💠ارتباط میان انتظار و جهاد
✳️این مضمون در روایات زیادى با تعبیرات مختلفى نقل شده است: در بعضى از روایات، انتظار حکومت حق را کشیدن «بمنزلة الضّارب بسیفه فى سبیل اللّه»؛ (همانند شمشیر زنى در راه خدا). و در بعضى دیگر «کمن قارع معه بسیفه»؛ (همانند کسى است که در خدمت امام زمان با شمشیر بر مغز دشمن بکوبد).در بعضى دیگر «بمنزلة من کان قاعداً تحت لواء القائم»؛ (همانند کسى است که زیر پرچم قائم بوده باشد).و در بعضى دیگر «بمنزلة المجاهد بین یدى رسول اللّه»؛ (همانند کسى است که پیش روى پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم) جهاد کند).و در بعضى دیگر «بمنزلة من استشهد مع رسول اللّه(صلى الله علیه وآله وسلم)»؛ (همانند کسى است که با پیامبر شهید شود). این تشبیهات که در مورد انتظار ظهور حضرت مهدى (علیه السلام) در این روایات وارد شده بسیار پر معنى و روشنگر این واقعیّت است که یک نوع رابطه و تشابه در میان مسأله «انتظار» و «جهاد» و مبارزه با دشمن، در آخرین شکل خود، وجود دارد.(دقّت کنید!) در روایات متعدّدى نیز انتظار چنین حکومتى را داشتن، به عنوان بالاترین عبادت معرفى شده است. این مضمون در بعضى از احادیث، از پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم) و در بعضى از حضرت على(علیه السلام)نقل شده است؛ از جمله در حدیثى مى خوانیم که پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم) فرمود: «افضل اعمال امّتى انتظار الفرج من اللّه عزّوجلّ»؛ (بالاترین اعمال امّت من انتظار فرج از ناحیه خدا کشیدن است).و در حدیث دیگرى از پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم) مى خوانیم: «افضل العبادة انتظار الفرج». این حدیث اعم از این که انتظار فرج را به معنى وسیع کلمه بدانیم، و یا به مفهوم خاص یعنى انتظار ظهور مصلح جهانى باشد، اهمّیّت انتظار را در مورد بحث ما روشن مى سازد. این تعبیرات همگى حاکى از این است که انتظار چنان انقلابى همیشه توأم با یک جهاد وسیع دامنه دار است. و اگر اعتقاد و انتظار حکومت جهانى مهدى به صورت ریشه دار حلول کند، سرچشمه دو رشته اعمال دامنه دار خواهد شد (زیرا اعتقادات سطحى ممکن است اثر آن از گفتار و سخن تجاوز نکند امّا اعتقادات عمیق همیشه آثار عملى گسترده اى به دنبال خواهد داشت)؛ این دو رشته اعمال عبارتند از: ترک هرگونه همکارى و هماهنگى با عوامل ظلم و فساد، و حتّى مبارزه و درگیرى با آنها از یک سو؛ و خودسازى و خودیارى و جلب آمادگیهاى جسمى و روحى و مادّى و معنوى براى شکل گرفتن آن حکومت واحد جهانى و مردمى، از سوى دیگر. و خوب که دقّت کنیم مى بینیم هر دو قسمت آن کاملا سازنده و عامل تحرّک و آگاهى و بیدارى است.
✍پی نوشت : گردآوری از کتاب حکومت جهانی مهدی، آیت الله العظمى ناصر مکارم شیرازى، نسل جوان، قم، ۱۳۹۰ ش، نوبت هشتم، ص ۹۵.
7.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📷 ببینید : پاسخ به شبهات دینی
❓ فلسفه غیبت...!؟
https://t.me/joinchat/AAAAAEAbLRTaZR885tFbeQ
✔️ مردم را راضی کنید
💠 کوشش كنيد كه با بندگان خدا جورى رفتار كنيد كه امامان شما رفتار مى كردند، پيغمبر شما رفتار مى كرد و ساير انبيا رفتار مى كردند. گمان نكنيد كه حالا فلان نخست وزير است، فلان وزير كشور است، فلان رئيس جمهور اســت،- فلان رئيس مجلس است- فلان استاندار اســت،فلان بخشدار است، فرماندار است، گمان نكنيد كه اينها يك چيزى است. آن كه همه چيز است ، به دست آوردن رضاى خداست، و آن به اين است كه رضاى مخلوق خدا را به دست بياوريد. با مردم كه شما سرو كار داريد اين مردم را بايد رضايت شان را به دست بياوريد.
✍صحیفه امام؛ ج18؛ ص280.
💠خرما خوردن ناشتا
🌴پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:
ناشنا خرما بخوريد؛ چرا كه كِرمهاى شكم را مىكُشد.
بحار الأنوار، ج 66، ص 141
🌴امام صادق عليه السلام:
هر كس به هنگام خواب، هفت خرماى عَجوه بخورد، خرماها كِرم هاى شكم او را مى كُشند. ( عَجوه : نوعی خرمای مرغوب و درشت در مدینه و حوالی آن )
الكافي، ج 6، ص 349
5.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📷 ببینید : برادرانه 🌸 ( به مناسبت روز میلاد امام کاظم سلام الله علیه )
🌷 همسایه خوبی باش....
https://t.me/joinchat/AAAAAEAbLRTaZR885tFbeQ
🌸امام کاظم سلام الله علیه :
ليسَ حُسنُ الجِوارِ كَفَ الأذى ، ولكنْ حُسنُ الجِوارِ الصّبرُ على الأذى .
حسن همسايگى ، اين نيست كه آزار نرسانى بلكه حسن همسايگى ، اين است كه در برابر آزار و اذيّت همسايه شكيبا باشى.
✍ تحف العقول . 409
🏦 صفِ بانک و فساد
یکی از آن جاهایی که #همیشه از رفتن به سمت آن #تنفر دارم، همین بانک است. چه دولتی چه خصوصی!
متصدی بانک البته نه همه، انگار #منت برسر ما میگذارند و کارمان را انجام میدهند، انگار نه انگار وظیفه شان است. اصلا #حقوق میگیرند که کار کنند، اصلا متوجه نمیشوم مردمی را که تا کمر خممیشوند تا آن آقا برایشان فیش واریز کند.
او ذاتا وظیفه دارد، جناب کارمند حقوقش از #مالیات ماست پس نه تنها منتی نیست بلکه باید ممنون باشند که بانک آنها را انتخاب کرده ایم.
از طرف دیگر، کار هرکس را بخواهند، خارج نوبت پیش میبرند، بخصوص اگر #مشتری پولدار باشد.
پیرزنی برای پرداخت اقساط وام آمده بود، به سختی سرپا ایستاد، اما آن متصدی که روی صندلی زیرکولر نشسته، کار مشتری پولدار را خارج از نوبت انجام داد، این حق الناس است، #فساد است، ظلم است.
همین آقای کارمند بانک، شب که به منزل میرسد، گوشی را برمیدارد و در تلگرام از فساد و اختلاس در ایران میگوید!! و ژست روشنفکری به خود میگیرد، حال آنکه فساد از خود اوست.
بقیه اداراتپیشکش، امان از صفِ بانک