eitaa logo
برادرانه
219 دنبال‌کننده
26.8هزار عکس
10.9هزار ویدیو
322 فایل
حسین برادران پرسش سوالات دینی @Hossein_baradaranh
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️ روش مواجهه با عیوب همسر از نظر رهبر انقلاب 🌺 رهبرانقلاب: پسران، در ذهنشان دختر ایده‌آلشان را نقاشی میکنند و دختران هم پسر ایده‌آلشان را نقاشی میکنند؛ اما آن وجود ندارد. نه اینکه در این شهر نیست، در این کشور هم نیست؛ بلکه روی زمین هم نیست! 🔹همه ما نقص داریم. خب؛ حالا تا از هم دوریم، این نقص‌ها را نمیدانیم؛ به مجردی که ازدواج انجام شد و کنار هم قرار گرفتیم، کم‌کم کمبودها ظاهر میشود. حالا ناراضی باشیم؟ نخیر؛ باید زندگی را آنگونه که هست، پذیرفت و با آن ساخت. ۸۱/۶/۶ 📛 اینطور نباشد که اگر بر اثر معاشرت، اشکال و عیب و ایرادی در همسرتان مشاهده کردید، آن را بزرگ بشمارید و برای خودتان عقده و غصه کنید. ۸۲/۲/۲۸ 🔺البته یک عیب‌هایی هست که قابل برطرف شدن است، آنها را برطرف کنید. یک عیب‌هایی هم هست که قابل برطرف شدن نیست؛ با آنها هم باید بسازید. ۶۳/۱/۲۴
💢حکم کسی که قبل از سن بلوغ، بخورد یا بخواهد خودکشی کند، چیست؟ آیا وی دارد؟ انسان قبل از رسیدن به بلوغ، تکلیف شرعی ندارد و در صورت ارتکاب کارهایی که محسوب می‌شود، عقابی برای او نخواهد بود. البته برخی مراجع می‌گویند اگر فرد نابالغ، زشتی را درک کند، در قبال انجام آن مسئول است. در هر صورت، لازم است والدین در تربیت دینی فرزندان خود اهتمام را داشته باشند. پاسخ دفاتر عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است: حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی: خودش ندارد و عقاب نمی‌شود، اما اگر خوف این باشد که با عادت به این امور، بعد از بلوغ نیز مرتکب آن شود باید شود. در غیر این صورت نیز شایسته است که والدین در تربیت دینی فرزندان خود نهایت اهتمام را داشته باشند. حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: متوجه طفل نیست، ولی بر ولیّ او شرعاً لازم است او را از این امور حفظ کند. حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی: در صورتی که قبح و زشتی این اعمال را می‌دانسته، مسئولیت دارد.
22.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید : پاسخ به شبهات دینی ❓فلسفه و علل تعدد ازدواج های پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید : یکشنبه ها . احکام شرعی 🌴 شش نکته در مورد صلوات https://eitaa.com/BARADARANH1_IR 👇👇
💠شش نكته درباره صلوات 💐1. صلوات در هر شرايطى مستحب است چه در نماز و چه در غير نماز. 🌷2. اگر شخص مكرر نام پيامبر (صلی الله علیه و آله) را بشنود و يا به زبان آورد ، تكرار صلوات نيز مستحب است (در مداحى ها كه مداح مرتب نام پيامبر (صلی الله علیه و آله) را به زبان مى آورد صلوات هم مناسب است تكرار شود). 🌺3. صلوات تشهد كفايت از صلوات ديگر نمى كند. 🌸4. مستحب است بر كسى كه نام پيامبر (صلی الله علیه و آله) را به زبان آورده يا شنيده فوراً صلوات بفرستد. 🌹5. اگر نام پيامبر (صلی الله علیه و آله) نوشته شود مستحب است صلوات هم نوشته شود. 🌼6. اگر كسى به يادپيامبر (صلی الله علیه و آله) بيفتد اولى آن است كه صلوات بفرستد.
🌴منظور از مقام محمود، در مورد پیامبر(صلی الله علیه و آله) 💠خداى متعال در آیه ۷۹ سوره «اسراء» خطاب به پیامبر(صلى الله علیه وآله) مى فرماید: (و پاسى از شب را از خواب برخیز، و قرآن [و نماز] بخوان. این یک وظیفه اضافى براى توست؛ امید است پروردگارت تو را به مقامى در خورِ ستایش برساند)؛ «وَ مِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَکَ عَسى أَنْ یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقاماً مَحْمُوداً». ✔️مفسران معروف اسلامى این تعبیر را اشاره به نافله شب که در فضیلت آن روایات بسیارى وارد شده دانسته اند، هر چند آیه، صراحت در این مسأله ندارد ولى با قرائن مختلفى که در دست است، این تفسیر روشن به نظر مى رسد. بدون شک، «مقام محمود» مقام بسیار برجسته اى است که ستایش برانگیز است (چرا که «محمود» از ماده «حمد» به معنى ستایش مى باشد). و از آنجا که این کلمه، به طور مطلق آمده است، شاید اشاره به این باشد که ستایش همگان را از اولین و آخرین متوجه تو مى کند. ✳️روایات اسلامى، اعم از روایات اهل بیت(علیهم السلام) و روایاتى که از طرق برادران اهل تسنن نقل شده است، مقام محمود را به عنوان مقام شفاعت کبرى تفسیر کرده است؛ چرا که پیامبر(صلى الله علیه وآله) بزرگترین شفیعان در عالم دیگر است و آنها که شایسته شفاعت باشند، مشمول این شفاعت بزرگ خواهند شد. ☑️این تفسیر در روایات متعددى نیز وارد شده است: در تفسیر «عیاشى» از امام باقر(علیه السلام) یا امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم که: در تفسیر جمله «عَسى أَنْ یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقاماً مَحْمُوداً» فرمود: «هِىَ الْشَّفاعَةُ». بعضى از مفسران کوشش کرده اند: از مفهوم خود آیه، این حقیقت را دریابند. آنها معتقدند: جمله «عَسى أَنْ یَبْعَثَکَ» دلیل بر این است: این مقامى که خدا در آینده به تو خواهد داد، مقامى است که ستایش همگان را برمى انگیزد، زیرا سودش به همگان مى رسد، (چرا که محمود در جمله بالا مطلق است و هیچ گونه قید و شرطى ندارد). از این گذشته، حمد و ستایش در برابر یک عمل اختیارى است، و چیزى که واجد همه این صفات باشد، چیزى جز شفاعت عامه پیامبر(صلى الله علیه وآله) نیست.(۱) این احتمال نیز وجود دارد که: «مقام محمود» همان نهایت قرب به پروردگار است که یکى از آثارش، شفاعت کبرى مى باشد (دقت کنید). گر چه مخاطب در این آیه، ظاهراً پیامبر(صلى الله علیه وآله) است، ولى از یک نظر، مى توان حکم آن را تعمیم داده گفت: همه افراد با ایمان که برنامه الهى روحانى تلاوت و نماز شب را انجام مى دهند، سهمى از مقام محمود خواهند داشت، و به میزان ایمان و عمل خود، به بارگاه قرب پروردگار راه خواهند یافت، و به همان نسبت مى توانند شفیع و دستگیر واماندگان در راه شوند. زیرا مى دانیم: هر مؤمنى در شعاع ایمان خود، از مقام شفاعت برخوردار خواهد بود، ولى مصداق اَتَمّ و اکمل این آیه، شخص پیامبر(صلى الله علیه وآله) است.(۲) ✍پی نوشت : (۱). «المیزان»، جلد ۱، صفحه ۱۷۸. (۲). گرد آوری از کتاب: تفسیر نمونه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دار الکتب الإسلامیه، چاپ بیست و ششم، ج ۱۲، ص ۲۵۸.
📚 بخوانید : 📖تحقیقی در مورد : ✔️"تصویر نوجوانی محمد پیامبر اسلام که توسط راهبی نصرانی کشیده شده است" https://eitaa.com/BARADARANH1_IR 👇👇
تحقیقی در مورد : "تصویر نوجوانی محمد پیامبر اسلام که توسط راهبی نصرانی کشیده شده است" 1⃣ انتساب این تصویر به حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) شایعه ای است که سالیان زیادی است در ایران رواج دارد. بر اساس این ادعا، این تصویر توسط راهبی کشیده شده است که حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) را در نوجوانی در مسیر شام ملاقات کرده ‌است که البته هیچ منبع تاریخی این ادعا را تایید نمی کند و برخلاف دعاویِ مطرح شده، این تصویر نه تنها در موزه ی ملی روم (مجموع چند موزه در رُم ایتالیا) بلکه در هیچ موزه ای در دنیا نیز موجود نیست.   http://url.faranama.co/oTeQd 2⃣ تصویر این پوستر کپی برداری از کارت پستالی اروپایی است که بین سال های ۱۹۰۴ و ۱۹۰۶ در تونس از پسربچه ای تصویربرداری شده و برای استفاده تجاری منتشر گشته است. عکاسی به نام رادولف لنرت (Radolf Franz Lehnret 1878-1948) اهل جمهوری چک این عکس را گرفته است. http://url.faranama.co/K3wD5 3⃣ این رمز گشایی تاریخی از نگاره منسوب به پیامبر اسلام، در سال 2006 در مقاله ای به نام “تاریخچه‌ی یک تصویر؛ توصیفات شیعه از محمد” که توسط دو محقق به نام های Pierree Centlivre و Micheline Centlivres-Demont نوشته شده بود، انجام شد. این دو در سال 2004 در حين بازديد از نمايشگاه عکس های رادولف لنرت، تصادفا موفق به کشف ريشه اين پوستر ايراني شدند. http://url.faranama.co/p9t0w 4⃣ این تصویر در طول بیش از صد سال، در بسیاری از کتاب ها و نشریات در سراسر دنیا منتشر گردیده است. پوسترهایی که در ایران چاپ می‌شود نیز بدون تردید برگرفته از همین تصویر هستند. البته نقاشان ایرانی دستکاری‌هایی درعکس انجام داده‌اند از جمله این که شانه سمت چپ، اندکی با پارچه پوشانده شده‌است و دهان و چشم ها اندکی تغییر کرده اند.  
✳️مناظره امام صادق(علیه السلام) با ابو حنیفه در منابع اهل سنت ✔️ابوحنیفه، عبدالله بن ابى شبرمه و ابن ابى لیلى بر جعفر بن محمّد الصادق(علیه السلام) وارد شدند. حضرت به ابن ابى لیلى فرمود: این چه کسى است که همراه تو است؟ عرض کرد: این مردى است که داراى بصیرت و نفوذ در دین است. حضرت فرمود: گویا او در امر دین به رأى خود قیاس مى کند؟ گفت: آرى. حضرت به ابى حنیفه فرمود: اسم تو چیست؟ گفت: نعمان. حضرت فرمود: در تو نمى بینم که چیزى را به خوبى بدانى؟ آن گاه حضرت شروع به طرح مسائلى نمود. در تمام موارد ابوحنیفه جوابى نداشت که بدهد، آن گاه حضرت فرمود: اى نعمان! پدرم از جدّم حدیث نقل کرده که رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرمود: اوّل کسى که امر دین را به رأى خود قیاس کرد ابلیس بود. خداوند متعال به او فرمود: سجده کن بر آدم. او در جواب گفت: «أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنِی مِنْ نار وَخَلَقْتَهُ مِنْ طِین»(۱)؛ (من از او بهترم; زیرا مرا از آتش خلق کردى و او را از گل آفریدى.) پس هر کس دین را با رأى خود تبیین کند، خداوند او را در روز قیامت با ابلیس مقرون سازد؛ زیرا او را در قیاس متابعت کرده است. ابن شبرمه مى گوید: آن گاه حضرت از ابوحنیفه سؤال کرد: کدام یک از این دو اعظم است: کشتن انسان یا زنا؟ ابوحنیفه گفت: کشتن انسان. حضرت فرمود: پس چرا خداوند ـ عزّوجلّ ـ در قتل نفس دو شاهد را کافى دانسته ولى در زنا چهار شاهد را لازم مى داند؟ باز فرمود: کدام یک اعظم است: نماز یا روزه؟ ابوحنیفه گفت: نماز. حضرت فرمود: پس چه شده حائض را که روزه خود قضا مى کند ولى نماز خود را قضا نمى نماید؟ واى بر تو! قیاست چگونه حکم مى کند؟ از خدا بترس و در دین به رأى خود قیاس مکن(۲).(۳) ✍پی نوشت : (۱). سوره اعراف، آیه ۱۲. (۲). الطبقات الکبرى، شعرانى، ج ۱، ص ۲۸ ; حلیة الاولیاء، ج ۳، ص ۱۹۳. (۳). گردآوری از کتاب: اهل بیت از دیدگاه اهل سنت، على اصغر رضوانى، مسجد مقدس جمکران، قم ، ۱۳۸۵ ه.ش، ص ۹۹.
💠امام خمینی رحمت الله علیه : ✔️هر قدر در جوانی انسان مهذب شد، شد. اگر در جوانی خدای نخواسته مهذب نشد بسیار مشکل است که در زمان کهولت و پیری که اراده ضعیف است و دشمن قوی، اراده انسان ضعیف می شود و جنود ابلیس در باطن انسان قوی، ممکن نیست دیگر آن وقت، اگر هم ممکن باشد بسیار مشکل است. از حالا به فکر باشید، از جوانی به فکر باشید.   ✍صحیفه نور،جلد 1،صفحه 124 ✔️راه اصلاح یک مملکتی فرهنگ آن مملکت است ، اصلاح باید از فرهنگ شروع بشود . دست استعمار توی فرهنگ ما کارهای بزرگ می کند ، نمی گذارد جوان های ما مستقل با بیایند . اگر فرهنگ درست بشود ، یک مملکت اصلاح می شود. ✍صحیفه امام.جلد1.ص391
💢آنچه که در طول شبانه روز باید انجام داد... اخلاق پیامبر رسول خدا با هر کس رو به رو می شد، می داد، هم به کوچک، هم بزرگ. هیچ گاه پای خود را پیش کسی نمی کرد. هنگام نگاه، به صورت کسی نمی شد. با چشم به کسی اشاره نمی کرد. هنگام نشستن، نمی داد. وقتی با مردم دست می داد و می کرد، هیچ گاه دست خود را عقب نمی کشید، تا طرف مقابل خود را بکشد. هیچ خوراکی را نمی کرد. به هیچ کس دشنام و ناسزا نمی گفت و سخن ناراحت کننده ای بر زبان نمی آورد و بدی را با بدی نمی گفت. زیرانداز خود را به عنوان اکرام زیر پای کسی که خدمتش می رسید می کرد. از روز بعثت تا دم مرگ، هرگز در حال تکیه دادن نخورد. هدیه افراد را (هر چند و ناچیز) قبول می کرد. بیشتر اوقات، رو به می نشست. زانو هایش را اشخاص، باز نمی کرد و بیرون نمی آورد. بر تند خویی غریبه ها در سؤال و درخواست و سخن می کرد. هیچ کس را ملامت و سر زنش نمی کرد و در پی اسرار دیگران نبود. خنده هایش تبسم بود و هرگز سر نمی داد. بسیار شرمگین و با حیا بود. سخن کسی را نمی کرد. از جلوی غذا می خورد. کار افراد را به هر شکلی می انداخت و...