2اقدام قابل ملاحظه رضاخان انگلیسی
1.کشف حجاب
2.ممنوعیت برگزاری مجالس روضه سیدالشهداء
چرا بین این همه مناسک واحکام دینی این 2 مورد رو در دستورکار قرارداد؟؟؟!!!
#حجاب_زینبی
#جامعه_حسینی
چه ضرری برای منافع نظام سلطه دارد؟
2نکته دربحث دستاوردهای حقیقی فکری ومعنوی گفتمان انقلاب
(قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران)
به عنوان پیش بحث:
1.آمارهانشان میده
نظام حاکم قبل انقلاب57 درعمل هیچ علاقه ای به توسعه اقتصادی،فرهنگی وسیاسی در کشور نداشت
واساسا ذات نظام سلطه #منفعت و #بقائش در ضعیف نگه داشتن جامعه هدفش می باشد
که در100سال اخیر لااقل نسبت به ایران وبسیاری از ملل دنیا این امر ثابت واجراء شده است توسط نظام سلطه وایادیش
2.در40سال پیش کدام ملت وتشکلی درجهان جرات داشت به نظام ظلم پرور وظلم گستر واستعماری واستثماری واستکباری
بگه مرگ برتو!
یاپرچمش رو به نشاط اعتراض وعدالت گستری وظلم ستیزی آتش بزنه
یا عروسکش رو آتش بزنه
اماالان در قلب اروپا ویا کشورهای فقیر آفریقایی
روستاهای پاکستان وهند
آسیای شرقی
امریکای جنوبی
دامنه اعتراضات به اقدامات وجنایات وبانگ مرگ برنظام سلطه
تشدید شده
قابل توجه طلاب ( خراسان رضوی ) عزیز که قصد اعزام به مناطق سیل زده دارند
🍀 #امیرالمؤمنین علی علیه السلام :
مِنْ كَفَّارَاتِ الذُّنُوبِ الْعِظَامِ إِغَاثَةُ الْمَلْهُوفِ وَ التَّنْفِيسُ عَنِ الْمَكْرُوبِ.
🌿 از كفاره گناهان بزرگ، به فریاد مردم رسیدن، و آرام كردن مصیبت دیدگان است.
📚 #نهج_البلاغه ، #حکمت ۲۴
@BALAGH69
بسم الله الرحمن الرحيم
وَالْعَادِيَاتِ ضَبْحًا (1) فَالْمُورِيَاتِ قَدْحًا (2) فَالْمُغِيرَاتِ صُبْحًا (3) فَأَثَرْنَ بِهِ نَقْعًا (4) فَوَسَطْنَ بِهِ جَمْعًا (5)
والعاديات ضبحاً: قسم به اسبهاي سريع که صداي بلند نفس هايشان شنيده مي شود.
و الضبح: صداي تنفس اسب است به هنگام دويدن سريع.
الموريات: آتش افروزندگان بر اثر برخورد چخماق سمهايشان به سنگهاي سر راه.
قدحا: براي تأکيد است، يعني: بر اثر صلابت و استواري سمهايشان در هنگام حرکت جرقه ي آتش برافروخته مي شود.
فالمغيرات: يورش برندگان، آنچه که بر دشمن مي تازد.
فأثرن به: يعني بر اثر شدت تاخت و تاز ... برمي خيزد.
نقعا: گرد و غبار.
فوسطن به: گرد و غبار را با خود مي برند.
جمعا: جمع دشمناني که بر آنها تاخته است
الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَ
{جَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِم}ْ
أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ ۚ و《َأُولَٰٓئِكَ هُمُ الْفَآئِزُونَ》
آنان كه ایمان آوردند و هجرت كردند و با اموال و جانهایشان در راه خدا به جهاد برخاستند، منزلتشان در پیشگاه خدا بزرگتر و برتر است، و فقط اینانند كه كامیابند. (۲۰توبه)
مخاطب:مومنین
شرط رستگاری
هجرت
جهاد
شکل جهاد:باتمام سرمایه های بالقوه وبالفعل
🔖🔖🔖🔖🔖🔖
چند #منبرک از احادیث #امام_سجاد علیه السلام
پنج اثر خوب صحبت کردن
امام سجاد علیه السلام روایتی در مورد گفتار نیکو نقل شده، که اثراتی برای آن ذکر شده است ..
1⃣ مال انسان را زیاد میکند؛
يُثْرِي الْمَالَ
2⃣ رزق و روزی انسان را زیاد میکند؛
وَ يُنْمِي الرِّزْقَ
3⃣ اجل را به تاخیر می اندازد؛
وَ يُنْسِي فِي الْأَجَلِ
4⃣ انسان را در میان اهل و خانواده خود محبوب میکند؛ وَ يُحَبِّبُ إِلَى الْأَهْلِ
5⃣ انسان را داخل بهشت می کند؛
وَ يُدْخِلُ الْجَنَّةَ.
📚 الأمالي( للصدوق)؛ ص2
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
📝سه اثر دعای مومن
امام سجاد علیه السلام: المؤمنُ مِن دُعائهِ على ثلاثٍ: إمّا أن يُدَّخَرَ لَهُ، و إمّا أن يُعَجَّلَ لَهُ، و إمّا أن يُدْفَعَ عَنهُ بَلاءٌ يُريدُ أن يُصِيبَهُ؛
دعاى مؤمن از سه حال خارج نيست:
📌🔷🔹 يا برايش ذخيره مىگردد،
📌🔷🔹 يا در دنيا برآورده مىشود،
📌🔷🔹 يا بلايى كه مىخواهد به او برسد، دفع مىشود.
📚 تحف العقول، ص 280
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
امام سجاد علیه السلام می فرمایند :
انسان مومن پنج نشانه دارد:
🌺علَاماتُ المُؤمِن خَمسٌ: الوَرَعُ فِی الخَلوَةِ، والصَّدَقَةُ فِی القِلَّةِ، والصَّبرُ عِندَ المُصِیبَةِ، والحِلمُ عِندَ الغَضَبِ، والصِّدقُ
🔹پرهیز از گناه در خلوت،
🔹صدقه دادن در هنگام تنگدستی،
🔹شکیبایی در وقت مصیبت،
🔹بردباری در حال خشم
🔹 و راستگویی به هنگام ترس.
📚الخصال، جلد 1، صفحه 269
مرجفون چه کسانی هستند ؟؟؟!!!
سه گروه در مدینه مشغول خرابکارى بودند، هر کدام به نحوى اغراض شوم خود را پیاده مى کردند
و این به صورت یک برنامه و جریان در آمده بود و جنبه شخصى و فردى نداشت
برخورد متفاوت مردم با شایعه:
معمولا افرادی که شایعات را باور میکنند در برخورد با شایعه متفاوت عمل میکنند. لذا میتوان آنها را به چهار گروه تقسیم کرد:
- شایعه را باور نمی کنند. در پخش آن اثرگذار نیستند.
- شایعه را باور میکنند. در پخش آن موثر نیستند.
- شایعه را باور میکنند. در بخش آن موثر هستند.
- شایعه را باور میکنند. در پخش آن موثر هستند. به آن شاخ و برگ میدهند.
ادامه این بحث روز رو در کانال
دنبال کنید👇
@BALAGH69
لَئِنْ لَمْ یَنْتَهِ الْمُنافِقُونَ و الذینهم فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْمُرْجِفُونَ فِی الْمَدِینَةِ لَنُغْرِیَنَّکَ بِهِمْ ثُمَّ لا یُجاوِرُونَکَ فِیها إِلَّا قَلِیلًا{احزاب60}
«مرجفون» از ماده ارجاف به معنى اشاعه اباطیل به منظور غمگین ساختن دیگران است، و اصل ارجاف به معنى اضطراب و تزلزل است، و از آنجا که شایعات باطل ایجاد اضطراب عمومى مى کند این واژه به آن اطلاق شده است
«نغرینک» از ماده اغراء به معنى دعوت به انجام کار یاد گرفتن چیزى توأم با تشویق و تحریض است
@BALAGH69
نخست منافقین بودند که با توطئه هاى ضد اسلامى براى براندازى اسلام مى کوشیدند
دوم اراذل و اوباش که قرآن از آنها تعبیر به بیماردلان کرده (الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ) همانگونه که این تعبیر در آیه ۳۲ همین سوره احزاب در مورد افراد هوسباز و شهوتران نیز آمده است «فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ: اى همسران پیامبر هنگامى که سخن مى گوئید با نرمش سخن مگویید مبادا بیماردلان در شما طمع کنند»
گروه سوم کسانى بودند که پخش شایعات در مدینه مخصوصا به هنگامى که پیامبر (ص) و ارتش اسلام به غزوات مى رفتند به تضعیف روحیه بازماندگان مى پرداختند، و خبرهاى دروغین از شکست پیامبر (ص) و مؤمنین مى دادند، و به گفته بعضى از مفسران این گروه همان یهود بودند
@BALAGH69
و به این ترتیب هر سه گروه را قرآن مورد تهدید شدید قرار داده است.
این احتمال نیز در تفسیر آیه وجود دارد که برنامه هاى تخریبى سه گانه فوق همگى کار منافقان بوده و جدا ساختن آنها از یکدیگر جداسازى اوصاف است نه اشخاص.
به هر حال قرآن مى گوید: اگر اینها به اعمال زشت و ننگین خود ادامه دهند دستور حمله عمومى و یورش به آنها را صادر خواهیم کرد، تا با یک حرکت مردمى مؤمنان، همه را از مدینه ریشه کن سازیم، و آنها نتوانند دیگر در این شهر بمانند.
و هنگامى که از این شهر رانده شدند و از تحت حمایت حکومت اسلامى طرد گشتند هر کجا یافته شوند گرفته خواهند شد و به قتل خواهند رسید! (مَلْعُونِینَ أَیْنَما ثُقِفُوا أُخِذُوا وَ قُتِّلُوا تَقْتِیلًا)
@BALAGH69
شايعه، خبري دروغين است که به راحتي در جامعه جريان مي يابد و باعث تبيين واقعيت به صورتي دگرگون مي شود و بيشتر درباره برجستگان و خواص جامعه صورت مي گيرد
همچنين از شايعه در جنگ نرم و جنگ هاي رواني بسيار استفاده مي شود
دو اصل اهميت و ابهام، محورهاي اصلي پديد آمدن شايعه اند
به عبارت ديگر اصولا شايعه نسبت به اموري صورت مي گيرد که از حساسيت بالايي براي مخاطب برخوردار باشد و همين حساسيت و ابهام، زمينه گسترش آن را فراهم مي آورد
@BALAGH69
شايعه داراي انواع گوناگون است از جمله:
1- شايعات عليه شخصيت رسول خدا (ص) با عناوين
الف: شايعه شاعر، مجنون، ساحر، مسحور و دروغ گو
ب) شايعه خيانت
ج) شايعه بي عدالتي
د) شايعه سادگي و زودباوري پيامبر (ص) است.
2- شايعات عليه خانواده پيامبر (ص) (ناموسي و اخلاقي) که در داستان افک مطرح است
3- شايعات مرتبط با اصول امنيتي جامعه (شايعات نظامي، اجتماعي، سياسي) که اغلب توسط افراد ساده لوح و ضعيف الايمان، تحت تاثير سخنان منافقان منتشر مي شد
که بيشتر حاوي اخبار مربوط به جنگ هاست که از جمله آن ها شايعات در جنگ احد (شايعه شهادت پيامبر (ص))،
جنگ تبوک (شايعه شکست سپاه اسلام) و جنگ احزاب را مي توان ذکر کرد.
@BALAGH69
طول عمر شایعه:
عمر شایعه نیز با توجه به محتوا و موضوع آن متفاوت است
شایعاتی که طول عمر مشخص دارند: مثلا در انتخاب وزرا، تا زمانی که وزیران معرفی نشوند، عمر شایعه پایدار است
گاهی طول عمر شایعه تمدیدپذیر میشود؛یعنی در موضوعات اجتماعی شرایط برای تمدید شایعه خود به خود به وجود میآید. مثال: زمانی که یک وزیر رای نیاورد.
شایعاتی که طول عمر ثابت ندارند: شایعاتی که به شکل متناوب شروع و ادامه مییابند
وضعیت ثابت ندارند مثل: گرانی و یا اتفاقاتی که یک باره و دفعتا روی میدهد
وضعیت ثابت ندارند؛ ترور و زلزله.
به هر حال شایعه همیشه دروغ نیست و همیشه داستان بدخواهانه ای را شامل نمی شود. ممکن است شایعه سبب درز کردن اطلاعات گردد، بویژه در زمان جنگ، یعنی زمانی که کنترل اطلاعات نظامی از جهت امنیت ملی کشور ضروری است
@BALAGH69