📚 بخوانید : دوشنبه ها . تفسیر قرآن
💠يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ (صف/8)
آنان تصميم دارند كه نور خدا را با دهان ها (و سخنان و افتراها)ى خود خاموش كنند، در حالى كه خداوند كامل كننده نور خويش است، هرچند كافران ناخشنود باشند.
✅پیام ها :
✔️- دشمن دائماً در فكر خاموش كردن چراغ هدايت و نور خداست. «يريدون ليطفئوا نور اللّه»
✔️- قرآن نور الهى است. «ليطفئوا نور اللّه»
✔️- دين نور است، يعنى مايه ى شناخت، رشد، حركت و گرمى است. «نور اللّه»
✔️- برنامه ها و تصميمات دشمنان براى مقابله با حق، تلاشى مذبوحانه و بى ثمر است. «نور اللّه بافواههم»
✳️ كِى شود خورشيد از پف منطمس
كى شود دريا ز پوز سگ نجس
مَهْ فشاند نور و سگ عوعو كند
هر كسى بر طينت خود مى طند
✔️- مهم ترين وسيله دشمن براى مقابله با اسلام، تبليغات است. «بافواههم» البتّه به سرانجام نمى رسد.
✳️چراغى را كه ايزد بر فروزد
هر آن كس پف كند ريشش بسوزد
✔️- اسلام، دين كامل و جاودان است. «واللّه متمّ نوره»
✔️- هيچ نوع مخالفتى مانع اراده الهى نيست، «ولو كره الكافرون»
✔️- كفر و شرك، به طور يكسان از گسترش اسلام ناراضى هستند. «ولو كره الكافرون»، «و لو كره المشركون»
✍تفسیر نور . ذیل آیه شریفه
🌸🌹 @BARADARANH1_IR
صفحه ما در اینستاگرام 👇
https://instagram.com/baradarannh.ir2?utm_medium=copy_link
🔀 دو راهی منفعت و اخلاق
⭕️علامه محمد تقی جعفری یک تمثیل بسیار زیبایی دارد؛
👞 روزی یک نفر، کفشش پاره می شود. کفش را پیش کفّاش می برد! کفّاش نگاهی به کفش می اندازد و می گوید: این کفش، 3 تا کوک می خواهد. کوکی 10 تومان و در مجموع 30 تومان می شود! صاحب کفش، 30 تومان را می دهد و قرار بر این می شود که یک ساعت بعد برگردد و کفش آماده را تحویل بگیرد.
👴 کفاش، کار را شروع می کند؛ کوک اول، کوک دوم، کوک سوم و کار تمام می شود. کفاش یک نگاه عمیقی به کفش می کند و می بیند؛ اگر یک کوک دیگر به این کفش بزند، این کفش دیگر برای صاحبش حسابی کار می کند!
💓🔉 اینجا کفاش گیر می کند بین صدای دلش و توافقی که با صاحب کفش کرده است؛ یک دو راهی ساده که نه خلاف عقل است و نه خلاف وجدان! دو راهی منفعت و اخلاق؛ دو راهی منطق و عشق.
⏳سالها است که بحث بین صاحبان تمام مکاتب اخلاقی و فلاسفه و عرفا سر همین کوک چهارم است.
💚 اینکه آیا دلتان آنقدر بزرگ هست که بیشتر از تعهدتان یک کاری را انجام دهید و بعد اسمی از خودتان نیاورید و مازادش را با خدا معامله کنید!؟
🌎 دنیا پر از فرصت کوک چهارم است و ما همه کفاش های دو دل!
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
🌐https://btid.org/fa/news/209944
✅ آیدی ارتباط با مشاور👇
@pasokhgo313
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
✍️سوال کاربر:
پسرم اضطراب و استرس شدید داره!!
🌿با سلام وعرض ادب
🙍🏼♂️پسر 23سالهای دارم. چند وقتی هست عادت کرده مرتب موی سیبیلش رو میکَنه یا باهاش بازی میکنه یا مرتب با ناخنهاش به جون انگشتای دستش میفته، انگشتاش داغون شده و موی سیبیلش کنده شده و جاش تو صورتش مونده. هر چی باهاش حرف میزنم بیفایده است، نمیدونم واقعا چکار کنم تا این عادتها رو ترک کنه و درضمن خیلی خودخوری میکنه.
📚پاسخ مشاور:
💐با سلام و احترام
💆🏻♂️امروزه فشارهای عصبی، ترسها، نگرانیها، استرسها و اضطرابهای فراوانی افراد را رنج می دهد. اما نکتهی آرامش بخش این است که ما با توجه به باورها و تواناییهایی که داریم میتوانیم با این مشکلات کنار بیاییم.
❌ علائمی که از فرزندتان ذکر کردید نشان دهده این است که ناراحتیهایی در زندگی دارند و این ناراحتیها و فشارها این گونه جلوه و نمایان میشود. مو کندنها، خوردن ناخنها و بازی با انگشتان دست نمونههایی از این موارد است که باید ریشه یابی شود.
💥در بسیاری از مواقع مو کندن مثل یک تقویت کننده مثبت عمل میکند، مخصوصاً به این دلیل که فرد، پس از تجربه کردن یک تنش یا عصبیت با کندن موی خود احساس آرامش میکند و لذا به همراه این حالت میتوان اضطراب، افسردگی و وسواس را در افراد مبتلا مشاهده کرد.
✅برای اینکه مشکل فرزند شما حل شود، توصیه هایی را خدمتتان عرض می نمایم:
1️⃣ از آن جایی که اضطراب همواره به عنوان عامل ایجاد و تشدیدکننده بیماری مطرح است، ایجاد محیطی آرام و به دور از تنش در کم شدن علایم بیماری بسیار موثر است.
2️⃣ مراجعه به روان درمانگر، تا علائمی که ذکر فرمودید را ریشه یابی و برطرف نماید.
3️⃣ قطعا تا مشکلات فرزندتان به صورت ریشهای حل نشود، این مشکلاتی هم که فرموده بودید حل نخواهد شد. مثلا اگر فرزندتان دچار افسردگی، وسواس و یا اضطراب است، اول این مشکلات حل شود تا مشکل مو کندن و ... هم برطرف شود.
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
📎 #روانشناسی
جهت مشاهده پاسخ کامل به لینک زیر مراجعه فرمایید👇
🌐http://btid.org/node/208498
✅ آیدی ارتباط با مشاور👇
@pasokhgo313
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⚠️ در لحظه و زمان حال زندگی کن!
✏️ خیلی از آدمها توی ذهنشون برای آینده نقشههایی میکشن، برنامه و ایدههایی رو هم در نظر میگیرن.
⁉️ اما چرا نمیتونن به اون آیندهای که توی ذهنشون ساختن، برسن؟!
⁉️ چرا هرچی که به سمت آینده میرن، احساس میکنن از اون آیندهای که فکرش رو میکردن، دور شدن؟!
⁉️ چرا اون همه آرزو و نقشههای رنگارنگی که برای آینده بود، فقط توی ذهنشون باقی میمونه؟!
⁉️ چرا از کلاسی که همه، توی اون میخواستن خلبان و فضانورد بشن، فقط افراد کمی به موفقیت رسیدن؟
✅ جواب همۀ این سؤالها رو امامعلی (علیهالسّلام) با یه فرمول بهمون دادن.
💎 اون فرمول هم اینه که ما فقط برای آینده نقشه کشیدیم و از زمان حال و الآنی که توش هستیم، غافل شدیم و هیچ برنامه و تلاشی برای وقتی که توش هستیم، نداریم.
📍 امیرالمؤمنین (علیهالسّلام): «إنَّ عُمرَکَ وَقتُکَ الَّذِی أنتَ فِیه.»
🔸 عمر تو، همون وقتی هست که الآن توش هستی.
📚 غرر الحکم، ص 222.
📌 لینک مطلب
https://btid.org/fa/news/207649
📎#گرافیک_ثابت
📎#دانش_آموزی
📎#نوجوان
📎#مدیریت_زمان
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
🔸ششم ذی القعده روز بزرگداشت احمد ابن موسی شاهچراغ علیهما السلام
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #شاهچراغ
🖇 لینک مطلب:
🔸 https://btid.org/fa/photogallery
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
💠 آماده صعود به قله
🔰 امروز ما دهها میلیون جوانی داریم در کشور که آمادهی صعود به قلههایند، آمادهی حرکت علمی و صعود به قلههای شرف و عزت ملی.
✍️ بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان؛1401/02/06
📎 #ماه_ضیافت_الهی
📎 #امام_خامنه_ای
📎 #بهار_معنویت
🖇 https://btid.org/fa/photogallery
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🕋 شاخصه: کرامت نفس و شناخت جایگاه انسانی خود
📝 لینک مطلب
https://btid.org/fa/news/206569
📎 #دانش_آموزی
📎 #خدا_شناسی
📎 #ماه_ضیافت_الهی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
روابط+دختر.mp3
1.51M
⁉️سوال کاربر:
👱🏻♀️💍👱🏻♂️چگونه روابط دختر و پسر را به سمت ازدواج سوق دهیم؟
🎙پاسخ استاد حسینی را بشنوید.👆
📎https://btid.org/fa/news/209568
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
📎 #ازدواج
📩 سوالات شما را مشاورین کانال پاسخگو هستند
✅ آیدی دریافت سوالات👇
@pasokhgo313
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 آیا سرنوشت یوز ایرانی در انتظار نسل ما است؟
⛔️ آیا می دانید؟!
نرخ باروری به تعداد فرزندانی که یک خانم به دنیا میآورد به ۱.۶ فرزند به ازای هر فرد رسیده است.
👀 یعنی هر زوجی که از این نسل خارج می شود دو نفر را در جای خود نمی گذارد و تدوام این روند یعنی انقراض نسل ما...
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #پوستر_جمعیت
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #فرزند_آوری
📎 #آینده_هولناک
🖇 لینک مطلب:
🔸 https://btid.org/fa/photogallery
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
🍀آن پرچمی که برسر بام حريم توست
🍀راه بهشت رابه محبان نشان دهد
🔸السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #حرم_مقدس
🖇 لینک مطلب:
🔸 https://btid.org/fa/photogallery
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
🔶 تربیت یعنی...
💢 ما فرزندان خود را تربیت نمیکنیم تا انسانهایی شوند که ما دوست داریم. چون:
⛔️ تربیت سنگتراشی نیست.
⛔️ تربیت کوزهگری نیست.
⛔️ تربیت مجسمهسازی نیست.
❌ چون اصلاً این نوع نگاه، شدنی نیست.
❇️ تربیت یعنی فراهمکردن زمینههای فکری، برای به فعلیت رساندن استعدادهای درونی.
✅ در تربیت، کار مربی پرورش بذر است؛ کار مربّی، تعدیل غرائز است نه حذف غرائز.
📌 لینک مطلب:
https://btid.org/fa/news/163785
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #دانش_آموزی
📎 #والدین
📎 #تربیت_فرزند
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐btid.org