https://www.noorsoft.org/fa/software/List/?CategoryItemID=13104&PN_168=1
دانلودنرم افزارهای رایگان مرکز نور
ویژه مبلغین ومحققین
@BALAGH69
#منبر_مکتوب
#موسسه_تخصصی_تبلیغ_فصل_الخطاب
۱۰ جلسه منبر مکتوب مبتنی بر :
📌مساله یابی اجتماعی
📌و موضوعات کاربردی
حاوی:
✒آیات قرآن و تحلیل آیات
✒روایات ناب معصومین
✒قطعه هایی از تاریخ
✒فرازهایی از سیره علماو شهداء
✒فرازهایی متناسب از فرمایشات رهبری
✒سیر منطقی جهت اقناع مخاطب
↩به جهت بهره مندی خطبا و سخنرانان از محتوا فایل لایه باز در اختیار عزیزان قرار خواهد گرفت تا قدرت انتخاب، توسعه و تضییق رو داشته باشند.
↩باتوجه به اینکه بسته مذکور بانی خاص دارد لذا به صورت رایگان در اختیار عزیزان قرار میگیرد.
🙏جهت دریافت محصول به ID زیر پیام بدهید
@MTFKH110
⬅️معاونت تولید محتوای موسسه تخصصی تبلیغ فصل الخطاب (مشهد مقدس)
www.mtfkh.ir
اصلاً حسین جنس غمش فرق میکند
این راه عشق، پیچ و خمش فرق میکند
اینجا گدا همیشه طلبکار میشود
اینجا که آمدی کرمش فرق میکند
شاعر شدم برای سرودن برایشان
این خانواده، محتشمش فرق میکند
صد مرده زنده میشود از ذکر یا حسین
عیسای خانواده دمش فرق میکند
از نوع ویژگی دعا زیر قبهاش1
معلوم میشود حرمش فرق میکند
تنها نه اینکه جنس غمش، جنس ماتمش
حتی سیاهی علمش فرق میکند
با پای نیزه روی زمین راه میرود
خورشید کاروان، قدمش فرق میکند
من از «حسینُ منّی»2 پیغمبر خدا
فهمیدهام حسین همهاش فرق میکند
-------------------------------------------
1. «الْإِجَابَهُ تَحْتَ قُبَّتِه»
اجابت، زیر گنبد او (امام حسین علیه السلام) است.
(کفایه الأثر فی النص على الأئمه الإثنی عشر، 17، باب ما جاء عن عبد الله بن العباس عن رسول الله ص فی النصوص على الأئمه الاثنی عشر ع //
مناقب آل أبی طالب علیهم السلام (لابن شهرآشوب)، ج4، فصل فی المفردات ..... ص : 81//
المزار الکبیر (لابن المشهدی)، 9 زیاره أخرى فی یوم عاشوراء لأبی عبد الله الحسین بن علی صلوات الله علیه. ..... ص : 496//
وسائل الشیعه، ج14، 452، 45- باب استحباب اختیار زیاره الحسین ع على الحج و العمره المندوبین ..... ص : 445)
2. «قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ، أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَیْنا»
رسول خدا فرمودند: حسین –علیه السلام- از من است و من از اویم؛ خداوند کسی را که حسین را دوست بدارد، دوست میدارد.
(کامل الزیارات، النص، 52، الباب الرابع عشر حب رسول الله ص الحسن و الحسین ع و الأمر بحبهما و ثواب حبهما//
الإرشاد فی معرفه حجج الله على العباد، ج2، فصل فی فضائل الإمام الحسین و مناقبه ..... ص : 127//
إعلام الورى بأعلام الهدى (ط - القدیمه)، النص، الفصل الثالث فی ذکر بعض خصائصه و مناقبه و فضائله ص ... ص : 217
مناقب آل أبی طالب علیهم السلام (لابن شهرآشوب)، ج4، فصل فی محبه النبی إیاه ع ..... ص: 70)
#ما_ملت_امام_حسینیم
@BALAGH69
#سیره_وآداب_علمای_ربانی_در_عزاداری_اباعبدالله_الحسین علیه السلام
• آیت الله میرزا جواد ملکی تبریزی:
سزاوار است دوستان آل محمد در دهه ی اول محرم تغییر نموده و در دل و سیمای خود آثار اندوه و درد این مصیبت های بزرگ و دردناک را آشکار نمایند.
• آیت الله میرزا جواد تبریزی:
دوستان آل محمد در دهه ی اول محرم باید مانند کسی باشند که پدر و مادر خودرا از دست داده اند.
• آیت الله میرزا جواد تبریزی:
یکی از فرزندان کوچکم در دهه ی اول محرم فقط نان خالی و بدون خورش میخورد.
• آیت الله میرزا جواد تبریزی:
هر کس روز عاشورا را گریه و اندوه خود قرار دهد و دهه ی اول هر روز امام حسین را با زیارت عاشورا زیارت نماید.
• آیت الله میرزا جواد تبریزی:
هرکس میتواند مراسم عزاداری آن حضرت را در منزل خود با نیتی خالص برپا نماید.
• آیت الله میرزا جواد تبریزی:
هرکس هرروز مقداری از اوقات خود را در مکان های عمومی به عزاداری بپردازد.
• آیت الله سید علی قاضی طباطبایی:
در عزاداری و زیارت سید الشهدا مسامحه ننمایید و روضه ی هفتگی ولو دو سه نفره باشد.
• آیت الله سید علی قاضی طباطبایی:
اگر روضه هفتگی ممکن نیست روضه دهه اول محرم ترک نشود.
• آیت الله سید علی قاضی طباطبایی:
اگر کسی از اول عمر تا آخرش در خدمت آن بزرگوار از تعزیت و زیارت و … بجا بیاورد هرگز حق آن بزرگوار ادا نمیشود
• شیخ جعفر شوشتری:
در ایام عاشورا امام رضا مجلسی برپا میساخت و برای زنان پرده ای نصب میکرد تا در مجلس عزاداری شرکت نمایند.
• آیت الله العظمی گلپایگانی:
مجالس عزاداری نمیگذارد مردم غافل بمانند و به برکت این عزاداری مردم آگاه میشوند و به حقوقشان آشنا میگردند
• علامه طباطبایی:
ما برای سیاهی لشکر بودن (در مجالس عزاداری سید الشهدا علیه السلام) شرکت میکنیم
• آیت الله کوهستانی:
در کربلا از سنین مختلف اعم از پیر جوان کودک زن و مرد حضور داشتند شماهم از پیر و جوان زن ومرد همگی با شور و حال در مجالس امام حسین شرکت کنید
• علامه امینی:
در پاسخ به سوال فرزندش که کدام عمل شما موجب نجات شما بود(در عالم رویا):فقط زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام
• علامه امینی:
در مجالس و محافلی که جهت عزاداری امام حسین بر پا میشود شرکت کنید تا ثواب زیارت امام حسین را به شما بدهند
• علامه شیخ عبدااله مامقانی:
تاجایی که لقمه نانی از گلویتان پایین میرود روضه خوانی در منزل را ترک نکیند
• آیت الله العظمی نجفی مرعشی:
سفارش میکنم در کوشش و پایداری در به پا داشتن شعائرالهی در حسینیه ای که در قم مقدس بنیانگذاری کرده ام
• آیت الله یثربی:
شما پرچم امام حسین را در خانه نصب کنید و از واعظ و مداح دعوت نمایید مردم خودشان میایند
• آیت الله العظمی سید احمد خوانساری:
من دارم دست خالی از دنیا می روم تنها چیزی که با خود میبرم تشرفم به مجالس امام حسین و اهل بیت علیهم السلام است
• آیت الله میرزا علی اکبر مرندی از شاگردان علامه قاضی:
در مجالس روضه ی اهل بیت به طور مرتب و منظم شرکت کنید و عاشقانه برای اهل بیت خصوصا امام حسین اشک بریزید
• آیت الله العظمی گلپایگانی:
مخصوصا اقامه ی عزای سید الشهدا و سایر معصومین را به نحو سنتی از دست ندهید که از بهترین وسایل نجات و تقرب به خداوند متعال می باشد
• شیخ جعفر شوشتری:
مجالس عزاداری امام حسین همانند بارگاه و مرقد شریف آن حضرت است که محل اجابت دعا میباشد
• شیخ جعفر شوشتری:
در هر محفل و مجلسی که دل ها به یاد سید الشهدا نرم و خاضع شود مرقد نورانی امام حسین علیه السلامخواهد بود
• شیخ جعفر شوشتری:
مجلس عزاداری امام حسین معراج سوگواران و شیفتگان آن حضرت است
• شیخ جعفر شوشتری:
مجلس عزاداری امام حسین محل فرود صلوات و رحمت خاص الهی برای آمرزش گناهان و بالارفتن درجات (عزاداران) میگردد
• شیخ جعفر شوشتری:
در مجالس عزاداری سید الشهدا علیه السلام اگر یک نفر مورد لطف واقع شود امید است که این لطف و رحمت الهی دیگران را نیز در برگیرد و تمام اهل مجلس را که در آن هدف شریک هستند بهره مند سازد
• علامه مجلسی:
چندین هزار نفر از برکت گریستن بر سید الشهدا و محزون گردیدن از مصائب ایشان صحیفه ی سیئات خود را از لوث گناه میشویند
• آیت الله سید محمد علی حائری طبسی:
سنخیت و تشابه به علت وصال است اگر میخواهید به امام زمان برسید صبح و شام بر جد غریبش امام حسین علیه السلام گریه کنید
• ملامهدی نراقی:
شیعیان اهل بیت بدانند هرکه تالمش در مصیبت سید الشهدا افزونتر ، اتحاد او به سید الشهدا بیشتر و وصولش به شفاعت عظمی نزدیکتر است
• آیت الله العظمی بهجت:
بکاءبر مصائب اهل بیت و بخصوص حضرت سیدالشهدا شاید از آن قبیل مستحباتی باشد که مستحبی افضل از آن نیست
• آیت الله محمد باقر بیرجندی(کتاب شریف کبریت احمر فی شرایط المنبر):
شرایط مجالس اهل بیت را چنین بر میشمارد:
۱-مجالس مذاکره علم
۲- مجالس تعظیم و زیارت برادران
۳- مجالس آشنایی برادران صالح در راه خدا
۴- مجالس تحیت و سلام بر مسلمین
۵- مجالس برآورده شدن حاجت
۶- مجالس احسان به عباد
۷- مجالس زیارت علما
۸- مجالس نظر به صورت علما و ذریه ی طاهره (سادات)
۹- مجالس فضایل و مناقب آل الله
۱۰- مجالس عزاداری
۱۱- مجالس زیارت و سلام بر ائمه طاهرین علیهم السلام
۱۲- مجالس بالابردن صدا به صلوات
۱۳- مجالس گریه از خوف خداوند
۱۴- مجالس لعن بر اعدای دین
۱۵- مجالس تشبیه به انبیا و اوصیاد
۱۶- مجالس صله ی حضرت رسول و حضرت زهرا و ادای حقوق آنها
۱۷- مجالس احتراز از فسوق ، فجور و خلاصی از غیبت ، بطالت و سایر معاصی … که در هریک ثواب بسیاری وارد است
#ما_ملت_امام_حسینیم
@BALAGH69
ز عاشوراى آن سال به خون آغشته تا اكنون
هماره،همچنان فرياد «هل من ناصر»ش در سينه تاريخ پا برجاست
از آن فرياد دعوتگر كه در «متن زمان» جارى است
و پيغامش، شعار شور و بيدارى است
ميان حق و باطل، «داد» با «بيداد»، نبردى جاودان برپاست.
در اين ميدان و اين پيكار
نداى دعوتش چشم انتظار پاسخى از «ما»ست.
که حق تنهاست
و ... هر جا کربلا ، هر روز ، عاشورا است
#ما_ملت_امام_حسینیم
@BALAGH69
1395_135_Eslam_Hosini_Va_Eslam_Yazidi.apk
4.97M
اسلام حسینی
اسلام یزیدی
@BALAGH69
علامه طهرانی در جلد اول کتاب «مطلع انوار» ص 119، حکایتی عبرتانگیز از اشتیاق به حضرت حجت (عج) آورده است بدین شرح:
آقای حاج آقا معین شیرازی نقل کردند که:
مردی صابون فروش بسیار اشتیاق زیارت حضرت ولیّ عصر(عج) را داشت و در فرج حضرت بیصبر و قرار بود، همیشه گریان و لقای آن حضرت را مشتاق بود
روزی یکی از اولیاءحضرت به نزد او رسیده گفت: بیا برویم خدمت حضرت!
مرد صابون فروش با کمال اشتیاق حرکت نموده سر از پا نشناخت. او را مقداری راه برد، سپس به دریا رسیدند، از دریا او را عبور میداد، در بین دریا که قدم روی آب میگذاشت و میرفت باران سختی در گرفت
مرد صابونی یادش آمد که صابونهائی را که پخته است و روی بام خانۀ خود پهن نموده هماکنون همه آنها لِه شده و آب میشود و از ناودان پائین میریزد! به مجرّد این خیال پایش در آب فرو رفت و نزدیک بود غرق گردد!
آن شخص مصاحب فرمود:
توجه به خدا داشته باش و از حضرت استمداد کن و فکر صابون را از کلّهات بیرون ببر! همینکه متوجّه خدا شد دوباره روی آب قرار گرفت و مشغول حرکت شدند تا آنکه از دریا عبور نموده خدمت حضرت رسیدند.
همینکه آن مصاحب که از ابدال بود خواست رخصت دخول و تشرّف برای رفیق خود بگیرد حضرت فرمودند:
رُدّوه فإنه رجلٌ صابونیٌّ!
برگردانید او را؛ همانا او مرد صابونی است
#عاشورا
#انتخاب
#تعلقات_تمنیات_ادراکات
@BALAGH69
سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ الْجِهَادِ سُنَّةٌ أَمْ فَرِيضَةٌ
فَقَالَ الْجِهَادُ عَلَى أَرْبَعَةِ أَوْجُهٍ
فَجِهَادَانِ فَرْضٌ
وَ جِهَادٌ سُنَّةٌ لَا يُقَامُ إِلَّا مَعَ الْفَرْضِ
فَأَمَّا أَحَدُ الْفَرْضَيْنِ
فَمُجَاهَدَةُ الرَّجُلِ نَفْسَهُ عَنْ مَعَاصِي اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ هُوَ مِنْ أَعْظَمِ الْجِهَادِ
وَ مُجَاهَدَةُ الَّذِينَ يَلُونَكُمْ مِنَ الْكُفَّارِ فَرْص
ٌ وَ أَمَّا الْجِهَادُ الَّذِي هُوَ سُنَّةٌ لَا يُقَامُ إِلَّا مَعَ فَرْضٍ
فَإِنَّ مُجَاهَدَةَ الْعَدُوِّ فَرْضٌ عَلَى جَمِيعِ الْأُمَّةِ وَ لَوْ تَرَكُوا الْجِهَادَ لَأَتَاهُمُ الْعَذَابُ وَ هَذَا هُوَ مِنْ عَذَابِ الْأُمَّةِ وَ هُوَ سُنَّةٌ عَلَى الْإِمَامِ وَحْدَهُ أَنْ يَأْتِيَ الْعَدُوَّ مَعَ الْأُمَّةِ فَيُجَاهِدَهُم
ْ وَ أَمَّا الْجِهَادُ الَّذِي هُوَ سُنَّةٌ فَكُلُّ سُنَّةٍ أَقَامَهَا الرَّجُلُ
وَ جَاهَدَ فِي إِقَامَتِهَا وَ بُلُوغِهَا وَ إِحْيَائِهَا فَالْعَمَلُ وَ السَّعْيُ فِيهَا مِنْ أَفْضَلِ الْأَعْمَالِ لِأَنَّهَا إِحْيَاءُ سُنَّةٍ
وَ قَدْ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً فَلَهُ أَجْرُهَا وَ أَجْر مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ مِنْ غَيْرِ أَنْ يُنْقَصَ مِنْ أُجُورِهِمْ شَيْء
از امام صادق (ع) راجع به جهاد پرسيدم كه جهاد واجب است يا مستحبّ؟
امام عليه السّلام فرمود: جهاد بر چهار گونه است:
دو جهاد واجب است و جهاد ديگر مستحبّى است كه جز با واجب تحقّق نيابد و چهارمى جهاد مستحبّى محض است
امّا آن دو جهاد كه واجب هستند:
يكى جهاد شخص با نفس خويش است كه با كناره گيرى از نافرمانيها نسبت به خدا صورت میگيرد و آن از بزرگترين جهاد است
و ديگرى جهاد با كافرانى است كه با شما هم مرزند كه اين نيز واجب است
امّا آن جهاد كه مستحبّ میباشد كه در سايه واجب امكان پذير است، جهاد با دشمن است كه بر همه امّت واجب است و اگر آن را ترك نمايند عذاب بر آنها فرود آيد و اين عذاب شامل همه امّت گردد و آن جهاد بر امام مستحبّ و سنّت است و حدّ آن اين است كه امام با امّت براى سركوبى دشمن رود و با دشمنان پيكار نمايد
و امّا آن جهادى كه مستحبّ محض است، برپا داشتن سنّت هاست كه مرد مسلمان در بر پا نگهداشتن و رشد و احياى آن سعى و كوشش خود را به كار گيرد و مبارزه كند؛
پس كار و تلاش در اين خصوص از بهترين اعمال است؛ زيرا احياى سنّت است.
و پيامبر خدا صلّى اللَّه عليه و آله فرمود:
«هر كس بنيانگذار روشى نيكو باشد، همچون پاداش كسى كه به آن عمل كرده، پاداش دارد و نيز از پاداش همه آنان كه تا روز رستاخيز به آن عمل نمايند بهرهمند خواهد شد بىآن كه از پاداش انجام دهندگانش چيزى كاسته شود»
[تحف العقول: 243، مشكاة الأنوار: 431/1442 .]
#جهاد
#مجاهدت
#مبارزه
#خیروشر
@BALAGH69
خطیب بزرگ شیعه مرحوم شیخ عبدالزهرا کعبی می گوید:
یک روز بعد از ظهر، وارد صحن مطهر امام حسین علیه السلام شدم؛ شخصی در مقابل یکی از حجره های صحن شریف، کتاب های مذهبی می فروخت و من با وی سابقه آشنایی داشتم، چون مرا دید گفت: کتابی دارم که شاید برای شما نافع باشد و در آن اشعاری وجود دارد که زیبنده شما می باشد و قیمت آن این است که یک بار آن را برایم بخوانی.
مرحوم شیخ عبدالزهرا می گوید:
آن اشعار- قصیده ابن عرندس حلی - گمشده من بود
و مدت ها در جستجوی آن بودم. آن را گرفتم و هنگامی که به خواندن آن مشغول بودم، ناگهان سیدی از بزرگان عرب را دیدم که در برابرم ایستاده است و به اشعارم گوش می دهد وگریه می کند.
چون به این بیت رسیدم:
ایقتل ظمآنا حسین بکربلا
و فی کل عضو من انامله بحر
گریه آن بزرگوار شدید شد و رو به ضریح امام حسین علیه السلام کرد و این بیت را تکرار می نمود و همچون زن جوان مرده می گریست. همین که اشعار را به پایان رساندم، دیگر آن بزرگوار را ندیدم. برای دیدن ایشان، از صحن خارج شدم تا شاید آن جناب را بیابم ولی ایشان را ندیدم. به هر کجا رو نمودم، اثری نیافتم. گویا از برابر چشمم غایب شده است. به یقین دانستم او حضرت حجت و امام منتظر (عج) بوده است. (ملاقات با امام عصر، ص315)
علامه امینی در کتاب الغدیر جلد 7 ، صفحه 14 قصیده ابن عرندس را آورده است و فرموده :
در میان یاران و اصحاب ما معروف است که در هر مجلسی این قصیده خوانده شود پیشوای ما امام زمان (عج) که چشم به راه اوییم و خداوند به زودی در فرجش تعجیل فرماید در آن مجلس و انجمن تشریف فرما می شوند.
در ادامه مطلب، قصیده ابن عرندس همراه با ترجمه فارسی آن را آورده ایم:
قصیده ابن عرندس حلّی (ره):
طوایا نظامی فی الزمان لها نشر
یعطرها من طیب ذکراکم نشر
در روزگار، رازهای سروده هایم آشکار می شود ، گروهی آن را از بوی خوش یاد شما خوشبوی می دارند.
قصائد ما خابت لهن مقاصد
بواطنها حمد ظواهرها شکر
چکامه هایی است که خواسته ها از آن برنیاورده نیست ،درون آن ستایش گری است و برونش سپاسگزاری.
مطالعها تحکی النجوم طوالعا فاخلاقها زهر و انوارها زهر
سرآغاز آنها اختران رخ نموده را به یاد می آورد ،سرشت آنها از مایه شکوفه ها است و پرتو آنها فروغی تابناک.
عرائس تحلی حین تجلی قلوبنا
اکالیلها در و تیجانها تبر
دلبرانی اند که چون دل ما بدرخشد پرده از روی برمی گیرند،افسرهایی زرین بر سر دارند که فراز آن ها را مروارید ها آرایش می دهد.
حسان لها حسان بالفضل شاهد
علی وجهها تبر یزان بها التبر
خوبرویانی که حسان حسن آنان را گواهی می کند ،و بر رخساره هایشان زرهایی است زرهای دیگر را می آراید.
انظمها نظم الئالی و اسهر اللیالی
لیحیی لی بها و بکم ذکر
همچون گوهر ها آنها را در رشته می کشم ، شب ها را به بیداری سر می کنم تا یاد آنها را برای شما وخویش زنده بدارم.
فیا ساکنی ارض الطفوف علیکم
سلام محب ماله عنکم صبر
ای آنان که در کرانه های فرات آرمیده اید دوستداری بر شما درود می فرستد که شکیبائی اش نمانده است.
نشرت الدواوین الثنا بعد طیها
و فی کل طرس من مدیحی لکم سطر
پس از آنکه ستایش نامه ها را درهم پیچیدم باز آنها را گشودم که در هر نامه ای از ستایش های من فرازی درباره شما هست.
فطابق شعری فیکم دمع ناظری
فمبیض ذا نظم و محمر ذا نثر
هنگام سخن از شما، نظم من با اشک چشمانم از یک سرچشمه آب می خورد زیرا چکیده های سرشکم را در رشته می کشم و سرود می سازم و خونی را که از دیده ام روان است در چهره نثری و سرخ گلگون همه جا می پراکنم.
فلا تتهمونی بالسلو فانما
مواعید سلوانی و حقکم الحشر
مپندارید داغ آرامش یافته که به خودتان سوگند سوز جگرم جز در روز رستاخیز کاهش نمی یابد.
فذلی بکم عز و فقری بکم غنی
و عسری بکم یسر و کسری بکم جبر
خواری در راه شما برای من ارجمندی است و تنگدستی ، توانگری و دشواری ، آسانی و شکست ، پیوند خوردن است.
ترق بروق السحب لی من دیارکم
فینهل من دمعی لبارقها القطر
آذرخش های همراه با ابر که از کوی شما برخاست باران سرشک را از دیدگان من روان گردانید.
فعینای کالخنساء تحری دموعها
و قلبی شدید فی محبتکم صخر
دو دیده من- همچون خنساء- اشک هایش سرازیر است و دلم در دوستی شما به استواری صخره(سنگ) می ماند.
وقفت علی الدار التی کنتم بها
فمغناکم من بعد معناکم فقر
در کناره های سرائی که شما در آن می زیستید ایستادم که جای تهی مانده شما پس از رفتن خودتان مستمند است.
و قد درست منها الدروس وطالما
بها درس العلم الآلهی و الذکر
نشانه خانه هایی مندرس گردید که درس هایی از دانش خداوندی و یاد او در آن ها برگزار می گشت.
و سالت علیها من دموعی سحائب
الی ان تروی البان بالدمع و السدر
و ابرهایی از سرشک هایم چندان بر ان بارید تا درخت های بان و کنار را آبیاری کرد.
فراق فراق الروح لی بعد بعدکم
و د