شب ولادت حضرت (2).mp3
30.38M
🔮 الإمامُ الجوادُ عليه السلام : الثِّقَةُ باللّه ِ تعالى ثَمَنٌ لِكُلِّ غالٍ ، و سُلَّمٌ إلى كُلِّ عالٍ .
📚 بحار ج ۷۵، ص ۳۶۴
امام جواد عليه السلام : اعتمادِ به خداوند متعال، بهاى هر چيز گرانى است و نردبان رسيدن به هر بلندايى.
🕋 قُلْ هَذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللَّهِ عَلَى بَصِيرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِي... ﴿۱۰۸﴾ یوسف
🎤سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی_ جمعه شب ولادت حضرت امام جواد الائمه علیه السلام _ ۲۱ دی _۹ رجب _۱۴۴۶ قمری _ اشتهارد کرج
✅️https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
🔴 آرزوی حضرت جوادالائمه(علیه السلام) برای انتقام از قاتلان مادرشان حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها
🔰🔰🔰
عَنْ زَكَرِيَّا بْنِ آدَمَ قَالَ:
إِنِّي لَعِنْدَ الرِّضَا إِذْ جِيءَ بِأَبِي جَعْفَرٍ وَ سِنُّهُ أَقَلُّ مِنْ أَرْبَعِ سِنِينَ فَضَرَبَ بِيَدِهِ إِلَى الْأَرْضِ وَ رَفَعَ رَأْسَهُ إِلَى السَّمَاءِ فَأَطَالَ الْفِكْرَ فَقَالَ لَهُ الرِّضَا بِنَفْسِي فَلِمَ طَالَ فِكْرُكَ فَقَالَ فِيمَا صُنِعَ بِأُمِّي فَاطِمَةَ أَمَا وَ اللَّهِ لَأُخْرِجَنَّهُمَا ثُمَّ لَأُحْرِقَنَّهُمَا ثُمَّ لَأُذْرِيَنَّهُمَا ثُمَّ لَأَنْسِفَنَّهُمَا فِي الْيَمِّ نَسْفاً فَاسْتَدْنَاهُ وَ قَبَّلَ بَيْنَ عَيْنَيْهِ ثُمَّ قَالَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي أَنْتَ لَهَا يَعْنِي الْإِمَامَةَ.
📚 بحار ج ۵۰ ص ۵۹
🔷️ زکریّا بن آدم قمّی گفته است: خدمت امام رضا (علیه السّلام) بودم که امام جواد (علیه السلام) را آورند، در حالی که سنّ شریفش زیر چهار سال بود، پس دست مبارکش را بر زمین نهاد و سر را به طرف آسمان بلند کرد و در اندیشه ای دراز فرو رفت، امام رضا (علیه السلام) به او فرمود: فدایت شوم! چه چیز اندیشه ات را به درازا کشانید؟
گفت: ظلم و ستمهایی که به مادرم فاطمه روا داشتند! به خدا سوگند! آن دو را از قبر بیرون میکشم، آتش میزنم، ذرّات وجودشان را میپراکنم و به دریا میریزم، پس امام رضا (علیه السّلام) او را به نزد خود طلبید و در آغوش کشید و میان دو چشمش را بوسید و فرمود: پدر و مادرم به فدایت! تو شایسته آن ـ امامت ـ هستی.
🟢 تواضع و احترام علیبنجعفر در برابر امام جواد علیهالسلام و اقرار ایشان به امامت امام جواد علیه السلام🔰🔰🔰
عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ عَلِيِّ بْنِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ جَالِساً بِالْمَدِينَةِ وَ كُنْتُ أَقَمْتُ عِنْدَهُ سَنَتَيْنِ أَكْتُبُ عَنْهُ مَا يَسْمَعُ مِنْ أَخِيهِ يَعْنِي أَبَا اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ إِذْ دَخَلَ عَلَيْهِ أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ اَلْمَسْجِدَ مَسْجِدَ اَلرَّسُولِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَوَثَبَ عَلِيُّ بْنُ جَعْفَرٍ بِلاَ حِذَاءٍ وَ لاَ رِدَاءٍ فَقَبَّلَ يَدَهُ وَ عَظَّمَهُ فَقَالَ لَهُ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَا عَمِّ اِجْلِسْ رَحِمَكَ اَللَّهُ فَقَالَ يَا سَيِّدِي كَيْفَ أَجْلِسُ وَ أَنْتَ قَائِمٌ فَلَمَّا رَجَعَ عَلِيُّ بْنُ جَعْفَرٍ إِلَى مَجْلِسِهِ جَعَلَ أَصْحَابُهُ يُوَبِّخُونَهُ وَ يَقُولُونَ أَنْتَ عَمُّ أَبِيهِ وَ أَنْتَ تَفْعَلُ بِهِ هَذَا اَلْفِعْلَ فَقَالَ اُسْكُتُوا إِذَا كَانَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ قَبَضَ عَلَى لِحْيَتِهِ لَمْ يُؤَهِّلْ هَذِهِ اَلشَّيْبَةَ وَ أَهَّلَ هَذَا اَلْفَتَى وَ وَضَعَهُ حَيْثُ وَضَعَهُ أُنْكِرُ فَضْلَهُ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِمَّا تَقُولُونَ بَلْ أَنَا لَهُ عَبْدٌ .
📚 الکافي ج ۱، ص ۳۲۲
عنوان باب : الجزء الأول > كِتَابُ اَلْحُجَّةِ > بَابُ اَلْإِشَارَةِ وَ اَلنَّصِّ عَلَى أَبِي جَعْفَرٍ اَلثَّانِي عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ
🔷️ محمد بن حسن بن عمار نقل مینماید که: دو سال در مدینه خدمت علی بن جعفر بودم و احادیثی را که از برادرش حضرت موسی بن جعفر علیهماالسلام شنیده بود مینوشتم. روزی در مسجد پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نزد او بودم که امام جواد علیهالسلام تشریف آورد. علی بن جعفر پابرهنه و بدون ردا برجست و به حضرت احترام نمود و دست وی را بوسید! امام جواد علیهالسلام به علی بن جعفر فرمود: ای عمو خدا تو را رحمت کند بنشین! عرض کرد: ای سید من! در حالی که شما ایستادهاید من چگونه بنشینم؟! وقتی که علی بن جعفر به مجلس خود برگشت، اصحابش او را سرزنش نمودند و گفتند: تو عموی پدر او هستی! سزاوار نیست این مقدار از او تجلیل و در برابر وی فروتنی نمایی! علی بن جعفر در حالی که محاسن خود را به دست گرفته بود گفت: ساکت باشید که خدا این ریش سفید مرا مستحق امامت ندانسته و این جوان را مستحق آن میداند. امر امامت به خدا مربوط است هر جایی که اراده نمود قرار میدهد، من فضل او را انکار نمایم؟! به خدا پناه میبرم از سخن شما بلکه من بنده او هستم.
7.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔮 برکات حضرت جوادالائمه علیه السلام برای شیعیان و عالمیان
🔮 يَحيى الصَّنعاني : دَخَلتُ عَلى أبي الحسن الرِّضا عليه السلام وَهُوَ بِمَكَّةَ وَهُوَ يَقشِرُ مَوزا وَيُطعِمُهُ أبا جَعفَرٍ عليه السلام فَقُلتُ لَهُ : جُعِلتُ فِداكَ هذا المَولودُ المُبارَكُ ؟ قالَ : نَعَم يا يَحيى هذا المَولودُ الَّذي لَم يولَد في الإسلامِ مِثلُهُ مَولودٌ أعظَمُ بَرَكَةً عَلى شيعَتِنا مِنهُ.
📚 بحار ج ۵۰، ص ۳۵
يحيى صنعانى : درمكّه به حضور امام رضا عليه السلام رسيدم ، ديدم حضرت موزى پوست مى كَند و در دهان ابوجعفر (امام جواد) عليه السلاممى گذارد . عرض كردم : فدايت شوم ! فرزند گرامى شما همين است ؟ فرمود : آرى يحيى ! اين فرزندى است كه هيچ فرزندى در اسلام با بركت تر از او براى شيعيان ما زاده نشده است.
🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸
✅https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
درس خارج فقه (80).mp3
21.59M
👌 درس #خارج فقه آیت الله حسین گنجی اشتهاردی
✅️🔰 کتاب عروة الوثقی
✅️ مبحث 👈 شرط تتابع در قضای نذر معین
🔶️ یکشنبه ۱۱ رجب _ ۱۴۴۶قمری _
۲۳ دی ۱۴۰۳ هجری شمسی
🔰🔰🔰🔰🔰
💠https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
آمَنْتُ بِكُمْ وَ تَوَلَّيْتُ (1).mp3
16.31M
🔰✅️ مبحث امروز 👈...آمَنْتُ بِكُمْ وَ تَوَلَّيْتُ آخِرَكُمْ بِما تَوَلَّيْتُ بِهِ أوَّلَكُمْ....
📚 زیارت جامعه کبیره
🟢 مبحث تولی و تبری 🔰🔰🔰
🕋 خداوند متعال میفرماید :
«ولکنَّ الله حبَّبَ إلیکُمُ الإیمان وَ زَیَّنَهُ فی قُلوبِکُم» (حجرات/۷)
در کتاب شریف تفسیر قمی، ذیل این آیه از قول امام صادق علیه السلام میفرماید :
«حبَّبَ الیکم الایمان»
یعنی أمیرالمؤمنین علی علیه السلام
عَنْ أَبِیعَبْدِاللَّهِ ع فِی قَوْلِهِ حَبَّبَ إِلَیْکُمُ الْإِیمانَ وَ زَیَّنَهُ فِی قُلُوبِکُمْ یَعْنِی أَمِیرَالْمُؤْمِنِین؛
📚 تفسیر قمی/ ج۲ / ص ۳۱۹)
🕋 «حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإِيمانَ وَ زَيَّنَهُ فِي قُلُوبِكُمْ يَعْنِي أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ وَ كَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيانَ الْأَوَّلَ وَ الثَّانِيَ وَ الثَّالِث»،
📚 کافی، ج ۱، ص ۴۲۶
🕋 وَاعْلَمُوا أَنَّ فِيكُمْ رَسُولَ اللَّهِ لَوْ يُطِيعُكُمْ فِي كَثِيرٍ مِنَ الْأَمْرِ لَعَنِتُّمْ وَلَكِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإِيمَانَ وَزَيَّنَهُ فِي قُلُوبِكُمْ وَكَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَالْفُسُوقَ وَالْعِصْيَانَ أُولَئِكَ هُمُ الرَّاشِدُونَ ﴿۷﴾ حجرات
✏ درس امامت _تفسیر زیارت جامعه کبیره
آیت الله حسین گنجی اشتهاردی
🗓 یکشنبه ۱۱ رجب _۱۴۴۶ قمری _ ۲۳ دی ۱۴۰۳ هجری شمسی_مدرسه آیت الله بروجردی_قم مقدسه
✅️https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
🔵 امیرالمومنین علی علیه السلام معیار ایمان و کفر است
🔮قالَ رسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله وسلم: یا عَلِی لا یحِبُّکَ اِلاَّ مُؤمِنٌ وَ لا یبْغِضُکَ اِلاَّ مُنافِقٌ .
«ای علی، تو را دوست ندارد جز مؤمن، و تو را دشمن ندارد جز منافق»
📚 ارشاد مفید ۱۸،
و بحارالانوار ج ۳۹ ص ۳۱۰ - ۳۴۶،
و صحیح مسلم ج ۱ ص ۴۸ «باب الدّلیل علی حسَب الانصار»،
و صواعق محرقه ابن حجر ص ۱۲۰، حدیث «هشتم از فضائل آن حضرت»،
و شرح ابن ابی الحدید ج ۱۸ ص ۱۷۳ ذیل حکمت ۴۲ و گوید: «هذا الخبر مروی فِی الصّحاحِ».
🔮 امیر المومنین علیه السلام :
لَوْ ضَرَبْتُ خَيْشُومَ الْمُؤْمِنِ بِسَيْفِى هَذَا عَلَى أَنْ يُبْغِضَنِى
اگر با شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه دشمن من شود
مَا أَبْغَضَنِی
يَا عَلِيُّ لَا يُبْغِضُكَ مُؤْمِنٌ وَ لَا يُحِبُّكَ مُنَافِقٌ .
" اى على !مؤمن تو را دشمن نگيرد و منافق تو را دوست نخواهد داشت .
📚نهج البلاغه حکمت ۴۵
🟣...فُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَنِ اَلْحُبِّ وَ اَلْبُغْضِ أَ مِنَ اَلْإِيمَانِ هُوَ فَقَالَ وَ هَلِ اَلْإِيمَانُ إِلاَّ اَلْحُبُّ وَ اَلْبُغْضُ ثُمَّ تَلاَ هَذِهِ اَلْآيَةَ: «حَبَّبَ إِلَيْكُمُ اَلْإِيمٰانَ وَ زَيَّنَهُ فِي قُلُوبِكُمْ وَ كَرَّهَ إِلَيْكُمُ اَلْكُفْرَ وَ اَلْفُسُوقَ وَ اَلْعِصْيٰانَ أُولٰئِكَ هُمُ اَلرّٰاشِدُونَ » .
📚 الکافي ج ۲، ص ۱۲۵
عنوان باب: الجزء الثاني > كتاب الإيمان و الكفر > بَابُ اَلْحُبِّ فِي اَللَّهِ وَ اَلْبُغْضِ فِي اَللَّهِ
درس خارج فقه (81).mp3
21.88M
👌 درس #خارج فقه آیت الله حسین گنجی اشتهاردی
✅️🔰 کتاب عروة الوثقی
✅️ مبحث 👈 شرط تتابع در قضای نذر معین
🔶️ دوشنبه ۱۲ رجب _ ۱۴۴۶قمری _
۲۴ دی ۱۴۰۳ هجری شمسی
🔰🔰🔰🔰🔰
💠https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب ولادت حضرت.mp3
21.3M
🔮 امیرالمؤمنین علی علیه السلام با نیم نگاهی اوضاع و احوال رو عوض می کند🔰🔰
🔮در زيارت امیرالمومنین علی علیه السلام ميخوانيم : 🔰🔰🔰
السَّلامُ عَلَى مِیزَانِ الْأَعْمَالِ وَ مُقَلِّبِ الْأَحْوَالِ
📚مفاتيح الجنان، زيارت اميرالمؤمنين علیه السلام (پايين پا).
بحار ج ۹۷ ص ۳۳۰
🟣.... [تفسير فرات بن إبراهيم ] ، مُعَنْعَناً عَنِ اَلثُّمَالِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: عَمَّ يَتَسٰاءَلُونَ فَقَالَ كَانَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ لِأَصْحَابِهِ أَنَا وَ اَللَّهِ اَلنَّبَأُ اَلْعَظِيمُ اَلَّذِي اِخْتَلَفَ فِيَّ جَمِيعُ اَلْأُمَمِ بِأَلْسِنَتِهَا وَ اَللَّهِ مَا لِلَّهِ نَبَأٌ أَعْظَمُ مِنِّي وَ لاَ لِلَّهِ آيَةٌ أَعْظَمُ مِنِّي .
📚 بحار ج ۳۶، ص ۳
شواهد التنزيل لقواعد التفضيل ج ۲، ص ۴۱۷
✅️ ابوحمزه ثمالی گوید: از امام باقر (علیه السلام) دربارهی تفسیر عَمَّ یَتَساءَلُونَ* عَنِ النَّبَإِ الْعَظِیمِ، سؤال کردم. فرمود: «علیّبنابیطالب (علیه السلام) به اصحاب خود میگفت: به خدا سوگند! من نباء عظیم هستم که تمامی امّت دربارهی من اختلاف کردند. به خدا سوگند! خدای سبحان را نبئی عظیمتر و بزرگتر از من نیست و هیچ آیهای از من بزرگتر برای پروردگار جهانیان نیست».
🎤سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی_ شب ولادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام ۲۴ دی _۱۲ رجب _۱۴۴۶ قمری _ مسجدجامع انصارالمهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف (جنت آباد شمالی) _ تهران
✅️https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
اميرالمؤمنين علی.mp3
15.76M
🟣...فس، [تفسير القمي ]....عَنِ اَلْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ : أَنَّهُ سَمِعَ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ فِي قَوْلِ اَللَّهِ: وَ أَشْرَقَتِ اَلْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهٰا قَالَ رَبُّ اَلْأَرْضِ إِمَامُ اَلْأَرْضِ قُلْتُ فَإِذَا خَرَجَ يَكُونُ مَا ذَا قَالَ إِذاً يَسْتَغْنِي اَلنَّاسُ عَنْ ضَوْءِ اَلشَّمْسِ وَ نُورِ اَلْقَمَرِ وَ يَجْتَزِءُونَ بِنُورِ اَلْإِمَامِ .
📚 ج ۷، ص ۳۲۶
🎤سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی_ شب ولادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام ۲۴ دی _۱۲ رجب _۱۴۴۶ قمری _ بنیادبین المللی صلوات_ تهران
✅️https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
🔮 ایمان بی نظیر حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام
🔮عن عمر بن الخطّاب ، قال : سمعت رسول اللّه صلى الله عليه و آله وسلم يقول : لو أنّ السماوات والأرض وضعتا في كفّةٍ ، ووزن إيمان عليّ في كفّةٍ ، لرجح إيمان عليّ
📚شرح الأخبار ، ج۲ ، ص۳۲۲
أمالي الطوسي ص۲۳۸ و۵۷۶
مناقب آل أبيطالب ، ابن شهر آشوب ، ج۲ ، ص۱۹۱
العمدة ، ص۳۷۰
كشف الغمة ، ج۱ ، ص۲۹۲
ذخائر العقبى ، ص۱۰۰
كشف اليقين ، ص۱۱۰
المناقب للخوارزمي ، ص۱۳۱ ؛
مناقب ابن الدمشقي ، ج۱ ، ص۲۶۸ .
🔮..قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : لَوْ أَنَّ اَلرِّيَاضَ أَقْلاَمٌ وَ اَلْبَحْرَ مِدَادٌ وَ اَلْجِنَّ حُسَّابٌ وَ اَلْإِنْسَ كُتَّابٌ مَا أَحْصَوْا فَضَائِلَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ .
📚 بحار ج ۴۰، ص ۴۹
🟣 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در مورد امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند:
لَوْ أَنَّ اَلْغِیَاضَ أَقْلاَمٌ وَ اَلْبَحْرَ مِدَادٌ وَ اَلْجِنَّ حُسَّابٌ وَ اَلْإِنْسَ کُتَّابٌ مَا أَحْصَوْا فَضَائِلَ أَمِیرِ اَلْمُؤْمِنِینَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ (عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ ).
اگر انبوه درختان (و باغها) قلم و دریا مرکب و تمام جنّیان حسابگر و تمام انسان ها نویسنده باشند، قادر به شمارش فضائل علی بن ابی طالب علیه السلام نخواهند بود.
📚 محمد تقى مجلسى، روضة المتقين، ج ۱۳، ص ۲۷۳.
در نقل بحارالانوار دارد، «الرّياض = با همه درختان» ر ك بحارالانوار، ج ۲۸، ص ۱۹۷ و بحار ج ۳۵، ص ۸ - ۹.
کنز الفوائد، ج ۱، ص ۲۸۰
🔮 پیامبر در مورد امیرالمؤمنین علی علیهم السلام :
«لو کانَ البَحرُ مِداداً و الاشجارُ اقلاماً و اوراقُها قِرْطاساً، و الجنُّ و الانسُ کُتّاباً، لما احْصوا مَناقِبَهُ؛
🍃اگر دریاها مرکب، درختان قلم، برگهای درختان ورق، و جن و انس نویسنده شوند، نمیتوانند فضیلتهای او را به شماره درآورند.»(لو ان الغیاض اقلام، والبحر مداد، والجن حساب، والانس کتاب ما احصوا فضائل علی بن ابی طالب (ع)
📚 کَراجَکی، محمد بن علی، کنز الفوائد، ص۱۲۹.
📚 خوارزمی، موفق بن احمد، المناقب، ص۳۲۸.
📚 خوارزمی، موفق بن احمد، المناقب، ص۳۲.
📚 گنجی شافعی، محمد بن یوسف، کفایة الطالب فی مناقب علی بن ابیطالب (علیهالسّلام)، ص۲۵۱.
📚 حمویی جوینی، فرائد السمطین، ج۱، ص۱۶.
📚 ابن حجر عسقلانی، لسان المیزان، ج۵، ص۶۲.
📚 شمس الدین ذهبی، محمد بن احمد، میزان الاعتدال، ج۳، ص۴۶۶.
📚 بحار ، ج۴۰، ص۷۰.
📚 سید ابن طاووس، علی بن موسی، الطرائف، ج۱، ص۱۳۹.
📚 بحرانی، سید هاشم، حلیه الابرار، ج۲، ص۱۳۰.
📚 قندوزی، ینابیع الموده، ج۱، ص۳۶۴
📚 قندوزی، ینابیع الموده، ج۲، ص۲۵۴
📚 بیهقی سبزواری، غایه المرام، ص۶۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔮 اتصال به امیرالمؤمنین علی علیه السلام انسان را به طهارت نزدیکتر میکند
🎥 گوشه ایی از بیانات آیت الله حسین گنجی اشتهاردی
✅https://eitaa.com/Ayatollah_ganji