eitaa logo
عطر ناب خدا 🕊
1.1هزار دنبال‌کننده
32.7هزار عکس
10.8هزار ویدیو
134 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 . @Hossein_Hajivand
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 توصیه ای مهم برای ایام پایانی ماه رمضان 🔵 استاد فاطمی نیا ( رحمه الله ) : 🌕 از اولیاء الهی سینه به سینه یک یادگاری دارم که عمل به آن برکات فراوانی دارد. ماه مبارک رمضان ، این ضیافت الهی را با یک زیارت جامعه کبیره به آخر برسانید.در اثر این عمل این ضیافت چنان رنگین خواهد شد که آثارش از عقول ما خارج است و روزی به کار خواهد آمد که آن روز هیچ چیز دیگری به کار نخواهد آمد. ​​​​👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
‼️اعلام رؤیت هلال از رادیو و تلویزیون‌ 🔷 س ۵۸۸۰: اگر هلال ماه شوّال در یک شهر دیده نشود، ولی تلویزیون و رادیو از حلول آن خبر دهند، آیا کافی است یا تحقیق بیشتری واجب است؟ ✅ ج: اگر مفید یقین یا اطمینان به ثبوت هلال گردد یا صدور حکم به هلال از طرف ولی فقیه باشد، کافی است و نیازی به تحقیق نیست.
‼️پدری که زکات فطره نمی‌ دهد 🔷 س ۵۸۸۲: پدری که زکات فطره نمی‌ دهد، تکلیف فطریه زن و فرزند او چه می‌ شود؟ ✅ ج: تکلیفی ندارند و لازم نیست زکات فطره بدهند.
🔰خوشرویی با اهالی منزل ✍️حاج اسماعیل دولابی: وقتی می‌خواهی از منزل خارج شوی، اهل خانه را خشنود کن و بیرون بیا. وقتی هم خواستی وارد خانه شوی، بیرون در استغفار کن صلوات بفرست هر ناراحتی داری بیرون بگذار و با روی خوش داخل شو.
📚 روزه و مریضی ❓سوال: تکلیف كسى كه به‌خاطر مریضی نتواند روزه‌ بگيرد؛ اگر بعد از خوب‌شدن، باز هم تا چند سال قضاى روزه‌ها را انجام ندهد، چيست؟ ✅ جواب: : دو حالت دارد: 1️⃣ اگه بعد از ماه رمضان حالش خوب شد: 🔷 روزه‌ها را قضا می‌كند؛ اما اگر تا رمضان سال بعد قضا نکرد، علاوه بر قضاى روزه، بايد براى هر روز، ۷۵۰ گرم از گندم یا برنج یا نان یا... که غذا هستند، به فقیر بدهد (کفاره تأخیر). 2️⃣ اگه بیماری تا ماه رمضان سال بعد ادامه پیدا کرد، طورى که در طول سال نتواند قضای روزه‌ها را بجا آورد: 🔶 قضا ندارد و فقط براى هر روز، باید ۷۵۰ گرم از گندم یا برنج یا نان یا... که غذا هستند به فقیر بدهد(فدیه). 📌 نکته: آیت‌الله شبیری مقدار کفاره و فدیه را ۹۰۰ گرم می‌داند. 📌 نکته: نظر آیت‌الله در مورد مقدار کفاره نان اینست که چون در آن مقداری آب و نمک وجود دارد، یک مقدار بیشتر از ۷۵۰ گرم باشد. 🏷 پی‌نوشت: توضيح‌المسائل مراجع، م۱۷۰۵و ۱۷۰۹؛ وحيد، توضيح‌المسائل، م۱۷۱۳ و ۱۷۱۷.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹این گلهای زیبا 🌼تقدیم به شما روزه داران 🌹مارا از دعای خیر 🌼بی نصیب نکنید 🌹تنتون سلامت 🌼طاعات وعبادات شما قبول حق 🌹عصر زیباتون بخیر ​​​​👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻استاد عالی 🔻ثمره گناهی که مخفی نگه داشته شود در بیان امام رضا علیه السلام
🕐❌زمان امام صادق (ع) زمانی بود که برخورد افکار و آراء و جنگ عقاید شروع شده بود ♨️و ضرورت ایجاب می‌کرد که امام کوشش خود را در این صحنه و این جبهه قرار دهد. همیشه باید در این‌گونه امور به اثر کار توجه داشت. ☝️سیدالشهداء (ع) دانست که شهادتش اثر مفید دارد، قیام کرد و شهید شد و اثرش هنوز هم باقی است. امام صادق (ع) فرصت را برای تعلیم و تأسیس کانون علمی مناسب دید، به این کار همت گماشت. 📙بغداد که کانون جنبش علمی اسلامی صدر اسلام است در زمان امام صادق (ع) بنا شد. ظاهرآ ایشان آخر عمر سفری به بغداد آمده است. اثر امام صادق (ع) است که می‌بینیم شیعه، در مقدّم سایر فرق، 📝در علوم اسلامی پیشقدم و مؤسس شد و یا لااقل دوش به‌دوش دیگران حرکت کرد و در همه رشته‌ها از ادب و تفسیر و فقه و کلام و فلسفه و عرفان و نجوم و ریاضی و تاریخ و جغرافی کتاب‌ها نوشت و رجال بزرگ بیرون داد، ✨عالی‌ترین و نفیس‌ترین آثار علمی را به جهان تحویل داد. اگر امروز می‌بینیم اصلاح‌طلبانی به رسمیت مذهب شیعه ـ بعد از هزار سال ـ اقرار و اعتراف می‌کنند به خاطر این است که شیعه یک مکتب واقعی اسلامی است 🙅‍♂و آثار شیعی در هر رشته نشان می‌دهد که دیگر نمی‌توان اتهامات سیاسی به آن بست. این آثار مولود ایمان و عقیده است؛ ☝️سیاست نمی‌تواند اینچنین فقه یا اخلاق یا فلسفه و عرفان یا تفسیر و حدیثی به‌وجود آورد. رسمیت امروز شیعه معلول طرز کار و عمل آن روز امام صادق سلام‌الله علیه است. 👈مقصود این است که ائمه اطهار در هر زمانی مصلحت اسلام و مسلمین را درنظر می‌گرفتند و چون دوره‌ها و زمانها و مقتضیات زمان و مکان تغییر می‌کرد ☝️خواه‌وناخواه همان‌طور رفتار می‌کردند که مصالح اسلامی اقتضا می‌کرد و در هر زمان جبهه‌ای مخصوص و شکلی نو از جهاد به‌وجود می‌آمد و آنها با بصیرت کامل آن جبهه‌ها را تشخیص می‌دادند.
💠 اعلام مبلغ فطریه امسال از سوی رهبر انقلاب 🔹مکلف باید برای خودش و کسانی که نان خور او هستند، هر نفری یک صاع (تقریباً سه کیلو) گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند این ها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از این ها را هم بدهد کافی است. 🔹ضمنا مبلغ زکات فطره امسال به قیمت گندم برای هر نفر، شصت هزار تومان اعلام شده است.
⁉️اگر یقین داشته باشیم همان غذایى که در مهمانى مى‌خوریم، خمس آن داده نشده، چه حکمى دارد؟ همه مراجع (به جز تبریزى، خامنه‌اى و سیستانى): خوردن آن پیش از پرداخت خمس آن یا بدون اجازه حاکم شرع، جایز نیست.[ توضیح‌المسائل مراجع، م 1795؛ نورى، توضیح‌المسائل، م 1791؛ خامنه‌اى، اجوبه‌الاستفتاآت، س 930 و 928؛ وحید، توضیح‌المسائل، م 1803؛ بهجت، توضیح‌المسائل، م 1407 و دفتر مراجع.] آیات عظام تبریزى، خامنه‌اى و سیستانى: خوردن آن براى میهمان اشکال ندارد؛ ولى صاحب خانه ضامن خمس است.[ توضیح‌المسائل مراجع، م 1763 و 1795.] تبصره . آیت‌الله مکارم در کتاب استفتاآت اجازه داده که در غذاى غیرمخمس تصرف کنیم و خمس آن را به سادات نیازمند بپردازیم.[ استفتاآت، ج 2، س 575.]
🥀گوشِ جانَـم را سِپُردَم بَر دلِ گلدستــه ها ... 🥀موقعِ اِفطار ، هَر شَب اَز خُدا خواهَـم تـو را ... 🤲 افطارمان را با شیرینی دعا برای ظهور آغاز کنیم. ​​​​👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
آه از لحظه ی افطار و عطش های دلم میرود سوی گرفتاری او پای دلم ما فقط تا دم افطار عطش را دیدیم وای بر آن لب خشکیده ی آقای دلم صل الله علیک یا اباعبدالله💔 🌙 اللهم عجل لولیک الفرج☘ ​​​​👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
💠حکم ایستادن و آرامش بعد از رکوع: 🌷نمازگزار باید بعد از تمام شدن ذکر رکوع بایستد و پس از آرام گرفتن بدن به سجده برود و اگر عمداً پیش از ایستادن، یا پیش از آرام گرفتن بدن به سجده برود، نمازش باطل است. 📚 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
💠 ارسال فطریه زکات به شهر دیگر 💬آیا می‌توان زکات فطره را به شهر دیگری که فقرای زیادی در آن زندگی می‌کنند، فرستاد؟ 🔹 آیت الله خامنه ای: در صورت وجود مستحق در شهر بنا بر احتياط واجب به شهر ديگرى نفرستد. 🔹 آیت الله مکارم شیرازی : احتیاط واجب آن است که زکات فطره را در همان محل مصرف کند، مثلاً نمى تواند براى بستگانش که در شهر دیگرى هستند بفرستد، مگر این که در آن محل مستحقّى پیدا نشود و هرگاه با وجود مستحق فطره را به جاى دیگرى ببرد و تلف شود ضامن است، ولى حاکم شرع مى تواند با توجّه به مصالح نیازمندان اجازه دهد آن را به محلّ دیگرى ببرند 🔹 آیت الله وحید خراسانی : اگر در محلّ خودش مستحق پيدا شود ، احتياط واجب آن است كه فطره را به جاى ديگر نبرد ، و اگر به جاى ديگر ببرد و تلف شود ، بايد عوض آن را بدهد. 🔹 آیت الله سیستانی : به احتیاط واجب جایز نیست 📝استفتاء از سایت مراجع عظام
⁉️کفاره تاخیر ❇️ مسأله ۹۲۸ از رساله نماز و روزه: اگر در ماه رمضان به سبب عذری روزه نگیرد و بعد از رمضان عذر او برطرف شود و با این حال قضای روزه خود را به جا نیاورد تا ماه رمضان آینده فرا برسد، باید علاوه بر قضای روزه برای هر روز یک مدّ طعام به فقیر بدهد. 🔍 منبع : leader.ir
⁉️زمان کنار گذاشتن فطره 🔶س (از استفتائات اردیبهشت ماه ۱۴۰۱): زمان کنار گذاشتن فطره و پرداخت آن چه موقع است؟ ✅ج: بعد از اثبات حلول ماه شوّال می تواند آن را کنار بگذارد و اگر نماز عید فطر می خواند، بنابر احتیاط واجب باید پیش از نماز پرداخت کند یا کنار بگذارد و اگر نماز عید نمی خواند، تا ظهر روز عید فطر مهلت دارد. 🔍 منبع : leader.ir
‌ ⁉️ باطل شدن روزه بدون اختیار 🔶 س : اگر چیزی به زور وارد دهان روزه‌دار شود و یا سر او به همان صورت داخل آب گردد، آیا روزه‌اش باطل می‌شود؟ اگر وادار به باطل کردن روزه‌اش شود، مثلاً به او بگویند که اگر روزه‌ات را نخوری، ضرری به خودت یا مالت وارد می‌سازیم، او هم برای دفع این ضرر غذا بخورد، آیا روزه‌اش صحیح است؟ ✅ ج: روزه شخص روزه‌دار با داخل شدن چیزی در حلقش بدون اختیار و یا با فرو بردن سرش به همان صورت به زیر آب باطل نمی‌شود، ولی اگر خودش بر اثر اکراه دیگری مرتکب مفطری شود، روزه‌اش باطل خواهد شد. 🔍 منبع : KHAMENEI.IR
⁉️ غذای باقی مانده بین دندان‌های روزه‌دار 🔶 س : در یکی از روزهای ماه رمضان روزه گرفتم ولی دندان‌هایم را مسواک نزدم، و بدون این که باقی‌مانده غذاهای لابلای دندان‌ها را عمداً ببلعم، خودبخود بلعیده شده است. آیا قضای روزه آن روز بر من واجب است؟ ✅ ج: اگر علم به وجود باقی مانده غذا در بین دندان‌هایتان و یا علم به رسیدن آن به حلق نداشته‌اید و فرو رفتن آن هم عمدی و با التفات نبوده، قضای روزه بر شما واجب نیست. 🔍 منبع : KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی(ع) کجا و برخی مدعیان کجا! کی فکرش میکرد توی حکومت شیعه؛ کسی از خوندن نامه امیرالمومنین به مالک اشتر ناراحت بشه...
ذکرهایی که شیطان را دور می‌کند ...
📚 تکرار مبطل روزه در یک روز 🔷 اگر روزه‌دار در یک روز بیش از یک بار کاری که روزه را باطل می‌کند انجام دهد، فقط یک کفاره بر او واجب می‌شود، البته اگر با آمیزش جنسی یا استمناء روزه را باطل کند، احتیاط واجب آن است که به عدد دفعات آمیزش جنسی یا استمنا کفاره بدهد. 💠 اگر کسی با آميزش جنسی حرام يا خوردنی و نوشيدنی حرام، روزة خود را در ماه رمضان باطل کند، یکی از کفارات سه گانه کافی است، هر چند احتياط مستحب است که هر سه کفاره (آزاد کردن برده، شصت روز روزه، غذا دادن به شصت فقير) را عمل کند. 🏷 پی‌نوشت: احکام روزه مطابق با فتاوای مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای
📚 پرداخت فطریه به فقیر به عنوان هدیهسوال: آیا جایز است زکات فطره را به عنوان هدیه به خویشاوندان آبرومند بدهیم؟جواب: لازم نیست به فقیر بگوید که زکات است، بلکه اگر آن فرد خجالت می کشد، مستحب است آن را به او داده و زکات بودنش را به زبان نیاورد، ولی خودش باید قصد زکات نماید. 🏷 پی‌نوشت: توضیح المسائل ده مرجع، م 1935؛ سبحانی، توضیح المسائل م 1839؛ خامنه ای، استفتائات
📚 زمان ادای فدیه بیمارسؤال: فرد بیماری که نمی تواند روزه بگیرد و بیماری وی مزمن و ادامه‌دار است و از صحت و سلامتی خود در آینده کاملا مأیوس است، آیا می‌تواند پس از ماه مبارک، کفاره سی روزه خود را پرداخت نماید یا باید تا آمدن ماه رمضان آینده صبر نماید؟ ✅ جواب: باید تا آمدن ماه مبارک رمضان آینده صبر کند. 🏷 پی‌نوشت: کانال فقه و احکام مقام معظم رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 مسلمانی که به گناه ادامه میده آخرش به کجا میرسه ؟ 🎙 حجت الاسلام و المسلمین
📖 فاصله نزد امام حسین (علیه السلام) بودم که عربی بسیار گندمگون، در حالی که روی خود را پوشانده بود، بر او درآمد و سلام داد و امام هم پاسخش را داد. او پرسید ای فرزند پیامبر خدا، سؤالی دارم. امام فرمود بگو. گفت میان ایمان و یقین چقدر فاصله است؟ امام فرمود چهار انگشت. گفت چگونه؟ امام فرمود ایمان، چیزی است که شنیده ایم و یقین، چیزی است که دیده ایم و میان گوش و چشم، چهار انگشت فاصله است. گفت میان آسمان و زمین چقدر راه است؟ امام فرمود دعایی که مستجاب شود. گفت میان مشرق و مغرب چقدر راه است؟ فرمود راه یک روزِ خورشید. منبع: کفایة الاثر، علی بن محمد بن علی خزاز قمی