eitaa logo
برادرانه
219 دنبال‌کننده
26.8هزار عکس
10.9هزار ویدیو
322 فایل
حسین برادران پرسش سوالات دینی @Hossein_baradaranh
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 بخوانید : یکشنبه ها . احکام شرعی ✔️ حجاب برتر ❓سؤال: امروز یك حركت خزنده‌ای علیه چادر كه یك حجاب ملی و سنتی است آغاز گردیده است، خواهشمندیم نظر مبارك را در این مورد مرقوم فرمائید . 💠آیة الله العظمی فاضل لنكرانی: سزاوار است خانم‌ها از چادر استفاده كنند چون چادر در كشور اسلامی ایران از مظاهر و شعائر اسلام می‌باشد و با حفظ این شعار سعی كنند بانوان محترم حركت مورد سؤال را خنثی كنند . 💠آیة الله العظمی صافی گلپایگانی: چادر بهترین پوشش برای خانم‌ها است، چون تمامی مفاتن بدن را می‌پوشاند . خانم‌های مسلمان باید آداب و سنن اسلامی را در لباس پوشیدن مراعات كنند و از تجدد گرائی مضر پرهیز كنند . 💠آیة الله العظمی بهجت: چادر حجاب پسندیده است . 💠آیة الله العظمی سیستانی: چادر حجاب بهتر است و سزاوار نیست زن‌های مؤمن بدون چادر خارج شوند . 💠آیة الله العظمی مكارم شیرازی: حجاب یكی از قوانین مسلم اسلام است و اساس آن پوشاندن بدن و موها غیر از صورت و دست‌ها تا مچ است ولی بی شك چادر حجاب برتر است . 💠آیة الله العظمی تبریزی: پوشیدن بدن بر زن واجب و بهترین نوع پوشش واجب، همان چادر مشكی است كه زن‌های مؤمنه خود را با آن می‌پوشانند . 💠آیة الله العظمی مظاهری: معلوم است كه آن حركت خزنده حرام است و آثار بدی برای اجتماع و برای خود آن‌ها دارد . 💠آیة الله العظمی خامنه ای: چادر برترین نوع حجاب و نشانه ملی ما است. https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
✳️ امام خمینی رحمت الله علیه : 💠 اول باید استقلال اقتصادی باشد استقلال با وابستگی جمع نمی شود. و ما فرهنگمان وابسته بشود استقلال نداریم، اقتصادمان وابسته بشود استقلال نداریم. اول باید آن مطلب را درستش کرد، استقلال فرهنگی، استقلال اقتصادی اول باید او را درستش کرد تا ما بتوانیم اسم خودمان را یک مملکت بگذاریم، یک مملکت مستقل بگذاریم. 📖 صحیفه امام؛جلد 10؛صفحه 438 👈 بیانات امام خمینی(ره) در دیدار با دانشجویان دانشکده علوم و ادبیات 📆 مورخ: 11 آبان 1358 📚✒️📚✒️📚✒️📚✒️📚✒️📚✒️
🌸🌺🌹🌸🌺🌹🌸🌺🌸🌺🌹  امام رضا عليه السلام  : شُربُ الماءِ البارِدِ عَقيبَ الشَّى ءِ الحارِّ أوِ الحَلاوةُ يَذهَبُ بِالأسنانِ ؛   نوشيدن آب سرد ، پس از خوردن چيز گرم ، يا [خوردن] شيرينى دندان ها را از بين مى برد . مستدرك الوسائل ، ج 16 ، ص 458 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید : تا حالا متن سرود ملی انگلیس رو خوندید؟ هیچ چیزی در ستایش و تعریف از میهن و مردمشون نداره❗️ همش تعریف و تمجید از ملکه و دعای خیر برای ملکه است 😂
📚بخوانید : تنظ سیاثی....😃 https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
۱۷-۲ 🔗 |قسمت دوم| 🔻 در یونان باستان بنابر آنچه ویل دورانت ( will Durant ) در کتاب «تاریخ تمدن» آورده مردم یونان، برده‌گان فراوانی داشتند که: «از زندانیان جنگ، اسیرانِ یورش های برده گیری، کودکانِ سرراهی، کودکان ولگرد، ومجرمین فراهم آمده بودند». 💢 یعنی یونانیان متمدن، همه‌ی این راه ها را برای بدست آوردن برده، مشروع و مجاز می شمردند. 🔻بازار برده فروشی و تجارت بردگان در آتن گرم بود. ويل دورانت می نویسد: « تاجران یونانی، غلام را چون هر کالای دیگر خریداری می کردند و در خیوس، دلوس، کورنت و هرجای دیگری که خریداری پیدا می شد آنان را برای فروش عرضه می داشتند. برده فروشان آتن از ثروتمند ترین اتباع خارجی به شمار می رفتند. 🔻در «دلواس» اگر روزی یک هزار برده فروخته می شد برخلاف معمول نبود. کیمون، پس از جنگ ائورو مدون بیست هزار تن از اسیران جنگی را به بازار برده فروشان برد!» 📗تاریخ تمدن، ج2، ص308 🔹یونانیان در قوانین خود مقرر کرده بودندکه: «اگر غلامی بد رفتاری یا خطایی کند، با تازیانه تنبیه می شود، اگر بر امری شهادت دهد، شکنجه می بیند. و اگر آزاد مردی، اورا بزند نباید از خویش دفاعی کند ولی اگر ظلمی بزرگ بر او وارد شود، وی میتواند به معبدی پناه برد و آنگاه صاحبش باید او را بفروشد » 📕تاریخ تمدن، ج 2، 309 🔸به فرض اینکه برده‌ای از بند اسارت رهایی می یافت، در آن صورت: «آزاد شده‌گان (یعنی کسانی که زمانی برده بودند و سپس ازاد شدند) در محرومیت از حقوق سیاسی و از لحاظ اقتصادی، با اتباع خارجی شریک بودند». 📘تاریخ تمدن، ج2، ص308 یعنی برده‌گی آنان تا پایان عمر به نحوی دوام می یافت! 🔸 اینک باید دید که فرزندان این گروه ستم دیده و محروم چه سرنوشتی در یونان باستان داشتند؟ ▪️موریس در کتاب «برده‌گی» می‌نویسد: « یونانیان به علت همجوار بودن با منابع تمام نشدنی بربرها، پرورش انسان و حیوان را پُر خرج می دانستند. بردگانی که در خانه متولد می شدند، تعدادشان بسیار کم بود. اغلب تازه به دنیا آمده ها را یا می‌کشتند یا سر راه می گذاشتند که البته کودکان سر راهی دوباره به دام بردگی می افتادند. 🔘 ادامه دارد ... 📚 منبع: نقد الحـاد و آتئیسمـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚بخوانید : 💚 همیشه دعا کن... 💠وَإِذَا مَسَّ الْإِنسَانَ الضُّرُّ دَعَانَا لِجَنبِهِ أَوْ قَاعِدًا أَوْ قَائِمًا فَلَمَّا كَشَفْنَا عَنْهُ ضُرَّهُ مَرَّ كَأَن لَّمْ يَدْعُنَا إِلَىٰ ضُرٍّ مَّسَّهُ ۚ كَذَٰلِكَ زُيِّنَ لِلْمُسْرِفِينَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ هنگامى که به انسان زیان (و ناراحتى) رسد، ما را (در هر حال:) در حالى که به پهلو خوابیده، یانشسته، یا ایستاده است، (براى حل مشکل خود) مى خواند. امّا هنگامى که زیان را از او برطرف ساختیم، چنان مى رود که گویى هرگز ما را براى برطرف کردن زیانى که به او رسیده بود، نخوانده است. این گونه براى اسرافکاران، اعمالشان زینت داده شده است (که زشتى این عمل را درک نمى کنند). (یونس/12) https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️📽 شايعاتي كه امروز در فضاي مجازي تكذيب شد ‼️ ١٣٩٨/٤/١٦
✳️ امام رضا عليه السلام :  كُلَّما اَحْدَثَ الْعِبادُ مِنَ الذُّنوبِ ما لَمْ يَكونوا يَعْمَلونَ، اَحْدَثَ اللّه ُ لَهُمْ مِنَ الْبَلاءِ ما لَمْ يَكونوا يُعْرِفونَ؛   هرگاه بندگان، مرتكب گناهانى شوند كه قبلاً انجام نمى دادند، خداوند، بلاهايى را برايشان پديد آورد كه سابقه نداشته است. كافى، ج 2، ص 275، ح29.
💠آثار یاد مرگ 🔵مرگ، دریچه عالم بقا است، چنان که در حدیثى از على(علیه السلام) آمده که: «هر خانه اى درى دارد و در خانه آخرت، مرگ است». (۱) آرى، توجه به مرگ اثر عمیقى در شکستن شهوات، و پایان دادن به آرزوهاى دور و دراز، و زدودن زنگار غفلت از آینه دل دارد، لذا در حدیثى از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم: «یاد مرگ شهوت هاى سرکش را در درون آدمى مى میراند، ریشه هاى غفلت را از دل بر مى کند، قلب را به وعده هاى الهى نیرو مى بخشد، به طبع آدمى نرمى و لطافت مى دهد، نشانه هاى هواپرستى را در هم مى شکند، آتش حرص را خاموش مى کند، و دنیا را در نظر انسان کوچک مى کند، و این است معنى سخنى که پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرموده: یک ساعت فکر کردن از یک سال عبادت بهتر است». (۲)، (۳) ✍پی نوشت : (۱). «شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید»، جلد ۲۰، صفحه ۳۴۵. (۲). «بحار الانوار»، جلد ۶، صفحه ۱۳۳. (۳). گرد آوری از کتاب: تفسیر نمونه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دارالکتب الإسلامیه، چاپ بیست و هشتم، ج ۲۵، ص ۳۱۵.
📚بخوانید : دوشنبه ها . تفسیر قرآن ✳️ بچه که میاد ، روزیشم میاره...! https://eitaa.com/BARADARANH1_IR 👇👇
💠وَ لاَ تَقْتُلُواْ أَوْلادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلاقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُم إنَّ قَتْلَهُمْ كَانَ خِطْءاً كَبِيراً (اسراء/31) فرزندان خود را از بيم تنگدستى نكشيد. اين ما هستيم كه آنان و شما را روزى مى دهيم. يقيناً كشتن آنان گناهى است بزرگ! ✳️نکته ها : 🔵«املاق» به معناى فقر و تنگدستى است. اين آيه، سيماى نابسامان اقتصاد دوران جاهليّت را نشان مى دهد. امروز هم كه دنيا به خاطر نگرانى از افزايش جمعيّت و كمبودهاى اقتصادى، سقط جنين را مجاز مى داند، گرفتار نوعى جاهليّت شده است. ✳️پیام ها : ✔️1- كودك، حقّ حيات دارد و والدين نبايد اين حق را از او بگيرند. «لاتقتلوا اولادكم» ✔️2- فقر و تهيدستى حتّى در قوى ترين عواطف انسانى تأثيرگذار است. «لا تقتلوا اولادكم خشية املاق» ✔️3- ترس از ضرر و زيان و فقر، مجوّز گناه و ناديده گرفتن حقوق ديگران نيست. «لا تقتلوا اولادكم خشية املاق» ✔️4- اگر امنيّت روانى و ايمان نباشد، نه فقط فقر كه ترس از فقر نيز سبب آدم كشى مى شود. «لاتقتلوا... خشية املاق» ✔️5- توجّه به ضمانت الهى، مانع گناه است. «لا تقتلوا... نحن نرزقهم» ✔️6- ايمان و توكّل را از ياد نبريد. «نحن نرزقهم» ✔️7- خداوند از پدر ومادر مهربان تر است، به او سوءظنّ نبريد. «نحن نرزقهم» ✔️8- رزق به دست خداست و زيادى نفرات و جمعيّت بى اثر است، پس فرزند عامل فقر نيست. «نحن نرزقهم و ايّاكم» ✔️9- گاهى رزق و روزى ما در سايه ى روزى فرزندان است. «نرزقهم و ايّاكم» ✔️10- فرزندكشى و سقط جنين، گناه و جنايت است، چه پسر باشد، چه دختر. «لاتقتلوا اولادكم... خطاً كبيرا» ✔️11- گناهان يكسان نيستند، گناهان صغيره و كبيره داريم. «خطاً كبيراً» ✍تفسیر نور . ذیل آیه شریفه