🔻درباب امیر حسین خُنجی؛ یکی از سران باستانگرایی
🔶 یکی از شخصیت های مهم و تاثیرگذار عرصههای باستانگرایی در دهه های اخیر مخصوصا بعد از انقلاب «امیرحسین خنجی» است.
🔸حسین اکبر با نام مستعار دکتر امیرحسین خنجی سال 1326 در لارستان فارس در خانوادهای سنی مذهب و ظاهرا شافعی بدنیا میاید، در نه سالگی قرآن را کامل حفظ میکند، در نوجوانی به قطر میرود و بعد از تسلط بر زبان عربی و آموزش علوم دینی اهل سنت به جامع الازهر مصر میرود و مدتی آنجا به تحصیل میپردازد اما از جامع أم القرای عربستان سر درمی آورد و سالها زیر نظر مستقیم بن باز «مفتی مشهور وهابیت و صادر کننده فتاوای وحشیانه منجر به شکل گیری القاعده، طالبان و سپاه صحابه» آموزش میبیند، در آخر در همان زمان طاغوت به ایران بر میگردد، بعد از انقلاب جز در زمان بنی صدر ساکن ایران نیست و عمدتا در کویت و انگلیس می گذراند و نهایتا سال 92 در بیمارستان نمازی شیراز میمیرد.
🔸خوب از چنین فردی چه انتظاری می رود؟ انتظار میرفت که حسین اکبر بعد از بازگشت به ایران با یک کمربند انتحاری خود را بین مردم منفجر کند یا یک گروهک تکفیری با افکار تفرقه افکنانه تشکیل دهد و مروج اندیشههای افراطی شود.
اما با کمال تعجب او هویت خانوادگی خودش را کتمان می کند حتی مذهب خود را بیان نمی کند، شروع می کند به نوشتن مطالبی درباره تاریخ ایران با رویکرد پان ایرانیسم
🔶 او ماموریت دارد تا مکتبی مشابه وهابیت بر بستری ایرانی بسازد.
🔸 کتابهای او به دلیل درج اکاذیب هرگز مجوز چاپ نمیگیرد و صرفا در فضای مجازی با راه اندازی سایتی به پخش نوشته های خود می پردازد ولی این مطالب توسط باستان گراها و عمدتا بهاییان مکرر منتشر شده و او را که تحصیلات دانشگاهی ندارد با نام دکترای تاریخ و دکترای علوم سیاسی معرفی می کنند و مرجعی می شود برای استناد متون باستان گرایانه.
🔸 اما امیرحسین خنجی که میخواهد یک تفکر افراطی ضد اسلامی را در ایران رواج دهد دست به سرودن ابیاتی می زند و به فردوسی منسوب میکند مثل این دو بیت:
ز شیر شتر خوردن و سوسمار
عرب را به جایی رسیده است کار
که فر کیانی کند آرزو
تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
🔸 خب هر کس شاهنامه را خوانده باشد میداند که این ابیات متعلق به فردوسی نیست، و از طرفی دیگر لهجه لارستانی امیرحسین خنجی در واو کلمه « تفو » کاملا گویای رد پای شاعر در این بیت هست.
یا جای دیگر میگوید :
عرب هرچه باشد مرا دشمن است
کژ اندیش و بد خوی و اهریمن است
و امثال این ابیات زیاد دارد که برای اثبات کذب بودن نسبتش به فردوسی کافی است شاهنامه خوانده شود.
🔸 ظاهرا برای ایجاد تفرقه بین مردم منطقه همان طور که وهابیت، القاعده و داعش را در بین عرب ساخته اند، از ایران نیز غافل نبوده و دست به ایجاد یک بنیان فکری یا بهتر بگویم یک فرقه با ساختار باستان گرایی زده است، امیرحسین خنجی یکی از سربازان این جریان بود، اما افراد زیاد دیگری همچنان بر محمل رسانه های مجازی یا ماهواره ای این خط را ادامه می دهند.
🔸در پایان تحلیل خودم را میگویم که اگر جریانی در ایران بخواهد مانند داعش قتل عام کند، گردن بزند و جوی خون در خیابانهای ما راه بیاندازد آن جریان باستان گرایی (آریاییگرایی افراطی) با همراهی بهاییت، است نه جریان مذهبی دیگر.
سی بی اس نیوز، براساس اسناد وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا که روز گذشته توسط «تد دویچ» نماینده دموکرات ایالت فلوریدا منتشر شد، طی چهار سال گذشته هزاران کودک مهاجر در زمان حضور در بازداشتگاههای دولتی آمریکا مورد سوء استفاده جنسیقرار گرفتهاند.
براساس اسناد وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، از سال ۲۰۱۵ هر سال بیش از هزار مورد سوء استفاده جنسی از کودکان مهاجر در بازداشتگاههای این کشور به مقامات فدرال گزارش شده است. در مجموع در فاصله اکتبر سال ۲۰۱۴ تا جولای ۲۰۱۸، ۴ هزار و ۵۵۶ مورد شکایت سوء استفاده جنسی از کودکان مهاجر به اداره اسکان مجدد پناهندگان ارائه شده است.
علاوه بر این، هزار و ۳۰۳ مورد شکایت نیز در این خصوص به وزارت دادگستری آمریکا ارسال شده است، با این حال مشخص نیست که آیا شکایتهای ارسالی به وزارت دادگستری و اداره اسکان مجدد پناهندگان همپوشانی دارد یا خیر.
براساس اسناد منتشره از سوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، طی ۴ سال گذشته در ۱۷۸ مورد گزارش شده به وزارت دادگستری، افرادی که مسئولیت مراقبت از کودکان در بازداشتگاهها را برعهده داشتند، آنها را مورد سوء استفاده جنسی قرار دادند. در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نیز ۴۹ مورد دیگر از سوء استفاده جنسی از کودکان مهاجر توسط این افراد گزارش شده است.
نماینده ایالت کالیفرنیا در مجلس آمریکا درباره این گزارش اعلام کرد دولت مسئولیت قانونی در خصوص جلوگیری از سوء استفاده جنسی از کودکان در بازداشتگاهها دارد. وی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهورآمریکا را به سرپوش گذاشتن سیستماتیک بر روی این موارد متهم کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️امام خمینی رحمت الله علیه :
🌲اگر چنانچه يك كسى تخلف كرد از مقررات دولت، اين غیر اسلامى است، آن هم بايد اسلامى بشود؛ يعنى، بايد دولت با قدرت، آن كسى [را] كه تخلف مى كند از آن چيزهايــى كــه دولت براى حفظ نظام دولت قرار داده اســت، آن را بايد با قدرت جلويش را بگیرد؛ براى اينكه آن غیر اسلامى است، من مى گويم اسلامى بايد
بشود. بريدن درخت هاى كشور را و به تباهى كشيدن جنگل ها را، اين غیر اسلامى اســت؛ بايد جلويش گرفته بشود. تخلف از مقررات خيابانها و رفت و آمدها، اين غیر اسلامى است، بايد جلويش را بگیريد.
✍صحیفه امام؛ ج16؛ ص450 .
🌸پیامبر اکرم صلى الله عليه و آله :
اصطَنِعِ الخَيرَ إلى مَن هُوَ أهلُهُ ، وإلى مَن هُوَ غَيرُ أهلِهِ ، فإن لَم تُصِبْ مَن هُوَ أهلُهُ فأنتَ أهلُهُ .
خوبى كن چه به كسى كه شايسته آن است و چه به كسى كه شايستگى آن را ندارد؛ زيرا اگر كسى كه به او احسان كرده اى شايستگى احسان را نداشته باشد، تو به فضيلت احسان دست يافته اى.
عيون أخبار الرضا : 2 / 35 / 76.
✔️عدم فراموشى روح، دلیلی بر بطلان تناسخ
☑️یکی از دلائلی که باطل بودن عقیده «بازگشت روح به بدن دیگر» را مسلّم می سازد، موضوع «فراموشی مطلق» خاطرات گذشته است.
توضیح این که: اگر بنا باشد همه ارواح، یا ارواح تکامل نیافته، به بدنهای تازه ای بازگردند، چگونه ممکن است تمام خاطرات گذشته را فراموش کنند!
ما و شما، نه خودمان، و نه هیچیک از کسانی را که می شناسیم، ندیده ایم که به خاطر داشته باشد بار دیگری به این جهان آمده و حوادث آن را دیده باشد. ما هرچه فکر می کنیم کوچکترین خاطره ای از زندگی دیگری را به یاد نمی آوریم.
چگونه ممکن است کسی ۳۰ یا ۵۰ سال یا بیشتر در این جهان زندگی کند، علومی را بیاموزد، در فنون بسیاری مهارت پیدا کند، ده ها هزار خاطره مسرّت بخش یا غم انگیز داشته باشد، با هزاران دوست یا دشمن در عمر خود برخورد نماید، ولی همه را فراموش کند!
چنین فراموشکاری برای روح غیرممکن است و لذا ـ طبق مدارکی که از قرآن مجید و دلائل عقلی در دست است ـ در رستاخیز که ارواح به بدنهای کامل خود باز می گردند، تقریباً همه چیز را به خاطر دارند; اعمال و کرداری که در این جهان داشتند، حتّی دوستان و دشمنان خود را اگر ببینند، می شناسند. چطور ممکن است بازگشت به این جهان، و بازگشت در رستاخیز، این قدر فاصله و تفاوت با هم داشته باشند و انسان در زندگی جدید، به هیچ وجه خاطره ای از گذشته را به یاد نیاورد!
وانگهی، به فرض این که چنین چیزی ممکن باشد، بیهوده و بی فایده است ؛ زیرا طرفداران این عقیده، معتقدند زندگی جدید برای «تنبّه» و «تکامل» و احیاناً برای «کیفر» در برابر خلافکاریهای زندگی نخستین است.
بدیهی است که این موضوعات، درباره کسی که گذشته را بکلّی فراموش نموده، مفهومی ندارد. او نه جنایات و خلافکاریهای خود را به خاطر دارد که عبرت بگیرد و بیدار شود، و نه محرومیّتها را به یاد می آورد که احیاناً از پیروزی و وصول به مقصد خویش در این زندگی جدید، لذّت ببرد; زیرا همه این مفاهیم، مشروط به یادآوری خاطرات پیشین است.
بعضی از طرفداران عقیده تناسخ برای توجیه این فراموشی مطلق، به دست و پای عجیبی افتاده اند; می گویند در گوشه و کنار جهان، افرادی دیده شده اند که خاطرات زندگی پیشین را کم و بیش به یاد دارند!
به این افراد باید گفت: اوّلاً، هیچ گونه «مدرک معتبر» که بتوان در بحثهای علمی روی آن تکیه نمود، برای این ادّعا وجود ندارد، و به فرض این که فردی پیدا شود که چنین ادّعایی کند، هیچ بعید نیست که از قبیل توهّمات و خیالاتی باشد که پاره ای از بیماران روانی به آن گرفتارند، وگرنه هر یک از ما هزاران فرد سالم را می شناسیم و با آنها محشور هستیم و هرگز ندیده ایم هیچکدام چنین ادّعایی داشته باشد.
ثانیاً، به فرض این که چنین افرادی پیدا شوند و از نظر روانی از سلامت کامل برخوردار باشند، تازه این سؤال پیش می آید که دلیل این تبعیض چیست؟
چرا تنها افراد بسیارمعدودی مدّعی به خاطر داشتن زندگی پیشین باشند و دیگران همه انکار کنند؟ این تبعیض کاملاً بی دلیل است.
اینها همه به خوبی گواهی می دهد که اصل ادعای مزبور واهی و بی اساس می باشد.(۱)
✍پی نوشت :
(۱). گرد آوری از کتاب: ارتباط با ارواح، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، نسل جوان، قم، ۱۳۸۶ ه. ش، ص ۴۳.
📚 بخوانید : پنجشنبه ها . خاطراتی از شهدا
🌷بسم رب الشهدا و الصدیقین 🌷
نام 👈 شهید امیر حاج امینی
.
سمت👈 بیسیم چی گردان انصار لشگر ۲۷
متولد👈 ۱۳۴۰
زمان عروج به ملکوت و پیوستن به لقاءلله👈 ۱۳۶۵/۱۲/۱۰ وی در عملیات کربلای ۵ به مولایش امام حسین (علیه السلام و ارواحنا فداه)پیوست .
نقل قولی از برادر شهید👇👇👇
روزی سرمزار امیر نشسته بودم دیدم جوانی با ظاهری حزباللهی مانند کنار من آمد و گفت: «شما با این شهید نسبتی دارید؟!» گفتم: «من برادرش هستم»، او گفت: «حقیقتش من از اول مسلمان نبودم اما بنا به دلایلی به اجبار و به ظاهر مسلمان شدم اما قلباً مسلمان نشده بودم تا اینکه برحسب اتفاق عکس برادر شما را دیدم، وقتی عکس را دیدم حال عجیبی به من دست داد. انگار این عکس با من حرف میزد، پس از آن قلباً به اسلام روی آوردم و الآن مدتی است که هر پنجشنبه به اینجا می آیم.»- بهشت زهرا/ قطعه29.
وصیت نامه🌷 شهید امیر حاج امینی🌷
👇👇👇
سلام بر خدا و شهیدان خدا و بندگان پاک و مخلص او.
بعد از مدتها کشمکش درونی که هنوز هم آزارم میدهد، برای رهایی از این زجر، به این نتیجه رسیدهام و آن در این جمله خلاصه میشود: خدایا! عاشقم کن.
از این که بنده بد و گنه کار خدایم، سخت شرمنده ام و وقتی یاد گناهانم می افتم، آرزوی مرگ می کنم؛ ولی باز چاره ام نمی شود. به راستی که (ان الانسان لفی خسر) هیچ برگ برنده ای ندارم که رو کنم؛ جز این که دلم را به دو چیز خوش کرده ام؛
یکی این که با این همه گناه، دوباره مرا به سرزمین پاک و اخلاص و صفا و محبت باز گرداند؛ پس لابد دوستم دارد و سر به سرم می گذارد؛ هر چند که چشم دلم کور است و نمی بینم و احساسش نمی کنم؛ اگر چنین نبود، پس چرا مرا به این جا آورد؟
دوم این که قلبی رئوف و مهربان دارم و با همه بدی هایم، بسیار دلسوزم. لحظه ای حاضر به تحمل هر گونه رنجی می شوم؛ بله به این دو چیز دلم را خوش کرده ام.
پس ای پروردگار من! اگر دوستم داری که مرا به این جا آورده ای، پس مرا به آرزویم که... برسان و یا به این خاطر که نمی توانم باعث رنجش کسی شوم، پس بیا و مرا مرنجان و خشنودم کن و مرا با خودت... .
دنیا برای ضعیف نفسان، یک گرداب هلاکت است. اگر لحظه ای به خودمان واگذارده شویم، وای بر ما که دیگر نابودیمان حتمی است. خوشا آن کس که به یاری او، در این گرداب هلاک گردد.
ای حسین!
ای مظلوم کربلا!
ای شفیع لبیک گویان! ندای هل من ناصرت را من نیز لبیک گفتم (به خواست او) شفاعتم کن و مگذار در این گرداب هلاکت هلاک گردم و ای خدا... .
بسیار بد و ضعیفم و در مقابل گناه، یارای مقاومت ندارم؛ زیرا هنوز نشناختمت و حتی در راه شناختت نیز زحمت نکشیده ام؛ زیرا ضعیف و پایبند به این دنیایم و نمی توانم از خوشی ها و آسایش های محض و پوشالی این دنیا دل بکنم و در راه شناختت سختی کشم؛ سختی ای که پر از شیرینی و لذت است؛ ولی افسوس که این سختی و حلاوت نصیبم نمی گردد.
خالقا! تو را به خودت قسم، تو را به پیامبران و امامان زجر کشیده و معصومت قسم، بسیار عاشقم کن.
اگر چنین کنی که از دریای رحمت و کرامتت چیزی کاسته نمی شود و زیانی به تو نمی رسد.
همه آرزویم این است که ببینم از تو رویی
چه زیان تو را که من هم، برسم به آرزویی
اگر چنین کنی، دیگر هیچ نخواهم؛ چون همه چیز دارم. می دانم اگر چنین کنی، از این بند، رهایی یافته و دیگر به سویت پر... .
خدایا! دل شکسته و مهربانم را مرنجان.
تو خود گفتی که به دل شکستگان نزدیکم؛ من نیز دل شکسته دارم.
ای کسانی که این نوشته را یا بهتر بگویم این سوز دلم و این درد دل نمی دانم چه بگویم این تجربه تلخ و یا این وصیت نامه یا این پیام و یا در اصل این خواهش و تقاضای عاجزانه را می خوانید، اگر من به آرزویم رسیدم و دل از این دنیا کندم، بدانید که نالایق ترین بنده ها هم می توانند به خواست او به بالاترین درجات دست یابند؛ البته در این امر شکی نیست؛ ولی بار دیگر به عینه دیده اید که یک بنده گنه کار خدا به آرزویش رسیده است.
یا رب زِ کرم، بر من درویش نگر
هر چند نیَم لایق بخشایش تو
بر حال من خسته دل ریش نگر
حال که به عینه دیدید، شما را به خدا قسم، عاجزانه التماس و استدعا می کنم بیایید و به خاکش بیفتید؛ زار زار گریه کنید و امیدوار به بخشایش و کرمش باشید و با او آشتی کنید؛ زیرا بیش از حد مهربان و بخشنده است. فقط کافی است یک بار از ته دل صدایش کنید؛ دیگر مال خودتان نیستید و مال او می شوید؛ دیگر هر چه می کند، او می کند و هر کجا می برد، او می برد؛ ولی در این راه، آماده و حاضر به تقبل هر گونه سختی و رنج، همانند مظلوم کربلا حسین و پیامدار او زینب باشید؛ هر چند که سختی و رنج های ما در مقایسه با آنها نمی تواند قطره ای در مقابل دریا باشد. بله، خداگونه شدن، مشقات و مصائب دارد....
✍شنبه 7/4/65
ساعت 5 بعدازظهر
بنده مخلص و گنهکار، امیر حاج امینی
❌معنى تناسخ
✔️عقیده مندان به تناسخ چنین می پندارند که: انسان بعد از مرگ، بار دیگر به همین زندگی باز می گردد، منتها روح او در جسم دیگر (و نطفه دیگر) حلول کرده و زندگی مجددی را در همین دنیا آغاز می کند، و این مسأله ممکن است بارها تکرار شود، این زندگی تکراری در این جهان را «تناسخ» یا «عود ارواح» می نامند که از نظر تعالیم اسلام امری مردود و باطل است.(۱)
✍پی نوشت :
(۱). گرد آوری از کتاب: تفسیر نمونه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دار الکتب الإسلامیه، چاپ پنجاه و پنجم، ج ۱، ص ۲۰۴.