ 🕌امام رضا(علیه السلام) : «مَنْ تَذَكَّرَ مُصَابَنَا كَانَ مَعَنَا فِی دَرَجَتِنَا يَوْمَ القِيَامَةِ» 📚أمالی شیخ صدوق، ص۷۳ ✍ارائه ی مصائب و مراثی اهل بیت(علیهم السلام) @hosseinifazel نشر و کپی بدون ذکر منبع🚫 📚کانال تاریخ اسلام : @TarikhEslam
مشاهده در ایتا
دانلود
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 9⃣5⃣متن کلیپ : «ما کجا تو گریه کردن برا امام حسین(ع) افراط کردیم؟ افراط رو امام رضا(ع) کرد، گفت : اقرع جُفونِنا! اومد پیش امام رضا(ع) پرسید؛ حضرت موسی بن جعفر(ع) وقتی به دنیا آمد، مژه نداشت؟!! فرمود؛ اینقدر برا جدش گریه کرده، مژه هاش ریخته! امام رضا(ع) از ذی‌الحجه منتظر بودن که برای محرّم سیاهی بزنند و خودشان روی چارپایه رفته و به اباصلت فرمود : برو کنار ببینم، خودم می‌خواهم سیاهیِ جدّم را بزنم! و اباصت میگه؛ هر میخی که می کوبید میگفت؛ ازلّ عزیزنا!» 🎤 شیخ ✍ : عباس صراف، سخنرانی نام آشنا در تولید روضه های جعلی و بی سند که گوی سبقت را از هم ربوده است. متاسفانه ایشان چند سالیست که اینگونه مطالب جعلی را به اسم حضرات معصومین(علیهم السلام) در قالب حدیث، در منابر بیان می کند که مسلما مصداق و است. اولا؛ تعبیرِ "امام رضا(ع) افراط کرد" مسلما صحیح نیست! باید بگوییم امام حقّش را ادا نمود. زیرا "افراط و تفریط" در مکتب تشیّع مذموم است و نهی شده‌ است. ثانیا؛ در کدام منبع و مصدر شیعی، روایت شده که امام کاظم(علیه السلام) از بس برای امام حسین(علیه السّلام) گریه کرد، مژه نداشت؟!! این چنین روایتی وجود ندارد. ثالثا؛ روایت سوم که سیاهی زدن حضرت(ع) به نقل از اباصت می باشد هم جعلی است و هیچ سندیتی ندارد و مطالبی که عباس صراف بیان می کند، اولین قائلش فقط خودش می باشد که مطمئنا کذب محض است! لطفا هشتک را هم دنبال کنید تا از بقیه اراجیف و اکاذیب ایشان غافل نشوید. @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 0⃣6⃣متن کلیپ : «همان مطلب جعلی از در پست قبلی درباره سیاهی زدن امام رضا(علیه السلام) را این مدّاح تحریف کرده، و به شکل دیگری به حضرت(عليه السلام) نسبت می‌ دهد!» 🎤 ✍ : ملاحظه می کنید که به همین راحتی جریان جعل و تحریف در حال پیشرفت است. شاهد ‌اوج اباحه گری و مماشات با برخی از منبریان و مادحینی هستیم که به راحتی می توانند یک نقل بی اساس و جعلی را در جلسات خود دهان به دهان بچرخانند تا به گونه ای که از مسلمات تاریخ شود. می توان گفت که گاهی این جعلیات مقصر مستمعین آن جلسات نیز هست که در آنجا نشسته اند و همه این حرفها رو بی چون و چرا می پذیرند و سند اینها را از شخص مداح نمی پرسند، که این بی تفاوتی باعث می شود که شخص روضه خوان، جرات بیان مجدد آن را در جلسه ای دیگر را داشته باشد و هر چه به درازا می کشد این قصه شاخ و برگ بیشتری به خود می گیرد. @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 1⃣6⃣متن کلیپ : «هلال میگه؛ رفتم یه ظرف آب آوردم، اما یه وقت دیدم شمر از گودال بیرون میاد، یه چیزی تو دومن عربیش گرفته، قطرات خون داره می ریزه. هلال میخوای چه کنی؟ گفتم برا پسر فاطمه آب آوردم. گفت؛ برگرد من با دم خنجر سیرابش کردم. گفتم؛ نانجیب تو که کارتو کردی، چرا بدنت می لرزه؟ هلال، همین که روی سینه نشستم دیدم صدای ناله ی یه خانمی میاد، هی دور گودال می چرخه.» 🎤 ‌✍در منابع معتبر از چنین نقلی ذکری به میان نیامده است. @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 2⃣6⃣متن کلیپ : «ماجرای زجر و دختر سه ساله امام حسین(علیه السلام)» 🎤 ‌✍ : این داستان هم از جمله داستانهای ساختگی برای واقعه کربلاست. در حالی که در هیچ یک از مقاتل متقدم و معتبر ذکری از این داستان به میان نیامده است. طبق تاریخ دو نفر در واقعه کربلا با نام «زجر» موجود بوده اند : ۱)زجر [زحر] بن بدر نخعی : کسی که بنابر نقل برخی مقاتل، قاتل ابوبکر بن علی(ع) بود.(۱) و در همان روز عاشورا توسط «عمرالاطرف» به هلاکت رسید.(۲) ۲)زجر [زحر] بن قیس جُعفی کوفی : او در واقعه کربلا رئیس پاسبانان کوفه بود و پس از واقعه، سرهای شهدا را به همراه اسیران کربلا از کوفه به شام نزد یزید بن معاویه برد و گزارش واقعه کربلا را به یزید داد.(۳) در هیچ یک از اخبار نوشته شده درباره زجر مطلبی درباب این ماجرا نیامده است، مگر در برخی از مقاتل ضعیف و متاخر که از نظر محققین فاقد اعتبار و استناد است.(۴) 📚منابع : ۱)مقتل الحسین(ع) خوارزمی، ج۲، ص۳۳ ۲)الفتوح ابن اعثم کوفی، ج۵، ص۱۱۲ ۳)انساب الاشراف بلاذری، ج۳، صص۱۷_۲۱۲ ۴)ناسخ التواریخ میرزا سپهر، ج۲، ۵۳۱/ معالی السبطین مازندرانی، ج۲، ص۱۳۵ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 3⃣6⃣متن کلیپ : روضه دامادی حضرت قاسم(ع)! «تو تازه دامادی، عمو دورت بگرده..» 🎤 ‌✍ : پیشتر در مورد جعلی بودن ماجرای «دامادی حضرت قاسم(ع)» مطالبی گفته شد. به لینک زیر مراجعه کنید.👇 https://eitaa.com/AsnadolMasaeb/4155 @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 4⃣6⃣متن کلیپ : «ام البنین! سر دو نفر رو نیزه بند نمی شد! یکی سر بچت بود، چون از بغل بهش گرز آهنی زده بودند و یکی هم سر علی اصغرم بود چون کوچیک بود و با اولین سنگ به زمین می افتاد و با پارچه بستنش!» 🎤 ✍اولا؛ اینکه امام حسین(ع) بعد از شهادت علی اصغر(ع) با قبضه شمشیرش گودالی کند و آن طفل را با خون آغشته در آن دفن کرد، در منابع ذکر شده است.(۱) اما اینکه بعدا توسط دشمن قبر ایشان نبش شد و سر مبارکش را بر نیزه زدند، در منبعی از آن ذکری به میان نیامده است و این از تحریفات عاشورایی است که پیشتر در مورد این قضیه در لینک زیر بحث کردیم. https://eitaa.com/AsnadolMasaeb/3867 ثانیا؛ در منابع به جدا شدن سرهای مبارک شهدای کربلا اشاره شده است. «بلاذری(۲۷۹ق)» می نویسد: «اُحتُزَّتْ رُؤُوسُ‌ الْقَتْلَى» سرهای شهداء از تن جدا شدند.(۲) و همچنین «دینوری(۲۷۶ق)» در مورد به نیزه زدن سرهای شهدای کربلا می نویسد: «حُمِلَتِ الرُّؤُوسُ عَلَى‌ أَطرَافِ الرِّمَاحِ» سرهای شهدای کربلا را به نيزه زدند.(۳) پس در مورد جدا کردن سر مبارک شهدای کربلا و همچنین به نیزه زدن آنان از قطعیات تاریخ است، ولی اینکه ایشان از نحوه ی به نیزه زدن سر مبارک حضرت عباس(علیه السلام) نقل می کند در جایی و لو در منابع ضعیف و متاخر هم به آن اشاره نشده است و بی سند می باشد. 📚منابع : ۱)الاحتجاج طبرسی، ج۲، ص۳۰۱ ۲)أنساب الأشراف بلاذری، ج۱، ص۴۲۴ ۳)أخبار الطوال دینوری، ج۱، ص۳۸۳ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا