🔴درسهایی از #رفتار_سیاسی پیامبر(ص)
📝شدید با #پیمانشکنان
🔹🔸از همان ابتدایی که #حکومت_پیامبر(ص) در #جامعهی_نوپای مدینه شکل گرفت، دشمنان آن هم شروع به کار کردند. پیامبر(ص) در دوران حکومت خود، حداقل با سه گروه دشمن مواجه بود:
1️⃣دشمن اول، قبایل نیمه وحشی: که اطراف مدینه زندگی میکردند «و تمام زندگی آنها عبارت از جنگ و خونریزی و غارت و به جان هم افتادن و از همدیگر قاپیدن است.» 28/2/80 پیامبر «در هر کدام از آنها اگر نشانهی صلاح و هدایت بود، #پیمان بست ... و بر #عهد و پیمان خودش، بسیار پافشاری میکرد و پایدار بود.» 28/2/80 اما آنهایی که شریر و #غیرقابل_اعتماد بودند، «پیغمبر سراغ آنها رفت و آنها را منکوب کرد و سر جای خودشان نشاند..»
2️⃣دشمن دوم، #اشراف_مکه و اهل قریش: «پیغمبر احساس کرد اگر بنشیند تا آنها سراغش بیایند، یقیناً آنها فرصت خواهند یافت؛ لذا سراغ آنها رفت؛ منتها به طرف مکه حرکت نکرد. راه کاروانىِ آنها از نزدیکی مدینه عبور میکرد؛ پیغمبر تعرّض خودش را به آنها شروع کرد، که جنگ بدر، مهمترینِ این تعرّضها در اوّلِ کار بود. پیغمبر تعرّض را شروع کرد؛ آنها هم با تعصّب و پیگیری و لجاجت به جنگ آن حضرت آمدند. تقریباً چهار، پنج سال وضع اینگونه بود؛ یعنی پیغمبر آنها را به حال خودشان رها نمیکرد؛ آنها هم امیدوار بودند که بتوانند این مولود جدید - یعنی نظام اسلامی - را که از آن احساس خطر میکردند، ریشه کن کنند. #جنگ_اُحد و جنگهای متعدّد دیگری که اتّفاق افتاد، در همین زمینه بود.» آخرین جنگ پیامبر(ص) با این دشمنان، #جنگ_خندق بود و پس از آن، ماجرای #صلح_حدیبیه پیش آمد و پیامبر(ص) با آنان پیمان صلح امضا کرد. اما سال هشتم بعثت، «که کفّار #نقض_عهد کرده بودند، پیغمبر رفت و مکه را فتح کرد، که فتحی عظیم و حاکی از تسلّط و اقتدار آن حضرت بود.»
3️⃣دشمن سوم، یهودیها: «یعنی #بیگانگانِ_نامطمئنی که علیالعجاله حاضر شدند با پیغمبر در مدینه زندگی کنند؛ اما دست از موذیگری و اخلالگری و تخریب برنمیداشتند... پیغمبر تا آنجایی که میتوانست، با اینها مدارا کرد؛ اما بعد که دید اینها مدارابردار نیستند، مجازاتشان کرد. هرکدام از این سه قبیله عملی انجام دادند و پیغمبر بر طبق آن عمل، آنها را مجازات کرد. اوّل، #بنیقینقاع بودند که به پیغمبر خیانت کردند؛ پیغمبر سراغشان رفت و فرمود باید از آنجا بروید؛ اینها را کوچ داد و از آن منطقه بیرون کرد و تمام امکاناتشان برای مسلمانها ماند. دستهی دوم، #بنینضیر بودند. اینها هم خیانت کردند لذا پیغمبر فرمود مقداری از وسایلتان را بردارید و بروید؛ اینها هم مجبور شدند و رفتند.
♦️ دستهی سوم #بنیقریظه بودند که پیغمبر امان و اجازهشان داد تا بمانند؛ اینها را بیرون نکرد؛ با اینها پیمان بست تا در جنگ خندق نگذارند دشمن از طرف محلاتشان وارد مدینه شود؛ اما اینها ناجوانمردی کردند و با دشمن پیمان بستند تا در کنار آنها به پیغمبر حمله کنند!... بعد که قریش و همپیمانانشان شکست خوردند و از خندق جدا شدند و به طرف مکه رفتند، پیغمبر به مدینه برگشت. همان روزی که برگشت، نماز ظهر را خواند و فرمود نماز عصر را جلوِ قلعههای بنیقریظه میخوانیم؛ راه بیفتیم به آنجا برویم؛ یعنی حتّی یک شب هم معطل نکرد؛ رفت و آنها را محاصره کرد. بیستوپنج روز بین اینها محاصره و درگیری بود؛ بعد پیغمبر همهی مردان جنگی اینها را به قتل رساند؛ چون خیانتشان بزرگتر بود و قابل اصلاح نبودند.» بنابراین در هیچکدام از این قضایا، پیغمبر #نقض_عهد نکرد اما در مقابل نقض عهد آنان، ساکت نماند و پاسخ خیانتشان را با #اقتدار کامل داد./خط حزب الله
@Atash_BeEkhteyar
6.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سی سال خیانت طیف اصلاحات از موسوی و هاشمی تا خاتمی و روحانی به این مملکت و ملت مظلوم و ستمدیده
#دولت_ناکارآمد
#وزیر_نالایق
#نماینده_بی_کفایت
#آتش_به_اختیار
@Atash_BeEkhteyar
💢اینم عیدی دولت به مردم در شب میلاد پیامبر مهربانی
♦️خاطرتون هست روحانی چندروز پیش توی یزد گفت ما یک میدان نفتی بزرگ کشف کردیم؟
امشب که قیمت بنزین رو ۳برابر کرد، فهمیدم منظورش از اون میدان بزرگ، جیب مردم بوده!
@Atash_BeEkhteyar
با سلام
لطفا به محورها و تاریخ تدابیر رهبر معظم انقلاب در مورد سهمیه بندی بنزین دقت کنید.
اگر ما همین فرمایشات را بعنوان مطالبات و بصورت آتش به اختیار از دولت روحانی پیگیری می کردیم.
اجازه نمی دادیم بر مبنای اختلافات شخصی و کینه ورزی روحانی و گوگوش ها و سروش ها با دولت قبل .
این طرح سهمیه بندی بنزین نابود شود.
حتما امروز وضعیت معیشتی مردم بگونه ای بسیار بهتر بود.
👈 9تیر1386:
مسألهی بنزین از جملهی این کارهاست که دولت، شجاعانه تصمیمگیری و اقدام کرد که البته باید با بررسی همهی جوانب آن، اجرای این تصمیم ادامه یابد.
ایشان با اشاره به اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان یارانهی انرژی خاطرنشان کردند:
اگر از این مبلغ گزاف بهتدریج کاسته شود، قطعاً صرف مسائل مربوط به زندگی مردم، اشتغال، سرمایهگذاریهای گوناگون و احداث مدرسه و جاده خواهد شد.
👈 4شهریو1386
خصوصیت دیگر، شجاعت این دولت و قاطعیت اوست. این کار بزرگی که شما برای سهمیهبندی بنزین انجام دادید که یک قدم اولی است تا یارانهها هدفدار و هدفمند شده و به آن سرمنزل خود هدایت و مصرف بشوند.
البته من میبینم در برخی از گوشهکنارهای دولت، خودشان هم گاهی به عظمت این کار توجه ندارند؛
خیلی کار بزرگی انجام گرفته که انشاءاللَّه اگر یادم ماند، بعد ممکن است اشاره کنم که این کار بایستی تا آن منزل آخر پیش برود و نباید در این کار هیچ توقفی و اختلالی ایجاد کرد -
یا بقیهی اقدامهایی که شده، حاکی از شجاعت و قاطعیت این دولت است.
👈 21مهر1386:
ما مردم مسرفی هستیم؛ ما اسراف میکنیم؛ اسراف در آب، اسراف در نان، اسراف در وسائل گوناگون و تنقلات، اسراف در بنزین. کشوری که تولیدکنندهی نفت است، واردکنندهی فرآوردهی نفت- بنزین- است!
این تعجبآور نیست؟!
هر سال میلیاردها بدهیم بنزین وارد کنیم یا چیزهای دیگری وارد کنیم برای اینکه بخشی از جمعیت و ملت ما دلشان میخواهد ریختوپاش کنند!
این درست است؟!
ما ملت، به عنوان یک عیب ملی به این نگاه کنیم. اسراف بد است؛ حتی در انفاق راه خدا هم میگویند.
👈 1فروردین1389:
مسئلهی مصرف برق و مصرف حاملهای انرژی - بنزین، گازوئیل - هم مهم است. این لایحهی هدفمند کردن یارانهها که مطرح شده است، ناظر به این مسائل است؛
لایحهی بسیار مهمی است. من همین جا در حضور شما مردم عزیزمان توصیه میکنم؛ هم به قوهی مجریه، هم به قوهی مقننه، که در این مسئلهی مهم باید با هم همکاری کنند، باید به هم کمک کنند.
از یک طرفِ قضیه، نگاه به قوهی مجریه است - که بار بر دوش قوهی مجریه است؛ دولت بایستی اقدام کند، عمل کند؛
پس همهی دستگاههای دیگر، از جمله دستگاه قانونگذاری باید به دولت کمک کنند .
از طرف دیگر هم دولت بایستی آن چیزی که قانونی است و مراحل قانونی را گذرانده است، معتبر بداند و بر طبق آن عمل کند
. بنابراین دولت، مجلس - قوهی مجریه، قوهی مقننه - در این کار دوشادوش هم حرکت کنند، به هم کمک کنند و با هم باشند؛ «ید اللَّه مع الجماعة».
وقتی با هم بودند، خدا هم کمک خواهد کرد. بنابراین استفادهی بهینه از امکانات و منابع موجود کشور و بهرهوری مهم است؛
بهرهوری بیشتر از آنچه که داریم و آنچه که بسیاری از آنها متأسفانه مورد اسراف و استفادهی غلط قرار میگیرد.
والسلام
حسین فتحی رجایی:
افزایش قیمت بنزین الزامی اقتصادی اما با یک بی تدبیری دیگر
خبر افزایش قیمت بنزین در شامگاه روز ۲۳ آبان ماه با نرخ سهمیه ای ۱۵۰۰ و آزاد ۳۰۰۰ تومان مردم کشور را در یک بهت فرو برد؛ زیرا به ناگاه افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت سوخت را در جایگاه ها مشاهده کردند. این افزایش قیمت ناگهانی دارای نکاتی چند است که لازمست به آن پرداخته شود:
اول اینکه متاسفانه دولت و مجلس فضای رسانه ای کشور را چنان پر از اخبار اطمینان بخش در مورد عدم افزایش قیمت کرده بودند که اکنون با این اقدام خود را دروغ گو و مردم را نامحرم دانست که این سبب بی اعتمادی بیشتر به رسانه های رسمی و گفتار مسئولین می شود که امری بسیار خطرناک در مدیریت جامعه می باشد.
دوم اینکه هرچند افزایش ۳۰۰ درصدی سوخت با توجه به افزایش چند برابری تورم از سال ۱۳۹۴ تا کنون، حدودی منطقی به نظر می رسد اما راهکار آن افزایش ناگهانی و پر شتاب قیمت سوخت بعد از هر چند سال یکبار نیست؛ سیاست غلطی که متاسفانه بعد از هر شوک اقتصادی و آرامش نسبی بعد از آن توسط دولت به کشور وارد می شود.
سومین نکته اینکه دولت می توانست برای کاهش فشار روانی این اقدام خود، سیاست های دیگری نظیر واریز مبلغ بیان شده به حساب مردم را قبل از اعلام سهمیه بندی و افزایش سوخت و یا سازماندهی حمل و نقل عمومی انجام دهد یا در شب تعطیلات و عید انجام ندهد، تا میزان فشار را کاهش دهد.
نکته چهارم اینکه دولت آقای روحانی یک معذرت خواهی بزرگ و محاکمه قضایی به مردم بدهکار است؛ زیرا اگر سهمیه بندی و افزایش قیمت سوخت منطقی بود چرا با آن مخالفت کردند و کارت سوخت را حذف کردند لذا آن خسارتی که قرارست از این بعد باید با سهمیه بندی و افزایش قیمت از آن جلوگیری کرد را باید در این سالیان حساب کرد و از مسئولین وزارت نفت و دولت طلب نمود.
پنجمین نکته مهم ناظر به این مسئله است که چرا دولت سعی در مبری کردن خویش از مسئولیت افزایش قیمت و نسبت دادن آن به کلیت نظام است؛ اینکه دیگر قوا و حتی رهبری را به عنوان مقصر و عامل گرانی مطرح کنیم یک ناجوانمردی است که نشان از عدم توانایی اقناع عمومی مردم در افزایش قیمت سوخت و ایجاد هزینه برای کلیت نظام جمهوری اسلامی می باشد.
به عنوان ششمین نکته باید بیان داشت که وظیفه دولت مدیریت صحنه اقتصادی کشور و حتی کسب درآمد می باشد که باید این امر توسط مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم تعدیل شده و آنها اجازه فشار به مردم برای مدیریت کشور را ندهند؛ متاسفانه بررسی وضعیت نمایندگان و حتی سخنان روسای کمسیون ها نشان می دهد که آنها یا از این اقدام دولت بی خبر بودند و یا اینکه کاملا با دولت هماهنگ شده و وظیفه کنترلی خود بر اقدامات دولت را فراموش کرده اند که جمع این دو مورد نیز متبادر به نظر می رسد.
در نهایت باید بیان داشت که یکی از دلایل این اقدامات به رفتارهای سیاسی و احساسی ما در ایام انتخابات نیز بر می گردد که چگونه شعارها، دو قطبی ها و سیاه نگری های دولت قبل را باور کرده، بدون اینکه بررسی کنیم آیا قابل تحقق و منصفانه است یا خیر؟ زیرا مسئول هدفش رای است و به خود اجازه می دهد هر وعده ای دهد؛ اما من چطور آیا باید باور کنم؛ نکته ظریفی که نباید گذاشت در انتخابات چند ماه آینده تکرار شود.
دکتر سید محسن هاشمی
*جناب آقای روحانی...*
*سلام علیکم*
*احتراما باستحضار حضرتعالی میرساند که شما آنقدر ملت ایران رابیسواد فرض میکنید که در صحبتهای اخیر خود فرموده اید بهای بنزین نسبت به کشورهای حوزه خلیج فارس 1200تومان ارزانتر است یعنی مبلغ بنزین مصرفی درکشورهای عربی 2200تومان است لازم به ذکر است بدانی که برادر عزیز و فرهیخته و رییس جمهور دانا و کاردان که خود را عقل کل و بقیه ملت ایران رابیسواد حساب میکنی قیمت یک دستگاه سانتافه فول آپشن در۷ کشورهای حوزه خلیج فارس 34میلیون تومان است و در کشور عزیز ما 750میلیون تومان .حقوق یک کارگر ساده آنجا 9 میلیون تومان است ولی درکشورعزیزما۹۰۰هزارتومان..*
*پس برادر عزیز شما هم ماشین خوب و درامد9میلیونی دراختیار مردم قرار بده بنزین رابه3000تومان ارتقادهید.ازطرف جمعی ازبیسوادهای ایران زمین باتشکر🙏🏻🙏🏻🙏🏻*
*آنقدر فوروارد کنید که برسه بدست خود روحانی باسواد...*
6.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌✅از شایعه تا واقعیت|شایعه انتساب مالکیت اسنپ به سپاه
🔹همزمان با راهاندازی تاکسیهای اینترنتی، شایعه تعلق داشتن اسنپ به سپاه وجود داشت اما به تازگی مدیرعامل این شرکت توضیحاتی را درباره سهامداران آن ارائه کرده است.
🔸مدیرعامل شرکت اسنپ: حدود ۶۰ درصد از سهام اسنپ متعلق به شرکت ایرانسل است؛ در حدود ۳۰ درصد از سهام در اختیار سهامدار آلمانی و ۱۰ درصد باقیمانده نیز متعلق به هایپراستار است که صاحب اصلی آن یک تاجر از امارات متحده عربی به شمار میرود.
🔻پیش از این نیز سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه تصریح کرده بود: نه تنها" اسنپ" ، بلکه هیچ یک از سامانههای هوشمند حمل و نقل شهری، ارتباطی با سپاه نداشته و ندارند.
مجلس رأس امور و نمايندگانش كه به #هيچ انگاشته شده اند!
هر چه سرمان آمده و ميكشيم از مجلس و نمايندگان فعلي مجلس است
خودفروخته هاي خائني كه معلوم نيست #حق_الناس ملت زجر كشيده را براي نظارت و كنترل دولت بي كفايت و فتنه گر به چه فروخته اند كه اينگونه در قبال فتنه هاي پي در پي حسن روحاني خفه خون گرفته و دم بر نمي آوردند!
بماند كه ظاهرا جايگاه مجلس را هم فروخته اند كه حسن روحاني و لاريجاني يا مجلس را دور ميزنند يا به #هيچ انگاشته ميشود!
دولت جاسوس پرور