❤️ #حضرت_فاطمه عليهاالسلام :
🍃 بِشرٌ في وَجهِ المُؤمِنِ يُوجِبُ لِصاحِبِهِ الجَنَّةَ
♻️ خوش رويى هنگام روبه رو شدن با مؤمن ، بهشت را بر فرد خوش رو واجب مى كند .
📘همان ، ج 75 ، ص 401 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♥️ℒℴνℯ♥️
❄️عصرتون عالی
🎉ازخــدا میخوام
❄️یه نگاهی ویژه به
🎉زنـدگیتون بندازه
❄️خـواسته ها تـون
🎉 بـرآورده بـشـه
❄️ خـوشبختی
🎉آرامـش و شـادی رو
❄️بـهتون هـدیـه کنه
🎉عصرتـون بـخیر مهربانان
#کانال_رسمی_عجایب_جهان👇
💟🇯🇴🇮🇳👇
cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عارف بالله عزت الله مومنی شاگرد شیخ رجبعلی خیاط(ره)
📚 کارکردن برای دیگری در زمان قرارداد
💠 سؤال: راننده ای برای شرکتی، بار می برد و در همان زمان، فرد دیگری هم باری داده تا علاوه بر بارهای شرکت، آن را هم به مقصد برساند و کرایه دریافت کند اما شرکت، این کار را قبول نکرده است؛ آیا کرایه مزبور، اشکال دارد؟
✅ جواب: اگر خودرو، متعلق به شرکت باشد، عمل راننده جایز نبوده و باید نسبت به استفاده غاصبانه از خودرو، حق شرکت را بدهد اما اگر خودرو، متعلق به راننده بوده و با شرکت قراردادِ حمل بار منعقد کرده است، در صورتی که عمل مذکور، منافاتی با قرارداد نداشته باشد، کرایۀ دریافتی اشکال ندارد.
#احکام_معاملات #احکام_اجیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸ســـ🌸ــلام
🍃سلامی به قشنگی بهشت
🌸به بیانتهایی هستی
🍃به زیبایی بـهار
🌸به گرمی تابستان
🍃بهجلوه برگهای پاییزی
🌸وسفیدی وپاکی برفها
🍃سلامی به محکمی پیوندقلبها
🌸که یادآورخوبیهاست
🌸صبح چهار شنبه تون زیبا
🍂 حدیث🍂
❣امام حسن عسکری(علیه السلام):
🌷أشَدُّ النّاس اجتِهاداً مَن تَرَک الذُّنوبَ
🌷کوشنده ترین مردم کسی است که گناهان را رها سازد.
📚تحف العقول، ص۴۸۹
🌺🕊🕊🌺🕊🕊🌺
🆔 @Atre_naab_khoda 👈
🆔 @Atre_naab_khoda 👈
🌺🕊🕊🌺🕊🕊🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐♥️ ♥️⭐
❄️در این صبح سرد زمستانی
تنـــور دلتـــون گـــرم❤️
#کانال_رسمی_عجایب_جهان👇
💟🇯🇴🇮🇳👇
cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
«طبقات مردم نزد شیطان»
✨🍂شیطان به حضرت یحیی گفت: می خواهم تو را نصیحت کنم.
✨🍂حضرت یحیی فرمود: من میل به نصیحت تو ندارم؛ ولی می خواهم بدانم طبقات مردم نزد شما چگونه اند.
💠شیطان گفت: مردم از نظر ما به سه دسته تقسیم می شوند:
1- عده ای مانند شما معصومند، از آنها مأیوسم و می دانیم که نیرنگ ما در آنها اثر نمی کند.✨
2- دسته ای هم برعکس، در پیش ما شبیه توپی هستند که به هر طرف می خواهیم می گردانیم.✨
3- دسته ای هم هستند که از دست آنها رنج می برم؛ زیرا فریب می خورند؛ ولی سپس از کرده خود پشیمان می شوند و استغفار می کنند و تمام زحمات ما را به هدر می دهند. دفعه دیگر نزدیک است که موفق شویم؛ اما آنها به یاد خدا می افتند. و از چنگال ما فرار می کنند. ما از چنین افرادی پیوسته رنج می بریم.
📗کشکول ممتاز، ص 442
✨﷽✨
📖 داستانک
✍جوانی به حکیمی گفت: «وقتی همسرم را انتخاب کردم، در نظرم طوری بود که گویا خداوند مانندش را در دنیا نیافریده است. وقتی نامزد شدیم، بسیاری را دیدم که مثل او بودند. وقتی ازدواج کردیم، خیلیها را از او زیباتر یافتم. چند سالی را که را با هم زندگی کردیم، دریافتم که همه زنها از همسرم بهتراند.»
حکیم گفت: «آیا دوست داری بدانی از همه اینها تلختر و ناگوارتر چیست؟» جوان گفت: «آری.» حکیم گفت: «اگر با تمام زنهای دنیا ازدواج کنی، احساس خواهی کرد که سگهای ولگرد محله شما از آنها زیباترند.» جوان با تعجب پرسید: «چرا چنین سخنی میگویی؟»
حکیم گفت: «چون مشکل در همسر تو نیست. مشکل اینجا است که وقتی انسان قلبی طمعکار و چشمانی هیز داشته باشد و از شرم خداوند خالی باشد، محال است که چشمانش را به جز خاک گور چیزی دیگر پر کند. آیا دوست داری دوباره همسرت زیباترین زن دنیا باشد؟»
جوان گفت: «آری.»
حکیم گفت: «مراقب چشمانت باش.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شادترین رنگ را 🌈
امروز به زندگی بزن
اندیشهات سبز
آسمان دلت آبی
و قلب مهربانت طلایی🌈
زندگی زیباست
اگر آن را به
زیبایی رنگ بزنیم🌈
امروزتون رنگی ❤️🦋
❤️ #امام_علی علیهالسلام فرمودند:
🍀 لا يَكُنْ أهْلُكَ أشْقَي الْخَلْقِ بِكَ
🍃 مبادا خانوادهات به سبب تو، بدبخت ترین مردمان باشند!
📖 نامه 31 نهج البلاغه
#تلنگر
مواظب زبونمـون باشیم
دروغ هایی که به شـوخی میگیم
و اسمشو گذاشتیم خـالی بندی
گناه کبیــره است.
دروغ دروغه!
چه جدی و چه شوخی
بپا شوخی شوخی گناه نکن
#جنابت_میهمانی
💬سوال:
اگر شخص در جايى كه مهمان است جنب شود، آيا به جهت خجالت مى تواند به جاى غسل، تيمّم كند⁉️⁉️⁉️
✅پاسخ:
📝همه مراجع:
خجالت مجوز تيمّم نيست و بايد غسل كند.
تبصره. چنانچه صبر كند تا وقت نماز تنگ شود ـ اگر چه گناه كرده ـ تيمّم او در آن هنگام صحيح است و مى تواند پس از تطهير بدن و لباس، با آن نماز بخواند.‼️
⁉️آیا ابروان اصلاح شده جزو آرایش محسوب می شود و باید از نامحرم پوشیده شود؟
امام خمینی (ره)
سوال: آیا صلاح است برای زن ها تمام گردی صورت (چه اصلاح کرده و چه اصلاح نکرده) نمایان باشد؟
در صورت نداشتن مفسده مانع ندارد، ولی نباید با زینت باشد.
استفتائات، 1382، ج3، ص 256، س 33
آیت الله بهجت (ره)
باسمه تعالی. جایز نیست.
آیت الله تبریزی (ره):
بر زن جایز نیست که آرایش خود را بر آجنبی نمایان کند، و لکن پوشاندن آنچه که بین زن ها و پیره زن ها متعارف است مانند ابرو گرفتن واجب نیست، اگر چه احتیاط در پوشاندن است
آیت الله تبریزی (ره)
باسمه تعالی. بر زن جایز نیست که آرایش خود را بر آجنبی نمایان کند، و لکن پوشاندن آنچه که بین زن ها و پیره زن ها متعارف است مانند ابرو گرفتن واجب نیست، اگر چه احتیاط در پوشاندن است. والله العالم
آیت الله خامنه ای (دام ظلّه)
باسمه تعالی. اگر زینت محسوب می شود باید از نامحرم پوشانده شود.
آیت الله سیستانی(دام ظلّه)
اشکال ندارد.
آیت الله فاضل لنکرانی (ره)
باید از دید نامحرم پوشیده شود.
آیت الله مکارم شیرازی (دام ظلّه)
اشکالی ندارد
هدایت شده از عجایب جهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧪داروساز تبریزی فرمول رفع ریزش و رویش مجدد مو را کشف و روانه بازار کرد.
مورد تایید وزارت بهداشت و تمامی اساتید دانشگاه علوم پزشکی👨⚕
📱دریافت مشاوره رایگان عدد 22 را به
10008443 ارسال کنید
🎁❤️هدیه ویژه برای 1000نفر اول.
فرق میان رکوع و سجود
«راز مشترک رکوع و سجود تسلیم و فروتن بودن در آستان حضرت معبود است و تفاوت رکوع و سجود در این است که سجود، چون فروتر از رکوع است، نماد و تمثل چیزی است که به خداوند سبحان نزدیک تر است.در نصوص فراوانی وارد شده «اقرب ما یکون العبد من الله عزّ و جل و هو ساجد»
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#خمس_وسایل_ضروری
💬سوال:
به جهت نياز وسايلى خريده ام ؛ ولى با اينكه بيش از يك سال از خريد آنها مى گذرد، هيچ استفاده اى نكرده ام، آيا به اينها خمس تعلق مى گيرد⁉️⁉️⁉️
✅پاسخ:
📝همه مراجع (به جز سيستانى و وحيد ):
چنانچه در معرض استفاده بوده، خمس ندارد.
📝آيه اللّه سيستانى:
بايد خمس آن را بپردازد ؛ مگر اينكه وجود آن در خانه ضرورى باشد و در وقت نياز نتواند فورى آن را تهيه كند. در اين صورت اگر تهيه آن از قبل، متعارف باشد، خمس ندارد.