eitaa logo
آیت الله بحرالعلوم میردامادی
1.2هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
626 ویدیو
68 فایل
.:.. رسانه نشر آثار علمی و تبلیغی ..:. ـــــــــــــــــــــــــ ارتباط با ادمین: @daftar_qom 🌐 لینک شبکه‌های مجازی👇 https://zil.ink/ayatollahbahrololom
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ آیا می‌دانید «برادرِ دینی» شما کیست؟! امام عسکری صلوات الله علیه از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل فرمودند: 🔹کسی که بصیرتِ قوی و معرفتِ نیکو به ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام و برائت صحیح از دشمنان آن‌ها داشته باشد، چنین کسی برادرِ دینی شماست و از پدران و مادران، به شما نزدیکتر است. 💠 «الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ الْعَسْكَرِيُّ علیه السلام فِي تَفْسِيرِهِ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله فِي حَدِيث‏: ...فَأَمَّا مَنْ قَوِيَتْ بَصِيرَتُهُ وَ حَسُنَتْ بِالْوَلَايَةِ لِأَوْلِيَائِهِ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِهِ مَعْرِفَتُهُ فَذَلِكَ أَخُوكُمْ فِي الدِّينِ أَمَسُّ بِكُمْ رَحِماً مِنَ الْآبَاءِ وَ الْأُمَّهَات‏.» 📜 تفسیر الامام العسکری علیه‌السلام، ج۱، ص۷۹ ؛ وسائل الشیعة، ج۶، ص۱۵۷. { @AyatollahBahrololom }
49.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سیری کوتاه در سیره حضرت امام حسن عسکری صلوات الله و سلامه علیه 🎙آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی 🗓 نجف اشرف - سال ۱۳۹۰ { @AyatollahBahrololom }
⭕️ شرط شیعۀ حقیقی بودن در کلام صدّیقه کبری حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها از امام عسکری علیه‌السلام روایت شده است که فرمودند: روزی مردی (از اهل مدینه) به همسرش گفت: «به نزد حضرت فاطمه دختر رسول خدا صلوات‌الله‌علیهما برو و از طرف من از ایشان بپرس که آیا از شیعیان شما هستم یا نه؟» آن زن به محضر سلام‌الله‌علیها رسید و سوال شوهرش را از ایشان پرسید؛ حضرت فرمودند: به او بگو: 🔴 «اگر به آنچه امرتان می‌کنیم عمل کنید و از آن چه نهى‌تان می‌کنیم اجتناب کنید، از شیعیان ما هستید و الّا هرگز!» آن‌ زن برگشت و جواب حضرت را به شوهرش رساند؛ مرد گفت: «وای بر من! چه کسی می­‌تواند از گناهان و خطایا کاملاً به دور باشد؟! پس جایگاهم آتش است! چون هر که از شیعیانشان نباشد، ماندگار در جهنّم است!» آن زن دوباره نزد صدّیقه کبری حضرت زهرا علیهاالسلام آمد و نگرانی شوهرش را بیان کرد؛ حضرت فرمودند: به شوهرت بگو: 🔹«این گونه (که فکر می‌کنی) نیست، چرا که شیعیان ما از بهترین­‌های اهل بهشتند؛ (یعنی این شرط را که بیان کردیم، برای شیعیان حقیقی ماست که در بالاترین درجات بهشت قرار دارند) و اما همۀ کسانی که محبّ ما باشند و با دوستان ما اهل‌بیت دوست و با دشمنان ما دشمن باشند (تولّی و تبرّی داشته) و در قلب و زبانشان، تسلیم ما باشند، در صورتی که (در عمل) با دستورات ما مخالفت کنند، از شیعیان (حقیقی) ما نیستند، ولی با این وجود، به بهشت خواهند رفت؛ البته پس از اینکه گناهانشان (در دنیا) به سبب بلاها و مصائب، یا به واسطۀ مشکلات و گرفتاری­‌های منازل سخت (برزخ و) ، یا به سبب عذاب کشیدن در طبقه اوّل جهنّم پاک شود (و لیاقت ورود به بهشت را پیدا کنند) تا اینکه بخاطرِ داشتن سرمایۀ محبّت ما، آنان را کنیم و به نزد خود در بهشت آوریم.» 📜 تفسیر الامام العسکری علیه‌السلام، ص۳۰۸ بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج۶۵، ص۱۵۵ سرمایۀ محبّت زهراست دین من من دین خویش را به دو دنیا نمی‌دهم گر مهر و ماه را به دو دستم نهد قضا یک ذرّه از محبّت زهرا نمی‌دهم امروز بزمِ ماتم زهرا، بهشت ماست این نقد را به نسیۀ فردا نمی‌دهم در سایۀ رضایم و همسایۀ رضا این سایه را به سایۀ طوبی نمی‌دهم. (مرحوم سیدرضا مؤید) { @AyatollahBahrololom }
⭕️ عقیده، تربیت و اخلاق در مکتب عسکریین ✍️ آیت‌ الله‌ سید محمود بحرالعلوم‌ میردامادی { @Ayatollahbahrololom }
🟩 مکتب عسکریین زمان امامین عسکریین علیهما السلام که استبداد و خفقان، انحراف و کج‌اندیشی به اوج خود رسیده بود، این دو امام عظیم الشّأن از طرق مختلفه از اصول و فروع اسلام حفاظت و پاسداری نمودند. مبارزه‌ی حضرت امام هادی علیه السلام، با غلات و بدعتگزاران مانند «ابن حسکه» و «فارس بن حاتم» معرّف تلاش پیگر آن حضرت با مخالفین دین می‌باشد. مباحث اختلاف انگیزی همچون مخلوق بودن و یا قدیم بودن قرآن، که باعث فرقه بندی‌های فراوانی شد و بیشتر از ناحیه‌ی یهود، یعنی سرسخت ترین دشمنان اسلام مطرح می‌گردید به وسیله‌ی امام هادی علیه السلام به بهترین وجه خاتمه پیدا کرد. مدرسه‌ی امام عسکری علیه السلام بزرگترین مدرسه‌ی اعتقادی، علمی و تربیتی است، با اینکه دوره‌ی ایشان، خفقان، استبداد و مبارزه با نور هدایت اهل‌البیت علیهم السلام، به نهایت رسیده بود. امام عسکری علیه السلام منتقل کننده‌ی ولایت خاتم الأنبیا صلی الله علیه و آله وسلم به خاتم الاوصیاء یعنی حضرت بقیّه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، بوده و مسائل حسّاسی همچون ایجاد شبکه ارتباطی بین شیعیان و زمینه سازی اعتقادی برای دوران غیبت، به دوش آنجناب بوده است. شک و تردید در دین در زمان امام عسکری علیه السلام به اوج خود رسیده بود ولی امام علیه السلام با تعلیم و تربیت شاگردان و آشکار ساختن معجزات و اقدامات خارق العادّه، یعنی، هم از راه برهان و استدلال و هم از راه شهود راستین در برابر کفر، نفاق، ستم و انحراف ایستاد. امام علیه السلام در بُعد زمینه سازی غیبت و بیان وظائف علماء در این دوران به ترغیب آنها به بیدار نمودن مردم و تشویق آنان به مقابله با شبکه‌های ابلیسی و تبلیغات شیطانی می‌پردازند و می‌فرمایند: لولا مَن يَبقى بَعدَ غَيبَةِ قائمِنا مِنَ العُلَماءِ الدّاعينَ إلَيهِ ، و الدالّينَ عَلَيهِ ، و الذابّينَ عَن دينِهِ بِحُجَجِ اللّه‏ِ ، و المُنقِذينَ لِضُعَفاءِ عِبادِ اللّه‏ِ مِن شِباكِ إبليسَ و مَرَدَتِهِ ، و مِن فِخاخِ النَّواصِبِ ، لَما بَقِيَ أحَدٌ إلاّ ارتَدَّ عَن دينِ اللّه‏ِ و لکنهم الذين يمسکون ازمة قلوب ضعفآء الشيعة کما يمسک صاحب السفينة سکانها ، اولئک هم الأفضلون عند الله عزوجل. توجه امام به اساسی‌ترین وظیفه الهی، یعنی حفظ و حراسات قرآن و سنت نبوی، ایشان را از بیان جزئی‌ترین مسؤلیت باز نمی‌داشت. آن حضرت همان‌طور که در پنهان و آشکار یک معلم بزرگ اعتقادات بود، یک مربی اخلاق و عمل نیز بحساب می‌آمد. 📘 برگرفته‌ازکتاب “عقیده، تربیت و اخلاق در مکتب عسکریین” ✍️ آیت‌ الله‌ سید محمود بحرالعلوم‌ میردامادی دام‌ظله { @Ayatollahbahrololom }
⭕️ فضیلت لعن دشمنان اهل‌بیت صلوات الله علیهم امام عسکری علیه‌السلام از رسول خدا صلّی الله علیه و آله روایت فرمودند: 🔹کسی که ناتوان از یاری ما اهل‌بیت باشد و در خلوت‌های خود دشمنان ما را لعن کند، خدای تعالی صدای او را به تمام ملائکه می‌رساند؛ پس هرگاه یکی از شما، دشمنان ما را لعن کنید، ملائکه آن لعن را بالا می‌برند و کسانی که اعتقاد و التزامی به لعنِ دشمنان ما ندارند را لعن می‌نمایند؛ وقتی صدای لعن بر دشمنان ما به ملائکه رسید، برای لعن کننده استغفار نموده و او را ثنا می‌کنند. 💠 «قَالَ الامام الحسن العسکری علیه‌السلام ... حَدَّثَنِی أَبِی عَنْ جَدِّی رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله قَالَ مَنْ ضَعُفَ عَلَی نُصْرَتِنَا أَهْلَ الْبَیْتِ وَ لَعَنَ فِی خَلَوَاتِهِ أَعْدَاءَنَا بَلَّغَ اللَّهُ صَوْتَهُ إِلَی جَمِیعِ الْمَلَائِکَةِ فَکُلَّمَا لَعَنَ أَحَدُکُمْ أَعْدَاءَنَا صَاعَدَتْهُ الْمَلَائِکَةُ وَ لَعَنُوا مَنْ لَا یَلْعَنُهُمْ فَإِذَا بَلَغَ صَوْتُهُ إِلَی الْمَلَائِکَةِ اسْتَغْفَرُوا لَهُ وَ أَثْنَوْا عَلَیْهِ...» 📜 بحارالانوار، ج۵۰، ص۳۱۶ { @AyatollahBahrololom }
⭕️ آنکه دل به داده است، جنايات يزيد را هم می‌تواند توجيه شيطانی کند ولی تعجب از عده‌ای است که با ادعای تشیّع و... { @AyatollahBahrololom }
حضرت امام موسی‌ بن جعفر عليهما‌السلام فرمودند: ⭕️ خوشا به حال شيعيان ما، در زمان غيبت قائم ما "عجل الله تعالی فرجه" که به ريسمان ما تمسّک جسته‌اند و بر موالات ما و ما ثابت‌قدم مانده‌اند. آنان از ما هستند و ما از ايشانيم. 💠 طوبي لِشيعَتِنا المُتَمَسِّکينَ بِحَبلِنا فِي غَيبَةِ قائِمِنا "عَجَّلَ اللّهُ تَعالي فَرَجَه" الثّابِتينَ عَلي مُوالاتِنا وَ البَراءَةِ مِن أَعدائِنا اُولئِکَ مِنّا وَ نَحنُ مِنهُم. 📜 اعلام الوَری، ص۴۰۷ { @AyatollahBahrololom }
16.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ عوامل عقب ماندگی جوامع اسلامی 🌍 عوامل تخلّف المجتمعات الإسلامیة 🖥 گزیده‌ای از نشست پاسخ‌گویی به شبهات 🎙آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی دام‌ظله 🗒 ذی الحجه ۱۴۴۴ ه.ق | قم المقدسه { @AyatollahBahrololom }
⭕️ سنّ حضرت خدیجه سلام الله علیها در هنگام ازدواج با پیامبر صلی الله علیه و آله یکی از مطالبی که سال‌ها به دروغ بین مسلمانان، مخصوصاً شيعيان بیان شده است سنّ کبری سلام الله علیها می‌باشد که نقل شده ایشان در هنگام ازدواج با پیامبر صلی الله علیه و آله، 40 و یا 55 ساله بوده‌اند❗️ 🔅که در واقعیت سنّ آن حضرت به نقل و نظر علمای بزرگ شیعه بین 25 تا 28 سال بوده است. 📚لیکن همین مطلب را ما از چند کتب معتبر مخالفین (اهل سنت) نقل می‌کنیم تا این مطلب به طور کامل واضح شود. ▫️حاکم نیشابوری ▫️ابن عساكر ▫️ذهبي به نقل از ابن عباس می‌گويند: 📜"حضرت خديجه سلام الله علیها در زمان ازدواج با آن حضرت 28 ساله بود." منبع: ▪️محمد بن عبدالله الحاكم، النيسابوري، المستدرك على الصحيحين، ج 3، ص200، ح4837. ▪️علي بن الحسن إبن هبة الله بن عبد الله الشافعي، ابن عساكر، تاريخ مدينة دمشق، ج3، ص 193؛ ▪️شمس الدين، ذهبي، سيرأعلام النبلاء، ج2، ص 111، ذيل ترجمه خديجه ام المؤمنين، رقم 16؛ { @AyatollahBahrololom }
🌸 دهم ربیع‌الاول، سالروز ازدواج آسمانی رسول‌خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله با امّ‌المؤمنین حضرت خدیجۀکبری سلام‌الله‌علیها ابوالفرج حلبی شافعی، مورّخ و فقیه عامه در قرن دهم می‌نویسد: 🌹 خدیجه (علیهاالسلام) دارای نسب و شرافتی عظیم و ثروتمندترین و زیباترین بانوی قریش بود و در دوران جاهلیّت، به القاب "طاهره" و "سَرور بانوان قریش" معروف بود؛ و با اینکه مردان ثروتمند زیادی، تمایل به ازدواج با او داشتند و در خواستگاری مهریه‌های سنگین پیشنهاد می‌کردند، هیچ کدام را قبول نکرد و با رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله ازدواج نمود. 💠 «هي يومئذ أوسط نساء قريش نسبا وأعظمهم شرفا وأكثرهم مالا أي وأحسنهم جمالا وكانت تدعى في الجاهلية بالطاهرة وفي لفظ كان يقال لها سيدة قريش. وكل قومها كان حريصا على نكاحها لو قدر على ذلك، قد طلبوها وذكروا لها الأموال فلم تقبل.» 📜 السیرة الحلبیة (ابوالفرج‌حلبی)، ج۱، ص۱۹۹ { @AyatollahBahrololom }